صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
arashhhhh
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳مجله تخت گاز:
جـک J5
تست و بررسی:
J5 محصولی از گروه JAC Motors چین است. این خودرو در کلاس سدانهای خانوادگی مثل سمند جای میگیرد. از نقطه نظر طراحی با همان نگاه اول هم متوجه میشوید این خودرو یک سروگردن از بیشتر هم وطنانش بالاتر است. در واقع اگر بودن اطلاعات قبلی نگاهی به پیکره کلی آن بیندازید، احتمالا فکر میکنید J5 یکی از محصولات خودروسازان اروپایی است. این دیدگاه بیدلیل در ذهن شما نقش نمیبندد زیرا، تراش پیکره این خودرو توسط دستان هنرمند پینین فارینا انجام شده است. در نمای روبهرو حلقه گم گشته طراحی محصولات داخلی و بعضا چینی، یعنی هیجان در استفاده از خطوط کاملا خودنمایی میکند. ترکیب زوایای گرد و تیز بهخصوص در طراحی چراغها باعث شده J5 برای خودش صاحب یک شخصیت شود. بازی با خطوط سیال در نگاه بیننده این چینی زیبا را بزرگتر از آنچه که هست نشان میدهد.
با پا گذاشتن به داخل کابین، کیفیت خوب و مونتاژ مناسب قطعات اولین چیزهایی هستند که برای شما قابل لمس است. در این بخش هم چینیها با سپردن کار به دست متخصصین کار کشته، نمره قبولی را کسب کرده اند. چینش و شکل هندسی دکمهها و کلیدهای دورن کابین ساده و با سلیقه است. طراحی درست قطعات و رنگ بهکار رفته در آنها باعث شده ارگونومی به نحو قابل قبولی در کابین رعایت شود. در کابین عقب هم حتی با عقب کشیدن صندلیهای جلو، فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار دارد.
از محاسن این خودرو می توان به هندلینگ خوبش اشاره کرد. بخشی از این هندلینگ را سیستم فرمان راک اند پنیون با کمک سیستم هیدرولیک یک فرمانپذیری دقیق و نسبتا تیز را برای محصول جدید کرمان موتور ایجاد کرده است. ترمزها به کمک سیستم ABS چهارکاناله و EBD (توزیع وزن با توجه به مقدار وزن روی محور) عملکرد خوبی دارند. برای آزمودن کیفیت ترمز، چندین بار از مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت به شدت ترمزگیری کردیم اما ترمزها با همان کیفیت اولیه توانستند J5 را متوقف کنند. سیستم تعلیق در جلو شامل فنر لول و مکفرسون است.
در محور عقب هم سازنده از فنر پیچشی و اتصال جناقی استفاده کرده است. مجموعا عکسالعمل سیستم تعلیق سواری یک نواختی را بهوجود میآورد زیرا در هنگام عبور از دستاندازها اتاق خودرو نه زیاد تکان میخورد نه خیلی بالا و پایین میرود. یکی از مواردی که در هندلینگ خوب این خودرو نقش مثبت دارد همین طراحی خوب سیستم تعلیق است. اگر میخواهید در سریعترین زمان ممکن با J5 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید، باید حدود 8/11 ثانیه زمان صرف کنید بنابراین بهتر است به دنبال یک رانندگی اسپرت نباشید ولی در عوض میتوانید یک رانندگی آرام را به همراه خانواده در مسیر سفرتان تجربه کنید.
پیشنهاد نهایی
کیفیت خوب و طراحی زیبا از مشخصات مثبت این خودرو است، اما قدرت کم موتور از جمله مواردی است که نیاز به بازنگری دارد. J5 میتواند یک خودرو خانوادگی خوب باشد که طراحی آن خسته کننده نیست.
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳اقای arashhhhh نتیجه نهایی مربوط به ماشین دنده ذستی میباشد که موتورش 1500 است نه موتور 1800 اتومات !!
لااقل اگه کپی میکنید همه مطالب را کپی کنید چون در ادامه مطلب گفته شده ……………..این نقیصه ( قدرت کم) مربوط دنده دستی 1500 میباشد نه اتومات 1800 !???
واقعا اتوماتش یک سر وگردن از دستی 1500 بالاتره.
در مقایسه با مدل گیربکس دستی، تنها تفاوت ظاهری J5 اتوماتیک در رینگهای این خودرو مشخص است. چراغها در جلو و عقب هالوژنی هستند و 4 شیشه و آینههای جانبی به صورت برقی کنترل میشوند. سیستم صوتی با 4 بلندگو در مدل دستی به 6 بلندگو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش میرسید. برخلاف مدل دستی تنظیم 4 جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم 8 حالته افزایش پیدا کرده و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شدهاند. سانروف نیز یکی دیگر از آپشنهایی است که در مدل اتوماتیک به چشم میخورد. به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در J5 اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشنهای کارا و جدید را در کنار 30 اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به دست میآورند که قطعا ارزش پرداخت چند میلیونتومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند 7 اتوماتیک 71 میلیونی را نیز به شدت به خطر میاندازد چرا که تفاوت عمدهای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمیتوان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود 16 میلیونتومان میرسد!
دادا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳آرش خان موفق باشی ودمت گرم.این نوشته ها برای قدیما وخیلی دیگه شایدتکراری باشه.اما علاوه بر یادآوری دوباره برای برای ماها.حتما مورداستفاده قرار میگیره مخصوصا برای کسانی که تازه به جمع ماپیوستن.اما چیزی که باعث شد بنویسم ازامانت داری جنابعالی خوشم اومد مسلما دوستان با وجدان دیگه هم همینطور فکر میکنن که جنابعالی باذکرمنبع مینویسی.نه مثل بعضیا نوشته دیگران را بدون ذکر ماخذ به نام خودشون ثبت میکنن وبعضا سبب خنده جمعی قرار میگیرن.شما احتمال خیلی زیاد. انسان سالمی باید باشی که که درجامعه کنونی کیمیاس.پیروز باشی وموفق
arashhhhh
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳نظربنده اینه خارج ازموضوع این ماشین صحبتهای حاشیه ای انجام نشه ولی دیدم رسم ادب نیست جواب شماروندم!
دوست عزیزم ممنونم ازلطف شمانصبت به بنده امااین حداقل وظیفه هرانسانیه…
سلامت وشادباشی
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا مردم ما در برابر چیزهای جدید مقاومت میکنن بعد حاضر میشن با چند برابر قیمت اولیه بخرن
تمام ماشینهایی که قبلا وارد شده !
این ماشین هم همینطوره. الان همه شک دارن وقتی جا افتاد و قیمتش هم رفت بالا همه ازش تعریف میکنن
البته در کل مجبوریم بین این ماشینها یکی رو انتخاب کنیم وچاره ای نداریم.
به هر حال تو انتخابهای محدودی که داریم میشه گفت نسبت به قیمت بهترین گزینه است.
شکی نیست اگه بخوای بالای 100 میلیون پول بدی گزینه های خوب زیاده ولی این ماشین هم با نصف اون پول بهتر از چیزیه که اتنظار دارید
koursoh
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
لطفا” کسانی که با کرمان موتور ارتباط دارند درباره مسئله تعویض شیلینگ بنزین اطلاع رسانی کنند . زیرا مسئله بسیارمهمی است اگر صحت داشته باشد.اگر درست است چرا به مشتریان زنگ نمی زنند یا از طریق روزنامه یا سایت شان اطلاع رسانی نمی کنند. این موضوع در این تاپیک در سایت تیونینگ تاک آمده که من آن را بصورت کامل نقل می کنم:
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=91376&start=80
سلام دوستان، شما از فراخوان شیلنگ بنزین خبر داشتین؟ به شما اطلاع رسانی شده بود؟
دیروز که برای سرویس اولیه رفته بودم مسئول پذیرش با کمال خونسردی به مکانیکشون گفت شیلنگ بنزینو براشون بکش بالا و به من گفت به اونایی که میشناسید و جی 5 دارن بگید بیان تا براشون درستش کنیم. گفتم مشکل چیه گفت چیز خاصی نیست باید بیاد یکم بالاتر
بعد که مکانیک این کارو برام کرد زیر زبونشو کشیدم گفت آره این شیلنگ از روی موتور که رد میشه به چندتا سیم و بدنه موتور گیر بوده و به مرور زمان باعث ساییدگی میشده و سوراخ میشده که تا حالا چندتا جک آتیش گرفتن و بهم گفت دست بکش پشت شیلنگ که تقریبا مال من نصف ضخامتش ساییده شده بود
اولش وحشت کردم و خدا رو شکر که تو مسافرت ایام عید اتفاقی نیفتاد و بعد بفکر فرو رفتم که چقدر جون آدما (مشتری) برای دیگر آدما که اتفاقا دارن ازشون سود هم میبرن مهمه
در نهایت هم اعتراض کردم و گفتم اولا که فراخوان رو وقتی مشتری اومد تو نمایندگی به اطلاعش نمیرسونن و هزار راه ارتباطی این روزا وجود داره و دوما حالا که فراخوان زدید حداقل شیلنگه رو عوض کنید (حدود بیست سانت شیلنگه) گفتن نه احتیاج نیست و یه مقدار چسب برق پیچوندن دورش و گفتن اگر میخوای عوضش کنی باید برات درخواست بدیم بیاد و خوب پولشم که باید خودت بدی
دوستان لطفا اگر این کارو نکردید حتما به نمایندگی مراجعه کنید و یا تلفنی ازشون بپرسید و خودتون شیلنگو بکشید بالا و یا یه جای مطمئن عوضش کنید. محلشم توی موتور سمت راننده هست که از یه لوله فلزی زیر بوستر ترمز میره زیر کاور موتور
داریوش بهاری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا کورش چرا دروغ را به همین راحتی همه گیر میکنید تعویض شلنگ در خودروهای دنده دستی یک عمل کاملا معمول و در تعداد بسیار محدودی بوده و تو دونماینگی در اصفهان (بشتام و نیلی )حضوری و چند نمایندگی در تهران (مرکزی و ………….)و حتی تبریز تلفنی پیگیری کردم گفتند قضیه اتش گرفتن دروغ محضه و دلیل شایعه تنها دو شرکت فرغون سازی داخلیه و چون مردم دارند از دو خودرو جیلی و جک استقبال میکنند این شایعه را درست کردن البته تعویض ملزومات خودرو در تمام دنیا مرسوم است مثلا 2 سال پیش تویوتا همه خودروهای خاصی را فرا خواند برای احتمال اشکال در سیستمی و این خوبی یک شرکته نه دو فورغون ساز (س)و(ا) که پس از اینکه خودرو انها بیش از دها اتش سوزی و کشته شدن مردم خبر میده البته …………خواهشا اگر مغرض نیستید بیجهت چیزی که اتفاق نیفتاده را تو بوق نکنید این ماشین فوق العادست و بهترین تبلیق کیفیت ان است و از جمله خود من که شش ماهه دارم ودیگران که دارند میتونید بپرسید
صمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام میخواستم بپرسم من یه مگان دنده مدل 90سفیدرنگ دارم آیاارزش داره بااین ماشین (J5اتومات)تعویض کنم
sia1211
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام دوست من بنده یه مجگان 1600 88 والبته بسیار تمیز داشتم با دیدن این خودرو اون رو فروختم و اتومات این را برای تیر ماه ثبت نام کردم و در مورد مزایا و معایب این نوع ماشین اگه از اول نظرات رو در این سایت و سایت تی تی تیونینگ تاک بخونی به نتیجه دلخواه می رسی . با تشکر سیامک
بهمن
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستای عزیزی که j5 اتومات و تحویل گرفتن این سوالو ازتون داشتم که ماشینتون پاور ویندوز داره یا نه؟
ممنون
شایان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دادا جان اولا باید بگم مال من کوبش نداره یا در حدی نیست که من احساس کنم احتمال داره تو مونتاژ ماشین شما نقصی باشه البته من مهره سیبکو عوض کردم چون تو خاکی زیاد رفته بودم تو سرویس اولیه نمایندگی گفت مشکل داره عوض کرد ولی با این وضعیت هم کوبش نداشت واسه شیلنگ بنزین هم باید بگم که من قبل از عید نوروز بازدید و چک شد و فقط عکس انداختن و مشکلی نیست به خاطر امنیت بیشتر چون دستور داده بودن موظف به اجرا شدن و با 405 این وضعیتو مقایسه نکنید
آقا سعید من که همش بنزین سوپر زدم هیچ مشکلی نداره شتاب ماشینم بالا برده فکر نکنم ریپ بزنه اصلا من ندیدم این ریپ زدنو البته تو سورن میریزم دیده شده البته شما تو سایت مربوط به جیلی همین حرفو زدین که فکر می کنم برای جیلی نریزین بهتره واسه جک جی5مشکلی نداره مطمئن باشید
سلام آقا محمد329مبارک باشه من امروز نمایندگی کرمان موتور مرکزی زنگ زد من اعتراض کردم به کیفیت رنگ ها و گفتن که قراره رنگای خریداری شده رو عوض کنن البته حرفه تا عمل ولی اگه بشه من حاضرم خیلی زیادتر بدم واسه اتوماتش ولی در کل سفید دستی دارم رنگش خوبه اونقدرم بد نیست که من حساسم البته زانتیا داشتم در این حد بود با تشکر
دادا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳آقاشایان عزیز.اگرنظرات بنده رو خونده باشی هیچگاه ازکوبش گله نکردم.بلکه ازگله ی دوستان بابت کمکهای ماشین از بچه های کرمان سوال کردم وخودمم تحقیق کردم نهایت همان نظری بود که خواندید.بعدشم این ماشین یکی دوماه مهمان من بیشتر نیست مسلما دیگه زیاد به عیباش اگه داشته باشه حرص نمیخورم.تا موقع تحویل اتومات که مردادماه هست برسه.بااین که این جک دستی زیرپام هست بازم اشتیاق اولین رو برای تحویل اتومات رو دارم.درحالی که این ماشین راضی کننده س.ولی اتوماتش یه چیز دیگه س.محاله یک صدم آدما توش بشینن بگن این ماشین زیرصدتومان وبا چینیه .محاله.بنظرم مخصوصا تریم داخلیش عالیه.هرچندماشین فعلی هم سان روف،دی وی دی،سنسورنور،دوربین ونویگیشن وووداره.امامزایای اتومات.لااقل به اتومات بودن با موتورقوی تره.فقط موندم بین نقره یی وسفید.باانکه بال سفید رنگ شده گذاشتم کناربرای اتوماتم.اما نقره ی هم واقعا جالبه مخصوصا وقتی شیشه ها دودی بشه وبال عقب بذاری.چون باچش خودم دیدم میگم.واقعا محشره.فقط کیفیت رنگ.فقط.
عظیم
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان سلام ساکن خوزستان هستم
دوستانی که جی 5 دارن لطف کنن بگن باله کجا گیرم میاد شماره ای از تولید کننده یا فروشنده دارید .؟؟؟
با تشکر
amira
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳شاید اینو بگم بخندید ومن رفتم نمایندگی وجک رو دیدم وقتی درشو بازکردم ونشستم سوارش مگان و سراتو رو ازیادم رفت مخصوصا وقتی درشو می بندی انگار داری در بنز می بندی .واقعا ماشین محشری
دادا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳جناب امیرا.این حس شما واقعا درسته.من که هروقت در روباز میکنم.حس بسیار دلنشینی بهم دس میده.دوستان هم عقیده مطمئنم زیادن..اما این خبر رو بخونید بعد ببینین ماکجاییم:فهرستی که درباره ثروتمندان صنایع خودروسازی قطعه سازی وفروش خودرو درجهان منتشرشده است شامل 45میلیاردر از13کشورجهان است که11نفر آنها چینی هستند/هرکدام از این45 نفر میلیاردر دستکم یک میلیارد دلار سرمایه دراختیار دارند./*هوور*باهفت میلیاردوششصد میلیون دلار سرمایه درصدر11میلیاردر چینی قرار دارد….این یعنی همه دنیا نمیفهمن که چنس چینی میخرند.آقا دنیا خیلی وقته به غول زرد زانو زده…بعدشم من به نمایندگیا خیلی اطمینان نمیکنم چون یا ناآگاهند یا به عمد چیزی نمیگن.شب خوش.
هاشم احمدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام و تشکر از کلیه دوستاتی که صادقانه نظرات خود را طرج میکنن اما سوال من این است که در این سایت تقریبا قریب به اتفاق نظرات در تایید و تعریف j5 است در حالیلکه در سایت زیر همش بحث اشکالات این خودرو را طرح مینمایند.این موضوع موجب سردرگمی در انتخاب میشود ممکن است دوستان در این مورد توضیح درستی داده شود.
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=91376&start=80
مجتبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست من این ماشینی که تو اون سایت معرفی میکنی دنده ای با مشخصه دیگریه ..نه اونی که کرمان موتور تولید میکنه تو عکسهای اون سایت اگه دقت کنی و دو اگزوز را ببینی و اطراف زیر ماشینو متوجه میشی …..ضمنا من هفت ماهه دنده ای کرمان موتور را دارم و سیستم سوخت رسانیش هیچ مشکلی نداشته .از طرفی تو نمایندگی مرکزی که مطرح کردم گفتند چون مردم بشدت از این ماشین بخصوص اتوماتش استقبال کردن دو خودرو ساز عمده داخلی این شایعه را درست کردن …………………ماشین خیلی خوبیه
هاشم احمدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام از دوستان کسی خبر داره چطوری میشه نظرات کاربران را به اطلاع مسئولین کرمان موتور رسانده و از آنان پاسخ دریافت نمود؟
رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان من امروز به جاده قدیم زنگ زدم گفتند حداکثر تاهفته اول خرداد جی 5اتومات اردیبهشتی ها رامیدهند……بهوش باشید وآگاه …یکی از دوستانم که نمایشگاه خودرو داره امروز پراید تک ایربک ساده بنزینی با2500کارکرد مدل اسفند92 معامله کرده 2050000تومان….بنابراین قیمت واقعی جی 5 دنده ای رابااین قیاس گفت حداقل صفرش 54میلیون وجی 5 اتومات حداقل 70میلیون ارزش دارد …مراقب باشید که ارزانتر نفروشید وبه بعضی آگهی ها که کار دلالان است توجه نکنید …وظیفه ام بود اطلاع رسانی کنم از زبان یک نمایشگاهی باسابقه وکارشناس خبره خودرو ….سلامت وسرافرازباشید
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب من موندم چرا هیچ کس از هیوندای اکسنت حرف نمیزه فقط ده میلیؤن گرونتر از j5 هست هم کلاس بیشتری داره هم هیؤندای هست من نمیگم j5 بد است ولی اکسنت بهتر هست قیمت اکسنت 80 تومن هست مثل میتسؤبیشی لنسر ؤلی j5 70 تومن هست تازه باید برای اپشن هاش کلی پول بدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حميد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳این چه حرفیه میزنی برادر من؟!!! اکسنت و لنسر اولا موتور ۱.۶ هستن و از اون مهمتر حداقل در بازار امروز ۳۵ میلیون گرونتر از این ماشین. اکسنت ۹۰ میلیون و لنسر هم ۹۵ تومن هستش در حالیکه جک اتومات حدود ۶۵ تومن. اینها هیچ ربطی بهم ندارند
احسان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آرمین جان سلام
هیوندای اکسنت علاوه بر کوچکتر بودن ابعاد نسبت به جی 5 دارای حجم موتور کمتر و قدرت موتور کمتری از جی 5 اتومات میباشد ضمن اینکه قیمت شرکتی جی 5 اتومات زیر 60 میلیون میباشدبنابراین اختلاف برند هیوندا و جک بیش از 10 – 20 میلیون میباشد ضمنا کروز کنترل و سانروف برای اکسنت از آپشن های سفارشی میباشد.
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من که از ماشین های چینی خوشم نمیاد باز جک از همه بهتره ولی باید قبؤل داشته باشیمj5 شبیه مزدا 3 قدیمیه
حسینی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان اقای دادا شما که اطلاعات خوبی کشف میکنی لطفا درمورد جی پنج 1800 دستی هم تحقیق کن که تولید خواهد شد یا خیر با توجه تولیدش در شرکت اصلی http://chinaautoweb.com/car-models/jac-j5-sedan/
احسان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تصحیح میکنم قیمت جی 5 اتومات اعلام شده شده توسط شرکت کرمان موتور زیر 60 میلیون میباشد
شایان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام آقا هاشم احمدی من قبلا تو این سایت زیاد میرفتم واسه اطلاعات واسه خرید جی5دستی ولی فهمیدم کسایی هستند که جی5ندارن و اغلب جیلی سوارن و آپشن های جکو با بوگاتی و آئودی مقایسه میکردن من احتمال دادم اونوقت 46و900هزارتومان قیمتش نباشه تا دوباره رفتم سوال از نمایندگی پرسیدم انگار قوه تخیلشون بالاست خودتو تو اون سایت درگیر نکن فقط اگه خواستی عکس های سبز فسفری جکو بگیر خیلی محشرن با تشکر
شایان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا آرمین اگه بالای سایتو نگاه میکردی می فهمیدی که اطلاعاتش مربوط به جک جی 5هست نه هیوندا پس بدون هر کی […] سر کارت گذاشته
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳در ضمن اکسنت با موتور 1600 از ماشینی مثل جیلی وj5 بهتره تازه زیادم کوچکتر از j5 نیست قیافش هم بهتره!!!!!
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳باشه اقا فهمیدىم jac j5=bugati!!!!!!!
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳j5 اندازه تندره نود هست اکسنتم همین طور
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تازشم من اگه بخوام j5 بخرم اکسنت یا ریو پلاک انزلی میخرم که قیمتشون 40 تا56 تومن هست تازه همه چی هم دارن مانیتور،کروز کنترل،سنسؤرعقب،،سانروف،شش تا ایربگ،مصرف سؤخت خیلی کم،موتور جدید تر نسبت به جیلی(لگن)وj5،لامپ روز(led) کیفیت ساخت بهتر،استارت دکمه ای، گرم کن صندلی ها جلو ،پشتی سری سه تا یی عقب و…… اگه میخواین بازم بگم تا فردا صبح طول میکشه!!!!!!!
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳معایب j5 :در روز امپر دیده نمی شودهمچنین صفحه نمایش کولروبخاریو ضبط ،موتور اشغال میتسوبیشی های قدیمی کیفیت چرم داخل ماشین اشغال، وقتی سوار ماشین بشی می بینی برف پاک کن معلومه ،لاستیک اشغال ، دریچه کولر مسخره ، و….
JAC J5
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جناب آرمین شما تشریف ببرین هر مدل ماشینی که متناسب با پولتون هست بخرید مجبور نیستین تو این پیج حضور داشته باشین و اینجوری عصبانیتتون رو بابت عدم توانایی در خصوص خرید این ماشین نشون بدین,خوش باشین و با یه خداحافظی همه رو خوشحال کنید.
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان این j 5 چند سال گارانتی داره تامین قطعاتش چطوریه دوستان از کیفیت کولرش کسی مطلب نگذاشته چرا؟
علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دو سال گارانتی یا 50 هزار کیلومتر هر کدوم زودتر رسید گارانتی تمومه.
من از هر کسی می پرسم میگه قطعاتش براحتی پیدا نمی شه ولی چون سابقه کرمان خودرو خوبه، من نگران این مسئله نیستم. فقط همه میگن فروشش سخته حالا من که نمی دونم چرا ماشین به این خوبی اینطوریه؟!
jac j5
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید میخواستم بدونم بین جیلی وجک و ولیکس ولیفان کدوم بهترن؟
مجتبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳پر واضحه جک اتومات. کافیه هر سه ماشینو سوار شی .من هر سه را در حد خریدار سوار شدم
omid
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اول جیلی دوم جک. ولیکس و لیفان هم فراموش کن…بینه جیلی و جک جیلی ظاهر بزرگتر شیکتر با بیس موتور کرولا 1800 و گیربکس درجه 1 استرالیایی و البته قیمت بالاتر و در مقابل جک با موتور میتسوبیشی ظاهر جمع و جورتر وکیفیت خوب….در کل تو برندهایه چینی ام جی جیلی جک به ترتیب خوب هستند و بقیه برندهایه چینی رو فراموش کن
دادا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آرمین خان عزیز. حتما داستان لیلی ومجنون.وطعنه های مردم که بابا لیلی چیه.سیاه بد قیافه ووو.بیا بهتر ازاونو نشونت بدیم.ما جمع جک سوارن ومنتظرانش خدمت جنابعالی با کمال ادب عرض میکنیم.تو مو میبینی وما پیچش مو….ماها لیاقت بالاترو داریم اما فعلا همه مون با این ماشین حال میکنیم.خدای نکرده اذیت میشین جنابعالی.لطف کن داداتو سردوتا شرکت تابوت متحرک جمع کن.بزن شاید یه میله آهنی بغل لااقل پرایدشون گذاشتن تا بااون موقع تصادف بشه دری رو زودشکافت تا شاید یه آدم گرفتارو نجات داد.کمی تعمق کن به گفته های هموطن بی تعصبت.دوستانه.وازاینکه دوست نداری هموطنات جنس بد بگیرن بسیار ازت سپاسگزاریم.پیچشو بچسب.نه چرده ی سیه
امیررضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه بچه ها
من برای j5 اتوماتیکم خاکستری متالیک انتخاب رنگ کردم که اونم از روی کاتالوگ رنگ.توی سایت باما از 2 نفر که داشتن پرسیدم خیلی تعریف کردن. اگه کسی این رنگو از نزدیک دیده لطفا نظرشو بگه(با نوک مدادی اشتباه نکنین)
آقا دادا شماهم اگه تونستی از دوستت تو کارخانه بپرس به رنگ کدوم ماشین خاکستری نزدیکه.تو سایتای خارجی که خیلی خوشرنگه حالا تو عمل چی باشه چون میتونم تا چن روز دیگه اگه بخام تغییر رنگ بدم
با سپاس از همه
armin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید اقای دادا من مگه بد گفتم ؟؟؟ فقط اصل حقیقت رو گفتم بالاخره نظر ها متفاوت است بعضی ها مثل من فکر میکنن وسایل چینی اشغال است من به شخصه پرشیا رو به j5 ترجیح میدم
سعید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا armin من نمیخواستم تو بحث شما شرکت کنم و نمیدونم چه ماشینهایی را داشتی و داری و میزان تحصیلاتت چقدره و یا چند سالته و لی بزار با توجه به گفته هات بگم تو یک پسر بچه 17 تا 22 ساله احتمالا بعد دیپلم دنیا ندیده ای من حداقل سه برابر تو سن دارم بیش از 18 ماشین در طول 30 سال از خارجی و ایرانی داشتم …………..پسر خوب نظراتت خنده داره تو این سایت فقط برای کسب اطلاع بیا و چند تا ماشین هم بخر وسوار شو بعد نظر بده احتمالا بعد از چند کامت دیگه میگی رنو و ژیان و …….خیلی بهتره البته دوست عزیز از پیکان سواری شروع کن و…………….
محمد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آرمین خان اگه از چینیها متنفری چرا از پرشیا خوشت میاد پرشیا که بالای 85% چینیه