صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مهدی۲۷۳
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید۴۰۰۰کیلومتردرسته
محسن
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
خیلی خوشحالم که این سایت رو دیدم و از تمام کامنت های دوستانی که بدون غرض نوشتند استفاده کردم و رفتم نمایندگی و بهمن ماه سال گذشته یدونه 1500 برای تحویل تیرماه ثبت نام کردم. درمجموع فکر نکنم انتخاب بدی کرده باشم.
دوستان توی فرم قرداد من یک سری آپشن ها ذکر شده مثل پاور ویندوز، ضبط با 6 باند و کنسول دو حالته. میخواستم بدونم که آیا موارد رو شرکت میتونه موقع تحویل رعایت نکنه و ماشین رو بدون این آپشن ها تحویل بده؟ بعد اینکه سانروف رو هم میتونم موقع دعوتنامه درخواست بدم؟
سپاس فراوان از همه عزیزان
omid
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مقایسه بین جیلی جک ولیکس لیفان
اول جیلی دوم جک. ولیکس و لیفان هم فراموش کنید…بینه جیلی اتومات و جک اتومات جیلی ظاهر بزرگتر شیکتر با بیس موتور کرولا 1800 و گیربکس درجه 1 استرالیایی و البته قیمت 20ملیون بالاتر و در مقابل جک با موتور میتسوبیشی ظاهر جمع و جورتر وکیفیت خوب….در کل تو برندهایه چینی ام جی جیلی جک به ترتیب خوب هستند و بقیه برندهایه چینی رو فراموش کنید
armin
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳من از جیلی خیلی بدم میاد شبیه ماشین های قدیمی است جلو ماشین=سوناتای 2007،عقب ماشین= بنز s class 2010 ،فرم ماشین =برای سال 2007 ،داخل ماشین =پرشیا مانیتور دار، صندلی ها=صندلی پیکان از نظر سفت بودن، کلا اگه میخواین جیلی بخرین انتخاب بهتری است منظورم j5 استهم اروزنتر هم بهتر……
omid
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خودت میگی عقبش مثله بنز اس کلاسه 2010 یادت باشه داری میگی بنز و اینکه داخل ماشین مثله پرشیاست!!جک میگی!! اصلا تا حالا توشو دیدی من خودم ندارم ولی بارها سوارش شدم جلوداشبورد زیبا صندلی های بزرگ و صندلی راننده تنظیم 8 حالته و سانروف دو حالته کدوم پرشیا اینارو داره من فکر میکنم شما باید راجبه پراید و پژو نظر بدید نه جک و جیلی من نگفتم جک بده بلکه گفتم جیلی از نظر ظاهر و جادار بودن سرتره خب قیمتش 20 ملیون بیشتره هرچی پول بدی آش میخوری
sohrab
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ببینید دوستان الان تو بازار آزاد قیمت جک 62 تومنه و جیلی صندوقدار اتومات 82 تومنه که سایت باما هرروز میزنه خب طبیعتا نباید این دو خودرو باهم مقایسه شوند ضمنه اینکه هردو خودرو از محصولات خوب چین محسوب میشوند هرکس به مفدار پولی که هزینه میکنه ماشین سوار میشه.در مورد آقای آرمین باید بگم ایشون کاملا تعصبی نظر دادند و در زیبایی و کیفیت جیلی کسی شکی نداره و دو سال امتحانشو پس داده،و باید توجه داشته باشید دوستان چون فقط فقط اسم چین رو این ماشیناست با این قیمت میدن و الا باید بالای صد میلیون هزینه میکردید از تابستون امسال جیلی ec8 میاد که خیلی غوله و کشیده است و بعد از اون دیگه همه از یاد میبرند که چینی بی کیفیت هست،همانطور که در حال حاضر کمتر کسی به ام جی گیر میده.موفق باشید
navid
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳جیلی خیلی زیباست واقعا هرکی میبینه فکر میکنه 100 تومن پول دادی
مهدی۲۷۳
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳لطفاجیلی باجک مقایسه نشه چون تفاوت قیمت زیاده هرچندخودجیلی سوارا اصراردارن جیلی باجک مقایسه بشه ولی بنظرم اشتباهست.من میگم جک ازجیلی بهتره،دوستانی که شکل ظاهری براشون مهمه بدونن جک خیلی شیکتره وپرستیژ بالایی داره البته ازلحاظ فنی هم حرفای زیادی برای گفتن داره.نمیدونم چندنفرولی خیلیاتوخیابون ماشینومیبینن میان ازم میپرسن که این چیه وهمه اعترافشون به زیبایی فوق العادشه.بدجورداره این ماشین جلب توجه میکنه منکه میگم فروشش به اوج میرسه طی سال جاری.
sohrab
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این جک زیباست هیچ شکی نیست ولی لطفا نگید از جیلی شیکتره و با پرستیژتره این که ماشین سلیقه ایی هم هیچ شکی نیست ولی اگه تعصب را کنار بذارید این دو ماشینو کنار خم ببینید انگار جک بچه جیلی هست و بنظر من پشت جک هم عرضشم کمتر است و هم در کل طول ماشین کمتر است و جیلی قیافه و اتاقش شبیه بنز و خیلی شیک و مجلسی هست.اما جک هم زیباست و بیشتر اسپرت تا با پرستیژو مجلسی.
مجید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همگی آقا منم موافقم که قیمتش طی سال جاری شاید از جیلی هم بالاتر بزنه برا همینه تا الان 3 تا اتوماتشو برا خودم و اقوام ثبت نام کردم از همه لحاظ هم عالیه فقط یه سری چیزا لازم داره که کاملا اوکی بشه پخش باید عوض بشه با یه دونه از این مونیتور7اینچیا با دوربین دنده عقب پاور ویندوز باله هم اگه بزاری که عالیه همگی موفق و پیروز باشید .
امین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اول ام جی بعد جی۵ بعد جیلی. از نظر ظرفیت داخل کابین هر سه مثل هم هستن ولی جی ۵ تفاوت قیمت فاحشی داره با اون دو تا
reza
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ببینید دوستان بینه مدلهایه ام جی فقط ام جی350 قیمتش به جیلی و جک نزدیکتره که با جیلی تقریبا یه قیمته و با توجه به موتور ضعیفش ارزش خریدش از جک هم پایینتره اگر من باشم اینطور رتبه بندی میکنم اول جیلی دوم جک سوم ام جی 350
امیر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من از نمای عقب جیلی کمی با پرستیژ تر از جک هست ولی جک اسپرت تر هست و در این مورد من نمره مساوی میدم به این دو ماشین( در این مورد دیگه بستگی به سلیقه شما داره)
ولی زمانی که میرسیم به نمای جلویی ماشین به نظرم جیلی یک بازنده کامل هست با یک نگاه میتوان فهمید طراحی جک در نمای جلو کاملا هنرمندانه و به روز هست
ولی زمانی که میرسیم به نمای جلوی جیلی دیگه همانند نمای عقب از القا شدن حس طراحی مرسدس خبری نیست و نمای جلو کاملا حس طراحی از مد افتاده و بی روحی به بیینده القا میکند
reza
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳نمایه جولیه جیلی شیکتر هست اگر شورلت کروز رو نگاه کنید میبینید کاملا شبیه اون هست شما اگر سونتا را در نظر بگیرید که حالت مهربون داره جیلی مدل چراغش وجلو پنجرش حالت خشمگین داره و از این بابت خوفتره جک جلوش شبیه مزدا 3 که زیباست
پینار
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام بر تمامی دوستان و هموطنان گرامی … بنده یکبار دیگر بر خود وظیفه دانستم تا به درخواست تماسها و پیامک های اکثریت هموطنان شریفمان در مورد خرید خودروهای ایرانی و چینی مواردی را یادآورشوم …… البته بنده قبلا تو سایت های خودرو بطور مفصل و کامل
به تحلیل و بررسی و مقایسه خودروهای ایرانی و چینی پرداخته ام و اینبار خواستم فقط در حالت کلی عنوان کنم دوستان حتما متوجه باشند که قیمت بالای خودروهای ایرانی و چینی به هیچ عنوان دلیل بر برتری و کیفیت خودرو نیست چون بیشتر بر اساس افزایش تقاضا و واسطه دلالها قیمتها بالا و پایین میشود پس گول قیمت بالای کاذب بعضی از خودروها مانند جیلی و x60 و x33 و غیره را نخورید ……. مساله بعدی دوستان
باور داشته باشند خودروهای چینی اکثرا با ظاهری زیبا و فریبنده هستند و بنده غیر از جی5 هیچ خودرویی را به دوستان پیشنهاد نمیکنم چون کاملا از لحاظ فنی مشکل دار هستند غیر از جی5 هیچ خودروی چینی به درد نمیخورد ودر کوتاه مدت مطمعنا دچار مشکل خواهید شد . البته درسته جی5 هم خالی از عیب نیست ولی در حالت کلی نسبت به تمامی خودروهای ایرانی و چینی کاملا برتر و با کیفیت تر است …. ضمنا دوستان فقط از طریق sms اقدام کنند….. موفق و سلامت باشید
Ilyar
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام_دوست من j5 دستی داره_تو بازه زیر 50 میلیون بهترینه_من سوارش شدم و باهاش رانندکی کردم_فقط بعضی ایراداتی داره که بهش اشاره میکنم:1_کیفیت رنک بسیار بایین2_شتاب معمولی(بالاتر از بارس و بایین تر از تندر و 206 )3_سیستم صوتی ضعیف(4_ بلندکو)4_صندلی با تنظیم محدود5_کوبش کمک فنرها که البته در این خودرو بعد از 5000 کیلومتر رفع شده_البته این موردو دوستم میکفت و من جندان حس نکردم_درضمن منتظر نظرات شما درمورد کفته هایم هستم_
سجاد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام بر تمامی دوستان الان جیلی با اینکه قیمتش بیشتر از جک j5 کلی ازش ایراد میگیرند من الان خودم j5 اتومات سبت نام کردم ایا واقعا این ماشین هیچ ایرادی نداره
sohrab
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آرمین جان شما فکر نکنم بیشتر از پیکان تا حالا سوار شده باشی،آقای پینار همه بدن فقط جک خوبه با اون آرمش اگه خوب بود همه میرفتن جک میخریدن نمیرفتن 20 ملیون گرونتر جیلی بخرن
BNM
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا به اصل مطلب اشاره کردی ! الان ببینید در سطح شهر روز به روز داره جیلی سوار ها بیشتر میشن یا اصلا برید امار خرید این دو تا ماشین (جیلی-جک5) حالا از هر تیپی رو مطالعه بکنید که متوجه بشید تقریبا خرید جیلی توسط مردم دو برابر جک 5 هستش که اگه این جیلی ماشین بدی بود که بعد از دو سال که داره تولید و استفاده میشه به این مقدار از فروش نمیرسید و هرروز هم داره بیشتر فروش میکنه کافی یه روز برید تو سطح شهر یه دور حسابی بزنید و یه امار چشمی بگیریدحالا این بکنار اختلاف قیمت 20 میلیونی رو هم در نظر بگیرید بابا والا ملت که دیگه اینقدر دور از جون خنگ و مشنگ که نیستن که ماشینی رو که کیفیت نداشته باشه و با پول زیادتر بخرن!!؟؟..بجای این حرفهای الکی و تعصب کور کورانه بهتر نیست یه کم به انتخاب مردم هم احترام بزارید این دیگه چیزیه که تو واقعیت جلوی چشمامون داریم میبینیم دیگه که ملت کدوم رو بیشتر دارن میخرن ؟! تمومه دیگه چرا خودتونو الکی خسته میکنید و به هم دیگه دارید حرص میدید ؟؟!!
amira
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳جی5 چون جدیده وتازه به بازار اومده واونطور که شاید وباید هنوز اسم در نکرده قیمتش پایینه ودر ماه های دیگر گرانتر می شود سراتو هم اول 35 میلیون بود
شایان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همگی ممنون از آقا پینار که تو سایت حضور پیدا کرد و درخواست اینجانب از آقا پینار این است که مطالب جدیدوعلمی و تخصصی و فنی از جک جی5دریافت کردند ارائه بدهند مثلا در مورد کیفیت رنگ ها آیا بالا میره اتومات ثبت نام کنیم و…با تشکر
شایان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳باید عرض کنم به نظر من جیلی مفت ارزش نداره چون که روغن ریزی و سوزیو و…دارند تازشم هندلینگ افتضاح وقتی نتونی کنترلش کنی کیسه هوای رانندش به چه دردی میخوره این چیزایی که گفتم تو همین سایت پدال موجوده همه خریداراش گله دارن نمایندگیشم سر از کار جیلی در نمیارن و مشکل هنوز ادامه داره آخرشم مجبورن به یکی بندازن جک بخرن تازشم برتری جیلی از طراحی هم باشه بازم به پای جک نمی رسه قضاوت با خودتون هر کی دوست داره جیلی بخره موفق و موید باشید
mohsen
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بنظرم جیلی بهتر هست این مشکلات هم ما تا حالا ندیدیم اصلا این دوتا قابل مقایسه نیستند مثله مقایسه مزدا 3 (جیلی) با مزدا 2 (جک) میمونه موید باشید
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام .ممنون پینار عزیز. خواهش دارم بیشتر باشید
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام . خیلی خوشحالم از اینکه استاد پینار کارسناس محترم خودرو یک بار دیگه تواین سایت نظر دادند. انشاله که ادامه داشته باشه.
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان متوجه شدید که ارمین و دادا یک نفرن!نمی دونم انگیزه اقا دادا از این کارا چیه؟از آقا پینار تشکر میکنم که اومدن تو سایت.
راما
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من تحویل خرداد اتوماتم.دیروز یه سفیدشو تو خیابان دیدم که از ثبت نام خودم پشیمان شدم جدای از مسایل فنی که باید هرکس خود و در طول استفاده به اون پی ببره.از نظر ظاهری میگم خداییش بدون تعصب نظر بدین واقعا ناهماهنگی از نظر طراحی ظاهری وجود داره قسمت جلویی ماشین واقعا عالیه اما اگه از بغل نگاه کنی قسمت عقب ماشین بخصوص صندوق عقب خیلی بزرگتره و در عین حال چراغهای عقب خیلی کوچیکه و تناسبی با قسمت عقب نداره.گفتم من خودم تحویل خردادم و دوست دارم شما هم در این رابطه نظر بدین.ممنون
پارسا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز این خودرو اگراز نظرفنی هر مشکلی هم داشته باشه مطمعن باشید از لحاظ طراحی کاملا حساب شده هست.شما به سایت پینینفارینا ایتالیا که یکی از بزرگترین طراحهای خودرو هست برید جی5 به عنوان طرح این شرکت وجود داره در حالی که بعضی از شرکتهای چینی که ادعا میکنند طرح خودرشون مربوط به این شرکت ایتالیایی هست ولی در این سایت هیچ اسمی از این خودرو سازها بجز جی5 نیومده.
دادا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا تو دیگه کی هستی ای دی دادا.جالبه.خداروشکر.سابقه ی نظراتو سایت مینویسه.وگرنه خودمم شک میکردم.کی نوشتم…دوستان لطف کنید با آی دی مختلف نیاید برا خودتون نه نوشابه بازکنید نه وقت دیگرانو هدر بدید.درباره جک نظرکارشناسی بدید و واقعی.جیلی سواران محترم.ماشین تون هم مبارک.ما جک سواران اصلا نیومدیم توسایتتون.پس شماها هم مهمان مایید لطف کنید مهمان باشید.بابا هرماشین عیبی داره.چرا یهو لفظ آشغال رو بکارمیبرید.به شعور هم احترام بذاریم.هرماشین هرکی داره مبارکش باشه وچرخش بچرخه.
ابوالفضل
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا من جیلی داشتم مفت نمی ارزه خداییش
ابوالفضل
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان عزیز میشه بهم بگید ایا میشه سیستم کروز کنترل رو j5نصب کرد
محمد329
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همگی.به جای گذاشتن تجربه و اطلاعات فنی از جی 5 فقط با هم کل کل میکنن.حالا میفهمم چرا پینار دیگه سر نمیزنه و نظر نمیده.چند نفر که فکر نمی کنم 10 سال بیشتر نداشته باشن یا اگر هم سنشون بالای 10 سال باشه ولی بی سوادن اومدن اینجا بقیه رو دارن به جون هم می اندازند.و کسانی که جواب این بچه ها رو میدن چقدر ساده اند.آقا آرمین عمرا اینجوری نوشته میشه نه امرا.هر کی هستی بزن به چاک.
محمد329
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همگی.چرا به جای گذاشتن تجربه و اطلاعات فنی از جی 5 فقط با هم کل کل میکنید؟حالا میفهمم چرا پینار دیگه سر نمیزنه و نظر نمیده.چند نفر که فکر نمی کنم 10 سال بیشتر نداشته باشن یا اگر هم سنشون بالای 10 سال باشه ولی بی سوادن اومدن اینجا بقیه رو دارن به جون هم می اندازند.و کسانی که جواب این بچه ها رو میدن چقدر ساده اند.آقا آرمین عمرا اینجوری نوشته میشه نه امرا.هر کی هستی بزن به چاک.
Ilyar
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳جک از جیلی بهتره_ولی درکل مکان1600 دنده ای بهتر از هردوشون هستش_اخه هندلینک و کیفیت مکان کجا و جیلی و جک کجا؟
مهدی۲۷۳
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به دوستان گلم.اقا،جک ازبغل محشره خدایی دادش گلم یه باردیگه بادقت نگاه ازبغل یه جوریه خیلی خفنه اخه چه جوری نگاه کردی شما؟اقایون جیلی سوارلطف کنیدمزاحم این پیج نشین برید به به چه چه توپیج خودتون راه بندازید اقااصلا جیلی یکه یک.من پسرداییم خرید این تحفه شمارو دیدم محسناتشو اصلا یه وضعیه
حسین 9974
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان گلم به نظر بنده یکی از بزرگترین نکات مثبت درطراحی جک چراغهای عقب شکیلشه که بسیار بافرم صندوق عقب خودرو هماهنگه (شبیه بعضی ازمدلهای بی ام دبلیو). بنده ادعایی ندارم ولی یک چیزایی از طراحی خودرو سردرمیارم. بهتون اطمینان میدم که جی5 چه از نمای جلو وچه جانبی وچه ازعقب تا مدتها جذاب خواهدبود.حتی طراحی خودروهای کیاوهیوندای مقداری اغراق امیز شدند و زودبه زود چهره ای تکراری پیدامیکنند.توی کره ایها فقط هیوندای آزراست که چهره ای بسیار شکیل وباپرستیژ داره والبته جذاب وغیرتکراری. خودروهای آسیایی بجز ژاپن خیلی زود چهره ای کهنه بخود میگیرند اما مطمئن باشید جی5 بخاطر سادگی وزیبایی همانند خودروهای اروپایی تا مدتها جذاب خواهدبود. یک نگاه به خودروهای 10سال پیش اروپا و آسیا کافیست تا به عمق مسئله پی ببرید. جی5هم که طراحی ناف اروپاست پس خیال همگی بابت ظاهر ماشین راحت باشه و بچسبید به عملکردفنی خودرو.
milad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آخه این یذره ماشین چیه که داری با بی ام و مقایسه میکنی تو ظاهر فقط جیلی خوبه تو این چینیا البته ام جی هم خوبه خدایش،جک چینی بودن درش موج میزنه حالا طراحی هر کجا میخواد باشه با اون چراغ عقباش
فردین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به نظر من باید به نظرات دیگران احترام بگذاریم ولی نظرات کارشناسی استاد پینار فوق العاده قابل قبول
و با اطمینان هستند. ممنون که دوباره راهنمایی میکنند
دادا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام.آقای یاری با اسم زیبای دخترت پینار که خدا دختر کوچیکتونو نگهداره مینویسی ،استدلال شما چیه که ماشینای چینی از ام جی گرفته تا پایین رو آشغال فرض کرده وخطاب میکنی.دوست من٬بعدمدتها با اسم واقعی اومدی.یهو همه رو کوبیدی٬همین.مگه خودجنابعالی نبودی میگفتی جک اتومات خوب نیست.جک دستی بهتره.بعد یه مدت نظرت بااستدلال دوستان نسبت به اتومات برگشت گفتی هر دو خوبن.چه استادی که امتحان نکرده میگه بده یاخوبه،بااین اوصاف نباید به خیلی از نظراتت کمی بیشتر فکرکرده وشک هم چاشنیش کنیم.اگه یادت نمیاد یا دوستان قدیمی یادشون نمیاد میتونن نظرات قبلی مخصوصا آذر به بعد رومطالعه بفرماین.بنده حداقل هشت ماه مدوام به این سایت سرمیزنم.چهارپنج ماه بیشتر مینویسم اونم فقط با یه آی دی دادا.یادت میاد سر سان روف بعضیا چه توهینایی کردن.خودجنابعالی هم انکار میکردی وبعنوان قیم که با دادا کاری نداشته باشیدکه خنده ام میگرفت خدایی٬ که تو درچه فکری وفلک درچه خیال.بعضی از هم زبانانت هم احتمالا، حرفایی زدن،که بماند.بنده انکار نمیکنم خیلی از ماها هنوز ماشینو تحویل نگرفته بودیم شما به گفته خودت ازماشین سواری میگرفتی.وبانظراتت کمک کردی اما قبول کن برخلاف ادعاتون کم کم فاصله گرفتی از بی تعصبیت.آقایون دوس دارن شما رو استاد خطاب کنن.مبارک باشه.بعضیا خیلی اصرار دارن رو این کلمه.هیچ ایرادی نداره به کسی آسیب نمیرسونه.باور کنید خودمو میگم که از شما لااقل چندسال بزرگترم اینه که میگم ببین هنوز ادب وسلامت درجامعه اصیلمون جاریه.الفاظ خوب خطاب کردن واقعا ازسلامت طرف نشات میگیره.هرچند انحطاط وحشتناک در بعضی زمینه ها دیده میشه.اماآقای پدرپینار وبه قول آقایان استاد پینار.شما ادعای کارشناس بودن ماشینای ایرانی وخارجی ومخصوصاچینی میکنید ومیگید خیلیا رو داشتید وسوارشدیدوالانم جک دستی داری،ولی درباره ی علت کوبش وعدم نصب سینی زیر موتور.فواید اتومات جک.ووونمیدونستید ومطمئنم خیلی از نوشته هاتون تجربه ی دیگران وجاهای دیگه بدون ذکر ماخذ بود.هیچ ناراحت نیستم که الان خیل دوستان شماتت نوشتاری وغیره بدین درحمایت جنابعالی که احتمالا قرابتی باشما دارن یا ندارن.مهم نیست.اصل گفتن واقعیت است.آقای یاری اگه هدفتون کمک به همنوع میباشه.آیا میدونید اگه لااقل کسی بیاد اینجا وببینه کسی اومده ماشینشو آشغال خطاب کرد ه دلش بشکنه.چه گناهی کردی.آیا این سنخیت با ادعا وشماره دادنتون داره.ومدعی هستید درراه خدااینکار رو میکنید آیا نبایددربرابر اعمالمون پاسخگو باشیم.خیلی از دوستان چه اتومات چه غیر اتومات سوارن.پس خیلی ازمسایل رو لمس کردن ومیدونن.بیایدتخیلی وخدای نکرده مغرضانه قضاوت نکنیم.فقط یه چیزی برام جای سواله چرا همیشه دوس دارید در هر حال شماره تونو اعلام کنید.حتما خیره…نکنه خدای ناکرده هدفی غیر. پشت این قضیه باشه.که خیلی خیلی بعید میدونم…. لطف کنید هروقت با اسم پینار اومدید کمی منصفانه تر قضاوت بفرمایید.جامعه ی ما الان کم آشفته نیست.لااقل شما بعنوان یک فرهنگی که خودت گفتی معلمی با حرفات دل کسی رو آشفته تر نفرماید…ازحرفام یه موقع دلگیر نشی و اززحماتت مخصوصا درگذشته به نوبه خودم ازشماسپاسگزارم…بیاییم صادق باشیم بخدا کاری نداره.اولینش حلال بخوریم.حتما جاودان میمانیم.درنزد افکارهای سالم وناسالم.شرمنده همه ی بزرگواران.
امیر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
دادای عزیز منم قبول دارم که آقای پینار اطلعاتشون کامل نیست نمونه اش هم اینکه موتور مدل 1500 رو طراحی میتسوبیشی خواندند در اس ام اسی که من بهشون زده بودم که اینطور نبود .
به هر حال ایشون در زمانی که خیلی ها از این ماشین اطلعاتی نداشتند کمک زیادی به بچه های این سایت کردند که جا داره ازشون تشکر کنم .
ولی الان دیگه به نظرم جای یه سری از این صحبت ها که کردید نیست چون فقط تنش ایجاد میکنه و از موضوع اصلی پرت میشیم . به هر حال ایشون نظرشون اینه که ماشینای چینی دیگه آشغال هستن اگر شما نظر مخالفی دارید به طور علمی نظر ایشون رو رد کنید …
armin
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید اقای دادا شما چرا همیشه بجای نظر انشا می نویسید
Ilyar
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مهندس دادا جک خودروی خوبیه ولی بعضی از صاحباش بیش از حد ازش تعریف میکنن_به خصوص در مورد شتابکیری و کیفیتش_میان میکن که با جک تندر و مزدا و…رو له کردم_واقعا تعریف تا یه حد_بنز یا فراری که سوار نیستید!
حسین9974
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اخه دوست من تندر کجا مزدا کجا؟ خب مطمئنا جی5 زورش به مزدا نمیرسه ولی تندروکه دیگه … درضمن کلاس مزدارو اینقدر پایین نیار .
armin
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب منم از اول تا حالا جوش اینو میزدم که همه به من فوش دادن
k1
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام یه پارس سال xu7دارم هنوز تحویل نداده اند هر کس خواست باj5 تعویض میکنم همینجا جواب بدید لطفا
قبلا j5 خریده بودم ولی ترسیدم از کیفیتش تحویل نگرفته فروختمش الان پشیمونم
سهراب
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اقای کا یک 40 م میگیرم عوض میکنم ایمیلتو بده تا حرف بزنیم
محسن
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من تازه وارد بحث شما شدم و در کل همه را خواندم و فکر میکنم سه نفر تو این کامنتها تخصصی تر حرف میزنند -دادا – سعید -وپینار- بقیه نظرشون محترم ولی این سه نفر هم ماشین را دارند و هم نظراتشون ملموستر و قابل فهم تره از دوستان دیگه خواهش میکنم سوال کنند و اگر نظر میدهند با استدلال باشه . اگر نه هر کسی میتونه یک چیزی بگه و امثال من که میخواهیم خرید وثبت نام جدید کنیم را دچار سر در گمی نکنید و خدا را در نوشته هاتون دخیل کنید ——سپاس