صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دادا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا محمد منم موافقم.واقعا باید بدون تعصب بررسی کنیم.اینکه همش بگیم تکمیل وجه کردیم کی میاد وبیمه چی میشه…..سوالای تکراری ونرم افزاریه.البته قصدجسارت بکسی ندارم.باید تخصصی بررسی بشه.خیلی ازدوستان اطلاعات خوبی دارن.اینجا روباید باپرسش وپاسخ پربارش کنیم. بنده دراین چهارروز رفت وآمد به اندازه ی ۸۰۰کیلومترنرفتم.اما باورکنیدحداقل ۷۰تومن بیشتر ازدوو پول بنزین دادم.تیبا که معلوم الحاله.برام مسجل شده بود مصرفش پایین نیست مخصوصا تو شهر.اما این ماشین باورش براخودم خیلی سخته.اصلا این سفر همش اضطراب درجه آمپرداشتم.که کجا بنزین بزنم که یه موقع جانمونم.امروز پسرداداشم زنگ زد که آمارماشین بگیر تابیاییم ماشین اتومات روبخریم. من رای مگان خریدن رو ازسرشون زدم.بخداموندم چکارکنم.آیا این وضع سوختش جالبه؟دوستان لطف کنید بررسی کارشناسانه وعملی خودتون رو بنویسید ولی ازطرفی آدم لااقل وقتی پایداریشو تو پیچا میبینه که امنیت فکری بهت میده.نمیدونه چی بگه وخداخدا میکنه.این مشکل فقط فقط همه گیر نباشه.دوستان بسم الله…
شهروز
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دیروز نمایندگی کرمان موتور گرگان گفت که شهرداری گرگان سی دستگاه جک تقاضا داده و کرمان موتور هم گفته سی روزه تحویل می دهم. پس ثبت نامی های ماه بعد و یا ماههای بعد منتظر تاخیر در تحویل باشند. ضمنا دیدم که رنگ دستگیره های در جک مشکی اتومات استیل بود که بنده قبلا مشاهده کرده بودم که رنگ دستگیره های در جک هم رنگ خود ماشین بود که به نظرم قشنگتر هم بود.
حاج مصطفی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام -میخواستم از دوستان بپرسم ماشین اتومات شما هم در حین دور برداشتن صدای ازار دهنده ای مخصوصا برای سر نشینان عقب دارد
حاج مصطفی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام -میخواستم از دوستان بپرسم ماشین جک 1800 اتومات شما هم در حین دور برداشتن صدای ازار دهنده ای (احتمالا از اگزوز )مخصوصا برای سر نشینان عقب دارد
فرید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام، آقای دادا، ماشینت از اول مصرفش اینطور بوده یا تازه رفته بالا؟ از فروردین که با این سایت آشنا شدم همه میگفتن صدی 7تا ، هر چی میریم جلو ایرادهای بیشتری میبینم، از شلنگ بنزین بگیر تا شر شر آب از داشبرد، حالا هم بنزین، از اون اول هم شک داشتم به مصرف صدی ۷ ، چون وزن ۱۳۱۵ خیلی زیاده، زیاد با عقل جور در نمیاد، قربونه ال ۹۰ خودم که با یه باک ۵۰لیتری ۷۰۰ کیلومتر میره تازه تو شهر. از دوستان جک سوار که تو اردیبهشت تحویل گرفتن لطفا بگید مصرف تو شهر چقدره؟ با ۵۵ لیتر بطوره میانگین چند کیلومتر راه میرید؟
راما
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳علی اقا ماشین ایرانی رو از ناجاری سوار میشیم من خودم 132 صفر دارم راضی نیستم نامسب پراید ماشین استانداری نیست 22500 تموم شد برام باور کنید 10 ملیون بیشتر نمیرزه فقط برای دمه دستی خوبه بدرد جاده نمیخوره خدا برک بده به ماشین خارجی
دادا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا فرید چون قبلا زیاد مسافرت نرفتم باهاش تو شهر چندکیلومتر بیشترنرفتم.این چندروز دوبارتهران رفتم وچندشهردیگه کشور کمی بیشتردقت کردم متوجه شدم.الانم حقیقتا حالم گرفته.بعدشم نه شیلنگ مشکل خاصیه نه صدای شرشر آب.هردوخیلی ساده حل میشه.اینا عیب نیست.بچه ها چون تعصب دارن نمیخوان کوچکترین عیبی بمونه.حتما هم راه رفع عیب روبلدی.کامنت های قبلی رو بخونی.متوجه میشی.
حامد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من فکر میکنم ۱۵۰۰ بخاطر تکنولوژی vvt مصرف بیشتری داره!
صادق
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام ..چند تا سوال داشتم جک مدل 93 فرمونش اسپورته ؟؟ کیفیت رنگش مگه پایین بوده که الان دوستان میگن بالا رفته ؟؟؟ و سانروف حتما هست ؟ ممنون میشم بچه ها اگه جواب اینارو بگین اونایی که قطعی میدونن..البته مدل 1500 میگم
مجید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان
من چندتا از دوستان موفق شدیم یه گروه داخل واتس آپ تشکیل بدیم ودر اونجا در مورد ماشین تخصصی معایب رو به صورت آنلاین همراه با عکس وکلیپ بررسی کنیم از همه دوستان دعوت میکنم که بیان عضو بشن به این شماره یه پیام همراه با اسم بفرستد مرسی از نظرات همگی دوستون دارم 09179027906
مجید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان به گروه واتس آپ ما بپیوندید در آنجا میتوانید نظرات پیشنهادات خود را به صورت آنلاین همراه با عکس ، کلیپ وصدا مطرح کنید اسم خود را به این شماره پیام بفرستید مرسی از همگی09179027906
سعید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دادا جان من تا حالا 9000 با جک اتوماتم رفتم و تست دقیقی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که در جاده داخل اتوبان اصفهان تا تهران صدی 7.5 و در داخل شهر صدی 10 سوزوندم…………………ضمنا عقربه نشانگر سطح سوخت ماشین لگاریتمی است و اگرمیخواهید محاسبه دقیق برای مصرف انجام بدید ابتدا باک را 55 لیتر پر کنید و سپس در مسیرهای طولانی با فراوانی یکنواخت عمل تست را انجام بدهید ……………از طرفی اتومبیل وقتی اتومات است همانطور که میدانید بدلیل محاسبه سوخت به نسبت طی مسافت ِ توسط خودرو دنده ها تعویض میشه و در دنده دستی به منظور نیاز به شتاب بیشتر معمولا عادت هست که گاز بیشتربدیم وبیشتر از نیاز به ماشین داده میشه بخصوص تو شهر لذا مصرف دو چندان میشه و اینجا اختلاف 300 cc جبران میشه در نهایت من تصور 8تا9 لیتر را به طور کلی براش در تصور میکنم .
مصرف سوخت به این بستگی داره که به طور متوسط دور موتور شما هنگام رانندگی چقدره
اگه در حالت اتومات بر روی حالت اسپورت تنظیم کنید (اگه همچین حالتی داشته باشه) اونوقت مصرفش از وقتی که با حالت دنده ای و معمولی می رید بیشتر می شه چون بیشتر گاز می خوره تا قدرت موتور بیشتری رو به جعبه دنده بده با فرض مشترک بودن تمام قطعات و هم وزن بودن گیربکسها و نحوه رانندگی ( استاندارد) با یک خودرو خاص مصرف مدل اتومات بیشتر از مدل دستی و سرعت و شتاب دستی بیشتر از اتومات می باشد.
دلیل هم تفاوت عملکرد سیستم کلاچ دو مدل هست که در اتوماتها هیدرولیکیه. توجه داشته باشید که انتخاب حالت تعویض دستی در گیربکسهای تیپ ترونیک به معنی مشابه سازی با عملکرد گیربکس دستی نیست و آمار و ارقام مصرف، شتاب و حداکثر سرعت مشابه استفاه از حالت D گیربکس اتومات و حتی کمی پر مصرف تر می باشد. با فرض مشترک بودن تمام قطعات و هم وزن بودن گیربکسها و نحوه رانندگی ( استاندارد) با یک خودرو خاص مصرف مدل اتومات بیشتر از مدل دستی و سرعت و شتاب دستی بیشتر از اتومات می باشد.
ضمنا دادا جان و دیگر دوستان یک نکته مهم مزایای زیاد اتومات با کمی مصرف سوخت بیشتر واقعا با صرفه است و در حال حاضر صنعت خودروسازی در جهان با سرعت زیاد به سمت استفاده از اتومبیل های دنده اتوماتیک (گیربکس اتوماتیک) می رود، این در حالی است که سیستم های گیربکس اتوماتیک نسبت به نوع معمولی دارای مزایا و فواید فوق العاده زیادی است که بسیاری از این فواید هنوز ناشناخته مانده است. یکی از مهمترین مزیت های گیربکس اتوماتیک این است که دنده ها را به طور خودکار تعویض کرده و وظایف راننده را به خصوص افرادی که عادت به تعویض زیاد دنده ها دارند، کاهش می دهد. در نتیجه لازم هم نیست که راننده در این زمینه مهارت خاص رانندگی داشته باشد. در سیستم های اتوماتیک، انتقال قدرت متناسب با مقاومت مسیر حرکت، در مواقع لزوم تعویض دنده ها به صورت خودکار انجام می شود. در خودروهایی که دارای گیربکس معمولی هستند، سرعت بیش از حد یا عدم هماهنگی بین سرعت چرخ ها به خصوص در صورتی که راننده هم مهارت کافی نداشته باشد، موجب استهلاک سریع خودرو می شود در حالی که در خودروهای گیربکس اتوماتیک، راننده فقط به سیستم تغییر وضعیت دنده ها و پدال گاز برای راندن خودرو نیاز دارد که این امر لذت رانندگی را هم به همراه دارد .
از طرفی من ماندم چرا این دو خودرو ساز سایپا وایران خودرو حرفهای الکی به مردم میگویند مثلا سایپا خودرو s300 را مصرف 6.7 زده یک ادم فنی نیست بگه اخه……. چرا مردم کوچه بازار را اینطور اطلاعات میدید در حالی که هر دو موتور و گیریبکس جک و اس 300 در حد همند ؟؟؟؟!!!!
یک کلام jac at با این قیمت تنها ماشین چینی داخلی مناسب است.
ضمنا دادا چرا جواب ندادی باله انداختی چه مدلی به جک میاددددددددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سعید جان اگه فقط از بنزین سوپر استفاده کنیم مصرف پائین نمیاد ویا برای موتور بهتر نیست
سعید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من اول از بنزین معمولی استفاده میکردم و از یک ماه استفاده به بعد متوجه تغییر توان موتور بعد از زدن بنزین سوپر شدم .و پس از مطالعه و مشورت با اهل فن به این تتیجه رسیدم هر موتوری برای بنزین با عدد اکتان مشخصی طراحی شده است که اگر اکتان مورد نظر در سوخت آن وجود نداشته باشد، موتور دچار ضربه یا «ناچ» میشه ……….. که موجب خوردگی سرسیلندرها میشود و عمر مفید خودرو را کاهش میده ….برای مثال اگرعمرمفید سرسیلندرها پنج سال باشد، این ضربه ها آن را تا دو سال کاهش میدهد.
بنزین معمولی با عدد اکتان پایین باعث میشود که خودرو دچار لرزش شود؛ همچنین میتواند بر صدای اضافه موتور بیفزاید. هر چند آلایندگی خودروها با وجود نصب کاتالیست روی آن قدرها ملموس نیست، اما عدد اکتان پایین بنزین معمولی هم عمر کاتالیست را پایین میآورد و هم منجر به احتراق ناقص سوخت میشود…..لذا دست من بهتره از بنزین سوپر استفاده بشه…..
ارش
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان عزیزو گرامی
قبلا هم به عرض شما عزیزان رسانده بودم من خودم ساکن بم هستم و دامادم مدیر بخش صندلی سازی کرمان موتور هستش.در مورد تحویل خودرو باید خدمت دوستان عرض کنم که شاید 2تا3هزار خودرو اماده تحویل توی پارکینگ کرمان موتور توی ارگ جدید بم هستش و دلیل اینکه دیر به مشتری میدن شاید یکی از سیاسهای شرکت باشه البته الان یه یکهفته ای هست که شرکت با کم بود تزئینات داخلی خودرو مواجه است ولی سایر قسمتها همچنان فعال میباشد مثلا قسمت بدنه و رنگ هر شیفت کاری 40 خودرو اماده میشه.
محمد468
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان سلام
لطفا کسایی که جی5 دارن تجربشونو در مورد مباحث فنی و علی الخصوص مصرف سوخت بگن تا بقیه هم استفاده کنن!
حرفای جناب دادا حسابی تو دل ما رو خالی کرده!!!!!!
ناشناس
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳من می خوام ماشین بخرم جک جی فایو بهتره یا دنا ؟
مرتضی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام / دوستان عزیز برای ماشینم مشکلی پیش آمده بود که با پیگیری عالی واحد رسیدگی به شکایات مشکل به طور کامل بر طرف گردید. دوستانی که در خصوص مسائل فنی و کیفی خودروهای داخلی و وارداتی شکایت دارند میتوانند از طریق واحد شکایات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شماره 88523065 تماس بگیرند .
خلیل
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان : رده بندی کیفی خودرو های تولید داخل در فروردین اعلام شد ، صاحبنظران عزیز لطفا بگویند چرا j5 در رده هشتم قرار دارد؟ بنده تحویلی خرداد اتومات هستم . با سپاس
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳بخاطر بی کیفیت بودن رنگه
سعید
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳در رده بندی جک دنده دستی را مورد رقابت قرار دادند .اقا خلیل اولا تو رده بندی هفتم شده از طرفی این رده بندی بعد از اردیبهشت با تغییر در نوع رنگ مشخص میشه احتمالا در تیر ماه ………..ضمنا دوست من رده بندی را نباید ملاک خرید ماشین قرار داد مثلا ال 90 با اون شکل بد ترکیبش چون تو رده بندی وامتیاز دهی نقشی نداره امتیاز منفی کمتری گرفته و مطمنن باشید اگر زیبایی نقشی داشت امتیاز 20 منفی فقط در این مورد میگرفت.ضمنا با این نفوذ فرقون سازها چه انتظاری داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای خلیل در رده ششم نه هشتم
محمد روحی ها
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اس ام اس بیمه ی منم اومد!!
اتومات تحویل اردیبهشت
هومان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان اگه جناب دادا در خصوص سوخت ماشیندست گفته باشه اول کسی که بلافاصله بعد از تحویل سوار نشده میفروشه من هستم چون چشم رو هر عیبش ببندم این یکی رو بی خیال نمیشم
هومان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اول کسی که سوار نشده ردش میکنه من هستم
amir
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام من j5 1500 دارم 2500 بیشتر کار نکرده دوتا مشکل دارم لطفا کمک کنید 1- صدای آب از داشبورد سمت راست موقعی که موتور سرده استارت می زنم شنیده می شه و بعد که موتور گرم میشه صدا قطع میشه سوال کردم نمایندگی درست حوابم نداد از بیرون پرسیدم یکی میگه هواگیری باید بشه یکی میگه مشکل از رادیاتور بخاری و باید عوض بشه لطفا بگید چکار کنم 2- فرمان ماشین موقع جرخیدن مثلا توکوچه یا دور زدن باسرعت کم صدای تقه کوچکی میده چکار کنم // علیرغم شوقی که برای j5 داشتم دیگه دارم متنفر وپشیمون می شم درکل احساس و اعتماد خوبی ندارم
دادا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان گرامی خدای نکرده قصدم خالی کردن دلی وناامیدکردن امیدواری نبود ونیست ونخواهد بود.دوست عزیز گفتم مشکل من.شاید شمانداشته باشید.بعدممکنه ازبنزین باشه.ممکن شمع یا دلکو تنظیم نباشه مثلا.باید بررسی شه.بعدشم بااین حساب تازه میشه پراید یا تیبا یانهایت سمند.بفرض صحیح بودن این فرضیات.بازم چیزی ازدست ندادیم.شاید اشتباه منه.زودداغ نکنید.امروز بادفترمرکزی صحبت کردم چیزایی دستم اومده.ولی مطمئن نیستم…آقاسعید دستت دردنکنه باتوضیحاتت حتما مفید بوده بنده بال رو گرفتم توخونه گذاشتم تا اتومات بیاد نصب کنم.واقعا خوشگل میشه.مخصوصا ازپهلو.چون گذاشت روماشین فیلم وعکس گرفتم به هرکی نشون دادم میگن عین تویوتا میمونه.اگه تونستین حتما بذارید…بحث بنزین رو پیگیری کنید…شادباشید
فرشاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دادا
لطفا در مورد باله (مشخصات آن) بیشتر توضیح بدین از کجا گیر میاد و اینکه باله جه ماشینی بهش میخوره؟
فرشاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان
دوستانی که j5 دستی یا اتومات دارین لطفا در مورد میزان مصرف تست دقیقی انجام بدبن و نتیجه را برای استفاده سایر دوستان گزارش کنید. من بعد از گزارش جناب دادا و توضیحات آقا سعید در مورد میزان مصرف سوخت نوع دستی و اتومات تو اینترنت دنبال مقایسه اینها گشتم سایتی با این آدرس http://dande6.com/4619/l مقایسه جالبی بین نوع دستی و اوتومات چند مدل انجام داده که من نتیجه گیری کلی را اینجا کپی کردم. با توجه به این نتایج برای هر مدلی باید تست انجام بشه بعد میزان مصرف اعلام شود ظاهرا قانون کلی در این مورد وجود ندارد. پس بازم از j5 سواران عزیز خواهش میکنم مصرف سوختو تست کنند تا بشه به یه جمع بندی رسید.
نتیجه گیری کلی:
اینطور که از نتایج تستهای بالا برداشت می شود نمی توان گفت یک نوع گیربکس به بقیه گیربکسها در تمام موارد ارجحیت دارد. هر گیربکسی مزایا و معایب خاصی از خود نشان می دهد. بسته به نوع خودرو و شرکت سازنده عملکرد گیربکسها تغییر می کند (مثلا در تستهای بالا گیربکس اتوماتیک بی ام و از نمونه دنده ای سریعتر بود ولی در مورد سیتروئن نمونه دنده ای از اتوماتیک سریعتر بود). در مورد مصرف سوخت و آلایندگی نیز نتایج از یک ماشین به ماشین دیگر ممکن است تغییر کند (مثلا گیربکس دابل کلاچ فولکس واگن از نمونه دنده ای کم مصرف تر است ولی گیربکس دابل کلاچ فورد از نمونه دنده ای مصرف بیشتری دارد). در مورد گیربکسهای اتوماتیک نیز معمولا مصرف بیشتری نسبت به نمونه دنده ای دارند (در این مورد نیز استثنا وجود دارد مانند سیتروئن تست شده که نمونه اتوماتیک آن مصرف کمتری نسبت به دنده ای داشت). در کل مهم ترین عامل برتری، تکنولوژی به کار رفته در گیربکس و انتخاب ضرایب دنده هماهنگ با موتور است و لزوما نوع گیربکس همیشه نشان دهنده عملکرد بهتر یا بدتر آن نیست.
محمد468
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳مثل اینکه دوستانی که ماشینیو تحویل میگیرن دیگه بیخیال سایت میشن!!
لطفا با تجربه هاش در مورد مصرف سوختش اطلاع رسانی کنن، ممنون!
محمد468
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خود من از یه بنده خدایی که همتون میشناسد پرسیدم، گفت 1500 با یه باک55 لیتری 800تا رفته،تو سرعت حول و حوش115، که میشه صدی هفتا!
بقیه دوستانی که تو شهر و بیرون سوار شدن همین تستو اگه داشتن نظر بدن، ثواب داره،ملتی رو از نگرانی نجات میدین!!!!!
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳لطفا همه با هم برای مصرف سوخت یه اطلاع رسانی از تجربه هاشون روی سایت بزارن ممنون میشم
دادا جان و سعید جان شما هم پیگیر باشین
بهمن
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ردهبندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد
جک با 47.5 نمره منفی در رتبه هفتم ردهبندی خودروهای تولیدی قرار دارد.
یعنی یه رتیه صعود نسبت به ماه قبل.
من یک نفر کلا هیچ اعتقادی به این رده بندی کیفی ندارم.
یعنی جک جی 5 با موتور میتسوبیشی و طراحی سال 2011 با پژو پارس 20 سال پیش 3.5 نمره فرق داره و بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چی بگم والا…
sunmartin
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳جسارتا جناب دادا خودروهای جدید از 2003 به بعد از ecu استفاده میکنند بجای سیستم مگنت دار و وابسته به برق خودرو البته در مورد جک ( اصطلاح رایج جی ای سی) مانند 206 از سیستم پدال گاز برقی استفاده شده که مقداری در حین حرکت وقفه ایجاد کرده و کسانیکه باین سیستم آشنایی ندارن اندکی غریبه هست راجع به مصرف هم مطلبی که اشاره کردید باید پیگیری بشه اما بطور متوسط چنان که از نشریات و سایت های خارجی مطالعه کردم همان مقدار در سطح شهر 8 و در جاده 6.5 تا 7 است که بررسی جامعی یکی از دوستان در سایت تی تی انجام داده بود و با لیفان و جیلی مقایسه شده بود و در هر سه مقایسه بهترین نتیجه مربوط به جک جی 5 بود
محسن
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دادا و دیگر جک سوارها من از اول روی مصرف سوخت حساس بودم و انتخا بم نیز یکی از رکنهام بود به شکل دقیق بررسی کردم تو شهر صدی 8.5 و تو جاده صدی7.5
والا نمیدونم منظور شما چیه خوب ببرید موتور ماشینتونو نشون بدید
اصلا من مصرف سوختش را بالا نمیدونم .و برام خنده اوره که دادا اینو میگه .
amir
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳از بذل توجه دوستان شرمنده شدم و…. متاسفم آنچه من گفتم در انتظار همه j5 هاست راه چاره بیاندیشید