صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دادا
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان.چون چندمدتی ماشین دستم نبود ومشغله ی کاری زیاد بود گفتم برای چی الکی نظر بدم وقتی تجربه شو ندارم ودرواقع خالی ببندم.کاری که بعضیا عادت دارن البته بچه های اینجا همه بزرگواران.مثال زدم…اما دوستان داداش دکتر چون خرجاش این روزا زیاده.وقتی دید اختلاف هفت هشت تومنه.بعدشم یه ماشین زیر پا داره.گفت برام ثبت نام کن وچون تیر سایتش بسته شده بود مرداد با یک وهشتصد تخفیف براش نوشتم یعنی باهم مرداد اتومات رو تحویل میگیرم.ازالان میگم اگه این ماشین جواب نده،مخ دیگه برام نمی مونه.ولی ۱۵۰۰فعلا بدنیست.درسته بعضی عیباش هست و وقتی میگن به اندازه پول آش میخوری.باید سرتسلیم پایین بیاری.دوستان بزرگوار بعضی از نظرات واقعا کارسازه اما زمان تحویل کی میدن نمیدن فکرنکنم زیاد جالب باشه البته شرمنده ناراحت نش دوستان…بنده ازبابت مصرف بنزین گفتم هنوزم اعتقاد دارم مصرفش بالاس.اما نظرم مرجع به دلایلی نیست.اولیش با این بنزینا،ماشینا نمیترکه خودش هنره بقیه ش بمانه…برای بازدیدو فراخوان بردم یه بس شیلنگ بستن گفتن فراخوان اول بس یا صحیح ترش بست نداده بودن فراخوان تکمیل نشده بود.یه فیلتر هوا ویه فیلترروغن باآرم مزدا دادن دستمون.این شد فراخوان.بعدبحث بنزین روگفتن چون فیلترت خیلی کثیف بوده بنزینت اینجوری میسوزه.تودلم گفتم بچه قنداق بدم خدمت استاد.اخه کثیفی فیلتر تاثیرش وحشتناکه ماخبر نداشتیم.گفتیم امتحان میکنیم.دیروز امتحان کردیم فرقی نکرد.واین خیلی بده.ممکن بعضی ازدوستان ناراحت بشن ولی برای من این واقعیت داره.شرشر آبم گویا همه گیره.بعددقت کردم جنس متریال داخلی لااقل ماشین خودم با اتومات نمایندگی رو میگم جز رنگ چیزی دیگه فرق نداشت واز یه جنس بودن ولی مشکی استخوان دارتر بنظر میرسه.نظرشخصی.فعلا خدانگهدار.امان از کارباید برم.شادباشید
مهدی
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام
کسانی که اوتومات تحویل گرفتن لطفا
1- کارت سوخت داره
2- عکسی از سوئیچ ماشین بذارن که چه شکلیه
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام بر همه دوستان وبهمن جان از سوخت پرسیده بودی تو شهر 8/5 لیتر وجاده 7تا 7/5 لیتر با کولر دنده ای 1500 . اوتوماتیک رانمیدانم .
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام شهروز جان من چند روز پیش در باره قدرت 1500 جی5 نوشتم خیلی عالیه 206 و جیلی را میخورد ودر سر بالایی معکوسش خیلی خوبه البته بعد از اب بندی تا1000 کیلومتر 90 تا بیشتر نرو قربان همه جک سورانj5دستی واتومات.
شهروز
۲ خرداد ۱۳۹۳به نظر بنده تفاوتهایی که اتومات با دستی داره- قدرت موتور-تریم داخلی مشکی و نوع و غربیلک روی فرمان هست. آیا تفاوت آنقدر فاحش هست که بریم و اتومات بگیریم و یا اینکه مثل 206 تیپ 5 جواب میده. اگه جواب می ده که دستی هم برای بنده خوبه.
کیوان
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان کسی جدید تحویل گرفته تا ریخ ثبت نام کی بوده
ali kia
۲ خرداد ۱۳۹۳آقایونی که جک زیر پاشونه بگن حرارت موتور چطوره؟درسته که بعضیا میگن فنش زیاد روشن میمونه؟کولر که روشن باشه حرارت موتور چطوره؟
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳شهروز جان اگر پولش برات مهم نیست اوتومات به خرید من خودم دنده ای دارم .راضی هستم از همه چیزش فقط اتومات راحتره.
شهروز
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام-متشکرم-پولش مهمه.گفتم شایدجی 5 دستی نتونه جواب بده.اگه تونستید لطفا مقایسه ای از هزینه نگهداری با 206 بنمایید.همینطور شتاب با کولر و سربالایی.ضمنا وضع ترمز جی 5 چطوره؟ چرا اینقدر نسبت به مگان و 206 و رانا نمره منفی دارد؟
علی
۲ خرداد ۱۳۹۳می خواستم از بچه هایی که اخیرا مدل اتوماتیک تحویل گرفتم بپرسم که نور صفحه کیلومترش چه رنگیه؟آیا با دنده ایی فرق داره؟
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام اقای علی کیا درمورد فن که میگی بستگی به هوا دارد خیلی نرماله
ali kia
۲ خرداد ۱۳۹۳مرتضی جان سلام.چون من خوزستانم این مسئله بدجوری ذهنم رو مشغول کرده.خودم 8 ساله که پروتون ویرا دارم و واقعا از این موردش راضیم سالی یه بارم آب رادیات رو لازم نیست چک کنم.میدونی که موتور پروتون هم میتسوبیشیه و کاملا استهلاکش پائینه(البته کاملا ساخت ژاپنه) امیدوارم موتور جک هم بخوبی اون باشه.اتومات مرداد ثبت نام کردم.
محسن
۲ خرداد ۱۳۹۳دوستان جالب اینه که سایپا با اون پرایدهای تولیدیش اخیرا چون میخواهد از قافله عقب نیفته با کلی رابطه با دوستان چینی از جیلی و جک و لیفان و………برای اینکه عقب نیفته رفته همان موتور و گیریبکس مورد استفاده در جک اتوماتیک یعنی موتور و گیریبکس لنسر را روی یک بدنه من دراوردی گذاشته و به شکل ثبت نامی میده 72 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
خوب من میرم جک اتومات با اون زیبایی میخرم .
الان جک تو بازار64 میلیونه .
اینو تحقیق کردم دوستان .
چه کسی میخواد این دو فورغون ساز داخلی (سایپا و ایران فرغون )را جلوش را بگیره
ماشین قاتل میسازند میدند دست مردم
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳شهروزجان دنده ای هم جواب میده حالاهم که خرجی نداردو100 در100 هزینه هاش از206 خیلی کمتره من206 داشتم هزینش خیلی بالا بودنمره منفی که میگی هر ماشینی که جدید میاداولش همه میگند اشغاله ولی بعد از یگسال همه عاشقش میشندو میگندخوبه
پاتریس
۲ خرداد ۱۳۹۳با سلام
قیمتهای زیر را چند روز پیش از نمایندگی گرفتم
لطفا اگه کسی جایی ارزون تر سراغ داره راهنمایی کنه از اون جا بگیریم
دی وی دی فابریک یک میلیون و صد
دوربین عقب صد و چهل
رهیاب 98
کفپوش کامل 180
کفپوش صندوق 60
کروز کنترل 900
آنتن دیجیتال 350
پارکابی 270
بادگیر شیشه 200
لازم به ذکره که نمایندگی اذعان داشت که قیمت های نهایی بعدا اعلام میشه.
البته قیمت آپشن هایی همچون بال عقب و پاور ویندو و چراغ خوش آمد گویی و مانیتور صندلی های عقب و چادر و باربند و … رو نداشت.
پاتریس
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام به همگی
می دونم که هرجی پول بدی آش می خوری. با این توضیح اگه کسی از دوستان راهی برا نصب برخی از آپشن های زیر داره که بشه بعضی از اونها رو روی این عروسک هم نصب کرد ممنون می شم راهنمایی کنه.
لازم به ذکر که توضیحات زیر را از یکی از سایتها گرفتم که اسمش یادم رفته امیدوارم بهش بر نخوره.
فرمان دارای قدرت کمکی: ( power steering) این سیستم در سرعت های بالا فرمان خودرو را سفت تر می کند تا از تیز بودن آن و متعاقباً از انحراف خودرو جلوگیری نماید.
سنسور باران: حسگری بر روی شیشه خودروها نصب می شود که به محض آنکه قطرات باران روی شیشه نشست، برف پاک کن ها شروع به کار کردن می کند.
سیستم مکش درب: وقتی درب خودرو به یک فاصله ای از ستون خودرو می رسد آنرا جذب کرده و بسته می شود
Keyless Go Starter: با این سیستم شخص می تواند با در دست داشتن کلید خودرو، درب آنرا باز وبسته نماید و همچنین می تواند
خودرو را استارت زده و حرکت کند.
قفل نهایی: با این سیستم به هنگام قفل کردن درب های خودرو با نگه داشتن دکمه قفل، تمام درب ها قفل شده و شیشه ها به بالا کشیده می شود.
کروز کنترل: با قرار دادن خودرو روی این برنامه می توان برای آن تعریف کرد که با چه سرعتی به حرکت خود ادامه دهد و برای خارج شدن از این برنامه یا کم و زیاد کردن سرعت با دسته آن امکان پذیر است. (از سرعت بالای Km/h30 قابل استفاده است.)
کروز کنترل هوشمند: خودرویی که بر روی این سیستم باشد به محض نزدیک شدن به مانع بصورت خودکار سرعت خودرو کم می شود.
دوربین دید کنار: برای دید بهتر راننده از کنار دوربین قرار می دهند
چرخش نور سر پیچ: با چرخاندن چرخ ها بوسیله فرمان(در سر پیچ ها) روشنایی خودرو به سمتی که فرمان می چرخد بیشتر می شود.
پرده های کنار و عقب: برای مخفی بودن فضای داخل خودرو از بیرون و جلوگیری از ورود نور شدید به داخل خودرو می باشد.
Night Vision: دوربین دید در شب؛ این دوربین جهت دیدن در مسیرهای تاریک و در شرایط نابسامان جوی(مانند : مه ) ساخته
شده است.
پشت سری فعال هنگام تصادف: در موقع تصادف سنسورها عمل کرده و سری صندلی ها را به سمت جلو کشانده و مانع از آسیب دیدن به سر و گردن شخص می شود.
سنسور پارک: این سنسورها در سپر جلو و عقب خودرو نصب شده و با نزدیک شدن به موانع به نسبت فاصله تعریف شده شروع به هشدار دادن می کند.
دوربین عقب: دوربینی که درقسمت عقب خودرو نصب شده و برای نمایش دادن اجسامی که پشت خودرو قرار دارند استفاده می شود.
شیشه های فوتوکرومیک: این شیشه ها به محض آنکه نور شدیدی به طرف آن ساطع شود؛ حالت تیره به خود گرفته و باعث می شود مشکلی برای راننده پیش نیاید.
Auto Light: توسط حسگرهای نوری وقتی فوتو نور از یک میزان تعریف شده ای پائین تر آمد، چراغ های خودرو بصورت اتوماتیک روشن می شوند.
Head Up Display: اطلاعاتی از قبیل سرعت، آمپر و . . . را روی شیشه جلو، سمت راننده نمایش می دهد.
تنظیم ارتفاع: در این سیستم به کمک پمپ های هیدرولیکی ارتفاع بدنه خودرو تغییر می کند. این سیستم جهت اسپرت کردن خودرو و یا اینکه کف آن به سطح زمین های ناهموار برخورد نکند، ساخته شده است.
Keyless Go Starter: با این سیستم شخص می تواند با در دست داشتن کلید خودرو، درب آنرا باز و بسته نموده و همچنین می تواند خودرو را استارت زده و حرکت کند.
فرمان شکننده: (collapsible) در هنگام تصادف از جلو، ستون فرمان جمع شده و سبب می شود کمترین آسیب به راننده برسد.
Immobilizer: در هر مرحله کدهایی متفاوتی بصورت عدد یا حرف توسط فرکانس ساطع شده و بر می گردد. این عامل سبب می شود، دزدیدن خودرو غیر ممکن شود.
پشت سری فعال هنگام تصادف: در موقع تصادف سنسورها عمل کرده و سری صندلی ها را به سمت جلو کشانده و مانع از آسیب دیدن به سر و گردن شخص می شود.
Laminate Glass: این شیشه ها در صورت شکسته شدن، تکه تکه نمی شوند.
ماساژور: سیستمی است که برروی صندلی ها نصب می شود و با روشن شدن آن امکان راحتی و ماساژ را به سرنشینان می دهد
.نمایشگر ردیف عقب: برای سرنشینان ردیف عقب امکان استفاده از سیستم صوتی ، تصویری و یا تلویزیون را فراهم می آورد.
سرد کن صندلی ها: با وجود فن هایی در صندلی سرنشینان با روشن کردن آن سبب سرد شدن صندلی در هوای گرم تابستان می شود .
تنظیم چند گانه درجه حرارت. Multi Zone Climate Control امکان تغییر درجه ی حرارت و فشار هوای آنرا برای هر یک از سرنشینان بطور جداگانه را شامل می شود.
یخچال: قسمتی در انتهای خودرو ( صندوق عقب ) وجود دارد که سیستم آن همانند یخچال منزل کار می کند و برای خنک کردن ویافریز کردن مواد درون آن استفاده می شود .
گرمکن فرمان: توسط المنتی در فرمان امکان گرم شدن آنرا در فصل های سرد فراهم می آورد .
شیشه های خود تمیز شونده: این شیشه ها با فناوری نانو ساخته شده و این شیشه ها کثیف نمی شوند.
Navigation System: سیستم مسیر یابی را بروی مانیتور خودرو
پانوراما: بعضی از خودروها دارای سقف تمام شیشه می باشند که به آن پانوراما گویند.
تنظیم برقی صندلی: صندلی بصورت برقی در جهات مختلف تغییر می کند . ( مثال : جلو ، عقب ، بالا ، پائین و..).
Cool Box: قسمتی در کنسول جلوی خودرو برای خنک نگه داشتن مواد درون آن استفاده می شود . این قسمت همانند کولر خودرو عمل می کند ولی در یک فضای بسته
تنظیم برقی پدال: پدال های خودرو بسته به راحتی راننده (بالا یا پائین) تنظیم می شود.
ramin
۲ خرداد ۱۳۹۳دوستانی که اتومات تحویل گرفتن حرفی ندارن از ماشین عکسی چیزی از ماشین .کجان؟
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳علی گیا جان سلام خیالت راحت باشدتو خوزستان هم مشگلی برایت پیش نمی اید کارخانه سازنده فکر همه چیز را کرده.
شهروز
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام-از ترمز جک جی 5 دستی یا اتومات بنویسید. آیا مشکلی دارد؟ چرا نمره منفی آن در رده بندی خودروهای ایرانی زیاد است؟ مگه ترمزش مشکلی دارد؟ لطفا بیان نمایید.
شهروز
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام-نکته جالب در مورد لایک یا دیس لایک اینکه هر یوزر می تواند اگر با جستجوگرهای (بروزر) متفاوت در یک سیستم وارد این سایت شود یک بار دیگر نظر دهد.مثلا با کروم-اکسپلورر-فایرفاکس و… هر کدام یک نظر و البته با سیستم های دگر هم ایضا.
روشا
۲ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستانی که اخیرا خودرو روتحویل گرفته اند لطفا در خصوص کیفت رنگ خودرو توضیح بیشتری بدهید مرسی
پاویا
۲ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان . دیروز (5شنبه ) با ماشین همکارم که یه جی5 اتومات هست یه دوری زدم . باید بگم که خیلی خوشحالم که این تجربه برام پیش اومد . باید بگم در مورد کوبش چیز زیادی معلوم نمیکرد یعنی خیلی کمتر از اون چیزی هست که میگن . در مورد کولرش باید بگم عالی بود و هم خنک بود و هم توان موتور رو اصلا کم نمی کنه . اما متاسفانه در قسمت شتاب اولیه واقعا ادم رو نامید می کنه . البته درسته هرچی پول بدی همونقدر آش میخوری اما دیگه اینجوری هم نباید باشه . من که تحویل خرداد هستم . فکر می کنم تا 20 خرداد بهم بدن . چون 10 اردیبهشت تکمیل وجه کردم . اما اونقدر توی ذوقم خورد این شتاب اولیش که می خوام بفروشمش . البته شاید من کمی سخت گیرم . الان خودم ال90 دارم . به نظرم توان حرکتیش خیلی کمتر از ال90 بود حتی توی حرکت هم انتظار ادم رو برآورده نمی کرد . من لیفان 1800 هم روندم به نظرم خیلی با شتاب و پر قدرت بود . اما جی5 اتومات متاسفانه نظر منو اصلا جلب نکرد . البته این نظر کاملا شخصی است . در هر صورت بنده فروشنده هستم . اتومات مشکی اگه کسی خواست بگه در خدمتم . ای کاش کرمان خودرو این ماشین رو 1800 دنده دستی میداد . به هر حال بنده اگه کسی بخواد فروشندم .
پاویا
۲ خرداد ۱۳۹۳در مورد ترمزش هم باید بگم خیلی خوب بود . مشکلی نداشت
پژمان
۲ خرداد ۱۳۹۳پاویا عزیز
مگر شما یا بقیه دوستان می خواهین مسابقه فرمول 2 انجام بدین که اینقدر دنبال شتاب اولیه هستین حالا 10 ثانیه باشد یا مثلا 15 ثانیه
محمد468
۳ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
آقا مسعود, هنوز جواب سوال قبلیمو نگرفتم!
و سوال جدید, آیا تا حالا جک دنده ای رو با اتوماتش مقایسه کردی بصورت عملی?!
شتابشون و مصرفشون چقدر باهم فرق داره?
اگه جواب ندی مجبورم بزنگم!!!
مسعود
۴ خرداد ۱۳۹۳محمدجان دراین مورد زنگ بزنی بهتره
هرچی بگم یه عده ناراحت میشن
پاویا
۳ خرداد ۱۳۹۳پژمان عزیز . درسته که نمی خواهیم کورس بزاریم اما حرکتش واقعا کنده . البته به نظرم گریبکسش کمی گیجه . خیلی تند دنده ها رو عوض می کنه و مدام باید با پدال گاز بازی کنیم تا ماشین دور بگیره و اصلا حس قدرت رو بهت القا نمی کنه . امابقیه مواردش خوب هست . در هر صورت امیدوارم تمام اونهایی که دارن با حاش حال کنن و چرخش براشون به خیر و خوشی بچرخه . من دنده دستی رو بیشتر میپسندم . البته ایراد از منه . بازم میگم اگه کسی خواست من فروشنده هستم .
حميد
۳ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه، من جی ۵ اتومات سفید با سند کارتکس (سند به نام خریدار) دارم که چون پول لازم هستم زیر قیمت بازار میفروشم. هرکسی واقعا پولش امادست و واقعا خریدار هستش باهام تماس بگیره چون من عجله دارم و زیر قیمت هم میفروشم.
۰۹۱۲۱۰۶۷۹۰۸
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۳پاویا عزیز اگر با دستی تعویض میکنین با هم یه صحبتی داشته باشیم 09123851385
محسن
۳ خرداد ۱۳۹۳امان از دست مردم .؟؟؟؟؟؟اخه پاویای عزیز تو که میگفتی دستی بهتره چطور حالا دنبال اتوماتی ؟؟؟؟!!!!
دروغگو فراموشکار میشه !!
دوستان من اتومات دارم و بسیار ازش راضیم ضمنا دوستان ترا خدا فنی حرف بزنید .
خوب بهترین ماشینهای اتومات دنیا با دنده دستیشون که قیاس کنید .دنده دستی شتاب اولیشون بیشتره .
چون در دنده دستی دیسک و صفحه در گیر میشه و در اتومات برحسب گشتاور موتورمکانیزم طوری دیگست .
من سقف ماشینو برچسب مشکی زدم .فوق العاده زیبا شده چون سفیده .حتما اینکارو بکنید با 130 و شیشههارو دودی 25 % .ضمنا یک مونیتور از مجید کار خریدم 1380000 با کارایی های مختلف و نویگیشن ……….و دوربین عقب روی هم 1550000 .
من خندم میگیره وقتی این ماشینو با ال90 و206 و ……مقایسه میکنند این ماشین قابل قیاس با ال 90 زشت ….206 فورغون سازها و حتی جیلی نیست .
البته اتوماتش .
بخرید پشیمون نمیشید
مسعود ارومیه
۳ خرداد ۱۳۹۳امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت اومده ولی وقت نکردم برم بگیرم بعد از ظهر میرم.از ارومیه هستم اتوماتیک تحویل خرداد
فریدون
۳ خرداد ۱۳۹۳آقا مسعود مبارکه
این اطلاعات رو اگه اعلام کنین ممکنه خیلی به درد تحویل خردادی ها بخوره:
کی ثبت نام کردین؟ کی تکمیل وجه کردین؟ چه رنگی سفارش دادین؟
موفق باشید
امید ارین
۳ خرداد ۱۳۹۳اقا مسعود جالبه تحویل خرداد الان زنگ زدن؟خواهشا بگید کی تکمیل وجه کردید؟
جواد
۵ خرداد ۱۳۹۳سلام آقا مسعود مبارکه منم از تبریزم تحویل گرفتم چند روزیه. یه خواهشی داشتم برای من دفترچه راهنما ندادن گفتن نیومده اگه اونجا موجود بود و اگه خودت گرفتی همراه با سی دیه برام کپی کن سی دیرو و اگه یه دفترچه اضافه دادن برام بفرست هزینه اش هر چی بود در خدمت خواهم بود جواد از تبریز 09371174809 ویا هر کس دفترچه اشو داره برام ارسال کنه ممنون میشم
نوید
۳ خرداد ۱۳۹۳جی 5 ام رو فروختم هیوندای ولستر خریدم با جی 5 نمیشد دور دور کرد ولی با ولستر راحت ترم با کلاس تره
amin
۳ خرداد ۱۳۹۳عزیزم ولستر قیمتی حدودا دوبرابر جی5 داره!اگر شما داشتید که هزینه بیشتر بدید الا اشتباه بود جی5 خریدنتون.
نوید
۳ خرداد ۱۳۹۳جی 5 ماشین خوبیه ولی به درد دور دور نمیخوره برای خانواده خوبه بخاطر همین فروختمش
حميد
۳ خرداد ۱۳۹۳جی ۵
جیران
۳ خرداد ۱۳۹۳اقارضا مگه شما x60داشتی چندساعت سوارشدی کجاهارفتی کدام ورش اشغاله میتونی نام ببری