جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۷ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    من امروز در مورد شتاب این خودرو میخوام تکست بزارم:

    این خودرو(خودروی مورد علاقه من و شما)دارای 3حالت برنامه ریزی است

    eco: اقتصادی تعویض دنده ها در دور موتور 2500 تا 2800
    sport: سریع و چالاک تعویض در دور 4000 و 4200
    normal: عادی تعویض در دورهای مناسب 3000 تا 3500 که بنظر من بهترین حالت است البته درستی و نادرستی برنامه ریزی ecu به کشور سازنده برمیگرده افرادی که از شتاب ناراضی هستن فکر میکنم روی حالت های eco و یا norm تنظیم بصورت default شده باشن البته با دیاگ و آپدیت ecu در آینده میشه نغیراتی در فرایند مصرف و شتاب داد

  2. علی از مشهد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت همه دوستان عزیز این مطلب رو آقای رییسی در تیو نینگ تاک نوشته است جالبه چون بحث فنی نه سلیقه ای

    چندی پیش متوجه مطالبی شدم که امیدوارم برای شما دوستان بزرگوار نیز مفید واقع شود

    هفته قبل بخاطر سرویس و چکاپ خودرو (اگهی بازدید رایگان ویژه کرمان موتور ) به نمایندگی مراجعه کردم که هم از سرویس دوره ای استفاده کرده و هم مشکل مصرف زیاد سوخت را گزارش و رفع عیب کنم
    مصرف داخل شهر با ترافیک روان = 11 الی 12
    مصرف بیرون شهر با سرعت 100 الی 120 = 8 الی 9
    که با مراجعه به نمایندگی عنوان شد که باز مشکل از ضعف سنسور اکسیژن ( که دیگر واقعا این مشکل سنسور ازار دهنده شده تا کنون 3 بار تعویض شده ) و برنامه ecu و گریبکس است
    با پرس جوی بیشتر متوجه شدم که ecu و گریبکس دارای 3 برنامه اکو – نرمال – اسپرت است که یکی از این برنامه ها را شرکت به صورت پیش فرض بر روی خودرو نصب میکند و معمولا برنامه اکو است و صاحب خودرو میتواند به صورت شخصی اقدام به اپدیت و یا تعویض برنامه به حالت مد دلخواه کند

    ویژگی های این برنامه ها بر عملکرد گریبکس به شرح زیر است :

    اکو= تعویض دنده ها بر روی دور موتور 2500
    (مزایا : مد استاندارد کارخانه برای کاهش مصرف سوخت و کم کردن فشار وارده به موتور- استهلاک کمتر – صدای کمتر
    معایب: باعث تعویض سریع و متناوب دنده ها شده – و در مسیر های شیب دار افت گشتاور و قدرت بخاطر تعویض سریع دنده و دور نگرفتن خودرو میشود که البته میتوان با استفاده از تیپ ترونیک این نقیصه را جبران کرد )

    نرمال = تعویض دنده ها بر روی دور موتور 3500
    اسپورت = تعویض دنده ها بر روی موتور 4000

    با گزارش نمایندگی متوجه شدم که خودرو اینجانب به دلیل وارداتی بودن و تعویض ecu به صورت پیش فرض حالت اسپورت را در برنامه دارد زیرا دنده ها بیشتر در دور موتور 4000 تعویض میشود که از مزایا ان میتوان به توان بیشتر به دست امده تعویض کمتر دنده ها (ابقا در دنده سنگین ) و ایجاد نشدن حالت وا خوردگی در حالت اتومات در حرکت در مسیر های شیب دار
    معایب = به دلیل تعویض نشدن دنده به دنده سبک تر و بیشتر گاز خوردن خودرو در مسیر باعث افزایش مصرف سوخت میشود

    بعد از اطلاع از این موضوع عنوان شد که فعلا دستگاه دیاگ نمایندگی امکان تغییر در برنامه را ندارد و در صورت تهیه با اینجانب تماس گرفته و برای تغییر برنامه دعوت میشوم
    که بعد از یک وارسی ساده و روتین بدون دریافت هزینه ای خودرو تحویل داده شد

    دوستان این مطلب را عنوان کردم چون امروز یکی از دوستان بزرگوار و عزیز که به تازگی جک جی 5 اتومات تحویل گرفته اند با تماسی با اینجانب موضوع تعویض دنده ها در دور موتور پائیین (2500) و کمبود گشتاور و قدرت در مسیر های شیب دار را عنوان کردند که من نیز توضیحات بالا را خدمتشان عرض کردم و امیدوارم برای بقیه دوستان نیز مفید واقع شود

    1. جکى چان

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اخوى شما تا به حال اتوماتیک رانندگى کردى؟ ای دیگه چه نظرى هست که شما رو جک اتومات گفتى!!!؟اصلا نقل این حرفا نیست . این سه حالت که فرمودین تنها رو ماشینهاى گرون قیمت اسپورت و با موتورهاى قوى درسته اون هم انتخابش به عهده راننده هست.تعویض دنده تو دور موتورهاى مختلف در واقع به نیاز وتصمیم راننده داره. اگه بخواى با شتاب بیشتر رانندگى کنى به پدال گاز فشار بیشتر وارد میکنى و در نتیجه گیربکس دیرتر و در دور بالاتر تعویض دننده رو انجام میده و عکس این مورد هم که مشخصه.

      1. علی از مشهد

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        با عرض سلام خدمت اقای جکی چان بله دادش سال 2008 یه سراتو مشگی 2000 داشتم دو سال بعد هم فرختمش چون خاطره خوبی از ماشین اتومات دارم و پول زیادی هم نداشتم ماشین گرون قیمت بخرم بعد از مدتی تحقیق به این نتیجه رسیدم بااین مقدار پول بهترین ماشین جی5 است بعد از تحویل هم اگر خلافش ثابت شود مردانه خواهم نوشت برای من گفتن حق مهم است نه خوشایند دیگران بعدام من نقل قول کردم اگه شما اطلاعات بیشتری دارید ممنون میشم بنویسید یا حق

        1. علی از مشهد

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (14 ديدگاه)

          منظور 2000cc است

  3. محسن

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که 1500 تحویل گرفتن توی سال نو، آیا با سانروف تحویل گرفتن؟

    1. مرتضی

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      محسن جان سلام مدل 1393 همش سانروف دارد.جی5 1500

  4. ali

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    نه داداعزیزم منظورم شما نبود.دوستانیومیگم که به حداقل ها قانعن وبرای هرچیزی که دارن باتعصب الکی به به میکنن یااگه راضی نباشن راحت ترین راهوانتخاب میکنن که قبول ضرره!!بهتره زودجانزدوحق روگرفت.همین طلب حقمونه که باعث میشه به عنوان مثال کرمان موتورنتونه زوربگه ودنبال ارتقاباشه نه فقط سودومرتب فقط ثبت نام کنه ودیرتحویل بده وبعد تحویلم کلی ایراد!چون میدونه مشتریش اعتراض میکنه وقانع نیست تاهرکاری خواست بکنه ومشتریم بگه خداروشکر!

  5. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداىىش من تحوىل گرفتم از نماىندگى مرکزى شىراز.ىه دونه از مشکلاتى که بىان مىشه نداشتم.ماشىن واقعا عالى و نرمىه.کافىه فقط ىکبار سوار شىد بعد متوجه خواهىد شد که بعضى از دوستان دارن تبلىغات منفى مکنند.اصلا قابل قىاس با ماشىنهاى اىران خودرو و ساىپا نىست و باىد با محصولات کىا و هىونداىى مقاىسه بشه.تحوىل اردىبهشت اتومات سفىد.سوالى بود در خدمتم.

    1. هیوا

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      اقا محمد صدای متور نسبت به داخل اتاق چظوریه در ضمن صداش موقع شتاب گیری چطوریه؟؟؟؟ممنون

  6. فریدون

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام دوستان
    با توجه به پیگیری اینجانب در مورد کمک فنر متوجه شدم که تعداد ثبتهای ایراد در صدای مشتری که از سوی دارندگان خودرو اعلام می شه در واکنش شرکت به اصلاح آن نقش مهمی داره لذا دوستانی که این وسیله رو دارن و ایرادی می بینن لطف کنن و موارد رو به صدای مشتری اطلاع دهند و پیگیری نمایندعدم اطلاع رسانی و پیگیری نشون می ده که عیب رو پذیرفتیم.

  7. فنی

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    سلام به همگی.. دقت کردین که موتور میتسوبیشی جی 5 اتوماتیک باحجم 1834 سی سی 141 اسب بخار قدرت داره در صورتیکه موتور میتسوبیشی برلیانس وی 5 سایپا با حجم 2400سی سی فقط 130 اسب قدرت داره..این نشون میده موتور انتخاب شده واسه جی5 از بازده قدرتی بسیار بالایی در نوع خود قرار داره.. در عین حال مصرف سوخته مناسب رو به کمی داره… موتورش عالیه.. طراحیش هم در سطح خوبیه.. کیفیت قطعاتش هم خوبه البته به جز رنگش که دوستان میگن.. تو هفته نامه دنیای خودرو هفته دوم فروردین سواریش رو با کرولا 2013 مقایسه کرده بود و طبق نظر نویسنده از لحاظ شتاب و قدرت موتور و هندلینگ و فنربندی یه سر و گردن از کرولای 120 میلیونی بالاتر بوده.. و از لحاظ مونتاز و رنگ و صدای موتور و کیفیت قطعات ، کرولا یه سر و گردن بالاتر از جی5 دیده.. در کل با توجه به قیمت 65 میلیونیه بازار جی 5 و خصوصیات فنیش نسبت به رقیباش یعنی جیلی امگراند7 اتومات 73 میلیونی و سایپا اس 300 اتومات 70 میلیونی و کرولای 120 میلیونی بسیار ارزش خرید داره… ای کاش کیفیت مونتاژ و رنگش که دست کرمان خودرویی هاست خوب و بهتر بشه…

  8. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    بچه ها سلام لطفا تجربتون رو با 1500 را اطلاع بدین تا ماها بدونیم آخه بیشتر نظرها درمورد 1800
    مرسی

    1. مرتضی

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      محمد جان به نظر من همه چیزاش عالیه جی5 1500

  9. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    تا حالا کسی سیستم نصب کرده عایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مرتضی

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      محمد جان سیستم احتیاج ندارد سیستم خودش خیلی خوبه با شش بانده.

      1. محمد

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (97 ديدگاه)

        مرتضی جان 1500 4 نا باند داره
        در ضمن من روی ماشین قبلیم سیستم نصب بوده اصلا صدای این 4 تا باند نمیتونه جوابگو باشه. خدایش صداشو هم شنیدم اصلا جواب نمیده

  10. مرتضی

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    علی جان از مشهد سلام.سند داخل کارخانه بنام میخورد.

  11. بهمن

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    دوستان دقت کردین که صفحه جی 5 سایت پدال یکی از پر بیننده ترین صفحات این سایته؟
    روزانه بالای 1000 بازدید داره.
    خدا کنه کرمان موتور این همه علاقه و استقبال با مونتاژ ضعیف خراب نکنه.

  12. ali_a1354

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    سلام من حدود 12000 تا با مدل 1500 رانندگی کردم تجربه ام را واسه دوستانی که ثبت نام کردن میگم چون حال الانشون را درک میکنم که نمی دونن چی در انتطارشون و با خوندن برخی نطرات ته دلشون خالی میشه بگم که در این رنج قیمتی بسیار انتخاب خوبیه خیالشون راحت باشه من قبلا 405 و 206 تیپ 2 داشتم اصلا قابل قیاس نیست خیالشون راحت باشه بجز خدمات پس از فروش که اونم از یه نمایندگی به یکی دیگه فرق میکنه ایراد خاصی نداره .

    1. محمد

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (97 ديدگاه)

      علی جان اگه میشه با جزئیات درباره ماشین شرح بده

  13. امیر

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام
    دوستان یه سوال داشتم مگه دنده اتوماتیک اینطوری نیست که در حالت نیش گاز روی حالت اکو و در دور موتور پایین و در حالت پر گاز به صورت اسپرت و روی دور موتور بالا دنده عوض میکند پس این مشکل که دوستان از دنده اتومات میگن جریانش چیه؟
    یعنی مشکل اینه که مثلا در حالت پر گاز هم روی دور موتور پایین دنده عوض میشه؟

    1. جکى چان

      ۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      همین طور که گفتى درسته.دوست عزیزمان على از مشهد توضیح که دادن به ماشینهاى اسپورت مثلا فرارى صادق هستش که بهش میگن سیستم کنترل کشش.که به اختیار راننده انتخاب وتنظیم میشه.اتوماتهاى معمولى تعویض دنده بسته به میزان فشار روى پدال گاز متغیر هست.
      از دوستان کسى اطلاع از کارت بنزین ۱800 دارن که بهش تعلق میگیره یا نه؟

  14. سیامک

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    من یه عکس از جی5 دیدم با رینگ اسپرت سایزبزرگ تر احتمالا17 خیلی معرکه بود خواستم بدونم کسی رینگ ولاستیک عوض کرده وایا امکانش هست ممنون میشم نظر بدین

  15. کاربر 62

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان

    بالاخره هفته پیش خودرو من و برادرم را نیز تحویل دادن (جک جی 5 دنده ای سفید – جک اتومات سفید

    هر دو خودرو در رنج قیمتی خود خودروهای قابل قبولی هستند اما عالی نیستند

    موضوع دیگر وقتی در چند پست بالا قضیه حالتهای تعریف شده برای تعویض دنده جک اتومات را دیدم (اکو – نرمال – اسپرت ) نقل قول از تی تی و نظر یکی از دوستان که این موضوع را رد کرده بود کنجکاو شده و تستی دقیق با جک اتومات برادرم انجام دادم و متوجه شدم که بیشتر دنده ها در دور موتور 2500 تعویض میشود و حتی اگر پدال گاز را تا انتها فشار دهی حداکثر در 3500 تعویض میشود که این موضوع باعث تعویض مکرر دنده ها میشود و در شیب نیز در حالت اتومات به وضوح کمبود گشتاور دیده میشود که واقعا نا امید کننده است

    بعد از انجام تست به نمایندگی مراجعه و قضیه مطرح شده برنامه را جویا شدم که نمایندگی تائید کرد و گفت برنامه عملکرد گریبکس به صورت پیش فرض در حالت اکو قرار دارد و حتی اگر شما پا را تا انتها بر روی پدال گاز قرار دهید بر اساس برنامه حداکثر در دور موتور 3800 دنده ها تعویض میشود و کارخانه این مد را برای انکه مصرف و استهلاک پائیین باشد بر روی خودرو قرار داده اما میتوانید با برنامه ریزی مجدد ECU و گریبکس برای ان برنامه را به حالتهای دیگر تغییر داد تا در دور موتور بالاتر دنده ها تعویض شوند اما نمایندگی صراحتا اعلام کرد که مصرف سوخت افزایش زیادی پیدا میکند

    دوست عزیزی که صحبت از وجود این برنامه تغیر مد در خودروهای مدل بالای گران قیمت داده بودند صحیح میگویند در خودروهای گران قیمت راننده بر اساس شرایط رانندگی میتواند عملکرد گریبکس و واکنش ان به دور موتور را تعیین کند و این امکان و تکنولوژِی عامل اصلی گرانی انها است

    اما در خودروهای میان قیمت مانند جک و.. این تکنولوژِی برای گریبکس وجود ندارد و این تغییر فقط توسط کارخانه و دستگاه قابل اجرا است و برای همین اتوماتیک ارزان قیمت نام دارند اگر این مد را جک اتومات داشت قیمت ان بالای 100م بود نه 60م

    به هر حال من بیشتر خواننده پستها هستم و وقتی یک پست فنی خوب میبینم حتما در مورد ان تحقیق میکنم باز از دوستانی که اطلاع رسانی صحیح و دقیق و فنی میکنند کمال تشکر را دارم و از همه دوستان جک سوار خواهش دارم در مورد جزئیات فنی مانند پست مطرح شده اطلاعات فنی خوبی قرار دهند با کمال تشکر

    اقا علی از مشهد تشکر تشکر تشکر تشکر

    1. فریدون

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام کاربر 62
      مبارکه. لطفا بگید ثبت نام چه تاریخی-کدوم شهر- و تکمیل وجه کی بوده؟ تحویلی خرداد بودین؟

    2. sunmartin

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      کاربر 62 اگه شما دقیقا عرایض بنده رو صحیح مطالعه میکردید دوباره کپی پیست انجام نمیشد من در کامنتم از واژه دیفالت default پیش فرض استفاده کردم برنامه ریزی جک بصورت پیش فرض بروی اکو و در برخی موارد اسپورت هست من مطلب رو از جایی نقل نکرده بلک6 مستقیما با مدیر فروش شرکت در استان البرز صحبت کردم ایشان هم یک خودروی اتومات داشت از شرکت رو به رشد jac که آینده اش بنطر من کیا متورز کره جنوبی است

    3. جکى چان

      ۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      باسلام خدمت کاربر62 و دیگر دوستان
      ابتدا تشکر از توجه و اطلاع رسانى خوب شما عرض کنم که شناخت من از گیربکس اتومات از روى مزدا 3 هستش که قبلا داشتم.واقعا گیربکس قوى و خوبى داشت خصوصا دنده 2 که همیشه عملکرد خوبش متعجبم میکرد.
      ام جک جزو تحویلى هاى خرداد هستم .(بماند خوش قولى معروف کرمان خودرو)هنوز موفق به دیدن و سوارى گرفتن از این رخش چینى نشدم.انشالله که این مشکلى که فرمودین بین جک اتومات اپیدمى نشده باشه کلام با کلاهه این ماشین بد جور میره تو هم و مجبور میشم بفروشمش که این مشکل ؛ مشکل کوچیکى نیست.تصور کنید تو سبقت نیاز به فرار داشته باشین و گیربکس نخواد باهت همراهى کنه.نمیدونم این دیگه چه فیلمیه که مسولین مربوطه در اوردن.تعویض دنده باید بسته به شرایط ونیاز راننده بموقع باید عوض بشه. کار کارخونه ایرانى ظاهرا نه از یه جا ‘ از چند جا باید بلنگه.متاسف هستم که این جمله رو بگم اما منم اگه بخاطر شرایط مالى ام نبود هرگز سمت کالا ایرانى نمیرفتم.
      از دوستان کسى اطلاع از کارت بنزین ۱800 دارن که بهش تعلق میگیره یا نه؟

  16. سعید

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    دوستان من مدتی است که به دلیل مشکلات کاری تو سایت نیومدم
    حالا که در چند بحث گذشته در صفهات قبل دیدم متاسفانه مطالبی را خواندم که یک نتیجه گرفتم
    افرادی که در کامنتهای سایت جیلی و ماشینهای ایرانی نظر مثبت زیادی دادن امدن و در این پیج و نظرات منفی شدید دارند میدند.تا اونجایی که من میدونم و همه میدونید نظر بدون تحقیق نمیدم از این ماشین بخصوص اتوماتش استقبال بسیار شدیدی شده به شکلی که متاسفانه کرمان موتور در رسیدگی به تحویل و مونتاژ دچار مشکل شده .
    از طرفی دو فورغون ساز داخلی و نیز جیلیران با توجه به ورشکستگی قسمتهاییش بشدت دچار تزلزل شده اند .
    دوستان همانطور که میدونید من جز اولین تحویلیهای اتومات هستم و هر چه میگذره بیشتر عاشقش میشم .
    پس به این حرفها اهمیت در حد منطق بدید .
    حالا چند نکته واقعی و دور از تعصب میگم .
    همانطور که دوستان قدیمی میدونند من جز اولین ها بودم که جک اتومات داشتم بهمن 92 و بدون تعصب و فقط به منظور راهنمایی از این ماشین زیبا مطالبی را بعرض برسونم چون واقعا حیفه استفاده درست از این ماشین نشه.
    1-ماشین از نظر زیبایی حرف نداره و حتما برای زیباتر شدن کارهای زیر را با قیمتهایی که دادم باهاش انجام بدید
    -سقف ماشین را حتما برچسب مرغوب مشکی (بدنه سفید) براق بزنید …….120000 تومان
    -شیشه هارو دودی 15-25 % کنید زد خش 100000 تومان
    – یک نویگیشن و دوربین عقب ومونیتور با کلی امکانات و کیفیت پخش صدای فوق العاده از مجید کار09391583912
    ومشکی با پس زمینه ابی مجموعا 1.550.000 تومان بزارید
    2 – برای کوبش باید بگم چون زیر و بند این ماشین دقیقا همان زیر و بند هیوندا اونته است با همان مشکلات برای حذف کامل کوبش احتمالی برای دوستای حساس از جمله دادا جان ….دو کار انجام بدید اول لاستیکاتون که وانلی چین هست و ضمنا بهترین لاستیک چینه (تحقیق کردم) را با چهار لاستیک هانکوک با دقیقا همین سایز 205-55-16 عوض کنید یعنی لاستیکهارو بدید و 600000 تومان وهانکوک بگیرید
    دوم اینکه بالشتکهایی برای ماکسیما اومده که یک بچه هم میتونه نصب کنه یک جفت را بندازید عقب خیلی محسوسه قیمت 250000 تومان
    3- در خصوص شروع حرکت فن باید بگم گیریبکس و موتور این ماشین دقیقا تحت نظر میتسو بیشی ژاپن تولید میشه شما اگه کاور موتور را باز کنید(چهار پیچ روی کاور )روی ان نوشته میتسوبیشی و همینطور گیریبکسش . گیریبکس این ماشین مجهز به خنک کنندگی و راتیاتور میباشد (جلو و زیر موتور رادیاتور کوچکی هست)کاملا اتو و تحت نظر ECU هست و باید دانما کنترل و حرکت کند و یک چیز طبیعی است .
    4-این ماشین سینی نیاز نداره پس بیجهت پول ندید
    درب صندوق اگه احیانا بد بسته میشه را بهش ور نرید چون ابتدا سفت است و پس از دو ماه خوب میشه
    5 – ماشینهای اتومات تا اونجایی که من دیدم کسی از شر شر اب خبری نیست و در دنده دستی هم بهتره در شرایط سردیبه شکل صحیح هوا گیری کنید
    6-ماشین از دو قسمت فلزی و پلاستیک مرغوب بدنه تشکیل شده و بسیار محکم (بدون اقرار میگم نشون صافکار بدید بهتون میگه )و متاسفانه در شرکت کرمان موتور چون رنگ امیزی فعلا با استخر رنگ و الکترومغناطیس انجام میشه چسبندگی لازم را نداره شرکت داره تلاش میکنه که رنگ امیزی را الکترو مغناطیس پاششی انجام بده که استقبال شدید اجازه این عمل را نداده و فعلا باید گفت کیفیت رنگ بخصوص در قسمت سپرها و رکاب از مرغوبیت برخوردار نیست (البته دوستانی رنگ ماشین را بسیار بدتر از اونی که هست جلوه میدن )!!؟؟ خلاصه باید مواظب رنگش باشید و حتی المقدور سفید بگیرید
    7-صدای داخل کابین خوبه و پس از مدتی استفاده بهتر هم میشه
    8- فعلا ECU اتومات در حالت اسپرت تنظیم نشده و بدلیل نیاز به مصرف پایینتر در حالت 2500 دور تغییر دنده تنظیم شده در اینده پس از کسب نرم افزار های ECU وستان میتونند از سه حالت تنظیم هر کدام را خواستند لود کنند
    البته شتاب اولیه مناسب و ثانویه ان عالیست
    9- سعی کنید رانندگی دوگانه را با این ماشین یاد بگیرید و در مواقع ضروری در حالت تپ ترونیک برانید(برای کل کل کردن )!!!!؟؟؟
    10- روی این ماشین سیتم کروز 900000 تومان —-سیستم کامل 1000000 تومان وزنون و…………که البته من نصب نکردم ولی تحقیق کردم نصب میشه برای جوان های با حال …….
    در مجموع این ماشین تو رنج قیمتش عالیه به حرف اینو اون گوش ندید ولی تحقیق هم بکنید این ماشین و قطعاتش مرغوب و قابل قبوله ولی تو کشور ما مونتاژ بد میشه بیایید یا مو دماغ کرمان موتور بشید و ازشون بخواهید و به موازات اون خودتون ما دو باره بازرسی و رفع اقدام کنید
    دوستان من در چند نمایندگی بحثحای فنی داشتم همه با خوشرویی پاسخ میدادند و قبلا سمند پارس مگان ال 90 و سیلو و ……داشتم در حد قینتش اتوماتش خیلی خوبه و حتی با جیلی مقایسه کنید جک اتومات در این رده قیمت بهترینه.
    امیدوارم با خانواده از این ماشین لذت ببرید

    1. روشا

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سعید جان از توضیحاتتون ممنونم

      1. شهرام

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دوستان من ال 90 مدل87 دارم درمدت 6سال رنگ تعمیرگاه ندیدم 70000 هزار کیلومتر رفتم مشکلاتی که در جی 5 می گوید در این وجود ندارد من ثبت نام کردم تحویل مرداد هستم اگر از جک اتوماتیک خوشم نیامد میفروشم و هیوندای اکسنت می خرم دوستم به تازگی خریده 2 ایربگ با مونیتور -سانروف-دوربین-اتومات 2014 صفر 85 میلیون نظر شما دوستان جیست.

        1. مجتبی

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          والا ال 90 قیافش با فرغون فرق نمیکنه حاظرم پیاده کارام را انجام بدم ولی با این ماشین نرم .
          ضمنا اقا شهرام شما دکتر هستید که فقط سالی 10000 تا میرید تا مطب و می ایید
          با این گفتار معلومه همون ال ممد را هم نداری !!!؟؟؟
          لطفا جور دیگه این ماشینو خراب کنید
          واقعا اقا سعید راست میگه که عواملی از دو فرغون ساز داخلی و جیلی تو پیج جک اتومات اومدند و دارند تخریب میکنند

        2. جکى چان

          ۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          حاج مجتبى عزیز از حرف حق نمیشه گذشت لوگان همون ال90 فوفالعاده

        3. جکى چان

          ۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          حاج مجتبى عزیز از حرف حق نمیشه گذشت لوگان همون ال90 فوق العاده خودروى مناسبى هستش از نظر فنى و اطاق. من هم 87 دارم دکتر هم نیستم 77 هزارتا هم کارکرد داره و راضى هستم ازش. بله اگه سرمایه بیشترى داشتم میرفتم دنبال یه برند برتر. به نسبت قیمتش از انواع پژوها سرتر هستش.بهتره به جا متلک انداختن برى اطلاعات فنى خودت رو با یه تست گرفتن زیادتر کنى.تنها ایراد این ماشین سیستم تعلیق عقب هستش که اگه راننده خوبى باشى واست هیچ مشکلى پیش نمیاره.

    2. sunmartin

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      واقعا تشکر از توضیحات بجا و کامل سعید خان که بودنش تو این فروم لازم و ضروریه سعید از اولین کسانی بودن که آستین بالازدن و خودرو خریدن به موازات اون در حال نصب آپشن ها هستند در مورد بالشتک هم ایشان انداختند و نتیجه گرفتند اقا سعید ان شاله سایر دوستان و منجمله بنده هم بتونیم به آرزومون برسیم و بالاخره یکی ازین جی 5 هارو داشته باشیم ، دویتی میگفت مسافرت با خودروش براش بسیار لذت بخش هست چدن صندلی های ارگونومیکی داره تا اواخر ماه اینده به امید خدا خودروی پدرم تحویل میدن و من هم ثبت نام میکنم در بدو ورود نسبت به نصب سیستم صوتی و تصویری اقدام میکنم

  17. majid

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جناب آقای سعید
    با سلام و تشکر از توضیحات کامل و فنی شما
    در صورت امکان ادرس مکانی که جهت برچسب سقف و دودی کردن شیشه ها اقدام کردید رو بفرمائید

    1. سعید

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (124 ديدگاه)

      اصفهان چهار را عسگریه ………خیابان صغیر …………….اسپرت متین

  18. روشا

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    راستی سعید جان امکان داره تا مرداد ماه که تحویل خودرو من هست کیفیت رنگ بهتر بشه ؟

  19. مجتبی

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اقا سعید ممنون که برگشتی و نظرات مفید و دور از تعصب و بدرد بخور میدی راستی منم سوال روشا را داشتم میتونید از مدیران فروش اقای خالقی که قبلا در موردشون گفته بودید سوال کنید ایا رنگ را چاره اندیشی میکنند ممنون

  20. دادا

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    امان ازمصرف داخل شهر وبیرون شهر.امان ازرنگ بی کیفیت وضخامت کمش.امان از صدای موتور.امان ازصدای کمپرسور کولر.امان از صندلیای سفت وعدم پوشش کافی بدن درصندلی راننده.امان از سفت بسته شدن صندوق عقب.امان از عدم دیدکافی عقب از آینه جلو.امان ازترس دایمی،جنس چینی معادل بی کیفیتی وفکرهرلحظه یه چیش واشه.امان از توجیه خود ومردم که چین چند نوع جنس داره تاجرای ما نمیارن،امان از کم کم صداافتادن داشبورد مخصوصا قابای کیلومترشمار و فعلا….ولی خوبیاش فعلا،امنیت تو جاده،سرپیچ،شتاب ثانویه خوب،ماشینای ایرانی هم حجم وکمی بالاتر تو سرعت و کورس برن باد بیاد واقعا جدی میگم،نورچراغاش عالی،فضای سالن عالی،آپشناش در حد خودش عالی،ترمزش فعلا عالی،صدای بلندگوها خوب،بالابرهای شیشه ها خوب.سیستم بسته شدن در تو سرعت معین معرکه،جان دار بودن اسکلت ماشین وسفتی ش عالی،دریچه هوای عقب عالی،نور سقفییا معرکه مخصوصا دوتا بودنش،بعددورگرفتن در سربالایی جاده عالی خیلیا باید شبح دورشدنت روفقط باید ببین وبه ماشینشون لعنت بگن،توکفی جزء سلطانایی بی اغراق،تو باد وبارون پایداریش ستودنی،استهلاک استحهلاک مستعمل شدن خراب شدن نابودن گشتن مواد مصرفی ووو آینده لااقل برای من وما روشن میشه،زود معلوم میشه،ما می بریم مگه نه؟؟؟

    1. مجتبی

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      دادا چت شده میفهمی چی میگی راستی نظراتتو که میخونم اغلب فکر میکنم چه کاره ای به نظر میا د تو زندگی از چیزی بشدت ازرده دلی .؟!! دوست من تو ایرانی در دکان نانوایی هم که بری برکت خدا – گندم را که میارند از اسیاب تا پخته بشه زمین تا اسمان در درست شدن نان در دو نانوایی تفاوت هست . متاسفانه این ماشین به خودی خود فوق العادست مشکل در مونتاژه کمی خودت با صف کمی وقت و هزینه ای نقیصه ها را حل کن و حاشو ببر .
      یکی از دوستام کاورروی اتومات این ماشین را باز کرد دیدم واقعا موتور و گیریبوکسش میتسوبیشیه ! حالا چرا جک روی کاور این میتسو بیشی را حک نکرده خدا میدونه!
      مگه میشه کارخانه ای با ان همه اعتبار که حتی از تویوتا بیشتره خودشو با در اختیار قرار دادن برندش تو این ماشین خراب کنه .
      دوستان کمی فکر جهانی کنید نه در چهار چوب مسانل داخلی /.

  21. دادا

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقا مجتبی عزیز گویا خیلی عیاقی.کمی به لحن کلماتت نگاه کن.جالب نیست…بنده ان چیز که با ماشین خودم حس میکنم میگم چه مذاق خیلیاخوش بیاد چه نیاد.سعی کنیم در صدا زدن ومخصوصا درنوشتارمون بعضی مسایل رو رعایت کنیم.البته شرمنده.یکبار دیگه نوشته هاتو بخون جوانمرد…!!!۱۵۰۰سفید من این حس رو میده.میگی نه فوق العاده س.مبارکت باشه.من که تا آخرماه این رو ردش میکنم تا تحویل اتومات تومردادماه با دوو سیلو وتیبا این ور اون ور میرم.باتوجه به کولر دوو ازش بیشتر استفاده میکنم ولی. دلیل نمیشه از استابیلتی جک نسبت به دوو نگم.چون کولر دوو معرکه وپنج سال باهام بوده.محاله.زود جوش نیار.واقعیت رو بگو.خودم چون اتومات نوشتم ومخصوصا برای برادرم، واقعا نگرانم باتوجه که مصرف سوخت رو میبینم.اما با نوشته ی سعید خان ویکی دوتا از دوستان کمی آروم شدم.موتورما که طراحی خود jacمیباشه نه میتسوبیشی.پس من چکار بکاورش دارم.من هرچی گشتم تو موتور،اونجایی که با چشم دیده میشد چیزی به اسم دلفی یا بوش ندیدم ویا لااقل من ندیدم کسی دیده آدرس بده ماهم ببینیم بغیر تیغه ی برف پاک کن، ۱۵۰۰رو میگم.حالا بگو میفهمی نمیفهمی،لایک یا موافق یا دیس لایک یامخالف یا لایک مخالف بقول بعضیا بزن.زنده باد مخالف با وجدان.شاد باش

  22. احسان

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دوستان بخصوص آقا بهمن و آقا کیوان وآقاعلی سلام،
    من امروز به دفتر مرکزی شرکت در خیابان هویزه مراجعه کردم و علیرغم پیگیری از واحد فروش متاسفانه تحویل خودروهای غیر از سفید و مشکی تحویلی اردیبهشت را فعلا پس از تکرار حرفهای گذشته با سه تا چهار هفته تاخیر دیگر در تحویل اعلام نمودند یعنی هفته اول تیرماه. واقعاً بی تعهدی و بی عرضگی شرکت در تحویل رنگهای غیر از سفید و مشکی از حد گذشته و اعلام میکنند مشکل رنگ داریم ولی نگفتن مشکل تهیه یا اجرای رنگ؟
    نکته جالب توجه اپراتورهای شرکت با افتخار بیان میکنند که شما خوش شانس هستین (جی 5 اتومات) تحویل خودروهای ایکس 60 و لیفان سواری بیشتر از شما تاخیر دارد.
    نکته جالب دیگر عنوان نمودند کرمان موتور بهترین اتاق رنگ کشور رو داره و تاکنون هیچ مورد شکایت رنگی نداشتیم.
    پیشنهاد تغییر رنگ از نوک مدادی به سفید یا مشکی را دادن و من گفتم به هیچ وجه تغییر رنگ نمیدم و توهین به شعور مشتری است.
    تنها راهکار آنها این بود که برید منتظر تماس کرمان موتور باشید ولی نگفتن کی؟ یک هفته دیگه! یکماه دیگه! یکسال دیگه!
    من که این ماشینو برای مسافرت تابستونی و تست جاده میخواستم حالا که به موقع تحویل نمیشه ازش دلزده شدم.
    اگر موافقید گروهی پیگیری کنیم شماره تماس 09123597579

    1. فریدون

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام آقا احسان
      به گفته شما هرچی تحویلی تا الان بوده سفید و مشکی هستش-تو تحویل خردادیا هم رنگای دیگه مثل خاکستری و آلبالویی هستش که خودروی اونا هم با تاخیر مواجه خواهد شد. اونهایی که تحویل خردادی هستن و این مشکل براشون پیش بیاد با شما همصدا خواهند شد.

  23. علی

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    باور کنید دوستان این بنزs500 نیست این جک جی 5 که چه بخوای چه نخوای چینه اونم چه چینی که تونسته در برابر مگان یاسراتو حرفی برای گفتن داشته باشه خداوکیل خیلی دارین ازش ایراد می گیری بخدا مگان وسراتو هم مشکلات خاص خودشون رو دارن در مگان نبود سان روف در صندوق عقبشم خوب بسته نمی شه صندلی عقبشم اصلا جاار نیست بدقیافه و… خواهشی که از دوستان دارم فکر نکنید جی 5بنزه شما دارید اینو بابنز مقایسه می کنید.اخه شما پول زانتیا مدل88 دادین دیگه خیلی انتظاراتون بالاست.بنظرم جی 5 در اینده ازسراتو هم سبقت می گیره اگه کیفیت رنگش بهتر بشه بعدا می بینیم

  24. حسین

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    من تحویل اردیبهشت بودم 1500
    امروز از نمایندگی زنگ زدن گفتن یه 1500 اومده فردا مشخص میشه مال شماست یا نه
    که آخرشم نفهمیدم چرا مشخص نبود
    بحث شماره شاسی بود که نفهمیدم
    منم رفتم نمایندگی و ماشین رو فقط از بیرون دیدم
    در ضمن سانروفم داشت
    یه اتوماتم بود که به نظر من رینگش قشنگ تر از 1500 هست، خیلی رینگش شبیه رینگ آزرا بود
    خودم 206 اس دی وی 2 دارم که پدرم رو درآورده و حتما مقایسش میکنم
    حتما اگه ایرادی داشت یا مزیتی واستون میزارم

  25. کیوان

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام به دوستان بعد از کلی تاخیر بیست روزه اس بیمه امد تحویل اردیبهشت بودم

  26. فریدون

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میبخشید کی تکمیل وجه کردین

    1. Hamed

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      منم یکی واسه تیر 93 ثبت نام کردم اما 1500 دستی میخوام ببینم میشه از نمایندگی بخوام تغییر بده به دنده اتومات؟؟

      1. امیر

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        دوست عزیز باید انصراف بدی و دوباره ثبت نام کنی نمیشه

      2. محمود

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        با سلام
        من از نمایندگی پرسیدم گفت نمیشه

        1. sina

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          دیروز تو هایپراستار یه نمونه از جی5 رو نماینگی پونک گذاشته بود ،مطابق فرمایش بعضی دوستان در مورد رنگ خودرو
          سانت به سانتش رو به دقت بررسی کردم ، کیفیت رنگش مشکلی نداشت نه داغی روش بود نه لک نه موج نه خط وخش
          به نظر من شاید رنگش از نظردرخشش به کره ای های وارداتی نرسه اما در بدبینانه ترین حالت در حد ایران خودرویی ها هست!!

    2. amira

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      12/2/93 تکمیل وجه تحویل خودرو 12/3/93

  27. hdm

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همگی سلام میخام ببینم 206اس دی وی 8 بهتره یاj5 اتومات

  28. رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    حسین اقا سلام.انشااله که مال خودت باشه.کدوم شهری؟ کی ثبت نام کرده بودی و کی تکمیل وجه.ما که اوایل اسفند 92 دستی ثبت نام کردیم شیراز تحویل خرداد 93 هنوز که هنوزه دعوتنامه تکمیل وجه برامون صادر نشده.کی میخان تحویل بدن خدا میدونه!

  29. سعید(TOYOTA)

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام دوستان مجتبی جان این حرفی که زدی گفتی ال90 قیافش با فرغون فرقی نداره یعنی چی؟ پسندیدن ظاهر ماشین کاملا سلیقه ایه ضمنا ال90 ماشینیه که هر کی ماشین بازه تاییدش میکنه یه دوستی داشتم ال90 داشت هروقت میخواست دنده رو عوض کنه میزاشت دور موتور برسه به6500rpm اونم کولر روشن توی دمای هوای 60 درجه توی شوشتر(خوزستان) بعد دنده رو عوض میکرد جوری بود که دیگه عقربه دور موتور بازی میکردموتورش یه بار اخ نگفته الان سه ساله هم دارش نمیگم کارش درست بوده یا نه منظورم اینه که به موتورش خیلی فشار اورده در ضمن بری جدول کیفی ماشینای ساخت داخلو نگاه کنی میبنی که ال90 هیچ جای حرفی باقی نزاشته . دوستان من خودم با اینکه خیلیا از ماشینای چینی بد میگن اما یکی از طرفداران جک جی 5 و جیلی امگرند ec7هستم البته پشت فرمون و داخل هیچکدومشون ننشستم ها ولی این ماشینا روی کاغذ نشون میدن ماشینای خوبین به نسبت قیمتشون البته این نظر شخصی من هست نمیگم درسته یا غلط فقط نظرمو گفتم خدانگهدار همتون

  30. حسین

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام آقا رضا
    بجنورد هستم
    من دی ماه ثبت نام کردم
    تحویل اردیبهشت 1500
    30 فروردین بود فک کنم دعوتنامه اومد
    بعد یه هفته زمانی که دادن واسه تکمیل وجه، با 4 یا 5 روز تاخیر تکمیل وجه کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا