صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
امیر
۹ خرداد ۱۳۹۳با وجود اینکه مدل اتوماتیک 30 اسب قوی تر هست آیا وجود گیرباکس دستی در مدل 1500 باعث شده این ماشین چابک تر باشد؟ لطفا بررسی کنید
بهنام
۹ خرداد ۱۳۹۳تفاوت دیگر این دو مدل وزنشون که مدل دستی 1315 کیلو و مدل اتومات 1325 کیلوگرمه.
فرزاد
۹ خرداد ۱۳۹۳اصلا دوست ندارم بحث به حاشیه کشیده شود و یا کلمات سخیف بیان گردد تگ هم من استفاده کردم عذر میخواهم اما …. من بحث را محترمانه شروع کردم در صفحات قبل میتونید ببینید. ولی متاسفانه عده ای شروع به مسخرگی و ال ممد و این چیزا کردن که ….. بگذریم. ولی هنوز من سر تست فنی و سرعت و کششموتور را با جک خواهانم. بخواهیم یا نخواهیم این دو اتومات در رده قیمتی نزدیک به هم قرار دارند. جک 62 و ال90 اتومات 49. پس بهتره که بتوانید برتریهای جک را به اثبات برسونید. چه بسا ما در اشتباه باشیم و به فضل شما به رستگاری برسیم. منتظرم. معمولا قاعده بازی اینه که اگر قبول نکنید. میدان را واگذار کرده اید. من فکر نکنم اینقدر دست و پا بسته باشه جک. کمی ماجراجویی هم برای انسان خوبه ادرنالین خون بالا میره. باحاله
مجتبی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳اقا فرزاد انگار خیلی دلت میخواد لگنتو به جی 5 بچسبونی ……….درست مثل اینه که یک کلاغ بیاری بگی از قناری شما بهتره و زیبا تره بهتر اواز میخونه و سگ جونتره و …
اقا جان اصلا نیازی نیست برتری این ماشینو نسبت به ال 90 اثبات کرد
دوست من برو یکی از این ماشینهای اتومات را سوار شو و یک دوری باهاش بزن اونوقت دیگه نه جرات میکنی این دوتا رو با هم قیاس کنی و احتمالا ال 90 را میفروشی و پس قرض کردن پول اضافش میری یک جی 5 اتومات میخری و اون موقع بیا تو این صفه و اظهار نظر کن ؟؟؟؟!!!
اقا بیکاری برو تو پیج خودتون(ال 90) نظر بدید
دیروز یک استیشن ال 90 را دیدم باور کنید هر کی این ماشینو میدید میگفت ال 90 زشت بود با این طرح جدید زشتترش کردند
در انتظار جک
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
دیروز رفتم نمایندگی کرمان موتور – اهواز.
واسه شیلنگ بنزین پرسیدم گفت طبق شماره شاسی فراخوان زدیم که مشکلش برطرف بشه. واسه ماشینهای تحویل جدید هم این مشکل مرتفع شده. درضمن واسه تعویض رینگ دستی با اتوماتیک پرسیدم گفت 900 تومن میگیره واسم عوضشون میکنه. نظرتون چیه؟؟؟
amin
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام کدوم نمایندگی رفتید؟!خیاط زاده یا زیبایی؟!
بنظر من که زیاد گفته تعویض رینگ اصلی خود ماشین هست،،،پرش رینگی 100 که با زاپاس بشه 500 باید بگیره تازه بنظر من این حداقل چیزایی هست که باید به انتخاب مشتری باشه و انجامش رایگان،،،
در انتظار جک
۹ خرداد ۱۳۹۳امین جان زیبایی رفتم پرسیدم
بابک
۹ خرداد ۱۳۹۳آقا امین سلام
کدوم نمایندگی ثبت نام کردی؟
ثبت نامت کی بوده؟
بابک
۹ خرداد ۱۳۹۳ایول بچه اهواز
از اینکه اطلاع رسانی کردی از این بابت مرسی.
amin
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام.بابک جان من تاریخ قراردادم برای 27.12 هست!یا اینکه زیبایی نزدیک تر بود اما بخاطر بامبولی که دراورد بهم تحویل فوری ماشین رو نداد و جای دیگه هم نشد پیدا کنم رفتم خیاط زاده نوشتم.
amin
۹ خرداد ۱۳۹۳راستی برای من 1500 تحیول خرداد بوده که تا امروز 9.3 خبری از دعوتنامه هم نیست.
در انتظار جک
۹ خرداد ۱۳۹۳دقیقا منم این اتفاق واسم افتاد تاریخ قراردادم 28 اسفنده رفتم زیبایی بهم گفتن سایت فروشم بسته شد. منم چک تضمینی تو دستم رفتم خیاط زاده مسئول فروشش رفته بود خونه. بالاخره تو مسیر خونه دیدم مزرعه بازه اونجا ثبت نام کردم. تاریخ تحویلم مرداد ماهه شما چطور؟
بابک
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ای بابا
من که پیش زیبایی ثبت نام کردم.
پس دیگه خدا میدونه تحویلم بجای شهریور کی هست.
کاش میرفتم همون خیاط زاده.
خونمون هم نزدیک نمایندگی خیاط زاده بود.
نانی
۱۱ خرداد ۱۳۹۳آقا منان حتما رینگتو عوض کن خیلی شیک تر میشه مبارک باشه دادا
sunmartin
۹ خرداد ۱۳۹۳جالب است افرادی که تندر یا همان لوگان ساخت رومانی را دارند ادعای واهی میکنند بنده از سال 80 تا کنون مشغول مطالعه مجلات معتبر خودروی دنیای خودرو ، ماشین و و و هستم در حال حاضر ریو کره ای 85 دارم که چند وقت پیش در اتوبان منتهی به محل کار یک آل نود قصد خود ستایی داشت براحتی آب خوردن ریو موتور 1500 با 97اسب بخار انچنان تندر را در آینه های جانبی محو کرد که به وجد امدم البته در سالیان پیش با سایر خودرو ها منجمله 206 هم عین اتفاق تکرار شد در حال حاصر هم به امید پروردگار قصد خرید جک خودروی زیبا با هد لایت های خوش تراش بدنه زیبا صندلی های آرگونومیک و مهندسی جهانی را دارم من تا بحال اینچنین نظری را ارایه نداده بودم اما به دوستداران خودرو پیشنهاد خرید این خودرو را میدهم پدر بنده قصد خرید جیلی را داشت تا با صحبت های من منصرف و ماه اینده ان شاله جک اتوماتش حاضر میشود این شرکت اینده خوبی را پیش روی دارد منتظر خودرو های به روز تر با تکنولوزی برتر باشید امیدوارم کرمان موتور بسط همکاری با jac v را گسترش بدهد دوستان و همراهان حتما سری به خواستگاه جک سایت برزیل بزنید تا انجا با دوسداران این خودرو بیشتر اشنا و از نصب آپشن ها تغیرات و تیونینگ مطلع شدید من با یک ساعت رانندگی با تندر متوجه صدای زیاد داخل کابین شدم بطوریکه جعبه نوشابه ای را تصور میکردم که بروی زمین کشیده میشور تندر مذکور e2 بود داشبورد بی روح و ساده چیزی که حتی در مگان نیز تکرار شده طراحی صندوق عقب و طراحی جعبه ای ان که بیشتر شبیه پیکان رشد کرده میباشد از کاربران تقاضا دارم بیستر راحع به جک صحبت کنند و از مقایسه سایر خودروهای تکراری داخلی با jacپرهیز کنند مطلب یاد شده در کامنت هم تنها در جواب هوادارن ال نود بود
فرزاد
۹ خرداد ۱۳۹۳بسیار عالی داریم به جاهای خوب خوب میرسیم. لطفا همین ادعا را در میدان عمل اثبات نمایید قول شرف میدم در صورت کم اوردن ال 90 اتومات جلوی جک اتومات و نوع دنده ای تندر جلوی ریو. , همه دوستان حاضر. در رستوران برج میلاد میهمان من شام باشند. ولی اگر شما باختید. الاسکا بدید. اما باطعم لواشک.
ناشناس
۹ خرداد ۱۳۹۳فرزاد جان داداش اصلا جدا از بحث شتاب اصلا کیفیت ال90 رو نمیشه با جک مقایسه کرد اخه ال90 از سال ورودش به ایران همون بالای جدول جا خشک کرده و این نشان دهنده کیفیت بالای این خودرو در مقابل جک جی هست
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
من قبلا حدود دوسال ال۹۰ فول داشتم،اگر باقیافش کنار بیایید ماشین خیلی خوبیه
ولی آقافرزاد بهتون قول میدم بالای صدتا ال۹۰ جامیمونه اونم بخاطر آیرودینامیک ضعیفش
درمورد رده بندی کیفی اگر نمره منفی رنگ جک رو حذف کنیم میشه دوم سوم توجدول
ال۹۰بزرگترین ضعفش هندلینگشه هیچوقت یادم نمیره جاده چالوس پشت یک سمند میرفتم ببینم کدوم بهتر میپیچه، تو یدونه پیچ سمند براحتی پیچید و رفت ولی ال۹۰یکدفعه عقبش بلند شد پنجاه تا سرعتم بیشتر نداشتم، خلاصه ال۹۰ ازلحاظ فنی به غیراز هندلینگش خیلی خوبه و دوام بالایی داره، ولی فرزاد جان جک باال۹۰خیلی متفاوته، درخیلی از موارد از ال۹۰سرتره مخصوصا هندلینگ….
اکبر
۹ خرداد ۱۳۹۳تا کی بایستی از این ماشینهای جوات شده ایران فرقون و سه پایه سوار بشیم آخهههههههههه خدااااااا. کاری به کیفیت و … ندارم که کدومش بهتره برای من ظاهر ماشین تو اولویتتتتت. همین… حالا میخوای تو سر بالایی پیاده بشی هولش بدی یا یا جنسیس کورس بزاری.
فرهاد
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام.می خوام جک j5 بخرم بین دستی و اتومات موندم لطفا راهنمایم کنید.ممنون
Ilyar
۹ خرداد ۱۳۹۳مزایای تندر نسبت به جک: کیفیت بالاتر_شتاب بهتر_خدمات بعد از فروش بهتر_نداشتن ایرادات مونتازی_کم استهلاک بودن _بازار فروش بهتر /و مزایای جک نسبت به تندر:ظاهری زیبا_امکانات بیشتر_باکلاس تر بودن_صندلیهای راحتتر
GM IS THE LEGEND
۹ خرداد ۱۳۹۳ادامه مزایای جک نسبت به تندر : پایداری خیلی بهتر از تندر در سرعت بالا و سر پیچ ها – ایرودینامیک بسیار بهتر -برتری خیلی زیاد در طرح و جنس تزیینات داخلی و تودوزی و کلا فضای داخل – طراحی شرکت معتبری مثل پنین فارینا – کشش ثانویه بهتر از تندر در سرعتهای بالا و و و ….
آخه با کدوم معیاری این دو ماشینو باهم مقایسه میکنید ؟ تندر ماشین خوبیه قبول اما در حد و اندازه ی خودش .
amira
۹ خرداد ۱۳۹۳متاسفانه یا خوشبختانه منم خودم ازسال87 ال نود نوکمدادی داشتم اولین سری ال90 بوده ال ماشین خوبی اما وقتی ماشین خوبی که درمقابل پارس یا سمند و405 وپژو206 مقایسه بشه نه بالاتر راستش اصلا نمی خواستم بفروشمش چون اذیت نمی کرد اما دوستان خیلی مسخره می کردن که مس گفتن شب ها وقتی میاریش بیرون وچراغ عقباش رو روشن می کنی عین پیکان بار میشه یا این ال90 رو ایران جایگزین پیکان کرده که راستم می گفتن واقعا ال 90 جانشین پیکان بود واولین سری هاشم فکرکنم کولر هم نداشت حتی شیشه هاشم برقی نبود اما بالطف ایران خودرو وسایپا بعدا(87)e2فول زدن بیرون که اپشن هاش تقریبا مثل پارس بود من ال90 رو ده میلیون وهفت صد هزار خریدم که بعداز5 سال فروختم26م الانم برا جک ثبت نام کردم.ال90 فقط یک برتری ازجک داره اونم اینه که سایپا وایران خودرو تولیدش می کنن کاش ال نودچینی بود به خدا مفت نمی خریدن مفت ها!ودرعوض این جک سایپا میاوردش کسی دور و ور سراتو ومگان هم نمی رفت
بهمن
۹ خرداد ۱۳۹۳خوشم میاد کسایی که ال 90 دارن همه اومدن صفحه جی 5.بابا برین تو صفحات ال 90 و حال کنیو با ماشینتون.الکی صفحرو شلوغ نکنید.
جی 5 اون بالا بالاهاس.با این حرفا خراب نمیشه.
شماها دلتونو خوش کنید به رده بندی کیفی.
تمامی دوست دارانه جی 5 با یه دیس لایک ازتون استقبال میکنن.
حالا شما هی از ال 90 بگو.
هدف ما بحث در مورد مزایا و معایب و هم اندیشی برای رفع معایب جی 5 می باشد و بس.
ناشناس
۹ خرداد ۱۳۹۳دوستان باور کنید خودتون کلاس جک رو خیلی بردید بالا وگرنه در بین مردم عادی جامعه نه فقط جک بلکه تمام ماشینای چینی اصلا نام نیکی ندارند درسته ظاهر جک قشنگتر از ال90 هستش اما ظاهر قشنگ ماشین نشونه باکلاس تر بودنش و بهتر بودنش نیست اگرم به کلاس باشه که جیلی خیلی ظاهرش خوشگلتره و باکلاس تر محسوب میشه
محسن
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام
دوستانی که برای ماشینشون ال سی دی نصب کردند، ال سی دی کرمان موتور با مجید کار فرق داره؟اگه فرق داره کدوماشون بهتره؟
مهران
۹ خرداد ۱۳۹۳بابا تندر بهتره از جک ولش کنین دیگه خوبه؟؟؟؟!!! توجه نکنین به حرفهای غیرمربوط.خواهشا با عدم توجه به بحثهای حاشیه ای فقط راجع به جک بحث کنین.درحال حاضر اون چیزی که من میبینم استقبال گسترده از خودروی جک جی5 بین مردم است.حالا این من و این شما تا سال دیگه ببینین قیمتش بالای 70 اگه نرفت.این ماشین مشکل فنی نداره.واقعا نداره.تا حالا چه توی این سایت و چه توی تی تالک هیچ کس تو یکسال به خاطر نقص فنی ماشین رو نبرده نمایندگی.
فرزاد
۹ خرداد ۱۳۹۳خوب مثل اینکه اینجا کسی دل و جرات. به چالش کشیدن این جک و جونور رو نداره. خیلی بده بابا خراب نمیشه. تازه اگر هم بشه تا کرمان میرین درستش میکنین. اصلا جک به طور مادر زاد جاش توی صندوق ال نود و هر ماشینی دیگه ای هست. جز فولکس. میگید نه برید نگاه کنید. برو بچ تندر سوار مرسی از نظرات قشنگتون. بریم ببینیم یه جیلی اتومات دار با جیگر پیدا میشه یه کورسی با این ال نمد , ممد …. بزاره.
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳برامن دنده دستیه اگه قبول میکنی من حاضرم قول میدم عمرا به گردشم نرسی باال۹۰اتومات
فرزاد
۱۰ خرداد ۱۳۹۳یک امتیاز. مثبت. برای جک. قبوله. من هم یه تندر دنده ای مال عهد بوق سال 87 میارم. سربالایی لشکرگ از سمت استخر. شما 100 متر هم جلوتر به خاطر 100 سی سی کمتر. اینجا پیج شماست لطفا شماره بذارید من تماس میگیرم.
بهمن
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ال 90 عهد بوق نبر.یه دونه مدل 92 ببر.
بعدم خوشم میاد خوب اعتماد به نفسی داری.
1تا شما برسی به 100 متر فاصله ایی که گذاشتی جی 5 دور گرفته و باهات بای بای کرده.
اون موقع دیگه فک نکنم اسمی از فرزاد تو این پیج بیاد.
اما هرچی فک میکنم خیلی ضایعس و کلاس جی 5 پایین میاد که با ال 90 درگ کنه!!!!!!!
GM IS THE LEGEND
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دویستو اندی کیلو گرم هم بار ماشین عهد بوق بکن تا شرایط مساوی باشه آقای زرنگ
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳09121916333
09124911411
09373901384
میریم جاده قدیم لشکرک به لواسان
دوستان هرکسی خواست بیاد اونجا
شامم که برج میلاد دعوتید!!
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳منکه شام نمیخورم فرزاد جان میشه برامنو خشکه حساب کنی!!!
میخوام یه انگیزه بهت بدم که نهایت تلاشتو بکنی
اگه شما بردی مسیر برگشتو با ماشین من بیا شما…
هرچند بااین جایزه کارخودمو سخت کردم ولی اشکالی نداره…
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۳تو رنج این قیمت بهترین انتخاب جی 5
پژمان
۲۷ اسفند ۱۳۹۳من باهاش رفتم جنوب. و اومدم تو گردنه های ایذه
ماشین خوبیه مصرف تو این جاده خراب هر ۱۰۰ تا ۸ لیتر با اتومات با حوصله و خوب میره بالا. اگه خواستی چابک بره. بزارید رو دستی
فقط عیبش این که میکوبه اونم قابل حله
سگش شرف داره به ال نود که سوگولی ماشین ایرونی هاست
بابک
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
لطفا به بحث های فنی ادامه بدین و نزارین یه عده ای که حتی پول خرید پراید
رو ندارن از بحث های اصلی دورتون کنن.دوستان استقبال از پیج j5 رو میبینین؟
به همین ترتیب این ماشین جای خودشو توی مردم باز کرده و فقط امیدوارم کرمان موتور این استقبال رو قدر بدونه و در مونتاژ و رنگ ماشین و همینطور تحویل بموقع بیشتر احساس مسولیت بخرج بده.
ناشناس
۹ خرداد ۱۳۹۳ال90 قربون اون کیفیتت بشم فدای اون صندوق و اتاق جادارت ماشالله ترمزاتم که هیچ کدوم از ماشینای زیر 70 ندارن
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ازجاداری وترمز نگو که اصلا قابل مقایسه نیست
ترمز ال۹۰ خوبه ولی بزرگترین ایرادش زود عمل کردن ای بی اس شه اگه تو دست انداز ترمز بگیرید وای بی اس عمل کنه دیگه قطع نمیشه تا پدالو ول نکنید و دوباره بگیرید
مجتبی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ال 90 مینی بوس خوبیه؟؟؟ اصلا موندم این کلاغ بد ترکیب را با جی 5 قیاس میکونید …
عجیبه اونایی که اومدن ال 90 را با این ماشین قیاس میکنند خیلی دلشون میخواد خودشونو بچسبونند به این ماشین …………بابا برید ال 90 رابا هم ردیفاش قیاس کنید ………….
دوستان من قبلا ال 90 داشتم پارس داشتم و مگان و ….با ال 90 هر جا میرفتم یک جایی تو دانشگاه میزاشتم کسی نبینه چون خیلی زشته سر پیچها بسیار نا متعادل بود و مجبور بودم سرعتمو کم کنم حتی نسبت به پارس نامتعادلتر بود و ترمزش اسم ای بی اس را یدک میکشید و داخلش که مینشستم
احساس خوبی نداشتم
اقایونی که ال 90 دارید کافیه یک بار سوار جک اتومات بشید و دوری بزنید اون وقت هر وقت در مورد این ماشین زیبا بحث کردید با احتیاط مینویسید
ال 90 خودش صفحه ای داره برید اونجا نظر بدید
هیوا
۱۷ خرداد ۱۳۹۳واقعا حیفه جی 5 اتوماتو با ال 90 بد ریخت مقایسه کنید دوستان لطفا بیخیال این حرفا بشید
محمد
۹ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت همه طرفدارای جی5 من هفت سال سوار ماشین چینی میشم به خاطر کارم باید یک ون میخریدم وچون شرکتای داخلی تولید نمیکردن مجبور به خرید یک ون دلیکا شدم بعد از خرید وقتی سوار ماشین شدم باورم نمیشد این ماشین چینی باشه وهر چی گذشت بیشتر نظرم راجع به ماشینای چینی عوض شد ون دلیکا دارای موتور وگیر بکس میتسوبیشیه والان بعد از هفت سال سوار شدن وبیش از دویست هزار کیلو متر طی مسافت از لحاظ فنی بسیار عالیست وکوچکترین مشکلی نداشته وقتی فهمیدم جی5 هم با موتور وگیربکس میتسو بیشی هست یه دونه ثبت نام کردم ممکنه از لحاظشتاب نسبت
به بعضی از خودروهای داخلی مثل ال 90 کمتر باشه ولی شک نکنید این ماشین از لحاظ لذت سواری استهلاک موتور وظاهر تو رنج قیمت خودش بهترینه
بابک
۹ خرداد ۱۳۹۳دوسسسسسستان
من یه پیشنهاد دادم دیروز
در مورد پیشنهاد من فکر کنید.
لطفا بعد از اتمام نظرتون نوع ماشین و شهرتون رو بگین.
به این ترتیب که من انجام میدم.
——
دستی(در انتظار تحویل)— اهواز
بهمن
۹ خرداد ۱۳۹۳بابک جان دیروز یکی از دوستام از سفر برگشت و وقتی باهم حرف زدیم و بحث ماشین شد گفت که داخل شهر سرعین یه نفر که تو هتل ما بوده ماشین جی 5 داشته.از اونجا که پدر دوستم و خود من برای جی 5 اتومات ثبت نام کردیم کنجکاو شده و صاحبشو که دیده نظر در مورد جی 5 جویا شده و که طرفم یکی از مردای گل روزگار بوده گفته بشین پشت فرمون و دوری باهم بزنیم و در موردش واست توضیح بدم.
طرف به دوستم گفته بود که ماشین فوق العادس و تو این مدت که خریدش خیلی راضی بوده ازش.رنگ ماشینشم مشکی بوده . گفت در حد همین ماشین های تولید داخل بوده.فقط از لاستیکش ایراد گرفته و گفته وقتی سرعت بالا یهو میزنی رو ترمز کمی سر میخوره که اونم با یه لاستیک کره ایی تعویض بشه حل میشه.
دوستمم گفت واقع وقتی پشتش بودم حس خیلی خوبی و بهم منتقل میگرده و صدای موتور اصلا به داخل ماشین نمیومده.یه چند بار دل دل کرده پارو بیشتر رو پدال گاز فشار بده و ببینه قدرت و سرعتش چطوره اما به خاطر رودربایستی با صاحبش این کارو نکرده.
در کل ما منتظر جی 5 ایم تا از شر ماشین های بی کیفیت داخلی و بد قیافه رومانیایی خلاص شیم.
اتوماتیک.تحویل مرداد.کرمانشاه
ناشناس
۹ خرداد ۱۳۹۳بابا دوستان چشم و گوشتونو باز کنید یکم منطقی باشید ال90 حدود 7 ساله وارد ایران شده و امتحانشو کاملا پس داده تا حالا دیدین موتورش یه مشکل خاصی چیزی پیدا کنه اما جک تازه وارد هنوز هیچی نشده یکی از رنگش میناله یکی میگه مصرف سوختش بالاست یکی میگه صدای شر شر اب میده داشبوردش یکی میگه در صندوق عقب به زور بسته میشه یکی میگه کوبشش زیاده یکی میگه از بس که کیفیتش پایین بوده اصلا ماشینو از شرکت تحویل نگرفتم بابا یکم واقع بین باشید فعلا خیلی زوده جک رو با ال90 مقایسه کنید جک حداقل باید 5 سال کار کنه تا در دراز مدت ببینیم چند مرده حلاجه ضمنا از دوست عزیزم فرزاد جان تشکر میکنم که نظرات خوبی در مورد ال90 ارائه میده
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳به غیراز رنگ هیچ مشکلی نداره واینایی که گفتی ایراد به حساب نمیاد
البته کیفیت رنگ ال۹۰بهتراز جک نیست
SAEID-R
۹ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان من جی 5اتومات تحویل اردیبهشت بودم رنگ مشکی یک هفته است تحویل گرفتم درموردزیبایی خودرو ازبیرون اصلا قابل قیاس با 405و206وپارس وال 90وتولیدات داخلی نیست درمورد تزینات داخلی 75درصدازسمند تقلید شده وازنظر فضای داخل واقعا جاداروزیباست کیفیت قطعات خوبه اما نه زیاد البته با این قیمت ماشین خوبه داخل ماشین اینقدربزرگه که داخل سقف دوجا روشنایی داره یکی جلو یکی بالای سرنشین عقب کیفیت رنگش خوبه به این بدی هم که میگن نیست صندلی چرمیه ولی باید روکش بکشی اما ایینه هاش بسته نمیشه فقط ایینه داخل برقی تنظیم میشه اونم تو ایران که هرکس رد بشه میزنه بهش فرمونش اسپورته وفقط تجهیزات سیستم صوتی روشه کم وزیادکردن صدا وجلووعقب کردن فایل صوتی کولروبخاریش واقعا عالیه چراغ اتومات داره بمحض تاریک شدن اتومات روشن میشه نحوه بسته شدن موتور بسیارعالیه وتواین چندروز واقعا موتورش بیصداست کلا بگم تواین ارنج قیمت انتخاب خوبیه دوستان اگه سوالاتی درمورد اپشن دارن بپرسن درمورد شتاب وموتور هنوزتست کامل نکردم چون هنوزمدارک ماشین بدستم نرسیده
بهمن
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سعید جان 75 درصد از سمند تقلید شده؟!!!!!!!
یعنی چینیا از رو سمند طراحی داخلیشو انجام دادن؟
به نظر من که 10 درصد هم شبیه سمند نییست.چون خودم سمند دارم.
اگه بگی کجاها ممنون میشم.شاید من خوب دقت نکردم به طراحی ماشین.
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳درمورد آینه متوجه نشدم چی گفتید
SAEID-R
۹ خرداد ۱۳۹۳اقا فریدون من ثبت نامی 21/11/92وتکمیل وجه 19/1/93رنگ مشکی
پاتریس
۹ خرداد ۱۳۹۳سلام به جی 5 سواران عزیز
دوستان مطلبی در یکی از سایتها می خوندم در خصوص استفاده از بالشتک ضربه گیر پلی پورتان جهت کم کردن کوبش. البته نمی دونم نصبش خللی در گارانتی بوجود می یاره یا نه. اگه کسی اطلاعی داره لطفا بیان کنه.
Urethane Cushion چیست ؟
بالشتک ضربه گیر پلی پورتان (urethane cushion) محصولی نانو تکنولوژیک می باشد که در صنایع راه سازی در اتصالهای پل یا ستون های آن به عنوان مفصل (ضریه گیر) عمل کرده و باعث عدم فرسایش پل ها می شود . این محصول سالهاست که در صنایع عمران و راهسازی مورد استفاده قرار گرفته است . به تازگی و با شناخت مشتقات مختلف این محصول در صنایع دیگر نیز کاربرد پیدا کرده ( به خصوص در صنایع اتومبیل سازی ) این محصول با قرار گرفتن بین لوله فنر اصلی اتومبیل باعث می شود که فنرها به صورت نرمتر و بدون فشار عمل کنند و عملاً همانند مفصلی ضربه گیر ( بالشتک ضربه گیر ) بین چرخها و بدنه اتومبیل قرار گرفته و مزایای ذیل را به ارمغان می آورد :
1. کاهش صدای داخل اتومبیل
به صورت کاملاً محسوس صدای داخل اتومبیل کم می شود و لذت رانندگی را به شما القا می کند .
2. رفع کوبش اتومبیل هنگام عبور از دست اندازها
بسیاری از دست اندازها که همیشه مجبور بودید به خاطر عبور از آنها ترمز کنید اکنون دیگر قابل لمس نیستند. این مورد در خصوص ماشین های سنگین تر و شش سیلندر ( خصوصاً ماکسیما ، هیوندای جنسیس کوپه و بی ام دبلیـو سری 3 ) بسـیار محسوس می باشد و یا ماشین هایی که از رینگ اسپرت استـفاده می کننـد و همچنیـن ماشینهایی که برای آفرود استفاده می شوند ، به نوعی که بعضی اوقات بعد از پیاده شدن راننده خستگی به حدی می باشد که گویا اتومبیل بر آدم سوار بوده است .
3. هندلینگ بالا هنگام پیچیدن
شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام پیچیدن ماشین به یک طرف لنگر انداخته و حتی سرنشینان عقب ماشین را روی هم میریزد. این مورد در سرعتهای بالاتر باعث از دست دادن تعادل ماشین شده و یا حتی منجر به تصادف می شود .
4. افزایش عمر کمک فنر و قطعات جلو بندی
قطعاً این محصول و کمک فنرها و قطعات جلوبندی کمک شایانی می کند و بار کمک فنر را بسیار کم می کند که باعث افزایش حدوداً دوبرابر عمر قطعات خصوصاً کمک فنر می شود .
5. نصب بسیار آسان در کمترین زمان ممکن
جمشید ی ---09122964414
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سلام/ من در مورخ 93/03/03این ماشینو تحویل گرفتم و بیمه بدنه و همچنین دزدگیر تصویری ایزیکارخیلی علی گذاشتم ولی خدایی خیلی ماشین نرم وبی صدایی است و هر کی از منو پرسیده گفتند این ماشین بالای 80 میلیون میارزدولی بدلیل کسری داشتن در ودیعه منزل میخواهم بفروشم بقیمت 63 میلیون اگر کسی خواست فروشنده هستم (کارکرد43 کیلومتر )تلفن بنده 09122964414
F-race
۱۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان من تازه به این جمع پیوستم و از این بابت خیلی خوشحالم دوستان من دارم درباره جک جی5اتومات این خودروی زیبای چینی تحقیق میکنم که اگه انشاالله شرایط مهیا بشه بخرمش لطف کنین دوستانی که واقعا اطلاعاتشون در این زمینه کامل راهنماییم کنن باسپاس.
رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت همه دوستان
من یه l90 دارم و از انتخاب این ماشین تا این لحظه پشیمون نشدم گریبکس عالی ترمزهای قابل اطمینان استهلاک پایین بی صدابودن موتور و خیلی موارد دیگه اما حالا دنبال یه ماشین اتومات هستم برا همین خیلی بررسی کردم اول خواستم l90اتومات بگیرم که تواین بازار حدود 50 تومان باید می دادم ماشینهای کره ای هم اکه بخوای یه موتور تقریبا خوب داشته باشه باید بالای 110 بدی که به نظرم به پولی که میدی نمی ارزه هرچند مزایای خودشون و آبشنهای خاصی دارند بنابراین جی5 رو دیدم اول هیچ اعتقادی به این ماشین چینی نداشتم چون ماشینهای چینی زیادی رو دیدم وسوار شدم و معایبی از اونها دیدم که واقعا دلزدم کرده بود اما وقتی سوار جی 5 شدم و کیفیت صندلیها و داخل اتاق رودیدم و با l90 مقایسه کردم کمی از اون خوشم اومد تا اینکه متوجه شدم موتور و گریبکس این ماشین زیر نظر میتسوبیشی هست و نمی تونه از لحاظ فنی مشکل خاصی داشته باشه کما اینکه بنظرم موتور این ماشین و موتور لنسر 1.8 شباهت زیادی بهم دارند و دارای قدرت یکسانی هستند گریبکس هم از نرمی خوبی برخوردار هست و در مقایسه با خودروهای دیکه راضی کننده هست منظورم تقه زدن و نرمی تعویضها و هوشمندی اونه برای همین این ماشینو انتخاب کردم برای اطلاع همه دوستان عرض کنم در ماشین همه چیز شتاب اولیه نیست و دوستان l90 سواری که برای کورس دیگران را دعوت میکنند بعرض می رسانم l90ماشین بسیار خوبی هست و در شتاب اولیه می تونه هیوندای النترا رنو سفران و رنو اسکالا و بسیاری از ماشینهای قویتر و کلاس بالاتر از خودشو بگیره اما این دلیلی برای بهتر بودن از اونها نیست امیدوارم با زیاده حرفی دیگران رو خسته نکرده باشم و کمکی به انتخابشون کرده باشم
امين
۱۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان عزیز
تجربه 600 کیلومتر رانندگی با جک اتومات 1800 در اتوبان تهران – قم و سفر به روستای راونج دلیجان رو خدمتتون عرض می کنم.
ابتدا معایب دقت کنید
1- گشتاور پایین در سرعتهای پایین و سربالایها (به عنوان مثال وقتی خودرو در سرعت 70 بود و دنده را سنگین می کنید بسیار کند شتاب میگیره بطوریکه با 206 تیپ 5 و پارس و .. از خودرو سبقت می گیرند. (دقت کنید در حالت اتوماتیک نه تیپ ترونیک)
2- صفحه بسیار کوچک مربوط به تهویه مطبوع که حتما باید دقت کرد تا هددها و حالتها را متوجه شد
3- نور بالای این خودرو تنظیم نیست و جاده را بصورت خوبی روشن نمی کند (یعنی مقدار کمی از جلو را روشن میکند)
مزایا
1- شتاب گیری بسیار مناسب در سرعتهای بالا (مثلا پارسی که در سرعت 120 سپر به سپر جک می آمد طی 4 الی 5 ثانیه پس از معکوس جک به اندازه 5 تا 6 ماشین عقب ماند و جک براحتی 150 رو پر کرد) البته باز هم در حالت اتومات
2- صندلیها مناسب می باشد از صدای عقب که خیلی ها به این نکته معترض هستند خبری نیست.
3- عدم نفوذ صدا به داخل کابین
4- حس یک خودروی لوکس که همراه با دقت سایر راننده ها به این ماشین دوچندان می شود.
5- خنک ماندن کاپوت ماشین حتی پس از 2 ساعت رانندگی
6- هندلینگ بسیار عالی و مناسب
7- کولر بسیار قوی و مناسب بودن قرارگیری دریچه های عقب
پس از این تجربه بنده به نوبه خود ابتدا مشتاق به تعویض برنامه از حالت “اکو” به “نرمال” و در صورت عدم رضایت به “اسپرت” خواهم بود تا بتوان شتاب این خودرو را در سرعتهای پایین افزایش دهم.
شاد باشید و موفق
روشا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳امین جان در خصوص کیفیت رنگ صحبت کن
mehdisa
۱۰ خرداد ۱۳۹۳یک توصیه به دوستان ال ممد یا ال 90 سوار:
**-لطفا نظرات زیباتونو را در صفحه خودتون به اشتراک بزارید
فنیش قبول دارم خوبه اونم در مقایسه با پارس و 206 و سمند!! اما ظاهرش با فرغون فرقی نداره.واقعا خنده دار و مسخرست(نظر شخصی).حیف پولی که بابت این لگن آدم پرداخت کنه.!!
در حال حاضر sd8 دارم که یه J5 هم ثبت نام کردم.اگرم فنیش بد باشه بازحداقل یه زیبایی داره که باعث خجالت نشه.
ار فنی sd8 که راضی نیستم اما انشاا.. این جکی بدتر از اس دی نیست.
امید به خدا…
یه پسل باهوش
۱۰ خرداد ۱۳۹۳داداش دمت گرم با کامنتت خیلی حال کردم
ناشناس
۱۰ خرداد ۱۳۹۳اصلا ربط ال ممد به ال90 چیه؟ یکی اینو واسم توضیح بده در خصوص ظاهر هم باید بدونی که ظاهر ماشین سلیقه ایه شما فقط گیر دادیدن به ال90 شما برو جلوی 207 ای رو نگاه کن و طرح شراغاشو ببین بنظر من جلوی ال90 قشنگترشه بعدشم برو یه نگاه به جدول کیفی ماشینای ساخت داخل بنداز ببین ال90 کجای جدوله راستی میدونید اصلا جدول کیفی چیه؟ا گه راست میگی یه اشکال فنی از این ماشین بگیر معمولا مردم…….ایران فقط از قیافه ال90 ایراد میگرن متاسفانه بنده اهل توهین کردن نیستم مثل بعضی از دوستان
بهمن
۱۰ خرداد ۱۳۹۳باز هم جدول کیفی…….
ناشناسه محترم
پرسپولیس هم در مکان بالا لیگ برتر دیده میشه اما به سختی بتونه یه تیم رده 7.8 لیگ شرق آسایرو شکست بده.
(من خودم پرسپولیسیم و عاشقشم.واسه همین مثال پرسپولیس و زدم تا به تیم های دیگه بی احترامی نشه)
دقیقا این مثال ال 90 هست.
ال 90 هم رده بالاس اما همش داره زور میزنه تا بگه منم در مقابل جی 5 که رده 7_8 جدول کیفی هست حرفی واسه گفتن دارم اما هیچ کاری ازش ساخته نیست.
شما دلتو خوش کن به جدول کیفی.
ماهام باجی 5 هامون حال میکنیم و به ال 90 که میرسیم یه دل سیر میخندیم.
حالا شما بیا و همش قمپز در کن و بگو ال 90 چیه و چندمه تو جدول.
بحث در مورد جی 5 و ال 90 به نظر من با این مثال دیگه تموم شدس.
GM IS THE LEGEND
۱۰ خرداد ۱۳۹۳اشکال فنی ال 90 ؟
حالا دو کلام حرف حساب زدید دوست عزیز . چند تا براتون بشمارم ؟
مرکز ثقل بالا عیب فنی نیست ؟
ایرودینامیک بد مشکل نیست ؟
عدم پایداری در سرعت و پیچ های تند مشکل فنی نیست ؟
عدم کشش مناسب در سرعت بالای 130 -140 مشکل فنی نیست ؟
صندلی نیمکت مانند و کسالت آور و نا امن ایراد فنی نیست ؟
47 ملیون پول ال 90 اتومات بدی کم ترین آپشن که پیشکش نمد کاپوتو صندوقو و توریه زیر برف پاک کنو
ال و بلو هم بری بیرون بخری ؟
یکم انصاف داشته باشید آخه . تعصب تا کجا
ناشناس
۱۰ خرداد ۱۳۹۳نظر شخصی منم اینه که ظاهر ارم جک بسیار زشت هست و بیشتر شبیه یک طنز میمونه ایران خودرو هر چقدرم که بد باشه ولی انصافا ارمش خیلی قشنگه کل اسب معروف رو میگم
مجتبی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ارم ایران خودرو بیشتر شکل کله خره
فرزاد
۱۰ خرداد ۱۳۹۳مهدیسا خانم ما 4 صفحه با دوستان صحبت کردیم ولی توهین به هم نکردیم اگر هم خدای ناکرده کنایه ای زدیم یا خوردیم سریع عذر خواهی کردیم. اما بدون قسمتی ازکلاس هر ماشین رو فرهنگ مالکین اون تشکیل میدن. مثل وانت نیسان سوارها …. و بنز سوارها. اگر جنبه ندارید فقط مطالعه بفرمایید و عرض اندام نکنید.
راما
۱۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام.من 21-2 تکمیل وجه کردم امروز پیامک بیمه برام آمد.یعنی ممکنه به این زودی ماشینو بدن!@!جک اتومات سفید
sia1211
۱۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام اگه تکست بیمه اومده دو سه روزه تحویل می گیرید .به سلامتی
نیما
۱۰ خرداد ۱۳۹۳کدوم یکی از این LCD ها رو کرمان موتور میذاره؟ –
http://upir.ir/93.3/1_88f09.jpg –
http://upir.ir/93.3/2_513de.jpg –
http://upir.ir/93.3/3_300f9.jpg –
http://upir.ir/93.3/4_24358.jpg –
http://upir.ir/93.3/5_ab0e3.jpg –
http://upir.ir/93.3/6_95093.jpg –
برای مدل اتوماتش که داخل مشکیه میخوام ( البته هنوز نگرفتم، تحویل شهریوره)
سعید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دوست من بهترین ان http://upir.ir/93.3/6_95093.jpg – است من تحقیق کردم و خریدم کاریم به کرمان موتور نداشتم از مجید کار با دوربین و تیونر خریدم نصب کن پشیمون نمیشی .
بهمن
۱۰ خرداد ۱۳۹۳آقا سعید این مانیتور که وصل کردی خروجی برای نصب سیستم صوتی داره؟
عملکرد باند های جی 5 چطوره؟
سعید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳عملکرد باندها خوبه بهتره دستش نزنید ولی اگه دو تا باند پایونیر روی درهای عقب با توان 45 وات واسفنجی بندازید خیلی بهتر میشه …من انداختم خیلی سادست خودتون با احتیاط رودری را باز کنید و نصب کنید
چندین خروجی مختلف برای پیشرفته ترین امپلی فایر ها داره
نیما
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سعید جان قیمتش چند در اومد؟
توی گارانتی و … که تاثیر نداره
روشا
۱۰ خرداد ۱۳۹۳بچهها نیازی نیست به نظرات غیر مرتبط پاسخ دهید چون اگر پاسخ دهید بیشتر راغب به اختلال در گفتمان خواهد شد سعید جان در خصوص کیفیت رنگ صحبت کن و اینکه اگر رینگ 17 سوار کنم خوب است یا نه
اتومات -اهواز -مرداد – ماشین فعلی 206 اس دی وی 20
بابک
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سلام همشهری روشا عزیز
منم شنیدم با رینگ 17 خیلی جالب میشه.
——-
دستی(در انتظلر تحویل)شهریور–اهواز
بابک
۱۰ خرداد ۱۳۹۳روشا
کدوم نمایندگی ثبت نام کردی؟
من با اینکه نمایندگی خیاط زاده نزدیک خونمون بود اما
رفتم زیبایی ثبت نام کردم.
اما چند تا از بچه های اهواز میگن نمایندگی خیاط
زاده بهتر بود.
سعید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دوست من بهترین رنگ برای این ماشین با توجه به سیستم رنگ امیزی شرکت سفیده ……..و بهتره تا میتونید از شامپو تخم مرغی برای شستشو بهمراه اب بدون فشار وکهنه نرم استفاده بشه وقسمتهای پلاستیکی را به هیچ عنوان با فشار اب گرم نشویید ..
ضمنا دوست من همانطور که میدونید قطر رینگ و تایر یعنی 16 و نسبت فاق لاستیک یعنی 55 محاسبه شده هست و سرعت اتومبیل بر اساس محیط لاستیک برنامه ریزی شده .پس بهتره به ترکیبش دست نزنید ولی اگه رینگ 17 انداختید که میشه انداخت برای زیبایی بهتره لاستیک را با همان فاق 55 بندازید
بهمن
۱۱ خرداد ۱۳۹۳سعید جان من رو سمندم باند کنوود مشکی رنگ و یه ساب پایونر دارم که عاشقشونم و چون که پشت صندلی عقب جی 5 هیچ باندی نیست و تریم داخلی ماشینم مشکیه خواستم اونارو نصب کنم و آمپرم بزارم جعبه.
اما نمیدونم وضعیت خروجی این مانیتورا چطوره.
سیاوش
۱۱ خرداد ۱۳۹۳با احترام آقا سعید اگر کسی بخواهد بجای رینگ 16 از رینگ 17 استفاده کنه و پهنای لاستیک هم ثابت مثلا 205 بماند باید ارتفاع لاستیک کمتر گرفته بشه تا قطر نهائی رینگ و لاستیک در حالت 17اینچ با حالت 16 اینچ یکسان و یا نزدیک به هم بماند.عددی که شما به عنوان فاق از اون نام میبرید در واقع نسبت ارتفاع به پهنای لاستیک است یعنی اگر لاستیکی 205/55 باشد ارتفاع دیواره لاستیک برابر با 205*.55 =112.75 میلیمتر خواهد شد و رینگ 16 هم میشه16*2.54=45.64سانتیمتر *10=456.4میلیمتر.ارتفاع لاستیک را ضربدر2میکنیم که قطر کلی رینگ و لاستیک را بدست بیاریم .قطر کلی با جمع این عدد و قطر رینگ برحسب میلیمتر میشه631.9 میلیمتر .حالا وقتی از رینگ 17 که قطرش میشه 431.8 استفاده کنیم حداکثر از لاستیک 205/50 باید استفاده شود که قطر کلی میشود 636.8 میلیمتر و اگر بخواهید از همون ضریب .55 استفاده کنید در حالت رینگ 17 قطر کلی میشود657.3میلیمتر که با حالت استاندارد خودش خیلی تفاوت دارد.
رامتین
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دوستان من مگان 1600 چند سالیه که دارم و هفته پیش به شکل اتفاقی سوار یک جک اتومات شدم در بیمارستان امام خمینی .
از همون اول که سوار شدم بشدت تحت تاثیر زیبایی اون قرار گرفتم .
صاحبش میگفت مونیتورش را خودش انداخته ولی در مجموع زیبا بود
از پرستار مالکش خواستم یک دوری بزنم و باهاش چند کیلومتری رفتم
اقا من واقعا شیفته هندلینگش شدم با سرعت سر پیچها که با مگانم میرفتم چنین احساس امنیت و خوبی نمیکردم
من واقعا دارم پیگیری میکنم یکیشا ثبت نام کنم .نمیگم مگان بده من چند ساله که دارم ولی باور نمیشه این ماشین چینیه توسایت پدال مطالب را خونده بودم و کنجکاب شدم عملا بفهمم موتور و گیریبکسش واقعا میتسو بیشیه با اجازه اقای محمدی پرستار بیمارستان کاور موتور را که چند تا پیچ داشت باز کردم و به عینه جمله میتسوبیشی موتور را که به شکل برجسته حک شده بود دیدم و نیز قطعات برقی بوش و ….
اقا این ماشین فکر کنم ایتالیایی.ژاپنی و چینیه موتور و گیریبوکسش ظاهرا اصالت ژاپنی را داشت
نظرات صفحه های قبل و در صفات قبلی دوستان فنی حرف میزدند ولی اخیرا یک سری بچه اومدن و نظرات مسخره میدند و امثال من که سعی میکنیم واقع بینانه ماشین خرید کنیم را گمراه میکنند(مٍثلا مقایسه این ماشین با ال 90) اخه برادرها من مگان دارم و در خودم نمیبینم با این ماشین قیاس کنم ؟و بنظرم جک اتوماتی که من سوار شدم واقعا امکاناتش بهتره.
بگذریم چند سوال از دوستانی که جک اتومات را دارند داشتم
اول اینکه یک سوییچ کنترل باد لاستیک داشت که هر وقت سوییچ را میزدیم تک تک باد لاستیکاش را نشان میداد میخواستم بدونم ایا با کم شدن باد لاستیک اژیر یا الارم میزنه و اگه مثبته در چه میزان باد .
دوم اینکه کنترل چراغها به صورت اتوماتیک در چه نورهایی هست و ایا قابل تنظیمه
سوم اینکهایشون سقف ماشینو با برچسب مشکی کرده بود که البته خیلی زیبا شده ایا به رنگ صدمه نمیزنه
چهارم اینکه در حالتی که به شکل اتو ماتیک رانندگی میکردم به یکبا ره رفتم در حالت تپ ترونیک دیدم ماشی دنده را سنگین کردم چنان شتابی گرفت که من با مگانم تجربه نکرده بودم . ایا اصولا میشه این کار را کرد در مواقع ضروری چون خیلی حال کردم
دوستان خلاصه بگم این ماشین را من با جیلی همردیف خودش قیاس کردم یک سر و گردن بالاتره چون دو هفته پیش دنبال جیلی بودم و اونم امتحان کردم
امیر
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دوست عزیز قدرت حدود113 اسب بخاره در حالی جک اتوماتیک 140 اسب بخاره
با وزنی تقریبا مشابه پس حرفای شما دور از انتظار نیست
سیاوش
۱۱ خرداد ۱۳۹۳آقای رامتین تجربه شما قابل احترام و احتمالا همینجوری هست که میگید فقط بعید میدونم مگان 1600 داشته باشی و دنبال جک و جیلی باشی.اتفاق عجیبیه هرجا افراد در مورد جک و جیلی میخواهند تبلیغ کنند میگن قبلش مگان داشتم و در جاهای دیگه هم من هرچه پرسیدم که چه مشکلی با مگان داشتند که قصد تعویضشو دارند پاسخی نشنیدم.حضور من در این فروم فقط برای توضیح اینکه اگر رینگ رو بخواهیم عوض کنیم چه سایز لاستیکی روش بندازیم بود یعنی اصلا قصد ایراد گرفتن از جک را ندارم ولی این موضوع قبلا و یا الان مگان دارم اینقدر تکرار شده برای من شک و شبهه ایجاد کرده.
سعید
۱۰ خرداد ۱۳۹۳دوستان جدید و قدیمی و فنی و اماتور سلام مجدد من بحثی را در کامنتهای قبلیم کرده بودم و بازم خاطر نشان کنم واقعا چند نفر اگه حمل بر توهین نشه امدن و نضرات بچه گانه میدهند و با نظراتشون کلاس فنی و علمی قسمت جک اتومات را میارند پایین و هدف دارند جوابشونا ندید …………..
حالا که در چند بحث گذشته در صفهات قبل دیدم متاسفانه مطالبی را خواندم که یک نتیجه گرفتم
افرادی که در کامنتهای سایت جیلی و ماشینهای ایرانی نظر مثبت زیادی دادن امدن و در این پیج و نظرات منفی شدید دارند میدند.تا اونجایی که من میدونم و همه میدونید نظر بدون تحقیق نمیدم از این ماشین بخصوص اتوماتش استقبال بسیار شدیدی شده به شکلی که متاسفانه کرمان موتور در رسیدگی به تحویل و مونتاژ دچار مشکل شده .
از طرفی دو فورغون ساز داخلی و نیز جیلیران با توجه به ورشکستگی قسمتهاییش بشدت دچار تزلزل شده اند .
دوستان همانطور که میدونید من جز اولین تحویلیهای اتومات هستم و هر چه میگذره بیشتر عاشقش میشم .
پس به این حرفها اهمیت در حد منطق بدید .
حالا چند نکته واقعی و دور از تعصب میگم .
همانطور که دوستان قدیمی میدونند من جز اولین ها بودم که جک اتومات داشتم بهمن 92 و بدون تعصب و فقط به منظور راهنمایی از این ماشین زیبا مطالبی را بعرض برسونم چون واقعا حیفه استفاده درست از این ماشین نشه.
1-ماشین از نظر زیبایی حرف نداره و حتما برای زیباتر شدن کارهای زیر را با قیمتهایی که دادم باهاش انجام بدید
-سقف ماشین را حتما برچسب مرغوب مشکی (بدنه سفید) براق بزنید …….120000 تومان
-شیشه هارو دودی 15-25 % کنید زد خش 100000 تومان
– یک نویگیشن و دوربین عقب ومونیتور با کلی امکانات و کیفیت پخش صدای فوق العاده از مجید کار09391583912
ومشکی با پس زمینه ابی مجموعا 1.550.000 تومان بزارید
2 – برای کوبش باید بگم چون زیر و بند این ماشین دقیقا همان زیر و بند هیوندا اونته است با همان مشکلات برای حذف کامل کوبش احتمالی برای دوستای حساس از جمله دادا جان ….دو کار انجام بدید اول لاستیکاتون که وانلی چین هست و ضمنا بهترین لاستیک چینه (تحقیق کردم) را با چهار لاستیک هانکوک با دقیقا همین سایز 205-55-16 عوض کنید یعنی لاستیکهارو بدید و 600000 تومان وهانکوک بگیرید
دوم اینکه بالشتکهایی برای ماکسیما اومده که یک بچه هم میتونه نصب کنه یک جفت را بندازید عقب خیلی محسوسه قیمت 250000 تومان
3- در خصوص شروع حرکت فن باید بگم گیریبکس و موتور این ماشین دقیقا تحت نظر میتسو بیشی ژاپن تولید میشه شما اگه کاور موتور را باز کنید(چهار پیچ روی کاور )روی ان نوشته میتسوبیشی و همینطور گیریبکسش . گیریبکس این ماشین مجهز به خنک کنندگی و راتیاتور میباشد (جلو و زیر موتور رادیاتور کوچکی هست)کاملا اتو و تحت نظر ECU هست و باید دانما کنترل و حرکت کند و یک چیز طبیعی است .
4-این ماشین سینی نیاز نداره پس بیجهت پول ندید
درب صندوق اگه احیانا بد بسته میشه را بهش ور نرید چون ابتدا سفت است و پس از دو ماه خوب میشه
5 – ماشینهای اتومات تا اونجایی که من دیدم کسی از شر شر اب خبری نیست و در دنده دستی هم بهتره در شرایط سردیبه شکل صحیح هوا گیری کنید
6-ماشین از دو قسمت فلزی و پلاستیک مرغوب بدنه تشکیل شده و بسیار محکم (بدون اقرار میگم نشون صافکار بدید بهتون میگه )و متاسفانه در شرکت کرمان موتور چون رنگ امیزی فعلا با استخر رنگ و الکترومغناطیس انجام میشه چسبندگی لازم را نداره شرکت داره تلاش میکنه که رنگ امیزی را الکترو مغناطیس پاششی انجام بده که استقبال شدید اجازه این عمل را نداده و فعلا باید گفت کیفیت رنگ بخصوص در قسمت سپرها و رکاب از مرغوبیت برخوردار نیست (البته دوستانی رنگ ماشین را بسیار بدتر از اونی که هست جلوه میدن )!!؟؟ خلاصه باید مواظب رنگش باشید و حتی المقدور سفید بگیرید
7-صدای داخل کابین خوبه و پس از مدتی استفاده بهتر هم میشه
8- فعلا ECU اتومات در حالت اسپرت تنظیم نشده و بدلیل نیاز به مصرف پایینتر در حالت 2500 دور تغییر دنده تنظیم شده در اینده پس از کسب نرم افزار های ECU وستان میتونند از سه حالت تنظیم هر کدام را خواستند لود کنند
البته شتاب اولیه مناسب و ثانویه ان عالیست
9- سعی کنید رانندگی دوگانه را با این ماشین یاد بگیرید و در مواقع ضروری در حالت تپ ترونیک برانید(برای کل کل کردن )!!!!؟؟؟
10- روی این ماشین سیتم کروز 900000 تومان —-سیستم کامل 1000000 تومان وزنون و…………که البته من نصب نکردم ولی تحقیق کردم نصب میشه برای جوان های با حال …….
در مجموع این ماشین تو رنج قیمتش عالیه به حرف اینو اون گوش ندید ولی تحقیق هم بکنید این ماشین و قطعاتش مرغوب و قابل قبوله ولی تو کشور ما مونتاژ بد میشه بیایید یا مو دماغ کرمان موتور بشید و ازشون بخواهید و به موازات اون خودتون ما دو باره بازرسی و رفع اقدام کنید
دوستان من در چند نمایندگی بحثحای فنی داشتم همه با خوشرویی پاسخ میدادند و قبلا سمند پارس مگان ال 90 و سیلو و ……داشتم در حد قینتش اتوماتش خیلی خوبه و حتی با جیلی مقایسه کنید جک اتومات در این رده قیمت بهترینه.
امیدوارم با خانواده از این ماشین لذت ببرید
مسعود
۱۰ خرداد ۱۳۹۳سعیدجان چه دشمنی با دنده دستی جک دارید که فقط از اتومات تعریف میکنید و تاکیدهم میکنید به اتومات??!!!
من خودم اگه کسی عوض کنه حاضرم سربدم و اتومات بگیرم ولی الحق والانصاف عملکرد دنده دستی عالیه حتی شتابش رو تست کردیم از اتومات درحد پنج شش متر بهتر بود تا سرعته150
سعیدجان خبرداری کروزکنترل برا دنده دستی اومده یانه?!
اگه اومده راهنمایی کنید منو تا نصب کنم
amin
۱۰ خرداد ۱۳۹۳فکر نکنم خصومتی داشته باشند بلکه چون خودشون اتومات دارند بیشتر نظراتشون حول اتومات میچرخه…
ای خدا پس کی دعوتنامه من میاد!
من که از همین الان دارم میرم رینگ میبینم اما چیزی که تو عکسهای مختلف دیدم رینگهای اتومات بیشتر از هرچیزی به رخ ماشین میشینه و رینگهای سایز 18 هم که چندتا عکس روی جک دیدم خیلی ماشین رو کپل میکنه من که خوشم نیومد!بنظرم بهترین سایز رینگ و لاستیک براش رینگ 17 با لاستیک با همون فاق لاستیک 16 که فکرکنم 55 هست خوب باشه!هم فضای خالی رو پر میکنه هم خیلی بزرگ نیست.نظر دوستان؟!
من خودم هم سقف رو طرح پانوراما میکنم هم شیشه ها رو دودی و تعویض رینگ و لاستیک رو انجام میده!در مورد پخش چون اهل سیستم نیستم و ماشینهایی که داشتم هم از نهایت پخش رو عوض میکردم اگر جوابگو باشه الکی هزینه نمیکنم.