صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان
چند مورده که باید بگم اول اینکه حتما برای رینگهای خودتون پیچ رمز دار بگیرید چون راحت توسط سارقین دزدیده میشه و نیز تا انجا که من اطلاع کسب کردم شرکت داره مقدمات تغییر کیفیت رنگ را به شکل جدی پیگیری میکنه و در اخر بنا بر این است که این خودرو (دستی واتومات)
سالها در خط تولید باقی بماند و اطلاع دقیقی دارم از دوستان در شرکتهای پارس نیک اصفهان تولید کننده لامپهای خودرو و شرکت سازه گستر پارسیان اصفهان تولید کننده پنل های مختلف خودرو و سازه های ضد حرارت خودرو …صحبت شده که قطعات خاص بجز موتور و گیریبکس را به این شرکتها داده شود ………جهت ساخت …………….پس حالا حالاها این خودرو تولید میشود و اصلا نگرانی از تامین قطعات نیست
زنده و سر افراز باشید
پاتریس
۱۳ خرداد ۱۳۹۳سلام و درود
سعید جان در مورد پیچهای رمزدار اگه میشه بیشتر توضیح بدید. از جای خاصی میشه تهیه کرد یا عموما در لوازم یدکی ها پیدا میشه.
از خبر دلگرم کنندتون هم سپاسگذارم.
بهمن
۱۳ خرداد ۱۳۹۳نه پاتریس جان.جای خاصی نداره.اکثر مغازه های لاستیک فروشی از این پیچ های ضد سرقت دارن.
4 تا پیچ به همراه دوتا آچار بکس مخصوص همین پیچ ها تو یه جعبه هست.
من واسه سمندم وقتی که رینگ و لاستیک هاشو عوض کردم پیچ ضد سرقت گرفتم.قیمت مناسبی هم دارن.فقط باید مراقب اون آچار بکسا باشی.
amira
۱۴ خرداد ۱۳۹۳اقا بهمن من ماشینمو تحویل گرفتم نمایندگی الهیاری اتومات سفید بنظرم اصلا قابل مقایسه با ال90 نیست تحت هیچ شرایطی.بهمن جان من قصرشیرینم تو شهر تکه اصلا ازش نیست رفتم پمپ بنزین همه دورش جمع شدن .درضمن ازکرمانشاه تا قصر با 11 لیتر اومدم که بنظرم از ال90 کمتر می سوزونه کولرشم واقعا کولره .واگر قرار باشه بازم ماشین بخرم دوباره هم جک میخرم .من سه شنبه تحویلش گرفتم
پاتریس
۱۳ خرداد ۱۳۹۳سعید جان سلام
در خصوص پیچهای رمزدار اگه میشه بیشتر توضیح بدید. از نمایندگی کرمان موتور باید تهیه بشه یا اینکه اونقدر عمومی که میشه از هر لوازم یدکی تهیش کرد.
در ضمن خبرتون هم دلگرم کنندست.
سپاس
بابک
۱۳ خرداد ۱۳۹۳جناب سعیدخان
مرسی از بابت نکات بسیار خوبی که ارائه میدین و همه ماها رو از نظرات
خوبتون بهره مند میکنید.
فقط لطفا نوع ماشین و زمان تحویل و شهرتونو هم در صورت امکان بنویسید.
متشکرم.
———-
دستی(در انتظار تحویل)شهریور–اهواز
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳بابک عزیز و دیگر دوستان من جز اولین تهویلیهای اتومات در بهمن ماه هستم از نمایندگی بشتام اصفهان .
خاطر نشان میکنم نوع ضد سرقت به شکل پیچ نیست و در واقع چهار مهره هست و مثل سمند و یا پارس و…..که به شکل پیچه نیست و مهرست .
دوستان خیلی مواظب جلوی قسمت پایین این خودرو باشید چون پایینه و دقیقا رادیاتور خنک کننده گیریبکس همونجا نصب شده .ضمنا در روی داشبورد روبروی راننده قسمتی به شکل مخفی محل نصب فتوسل روشن کردن اتوماتیک چراغها میباشد که در حالت اتوماتیک اگر چراغها گذاشته بشه بسته به تاریک شدن هوا و یا داخل تونل و یا پارکینگها روشن میشه.
یک موضوع تخصصی دیگه اینکه وقتی پدال کاز را با یکنواختی فشار بدهید دنده ها چون گیریبکس در حالت اکو تنظیم شده در2700 نسبت به تعویض دنده اقدام میکنه . ولی چنانچه فشار روی پدال بیشتر از معمول و به ناگهانی باشه دور موتور در همان حالت میماند برای ایجاد گشتاور بالا تر و در نتیجه ماشین با دور موتور3500نسبت به تعویض دنده اقدام میکنه.
بهمن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ببخشید آقا سعید
من فک کردم که از اون پیچ های ضد سرقته.
هیوا
۱۳ خرداد ۱۳۹۳با عرض سلام خسته نباشید ما برای جی 5 اتومات تحویل مرداد ثبت نام کردیم ولی در جای خوندم که یکی از مشتریان نوشته بود که فن ماشین اکثر اوقات روشنه و کمی اذیت میکنه لطفا راهنمایی کنید کمی نگران شدم درموردش.ممنون
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دوست من حرکت فن به دلیل اینکه گیریبکس توسط رادیاتور مخصوصی مدام باید خنک شود میبایستی کار کنه و کوچکترین خللی در عملکردش نداره و من چند ماهیه که دارم و هیچ اشکالی ایجاد نشده .
ناشناس
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دوستان ای کاش کرمان خودرو جک 1500 رو هم با تریم مشکی عرضه میکرد و هم چنین ظاهر رینگهاشم تغییر میداد و همون رینگ های اتوماتیک رو واسش در نظر میگرفت البته اینا نظرای شخصی منه ها
amin
۱۳ خرداد ۱۳۹۳منم موافقم البته رینگها با 900 هزارتومان ناقابل قابل تعویض هستند با نمونه اتوماتیک،در واحد آپشن نمایندگی!من که هرچی رینگ دیدم روی جی 5 هیچکدومش به زیبایی رینگهای نمونه اتومات نبود و ظاهر نامناسبی با توجه به تیپ طراحی جی 5 که اسپرت نیست میداد…
امیر
۱۳ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان عزیز
من 3 ماه این خودرو رو دارم خیلی خیلی بهتر از خودروهای ایرانیه .قبلش 206 و 405داشتم ولی این خیلی بهتره و از نظر ظاهری هم خیلی ها تو خیابون تحت تاثیر تیپش قرار گرفتن ولی از نظر کیفیت رنگ بسیار بسیار ضعیف عمل کردن بدنش در ظاهر انگار محکمه ولی کیفیت ورقش پایین و احتمال زنگ زدگی در صورت رنگ پریدن بسیار زیاده .بجز معایبی که واقعا دیدم و نمیخوام تو سر ماشینم بزنم بقیه چیزا به نسبت پولی که میدی عالیه.در کل می ارزه و ای کاش روی رنگش کار بشه
sangarany
۱۴ خرداد ۱۳۹۳اقا امیر برعکس فرمایش شما جنس بدنه بسیار عالیست چون ماشین من در تاریخ 29.12 ضربه شدیدی روی گلگیر عقب سمت خودم خورد که اسیب بسیار جزئی خورد از همان تاریخ هم بارانهای زیادی تحمل کرده است که هیچگونه زنگ خوردگی ایجاد نشد وفقط می توانم بگویم کیفیت رنگ بالانیست
امیر
۱۵ خرداد ۱۳۹۳سلام دوست عزیز انشااله که اینطور که شما میگید باشه اگه قرار باشه 2 ماهه زنگ بزنه که مفتش گران هست بعد وقتی برای ماشینی 50 میلیون میدی ماشینی که کیفیت فنیش خوبه نباید کیفیت رنگش اینقدر پایین باشه واقعا فکر میکنم دراز مدت زنگ میزنه البته امیدوارم اشتباه کرده باشم.ولی واقعا ماشین خوبیه در قیاس با تولیدات داخل و از نظر ظاهر نسبت به خیلی لز ماشینهای خارجی چیزی کم نداره.
رضا رضایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام و عرض ادب من ثبت نام جی 5 اتومات کردم ودر تیر ما تحویل میدهند دو سوال داشتم یکی راجع به رنگ بهترین رنگ جی 5 کدامه ودوم ایا ابشن اضافه دارد یا خیر مثل باله عقب شیشه دودی وغیره فابریک ممنون اگر راهنمایی فرمائید
کیانوش 38
۱۴ خرداد ۱۳۹۳از لحاظ کیفی تقریبا همه اتفاق نظر دارن که سفید کیفیت رنگ بالاتری داره و آسیب پذیری رنگ های متالیکش یه خورده بالاس. در مورد آپشن ها هم که خود کرمان موتور ارائه میده من از جناب آقای فرید که همین صفحه 93 نوشته بود نقل قول میکنم:
DVD ۱۳۰۰_۱۴۰۰، Tv ۳۰۰_۴۰۰، زیر پایی قالبی ۲۰۰، کفی صندوق ۴۰، سینی موتور ۱۹۰، روکش مخمل ۲۸۰، LED دی لایت ۸۵_۹۵، کروز کنترل ۹۰۰
اتومات (در انتظار تحویل) خرداد – تهران
بابک
۱۳ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
من قبلا یه پیشنهاد داده بودم که لطفا همراه با نظری که میدین در انتها نوع
ماشین و شهرتونو بنویسین.کمترین مزیت اینکار اینکه دوستانیکه همشهری هستن
میتونن به این ترتیب با هم آشنا بشن و بیشتر با هم در ارتباط باشن.منکه
خوزستانی هستم الان متوجه شدم که خوزستانیای زیادی اینجا هستن و این خیلی
مهمه که با این دوستان در ارتباط باشم.شاید مهمترین موضوع در مورد این
ماشین برای ما خوزستانیا کولر این ماشین و بخصوص نوع 1500 اون باشه.اینکه
کولر در هوای بسیار گرم و خشک خوزستان چه عکس العملی داره و اینکه آیا
در زمان استفاده از کولر موتور دچار افت میشه؟؟البته تعدادی از دوستان
همشهری گفتن که کولرش خوبه و موتور به شکل نامحسوسی دچار افت میشه که
البته طبیعی هستش.
پس لطفا شهر و نوع ماشینتون یادتون نره دوستان عزیز.
———-
دستی(در انتظار تحویل)شهریور–اهواز
زندگی بی معناست
۱۳ خرداد ۱۳۹۳بابک جان قبلا 206 داشتیم و وقتی ازش کولر میگرفتی توی هوای گرم شوشتر که کم می اورد حالا یه سوال داشتم این مسئله ربطی به طراحی موتور داره یا با حجم موتور و گشتاور و اسب بخار در ارتباطه؟ البته206 رو واسه مثال گفتم ها وگرنه هدفم اینه که بدونم اوضاع جک چطوره
محمد
۱۳ خرداد ۱۳۹۳جواب می ده
محمد 1500 اهواز
در انتظار جک
۱۴ خرداد ۱۳۹۳محمد جان ماشینت چه رنگه؟
1500 در انتظار تحویل مرداد
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۳والا هنوز دعوتنامه نیومده ولی شخصا خاکستری رو خیلی دوست دارم
1500 تیرماه
حمید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دوستان عزیزم من این ماشینو اتوماتش رو دارم از لحاظ طراحی که دیگه همه چی معلومه عالیه از لحاظ فنی موتور خوبه اما از لحاظ الیاژ بدنه مفت نمیارزه وهمچنین کیفیت رنگ یعنی پراید رو از این لحاظ باید بزارید روی سرتون من تعجب میکنم از کرمان موتور اکثر پیچهای ماشین بعد از 2 ماه استفاده زنگ زدن نمیدونم چکارش کنم اگه راهی میدونید راهنمایی کنید ممنون میشم
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۳دوستان سیستم کنترل باد لاستیک جک 5اتوماتیک از نوع مستقیم (direct) است : سیستم مستقیم پایش فشار باد تایر درهر لحظه اطلاعات فشار باد تایرها را از طریق گیج یا چراغ هشدار دهنده ساده ای به راننده خودرو منتقل می کند در این سیستم ازسنسورهای فشار و دما در داخل هر کدام از تایرها استفاده می شود که اطلاعات این سنسورها از محل چرخها توسط امواج rf radio frequency به دستگاه نشان دهنده در محل استقرار راننده می رساند
دوستانی قبلا در این سایت و دیگر سایتها اشاره به کم استفاده بودن کرده بودن که مزایای سیستم پایش مستقیم فشار باد تایر در جک اتومات را میگم
1- اندازه گیری دقیق و نمایش فشار باد تایر برای راننده و کشف کم بادی در مقادیر کمتر از 25 درصد فشار باد تایر سرد پیشنهادی
2-اندازه گیری باد
3- مشخص کردن چرخی که کم بادی در فشار باد تایرش وجود دارد
4- حساسیت به نشت سریع و کند برای هشدارهای به موقع
5- هشدار پنچر شدن تایر
6- هشدار برای فرا رسیدن زمان بازرسی تایر
7- امکان نمایش فشار باد تایر زمانی که خودرو ساکن است
پس دوستان اولا به هیچ عنوان ریگ این ماشینو عوض نکنید ونیز موقع تعویض لاستیک به اپاراتی گوشزد کنید که به سنسورهای اطراف رینگ اسیب نزند
موفق و پیروز باشید
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۳آقا سعید سنسور باد لاستیک هر کدوم یه عددی نشون میده بردم اپاراتی درجه انداخت همه رو 30 کرد ولی باز سنسور حرف خودشو میزنه موندم چرا؟!
ali_a1354
۱۴ خرداد ۱۳۹۳امروز من با 2نفر سرنشین و ساعت 5 عصر از ماهشهر به اهواز اومدم با کولر روشن امروز واقعا گرم بود با اینکه شیشه هام دودی نیست و پرده هم نزدم بعد نیم ساعت درجه کولر را روی 25 گذاشتم چون اتاق سردشده بود در ضمن متوسط سرعتم 130 تا بود آمپر هم انگار اون وسط میخش کردن بالاتر نمیره .بله کولر قدرت ماشینو بین 10 تا 20 درصد میگیره اما علی الرغم اتاق بزرگترش نسبت به 405 زودتر سرد میکنه .جی 5 مدل 1500 با 14000 کارکرد
سورن سوار(پوریا)
۱۴ خرداد ۱۳۹۳بازهم سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز و سروران گرامی
آقا کسی اینجا همشهری ما پیدا میشه؟
امروز با خانواده رفیم شهربازی
کار جالب،زیباو قشنگی که نمایندگی الهیاری انجام داده بود
همون ورودی وسایل بازی
یک عدد جی5 مشکی اتومات و یک عدد لیفان ایکس60 سفید قرارده بودند و چند نفر اونجا به افراد حاضر گزارش با کاتالوگ توضیحات لازم رو ارایه میدادند.
حالا همشهری های گرامی تشریف ببرید ملاحضه بفرمایید و لذت ببرید
من بارها گفتم الانم میگم اصلا ماشین خوش عکسی نیست
حتما باید حضوری دیده بشه
واقعا مشکیش تکه! بسیار زیباست!
چند تا عکس گرفتم خدمت دوستان
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/7e2a71c897ffd9d53.jpg
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/15abd71936f6646f1.jpg
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/15abb3f215b930c92.jpg
بهمن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سلام آقا پوریا.
چرا پیدا نمیشه.
منم بچه کرمانشاه هستم و اتومات تحویل مردادم.
من اطلاعی نداشتم.وقت کنم حتما یه سری میزنم تا جی 5 مشکی و از نزدیک ببینم.
موقع ثبت نام فقط یه سفید داشت الهیاری.
اون هم مال مشتری بود و نمیزاشتن خوب ماشین بررسی کنی.
دقیقا حرفت درسته.
وقتی عکس میگیری از جی 5 زیاد خودشو خوب نشون نمیده.
اما وقتی از نزدیک میبنی و دربشو باز میکنی و میبندی میفهمی که جی 5 کجا و ماشین های ایرانی کجا.
فقط با یه باز و بسته کردن درب!!!!!
راستی پوریا جان شما هم اینجا و هم تو سایت تیونیگ تاک گفتی سوار جی 5 شدی.
این جی 5 اتومات که سوار شدی به نظرت با حالت درایو سینه کشی طاقبستان و جون دار رد میکنه یا باید با حالت تیپ ترونیک رد کنیم اونجارو؟
کیانوش 38
۱۴ خرداد ۱۳۹۳بد نیست قیمت J5 رو با هر کدوم از چینی های دیگه توی خود کشور چین مقایسه کنیم و بعدشم قیمت ها رو داخل ایران یه مقایسه دیگه ای بکنیم.
JAC J5 1800 AT
86,800 یوان – 57,900,000 تومان(کارخانه)
Lifan X60
79,998 یوان – 60,600,000 تومان (کارخانه)
Geely Emgrand EC7 CVT 2013
متغیر، حدود 100,00 یوان – 80,584,000 تومان (نمایندگی)
ZOTYE Z300 1.6 AT
87,000 یوان – 72,650,000 تومان (کارخانه)
Great Wall Voleex C30 CVT
77,000 یوان – 58,000,000 تومان (بازار)
اختلاف قیمت J5 و Z300 یا همون S300 توی چین فقط 200 یوانه. یعنی فقط حدود 32 دلار در حالی که توی ایران بیشتر از 14 میلیون تومن با هم اختلاف قیمت دارن. J5 از X60 حتی گرون تره توی چین. جیلی و J5 اختلافشون خیلی حدود 2000 دلاره ولی خب باز هم اختلاف قیمتشون داخل کشورمون بیشتر از 22 میلیونه. ولیکس تقریبا با J5 هم قیمته در داخل، ولی در چین حدود 1500 دلار J5 گرون تره.
من واقعا متوجه نمی شم که در ایران قیمت ماشین ها روی چه منطقی محاصبه می شه.
(البته قیمتی برای جیلی اتومات پیدا نکردم و برای همین گیربکس CVT رو گذاشتم ولی خب تکنولوژی CVT از اتومات هم گرون تره و در این صورت این اختلاف غیر معقول باز هم غیر معقول تر میشه.)
علی ازتبریز
۱۴ خرداد ۱۳۹۳باسلام بنده هم جی5 اتومات1800تحویل تیر93ثبت نام کردم آیاتحویل ها سرموقع هست؟
علی ازتبریز
۱۴ خرداد ۱۳۹۳باسلام بنده هم جی5اتومات1800تحویل تیر93ثبت نام کردم آیا سرموقع تحویل میشه؟
کاربر 62
۱۴ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان پدالی عزیز اقا سعید دستت درد نکنه اقلا چهارتا بحث به درد خور را گزاشتی (تشکر)
اقا علی 1354 و مخصوصا اقا کیانوش ممنون واقعا پدال هم داره جون میگیره
تشکر تشکر تشکر
باز در سرکشی هایم به تی تی و باز فایل PDF دیگر از کاربران فنی و قدیم سایت خدایش دوستان بحثهای انجا میکنند که ادم هنگ میکنه اینا متخصص مکانیک هستند یا یک کاربر عادی از مشکل تکنولوؤیک گریبکس تا
نوع متریال بلوک سیلندر و معایب و مزایا ان واقعا جالب واقعا جالب
این فایل را نیز مانند فایل قبلی کاربر قدیمی سایت LOVE CAR قرار داده بود
فایل PDF موتور جک 1500 امیدوارم برای بچه های گل پدال هم جالب باشد
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=f8dcca736d340a1c98f4635877c182d2
برسام
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان عزیز من ثبت نام 1800 تحویل اردیبهشت اهواز هستم ولی تا امروز هیچ خبری از ماشینم نیست دیگه دارم کف میکنم از دوستان تحویل اردیبهشتی تا حالا کسی تحویل گرفته؟
دادا
۱۴ خرداد ۱۳۹۳کاربر۶۲ گل.منم باهات موافقم بعداین همه مدت دیروز تقریبا دوساعتی تو سایت تی تی گشتم وواقعا هم به مسئول وهم بچه هاش ازته دل آفرین گفتم.واقعا بعضی از بحثاشون علمی منطقی وقابل استفاده بود .بچه های ما بعضیاشون ازاونجا کپی میکنن میارن اینجا میچسبونن جوری که به آدم القا کنن ازعلم خودشونه. درواقع یه جور دزدی.البته دست این بچه ها درد نکنه ولی بهتره بگن ازکجا گیرمیارن یا آدرس بدن مثل شما که آدم دنبالشو بگیر بره بقیه شو مطالعه کنه.البته این ضعف مدیر سایته که اینجا شده فقط تاریخ تحویل وبعضا حرفای….با لینک شمابعدیه مدتی چیزای جالبی خوندم.ازاین به بعد تی تی روو نگاه میکنم.هم نظارتش بالاس هم مطالبش مفیدتر هم آدمای عقده یی کمتر پیدا میشن هم پای دلالا کمتره.ایکاش این فروم میشد منبع نه تی تی.ولی دست بچه های تی تی دردنکنه…مشک انست که خودببوید نه عطار بگویید
فرید
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان جک سوار، از اونهایی که دستی دارن سوال داشتم أیا نمد زیر کاپوت داره؟ دادا جان هزینه اتو لایت چقدره؟ بعد از یک ماه روکش های فابریک، دود و کثیفی رو به خودش نگرفته؟ تا حالا چند بار صندلی ها رو تمیز کردین؟ تو گرما زیر آدم عرق نمیکنه؟ آیا روکش پارچه ای نیاز هست؟ لطف میکنید جواب بدید(دستی، مرداد، تهران)
مسعود ارومیه
۱۴ خرداد ۱۳۹۳من 1800 اتوماتیک تحویل خرداد بودم و گرفتم اما متاسفانه سنسور باد چرخها هر کدام یک عددی رو نشون میده در حالی که من باد چرخها رو 30 تنظیم کردم یکی از بچه ها هم تو این سایت این مشکل را بیان کردن.کسی میدونه دلیلش چیه؟و چه طوری میشه رفع کرد؟
سورن سوار(پوریا)
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سلام آقا بهمن عزیز سرور گرامی و همشهری عزیز
امیدوارم که از جی5 لذت ببری! باید ببری مارو طاقبستان و بستنی فانفار بهمون شیرینی بدی.متاسفانه کلی توضیح دادم و فرستادم که پرید و هرچی صفحه رو رفرش کردم و به عقب برگشتم نتونستم پیداش کنم و همش پرید اما صرفا جهت اطلاع بدون که با دنده اتومات هم طاقبستان بالا میره اما فکرکنم اساس کار با دنده های اتومات رو نمیدونی بهتره کمی تحقیق کنی و چندتا سایت رو بررسی کنی تا انشالله موقع تحویل مشکل نداشته باشی.اگه کمک خواستی بگو من کوچیکت در خدمتت هستم.راستی چه رنکی قراره انتخاب کنی؟در ضمن من اینقدر رفتم نمایندگی الهیاری منو میشناشن هر ماه3الی4بار میرم و هر جی5 که اونجا باشه کامل بررسی میکنم و کسی بهم گیر نمیده البت شاید میگن این دیووونست!ولی از شوخی گذشته خدایی برخوردشون عالیه و من تا حالا مشکلی باهاشون نداشتم.برای سربالایی همانطوریکه اطلاع دارید در دنده های اتومات برای حالت های مختلف از حروف زیر اسفاده میکنند:
P: پارک
R: دنده عقب
N: خلاص
D: حالت درایو یا دنده جلو
در قدیم خودرو های اتومات; برای سنگین کردن دنده(معکوس کشیدن) فقط یک راه داشتند; ان هم فشردن پدال گاز تا انتها بود که دنده را به 2 دنده قبل سنگین میکرد و انتخاب دنده با خود خورو بود!
این عمل باعث میشد به دلیل نحوه برنامه ریزی و کارایی دنده اتومات; در سربالایی هایی که با ترافیک همراه بود که راننده میبایست برای کم کردن سرعت خود ; پای خود را از روی گاز بر دارد;خودرو ; دنده را سبک میکرد و وقتی دوباره برای سرعت گرفتن; راننده پای خود را بر روی پدال گاز میفشرد; خودرو با کشیدن معکوس; دنده را در حالت صحیح قرار میداد تا خودرو نیروی لازم را برای طی کردن مسیر با شیب مخالف را داشته باشد!
این عمل که مدام خودرو دنده را سبک و سنگین میکرد; مصرف سوخت خودرو را بسیار بالا میبرد!
ولی در خودرو های امروزی ; از حالت تیپترونیک; به عنوان یک اپشن کارامد استفاده میکنند تا شما دنده دلخواه خود را ; با توجه به نیازتان انتخاب کنید!
که در خودرو های امروزی ; علاوه بر حروف ذکر شده (P-R-N-D) که کاربرد و معانی ان ها ; نیز عرض شد در کنار حرف “D” یک علامت + و – وجود دارد که شما اگر دنده را در حالت تیپترونیک قرار دهید میتوانید دنده را به دلخواه خود به نحوی که برای سبک کردن دنده ; اهرم دنده را با سمت بالا تکان داده و برای سنگین کردن ; به سمت پایین هدایت کرده: تغییر دهید!
یکی از کاربرد های خوب تیپترونیک; استفاده از ان در جاده هایی همانند چالوس که از شیب مخالف برخوردارند; میباشد; به صورتی که دنده را به عنوان مثال بر روی 3 قرار میدهیم و اگر پای خود را برای کاهش سرعت لحظه ای برداریم; دیگر خودرو دنده را سبک نمیکند که این امر باعث میشود مصرف سوخت همانند خودرو های دنده ای باشد و افزایش پیدا نکند(به علت عدم تغییر مداوم دنده و سبک و سنگین کردن )!
به 3 نحو میتوان از دنده های اتومات استفاده کرد:
1-دنده را در حالت D قرار داده:
در این حالت دنده ها به اختیار ECU تعویض میگردند و در صورتی که دنده با سنگین ترین دنده ای که خودرو در ان سرعت میتواند قرار داشته باشد 2 عدد فاصله داشته باشد(یعنی اگر سرعت شما به عنوان مثال 60Km/h میباشد و خودرو دنده را در دنده ی 4 قرار داده است ; ولی شما با همان سرعت در دنده 2 هم میتوانید گیربکس را قرار دهید) : اگر شما پایتان را تا اخر بر روی پدال گاز بفشارید; فقط یک دنده; دنده را سنگین میکند و اگر دنده با سنگین ترین دنده ای که میواند گیربکس قرار گیرد; 3 عدد فاصله داشته باشد; خودرو ; 2 دنده ; دنده را سنگین میکند
و در این حالت دور موتور خودرو در حالت طبیعی ; در دور موتور 3000 و در حالت پر گاز; 1000rpm کمتر از حد اکثر دور موتور مجاز دنده را تعویض میکند!
2-دنده را در حالت تیپترونیک قرار داده(ولی از + و – استفاده نمی کنیم و فقط اهرم دنده را به جای D در حالت تیپترونیک قرار دهیم) که به دنده sport هم ملقب است:
در این حالت ; خودرو تمامیه دنده ها را تا ردلاین(حداکثر دور موترو مجاز) پر کرده ; سپس دنده را ; خود; تعویض میکند
3-استفاده از تیپترونیک:
دنده را در حالت تیپترونیک قرار داده و خود با اختیار خود ; دنده ها را تعویض میکنیم!
درضمن آقا فرید این ماشین علاوه بر نمد کاپوت صندوق عقبش هم نمد داره! صرفا جهت اطلاع!
بهمن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳پوریا جان با این آموزش هایی که شما به ما دادی بستنی فانفار و باید دو دستی تقدیمت کنم که اگه عمری باشه حتما بعد تحویل جی 5 این کارو میکنم.
در مورد رنگ هنوز تصمیم قطعی نگرفتم اما به احتمال زیاد رنگ سفید و انتخاب میکنم.
دروغ چرا.تا حالا بعده 23 سال از عمرم که میگذره با ماشین اتو رانندگی نکردم.
به صورت تئوری یه چیزایی میدونم.اما عملی نه.
خدارو شکر یه همشهری با تجربه مثه شما پیدا کردم و از تجربیاتتون استفاده میکنم.نمایندگی الهیاریم همونطور که گفتی کارکنان خوبی داره و حقیقتا قبل اینکه ماشین رو به مشتری تحویل بدن تا اونجا که من دیدم خیلی رسیدگی میکنن بهش تا مشکل خاصی نداشته باشه.
حالا نوبت ما برسه همینطوری باشن خوبه.
آقا پوریا شما تحویل کی هستید و نظرتون رو چه رنگیه؟
راستی من زیاد نتونستم سر بزنم به نمایندگی چون دانشجو ام و فرصت نمیکنم.شما که سر زدین میدونین چه آپشن هایی واسه جی 5 آوردن؟
بیشتر نگرون اینم که زیاد نشه با ماشین مانور داد و کمی جوانانه و پر سرعت رانندگی کرد.
ali kia
۱۴ خرداد ۱۳۹۳یه نکته رو اضافه کنم که برای قراردادن دنده در حالت دستی هنگامی که دسته دنده در حالت D قرار دارد آنرا کمی به سمت راست حرکت میدیم تا به حالت دستی بره حالا با تکان دادن دسته دنده به بالا یا پائین دنده را سبک یا سنگین میکنیم.عزت زیاد!
دادا
۱۴ خرداد ۱۳۹۳آقافرید.نمدداره.اتولایت ۷۰هزارتومان.تقریبا هزینه اضافیه…روکش کرمش زود چرکی میشه.بهتره پارچه یی وعرق گیر رو بذاری.اما چون خودم میخوام بفروشم دس بهش نزدم.دیروزبا اتومات دوستم یه چندکیلومتری رفتم.چون داخل شهربود وظهر وپرترافیک نتونستم کمی بگازم اما همون لحظات واقعا افسوس خوردم که چرا زودتر اتومات نگرفتم.ولی احساس کردم نفوذصدای موتورش بیشتر از دستیه ومیدونید تواتومات چیزطبیعیه البته در شروع حرکتش بیشتر نمود داشت.کاپوت رو هم بالا میزنی پیچیدیگی اتومات مشخصتره.دستی موتورش ساده تره.ولی وقت نشد کاورش روبازکنم نوشته میتسو رو ببینم.
احمد1280
۱۴ خرداد ۱۳۹۳دوستان بادچرخهای جی5 اتومات 220kpaتوسط سازنده که معادل34میباشداعلام شده است و کمترازاین سیستم اعلام میکند
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۳استفاده از نیتروژن به جای اکسیژن در لاستیک خودروها، باعث افزایش عمر لاستیک تا 30 درصد و کاهش مصرف بنزین تا 15 درصد میشود و به دلیل کاهش وزن لاستیکها، شتاب و سرعت خودرو نیز بهبود مییابد. استفاده از گاز نیتروژن خشک در لاستیکها، علاوه بر راحتی راننده و نرمی بیشتر خودرو، باعث ثابت ماندن فشار لاستیکها و سرد بودن آنها در طول سال و در نتیجه امنیت بیشتر لاستیک میگردد. به دلیل اینکه مولکولهای نیتروژن از اکسیژن بزرگتر هستند، بنابراین از هوا راحتتر در لاستیک حرکت میکنند و ضمناً در برابر گرما از هوا مقاومتر هستند. کی دیگر از مزایای نیتروژن نسبت به اکسیژن این است که نیتروژن از اکسیده شدن سیمهای فولادی درون لاستیک و تخریب آن جلوگیری کرده، عمر لاستیک را افزایش داده و عملکرد خودرو را نیز بهبود میبخشد. در صنایع حمل و نقل از گاز نیتروژن برای باد کردن چرخهای هواپیما، شاتلهای فضایی، خودروهای نظامی، کامیونها و بیلهای مکانیکی بزرگ در معادن و ماشینهای مسابقهای استفاده میگردد.
در نهایت میتوان چنین نتیجه گرفت که استفاده از این گاز مزیتهای زیر را به همراه دارد:
– افزایش فوق العاده عمر لاستیک: به دلیل سرد بودن دائمی لاستیک با استفاده از این گاز، عمر لاستیک تا 40 درصد افزایش مییابد.
– نرم شدن کمک فنرهای خودرو: به دلیل نرم شدن لاستیکها، جلوبندی خودرو استهلاک کمتری خواهد داشت و این امر باعث سالم ماندن اتاق خودرو میگردد و چرخها تا 70 درصد بالانس میشوند.
– تنظیم دائمی باد لاستیکها: به دلیل اینکه مولکولهای نیتروژن درشتتر از هوا یا اکسیژن هستند، هوای گرم و سرد تأثیر زیادی روی این گاز ندارد و همیشه ثابت است. در نتیجه خروج مولکولهای بزرگتر از لاستیک زمان بیشتری نیاز دارد.
– کاهش مصرف سوخت: چون به دلیل تزریق گاز نیتروژن به لاستیک، اصطکاک آن با زمین کاهش مییابد، در نتیجه مصرف سوخت به میزان 10 درصد تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.
– عملکرد عالی ترمز خودرو در سرعتهای بالا: به دلیل نرمی بیش از حد لاستیکها با گاز نیتروژن، عملکرد ترمز خودرو تا 30 درصد بهبود مییابد.
– عملکرد بهتر رینگهای اسپرت: خشک بودن و کوبیدن رینگ اسپرت خودروها 100 درصد برطرف میشود و در نتیجه عمر جلوبندی افزایش پیدا کرده و استهلاک لاستیکها کمتر میشود.
سورن سوار(پوریا)
۱۴ خرداد ۱۳۹۳قربان شما آقا بهمن عزیز
من کوچیک تر از این حرفام که بخوام آموزش بدم
ما داریم جلو شما اساتید درس پس میدیم
خوبه رنج سنی من و شما نزدیک به همه
والله فعلا تو انتخاب رنگ موندم تحویل مهر اتومات خیلی خاکستری دوس دارم بدجور دنبالشم قبلا سورن خاکستری داشتم رنگش قشنگه اما بازم دو دلم که کدوم رنگو ثبت نام کنم
جهت راهنمایی رنگ ها به شما و دیگر دوستان ملاحضه بفرمایید
البت ترتیب سلیقه ایه و به سلایق دیگران احترام میگذارم
راستی شماره من
09398676077
دوس دارم بیشتر با هم در ارتباط باشیم بخصوص موقع تحویل
اگه لایق دونستی تک بزن نوکرتم هستم
خب بریم سراغ رنگ ها
باور کنید تهیه عکس و جمع آوری و دسته بندی اونا کار خیلی آسونی نیست و خیلی وقت میخواد اما چیکار کنیم دیگه به عشق جی5 سوارها این کارو انجام میدم
از خوشگل خوشگلا شروع میکنیم
خاکستری
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0811.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0818.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0843.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0807.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0817.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0845.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0829.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0827.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0825.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0833.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0838.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0831.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0824.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0813.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0815.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0817.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0806.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1678/IMG_0807.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1656/IMG_7043.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1656/IMG_7044.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1656/IMG_7034.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1656/IMG_7038.JPG
http://www.carpointnews.com.br/wp-content/uploads/2012/08/DSC00686.jpg
http://www.carpointnews.com.br/wp-content/uploads/2012/08/DSC00714.jpg
http://www.carpointnews.com.br/wp-content/uploads/2012/08/DSC00776.jpg
http://www.noticiasautomotivas.com.br/images/img/f/jac-j5-2014-flagra-4-620×465.jpg
http://cdn.img.ria.ua/photos/auto/photo/10281/1028178/102817877/102817877fx.jpg
http://www.amicar.cl/wp-content/uploads/2014/03/samping.jpg
خوشگل دوم
مشکی
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6943.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6932.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6937.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6935.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6959.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6969.jpg
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6967.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6966.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6965.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6963.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6955.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6954.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6929.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6925.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6920.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6922.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6908.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6914.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6916.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6992.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6973.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6975.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6971.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6949.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1654/IMG_6948.JPG
خوشگل سوم
سفید
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1657/IMG_7088.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1657/IMG_7093.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1657/IMG_7104.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1657/IMG_7090.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1657/IMG_7087.JPG
http://chinaautoweb.com/blog1/wp-content/gallery/jac-j5/jac-j5-008_0.jpg
خوشگل چهارم
بزن دست قشنگه رو
آبی کبود
http://machinemag.ir/imagenews/357/374-jackj5-1.jpg
http://machinemag.ir/imagenews/357/374-jackj5-5.jpg
http://machinemag.ir/imagenews/357/374-jackj5-15.jpg
http://machinemag.ir/imagenews/357/374-jackj5-12.jpg
http://machinemag.ir/imagenews/357/374-jackj5-5.jpg
http://machinemag.ir/imagenews/357/374-jackj5-4.jpg
حالا قهوه ای
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0704.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0705.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0717.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0714.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0721.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0724.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0723.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0720.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0719.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0711.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0706.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0708.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0703.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1675/IMG_0704.JPG
و اینک نقره ای
http://cdn.img.ria.com/photosnew/auto/photo/jac_j5__107232760fx.jpg
http://cdn.img.ria.ua/photos/auto/photo/10723/1072327/107232774/107232774fx.jpg
http://cdn.img.ria.ua/photos/auto/photo/10723/1072328/107232839/107232839fx.jpg
http://cdn.img.ria.ua/photos/auto/photo/10723/1072328/107232852/107232852fx.jpg
http://cdn.img.ria.ua/photos/auto/photo/10723/1072327/107232731/107232731fx.jpg
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6170.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6157.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6154.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6187.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6177.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6172.JPG
http://www.carprice.kharkov.ua/media/edition-stock/jac/j5-2013/1251/IMG_6179.JPG
بهمن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳خداییش ایول داری داداش پوریا
رومونو سفید کردی.
خیلی وقت میخواد جمع آوری این عکسا.
دستت درد نکنه.
همه رنگا قشنگ هستن.
مخصوصا خاکستری و آبی کبود.
من چون سمندم سفیده و به نسبت بقیه رنگ ها رسیدگی و تمیزی کمتری میخواد
(آخه کمی تنبلم)احتمال زیاد همون سفید و بگیرم.
خدا کنه کرمان موتور تاخیر نداشته باشه و ماشین هارو از جلو بده.
من عکس یه جی 5 سفیو و دیدم که اگه اشتباه نکنم اون هم برچسب زده بود.خدایشش ماشین شده بود عروسک.سایتشو پیدا کنم لینکشو میزارم که ببینید.شتید هم دیده باشید قبلا.
فقط میترسم رنگ ماشین و خراب کنه.
بیژن
۱۵ خرداد ۱۳۹۳اقا پوریا دستت درد نکنه زحمت کشیدی و هم لذت از دیدن بردیم کم کم دارم به این ماشین علاقه مند میشم از رنگ ابی کبود هم بسیار خوشم امد اما نمیدانم برای خرید چه کار باید کرد اگه حوصله دارید مرا راهنمائی کنید ممنون میشم دیگر هم نکات فنی ان است .
محسن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳آقا پوریا متخلص به سورن سوار
بابت عکس ها واقعا ممنون میدونم که بخاطر جمع کردن اینا خیلی زحمت کشیدی
همه رنگها واقعا به اسن ماشین میان ولی آبی کبود خیلی بهش میاد
ali kia
۱۴ خرداد ۱۳۹۳آقا کنسول دوحالته یعنی چی؟
ضمناً آنتن شیشه ایش کجاست؟
حسین
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سلام آقا برسام منم تحویل اردیبهشت از نمایندگی رشت هستم دیروز تا امور مشترک ین تهران ۴۲۷۲۴ تماس گرفتم گفتند تا آخر ماه خرداد میاد و نحوه پخش خودرو بین نمایندگی ها ظاهرا متفاوت است
حسن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳باسلام واحترام به جی،5 سوارها. بالاخره دیروز خودروام را تحویل دادند.خرداد اتومات. واقعا ماشین عالی است بنده در این بیست وچند سال رانندگی باانواع واقسام ماشینها رانندگی کردم و این ماشین نسبت به مبلغش عالی است. صدای موتور عالی وکم.کیفیت رنگ پایین ولی قابل تحمل. کوبش ان معمولی. مصرف سوخت طبق نظردوستان عالی.و….در اخرهم ازنظردوستان که مشوق خرید شدن تشکر مینمایم.اقایان پینار. دادا. سعیدو…یاعلی. تهران
حسن
۱۴ خرداد ۱۳۹۳جهت اطلاع: مصرف بنزین جی ۵ درزمان کولر روشن داخل شهر بطورمحسوس افزایش دارد.خنکی ان قابل احساس ومطلوب است.
سورن سوار(پوریا)
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سلام آقای علی کیا
این زیر آرنجی وسط هست بین راننده و شاگرد اون درب اولش که باز میکنی یه ردیف درب دیگه زیرش هست چطور بگم یعنی دو طبقه است.بهش میگن دوحالته
آقا محسن مر30
سورن سوار(پوریا)
۱۴ خرداد ۱۳۹۳در مورد ماشین های آمریکایی قدیمی هم کنار گیربکس یک شیلنگ هستش که قطرش اندازهء خودکاره اگه اونو دربیاریم
(البته یک مقدار روغن از توش میریزه)یک پیچ رو مشاهده میکنیم که اگر اون پیچ رو ببندیم فشار توربین بالاتر میره و
دنده دیرتر و در دور بالاتری تعویض میشه ولی اگر اونو باز کنیم دنده زود تر و نرمتر تعویض میشه
برای اینکه دنده رو در حالت p قرار بدید در سر پایینی ها یا سر بالاییها بهتره اول با ترمز دستی ماشین رو فیکس کنید و بعد دنده رو روی حالت p بذارید که وزن ماشین روی ترمز دستی بیوفته نه دنده پارک
مراحلشم اینجوریه که شما وقتی ایستادید پاتون رو ترمزه دنده رو روی خلاص یا همون n میذارید بعد دستی رو میکشید و پاتون رو از روی ترمز برمیدارید تا وزن ماشین روی ترمز دستی بیوفته بعد دنده رو روی حالت p میذارید
اینجوری موقع در آوردن لیور از حالت p اون حالت سفت شدن و سخت در اومدن و تکانی که ماشین میخوره رو ندارید و به دنده پارک گیربکس هم فشاری نمیاد
از نظر من تیپ ترونیک یکی از ملزومان خودروهای اتوماتیک هستش که بدون اون رانندگی در بسیاری از شرایط سخت میشه
مهمترین اون در سرپایینی هستش که به راحتی دنده رو سنگین می کنید البته در خودروهایی که تیپ ترونیک ندارن میشه از L1 L2 استفاده کرد یا دکمه ای برای سرپایینی وجود داره ولی هیچ کدام کارایی و راحتی استفاده از تیپ ترونیک رو ندارن
حتی در سربالایی هم این استفاده از تیپ ترونیک در برخی شرایط واجب میشه به این دلیل که شما با انتخاب دنده مناسب از سبک و سنگین شدن مکرر گیربکس جلوگیری می کنید … زمانی که در سربالایی مشغوله طی مسیر هستید به محض فشردن پدال گاز ماشین معکوس میده و همون لحظه اگر پا رو از روی گاز بردارید دوباره سبک می کنه که این باعث خستگی راننده و البته اصطحلاک گیربکس و موتور میشه که با تیپ ترونیک این مشکل حل میشه
همین دو دلیل برای من کافیه که بگم تیپ ترونیک یک از مهمترین آپشن هایی هستش که روی خودروهای اتومات قرار گرفته ولی دلیل های دیگری هم داره
در سربالایی شما می تونید با انتخاب دنده 2 از عقب گرد خودرو جلوگیری کنید.
زمانی که در ترافیک هستید با انتخاب دنده 2 از پریده شدنه ماشین به سمته جلو جلوگیری می کنه
در ریس های خیابانی که در حرکت شروع می شن قبل از شروع ریس با انتخاب دنده مناسب از تلف شدن زمانی که خود گیربکس می خواد دنده رو معکوس بده جلوگیری کنید و در نتیجه قطعا از خودروی اتوماتی که تیپ ترونیک نداره جلو خواهید افتاد
رانندگی با اتومات بدون تیپ ترونیک عذاب آوره.
مثلا توی اتوبانی داری میری که سر بالاییه.میزنی تیپ ترونیک و دور موتور رو با توجه به نیازت تنظیم میکنی.میتونی روی دوری قرار بدی که بیشترین گشتاور رو داشته باشه یا میخوای آروم رانندگی کنی توی اتوبان دنده رو سبک میکنی و میره تازه مصرفت میاد پایین.یا اینکه ماشین های که سیستم برف ندارن روی برف وقتی شروع به حرکت میکنند ماشین میپره میشه روی 2 یا 3 گذاشت و حرکت کرد.
یه جا خوندم که میگن
با فشار دادن یک مرتبه گاز تا ته نیم دنده اصطلاحا میکشی.یک چیز جالب که میگن اینه که دومرتبه گاز بده و ول کن و گاز را تا انتها نگه دار ببین چه معکوس جالبی میکشه ماشین.نیم دنده معکوس میشه.
طرز کارش مثل همون پر کردن گازه درواقع معکوس نمیکشه انگار کلاج رو کامل گرفتی گازو پر میکنی بعد کلاجو ول میکنی درواقع همون دندرو از اول شروع میکنه به پر کردن نه دنده قبلی
البت باید دید رو جی5 جواب میده یا نه
علی
۱۹ خرداد ۱۳۹۳با سلام و تشکر
می خواستم بدونم خودرو j5 در حالت تیپ ترونیک دنده ها روی فرمان عوض می شود یا اینکه روی خود دسته؟