جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۷ دیدگاه‌ها

  1. بهمن

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    آقا امیرا مبارکت باشه.
    ایشالله هوای گرم قصر شیرین با کولر قوی جی 5 به راحتی و خوشی پشت سر بزاری.
    معلومه که از ال 90 سرتره.تموم این دوستانی که یه مدت به حاشیه پردازی پرداختن فقط میخواستن جی 5 و تخریب کنن.
    اما جی 5 انقد خوب هست که با یه چنتا کامنت خراب نمیشه.
    اره.تو کرمانشاه هم کم هست ازش.اما قول میدم تا چن ماه آینده جی 5 بیوفته سر زبونا و خیلی ازش ببینیم.
    امیرا جان حتما از تجربیاتت و مصرف سوختش واسه من و دوستان اطلاعاتی و قرار بده.یه همشهری دیگم تو سایت پدال هست که واقعا از اون پسرای گل روزگاره.
    پوریا سورن سوار که باید با اجازش اسمشو بگیم تغییر بده و بزاره جی 5 سوار.
    راستی از رنگش راضی هستی؟
    کیفیت مونتاژ چطوره؟
    نمایندگی الهیاری ماشین تمیز و مزتب بهت تحویل داد؟
    آخه وقتی من ثبت نام کردم حتی دوره لاستیکم با کف صابون داشتن تمیز میکردن.

    1. amira

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      بنظرم رنگش خوبه اما مونتاژ خوب نشده منظورم اینکه بدون حوصله انجام دادن مال من چراغ مه شکنش اون قاپ دورش رو بد انداخته بودن بعد ماشینم زیاد تمیز نبود

      1. بهمن

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (129 ديدگاه)

        خدا کنه که رنگشو بهتر کرده باشن.
        مونتاژم واقعا نمیدونم چرا اینطور انجام میدن.
        کنترل کیفیت یعنی چی؟
        یعنی کشک؟
        من سمندمو گرفتم آیینش شکسته بود.
        واقعا اینا نباید به مشتری احترام بزارن؟خداییش عیب نیست براشون این کارا؟
        وقتی مشتریشون از 1 نفر میرسه به 2 نفر دیگه کیفیت و فدای کمیت میکنن.
        نه فقط کرمان موتور و خودرو سازهای دیگه
        بلکه همه تولید کننده های داخلی وقتی یکم با افزایش تقاضا روبرو میشن فقط تولید و افزایش میدن.البته هستن تولید کننده هایی که بعد از چندین سال کیفیت و حفظ کردن.اما تعدادشون کمه.
        دنیا داره با توجه به نیاز مردم کالا تولید میکنه.
        اما تو ایران مبنا فقط تولید بیشتره و بیشتر.
        دیگه کار ندارن که این محصول بعدا چی میشه.مهم الانه که فقط پول دربیارن.

  2. sina

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دیروز تو هایپراستار یه جی5 سفید رو نماینگی پونک نمونه گذاشته بود،طبق فرمایش بعضی دوستان در مورد رنگ خودرو، سانت به سانتش رو به دقت بررسی کردم ، رنگش مشکلی نداشت،نه داغی نه لک نه خط و خش نه موج، به نظر من شاید کیفیت رنگش از نظر درخشش به کره ای های وارداتی نرسه ولی در بدبینانه ترین حالت در حد ایران خورویی ها هست، در ضمن کرمان خودرو با همون تکنولوژی رنگی که آوانته رو رنگ زده جی 5 رو داره رنگ می کنه ، الان هم چند سال از ساختشون میگذره رنگشون خوبه!

  3. sina

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط کلیدهای بالا بر شیشه ها مثل جیلی چراغ ندارن تو شب دیده نمیشن، اگر بشه کلید یه ماشین دیگه رو پیدا کرد که بهش بخوره و چراغ داشته باشه خیلی خوب میشه ، دوستان تو این زمینه اگه اطلاعاتی دارن ممنون میشم نظر بدن

  4. احمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یه جورایی بنز چینه،
    زیبایی،کیفیت، ایمنی، پایداری، نشان(لوگو)
    خدا کنه اینطور باشه
    1500- مهرماه- اندیمشک

    1. ali kia

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      آقا مگه اندیمشک هم نمایندگی داره ؟کجاست؟

      1. احمد

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        آقای علی کیا سلام
        خیر ندارد ، نمایندگی آقای مسعود فر ثبت نام کردم، همشهری هستیم؟

        1. ali kia

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (89 ديدگاه)

          سلام نه از دزفولم.بهرحال در خدمتیم.

  5. شهروز

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سیزدهمین دوره نمایشگاه صنعت خودرو در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۳ در نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در محل دایمی نمایشگاه بین المللی استان فارس از ساعت ۱۷ لغایت ۲۲ برگزار می گردد.

    شرکت کرمان موتور با نمایش خودرو لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ سی سی ، خودروی شاسی بلند لیفان X۶۰ ، خودروی جک J۵ با موتور ۱۵۰۰ سی سی , خودروی جک J۵ با موتور ۱۸۰۰ سی سی (اتومات) و محصول آتی خود با نام S۵ و نیز A۳۰ از شرکت خودروسازی JAC و لیفان ۷۲۰ محصولی از شرکت Lifan مقدم میهمانان را گرامی می دارد.

    1. رضا

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به همه دوستاداران خودروی زیبای جی 5.دوستان تحویل خردادی هر کی براش مقدوره بیاد نمایشگاه خودروی شیراز که از 20خرداد شروع میشه و با مسولان کرمان موتور در مورد تحویل سریعتر خردادیها صحبت کنه، میگن میتونه تاثیرگذا ر باشه.یا حق

  6. پاتریس

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام و درود به همه دوستان
    آقا پوریای سورن سوار (جک سوار آینده)، آقا کارت خیلی درسته کلکسیونی درست کردی عالی. بوس داره شدید. با توجه به کم بودن جک در اکثر شهر ها انتخاب رنگ شده یه داستانی برا خیلی ها از جمله خود من که با مجموعه عالیی که شما جمع آوری و در دسترس همگان گذاشتی کمک بزرگی می کنه به مقایسه و انتخاب نهایی رنگ. هر چند این عروسک زیارت کردنش از نزدیک یه چیز دیگس.
    من خودم ماشینهای قبلیم نوک مدادی و نقره ای بودن. قاعداتا چون تحویل تیر ماهی هستم باید تو هفته آینده دیگه دعوتنامم بیاد(به امید خدا).
    قهوه ای و آبی کبودش خوشگلن اما چون جزو رنگهای ویژه هستن واحتمال تاخیر درشون زیاده منم که ماشینم رو فروختم و طاقت انتظار بیش از حدو هم ندارم. پس از لیست انتخابیم خط میخورن. میمونه سفید و مشکی. خداییش مشکیش خیلی خوشکله اما هم بواسطه ی گرمای جنوب و هم کیفیت رنگ می ره کنار و میمونه چی قوی سفید زیبا روی.
    جناب پوریا بازم تشکر تشکر.

  7. حمید

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا 1800 کارت سوخت هم داره

  8. محسن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    توی سایت زیر میتونید عکس های محصول جدید جک که کرمان موتور قرار مونتاژ کنه رو ببنید:
    http://www.parstuning.ir/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-jac-heyue-a30.html
    ولی انصافا J5 یه چیزه دیگه س

  9. کاربر 62

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان به ویژه سورن سوار(پوریا)
    دوست عزیز اولا تشکر بابت ازلاعات فنی و راهنمایی ( به واقع فنی بود نشان میدهد از بچه های تی تی هستید)
    پوریا جان چند نکته برای من در مورد بچه های تی تی جای سوال است که چون شما نیز یکی از بچه های تی تی و قدیمیها هستید خوشحال میشوم جوابگو باشید

    1- بعضی اطلاعات فنی را که من در سایت تی تی خواندم هر چه در نت گشتم نتوانستم پیدا کنم به نظر شما این مطالب تا چه حد قابل استناد است مانند پستهای فنی بعضی قدیمیها مانند – مهرداد ایلات – lov car – و…

    2- ایا شما در سایت انجمن خصوصی هم دارید که اطلاعات را برای یکدیگر به صورت خصوصی مطرح کنید چون بعضی مسادل مطرح میشود به صورتی که گویا مدتها در مورد ان بحث شده و من وقتی به صورت مهمان به انجا سر میزنم با اینکه به صورت مستمر پیگیر هستم مانند بچه های کلاس اولی که سر کلاس پنجم رفته باشند اصلا متوجه اصطلاحات و بحثها نمیشوم

    3- من در سایت عضو شدم و یک پست هم نوشتم اما در سایت نشان داده نشد و یکجورایی راهم ندادند چرا؟

    4- سوال مهم دیگر ایا میتوانی از کاربران فنی و قدیمی سایت به خاطر اشنایی که داری درخواست کنی که به پدال هم سرکشی کنند و مطالب جالب فنی مانند شما بزرگوار را در اختیار بچه ها قرار دهند اخه یه جورایی پدال خودمونی تر و ادم راحت تره اما در تی تی حتما چیزی برا عرضه باید داشته باشی و اطلاعات فنی بالایی داشته باشی وگرنه واقعا نمیشه حظور پیدا کرد
    خدایش میترسم پست بزارم بعد بخندند و بخاطر ابتدایی بودن سوالاتم تردم کنند

    5- اقا پوریا این کاربران قدیمی و فنی که خودت میدانی منبع خاصی دارند
    مثل منابع و کتابخانه ای که سایت به صورت خصوصی در اختیار انها قرار دهد
    اخه یه بحثای میکنند ادم میخ میشه
    مثلا دیروز دوباره یه پست فنی خوب در مورد اشتباه و با غرض بودن امار استاندارد در مورد ترمز جک قرار داده بودند با تفصیلات کامل که ادم هنگ میکرد

    شرمنده سوالاتم زیاد شد و ربطی هم به بحث نداشت
    باور پفرمایید این سوالات چند وقتی است که ذهن منرا درگیر کرده

    از همه بچه های گا پدال بخاطر سوالات خارج از بحثم پوزش میطلبم ببخشید

  10. حسن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام و احترام. دوستانی که جهت تحویل اقدام میکنند حتما در زمان تحویل دور خودرویتان را قشنگ چک کنید تاخدای نکرده مشکلی نداشته باشه. بازهم میگم خودرو عالی است شک نکنید.جلوبندیشو به استادکارنشون دادم خیلی تاییدش کرد ازهرجهتی که بخواهی. اتومات.خرداد.تهران.

  11. محسن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دوستان نمایندگی ای که من اونجا ثبت نام کردم یک کاغذ زده بوذ به دیوار که 1% مبلغ ماشین رو بابت حق نمایندگی از مشتری دریافت می کنه!!! دوستانی که ماشینشون رو تحویل گرفتن به نمایندگی هاشون این رقم رو پرداخت کردند؟

  12. حسن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اقا محسن در دعوتنامه ای که میاد نیزنوشته هیچ مبلغ اضافی ندهید.این مبلغ اضافیست مواظب باش.

  13. امين

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    میخواستم ببینم مشکلی که من با ماشینم دارم کسی دیگه هم داره یا خیر؟
    وقتی ماشین رو روشن می کنم در پارکینگ (کف موزاییک) و جهت خارج شدن از پارکینگ می بایست چندبار جلو عقب کرده و چندین بار هم ترمز بگیرم، ترمز بسیار بد عمل می کند با وجودی که ترمز را تا آخر فشار می دهم ولی بصورت میلیمتری ماشین متوقف می شود و همیشه از این می ترسم که مبادا به دیوار یا ستون برخورد کند. البته بعدا در مسیر و همچنین بازگشت به پارکینگ جهت پارک عملکرد بهتری نشان می دهد ولی در کل از سیستم ترمز راضی نیستم. آیا شما چنین مشکلی دارید یا خیر؟ لطفا کمک کنید

    1. GM IS THE LEGEND

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست گرامی با سلام
      بنده هم دو روزه تحویل گرفتم . دقیقآ همین مورد رو داشتم . با پیگیری امداد کرمان موتور رو امروز کشوندم پای ماشین . ترمز به شدت به شدت به شدت هوا داشت . هواگیری کردیم و 100 درصد بهتر شد . ترمز قبل هوگیری اینطوری بود که برای 1 متر دنده عقب تو پارکینگ جفت پا تا ته ترمز نگه میداشتی تا بلکه واسته . الان درست شد تقریبآ . هواگیری از 4 چرخ و یونیت ای بی اس
      یا حق

      1. امين

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (37 ديدگاه)

        با سلام خدمت دوست گرامی GM Is the Legend
        با توجه به پاسخ شما من می بایست ماشین رو ببرم یکی از نمایندگی های تعمیر تا سیستم ترمز رو هواگیری کنند؟
        با تشکر

    2. حسن

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اقا امین شمازمانی که خودرو را داخل پارکینگ روشن میکنید موتور سرد است و ساسات برقی ماشین اتومات گاز میخورد لذا اگر دقت کنید متوجه میشوید امپر گاز ماشین بالا است وبه همین دلیل باتوجه به اتومات بودن گیریبکس٬ کنترل خودرو مشکل است پس این مورد طبیعی میباشد.حق نگهدارت.

  14. حسن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    دوستان مطلع لطفا راهنمایی کنند: صندلی رانندهمگرنبایدبرقی باشه ۱۸۰۰ سی سی . ولی ماشین من دستی است چرا؟

    1. بهمن

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      نه حسن جان.
      1800 و 1500 کلا تنظیم دستی هستن.
      فقط 1800 صندلیش در 8 جهت تغییر میکنه و 1500 در 4 جهت

      1. حسن

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (60 ديدگاه)

        تشکراز اقابهمن گل. خیالم راحت شد.موفق وسربلندباشید.

        1. بهمن

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (129 ديدگاه)

          خواهش میکنم.
          آرزو میکنم از رانندگی با جی 5 تون لذت ببرید حسن جان.
          درسته صندلیش برقی نیست و کمی تو ذوق میزنه اما کل ماشین می ارزه به تموم محصولات ایرانخودرو سایپا تا به این لحظه.
          سایپا واسمون میخواد ساینا بزنه.
          ساینا بیشتر آدمو یاده بستنی و محصولات بهداشتی میندازه تا اسم ماشین.

    2. GM IS THE LEGEND

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      نه دوست عزیز باید دستی باشه

  15. پیمان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از دهها اظهار نظری که در مورد جک جی 5 دیدم تنها نقطه ضعفی که به این ماشین وارد شده کیفیت رنگ آن است. آیا کرمان موتور به این تنها ایراد توجهی داشته و طی این مدت کیفیت رنگ را بهبود داده است؟

    1. ali kia

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      آقا پیمان احداث سالن رنگ مدرن هزینه بسیار بالایی دارد که احتمالا تنها دلیل کرمان موتور برای عدم بهبود رنگ خودروهاش تا الان بوده امیدوارم مسئولان این شرکت دندون طمع رو بکشن و هرچه زودتر این نقیصه رو برطرف کنن!یادش بخیر قطعات بدنه پروتون که از مالزی میومد چون خاص مناطق شرجی و مرطوب ساخته شده بود بجز ضخامت خوب فلز ، چهار لایه رنگ داشتند که لایه پنجم نیز در ایران روی آن زده میشد و بهمین خاطره که با گذشت بیش از 10سال از تولید آنها هنوز رنگ پروتونها مثال زدنیه!

  16. حسن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تشکراز اقابهمن گل. خیالم راحت شد.موفق وسربلندباشید.

  17. احمد1280

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام بنده دودستگاه1800تحویل گرفتم که دقیقا همین مشکل ترمزراموقع سردبودن یعنی با دوپاترمز هیچ ترمز نداردوتاامروز از اتومبیل صفر ندیدم خواهشمندم که اهل فن مرا راهنمایی کنند

    1. sangarany

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اقا احمد حتما هواگیری لازم دارد

  18. خلیل

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با عرض سلام : تحویلی 3/3/93 سفید اتومات شیراز هستم ، قبلا” خدمت دوستان عرض کردم j5 اتومبیلی با محاسن بسیار ومعایب اندک میباشد ، شتاب اولیه کم ولی شتاب ثانویه بسیار خوب است بطوری که من از فشار دادن پدال گاز واهمه دارم ، ترمز عالی کار میکند و مشکلی ندارد ، کولر کاملا” مطلوب است ، صندلی ها نرم و راننده احساس راحتی میکند،
    دید راننده خوب است ، موتور قدرتمند اتومبیل با آن غرش ، احساس اطمینان خاصی را به انسان منتقل میکند ، صدای کمی از محیط بیرون به داخل منتقل مشود ، در صو رت استفاده صحیح از تیپ ترونیک و پدال گاز ، چه در
    اتوبان چه در سر بالایی ها ، کمتر حریفی دارد، سیستم صوتی قابل قبول است، در مورد مصرف بنزین چون فقط سیصد کیلومتر رفته ام بعدا اطلاع رسانی میکنم ، رنگ سفید خیلی به این خودرو می آید ، از نظر ظاهر چشم نواز است ونگاه ها را به سمت خود می کشاند .

    در مونتاژ بعضی قسمت ها بی سلیقگی و کج سلیقگی دیده میشود ،
    چرم روی دسته دنده به راحتی کنده شد که با
    چسب آبی ، آنرا چسباندم، کلید چراغ سقف در زمان تحویل در نمایندگی ،
    کنده شد که علیرغم اصرار نمایندگی مبنی بر تحویل خودرو بدون تعمیر آن ،
    قبول نکردم ، یکی دو آچار و پیچ گوشتی کم ارزش از این خودرو خوب ،
    دریغ شده است ، رینگ چرخ زاپاس معمولی بوده و با ان رنگ سیاه توی ذوق
    می زند .
    کلام اخر : دوستان عزیز بنده تا این لحظه از خرید خودم ، راضی هستم.

    با سپاس

  19. سورن سوار(پوریا)

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلامی دوباره
    کاربر62از من پرسیده که

    با سلام خدمت همه دوستان به ویژه سورن سوار(پوریا)
    دوست عزیز اولا تشکر بابت ازلاعات فنی و راهنمایی ( به واقع فنی بود نشان میدهد از بچه های تی تی هستید)
    پوریا جان چند نکته برای من در مورد بچه های تی تی جای سوال است که چون شما نیز یکی از بچه های تی تی و قدیمیها هستید خوشحال میشوم جوابگو باشید

    1- بعضی اطلاعات فنی را که من در سایت تی تی خواندم هر چه در نت گشتم نتوانستم پیدا کنم به نظر شما این مطالب تا چه حد قابل استناد است مانند پستهای فنی بعضی قدیمیها مانند – مهرداد ایلات – lov car – و…

    2- ایا شما در سایت انجمن خصوصی هم دارید که اطلاعات را برای یکدیگر به صورت خصوصی مطرح کنید چون بعضی مسادل مطرح میشود به صورتی که گویا مدتها در مورد ان بحث شده و من وقتی به صورت مهمان به انجا سر میزنم با اینکه به صورت مستمر پیگیر هستم مانند بچه های کلاس اولی که سر کلاس پنجم رفته باشند اصلا متوجه اصطلاحات و بحثها نمیشوم

    3- من در سایت عضو شدم و یک پست هم نوشتم اما در سایت نشان داده نشد و یکجورایی راهم ندادند چرا؟

    4- سوال مهم دیگر ایا میتوانی از کاربران فنی و قدیمی سایت به خاطر اشنایی که داری درخواست کنی که به پدال هم سرکشی کنند و مطالب جالب فنی مانند شما بزرگوار را در اختیار بچه ها قرار دهند اخه یه جورایی پدال خودمونی تر و ادم راحت تره اما در تی تی حتما چیزی برا عرضه باید داشته باشی و اطلاعات فنی بالایی داشته باشی وگرنه واقعا نمیشه حظور پیدا کرد
    خدایش میترسم پست بزارم بعد بخندند و بخاطر ابتدایی بودن سوالاتم تردم کنند

    5- اقا پوریا این کاربران قدیمی و فنی که خودت میدانی منبع خاصی دارند
    مثل منابع و کتابخانه ای که سایت به صورت خصوصی در اختیار انها قرار دهد
    اخه یه بحثای میکنند ادم میخ میشه
    مثلا دیروز دوباره یه پست فنی خوب در مورد اشتباه و با غرض بودن امار استاندارد در مورد ترمز جک قرار داده بودند با تفصیلات کامل که ادم هنگ میکرد

    شرمنده سوالاتم زیاد شد و ربطی هم به بحث نداشت
    باور پفرمایید این سوالات چند وقتی است که ذهن منرا درگیر کرده

    از همه بچه های گا پدال بخاطر سوالات خارج از بحثم پوزش میطلبم ببخشید

    در جواب سوال یک بگم که مطالبی که
    دوستان فنی و اونایی که واقعا کاربلدن در تی تی قرار میدن همش قابل استناده و قابل قبوله.مثلا جناب love car که بسیار خوش اخلاقه و عزیزه و محسن اسمشه بیشتر منابعش از سایت های کشورهای برزیل و مسکو و چین هستش که این ماشین در اون کشورها تولید میشه
    سوال دوم.خیر انجمن خصوصی نداریم اما چون بچه ها فنی هستند کمتر مسایل و اصطلاحات توضیح داده میشه و یا اینکه مثلا در بعضی جاها متوجه نمیشید حتما اون بحث در صفحات قبل در موردش صحبت شده یا در تاپیک دیگه در موردش صحبت کردیم و دیگه از اول توضیح نمیدیم.ولی همه بچه های تی تی درسته اطلاعاتشون زیاده اما معرفت و مرامـشون 100برابر اطلاعاتشونه.شما عضو شید هرجا متوجه نشدید سوال کنید.
    سوال سوم.وقتی عضو میشید یه آدرس به ایمیلتون ارسال میشه جهت فعالسازی.تا اون آدرس رو بازنکنید داخل ایمیلتون که کامل راهنما نوشته حسابتون فعال نمیشه و هرچی بفرستی تایید نمیشه.
    سوال چهارم. چشم بهشون میگم اما خیلی ببخشید ولی دیدگاه شما نسبت به تی تی کاملا اشتباهه.شما اونجا عضو شید هرسوالی بلد نبودید بپرسید.اصلا اینجوری نیست حرفی بزنید و مسخره شید و بهتون بخندن.
    و سوال آخر تقریبا بت سوال اول یه پاسخ داره.خیرسایت هیچ منابع خاصی در اختیار شما به صورت خصوصی قرار نمیده.یه تالار آموزش داره که عمومیه.پست مربوط به ترمز محسن گفته بود.دمش گرم.اونجا توضیح داده که از کجا آورده.
    در کل اونجا هم عضو شید خوبه
    مرسی بابت تعریف از من.اما من شاگرد همه شمام.تاج سرمایید
    نوع خودرو ذکرکنید با شهر
    من منتظر جی ای سی جی 5اتوماتیک تحویل مهر.کرمانشاه
    درضمن
    دوستانی هم که از ترمزشون راضی نیستند
    باید موارد زیادی رو در نظر داشته باشند:

    1. اگر تازه لنت ها رو تعویض کردید یا ماشینتون صفره باید حداقل 500 تا 1000 کیلومتر اولیه رو با حوصله رانندگی کنید و از ترمز های ناگهانی بپرهیزید. دلیلش اینه که لنت های جدید به دلیل نو بودن، با سطح دیسک ها تماس 100% ندارن (بسته به وضعیت دیسک ها) و همین باعث میشه که توی ترمز شدید، اولا قدرتشون کم باشه و ثانیا سریع دماشون بالا بره و سطح لنت اصطلاحا شیشه ای بشه.

    2. اگر لاستیکتون ایرانیه یا چینی یا قدیمی هست (حدودا بیشتر از یک سال و نیم یا کارکرد بیش از 40.000) چون نرمیه خودش رو از دست داده، قدرت ترمزتون کاهش پیدا میکنه و در صورت مجهز بودن به ABS ، اکثر مواقع توی مدار خواهد بود.

    3. روغن ترمز خاصیت جذب روطوبت شدیدی داره که پس از 2 سال و یا 60.000 کیلومتر، به دلیل جذب رطوبت، از تواناییش کم میشه. دلیلش به وجود اومدن حباب های ریز هوا داخل محلول روغن هست. این حباب های ریز، موقع ترمز گیری توی خودشون فشرده میشن و تا حدودی دقت و سرعت ترمزگیری رو کم میکنن. توی موارد خیلی حاد، شما ترمز میگیرید و از یه حدی ناگهان زیر پاتون خالی میشه که اصطلاحا میگن هوا گرفته! برای تعویض کامل روغن ترمز باید از هر چهار چرخ اقدام کنید و اگر مجهز به ABS هست، روغن داخل بلوک ABS هم باید خلیه بشه و سپس روغن DOT4 جدید بریزید و (با PPS برای نمونه های دارای ABS) هواگیری کنید. نمایندگی ها این کار رو بهتر انجام میدن!

    4. کیفیت خود لنت و دیسک ترمز خیلی مهمه! بعضی از لنت ها بیش از حد خشک هستن و دیسک رو میخورن و بعضی خیلی نرم و خودشون تند و تند تمام میشن. دیسک و لنت خوب اونیه که توی فشار زیاد و پس از داغ شدن هم توان ترمز گیری خوبی داشته باشه. میتونید برای تست کیفیت لنت ها دو یا سه بار ترمز شدید بگیرید و بعد از اون ببینید بازم توان ترمز گیری معقولی دارند یا به کل تعطیل میشن. اگر بعد از 2 بار ترمز شدید، قدرت ترمزتون خیلی افت کرد، لنت های جالبی ندارید.

    5. ترمز گیری با ترمز ABS با معمولی متفاوته. شما توی ترمز معمولی باید فشار ترمز رو به حدقفل شدن برسونید و در صورت قفل شدن چرخ ها کمی از فشار پدال کم کنید ولی توی ترمز مجهز به ABS باید پس از وارد مدار شدن ABS به فشار بر پدال ترمز اضافه کنید و به عبارتی فشار پشت پمپ ترمز رو زیاد کنید تا به حداکثر توانایی برسید. معمولا اشتباهی که رخ میده اینه که اکثرا پس از وارد مدار شدن ABS ناخودآگاه از فشار بر پدال کم میکنن و این قدرت ترمزتون رو کاهش میده.

    6. مورد آخر استفاده از رینگ و لاستیک های غیر استاندارد، پهن، بزرگ و سنگین هستش. هرچه قطر چرختون بزرگتر باشه چون طول بازوی مقاوم زیاد شده و طول بازوی محرک ثابته، قدرت ترمز کاهش پیدا میکنه. اگر بر پهنا اضافه کنید، چون سطح اصطکاک لاستیک با زمین افزایش پیدا کرده ولی سطح تماس لنت با دیسک ثابته، توی ترمز اولیه بهتر عمل میکنه و سریع داغ میشه ولی ترمز ثانویه به دلیل افزایش بیش از حد دما قدرت کاهش پیدا میکنه و اگر افزایش پهنا لاستیک بیش از حد باشه به دلیل افزایش وزن کلی چرخ، قدرت ترمز گیری و کاهش پیدا میکنه. بهمین ترتیب افزایش وزن ناشی از رینگ های سنگین، قدرت ترمز رو کاهش میدن.

    درمورد هواگیری اگه حوصله داشتید دستی انجام بدید اینجوریه که
    پشت کالیبر ترمز یه پیچ هواگیری هست معمولا اچار ۸ میخوره و وسطش سوراخه، شکلش شبیه گریس خور هست) یک نفر میشینه داخل ماشین و چند بار پدال میزنه و بعد در حالیکه پدال را نگه داشته شما پیچ را یه نیم دور شل میکنی و دوباره سفت می کنید. دوباره شخص چند بار پدال میزنه و… این کار را تکرار میکنید تا اینکه فقط روغن بدون حباب هوا از سیستم خارج بشه. برای اینکه تمیز تر کار کنید یه شلنگ سر راه پیچ هواگیری بزارید و سر دیگه را بزارید داخل بطری هم تمیز تر کار انجام میشه و هم روغ خارج شده را میتونید از نظر هوا داشتن چک کنید. زمانیکه پیچ هوا گیری را شل کردید نباید پدال رها بشه در غیر این صورت دوباره هوا به سیستم بر میگرده.

    موفق باشید

  20. Amin

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان بنده در تاریخ 93/2/13 تکمیل وجه کردم و در تاریخ 93/3/11 اعلام شد ماشینم آمده که در 93/3/13 با چه شوق و ذوقی برا تحویل اتومات به اداره تحویل کیلومتر 16 جاده مخصوص رفتم وقتی نوبتم برا تحویل شد پس از توضیحات اولیه کارشناس یه نگاهی به اطراف ماشین انداختم که انگار مدت زیادی در جایی بوده که خیلی کثیف و به سختی کاراواش تمیز کرده بود برا تحویل حتی موتورش شسته شده بود با مقدار دقت در وضیت رنگ سفیدش رنگ پریدگی در گلگیر سمت راست عقب و خط و خش زیر سپرهای جلو و عقب دیدم و اینطور به نظر میومد این ماشین نمایشگاهی بوده و 24 کیلومتر هم کارکرد داشت حتی روی رکاب راننده و چراغ جلو سمت راست نیز خشدار بود. پس از اعتراض به کارشناس تحویل سعی کردند با پولیش و قلم گیری رفع ایراد کنند که قبول نکردم لذا از سوی کارشناس تحویل خودرو دو پیشنهاد شد اولی از کرمان موتور درخواست خسارت ورفع تخصصی ایرادات شوم ودوم تعویض خودرو که خیلی زمانبر خواهد بود. اولین راه حل را پیشنهاد دادم و قرار شد در تاریخ 93/3/17 به شرکت ایمیل زده شود تا پس بررسی اعلام نتیجه شود ضمنا خودرو را تحویل نگرفتم. دوستان لطفا راهنمایی نمایند. با تشکر

  21. فرید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان جک سوار و جک سوارهای آینده که اطلاعات فنی رو از زمان تحویل در اختیار دیگران میذارن، من دیروز یه اتومات سفید دیدم که دستگیره درب از بیرون به رنگ استیل یا همون آب کروم بود، این همه اتومات از نزدیک دیده بودم تا حالا به این دقت نکرده بودم که همه اتومات ها دستگیره هاش استیله، برف پاکنش ژله ای بود، اما به نظرم دستى ها استیل نیست فکر کنم همرنگ بدنه باشه تو چند تا عکس دیدم، اونایی که دستی دارن، ایا همینطوره؟ برف پاکن ژله ای فابریک داره؟ (دستی، مرداد، تهران)

  22. حسن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اقا امین شمازمانی که خودرو را داخل پارکینگ روشن میکنید موتور سرد است و ساسات برقی ماشین اتومات گاز میخورد لذا اگر دقت کنید متوجه میشوید امپر گاز ماشین بالا است وبه همین دلیل باتوجه به اتومات بودن گیریبکس٬ کنترل خودرو مشکل است پس این مورد طبیعی میباشد.حق نگهدارت.

  23. احسان 6131

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    برند JAC که چینی است به اندازه کافی برای طرد شدن از سوی ملت ما آنقدر نقیصه دارد که نیازی به افزودن بر نقایص آن نباشد. متأسفانه در شرایطی که شرکت واسط کرمان ‏موتور باید با دقت در مونتاژ و کیفی کردن تولید به سوی اعتمادسازی برای مردم به منظور خرید محصولات این برند گام بردارید، بی دقتی در مونتاژ، عدم کنترل نهایی، کیفیت نامطلوب رنگ و حتی ناتوانی در ارائه آپشن‏های خودروی J5، به مرور زمان از ارزش این ماشین ناشناخته و اقبال عمومی برای خرید آن خواهد کاست. مجموعه ای از مشکلات بارز این محصول به قرار زیر است:

    1- کیفیت نامطلوب رنگ و اجبار مشتریان به خرید دو رنگ سفید و مشکی. براساس اظهار نظر دوستان و کارشناسان رنگ خود کرمان موتور، ضخامت رنگ ماشین کم و سطح چسبندگی آن نیز پایین است. در سری‏های اول که اساساً به دلیل استفاده از آستر تاریخ مصرف گذشته، رنگ روی سپر در اثر ضربه کوچک هم می‏شکست و این موضوع در رنگ سفید، چهره ماشین را مخدوش می‏ساخت. شاید اگر به نمایندگی مرکزی مراجعه نمایید، متوجه خیل عظیم پولیشکاران برای رفع ایرادات رنگ ماشین های تحویلی خواهید شد. به قول یکی از مسئولان آنجا اگر این ایرادات رفع شود که ماشین به مشتری تحویل خواهد شد و در غیر اینصورت با وجود نقایص زیاد با شرایطی به کارکنان واگذار می‏شود.

    2- مشکلات فنی. برای مثال نصب شیلنگ بنزین در برخی سری ها می‏رفت تا کار دست مشتریان دهد که حتی اطلاع رسانی مناسبی هم برای رفع آن صورت نگرفت و بسیار متعجب هستم از فراخوان ندادن و یا دیر اقدام کردن در این خصوص. به تازگی هم برخی از دوستان از مشکلات هواگیری ترمز مدل های اتوماتیک نالان هستند. هنوز هم خدا را شکر تصادفی های J5 آنقدر زیاد نیستند تا مشکلات فنی دیگری رو شود.

    3- عدم ارائه آپشن و قطعات یدکی. بیش از 1 سال و نیم است که از معرفی این خودرو می‏گذرد. رویه کاری کرمان موتور هر آدمی را به فکر فرو میبرد که چرا عمر ارائه یک محصول اینقدر کوتاه مدت است. شاید به همین دلیل است که ارائه آپشن برای خودروها اولویت آخر را داراست. لیفان 520 و 520i و هافی لوبو (وابسته به کرمان خودرو) و حال توجوی J3 تولیدشان به حالت اغما رفته است و تکلیف آن هایی که قبلاً این محصولات را خرید کرده بودند پس از دوره گارانتی نا معلوم است. آیا در واردات CKD فقط یک نمونه از هر قطعه برای تولید ماشین وارد می‏شود؟! یک برف پاک کن ساده را یا باید به قیمت گزاف خرید و یا مدتها در صف انتظار بود. نبودن پاورویندو، چراغ Daylight، دزدگیر مناسب، DVD و نمایشگر با امکانات به درد بخور و … و ضعف در پشتیبانی با قیمت مطلوب از این آپشن ها واقعاً جای سوال دارد.

    امیدوارم که در پیگیری این همه دوستانی که خودروی خود را تحویل گرفته و یا در صف تحویل هستند و یا قصد خرید دارند، کوشا باشند. تماس با واحد مرکزی 42724 و یا از طریق صدای مشتری در سایت کرمان موتور تا حدودی می‏تواند تولید کننده محترم را به وجود این موارد آگاه سازد.

  24. کاربر 62

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سورن سوار(پوریا)

    واقعا تشکر بابت توضیحات برادرانه (من مریدتم )

    راستش پوریا جان فکر میکردم که سایت تی تی برای کاربران قدیمی و فنی خود
    مانند شما امکانات خاصی مانند دسترسی به بک منبع کامل فنی قرار داده
    اخه راستش را بگم چند تا موضوع فنی را که درسایت دیده بودم با چند تعمیرکار مطرح کردم اصلا نمیفهمیدن من چی میگم اما وقتی همان موضوع را با یک تعمیر کار حرفه ای نمایندگی مطرح کردم واقعا با تمام وجود تعجب کرد که این اطلاعات و مسائل فنی را من از کجا میدانم و برایش خیلی جالب بود که چطور کاربران یک سایت خودرویی به چنین اطلاعات فنی دسترسی و اشراف دارند

    بابت موضوع ترمز هم نه خودرو من مشکلی دارد (جک 1500) و نه خودرو برادرم (جک 1800 اتومات ) و واقغا عملکرد ترمز از روز اول عالی و بی نقص بود به صورتی که حتی روزهای اول رانندگی بر اساس عادت خودرو قبلی (سمند) فشار زیادی بر پدال ترمز وارد میکردم که باعث توقف ناگهانی خودرو میشد اما به واقع به نظر من عملکرد ترمز های جک اتومات برادرم قویتر نیز به نظر میرسد

    اما موردی که در خودرو من به وضوح مشخصه عملکرد بیش از حد نرم کلاچ است که بعضی وقتها ازار دهنده میشود مخصوصا در نیم کلاچ گرفتن

    سوالی که دارم ایا این موضوع طبیعی است ؟؟؟؟؟

    جک جی 5 1500 دستی (نوک مدادی ) یزد
    جک جی 5 1800 اتوماتیک (مشکی ) یزد (خودرو برادرم )

    1. امیر

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دوست عزیز شما که همزمان دو مدل جک جی 5 رو دارید میشه یه مقایسه ای برامون بزارید از این دو ماشین بیشتر
      در رابطه با عملکر موتور هاشون

  25. علی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    1500 – تهران. – تحویل تیر.
    برای کسی دعوت نامه تیر اومده؟

    1. سناتور

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      من با یکی از نمایندگیهای کرمان موتور تماس گرفتم و گفتند دعوتنامه تیرماهیها اول تیرماه ارسال میشه.

      1500 – مشهد …. تحویل تیر

  26. علی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    با اجازه آقا پوریا

    عکسایی که آقا پوریای عزیز زحمتشو کشیده بودند رو توی یک فایل .rar قرار دادم دوستان حجمش 32 مگ شده. اینم آدرس دانلود :
    http://www.mediafire.com/download/d94hlz311sz1i1o/J5.rar

  27. sunmartin

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    سلام به همشهری های عزیز در این پیج …سورن سوار …بهمن..

    کاربران دقت کنند مشکلاتی از قبیل هوا داشتن ترمز مخصوصا در حالت rear یا (R) و مشکلات نادری مثل شرشر آب برای تمامی محصولات تحویلی نیست یعنی این مشکلات شایع نیستند و بصورت RANDOM در تولید و تحویل خودرو به مشتری اتفاق می افتد که در کشورهای مانند ایران (درحال توسعه) که نام QS کنترل نهایی تنها یک نام است (البته در مواردی که یک خودروی کره ای برای بار اول در سال 84 و85 مانند ریو در ایران مونتاژ شد واقعا کنترل نهایی با دقت وسواس زیادی انجام میشد) و بصورت اصولی و با صرف وقت تمام قسمت ها چک نمیشوند و مواردی ازین قبیل اجتناب نا پذیر هستند با صحبت با یکی از مدیران فروش که با ابوی بنده در ارتباط هستند مشخصا بحث از نصب آپشن های کامل در مدل های 94 و 95 داشتند که با عنوان فول آپشن شناخته میشوند مواردی از قبیل پاور ویندوز و DAYLIGHT و مانیتور و ناویگیشن..

    1. بهمن

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      سلام همشهری عزیز
      ممنون از اطلاعاتت.
      دقیقا کنترل کیفیت همون چیزی هست که شما گفتی.
      اما بعضی از مشکلات را که خیلی پیش پا افتاده هستن میتونن داخل نمایندگی و قبل از تحویل به مشتری درست کنن.
      sunmartin جان این آپشن هایی که گفتی واسه ماها که یکی دو ماه دیگه ماشین تحویل میگیریم خودمون یا نمایندگی ها باید انجام بدیم و کارخانه مدل های 94 و 95 فول آپشن میکنه؟

  28. علیرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت همه دوستان
    میخواستم به اطلاعتون برسونم روز گذشته تو سالنهای تولید کارخانه فیلمبرداری جهت کلیپ تبلیغات درحال انجام بوداین کلیپ که خیلی هم جالب ساخته شده قراره در هنگام بازیهای جام جهانی پخش بشه

    1. در انتظار جک

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      علیرضا جان منبع خبرتون لطفا

      1. علیرضا

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        یکی از دوستان در کرمان موتور مشغول به کار است اطلاعات دیگری خواستین در خدمتیم

        1. Zooro

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          آقا علیرضا از طرف من بهشون بگو توکارخونه یکم حوصله بخرج بدن، رنگ ماشینارو خوب بزنن..

        2. در انتظار جک

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (38 ديدگاه)

          سلام علیرضا جان از دوستتون درباره سانروف 1500 بپرس خیال منو راحت کن.
          اهواز-1500- در انتظار تحویل مرداد

      2. علیرضا

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        با سلام
        سوال کردم گفتند تمامی خودروهای تولیدی دستی از بهمن سال گذشته با سانروف تولید میشه وتنها 1000 دستگاه اول بدون سانروف بوده

  29. م.نفیسی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    درود به دوستان j5 سوار .مدت دو هفته از تحویل ماشین اتوماتیک ام میگذره حدود 350 کیلومتر راه رفتم.ماشینی خوب از نظر موتور و گیریبکس و زیبایی هست اما افسوس بی دقتی در کار مونتاز محسوس و دور از انتظار و…. کنترل کیفیت ندارد.و رفع همه ایرادات که میتواند جزیی باشد.به انجام سرویس اولیه محول شده.که توی ذوق میزند.و در خور شرکت نمیباشد.ضمنا مصرفش هم بیش از ده لیتر در شهر میباشد.

  30. م.نفیسی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    درود به دوستان j5 سوار .مدت دو هفته از تحویل ماشین اتوماتیک ام میگذره حدود 350 کیلومتر راه رفتم.ماشینی خوب از نظر موتور و گیریبکس و زیبایی هست اما افسوس بی دقتی در کار مونتاز محسوس و دور از انتظار و…. کنترل کیفیت ندارد.و رفع همه ایرادات که میتواند جزیی باشد.به انجام سرویس اولیه محول شده.که توی ذوق میزند.و در خور شرکت نمیباشد.ضمنا مصرفش هم بیش از ده لیتر در شهر میباشد.این اولین تجربه من است.که منعکس میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا