جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۷ دیدگاه‌ها

  1. amira

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جه راهی برای نرم تر کردن جک جی 5 پیشنهاد می کنید وایا کمک فنر خودرو دیگری روی جک جی5 سوار میشه

  2. محسن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام بر همگی
    این صحت داره که خود واحد آبشن بال عقب نصب می کنه؟

  3. فرید

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ظاهرا این بی دقتی تو مونتاژ تمومی نداره، از کرمان موتور که زمانی آوانته و ورنا تولید میکرده بعید بود تو مونتاژ جی۵ بی دقت باشه و حقوق مشتری رو در زمان تحویل ظایع کنه، اگه کنترل کیفی سفت و سختی داشت موقع خروج این طور ماشین نمیدادن دست مردم، حتی ایراد جزیی.

  4. علی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    با اجازه آقا پوریا.
    عکسایی که ایشون زحمت جمع آوریشو کشیدند رو در یک فایل .rar جمع کردم. حجمش هم 32 مگه.
    http://www.mediafire.com/download/d94hlz311sz1i1o/J5.rar

  5. احسان 6131

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مدت‏هاست که دوستانی در این سایت و سایتهای خودرویی دیگر از هجوم خودروهای چینی به سبد خرید مشتریان ایرانی گله‏مند هستند. حال یا اگر در فوروم جک J5 باشیم آن را خودرویی بی اصل و نسب می‏دانند و یا اگر این دوستان عزیز به فوروم جیلی بروند آن را خودرویی خوش ظاهر و بی‏آتیه می‏دانند. یک روی سخن این دوستان درست و روی دیگر آن نادرست است.
    اینکه چینی‏های خودروساز به کشور ما هجوم آورده‏اند، بر طبق لینک زیر (که با اندک گشت زنی در اینترنت و جمع‏آوری سطح همکاری خودروسازهای وطنی و چینی فراهم آمده است)، کاملاً صحیح است. تاکنون بیش از 40 نمونه خودروی چینی که حاصل همکاری 13 کمپانی داخلی و 19 کمپانی چینی است به کشور وارد شده و یا در حال مونتاژ هستند. البته این لیست به غیر از مینی‏ باس، اتوبوس درون و برون‏شهری و کشنده‏ها و ماشین آلات صنعتی چینی است. در این لیست دو خودروساز معظم وطنی نیز برای خود جایگاهی دارند و عرصه را تنها برای استفاده مدعیان دیگر خالی نکرده اند!!!
    و اما روی نادرست این قضیه: باید پذیرفت که صنعت چین سال‏ها از ما جلوتر است. سطح دسترسی آن‏ها به تکنولوژی‏های جدید و نیز تعاملاتشان با خودروسازان بزرگ دنیا با ما قابل قیاس نیست. از نظر پیشرفت آن‏ها در جایگاهی هستند که کشورهایی همچون ما چاره‏ای جز چنگ انداختن به ماشین صنعتی آن‏ها برای پیشرفت تکنولوژیک ندارند. حال به همت مسئولان یا ما باید برای پیشرفت، حلقه در گردن شرق بیندازیم یا بازارهای خود را به روی غرب بگشاییم و یا در میانه راه این دو ابرقدرت، برای خود جایگاهی دست و پا کنیم.

    توجه: محتوای جدول موجود در لینک زیر تنها با اطلاعات موجود در اینترنت گردآوری شده است و لزوماً تمام محتوای آن تا بررسی بیشتر توسط دوستا، قابل استناد نیست.
    http://www.uplooder.net/img/image/88/658c9c87068c15b3e2e4fb6e18aa7f5a/Chinese-Autos_in_Irans.jpg

  6. حسن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    دوستان عزیز جی 5 در کارت بیمه ماشین بنده نوشته و۱۰ قسط از سررسید۹۳/۴/۳۰ قطعا کارخونه بطوراقساط ماشینو بیمه کرده حالا مشکل قانونی نداره؟بیمه شخص…بیمه شما دوستان هم اقساطی است؟

  7. فرشاد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام دوستان

    من بعد از مدتی رفتم نمایندگی الهیاری، کرمانشاه، دو تا j5 اتومات اونجا بود علاوه بر مشکلات رنگ که تقریبا همه در موردش اتفاق نظر دارن، کیفیت بسیار بد جنس داشبورد واقعا تو ذوق می زد. آیا دوستانی که تحویل گرفتن همین نطرو دارن یا من اشتباه میکنم. واقعا کیفیت داشبورد و رودریها در حد پراید بود و خیلی از ماشینی که الان دارم (405) به نظر پایین تر می رسه.آیا راهی برای بهتر کردنش وجود داره؟

    کرمانشاه، دستی، مرداد

    1. sina

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      آقا فرشاد اون خودروها احتمالا رنو5 بوده نه جی5!!!!

      1. فرشاد

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        سلام

        نه آقا سینا خود خودش بود j5 اتومات.

    2. sina

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      فرشاد جان مگه قبل از ثبت نام خودرو رو ندیدید!؟

      1. فرشاد

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        نه قبل از ثبت نام فقط تصاویر شو از اینترنت دیده بودم. اونموقع تعداد j5 تو کرمانشاه خیلی کم بودو نمایندگی هم نمونه شو نداشت. اما چند روز پیش که رفتم دو تا تو نمایندگی بود و چند تا هم که قبلا تحویل گرفته بودند به نمایندگی مراجعه کرده بودند.

        1. در انتظار جک

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (38 ديدگاه)

          من که میگم برو پسش بده یدونه پرشیا با داشبرد جدید بگیر تا کلاه سرت نذاشتن :D:D:D

        2. k1

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (100 ديدگاه)

          راست میگه برو بفروش
          من الان یه پارس دارم یک هفته است تحویل گرفتم موتورش خدا شاهده مثل موتور دیزل نیسان صدا میده ماشین بالای 70 نمیره کیفیت فوق العاده پایین رکاب فابریک همشون موج دارن کارخونه هم میگه به ما ربطی نداره ببر بده نمایندگی موتور باز کنن
          یه جک جی5 اتومات نوشتم ولی بنا به دلایلی نمیتونم سوار شم و باید بفروشم کیفیتش 10برابر پژو پارسه

        3. فرشاد

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (35 ديدگاه)

          درست مثل شما دوست عزیز

          منم یه پژو پارس بد دارم که موتورش خرابه و بالای 70 نمیره واسه خودم نگه میدارم، و یه j5 خوب با کیفیت صد برابر پرشیا دارم میفروشم که دوستان حالشو ببرن!!!؟

          بابا فردین

    3. حسن

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      داشبورت و رودریها و سقف بسیار عالی و با کیفیت هستند.۱۸۰۰. تهران.اشتباه شده اقاجان.

    4. محمود

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      با سلام،
      کیفیت داشبورد و رودریها به خصوص مدل اتومانیک با توجه به قیمت خودرو مناسب است و اصلا قابل قیاس با پراید و پرشیا و … نیست

  8. سهیل

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    اقا مسعود واقا سعید چندتا سوال داشتم اول اینکه امپردرجه حرارات موتورماشین من وسط ثابته مشکلی نداره دوم اینکه بعدازمدتی رانندگی خاموش کردن یکباره ماشین مشکلی بهم نمیزنه (مثلا پراید بایستی صبرکنی تا فنش خاموش بشه بعد ماشینوخاموش کنی )سوم اگه موقع شستن اب رو رینگ ولاستیک گرفته بشه مشکلی نداره بابت ترمزماشین چهارم مثلا موقع رانندگی تو حالت اتومات هستی با سرعت پشت سرماشین دیگه میرسی که نمیشه سبقت گرفت سرعت ماشین به حداقل میرسه چطوری میشه دوباره شتاب اولیه روزیاد کرد

  9. SAEID-R

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دوستان رنگ مشکی ماشین به نظربنده خیلی ماشینو بهتر نشون میده وازلحاظزیبایی فکرنکنم هیچ رنگی بپاش برسه اما نگهداریش واقعا سخته من خودم20روزه یدونه مشکی اتومات دارم دوستان اگه روی خط وخش وسواس دارن وحساس هستند این رنگو انتخاب نکنند

  10. سورن سوار(پوریا)

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام از همه شما متشکرم بابت نظرات
    در مورد فن اینو بگم که گیربکس اتومات جی5 مجهز به رادیاتور خنک کننده زیر رادیاتور اصلیه
    اگه فن مدام کارمیکنه نگران نباشید
    درجا هم خاموش کنید مشکلی نداره
    آقا فرشاد سلام بزرگوار
    همشهریای عزیز شمارم این پایین نوشتم
    خوشحال میشم بیشتر درارتباط باشیم
    09398676077

    وقتی احساس کردید ماشین کم آورده و راه نمیره از تپترونیک استفاده کنید
    بالا نوشتم از گیربکس اتومات تپترونیک چطور استفاده کنید!

    1. فرشاد

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      سلام آقا پوریا

      دستت درد نکنه هم واسه شماره و هم برای اطلاعات مفیدی که در اختیار میزاری. بسیار ممنون. من هم اینجا و هم تو سایت tt از نظرات فنی و عمدتا مستدل شما خیلی استفاده میکنم. انشاالله موقع تحویل اگه قبول زحمت کنید مزاحمتون میشم. پاینده باشی

      کرمانشاه، مرداد، دستی

  11. علی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    من امروز برای بار سوم رفتم نمایشگاه اصفهان و سانت به سانت ماشینو از لحاظ بدنه و رنگ بررسی کردم.مشکلی که به چشم بیاد نداشت

  12. ramin

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    دوستان تحویلی تیر باسه کسی دعوت نامه نیومده؟

    1. sia1211

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      دوست عزیز با تماسی که امروز به نمایندگی محل ثبت نام داشتم عنوان شد از اول تیر به بعد دعوتنامه تیر ماه میاد.

      1. در انتظار جک

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        مرسی بابت اطلاع رسانی داش سیا.
        اهواز – دستی – در انتظار تحویل مرداد

  13. حمید

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان. میخوام نظر دوستانی که جی فای دنده ای دارند بپرسم اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره اعلام کند ممنون.منظورم جی فای 1500 است.

  14. shayan

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بنظر من رنگ مشکیش خیلی سرتره و کلاسش فرق داره،البته رنگ یه مسله سلیقه ایی هست و من هم جک ندارم.

  15. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر شما راجع به جک 1500 چیست؟ مجهز به سیستم vvt به چه معناست؟

  16. سورن سوار(پوریا)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    VVT ﻣﺨﻔﻒ Variable Valve Timing ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯽ
    ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺑﻪ ﺁﻥ VVA (Variable Valve Actuation ‏) ﻭ VTEC (Variable
    Valve Timing and Lift Electronic Control ‏) ﻧﯿﺰ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ
    ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺳﻮﭘﺎﭖﻫﺎ ﺩﺭ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺍﮔﺮ
    ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻼﺻﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﯿﻢ، ﯾﮏ ﭘﯿﺴﺘﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ
    ﻭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﯿﺮﻭ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺧﺖ ﻭ ﻫﻮﺍ ﺩﺭ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ
    ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻗﻪ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﻮﺩ . ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻀﯿﻪ ﺑﻪ
    ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺣﺘﯽﻫﺎ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ . ﺯﻣﺎﻧﯿﮑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺑﻪ
    ﻫﻮﺍﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﯿﮑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ
    ﻫﻮﺍﯼ ﮐﻤﺘﺮ. ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ، ﻫﻮﺍﯼ ﮐﻤﯽ
    ﻭ ﯾﺎ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺷﻮﺩ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ
    ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻧﯿﺮﻭ
    ﺷﻮﺩ، ﺍﺯ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺁﻻﯾﻨﺪﮔﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﺪ. ﺳﯿﺴﺘﻢ
    VVT ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺩﺭ
    ﺳﺮﻋﺖﻫﺎﯼ ﺑﺎﻻ، ﺯﻣﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺳﻮﭘﺎﭖ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﻫﻮﺍﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮﺍﯼ
    ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺳﺮﻋﺖﻫﺎﯼ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ
    ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﻮﭘﺎﭖ ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪﺩ ﺗﺎ ﻫﻮﺍﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ
    ﻧﺸﻮﺩ .
    ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺷﺮﮐﺖ ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1980 ﺍﯾﻦ
    ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻣﺪﻝ Spider ﺧﻮﺩ ﻧﺼﺐ ﮐﺮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ
    2 ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ VVT ﺁﻥ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﻭ
    ﺳﭙﺲ ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮ ﻫﻤﯿﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺪﻝﻫﺎﯼ Quadrifoglio ﻭ
    Giampaolo ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ 70 ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ .
    ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ VVT ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻭ
    ﺍﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩﺗﺮ ﻭ ﺑﻬﯿﻨﻪﺗﺮ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽﻫﺎﯼ
    ﺑﺰﺭﮒ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺏﺍﻡﻭ ﻭ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﭘﯿﺎﺩﻩﺳﺎﺯﯼ
    ﻣﯽﺷﻮﺩ
    فرق بینcvvtو vvt
    CVVT ﺯﻣﺎﻧﺒﻨﺪﯼ ﺳﻮﭘﺎﭘﻬﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺗﻐﯿﯿﺮ
    ﻣﯽ ﺩﻩ ﺍﻣﺎ VVT ﺩﻭ ﺣﺎﻟﺘﻪ ﻫﺴﺖ ﻣﺜﻼ ﺗﻮ ﺩﻭﺭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ 4000 ﺗﺎﯾﻤﯿﻨﮓ ﺭﻭ ﺩﺭ
    ﺟﻬﺖ ﺭﯾﺘﺎﺭﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺁﻭﺍﻧﺲ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽ ﺩﻩ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺤﺚ
    ﻧﺎﻣﮕﺬﺍﺭﯼ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ . ﺑﻌﻀﯽ ﺷﺮﮐﺘﺎ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻫﻤﻮﻥ CVVT ﺭﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ
    ﮐﻨﻦ ﻭﻟﯽ ﺍﺳﻤﺶ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺫﺍﺭﻥ VVT ﯾﺎ ﺍﺳﻤﺎﯼ ﺩﯾﮕﻪ
    حتی من شنیدم ECU ﻫﺎﯼ ﺑﻮﺵ 7.4.4 ﻭ 7.4.5 ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ VTT ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ
    ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ

  17. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    پس این دعوت نامه ما چی شد؟
    1500 تحوبل تبر – تهران

    1. Hame

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      من منتظر دعوتنامه هستم، پس کی خبر میدن..؟؟!

  18. ramin

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چی شد دعوت نامه

  19. مهیار

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان کسی از زمان ارسال دعوتنامه های تیرماه اطلاعی داره
    اتومات تحویل تیرماه

  20. دادا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    تاحالا نتونستم ماشینو بفروشم.میگن چینه.نمیخرن.گفتم برید همون پراید پژوووولگنا روسوارشید.خلایق هرچه لایق.تاحالا کسی نبود بگه ماشین بده ولی میگن چکارکنیم چینه.قضیه ما شده عین قاضی که میگفت متهم میدونم توبیگناهی ولی اینجانوشته توباید اعدام بشی…تعریف میکنن ولی نمیخرن.البته قیمت پایین میخوان بعضیا.آتیش بزنم بهتره تا مفت بفروشم حیفه به بچه های جک سوارتوهینه ارزون بفروشم.خدابزرگه….

  21. کریم

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    باید خدمت دوست عزیزم اقای پوریا عرض کنم که گیربکسهای اتومات فراوانی است که فن خنک کننده دارندکه در این مقوله فرصت نام بردن تک تک انها نیست ایا همه انها شرایت j5 را که فن موتور نباید خاموش شود دارند ایا هیچ فکر کردید اکر این اتفاق در زمستان 10 درجه زیر صفر بیافتد چه مشکلاتی برای گیربکس و موتور پیش خواهد اورد بیاد داشته باشید درجه موتور به 82 سانتیکراد رسید چه در تابستان و چه در زمستان دیگر خاموش نخواهد شد مگر اینکه موتور راخاموش کنی.

  22. sunmartin

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    گوهر خود را نزن بر سنگ عر ناقابلی ..باش تا گوهر شناس قابلی پیدا شود مردم ایران هنوز هم سنتی فکر میکنند واقعا که مطالعه ندارند و فقط دنباله روی میکنند مثلا د مورد خودرو فقط پژو و رنو قبول دارن..

  23. Mamaz

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان کسی تاپ اسپید واقعی این ماشینو تست کرده؟ چندتا میره؟

  24. نيكو

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام به هممه دوستان j5 سوار
    دادا: چه قیمتی برای فروش گذاشتی؟
    من تحویل خرداد هستم 2/16 تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست.دوستان کسی اطلاع داره کی ماشین رو تحویل میدن.

  25. دادا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    قدرگوهررا گوهری داند وبس.سن مارتین عزیز.گفتم آتیش بزنم بهتره تا ارزون بفروشم…دوستان کولرم درگرما صدای خوانش کمپرسورش میاد.دلیل ازاستادکولری سوال کردم گفت بعلت اینکه گازش مرغوب نیست توگرما تحت فشارش بیشتره صداش بیشتره.هم باگاز مرغوب چینی که برای کاناداوامریکا صادرمیکنه مشکلش حل میشه هم گاهگداری باهواگیری…دوستان ما ایرانیا معمولا درصدا زدن با لقبی همراه میکنیم.مثل آقا خانم جناب عزیزوووو ممنون ازهمه ی دوستان.

  26. علی از مشهد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان برای اطلاع: من تحویل خرداد 1800 اتومات امروز ساعت 17 می روم برای تحویل
    92.12.26 ثبت نام
    13.2.93 تکمیل وجه
    یا حق

    1. سناتور

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بچه محل مبارکت باشه و انشاا… چرخش برات بچرخه. خوب که دوراتو زدی وباهاش حال کردی مارو درجریان کیفیت و سواریش بزار

      تحویل تیر . دنده ای
      مشهد – عاکف

  27. فرهاد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سلام اتومات تحویل تیر ماه تبریز نمایندگی خودکار، از دوستان کسی دعوت نامش اومده؟!

    1. علی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      آقا فرهاد منم تحویل تیرماه هستم اتفاقا ازهمون نمایندگی خودکارم هنوز دعوتنامه ارسال نشده منم منتظرم.راستی چه رنگی روانتخاب میکنی؟واینکه تجربه ای از1800 اتومات داری؟ ممنمون میشم بیان کنی.

      1. javad

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام آقا فرهاد و علی منم تحویل اردیبهشت از نمایندگی خودکار تبریزم و شک نکنید نسبت به قیمتش ماشین خوبیه . حرفهای بی منطق و بی اساس آقای دادا را محل نزارید در پناه حق

        1. علی

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          آقا جواد پرچم آذریها هم تواین سایت بالاست ممنون میشم از نظرات شما ودیگر اعضای سایت درمورد مزایا وعیوب احتمالی آشنا بشم البته بدوراز قصدوغرض.

  28. masoud

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام دادا جون ماشینت مشکل داره کسی نمیخره؟ اصلا شما ماشین داری؟؟ اصلا میدونی جی 5 چه ریختیه؟ فقط موج منفی و داستان های تخیلی میبافی…

  29. امين

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    سئوالی دارم در خصوص دکمه شیشه بالابر سمت راننده.
    به نظر می رسد حالت اتومات فقط برای پایین کشیدن شیشه عمل می کند و برای بالا رفتن به صورت اتومات عمل نمی کنه. برای ماشین من که اینجوریه؟ برای شما چطوره؟
    با تشکر

    1. فنی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (120 ديدگاه)

      در جواب شما دوست عزیز باید عرض کنم…در اغلب خودروهای ژاپنی ویا کره ای و چینی از سال 2010 به بعد دکمه اتومات شیشه بالابر فقط به سمت پایین عمل میکند.. و این یک عملکرد ایمنی است.. چون آمار بسیار بالایی از له شدن دست و انگشت دست وحتی گیر کردن و آسیب دیدن سر و گردن بین شیشه و کلاف در وجود دارد که بیشتر شامل کودکان میشود.. واین یک حسن محسوب میشود نه عیب.. پس خودروی شما بخاطر فعال نبودن بالا کشیدن خودکار شیشه استانداردهای ایمنی چاینا ان کاپ را با نمره عالی پاس کرده است.. این مشخصه را در خودرو تویوتا یاریس لو آپشن و گریت وال ولیکس و میتسوبیشی لنسر و کیا پیکانتو و هیوندای آی20 و… شخصا” به چشم دیده ام… اما هنوز در خودروهای اروپایی مثل پژو و رنو و سیتروئن و فولکس و…اجرا نشده…!!؟؟

      1. امين الرعايا

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (120 ديدگاه)

        کاملا با شما آقای فنی موافقم.. اما در خودروهای لوکس و گرانقیمت و فول آپشن دارای پاور ویندوز این مسئه حل شده.. سنسور مانع شیشه به محض گیر کردن با مانع ایستاده و کمی شیشه را پایین تر میبرد. تا امکان آزادسازی دست یا سر و گردن باشد ولی در جی5 از نوع ایمنی است که شما معرفی کردید.

  30. دادا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    بالابرسمت راننده مثل شماست بایدنگهداری بره بالا…فقط اینومیدونم ازریخت خیلیا خوشگلتره.مثل کسایی مثل ال نمد هست نیست.جدی میگم داداش.متوجه میشی که نقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا