صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۳دوباره نکاتی در مقام مقایسه بین شرکت ایرانخودرو و کرمان موتور
1-ایرانخودرو: زدن اس ام اس تبریک شرکت به عنوان خوشامدگویی برای پیوستن به خانواده ایرانخودرو.
زدن اس ام اس پیگیری شرکت که آیا ماشین فوق را تحویل گرفته اید یا هنوز نه؟
زدن اس ام اس پیگیری شرکت جهت آیا خودرو ایراداتی
دارد؟
اس ام اس معرفی سایت خدمات آپشن ایران خودرو
تماس شرکت جهت نطرسنجی از میزان رضایت
موارد فوق از نظر ظاهری کارقشنگی محسوب میشود ولی امیدوارم فقط جنبه نمایشی نداشته باشد
2-کرمان موتور: فقط زدن اس ام اس جهت دعوتنامه و اعلام زمان واریز پول.
اعلام وضعیت مشتری سایت شرکت زده اسنادصادر شده وخودرو تحویل مشتری شده در حالی که من به علت مشکل رنگ هنوز ماشینو تحویل نگرفتم!!!
موارد فوق فقط برمبنای داده ها جهت مقایسه است وتأیید یا رد شرکت خاصی نیست ونتیجه گیری با شخص خواننده است
دادا
۲۲ خرداد ۱۳۹۳دوست عزیز اینجا جاییه که آدمای مختلف باسوادوفهم شعورمختلف میان.بارها گفتم.اینجا هرکی بافهم خودش مینویسه.دادگاهی هم وجودنداره که محاکمه کنه.بعدشم ممکنه لات چاله میدانی بیادچیزی بنویسه تا یه استادتمام دانشگاهی.نباید زیاد انتطار داشته باشیم همه باادب وپاک بنویسن.اینجا برخلاف تی تی بعصی وقتا کسی یا بعضی دنبال چیزی هستن وبااسمای مختلف میان که مثلا چیزی روبزرگ جلوه بدن.گویا کمبودای دنیای واقعی رو اینجا پر میخوان بکنن.که آدم واقعا خنده ش میگیره خدایی.پس ایرادی نداره سن مارتین عزیز.بذار بگن.هرکه یه شخصیتی داره کاریش نمیشه کرد.بدبختی خودم به اینجاعادت کردم والا تی تی بچه هاش خیلی جالبتر مینویسن.مدیرتشم جالبه.درهرحال جایی که لازم باشه جواب میدم.ممنون ازشما…اگه بتونم یه کمک کوچیک به یکی بکنم همون خوشحالم میکنه.حتما هم نزد خدا ارزشمنده.مرداد اتومات دوتا.یاحق.دوستدار همه ی شما
مجید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳البته چون ویرایش نشد دوباره میگم با حرفاتون رنجوندید و فراریش دادید چون بچه ها لقب استاد داده بودن ناراحت شدید و سعی در تخریب ایشان بر اومدید و اگه بچه ها به صفحات عقب برگردند حق را به اینجانب خواهند دادن و گواه حرفام خواهد بود در پناه حق همه سربلندو پیروز و با ماشینهای جی 5 خود لذت و آرامش خاطر با خانواده های خود سپری کنن
مجید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳آقای میدیر سایت چرا حرفهای بنده رو یک در میان میذارید که باعث سو تفاهم میشه مثل این که شما هم مرض ام اس گرفتید
مجید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳و سعی کنید اهالی فنو با سانسورهاتون مثل آقای استاد پینار فراری ندید که باعثو بانیش آقای دادا بود که با حرفاش آزرده خاطرش کرد و با حمایت سایت
محمد44
۲۲ خرداد ۱۳۹۳جی 5 از کل محسولات سایپا و ایران خودرو بهتره خودرو های داخلی مثل فرغون میمونه انگار داخل فرغون نشستی مثال 405 که طراحیش برای 28 سال پیشه این از اون پراید که برای 25 سال پیشه که فقط چراغاشو عوض کردن که اسمشم گذاشتن x100 خیلی […] متاسفم براشون
پویدارمک
۲۲ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
باتشکر از راهنمایی های شما
مطالب بسیار مفیدی ارائه دادید
ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۳دوستانی که درجریان پرونده ومشکل به وجود آمده بین بنده وشرکت کرمان موتور هستن واینکه بنده خودرو فوق را به علت مشکل رنگ ومونتاژ تحویل نگرفتم عرض میکنم
شرکت فوق واقعا پاسخگو,مشتری مدار وبرای رضایت مشتری تا حدود زیادی اهمیت قایل است که این نکته بسیار مهمی برای تصمیم گیری در خرید محصولی از این شرکت میتواند باشد.هرچند که ضعف های بسیاری هم دارد که امیدوارم حل شوند.
بنده به دوستان اطمینان میدهم با خیال راحت خودرو مورد علاقه خود را خریده ودر صورت وجود هرگونه مشکل خیالشان راحت باشد چون طرف قراردادشان شرکتی جوابگو است.البته این را هم اعلام کنم که کسی دنبال شما برای رفع مشکلتان نمی آید وخودشما باید پیگیر باشید.
ضمنا توافق انجام شده فعلا به صورت شفاهی بوده وبه علت مراحل اداری وکاغذبازی های مربوطه کمی زمانبر است تا قطعی و عملی شود.
توصیه من به همه دوستان,همیشه برای گرفتن حق بایدتلاش کرد,نه اینکه یا متعصبانه والکی به به و چه چه کرد یا اگه اجحافی احساس شد فقط غر غر کرد!بلکه سعی کرد نتیجه را اگه واقعا به حق است به نفع خودتغییر داد.
بنده بعد از تمام شدن کلیه مراحل و انجام شدن کامل موضوع شماره تماسی از خود اعلام میکنم برای کمک و راهنمایی به دوستان
ali_a1354
۲۲ خرداد ۱۳۹۳سلام بنده نیز با شما کاملا موافقم دوستان کم کاری نمایندگیها را به پای شرکت نگذارید با صبر و حوصله پیگیری کنید نتیجه خوبی می گیرید بنده خودم تجربه کردم .در ضمن از حق خودتون نگذرید بخاطر چرب زبانی فروشنده ها نمایندگی
سعید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳سلام دوباره
مطالبی که در صفهات قبلی مورد بحث قرار داده بودم را مجددا در زیر اوردم .
من تا حالا 10000 با جک اتوماتم رفتم و تست دقیقی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که در جاده داخل اتوبان اصفهان تا تهران صدی 7.5 و در داخل شهر صدی 10 سوزوندم…………………ضمنا عقربه نشانگر سطح سوخت ماشین لگاریتمی است و اگرمیخواهید محاسبه دقیق برای مصرف انجام بدید ابتدا باک را 55 لیتر پر کنید و سپس در مسیرهای طولانی با فراوانی یکنواخت عمل تست را انجام بدهید ……………از طرفی اتومبیل وقتی اتومات است همانطور که میدانید بدلیل محاسبه سوخت به نسبت طی مسافت ِ توسط خودرو دنده ها تعویض میشه و در دنده دستی به منظور نیاز به شتاب بیشتر معمولا عادت هست که گاز بیشتربدیم وبیشتر از نیاز به ماشین داده میشه بخصوص تو شهر لذا مصرف دو چندان میشه و اینجا اختلاف 300 cc جبران میشه در نهایت من تصور 8تا9 لیتر را به طور کلی براش در تصور میکنم .
مصرف سوخت به این بستگی داره که به طور متوسط دور موتور شما هنگام رانندگی چقدره
اگه در حالت اتومات بر روی حالت اسپورت تنظیم کنید (اگه همچین حالتی داشته باشه) اونوقت مصرفش از وقتی که با حالت دنده ای و معمولی می رید بیشتر می شه چون بیشتر گاز می خوره تا قدرت موتور بیشتری رو به جعبه دنده بده با فرض مشترک بودن تمام قطعات و هم وزن بودن گیربکسها و نحوه رانندگی ( استاندارد) با یک خودرو خاص مصرف مدل اتومات بیشتر از مدل دستی و سرعت و شتاب دستی بیشتر از اتومات می باشد.
دلیل هم تفاوت عملکرد سیستم کلاچ دو مدل هست که در اتوماتها هیدرولیکیه. توجه داشته باشید که انتخاب حالت تعویض دستی در گیربکسهای تیپ ترونیک به معنی مشابه سازی با عملکرد گیربکس دستی نیست و آمار و ارقام مصرف، شتاب و حداکثر سرعت مشابه استفاه از حالت D گیربکس اتومات و حتی کمی پر مصرف تر می باشد. با فرض مشترک بودن تمام قطعات و هم وزن بودن گیربکسها و نحوه رانندگی ( استاندارد) با یک خودرو خاص مصرف مدل اتومات بیشتر از مدل دستی و سرعت و شتاب دستی بیشتر از اتومات می باشد.
ضمنا دادا جان و دیگر دوستان یک نکته مهم مزایای زیاد اتومات با کمی مصرف سوخت بیشتر واقعا با صرفه است و در حال حاضر صنعت خودروسازی در جهان با سرعت زیاد به سمت استفاده از اتومبیل های دنده اتوماتیک (گیربکس اتوماتیک) می رود، این در حالی است که سیستم های گیربکس اتوماتیک نسبت به نوع معمولی دارای مزایا و فواید فوق العاده زیادی است که بسیاری از این فواید هنوز ناشناخته مانده است. یکی از مهمترین مزیت های گیربکس اتوماتیک این است که دنده ها را به طور خودکار تعویض کرده و وظایف راننده را به خصوص افرادی که عادت به تعویض زیاد دنده ها دارند، کاهش می دهد. در نتیجه لازم هم نیست که راننده در این زمینه مهارت خاص رانندگی داشته باشد. در سیستم های اتوماتیک، انتقال قدرت متناسب با مقاومت مسیر حرکت، در مواقع لزوم تعویض دنده ها به صورت خودکار انجام می شود. در خودروهایی که دارای گیربکس معمولی هستند، سرعت بیش از حد یا عدم هماهنگی بین سرعت چرخ ها به خصوص در صورتی که راننده هم مهارت کافی نداشته باشد، موجب استهلاک سریع خودرو می شود در حالی که در خودروهای گیربکس اتوماتیک، راننده فقط به سیستم تغییر وضعیت دنده ها و پدال گاز برای راندن خودرو نیاز دارد که این امر لذت رانندگی را هم به همراه دارد .
من اول از بنزین معمولی استفاده میکردم و از یک ماه استفاده به بعد متوجه تغییر توان موتور بعد از زدن بنزین سوپر شدم .و پس از مطالعه و مشورت با اهل فن به این تتیجه رسیدم هر موتوری برای بنزین با عدد اکتان مشخصی طراحی شده است که اگر اکتان مورد نظر در سوخت آن وجود نداشته باشد، موتور دچار ضربه یا «ناچ» میشه ……….. که موجب خوردگی سرسیلندرها میشود و عمر مفید خودرو را کاهش میده ….برای مثال اگرعمرمفید سرسیلندرها پنج سال باشد، این ضربه ها آن را تا دو سال کاهش میدهد.
بنزین معمولی با عدد اکتان پایین باعث میشود که خودرو دچار لرزش شود؛ همچنین میتواند بر صدای اضافه موتور بیفزاید. هر چند آلایندگی خودروها با وجود نصب کاتالیست روی آن قدرها ملموس نیست، اما عدد اکتان پایین بنزین معمولی هم عمر کاتالیست را پایین میآورد و هم منجر به احتراق ناقص سوخت میشود…..لذا دست من بهتره از بنزین سوپر استفاده بشه…..
بدون تعصب و فقط به منظور راهنمایی از این ماشین زیبا مطالبی را بعرض برسونم چون واقعا حیفه استفاده درست از این ماشین نشه.
1-ماشین از نظر زیبایی حرف نداره و حتما برای زیباتر شدن کارهای زیر را با قیمتهایی که دادم باهاش انجام بدید
-سقف ماشین را حتما برچسب مرغوب مشکی (بدنه سفید) براق بزنید …….120000 تومان
-شیشه هارو دودی 15-25 % کنید زد خش 100000 تومان
– یک نویگیشن و دوربین عقب ومونیتور با کلی امکانات و کیفیت پخش صدای فوق العاده از مجید کار09391583912
ومشکی با پس زمینه ابی مجموعا 1.550.000 تومان بزارید
2 – برای کوبش باید بگم چون زیر و بند این ماشین دقیقا همان زیر و بند هیوندا اونته است با همان مشکلات برای حذف کامل کوبش احتمالی برای دوستای حساس از جمله دادا جان ….دو کار انجام بدید اول لاستیکاتون که وانلی چین هست و ضمنا بهترین لاستیک چینه (تحقیق کردم) را با چهار لاستیک هانکوک با دقیقا همین سایز 205-55-16 عوض کنید یعنی لاستیکهارو بدید و 600000 تومان وهانکوک بگیرید
دوم اینکه بالشتکهایی برای ماکسیما اومده که یک بچه هم میتونه نصب کنه یک جفت را بندازید عقب خیلی محسوسه قیمت 250000 تومان
3- در خصوص شروع حرکت فن باید بگم گیریبکس و موتور این ماشین دقیقا تحت نظر میتسو بیشی ژاپن تولید میشه شما اگه کاور موتور را باز کنید(چهار پیچ روی کاور )روی ان نوشته میتسوبیشی و همینطور گیریبکسش . گیریبکس این ماشین مجهز به خنک کنندگی و راتیاتور میباشد (جلو و زیر موتور رادیاتور کوچکی هست)کاملا اتو و تحت نظر ECU هست و باید دانما کنترل و حرکت کند و یک چیز طبیعی است .
4-این ماشین سینی نیاز نداره پس بیجهت پول ندید
درب صندوق اگه احیانا بد بسته میشه را بهش ور نرید چون ابتدا سفت است و پس از دو ماه خوب میشه
5 – ماشینهای اتومات تا اونجایی که من دیدم کسی از شر شر اب خبری نیست و در دنده دستی هم بهتره در شرایط سردیبه شکل صحیح هوا گیری کنید
6-ماشین از دو قسمت فلزی و پلاستیک مرغوب بدنه تشکیل شده و بسیار محکم (بدون اقرار میگم نشون صافکار بدید بهتون میگه )و متاسفانه در شرکت کرمان موتور چون رنگ امیزی فعلا با استخر رنگ و الکترومغناطیس انجام میشه چسبندگی لازم را نداره شرکت داره تلاش میکنه که رنگ امیزی را الکترو مغناطیس پاششی انجام بده که استقبال شدید اجازه این عمل را نداده و فعلا باید گفت کیفیت رنگ بخصوص در قسمت سپرها و رکاب از مرغوبیت برخوردار نیست (البته دوستانی رنگ ماشین را بسیار بدتر از اونی که هست جلوه میدن )!!؟؟ خلاصه باید مواظب رنگش باشید و حتی المقدور سفید بگیرید
7-صدای داخل کابین خوبه و پس از مدتی استفاده بهتر هم میشه
8- فعلا ECU اتومات در حالت اسپرت تنظیم نشده و بدلیل نیاز به مصرف پایینتر در حالت 2500 دور تغییر دنده تنظیم شده در اینده پس از کسب نرم افزار های ECU وستان میتونند از سه حالت تنظیم هر کدام را خواستند لود کنند
البته شتاب اولیه مناسب و ثانویه ان عالیست
9- سعی کنید رانندگی دوگانه را با این ماشین یاد بگیرید و در مواقع ضروری در حالت تپ ترونیک برانید(برای کل کل کردن )!!!!؟؟؟
10- روی این ماشین سیتم کروز 900000 تومان —-سیستم کامل 1000000 تومان وزنون و…………که البته من نصب نکردم ولی تحقیق کردم نصب میشه برای جوان های با حال …….
در مجموع این ماشین تو رنج قیمتش عالیه به حرف اینو اون گوش ندید ولی تحقیق هم بکنید این ماشین و قطعاتش مرغوب و قابل قبوله ولی تو کشور ما مونتاژ بد میشه بیایید یا مو دماغ کرمان موتور بشید و ازشون بخواهید و به موازات اون خودتون ما دو باره بازرسی و رفع اقدام کنید
دوستان من در چند نمایندگی بحثحای فنی داشتم همه با خوشرویی پاسخ میدادند و قبلا سمند پارس مگان ال 90 و سیلو و ……داشتم در حد قینتش اتوماتش خیلی خوبه و حتی با جیلی مقایسه کنید جک اتومات در این رده قیمت بهترینه.
امیدوارم با خانواده از این ماشین لذت ببرید
محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سعید جان مرسی از راهنمایتون واقعا بهره بردیم .
لطفا در باره بالشتکها یه توضیح کامل بدین و ما از کجاا میتونیم تهیه کنیم اگه بی زحمت بتونید یه عکس از بالشتکها بزارین واقعا شرمندمون می کنید .
سعید جان من چهار تا باند کنوود دارم میشه نصبش کرد
مرسی از زحماتتون
sunmartin
۲۲ خرداد ۱۳۹۳جناب “سعید” واقعا کامنتت 1000 تا لایک داره راهنمایی های خوبی کردید که حتی خود شرکت هم اینقدر دقیق توضیح نمیده در صورت نداشتن مسکل شمارتون رو به آدرس جی میل بنده ارسال کنید بنده در اصفهان هستم تا از نزدیک دیداری داشته باشیم با سپاس
ehsunpersian@gmail.com
سورن سوار(پوریا)
۲۲ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
ﺻﺪﺍﯼ ﺧﺮﺧﺮﺧﺮ که خیلی سریع وپشت سرهم
هنگام شتاب گرفتن ازموتور میاد ﺑﻬﺶ ﻣﯿﮕﻦ ﻧﺎﮎ ! ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻨﺰﯾﻨﻪ ! ﺣﺎﻻ ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﻢ ﻣﺎﺷﯿﻦ
ﺷﻤﺎ 1800 ﻫﺴﺖ ﯾﺎ 1500 ﺍﻣﺎ ﺍﮔﻪ 1500 ﻫﺴﺖ ﺷﻨﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ EF7
ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺳﯿﺴﺘﻢ c.v.v.t ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺎﮎ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﺍﻣﺎ ﻫﻤﻪ
ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﺳﻨﺴﻮﺭ ﻧﺎﮎ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺳﻨﺴﻮﺭ KNOCK SENSOR ﺩﺍﺭﻥ ! ﺍﻣﺎ
ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﺪﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻪ ﻫﻮﺍ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﭘﺪﯾﺪﻩ ﯼ ﻧﺎﮎ ﻣﯽ ﺷﻪ .
ﺍﺻﻼ ” ﻭﻗﺘﯽ ﺳﻨﺴﻮﺭ ﺿﺮﺑﻪ ﻧﺎﮎ ﺭﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ ECU ﻧﺴﺒﺖ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻪ
ﻫﻮﺍ ﺭﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽ ﺩﻩ ﺗﺎ ﻧﺎﮎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻧﯿﻔﺘﻪ . ﭘﺲ ﺍﯾﻨﻢ ﻃﺒﯿﻌﯿﻪ ﻭ ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ
ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺳﻮﭘﺮ ﺑﺰﻧﯿﺪ
اتومات مهر کرمانشاه
سورن سوار(پوریا)
۲۲ خرداد ۱۳۹۳آقا سعید عزیز مر30بابت راهنمایی اما مطمئن هستید که نشانگر باک لگاریتمیه؟آخه پتانسیومترهای مورد استفاده در باک اکثرا” خطی هستن ( در حالیکه باید لگاریتمی باشن ) به دلیل فرم بد مکانیکی که در باک داریم مقادیری که توسط پتانسیومتر مذکور خوانده میشه در محدوده باک پر ( یعنی نصفه تا پر ) کمترین تغییرات و در محدوده خالی (نصفه تا خالی ) بیشترین تغییرات رو داره ( از پر به خالی هر چقدر نزدیک میشیم میران تغییرات مقاومت بسته به میران حرکت زیادتر میشه و معمولا” هم به صورت تصاعدی زیاد میشه … به همین جهت همیشه میگن آمپر بنزین یک دروغگوی کوچیکه که از پر تا نصف رو بسیار کند و از نصف تا خالی رو بسیار تند طی میکنه ….وقتی هم به خالی رسید هنوز باک بنزین داره و تا رسیدن به مخزن رزرو شاید کلی مونده باشه!!! فرم باک یک فرم تقریبا” بدون فرموله که هم غیر خطی و هم غیر لگاریتمیه…پائینش گنجایش حجمی بسیار کمتری نسبت به بالاش بسته به ارتفاع داره……پس زیاد هم هرجی بر پتانسیومتر مذکور نیست)
در مدول نمایشگر ( و نه بی اس آی) تعریف شده که نیمه بالائی (یعنی از پر تا تقریبا” بیش از نصفه ) فقط میتونه کاهش واحد داشته باشه.
نتیجتا” مقادیر افزایشی در محدوده مذکور داده نامعتبر تعریف میشه و ندید گرفته میشه .
به دلیل یکسری مسائل که توضیحش در حوصله این بخش نیست این تعریف بوجود اومده ولی خلاصه اش رو توضیح میدیم
در عمل بسیار کم پیش میاد که شخصی در حالی که باکش بیش از 4/3 یا 2/1 رونشون میده اقدام به سوختگیری کنه /// از اونطرف هم باک بیش از 4/3 تا باک پر چندان تفاوتی ایجاد نمیکنه که طرف در وضعیت بحرانی کمبود سوخت به خاطر اعلام اشتباه سیستم قرار بگیره و به همین دلیل این عملکرد کاهشی موجب بروز مشکل نمیشه ( ولی جلوی خیلی از مشکلات رو میگیره! )
در نمایشگرهای قدیمی تر میزان سوخت یک تیغه بیمتال استفاده میشد که به عقربه سوخت متصل بود و دور این تیغه یک المنت گرمائی وجود داشت .
وقتی شناور در باک بالا میومد مقاومت پتانسیومتر اندازه گیر سوخت مینیم میشد و بیشترین جریان از المنت دور تیغه میگذشت و المنت بیشترین دما روداشت…این دما روی تیغه بیمتال بیشترین تاثیر رو میگداشت و تیغه ماکزیمم انحنای خودش رو پیدا میکرد ( که معرف باک پر بود)
همونطور که میدونید سوخت درون باک با وجودیکه صفحات موجگیر داریم ولی بازم در تکانها..دست اندازها و در پیچها دچار موج میشه…..
میزان موج در زمانی که باک کاملا” پر یا کمتر از نیمه است بسیار کمه ( درزمان پر بودن سوخت جای بازی نداره… و در زمان خالی بودن صفحات موجگیر و فرم باریک پائین باک تا حد زیاد موج سوخت رو از بین میبره)
بیشترین میزان موج رو برای باکی داریم که سوختش حول و حوش 3/4 تا 4/5 هست.
در سیستمهای المنتی این امواج مشکلی ایجاد نمیکنن ….. قسمت قله موج باعث کاهش لحظه ای مقاومت پتانسیومتر اندازه گیر میشه و قسمت دره موج باعث افزایش لحظه ای مقاومت مذکور میشه.
دمای اطراف تیغه بیمتال ( حاصل گرمای المنت ) به این سرعت نمیتونه کم و زیاد بشه و نتیجتا” دمای اطراف تیغه برابر با متوسط دمای المنته و حرکت عقربه هم تقریبا” متوسط سوخت موجود در باک رو نشون میده ( میشه گفت تیغه از حاصل انتگرال جریان عبوری از المنت منحرف میشه….در این سیستمها اگر سوئیچ رو باز کنید مشاهده میکنید که بین چند و تا نزدیک به چندین ثانیه طول میکشه که آمپر بنزین کورس خودش رو طی کنه و به مقدار واقعیش برسه…موقع بستن سوئیچ هم چنین مکثی رو شاهد هستیم که دلیلش همون سرعت تعدیل شده افزایش و کاهش دما است )
در سیستم نمایشگرهای عقربه ای مگنتی ( صرفنظر از نوع محرک که میتونه گالوانومتر یا موتور و یا حتی صفحه پیزو باشه ) اگر مستقیما” پتانسیومتر باک رو به اندازه گیر سوخت متصل کنیم به دلیل سرعت بالای محرک عقربه شما تمام تغییرات سطح سوخت در باک رو میبینید!!! ( و در عبور از یک دست انداز عقربه هم با صرب آهنگ حاصل از عبور شما بالا و پائین میره که اصلا” چیز خوبی نیست و اعصاب خرد کنه!…سوای اینکه عمر نمایشگر رو پائین میاره و استهلاکش رو افزایش میده).
به همین دلیل در این سیستمها از یک مدار نیمه هادی استفاده میشه که کارش نمونه برداری از مقاومت پتانسومتر باک و بعد هم انتگرال گیری از مقدارشه……
انتگرال این مقاومت ( با توجه به آفست مقاومت و نوع اندازه گیریش ) نشوندهنده متوسط سوخت موجود در باکه …… ولی بازم یک مشکل وجود داره.
اگر نمونه ها تصادفا” در دو زمان گرفته شده باشن که سطح سوخت در دره موجها بوده باشه …آمپر به سرعت میافته.
اگر دو نمونه تصادفی هم در دو زمان گرفته بشن که سطح سوخت در پیک قله موج بوده باشه آمپر به سرعت بالا میره ( و شما در عرض 30 ثانیه ممکنه هم مقدار 4/4 رو ببینید و هم مقدار بین 4/5 و 3/4 رو!!!! در حالی که میزان سوختتون 3/4 بوده).
نمونه این وضعیت رو در حرکت شیبدار و عبور از پیچ طولانی هم میتونیم داشته باشیم.
از اونجائی که قبلا” گفته شد کمترین تاثیر موجگیرها و بیشترین میزان موج در باک با سوختی که مقداری فضای خالی داره بوجود میاد( ضمنا” بیشترین میزان خطای اعلامی برای سطح بالائی سوخته و به دلیل بسته و پر بودن قسمت پائین سطح مینیمم زیاد دچار خطا نمیشه ) مدول نمایشگر میاد و در این محدوده سرعت نمونه برداریش رو کاهش میده و از بین تعداد بیشتری نمونه هم انتگرال گیری میکنه و برای از بین بردن ضریب احتمالی خطا همونطور که قبلا” گفتیم مقادیر افزایشی رو هم ندید میگیره.
از همه نظر ( یا لااقل از نظر طراحان نمایشگر مثل VDO یا SIEMENS ) بهتره سیستم شما اینطوری باشه و تا زمانی که متوسط سوخت شما به کمتر از سه چهارم نرسیده مجددا” ریست نشه و فقط سیر نزولی داشته باشه
ببخشید خیلی طولانی شد
بهتره بگذریم و ادامه ندیم!
دادا
۲۲ خرداد ۱۳۹۳آقاسعید باتوجه به تکراری بودن مطلبتون که قبلا هم گذاشته بودی.ولی عالی بود وجالب.من امروز تو اتوبان باکولرروشن فکرکنم صد ده سوزندم سرعت معمولا 115تا.البته بازم میگم بااین بنزین…آقامجیدنمیدونم کی هستی وچی میخوای ازچی ناراحتی توکه بازیربیست نظر به همه کم وکیف نظرات وتوهینها وناراحتی ها مطلع که جرات نداری با آی دی اصلیت بیای.بنده از اول دادا بودم وفقط همین یه دونه س.اگه کسی خلاف بگه بایدجلوش واستاد.دیوانه شدیم ازبس دروغ شنیدیم تو این سالا.ببینید اگه بنده یه هفته هم چیزی ننویسم کسی ازم یادنمیکنه.درستش همینه.اینجا وابسته افراد نیست.هرکی چیزی میدونه رو کنه.پس چرت وپرت ونشراکاذیب نکنید.چطورتوبهتان میزنی من ازاستاد گفتن کسی ناراحت میشیم.آخه واسه چی.مگه من کمبوددارم.خدا اینقدرداده که محتاج چاپلوس ونامرد ودستمال بدست ودروغگو نباشم.چه دلیلی داره که کسی یا کسایی طرفداری از کسی میکنن که فعلا وجود خارجی نداره.آقای محترم توکه گناه منو میشوری وبهتان میزنی چه جوابی پهلوی خدا داری کجابنده به شخصی توهین کردم.تواصلا منو میشناسی.آیامطلبی که درتی تی هم نوشته شده بابت استادگفتن ومسخره کردن این قضیه اونم من باعثش شدم.خیلی دوستان میفهمن.این همه مطلب نوشتن و یکی ازقدیمترین افراد اینجا هم منم.اما چرا منو به تخیلی نوشتن وچرت وپرتایی که خودتون لایقش هستین متهم میکنید.اگه یه روز ازنزدیک ببینید ونتونیدثابت کنید میدونید چی پیش میاد…بنده اتومات نوشتم چندکیلومتر بیشتر باهاش راه نرفتم صددرصد مثل سعیدخان اشراف روماشین اتومات ندارم ایشون داره لمسش میکنه انوقت آدمی که ماشینی رونداره وتازه توبازار ایران نمونه کمی دست مردمه دراون موقع.باتخیلش بدمیدونه وکلی تخیلی حرف میزنه میخوای بنده تاییدش کنم نه عزیز .خودمن کلا بیست بار تی تی نرفتم چون عضوشم نیستم اما میشه ازاونجابرداشت اینجا بنام خودت کپی کرد.این دلیل نمیشه بنده همه چی میدونم.آقای محترم تواین سایت کسی دیگه باشما یا دوستت کل کل کرد بعدتوهینشو من میشنوم.توکه باهیجده نظر همی چی میدونی لطف کن یه باردیگه یه مرور کن.فقط برام جای سوال آدمای باسواد زیادی ازاینجاقبل ازما اومدن ورفتن کسی تاحالا سنگشو به سینه ش نزد این یه مورد خیلی جالبه وناشیانه.مثلا شماره تلفنشو ندارین یابذارین وازین چرت وپرتا.که شاید اون بنده خدا خبر نداره یاخبر…درهرحال خدا ایران روازدست حاسدان ودروغگویان نجات بده وماروهدایت کنه….
فرید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳سلام بر همه دوستان جک سوار، دو روزه لیفان برادرم دستمه و کولرش رو وقتی با ماشین قبلیم که ال۹۰ بود و قبل از اون روآ داشتم تست کردم دیدم سرمای مطلوبی نداره به معنای واقعی ضعیفه، باور کنید سرماش عینه کولر آبیه، یه لحظه که کمپرسور از زیر بار در میاد موقع رانندگی خیلی زود بادش گرم میشه با موتور ۱۸۰۰ بعید بود کولر ضعیف باشه در ضمن پرتابه فن هم کم بود، ولوم تا آخر بود ولی باز به درجه ۳ فن ال۹۰ نمیرسید ،حالا از اونایی که جی۵ دستی دارن سوال داشتم که سرماش واقعا مطلوب هست؟ چون واقعا نگران شدم که یه وقت مثل لیفان نباشه، حالا نه مثل سیلو ولی در حد ۲۰۶ و پرشیا، و ال۹۰، ریو و غیره هست یا نه؟ (دستی، مرداد، تهران)
سیامک
۲۲ خرداد ۱۳۹۳دوست من صحبتت راجع به لیفان کاملا درسته چون ماشین الان من لیفانه ولی با مقایسه ای که با جی 5 کردم میشه گفت جی 5 خیلی بهتره در اصل شما دست گذاشتی رو یکی از نقطه ضعفای لیفان ،ولی از کولرش که بگزریم من ازش راضیم ، در اصل به خاطر کیفیت لیفان بود که جی 5 ثبت نام کردم ، در مقایسه به نظر من جی 5 یه سر و گردن بالاتره.
در انتظار اتومات ،همدان
سعید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳یک مطلب مفید برای رروشنایی پشت بالا بر های شیشه بگم من این کارو کردم کاملا فابریک و مفید و زیبا شد
دوستان وقتی کل کلید بالا بر را باز میکنید فیش اون را در بیارید دو عدد سیم مشکی و صورتی نازک تر از چهار سیم دیگر بر روی چهار درب و در قسمت راننده نیز وجود دارد (فابریک کارخانه) …..مثبت و منفی
زیر هر کلید یک led ابی ویک مقاومت 1 کیلو اهم سری کنید و با سلیقه زیر هر کلید تعبیه کنید به راحتی روشن میشود ضمنا کلید ها مشکی هستند وکافیه روی ان را با یک چیز فلزی به قطر 2 میل و یک سانت خراش بدید 0البته با دقت زیاد و سلیقه) وقتی خراش میدید سفید میشه و رنگ مشکی پاک میشه
وقتی لامپها روشن میشه فوق العاده زیبا به رنگ ابی روشن میشه
موفق باشید
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳من کلا با دستکاری بصورت غیر اصولی موافق نیستم من خودم در حال حاضر ریو دارم تمامی آپشن ها رو بصورت اصولی خودم بروی خودرو نصب کردم مثل گرم کن و سرد کن صندلی چراغ نقشه خوان و …تعدادی از خودرو ها مانند چند مدل از تویوتا هم بک لایت ندارند که مقداری دور از ذهن است امیدواریم کرمان خودرو با شنیدن صدای مشتریان حاضر در سایت با طراحی کلیدی مجهز به یک smd و از نوع کریستالی پاسخگوی خواست مشتریان باشد همانطور که قبلا اشاره کردم کلیدها از جنس لاکی هستند که حتی در صورت تعبیه smd در قسمت زیرین بازتابشی به بیرون ساتع نشده و عملا کار بیهوده ای است با خراش دادن کلید نتنها کلید از حالت استاندارد خارج شده بلکه با تغیرات حاصله نتیجه کار چندان دلچسب نخواهد شد
سعید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سام مارتین عزیز میتونی با من تماس بگیری و بیایی ببینی که کلید از فابریکش هم بهتره ……..اگه اصفهان باشی
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳بله برای آشنایی بیشتر و دیدن خودروی تزیین شده شما حتما یک قرار ملاقات میگزاریم لطفا شماره خود را به آدرس جی میل ارسال کنید شاید با انداختن چندین عکس از نمونه انجام شده به نتیجه کلی دست پیدا کرد ehsunpersian@gmail.com
sina
۲۴ خرداد ۱۳۹۳دوست عزیز میشه از کلیدهای خودرو دیگری استفاده کرد؟
فرید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳اقا سیامک تشکر برای جوابت، از دوستان اهوازی خبری نیست، از کولر راضی هستید؟ تو گرمای جنوب جوابگو هست؟
ali_a1354
۲۴ خرداد ۱۳۹۳آقا فرید کولرش عالیه 1500 دارم 14000تا کارکرد اهوازیم اصلا قابل قیاس نیست با خودروهای داخلی در یک کلام کولرش حرف نداره محشره .
مجید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳با عرض سلام بر دوستان
من دیروز در نمایندگی کرمان موتور شنیدم که تیپترونیک جی 5 فقط دنده 1 و 2 رو میتونی دستی عوض کنی یعنی دنده 3 و 4 رو نمیتونی دستی عوض کنی این موضوع صحت دارد؟
sia1211
۲۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام به گفته کسانی که اتومات دارند دنده های ۳و ۴ را هم تعویض و معکوس میکنه.
حسین
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ماشین من تحویل اردیبهشت بود ولی بدلیل گم شدن چک ودیعه دوم در تهران هنوز خبری از ماشینم نیست اعضا بم خورد شده لطفا راهنمایی کنید
جمشید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام
منم بعد از چند ماه تحقیق جی ۵ دنده معمولی مشکی گرفتم
البته نوک مدادی میخواستم نداشت !
قبلا پراید ۲۰۶صندوق دار مگان ۱۶۰۰ داشتم
فکر نمیکردم چین بتونه ماشین با این تیپ و کیفیت بسازه
وقتی تو نمایندگی میرداماد دیدم عاشقش شدم
از نظر من که نسبت به قیمت عالیه
مطمئن باشید چین هم مثل کره چند سال دیگه ماشینهایی میزنه که همه تو کفش باشن !
دوستانم دیدن گفتن این میخوره ۶۰_۷۰ تومان باشه
فعلا که دارم آب بندیش میکنم
کاربر 62
۲۳ خرداد ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان عزیز به ویژه دوستان فنی (سورن سوار – سعید – دادا عزیز )
ایا با تقویت صفحه کلاچ میتوان کمبود گشتاور در شیب ها را جبران کرد بر اساس لینک زیر (تشکر)
http://www.powerclutch.ir/static-4.html
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳فقط جک جی 5 اتوماتیک
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳کاربران متاسفانه کامنت “فقط جک اتوماتیک 5″را بنده ننوشتم اما بصورت جالبی از طرف من در این تاپیک انتشار پیدا کرده.. لیفان 720 با یک موتور 1800 قدرت کمتری نسبت بهjac تولید میکند این در حالی است که هردو خودرو ساز کره ای هستند اما شرکت جی ای سی در برنامه تاپ گیر انگلیس معزفی شد در یکی از بخش های این برنامه جی 7 و جی 5 مورد بررسی قرار گرفت و جادوی چینی نامیده شد
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳هردو خودرو ساز چینی هستند شرکت j.a.c با صرف هزینه و سرمایه در بخش R&D و استفاده تیم های طراحی اروپایی با در اختیار داشتن انجین های نسبتا پر بازده و اکونمیک ژاپنی و استفاده از سیستم های نقشه کشی برقی المان خودروی جی 5 را معرفی کرد در مدل 2014 این خودرو دستگیرها و تریم داخلی آپدیت زیبایی شده و کروم به انها افزوده شده درب های خودرو با سبستم اینفرارد باز و بجای کلید اهرمی شبیه keyless بروی قسمت زیزین غربیلک فرمان جایگراری شده در برنامه تاپ گیر انگلیس چند مدل از شرکت j.a.c مورد آزمایش و بررسی فنی قرار گرفت که نشاندهنده مورد توجه بودن این شرکت و آینده آن متاسفانه امکان ویرایش کامنا ها از بنده گرفته شده بدینوسیله کامنت بالا اصلاح میگردد
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳کاربران متاسفانه کامنت “فقط جک اتوماتیک 5″را بنده ننوشتم اما بصورت جالبی از طرف من در این تاپیک انتشار پیدا کرده.. لیفان 720 با یک موتور 1800 قدرت کمتری نسبت بهjac تولید میکند این در حالی است که هردو خودرو ساز چینی هستند اما شرکت جی ای سی در برنامه تاپ گیر انگلیس معزفی شد در یکی از بخش های این برنامه جی 7 و جی 5 مورد بررسی قرار گرفت و جادوی چینی نامیده شد
سعید
۲۳ خرداد ۱۳۹۳دوست من سان مارتین .
اون جمله را من نوشتم و میخواستم دلیل نزدن شمارمو به واسطه جیمیل شما و اگه حمل بر جسارت و اشتباها توحین نباشه بگویم اگه من با جیمیلم به شما ایمیل بزنم شما (البته نه شخص شما ……….شما نوعی ) با استفاده از جی میل من به نام من هر چی دلت خواست مینویسی ؟؟؟!!!
و این اشکال بزرگ سایته !
البته دوست من در گفتارهای شما به نظر میاد شخصیت مثبت و بی غرضی هستید
و در عین اینکه میخواهم به شما توصیه کنم در شبکه های اجتماعی اعلام ایمیل همزمان با اسم به شکلی که در پدال هست کار درستی نیست
بازم میبخشید
به این دلیل شمارمو همراه ایمیل ندادم
لطفا اگه مایلید شمارتونو در همین سایت بزارید
موفق باشید
sunmartin
۲۴ خرداد ۱۳۹۳با تشکر به نکته خیلی خوبی اشاره کردی
رضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
من خودرو جک اتوماتم رو تحویل گرفتم و حدود 3 تا 4 ساعتی رانندگی کردم
بسیار عالی
ماشین من سفید هستش و بهیچ وجه مشکل رنگ و کوبش کمک های عقب و ایرادات قابل ملاحظه دیگه ای ندارم
ماشین بسیار خوش دست و خوبی هستش
موفق باشید
amin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان.
با توجه به اینکه سایز فابریک رینگ و لاستیک جی 5 16/205/55 با توجه به سایت کرمان موتور هست.اگر بخوام رینگها رو با سایز 17 اینچ تعویض کنم.تکلیف فاق و پهنای لاستیک چی میشه؟!همین سایز17/205/55 مناسب هست یا باید اندازه فاق و پهنا هم تغییر کنه!اگر آره بهترین وضعیت برای رینگ 17 چی هست؟!درضمن میخوام تا حد امکان فضای خالی گلگیر رو پر کنه ..
محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۳بچه ها تو قراردادی که دسته منه در قسمت مشخصات نوشته( 6باند و پاور ویندوز ) در صورتی که 1500 4 باند داره و اصلا پاور ویندوز نداره به نظر شما که همتون اهل فن هستین من باید چکار کنم میتونم معترض بشم
با تشکر از همتون
محمود
۲۴ خرداد ۱۳۹۳سلام، توی قراردادتون اشاره ای به سانروف هم نشده، اگه ماشینتون سانروف دار است قیمت سانروف خیلی بیشتر از 2 باند و پاور ویندوز است . پس بهتره بیخیال بشید
کیوان
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان در مورد مصرف بنزین اتومات نظر دهید
Amin
۲۳ خرداد ۱۳۹۳دوستان سلام.در سند مالکیت و کارت خودرو جی5 اتومات نوشته ظرفیت کلا چهار نفر در حالیکه صندلی عقب برای سه نفر کمربند تعبیه شده وبا دو نفر جلو می شود پنج نفر آیا تردد با پنج نفر در سطح شهر یا جاده مشکلی ایجاد نمی کند؟
محمود
۲۴ خرداد ۱۳۹۳تو کارت پراید زده 4+1 ، تو کارت جک زده 4؟
هومن
۲۴ خرداد ۱۳۹۳دوستان در مورد رنگ این خودرو خدمتون عرض کنم چون بعد از رنگ کرمان موتور اینها رو تو فضای باز نگهداری میکنه این مشکل رو دارن.
سیامک
۲۴ خرداد ۱۳۹۳کرمان موتور از یک طرف در تحویل خودروها تاخیر داره واز طرف دیگه هفته ها وماه ها ماشینای بی زبونو تو فضای ازاد واونم با اون شرایط اب وهوای دپو ونگهداری میکنه ضمن اینکه همه رو هم پیش فروش کرده من نمی دونم این کارا چه معنی می ده