معرفی خودرو کی ام سی جی ۷
کی ام سی J7 (جک j7) خودرویی سدان در کلاس لیفت بک و با طراحی اسپرت و جوانپسند است که در یک سال اخیر توانسته با ورود به خیابانهای کشورمان، نگاههای بسیاری را بهسوی خود جلب کند. این خودرو نسخه ریبج شده جک سهول A5 پلاس و در کلاس ابعادی C است. یکی از جذابیتهای ظاهری این مدل، موشن یا رقص نور چراغ خوشامدگویی و بدرقه است که جلوه چشمگیری دارد. تعداد LED مورد استفاده در چراغها درمجموع ۱۴۲ عدد بوده و پیوستگی چراغهای جلو و عقب و باریکی آنها، چهرهای رادیکال و جسورانه ایجاد کردهاند که خشمگین و تهاجمی به نظر میرسد.
رنگآمیزی مشکی رنگ چرخهای ۱۸ اینچی با تایرهای فاق کوتاه، نوار کروم سرتاسری و خط کشیده و رو به پایین سقف در قسمت عقب همگی باعث شدهاند تا با خودرویی مواجه شویم که کمتر شبیه خودروهای دیگر است. بااینحال هنوز الگوگیری از خودروهایی چون هوندا سیویک نسل قبل و کیا اپتیمای GT مشهود هستند. همه اینها مدیون دنیله گاگلیونه، طراح ایتالیایی این خودرو و طراح سابق آلفارومئو است که توانسته روحی پرتلاطم و عصبانی در این خودرو بدمد.
J7 نخستین محصول کرمان موتور با لوگوی جدید این شرکت است. البته لوگو تنها در روی کاپوت و عبارت KMC در عقب و روی فرمان استفاده شدهاند.
با ورود به داخل کابین در اتمسفری مدرن و ممتاز قرار میگیرید. در ابتدا نمایشگر عمودی مرکزی ۱۰.۴ اینچی که تقریباً مشابه مرسدس S کلاس جدید طراحی شده جلب توجه میکند. البته حاشیه این نمایشگر زیاد بوده و انتظار ویژگیهای آنچنانی هم از آن نباید داشت. غربیلک ۴ شاخه فرمان هم مشابه برخی مدلهای هیوندای است. سادگی و حذف دکمهها، استفاده از کلاستر دیجیتالی و نورپردازی داخلی قابل تنظیم باعث شده تا کابین جی سون علاوه بر اسپرت بودن، پیشرفته نیز به نظر برسد. تودوزی ترکیبی چرم و پارچه به رنگ سیاه و طوسی با دوختی سفید رنگ بر روی صندلیهایی با پشتسری یکپارچه، یک فضای اسپرت را تداعی میکند. کی ام سی جی سون اولین سدان چینی بازار است که بهجای سانروف معمولی از سقف پانورامیک با قابلیت بازشو بهره میبرد.
یکی از نقاط قوت این خودرو، فضای بار ۵۴۰ لیتری آن است که بهواسطه طریقه بازشدن درب صندوق که همراه با شیشه عقب بالا میآید، بارگیری راحت و بدون مشکلی را میسر میکند. بعلاوه با خواباندن صندلیهای عقب نیز به فضای کلی ۱۶۵۰ لیتر میرسید.
مشخصات فنی KMC J7
jac j7 یا همان kmc j7 مجهز به یک پیشرانه توربو GDI با حجم ۱۵۰۰ سیسی است که ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور را در دور موتور ۱۸۰۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده شش سرعته دوکلاچه DCT به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۸ ثانیه طی کند. موتور J7 به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است؛ همچنین وزن خودرو ۱۴۸۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.
سیستم تعلیق J7 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از سیستم فنربندی مولتی لینک استفاده شده است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی و مجهز به سامانههایی نظیر: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)، ترمز اضطراری (BOS) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور J7 به ترتیب ۴۷۸۰، ۱۸۲۰، ۱۴۹۲ و ۲۷۷۰ میلیمتر و وزن خالص آن هم ۱۴۸۵ کیلوگرم اعلام شده است. ابعاد ماشین بزرگتر از سدانهای کامپکت دیده میشود و مخصوصاً فاصله بین دو محور کشیده آن باعث میشود تا فضای پای زیادی برای سرنشینان مهیا باشد.
لوازم و تجهیزات KMC J7
کرمان موتور، این خودرو را با آپشنهای نسبتاً کاملی به بازار عرضه میکند. بسیاری از کنترلها توسط مانیتور مرکزی صورت میگیرند. دسته دنده برقی بوده و شیفتر پشت فرمان هم میتواند بر جذابیت رانندگی بیافزاید. روکشهای داخلی، ترکیبی از چرم و پارچه بوده و تونل مرکزی و کنسول با پوشش شیشهای و پیانو بلک براق هم جلوهای بسیار دلپذیر و لوکس به کابین دادهاند.
- سانروف پانورامیک
- صندوق عقب برقی
- شارژر بیسیم تلفن همراه و خروجی برق ۱۲ ولت برای ردیف جلو و عقب
- استارت بدون کلید و سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام الایدی جلو و عقب به همراه سیستم بدرقه و خوشآمد گویی
- صندلی برقی راننده به همراه گرمکن
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی به همراه شیفتر پشت فرمان
- صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی همراه با ۳ تم رنگی متفاوت
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- کول باکس
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۸ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اکو و اسپرت
- فرمان برقی با قابلیت تنظیم سفتی در سه حالت
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب رنگ
- کروز کنترل
- اتوهلد Auto Hold
- سیستم ضد هرزگردی ESC
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی EPB
- سیستم کمکی ترمز اضطراری
- سنسور پارک عقب
- سنسور باران
- دوربین ۳۶۰ درجه
- و…
رانندگی با کی ام سی J7 (جک j7)
کی ام سی J7 میخواهد با ارتفاع پایین خود و تکیه بر شاسی و پیشرانه قدرتمند، سواری هیجانانگیزی را مهیا سازد. این موضوع باعث میشود تا شاهد کوبش تعلیق مخصوصاً در بخش پشتی باشید. این ایراد، دلیل اصلی به صدا افتادن زودتر از موقع اتاق خواهد بود. سقف شیبدار و پایین خودرو هم برای افراد بلندقد مشکل ایجاد میکند. شتاب خودرو بیش از آنکه واقعی باشد، احساس میشود. درواقع ما با بنزین معمولی و در شرایط عادی، شتاب چندان مطلوبی را هم ثبت نکردیم. علاوه بر این J7 برخلاف انتظار، نتوانست در هندلینگ هم درخشان و لااقل در حد انتظار و توقعات ما ظاهر شود. شروع حرکت مخصوصاً دنده عقب در سرازیری با گیربکس دوال کلاچ J7 مشکل دارد. هرچند تعویض دندهها بسیار نرم انجام میشود اما در نمونه مورد آزمایش ما، دور موتور حتی در حالت اسپرت از ۵ هزار دور فراتر نمیرفت. بعلاوه تغییر مودهای رانندگی هم تغییر محسوسی در تنظیمات و عکسالعملهای خودرو نشان نمیداد.
ارزش خرید کی ام سی جی ۷
موفقیت در فروش کی ام سی J7 یا همان جک j7 نشان میدهد که هنوز هم کسانی هستند که خرید یک سدان را به کراساوورها ترجیح میدهند. درست است که هنوز بیشتر مشتریان چه در ایران و چه در سایر کشورها در تبوتاب خودروهای شاسیبلند و کراساوور ماندهاند اما حضور محدود چند سدان در یک کلاس کم رقیب میتواند بستری برای موفقیت باشد. امروزه دیگر خبری از زانتیا و امجی ۶ GT در بازار خودروهای نو نیست و J7 میتواند یادآور خاطرات آنها باشد.
مزیتهایی چون طراحی متفاوت و چشمگیر، قدرت مناسب، آپشنهای خوب و تمایز خودرو، مزید بر علت میشوند تا بتوان کی ام سی جی ۷ را بهعنوان یک انتخاب در این کلاس جدی گرفت. اما مشکل اینجاست که طرفداران این سبک خودروها، معمولاً مشکلپسندتر بوده و مزید بر آپشن و طراحی ظاهری، به کیفیت محصول، تواناییهای فنی و دوام اهمیت میدهند.
J7 با توجه به قیمت آن در بازار، کمتر از انتظارات ما نشان داد. به نظر ما انتخاب خودروی بهتری بهعنوان محصول سدان برای کرمان موتور میتوانست برگ برندهای برای این شرکت باشد. درنهایت اگر به دنبال زنده کردن خاطرات سواری با سدانهای هیجانانگیزی؛ چون ام جی ۶ و مزدا ۳ با J7 هستید بهتر است به گزینه دیگری فکر کنید. بعلاوه اینکه کسانی که بین یک کراساوور و یک سدان مردد ماندهاند و جادوی طراحی و خاص بودن این خودرو آنها را گرفته، بهتر است به سراغ همان کراساوورهای هم قیمت مانند کی ام سی K7 بروند.
قیمت جک کی ام سی جی ۷ صفر در کارخانه و بازار (۲۶ آذر ۱۴۰۳)
قیمت فروش جک Sehol A5 Plus از ۱۳۸۰۰ تا ۱۸۸۰۰ دلار است. قیمت کی ام سی J7 در بازار ایران کمی بالاتر از رقبایی چون فونیکس آریزو ۶ پرو و البته دوبرابر قیمت جهانی آن است. متاسفانه این خودرو در ایران رقیب دیگری ندارد و تنها میتوان آن را جایگزینی برای خودروهای سدان دست دوم و کارکرده کرهای و ژاپنی دانست.
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کی ام سی KMC J7 | ۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
ویدیو تست و بررسی تخصصی kmc j7 توسط مجموعه پدال
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
مهرداد
۱ شهریور ۱۴۰۲واقعا ماشین خوبی هستش دوستان از ماشین های ایرانی مثل دنا و رانا ک اصلا ب گردش هم نمیرسن والا من چند سال جک داشتم جز روغنش هیچ خرجی نداشت برام اینم چند ماه هستش خریدم واقعا راضی هستم
هدی
۴ آذر ۱۴۰۲ولوم صدای ظبط و پیدا نمی کنم رو مانیتور؟؟؟
f
۴ دی ۱۴۰۲نداره – فقط روی فرمان خودرو هست
محمد
۱۵ دی ۱۴۰۲سلام ، شما میتونید صفحه نمایش رو از بالا به پائین بکشید ، تنظیم ولوم اونجا مشخه
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳صفحه رو بکش به سمت پایین گزینه دوم
Amir
۲۲ آذر ۱۴۰۲من بین j7 و آریزو ۶ پرو مردد بودم،کلی ویدیو و مطلب از هر دو خودرو دیدم،بیش از ۸۰ درصد j7 رو بهتر و قویتر معرفی کردن.
شما فک کنم طرفدار کراس اوور هستید.کلا از محصولات ایرانی بهتر و قویتر هستش،از نزدیک هم که مقایسه کردم با آریزو ۶ پرو به نظرم استخون دارتر بود j7
Rman
۸ دی ۱۴۰۲قیمت واقعی این خودرو ۸۰۰میلیونه و از قیمت بازار آزاد دنا پلاس و تارا ارزون تر هست و باید با همین سطح ماشین ها مقایسه بشه
چقدر خوب بود با توجه به ارزونی بنزین و کیفیت پایین بنزین تو ایران،ماشین ها با موتور تنفس طبیعی با حجم بالا مثل موتور تویوتا کمری و مزدا۳ وارد میشد و ضعیف بودن چینی ها و حساسیت به سوخت و استهلاک اونارو محو میکرد
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳تنها ضعفش حساسیت بنزین و کشش تو سربالاییه
تو سربالایه خیلی باگ داره
شهرام مرادی
۷ مرداد ۱۴۰۳من تازه تحویل گرفتم و هنوز کیلومترش به ۳۰۰۰ تا نرسیده ، کپرسور کولرش سوخت ، بردم نمایندگی گرگان گفتن چندتا دیکه هم از مدل j7 سوخته و باید توی نوبت بمونی و الان توی این گرمای هوا و شدت گرما ، ماشینو از خرداد ماه تا حالا خوابودندیم توی نمایندگی و هیچکی جوابگوی قطعه نیست . نمایندگی میگه اینجا باشه اگه اگه اگه قطعه تامین بشه شما اولویت هستی ، چی باید گفت ؟؟؟؟
مشکل بعدی کیفیت بسیار پایین رنگ ماشین توی مدلهای جدید هست ، ماشینم پارک بوده و یه پرنده کوجیک نشسته روی کاپوتش و خط افتاد روی رنگش ، برم چند کارشناس رنگ و همه متعجب شدند که چرا پوشش محافظ رنگ کارخونه ای نداره ، خود کرمان موتور هم تماس گرفتم زیر بار نمیره و میگه چون کارشناسهای ما قبول ندارن پس خودت مقصری ، حالا نمایندگی خودش میگه رنگ ماشینت مشکل داره ، کارشناس میگه نشول داره ، ولی کرمان موتور زیر بار نمیره جالبه ، حالا میخوام برم اداره صمت ، بخش حمایت از حقوق مصرف کنندگان شکایت ثبت کنم و با ندارک علیه کرمان موتور شکایت کنم ، نزدیک بیشتر از یک و نیم میلیارد پول دادیم یه ماشین بی کیفیت به ما انداختن .
محمد
۱۲ آبان ۱۴۰۳سلام دوستان
لطفا راهنماییم کنید
من اول خواستم mvm x55 pro بخرم که مشخصات و نظرات رو خوندم منصرف شدم.
یکی از دوستان گفت j7 بخرم الانم که نظرات رو می خونم 50 50 هست
کسی که داره و استفاده می کنه یا داشته و استفاده کرده راهنمایی کنه.
بخرم یانه؟ چند درصد رای مثبت میدید بهش؟
رضا
۲۱ آبان ۱۴۰۳سلام من از سال ۹۶ جک جی دارم اتومات و تا امروز خدا روشکر بزنم به تخته رنگ تعمیرگاه رو ندیدم سرویس اولیه هم نبردم خودم هر ششماه روغن عوض کردم و هر سال آب رادیاتور دوسال روغن گیربکس الان بین اریزو ۶ و جی۷ موندم میخوام نو کنم ماشینو خاطره خوبی که روی جک دارم تصمیم گرفتم جی۷ رو بگیرم امیدوارم کیفیتش مثله جی۵ باشه انشااله فکر کنم کرمان موتور استخوندار تر باشه ماشیناش یا حالا من شانس آوردم نمیدونم
حمیدرضا
۲۷ آذر ۱۴۰۳سلام من از این ماشین دارم ۸ هزارتا کار کرده.زمانیکه به دست انداز نزدیک میشم و ترمز میزنم وقتی گیربکس از ۲ به ۱ میاد همراه با یه تقه و صدا هست خواستم ببینم این طبیعیه یا گیربکس ایراد داره