جک - jacخودروهای چینی

سیهائو X6، فیس‌لیفت بزرگی روی جک S5 سالخورده

Sehol که در زبان چینی سیهائو تلفظ می‌شود، برندی متعلق به شرکت جک است که در اوایل سال ۲۰۱۸ از طریق جوینت ونچر با سئات و فولکس‌واگن برای ساخت نسخهٔ الکتریکی از محصولات جک ایجاد شد. استراتژی این برند اما در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و ازآن‌پس، تقریباً تمام سدان‌ها و کراس‌اوورهای جک از طریق برند سیهائو به بازار عرضه شدند؛ اما در بین محصولات جک، هنوز یک کراس‌اوور مانده که به برند سیهائو منتقل نشده و آن مدل سالخورده S5 است. حال اما جک این خودرو را با فیس‌لیفت بزرگی و نام سیهائو X6 در نمایشگاه پکن رونمایی کرده است.

جک با ایجاد تغییراتی بزرگ در S5 و تبدیل آن به X6 سعی کرده ظاهر این کراس‌اوور کامپکت که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد را بروز و مدرن کند. در قسمت جلویی خودرو با جلوپنجره بسیار بزرگ و چراغ‌های T شکل، شاهد نمای کاملاً جدیدی هستیم تا جایی که در نگاه اول هرگز به نظر نمی‌رسد این یک جک S5 باشد. در پروفیل جانبی اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا سیهائو X6 در اینجا تقریباً هیچ تغییر بزرگی نسبت به قبل تجربه نکرده و دماغۀ کاملاً جدید و اغراق‌شده در پیوند با پروفیل جانبی ساده و قدیمی، عدم هماهنگی عجیب و ناخوشایندی را ایجاد کرده است. تنها نکات قابل‌توجه در این قسمت رینگ‌های جدید دورنگ و زه زردرنگ در پایین درها هستند.

در عقب نیز حجم تغییرات به‌اندازهٔ جلو زیاد نیست زیرا بخش عمده‌ای از چراغ‌ها تقریباً دست‌نخورده باقیمانده و فقط حالا توسط نواری باریک به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، سپر هم از نو طراحی شده و جا پلاک از روی درب صندوق به اینجا انتقال یافته است تا نمای متفاوتی نسبت به قبل ایجاد شود اما با این کار حالا درب صندوق بیش‌ازحد ساده و خالی به نظر می‌رسد. طول، عرض و ارتفاع ابعاد سیهائو X6 به ترتیب ۴,۵۰۵ میلی‌متر، ۱,۸۵۰ میلی‌متر و ۱,۶۹۸ میلی‌متر اعلام شده که کمی افزایش را نسبت به جک S5 نشان می‌دهد. فاصله محوری این کراس‌اوور به‌اصطلاح جدید هم ۲,۶۶۰ میلی‌متر است.

در داخل سیهائو X6 شاهد کابین کاملاً جدید و مدرنی هستیم که هیچ نشانی از آن طراحی قدیمی S5 ندارد و تبحر چینی‌ها در متحول کردن خودرویی قدیمی را نشان می‌دهد. غربیلک فرمان چهارپرهٔ با طراحی جالب، نمایشگر بزرگ در بالای داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر تمام دیجیتالی از ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه X6 هستند. همچنین تریم‌های رنگی هم حس و حال شاداب و جوان‌پسندی به داخل خودرو بخشیده است.

سیهائو X6 با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود. هنوز زمان عرضهٔ این کراس‌اوور جدید اعلام نشده اما انتظار می‌رود به‌زودی فروش آن در چین شروع شود زیرا نمونه‌هایی از آن قبلاً در برخی نمایندگی‌های جک به نمایش درآمده‌اند. سیهائو X6 در چین جایگزین جک S5 خواهد شد که تولید آن در سال ۲۰۱۹ پایان یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه مدت کوتاهی هست مراسم افتتاحیه کارخونه آستین تسلا برگزار شده ( سایبر رودئو ) ولی هنوز سایت های معتبر زومیت و زیر مجموعه های زومیت هیچ خبری رو کار نکردن
    کمک نمی‌خواید ؟

    موافقم 22
    مخالفم 12
  2. Jdm باز

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    X6 بی ام و 🌝
    X6 سیهائو 🌚

    موافقم 25
    مخالفم 5
  3. AMANTE

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    طراحی جلوی ماشین بیشتر از اینکه زشت باشه، اغراق آمیز طراحی شده.
    در کل طراحی ناهماهنگی داره که نمای جلو یک طراحی و بقل یک طراحی و عقب هم یک طراحی دیگه.
    بشخصه ظاهر S5 عادی قبلا فیس لیفت خود Jac رو بیشتر دوست دارم.
    که یکی از موفق ترین کراس اوور های چینی ایرانه و تعریف اش رو زیاد شنیدم.

    موافقم 31
    مخالفم 2
    1. al-ml-kh

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      یه یک ماهی تقریبا سوار s5 شدم میتونم بگم واقعا ماشینیه که انتظاراتو برآورده میکنه .بی صدا بودن اتاقش و شتاب نسبتا قابل ثبولش تنها مشکلش به نظرم مصرفش بود که تقریبا صدی 12 تا میسوزوند
      بعد قیمت این ماشین تو بازار چین چیزی حدود 12 هزار دلار هستش و سواریش برام خوب بود ولی هنوز تو کتم نمیره چطور ماشینی که قیمت تولیدیش از دنا اتومات کمتره (قیمت دلاریش) ولی قیمتش تو کشور عزیزمون انقد اختلافداره با دنا اتومات
      واقعا جای تعجب داره

      موافقم 17
      مخالفم 4
    2. پدرام

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      شما تعریفش شنیدی همچون آش دهن سوزی هم نیست در بحث شتاب و کشش خوبه اما ضعف هاش هم نباید نادیده گرفت!
      مصرف سوخت بسیار بالا، سواری خشک (خصوصا ردیف عقب)،‌ صندلی ها کاملا معمولی، کیفیت پایین کابی

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. al-ml-kh

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        بله قبول دارم نسبت به کلاس بدنش سواریش خیلی خشکه

        موافقم 7
        مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    برندهای محبوب تو هر گوشه‌ ای از دنیا که باشن مردم از وجودشون و از دیدنشون لذت میبرن …… چینیا هم اگر میخان به جمع برندهای محبوب ملحق بشن حالا حالاها باید رو خیلی چیزا کار کنن و واسه شروع هم باید اول از همه دزدیدن طرح و کپی کاری رو بزارن کنار

    موافقم 13
    مخالفم 4
  5. ARMAN

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    برندای چینی چون اکثرا نوپا هستن ناپختگی و عدم هماهنگی تو طراحیاشون دیده میشه

    موافقم 10
  6. پدرام

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی قسمت جلو خصوصا این گریل مسخره خیلی تو ذوق می زنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. مسعود

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    طراحی خیلی ناهماهنگه…
    انگار مثلا پراید رو بخوای فیست لیفت کنی جلو پنجره و عقب پارس رو بیای رو اتاق پراید ببندی… یه همچین حالتی…

  8. Asghar

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    موتور ۱.۵ لیتری ۱۵۰ اسب. بابا بسه دیگههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا