جتور تراولر شاسیبلندی چهارچرخ محرک با حال و هوای آفرودی است که بهزودی با قیمت پایه ۲۱ هزار دلار راهی بازار چین خواهد شد.
برند جتور متعلق به چری رسماً شاسیبلند جدید خود بنام تراولر را در چین رونمایی کرده است. این خودرو یک شاسیبلند چهارچرخ محرک با حال و هوای آفرودی است که حدود دو ماه دیگر برای فروش در چین عرضه خواهد شد. تراولر ظاهر وحشی و جذابی دارد. در جلوی خودرو شاهد نمایی شبیه فورد برانکو هستیم. در هرکدام از چراغهای جلو شش واحد LED مجزا تعبیه شده و بین آنها نیز جلوپنجرهٔ مشکیرنگ با نوشتهٔ چراغدار JETOUR به چشم میخورد که بسیار جالب است. در سپر جلو هم چراغهای LED دیگری دیده میشود.
ستونها، سپرها و بچه گلگیرها همه به رنگ مشکی هستند و آینههای جانبی برای چنین خودرویی ابعاد بزرگ و مناسبی دارند. همچنین روی کاپوت مقابل ستونهای A نیز دستگیرههای نصب شده است. در عقب خودرو، کاور بزرگ و مربعی چرخ زاپاس به همراه چراغهای عمودی، لندروور دیفندر را به یاد میآورند و درب صندوق هم مثل شاسیبلند بریتانیاییها بهصورت افقی به سمت راست باز میشود. روی سقف خودرو نیز چراغ ترمز سوم کشیدهای به چشم میخورد. ریلهای روی سقف و پله رکابهای جانبی هم ویژگیهای آفرودی تراولر را تکمیل کردهاند.
در داخل خودرو شاهد فضای مدرنی هستیم که به سبک همه آفرودرهای مشهور، تم عمودی دارد. غربیلک فرمان بیضیشکل، دریچههای تهویه جانبی عمودی، صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر بسیار بزرگ در میانهٔ داشبورد و تودوزی چرم و جیر ازجمله ویژگیهای داخلی قابلتوجه این ماشین هستند. روی کنسول مرکزی خودرو هم انتخابگر دنده و انتخابگر حالات رانندگی دیده میشود درحالیکه زیر دریچههای تهویهٔ مرکزی دو دستگیره به چشم میخورد که بین آنها پد شارژر بیسیم جای گرفته است.
تراولر با دو پیشرانهٔ بنزینی و یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. موتورهای بنزینی شامل ۱.۶ لیتری توربو متصل به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و ۲ لیتری توربو با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک میشود درحالیکه نسخهٔ پلاگینهیبریدی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکند. تمام نسخهها بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. جتور هنوز ابعاد دقیق شاسیبلند جدید خود را اعلام نکرده و صرفاً طول آن را بیش از ۴.۸ متر و فاصلهٔ محوری را بیش از ۲.۸ متر عنوان کرده است.
اولین نمایش عمومی تراولر ماه آینده در نمایشگاه شانگهای صورت خواهد گرفت و سپس در ماه می با قیمتی از ۱۴۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱,۵۰۰ دلار تا ۲۰۶,۸۰۰ یوآن معادل ۲۹,۷۰۰ دلار راهی بازار چین خواهد شد. تراولر اما تنها مدل آفرودی در سبد محصولات جتور نخواهد بود و این شرکت قصد دارد طیف متنوعی از این مدلها را به بازار عرضه کند. اولین مدل، همین تراولر است که قبلاً با نام T-1 شناخته میشد. سپس سال آینده T-1L به بازار خواهد آمد که نسخهٔ کشیده و هفتنفرهٔ تراولر خواهد بود. پس از این نوبت به T-2/T-3 میرسد که یک شاسیبلند آفرودی بزرگتر خواهد بود. در آخر نیز مدل P-2/P-3 ارائه خواهد شد که نسخهٔ پیکاپ T-2/T-3 است.
j t s
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کاش وارد بشه .
حداقل بجا آشغال های ۳۰ سال پیش یکم بازار تنوع بگیره
R/T
۱۲ اسفند ۱۴۰۱واردم بشه قیمتش ارزون نیست که راحت ۲ یا ۳ میلیارد قیمت میخوره
J T S
۱۲ اسفند ۱۴۰۱بله . تو زمونه ای که ۲۰۶ پلاس ، به ۱ میلیارد میرسه و به زودی پراید ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیونی هم میاد ، این ماشین باید هم بشه ۳ میلیارد .
اما اونا کجا و اینا کجا . ( درسته این ماشین یه کپی افتضاح و بی کیفیته در قیاس با خودروهای روز ، اما برای بازار ایران با این وضع فعلی و به دور از خوش خیالی ،کاملا عالیه )
مجتبی بیرانوند
۱۵ بهمن ۱۴۰۲همین های که میگیم کپی اروپای دارن رشد میکنن الان هم داره تو امارات عرضه میشه چیزی نیست هم ردیف بزرگان بشن
پویا
۱۲ اسفند ۱۴۰۱راحت بالای 4 میلیارد قیمت میخوره تو بورس هم حتما تا 5_6 میلیارد میره:)
M
۱۱ مهر ۱۴۰۲شوخی میکنی؟ این بیاد زیر ۵ تومن قیمت نمیخوره
M
۱۱ مهر ۱۴۰۲خدایی قیافشو دیدم خیلی حال کردم
کاش چینی ها کنار ظاهر و آپشن فنی هاشون هم به اروپایی ها و آمریکا و ژاپن برسونن آدم میمونه قیافه اینا خیلی متنوع تر و باحال تره
ا زطرفی فنی اروپایی و آمریکایی بهتره
لامصباااااا
البته بعضیا مثل دیفندر همه چی تمومن
R/T
۱۲ اسفند ۱۴۰۱عقبش کپیه دیفندر هست
mahan
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کابینش چه خوشرنگه انصافا. لذت بخشه .
زیزیگولو
۱۲ اسفند ۱۴۰۱اندر حکایت کپی کاری در خودروسازی چی.ن!!!
Alireza
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کاش ماهم همچین کپی هایی میزدیم
M
۱۱ مهر ۱۴۰۲میزنیم دیگه ایگو ۸ پرو
Avan
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کپی کاری است ولی قشنگه و ۴×۴ بودنش هم نکته ای مثبته.ولی قیمت نسبتاً بالایی هم داره.۲۱ هزار دلار نزدیک به قیمت کره ای هایی مثل سانتافه است.
علی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱سانتافه محدوده سی و خورده ای تا چهل خورده ای هزار دلار هست
M
۱۱ مهر ۱۴۰۲۲۱ هزار تا زیاده؟ میشه یه میلیارد خدایی زیاده؟
یارو باید کمری ۱۵ سال کارکرد بخره با این قیمت
خب ماشین صفر مسخره پنج سال استفاده میکنه بعدم عوض میکنه
Taha Malek
۱۲ اسفند ۱۴۰۱از جزئیات آفرودر های رده اول جهان داخلش هست ولی طراحی مستقل خودشو داره بنظرم
به شاسی و سیستم فنربندی اشاره نشده یا من ندیدم ؟
Giantatic
۱۳ اسفند ۱۴۰۱طراحی مستقل خودشو داره ؟
همه جاش کپی شده .
طراح خودنرو
۲۳ اسفند ۱۴۰۱کپی هست ،،،، آشغاله ،،، خوب عزیزم اون گوشی رو بذار پایین ، تو هم یکی از این آشغالا تولید کن که نگن فلجه ، علیله ، ذلیله
M
۱۱ مهر ۱۴۰۲آقا توقع نداری که چینی که کل صنعت خودروش شاید میانگین ۲۰ سال عمرشه با مرسدس رقابت کنه؟
خب بذار یه ۳۰ سال دیگه بگذره به ۵۰ سال برسن بعد صحبت میکنیم