جدیدترین محصول گروه بهمن موتور فیدلیتی پرستیژ نام دارد. این کراساور چینی، مدل X70 از شرکت خودروسازی جتور زیرمجموعه چری است.
جتور (Jetour)، یک برند چینی زیر مجموعهی چری است. محصولات جتور، مشابه سری خودروهای تیگو، کراساورهای اندازه متوسط هستند. چری با اختلافی اندک نسبت به جیلی و بیوایدی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوهبر امکانات رفاهی نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر قابل قبولی دارند و مردم کشورهای کمتر توسعهیافته را جذب میکنند. بازار ایران هم در سالهای گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. کراساورهای X22 ،X33، تیگو ۵ و تیگو ۷ و سدان آریزو ۵، بخش بزرگی از خودروهای وارداتی در جادههای ایران را تشکیل میدهند. با این اوصاف، میتوان چری را مهمترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست که حالا علاوهبر مدیران خوردو با گروه بهمن موتور هم، وارد همکاری شده است.
ابتدای سال ۱۴۰۰، محصول جدید بهمن موتور با نام فیدلیتی وارد بازار ایران شد. نام اصلی این کراساور در بازار چین، جتور X70 است. محصول جدید بهمن موتور که با نام فیدلیتی پرستیژ معرفی شده، درواقع جتور X70 پلاس است. این خودروها از نظر پلتفرم و تجهیزات فنی، مشابه هستند اما نسخهی پلاس دارای امکانات رفاهی بیشتر، تزئینات لوکستر و کمی افزایش ابعاد بدنه است.
طراحی بیرونی و نمای بدنه فیدلیتی پرستیژ
جتور X70 پلاس (فیدلیتی پرستیژ) سال ۲۰۲۰ در چین رونمایی شد. این کراساور با ابعادی به طول ۴,۷۴۹ میلیمتر، عرض ۱,۹۰۰ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱,۷۲۰ میلیمتر، فاصله محورهای ۲,۷۴۵ میلیمتر دارد. فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم (محصول قبلی بهمن موتور) سه سانتیمتر طول بدنهی بیشتر و ۲/۵ سانتیمتر ارتفاع بیشتر است.
با وجود پلتفرم مشترک، نمای روبرو در کراساورهای جتور X70 و X70 پلاس، کاملا متفاوت است. مدل پلاس (فیدلیتی پرستیژ) چراغهای باریکتر و حس تهاجمیتر ارائه میکند. فقدان ادوات پلاستیکی سیاهرنگ در سپر و نصب جلوپنجرهی بزرگ با تزئینات براق کروم، فیدلیتی پرستیژ را لوکس و ارزشمند جلوه میدهد. این خودرو حجمدهی بسیار خوبی در طرفین سپر و کاپوت جلو دارد. چراغهای روشنایی روز هم به صورت ردیف عمودی از LED، در حفرههای طرفین سپر نصب شدهاند.
به دلیل پلت فرم مشترک فیدلیتی پرستیژ با فیدلیتی پرایم، نمای جانبی این خودروها تفاوت خاصی با هم ندارد. نسخهی فول آپشن از مدل جدیدتر (فیدلیتی پرستیژ)، همراه چرخهای ۲۰ اینچ و تایرهایی با پهنای ۲۵۵ میلیمتر عرضه میشود که برای فیدلیتی پرایم، قابل سفارش نیست.
نمای پشت جتور X70 پلاس با حجمدهی بسیار خوب درپوش صندوق و سپرها، فراتر از کراساورهای معمول در صنعت خودروساز چین، به نظر میرسد. اگزوزهای دوقولو در طرفین سپر، چراغهای اسپرت LED باساختار پیوسته، جاسازی محل نصب پلاک روی کاپوت عقب و طراحی چشمنواز چراغهای هشدار دهنده در نوار باریک نزدیک سپر عقب، نکات مثبت و تحسینبرانگیز در طراحی فیدلیتی پرستیژ هستند.
در مجموع، به زحمت میتوان از نمای ظاهری فیدلیتی پرستیژ ایراد گرفت. این خودرو با الهام از زبان طراحی مرسوم در برندهای مشهور دنیا و پرهیز از کپیکاری، محصولی زیبا و راضیکننده به نظر میرسد.
طراحی داخلی و نمای کابین فیدلیتی پرستیژ
کلاس شاسیبلندهای لوکس چینی، طی سالهای اخیر شکل گرفته و حالا دارای علاقهمندان پرشمار در کشورهای مختلف است. این نوع خودروها در مقایسه با مدلهای معمولی ساخت چین، امکانات رفاهی بیشتری دارند و کیفیت بالاتری برای داشبورد و صندلیها فراهم میکنند.
فضای داخلی فیدلیتی پرستیژ، تقلیدی از سبک طراحی مدرن در خودروهای مرسدس بنز است. نمایشگر بزرگ و سرتاسری که پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی را شامل میشود، بهندرت در خودروهایی غیراز مدلهای ساخت آلمان، دیده شده است. همچنین پوشش چرم صندلی، تودری و بخش میانی داشبورد، حس لوکس فیدلیتی پرستیژ را تقویت میکند.
دسته دندهی بزرگ و جوی استیک مجهز به کلید گردان، امروزه در بسیاری از کراساورهای لوکس چینی وجود دارد اما، نمایشگر لمسی نزدیک دسته دنده برای کنترل تهویه مطبوع و سیستم صوتی خودرو، تجهیزی نسبتا جدید محسوب میشود که روی فیدلیتی پرستیژ نیز ارائه میشود. فرمان D شکل با کلیدهای گردان، خروجی صدای داخل درهای ورودی، پوشش نرم داخل تودری و دکمههای تنظیم برقی صندلی راننده که نزدیک شیشهی پنجره نصب شدهاند، دیگر ادوات شبیه به مرسدس بنز در فیدلیتی پرستیژ هستند.
در تصاویر سایتهای چینی از جتور X70 پلاس، صندلیهای لوکس و ارگونومیک با پوشش چرم مصنوعی دیده میشوند. این خودرو برای پنج سرنشین بالغ، راحت به نظر میرسد. در صندوق عقب هم، حدود ۵۰۰ لیتر فضای حمل بار وجود دارد که پس از خواباندن صندلیهای ردیف دوم به ۱۶۸۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی فیدلیتی پرستیژ
جتور X70 پلاس، مثل بسیاری دیگر کراساورهای چینی از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده نمیکند و مجهز به پیشرانه ۱/۶ لیتری است. این خودرو، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. براساس اطلاعات موجود در منابع چینی، فیدلیتی پرستیژ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. این خودرو با سیستم دیفرانسیل جلو و جعبهدنده خودکار ۶ سرعته مجهز به دبلکلاچ تولید میشود؛ پس میتوان سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت فیدلیتی پرستیژ را، حدود ۹ تا ۱۰ ثانیه پیشبینی کرد.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع ایرانی، پیشرانه ۱/۶ لیتر فیدلیتی پرستیژ با فناوری AVL اتریش در چین ساخته میشود. همچنین جعبهدنده ۷ سرعته اتوماتیک برای این خودرو ارائه خواهد شد.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
هنوز فهرست دقیقی از امکانات جتور X70 پلاس برای عرضه در ایران موجود نیست. مدلهای مختلف در بازار روسیه به تهویه مطبوع دوگانه، قفل مرکزی، ایموبلایزر، استارت دکمهای، کروز کنترل، سقف پانورامیک، صندوق برقی، روشنایی روز، نورسنج چراغ، صندلی برقی، گرمکن داخل صندلی، سانروف، آینهبغل برقی و حسگر باران مجهز هستند.
در بحث ایمنی، ادعا شده که جتور X70 پلاس مجهز به ترمز اضطراری خودکار و دوربین ۳۶۰ درجه (دید پرنده) است. این خودرو با دوربین پارک و حسگر عقب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ضدقفل با سیستم کمکی (EBD)، کنترل کشش (TCS)، مدیریت تعادل (ESP) و سیستم حفظ خودرو در شیب (HCA) مجهز است.
قیمت فیدلیتی پرستیژ در ایران
هنوز فهرست امکانات برای فیدلیتی پرستیژ مونتاژ بهمن موتور، مشخص نیست. نسخههای مختلف این خودرو (جتور X70 پلاس) در بازار چین، ۱۲ تا ۱۹ هزار دلار قیمت دارند. با این اوصاف، ضمن توجه به شرایط بازار ایران، ارزش فعلی دلار و عرضهی خودروهای چینی همراه امکانات نسبتا کامل، احتمالا فیدلیتی پرستیژ مونتاژ بهمن موتور قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان خواهد داشت.
لاماری ایما و چری تیگو ۷ پرو مهمترین رقبای فیدلیتی پرستیژ هستند.
Hamid
۲۲ آذر ۱۴۰۰سلام …
ببخشید …
میشه یه بخش توی سایت اضافه کنید …
که هر کس لاگین میکنه …
بتونه انتخاب کنه مایل به دریافت اخبار داخلی هست یا نه؟! …
بنظرم میتونه جالب باشه…
حالا صرفا یه پیشنهاده برای شخصی سازی بیشتر اکانت ها …
به شخصه هر چی کمتر خبر داخلی ببینم کمتر عصبی میشم :)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ آذر ۱۴۰۰دوست عزیزم، شما می تونید روی مطالبی که براتون جالب نیست، کلیک نکنید و واردش نشید
RKH7787
۲۲ آذر ۱۴۰۰به همین سادگی
به همین خوشمزگی 😂
RKH7787
۲۲ آذر ۱۴۰۰ولی من یه پیشنهاد دیگه دارم
خیلی خوب میشه اگه یه بخشی باشه که بشه یک ماشینی رو انتخاب بکنی و دربارش اطلاعات بخونی
سایت های motor1 و carbuzz این رو دارن
خیییلی خوب میشه اگه پدال هم اینو داشته باشه
Hamid
۲۲ آذر ۱۴۰۰چه جالب
ممنون …
بابت راهنمایی …
MC20
۲۳ آذر ۱۴۰۰آشغال آمد پی هر آشغال ، چشم ما روشن به این آلودگی
بزم رندان کثافت خوار شد ، مایه ی آسایش و آسودگی … !!!
🔥A.H MOTORS🔥
۲۲ آذر ۱۴۰۰وقتی تیتر مطلب رو دیدم با خودم گفتم : خب که چی؟😐مثلا خیلی پول داری میخوای یدونه بخری😂
همون 206 از سرت هم زیادیه😐🤣
M.Kazem.K
۲۲ آذر ۱۴۰۰والا 🤦♂️😂😂
محمد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲جناب اشتری
مثه زومیت گزینه ای باشه که وقتی کامنتی پاسخ میگیره،شخص مطلع بشه
اینجوری سوالها بی پاسخ نمیمونه و گفتگوها داغتر خواهد بود
و البته برای کامنتهای زرد هم که سانسور همیشه هست
Homayoun
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ولی اگه میشد مثل اپهای دیگه وقتی کسی پاسخی به کامنتمون بده برامون تو قسمت کاربری یه پیغام بیاد خیلی خوب میشد
مردیم از خوشی
۲۲ آذر ۱۴۰۰مطمئن باش خود نویسنده هم چندان اعصاب خوردی کمی نداره بلاخره اونم تو همین کشوره
ممد ژانگولر
۲۲ آذر ۱۴۰۰دوستان توجه داشته باشن با خرید خودروی وطنی و چینی یکجورایی از تولید داخلی حمایت کردین
پس لوطفا پول دستتونه ثبت نام کنید و به گروه بهمن حال بدین و بپیوندید
اجرتون اون دنیا با حوریاست 😎
Amard
۲۳ آذر ۱۴۰۰اتفاقا جزا داره کمک به ظالم این خودرو در واقع جتور که زیر مجموعه چری و محصولات چری با استایل جوان پسند و قیمت کمتر میفروشه اما تو ایران با بیش از دوبرابر قیمت جهانی میفروشند بخاطر انحصار در مورد خودرو داخلی هم هیچ کدوم از اساس ساخت ایران نیستند تکنولوژی سی سال پیش فرانسه و کره هست که کمی بزک شده
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۰پس شما حوری نمیخوای دیگه ؟! 😉
مسعود
۲۲ آذر ۱۴۰۰تخصصی ندارم ولی حمایت میکنم :|
“سخن بزرگان”
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۳ آذر ۱۴۰۰هه
اون بزرگ لطفا بدون محافظ و اینا بیاد پیشم…
محمد
۲۳ آذر ۱۴۰۰سلام جالبه قیمت جهانیش از دوازده هزار دلار تا نوزده هزاردلار با قیمت دلار امروز میشود پانصد و هفتاد میلیون تومان بعد چرا قیمتش باید یک میلیارد و تا یک میلیارد و دویست تو ایران قیمت گذاری بشود واقعا چرا
مردیم از خوشی
۲۲ آذر ۱۴۰۰نسبت به قیمت خوبه ولی برا ما نه چون ما چند برابر قیمت واقعی تحویل میگیریم البته من خودم اصلا تمایلی به خرید خودرو چینی ندارم مگر بین ایرانی ها (فرانسوی های ضعیف شده ) و اینا قرار بگیرم
TOM KRISTENSEN
۲۲ آذر ۱۴۰۰پدال تبلیغتو بکن، ریچارد هموند اینجوری از ۹۱۸ تعریف نکرده بود
مردیم از خوشی
۲۲ آذر ۱۴۰۰😑
امیرحسین
۲۳ آذر ۱۴۰۰فقط پاسخ آقای اشتری
آقای اشتری عزیز ولی من خیلی دوست دارم سایت پدال هم بین المللی میشد و شما و دوستان خوب شما هم با ماشین های روز دنیا تو کشور خودمون کلیپ درست میکردین نظر کارشناسانه در مورد ماشینا میدادین
و اینکه سایت به چند زبان دیگه هم بالا می اومد تا میتونسیم از کاربرهای خارجی هم استقبال کنید
میدونم با این وضعیت انحصاری خودرو فعلا یه رویاس
ولی امیدوارم بشه و سایت پدال بتونه موفق بشه
چون یکی از سرگرمی های روزانه من سر زدن به سایت خوب پدال
Navid_A.J
۲۳ آذر ۱۴۰۰فکر کنم بروبچه هایی هستن که از جاهای مختلف دنیا میان پدال رو میبینن. البته سردبیر میتونه آمار آی پی هایی که وصل میشن رو بیاره.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آذر ۱۴۰۰امیدوارم به این سطحی که شما فرمودین برسیم
در تلاش هستیم تولیدات ویدئوی فارسی رو گسترش بدیم
ایران
۲۳ آذر ۱۴۰۰با اینکه از دیدن کراس اور ها خستم ولی به نظرم نسبت به بازار بسته ایران آپشن های خوبی داره ولی یه میلیارد نمی ارزه اونم با قدرت ۱۵۶ اسب بخار
Avan
۲۳ آذر ۱۴۰۰انصافا از نظر طراحی خیلی عالی شده. یه مطلب هم از تیگو ۸ پرو دیدم واقعا امکانات جالبی داشت از جمله تا حدودی توانایی خودران داشت که برام جالب بود.
کافر مقدس
۲۳ آذر ۱۴۰۰پدال خیلی برای تولیدات داخل و چینی داره ماله میکشه جدیدا
البته بازدید هم داره و به درآمد از سایت شون کمک میکنه . مردم ایران سرچ میکنن دیگینیتی سایت ها هم بهشون میگه یه ماشین لوکس ولی دو روز ماشین مشتری نداره و رو دستش باد میکنه
این سناریو تبلیغات برای چینی ها در چند سایت ایرانی خیلی وقته لو رفته
کافر مقدس
۲۳ آذر ۱۴۰۰دقت کنید در مورد ماشین های چینی درباره ایمنی از واژه *ادعا* استفاده میکنند . یاده اون ماشین چینی افتادم که ادعا کرده بود 5ستاره گرفته ولی گندش در اومد اصلا تستی در کار نبوده
mohsen
۲۳ آذر ۱۴۰۰یجوری عقبش 4 تا اگزوز فیک گذاشتن فک میکنی موتور 8 سلیندر روشه….
می خوای فیکم بذاری خو دو تا بذار…
علی
۲۳ آذر ۱۴۰۰وایی چری جتور x70 پلاس ارزوم بود بیاد ایران داشبورد تمام چرم و امکانات بی نظیرش و موتور قدرتمندش قیمتشم مناسب باشه حله عالیهههههه
اوففف
Swedish arrogant tiger
۲۳ آذر ۱۴۰۰“رپرتاژ :” فراموش شد!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آذر ۱۴۰۰حیف رپورتاژ نیست و بابت این مطلب پولی نگرفتیم :)
چند ساعت زمان صرف کردیم تا مخاطب ایرانی با یک ماشین وارداتی آشنا بشه
علی
۲۹ آذر ۱۴۰۰من موندم شما هرجا که میرید مقاله بنویسید مردم به شما گیر میدن میگن ریپورتاژ خب واقعیته دیگه
ماشین به این خوبی و خفنی دلیلی نداره اقای اشتری ازش الکی بد بگن
یکی از خوبی های بررسی های شما به کار نبردن تعصب هست این خیلی خوبه 🥰
حالا یه عده که از کنار یه محصول چینی هم رد نشدن و بهترین ماشینی که سوارش شدن پراید بوده میان نظر میدن یه بحث دیگست 🙃
GT
۲۳ آذر ۱۴۰۰اصلا هم مشخص نیست پنل های روی پره فرمان از AMG GT کپی شده🙃
برایان
۲۴ آذر ۱۴۰۰میگن این ماشین فولش ۱۹ هزار تاس ، میشه تقریبا ۶۰۰ میلیون، خب این باشه ۶۰۰ میلیون دیگه کی میره دنا پلاس بخره، قیمت گذاری برای ماشین های چینی دستوریه، نزدیک قیمت ایران خودرو بذاری قیمتو، خاکتو به توبره میکشه ایران خودرو، یه سدان چینی بود اسمش یادم نیست ، پارسال اومد قیمتش پیش فروشش زیر قیمت دنا بود، بعد ۲ ماه قیمتش ۱۵۰ میلیون از دنا رفت بالاتر و داستان های مشابه این.
M
۱ دی ۱۴۰۰لطفا در خصوص مشخصات اصلاح بفرمایید، جتور X70 پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ با مشخصات فنی مختلفی در بازارهای هدف عرضه شده است. اما بیشترین توجه ها به نسخه ۱٫۶ لیتری توربو شارژر این خودروی ۷ نفره است. این پیشرانه که با مهندسی AVL اتریش همراه است، ۱۹۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند و توان خود را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی X70 پلاس می رساند. قوای محرکه این محصول جتور مشابه به ساختار پیشرانه در چری تیگو ۸ پرو مدیران خودرو است.
جتور X70 پلاس می تواند تا با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹ ثانیه ثبت کند و مصرف سوخت میانگین ۸٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.
حیدر
۱۹ دی ۱۴۰۰واقعا درباره قیمت این ها حرفی ندارم !!!!😕😕
diako1973
۳۰ آذر ۱۴۰۱درود همگی.من پنج ماه پیش جتورایکس هفتاد پلاس مدل ۲۰۲۳ را تو کردستان عراق خریدم نمایندگی شیش سال گارانتی موتور.جعبه دنده وسیستم برقی با تعویض رایگان روغن وفیلتربرای یک سال تضمین کرده قیمت ماشین با پلاکش برام بیست وسه هزار دلار اب خود وتا الان هفت هزارکیلومتر روندم باید صادقانه اضافه کنم که از همه نظر ازاین ماشین راضی هستم امیدوارم تجربه کوتاه بنده بتونه کمکی برای دوستانی باشه که درحال انتخاب ماشین هستند
Diako1973
۲ دی ۱۴۰۱یادم رفت که بنویسم جیتوری که من خریدم ۱/۶لیتری توربو شارژه با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر با جعبه دنده هفت سر عته و دو کلاجه،بنظر من هم ۱/۵ با ۱۵۴ اسب بخار برای این ماشین میتونه کم باشه
sepehrg
۲۴ خرداد ۱۴۰۲مانتیور وسطو یکم بیشتر میکشیدین خب چرا انگار نصفس
حسین
۲۴ خرداد ۱۴۰۲فقط نمای جلو و عقبو عوض کردن و میخوان با قیمت بیشتر به مردم بفروشن.
HRSJAMEI
۲۴ خرداد ۱۴۰۲سلام
این خودرو ترکیبی از طراحی بنز و بی ام و و لندرور هست فرمان و دریچه های کولر بنز ، تنظیم گرما و سرما کولر لندرور طراحی گیربکس بی ام و
اگر خودرو به همین صورت بدون تغییرات بیاد مانند نسخه قبلی که نباشه که ایرادی من از فیدلیتی که برای من جالب نبود صفحه نمایش کوچک بود عرض و طول بیشتری داشت بهتر بود
فرزاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲بازار خودروی کشور پدر نداره پس برای حمایت از این بچهی یتیم قیمت خیلی بسیار بالا بذارید تااااااااا آموزانش بگذره