تلویزیون پدالخودروهای چینی

بررسی جامع جتا VS5 ماموت، مشخصات، قیمت + ویدیو

آیا جتا VS5 وارداتی ارزش خرید دارد؟

جتا، برند اقتصادی مشترک فولکس‌واگن-فاو، توانسته با ارائه سه محصول ارزان‌قیمت روی پلتفرم‌های شرکت فولکس، موفقیت‌های خوبی در بازار چین کسب کند. اکنون هر سه این خودروها شامل VS5 و VS7 کراس‌اوور و سدان VA3 نامزد واردات به ایران توسط ماموت خودرو شده‌اند.

جتا VS5 ماموت

جدول مشخصات جتا VS5

مشخصات فنی جتا VS5 (مدل پایه)
موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر
قدرت موتور ۱۴۸ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
سیستم دیفرانسیل دیفرانسیل جلو (FWD)
شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی) حدود ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
ظرفیت باک ۵۱ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
طول خودرو ۴۴۱۹ میلی‌متر
عرض خودرو ۱۸۴۱ میلی‌متر
ارتفاع خودرو ۱۶۱۶ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۲۶۳۰ میلی‌متر
حجم صندوق عقب ۴۸۲ لیتر
رینگ‌ها ۱۶ اینچی فولادی
تعداد سرنشین ۵ نفر
ایربگ‌ها ۶ ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم‌های ایمنی ترمز ABS، کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS)، دستیار ترمز (BA)
سیستم تهویه تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی سیستم صوتی ۴ بلندگو

معرفی جتا VS 5 ماموت خودرو

کراس‌اوور کامپکت VS5 اولین محصول برند جتا بود که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار چین شد. این خودرو به‌واسطه قیمت بسیار خوب و ویژگی‌های فنی مورد استقبال قرار گرفت. موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژر با وجود حجم کم خود می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. کارکرد این موتور بسیار خوب و بدون ناک است و توربوشارژر کوچک‌ترین نشانی از لگ  ندارد. البته باید در عمل و با بنزین داخلی هم این موضوع اثبات شود. گیربکس برای پایین آوردن هزینه از نوع ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن انتخاب شده که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و تعویض دنده‌ها در آن چه در حالت خودکار و چه در حالت دستی بدون تأخیر و به نرمی صورت می‌گیرد. نیروی تولیدی هم تنها به محور و دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود.

جتا VS5 ماموت

باوجود اینکه موتور، قدرت چندان بالایی ندارد و روی کاغذ باید به بسیاری از رقبای چینی خود ببازد؛ اما هماهنگی موتور و گیربکس و مهندسی آلمانی باعث شده تا هیچ نقصی از این بابت حس نکنید. شتاب خودرو در تست اولیه زیر ۱۰ ثانیه به دست آمد و کشش موتور با وجود صدای بالایی که وارد اتاق می‌کرد، خوب بود.

جتا VS5 ماموت

مهم‌تر از موتور، عملکرد شاسی و تعلیق برای ایجاد تعادل مناسب در سر پیچ‌ها و مانورهای ناگهانی است که این خودرو از آنها سربلند بیرون آمد. هندلینگ و پایداری VS5 نیز بهتر از تمام رقبای حال حاضر آن در بازار ایران است.

جتا VS5 ماموت

طراحی بدنه جتا VS5 کاملاً مشابه برادر بزرگ‌تر خود یعنی  جتا VS7 است و به‌زحمت می‌توان تفاوت‌های بین این دو مدل را پیدا کرد. بااین‌حال، VS5 اندکی کوچک‌تر است. فرم کلی چراغ‌ها و جلوپنجره هر سه محصول جتا از سدان فولکس‌واگن جتا مدل ۲۰۱۸ الهام گرفته شده و تبدیل به زبان طراحی مشترک آنها شده است. جلوپنجره کهکشانی بزرگ که تا زیر چراغ‌ها امتداد یافته، نمایی کمتر دیده شده دارد و هرچند از ترندهای روز طراحی عقب‌مانده اما ساده و باوقار است. سادگی در نمای بیرونی موج می‌زند و خبری از ماجراجویی در طراحی و ساختارشکنی نیست؛ بنابراین اگر چندان دنبال جلب‌توجه و نگاه دیگران نیستید این یک گزینه مطلوب به شمار می‌رود.

جتا VS5 ماموت

با ورود به کابین هم چیز چشمگیری که باعث شگفتی شود نخواهید یافت. همه چیز آشنا و در دسترس و کاملاً ارگونومیک طراحی شده‌اند. فضای داخلی کاملاً جادار است. البته تونل مرکزی که نشان‌دهنده پلتفرم AWD این مدل است، در پشت کمی آزاردهنده است. این خودرو نسبت به برادر بزرگ‌تر، از تجهیزات کمتری بهره‌مند شده و مهم‌ترین لوازم آن را می‌توان کروز کنترل تطبیقی، استارت-استاپ و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دوطرفه مستقل، سانروف، صندلی راننده برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با مانیتور باکیفیت و دوربین ۳۶۰، کیلومترشمار دیجیتالی که گرافیک آن قابل تغییر است و تعدی آپشن دیگر نام برد.

قیمت روز خودرو جتا VS5 در کارخانه و بازار

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
کیا K5 اپتیما۲ تنفس طبیعی - ۲۰۲۳۲,۴۶۷,۰۰۰,۰۰۰۳,۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳

قیمت این خودرو در چین از ۱۳ هزار دلار تا ۱۷۴۰۰ دلار است که در محدوده خودروهای بسیار ارزان قرار می‌گیرد؛ اما در ایران این موضوع صادق نیست. طیف خریداران VS5 را می‌توان افرادی دانست که زیاد به خودروهای چینی مخصوصاً مدل‌های پر زرق‌وبرق اعتماد ندارند. کسانی که پیش‌ازاین به فولکس گل اعتماد کرده و خاطرات خوبی با آن دارند قطعاً از این خودرو هم لذت خواهند برد.  علاوه بر قابلیت اطمینان، می‌توان کیفیت ساخت بالا، ایمنی عالی، فضای خوب کابین و صندوق بار و هندلینگ و هماهنگی موتور و گیربکس را هم از مزایای جتا VS5 برشمرد.

بررسی ویدیویی جتا VS5

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. harry.potter

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    خوبه ولی با قیمت منصفانه نه اینکه بیاد بشه ۱۹۵۰ بعد هم براش قرعه کشی راه بندازن
    چند سال هم منتظر بمونی اخر هم ۲۰۲۷ ماشین ۲۰۲۲ سوار شی

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      حالا همه اینا به کنار !!!
      اونایی که مارک فولکس میچسبوننو کجای دلم جا بدم ، خداااا 😢🖤🤦‍♂️👋🏻 !
      بعدش چه گِلی به سر بزنیم جهت متقاعد کردم تمام دنیا توسط مالکانش که این چینی نیست و اصل فولکس مادِن جِرمنِ اِشتوت‌گارتیه !!!!!

      موافقم 16
      مخالفم 4
    2. Python

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ماشین بدی نیست اما من خودم لاماری وتیگو۸رو ترجیح میدم

      موافقم 12
      مخالفم 14
  2. *ALI*

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی مارکش قشنگ نیست آخه این چه مارکیه سایت پدال هم گیر داده به جتا

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. harry.potter

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (192 ديدگاه)

      اگه مارک بهتر بود باید ۱۰۰ هزار تا می ذاشتن رو قیمتش
      با ۱۳ هزار تا الان یه موتور معمولی میدن چه برسه به شاسی بلند با این کیفیت (ای بد نی به دل می شینه✌🏽)

      موافقم 20
      مخالفم 5
  3. سعادتی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدای من چقدر لوگوش زشته!

    موافقم 14
    مخالفم 5
  4. Sina

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    به نظر ماشین خوبی میاد…
    ولی از اونجا که قراره با چسبوندن لووگوی فولکس روش خر رو رنگ کننو جای قناری بفروشن (که البته مردم ما هم واسه پز و توجیه خریدن این ماشین عاشق این حرکت هستن) باید کاملا ازش فرار کرد
    هنوز نیومده چپ و راست اسم فولکس رو میارن ؛این ماشین هیچ ربطی به فولکس واگن نداره

    اگر به اینه که پس اینفینتی qx30 هم همون مرسدس بنزه تازه هزار برار بیشتر از این وجه اشتراک دارن
    اصلا چرا دور بریم پژو پارس خودمونم همون پژو406 فرانسه ست که یه زمانی خودرو سال اروپا شد ولی چرا انقدر از درو پیت بودن بدنه و کیفیتش میگیم

    خلاصه اگه قراره با چسبوندن اسم فولکس بخواد توی قیمت پاشو فراتر از حد خودش بذاره با خریدنش خودتو گول زدی…

    و یه نکته کلی اینکه نمیدونم چه اسراری به وارد و تولید موتور توربو هستش اونم با این وضعیت بنزین و روغن و آب و هوای گرم کشور ما
    ماشین اروزن قراره کم خرج باشه همون هزینه توربو و دنده اتومات رو خرج کیفیت ساخت کنن بجاش یه موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی بگذارن که جون دار هم باشه

    موافقم 20
    مخالفم 3
  5. ram1500trx

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    مسخره ترین نوع ماشین اینه که مثلا شاسی بلند سوار شدی ولی فقط محرک جلو هست ک تو ماشینای چینی فراوان هست و بعد دوسال کار طوری اتاق صدا میده انگار داخل بشکه نشستی
    خا برو سدان بخر خر

    موافقم 9
    مخالفم 10
  6. طاها

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فقط دوست دارم ببینم کسی که لوگوشو طراحی کرده چند سالشه آخه این لوگوی سمی چیه؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. aliHOZA

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    آقا اینقدر اروپایی اروپایی نکنید.
    آدم یاد بورگوارد میفته که تو همین پدال هی میگفتن و میگفتید آلمانیه!
    الان بورگوارد آلمانیتون کجاست؟!
    جتا هم یه ماشین چینیه مثل بقیه چینیها. اگه به پلتفرم باشه تقریبا همه چینیهای بازار ایران پلتفرم قدیمی کمپانی‌های معروفو دارن. هایما پلتفرم مزدا، بسترن مزدا، اون یکی پلتفرم هیوندای، اون یکی فلان. و…
    نمیگم ماشین بدیه یا خوبیه. میگم الکی بادش نکنید. نذارید مثل بورگوارد بشه.
    راستی من خودم ماشین چینی دارم.

    موافقم 11
    مخالفم 4
  8. sama

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا