جیلی و بایدو به عنوان غولهای خودروسازی و تکنولوژی چین از سدان زیبای جی یوئه ۰۷ رونمایی کردند.
اولین نکته درباره این خودرو که به عنوان رقیب تسلا مدل ۳ شناخته میشود حضور در بین خودروهای برگزیده طراحی رد دات و iF دیزاین است. جی یوئه ۰۷ بر پایه کانسپت جیدو روبو ۰۲ شکل گرفته و یک لیفت بک میان سایز برقی با پلتفرم مشهور SEA جیلی است. این پلتفرم در پولستار ۴ و لوتوس امیا نیز بکار میرود. تولید این محصول جدید با همکاری جیلی و بایدو میسر شده، شرکتی که معمولاً از آن به عنوان گوگل چینی نام برده میشود.
۰۷ با پروفایل جانبی مشابه تسلا مدل ۳ طراحی شده و در آن شاهد سطوح نرم روی بدنه هستیم که درعینحال نمای کلی ظریفی را ایجاد کردهاند. تکمیل کننده طراحی این خودرو رینگهای ۵ پره دو رنگ با استایل توربین مانند هستند. در بخش جلوی جی یوئه ۰۷ چراغهایی دیده میشوند که ما را به یاد ولوو EX90 به عنوان شاسیبلند فول سایز و پرچمدار سوئدیها میاندازند.
در نمای عقب خودروی موردبحث طراحی مشابه اکثر خودروهای مدرن یعنی چراغهای به هم چسبیده LED وجود دارد و به نظر میرسد این بخش نیز از ولوو و چکش ثور آن الهام گرفتهاند. باید گفت جی یوئه ۰۷ در بین ۱۶ برنده طراحی رد دات قرار دارد و از دیگر خودروهای شاخص لیست میتوان به فراری پورسانگوئه، جنسیس G90 و تویوتا پریوس جدید اشاره کرد. نسخه استاندارد خودروی یاد شده به پیشرانه برقی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی مجهز است. یک پله بالاتر مدل چهار چرخ محرک با قدرت فراتر از ۵۳۶ اسب بخار قرار میگیرد و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی نیز از پیشرانهها حمایت میکند. خودروی برقی جیلی و بایدو به سیستم خودران نیز مجهز است. انتظار میرود اولین نمونههای ۰۷ از اواسط سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان برسند.
شایان ذکر است جیلی در صورت حفظ روند کنونی خود حضور گستردهتری در بازارهای جهانی خواهد داشت. این کمپانی قبلاً مالکیت برندهای مشهوری همچون ولوو، لوتوس و پولستار را به دست آورده و حتی ۱۷ درصد سهام استون مارتین را نیز در دست دارد که آن را به سومین سهامدار بزرگ این خودروساز بریتانیایی بدل میکند. البته خیال آمریکاییها از نفوذ چینیها به بازار محصولات برقی تا حدودی راحت است زیرا قانونگذاران آمریکایی به دنبال افزایش تعرفه روی چنین محصولاتی هستند.
amir
۹ دی ۱۴۰۲خدا امواتتونو بیامرزه با این زبونتون و اسم گذاریتون
مدیونید اگه فکر کنید دارید ناسزا میگم
حتی نمیشه راحت تلفظش کرد
نمیدونم اون داشنگ بود چی بود انگار داری فحش میدی
amir
۹ دی ۱۴۰۲تفاوت فرمون ایشون با تسلا چیست ۲۰ نمره
Avan
۹ دی ۱۴۰۲با این سرعتی که چینی ها دارند خودروهای برقی پیشرفته و زیبا می سازند کار تسلا و بقیه رقبا سخته
Arshia m3csl
۹ دی ۱۴۰۲حاصل ازدواج اقا پورشه تایکان با خانم تسلا اس
ابوالفضل
۹ دی ۱۴۰۲بیشتر نتیجه ائودی و تسلا هست
محمد
۹ دی ۱۴۰۲چین به شکل قابل توجهی به یه سری از تکنولوژیها رسیده… امکاناتش را هم داره…
طراح خوب استخدام کنن…. کارشون راه میفته…
میتونن تولیدات جذابی داشته باشن…
heshmat021
۹ دی ۱۴۰۲طراحی اش رو خودتون با ای کلاس و سری ۵ جدید مقایسه کنید….
sina
۹ دی ۱۴۰۲عالی
بتازون که خوب میتازونی
𝐀𝐥𝐢
۹ دی ۱۴۰۲اسمش خیلی رومخه ۰۷و ۰۲و… اما ظاهر قشنگی داره
90s culture
۹ دی ۱۴۰۲همه ادعا رقابت با تسلا رو دارند!
چه شگرد تبلیغاتی مزخرفی!
تسلا اگه نبود هیچ کدوم از این شرکت نوء پا وجود نداشت…
reza-a
۹ دی ۱۴۰۲همه چیزش یه طرف، طراحی واقعا چشمگیرش یه طرفه دیگه؛ واقعا ماشین خوشگلیه خصوصاً با این رنگ.
M I D
۱۰ دی ۱۴۰۲درسته که تکنولوژی داره حرف اول رو میزنه… و سیستم طراحی خودرو در همه جای دنیا بسیار پیشرفته شده….
اما طراحی داخلی خودروها خیلی بد شده….. یه داشبورد ساده کنسول بی روح یه مولتی مدیا…… واقعا کسل کنندست