برخی خودروسازان چینی همواره به خاطر کپی کاری شاخصترین محصولات روز دنیا شناخته میشوند اما از آنجایی که تکنولوژی را نمیتوان به سادگی کپی کرد بنابراین آنها فقط به کپیبرداری ظاهری بسنده کرده و زیر پوست خودروهایشان داستان دیگری برقرار است.
با در نظر گرفتن این موضوع شما را با K-One آشنا میکنیم، کراس اووری که در نمای جلوی خود شباهت بسیار زیادی به محصولات مدرن مرسدس بنز دارد. به خاطر ابعاد جمعوجور ما آن را کپی ژنتیکی مرسدس GLA مینامیم.
طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۱۰۰/۱۷۱۰۱۵۹۵ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۵۲۰ میلیمتر میرسد.
بدین ترتیب K-One کمی کوچکتر از مرسدس GLA بوده اما وزن ۱۴۰۰ کیلویی آن تقریباً با محصول مرسدس برابری میکند.
علیرغم استفاده از سر اگزوزهای غیر واقعی، این خودروی چینی کاملاً الکتریکی خواهد بود. رسانههای محلی گزارش دادهاند که K-One از پیشرانهای الکتریکی با قدرت ۱۳۰ اسب بخاری و مجموعه باتری لیتیوم-یونی تولید شده توسط کمپانی Harbin Coslight استفاده میکند. سقف سرعت این خودرو ظاهراً ۱۰۲ کیلومتر در ساعت میباشد!
هنوز اطلاعاتی درباره محدوده حرکتی خودروی یاد شده منتشر نشده اما خب مشخص است که نباید از آن انتظار زیادی داشت.
نگاه کردن به کابین و قیمت نهایی این خودرو نیز جالب خواهد بود اما تاکنون اخباری دراینباره منتشر نشده است.
F۲۲RAPTOR
۲۸ اسفند ۱۳۹۶خودرو سازی در پیتشون داره برقی میسازه
خاک تو سر صنعتگران خودرویی ایران
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۶جالب اینه که با ادعای صنعت ۵۰ ساله، ما همینو هم نمیتونیم کپی کنیم!!!!
ستار
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ته هر کوچه شون میتونن یک ماشین از صفر بسازن
ایران خودرو با اینهمه سرمایه اینهمه نیرو نمیتونه یک گاری ام از صفر بسازه،همش مونتاژ
فقط شعار که به خودمون اعتماد داشته باشیم
البته چینی ها در پدر سوخته بازی و تقلب دست ایرانی ها رو از پشت بستن
Hamid.Hellcat
۲۸ اسفند ۱۳۹۶خودروی Fake برای افراد Fake
وحید
۸ فروردین ۱۳۹۷مونتاژ خودروی فیک برای افراد ایرانی
حسن
۲۸ اسفند ۱۳۹۶بر خلاف نظر دوستان کپی کاری در صنعت خودروی چین نشان از هوشمندی چینیها داره البته اگر به آلمانیها و کره ایها و ژاپنی های متعصبی که میان زیر این مطلب نظر میدن برنخوره دلیلشو میگم
سرعت تولید در چین خیلی زیاده اونقدر زیاده که همین حالا نزدیک به 80 خودروساز به صورت تمام وقت هر کدام مشغول تولیددهها مدل خودرو هستند . برای درک موضوع فقط کافیست یه تحقیقی در مورد کراس اورهایی که تو بازار ایران فرستادن و یا قرار وارد کنن بیندازید و البته دهها برابر اینها مدل های مختلفی هست که فقط تو خود چین تولید میشه که اگر با بودجه 100 تا 150 میلیون بخواهید از بینشون یکی انتخاب کنید واقعا سردرگم میشید . برای نمونه فیلمهای مربوط به بی وای دی تانگ رو کافیه از سایت یوتیوب دانلود کنید تا اوج پیشرفت چینیها دستتون بیاد . به دلیل همین سرعت بالا و شتابان دیگه هیچ شرکتی زمان و بودجه خودش رو صرف طراحی بدنه نمیکنه چون به سرعت از بقیه عقب میفته بهترین راه حل همینه که به جای آزمون و خطا و صرف هزینه آن هم به امید اینکه طرح جدید به مذاق خریدار خوش بیاد یا نه . از یه راه میان بر میرن سراغ خودروهایی که قبلا امتحانشونو تو بازار پس دادند و مورد قبول واقع شدند. که البته همین کپی کاری هم نیاز به تلاش و سرمایه گذاری زیادی داره ولی نه به اندازه هزینه طراحی از پایه . به شخصه معتقدم که خودرو سازی کره و ژاپن تا ده سال آینده فاتحشون خوندس مگر اینکه بتونن با قیمتی هم پایه با چینیها امکانات و تکنولوژی های بیشتری در اختیار مصرف کننده بذارن که با توجه به قانون کارو مالیات تو این کشورها تقریبا غیر ممکنه . اروپاییها و آمریکاییها هم تا ده سال دیگه نهایتا میتونن به اعتبار گذشتشون تو ذهن خریدارها تو بازار دوام بیارن یا اینکه به تکنولوژیهای جدیدی رو بیارن که از دسترس چینیها خارج باشه که اون هم تقریبا غیر ممکنه . برا مثال همین بی وای دی تانگ هیبریدی با 500 اسب بخارو شتاب صفر تا صد 5 ثانیه ای که قرار با قیمت 250 تا 300 میلیون بیاد تو ایران این امکان رو داره که با یه کنترل از راه دور با سرعت 3 کیلومتر از راه دور حرکت کنه و فرمانپذیری داشته باشه که همچین امکانی در هیچ خودروی اروپایی و کره ای حتی تو برندهای لوکس ندارن و قطعا امثال سانتافه و توسان و اسپورتیج و … هیچ شانسی جلوش ندارن ..
pool
۲۸ اسفند ۱۳۹۶اینو میگفتن یه زمانی کره اگر پیشرفت کنه همه باید برن گاری بسازن ولی الان ژاپن و کره هست المان و امریکا هم هست پس شما نگران نباش دوما چین کمونیست پس نمیشه به ایندش امیداوار بود درسته الان اقتصاد پاک دارن ولی کمونیست واقتصاد دولتی اینده خوبی نداره بعد صنعت که کپی کنه تا ابد هم کپی میکنه شک نکن چون دنباله رو اوناست بعد اروپا و امریکا هم نگاه نمیکنن که اونا هم تلاش میکنن اونا مثل ما نیستن نفت ندارن میفهمی المان از معادن هیچی نداره اینا بعد جنگ جهانی پولشون رو اتیش میزدن گرم شن از بس بی ارزش بود همین المان تا دهه 90 دو تکه بود و دراخر با این همه پیشرفت چین هنوز مردمشون وضع چندان خوبی ندارن و چین داخلش یه جور برده داری مدرن در جریانه که اغلب صاحب شرکت ها یا امریکایی یا اگر چینی تو امریکا زندگی میکنه
مهدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۶چین تا ابد کپی کار خواهد موند و هیچ وقت جای امریکا و اروپا را نخواهد گرفت همین الان یه سری به آمار بزنین خواهین دید که درصد بیار بالایی از نوابق چین با امریکا و اروپا مهاجرت میکنن
حمیدرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۶به نظر من کپی نیست بیشتر شبیه به الهام گیری هست چون کاملا در طراحی جزئیات متفاوت هست پس اسمش کپی نمیشه
پیشرفت شر کت های چینی برای من غیر قابل باوره سرمایه در گردش این کشور میتونه چنتا کشور یکباره از این روبه اون رو بکنه جمعیت چین داره روبه سرمایه داری میره و این نوید یک دهه آینده بسیار خوب رو برای چین میده