لاماری ایما هیبریدی یا HEV نسخه مدرنتر، سبز و کم مصرف و البته با آپشنهای بیشتر ایما است که علاوه بر مزیتهای بیشتر نسبت به نسخه معمولی، طراحی اسپرتتر و جذابتری هم دارد.
بهمنماه سال ۱۴۰۰، لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت. سبک طراحی خاص و توانایی فنی قابل قبول، شهرت این کراساور چینی را افزایش داد. لاماری ایما باوجود قیمت نسبتا گران، هماکنون یکی از محبوبترین و پرفروشترین خودروهای مونتاژ ایران در بازار است.
فورتنینگ T5 EVO محصول دانگ فنگ با نام تجاری لاماری ایما توسط شرکت آرین پارس موتور مونتاژ میشود. البته نسخه MPV یا مینیون این خودرو هم توسط فرداموتور با نام سوبا M4 عرضه میشود که آن هم دو نسخه بنزینی و هیبریدی دارد. جالب اینکه ایران خودرو هم سدانهای شاین مکس بنزینی و هیبریدی را به صورت وارداتی عرضه میکند که از قوای محرکه مشابه لاماری بهره میبرند.
بیشتر بخوانید:
↵سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
موفقیت لاماری ایما با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ در بازار ایران، دلیل خوبی برای شرکت واردکننده است تا نسخههای برقی و هیبریدی را به سبد خود اضافه کند. این خودروها در کشور چین نیز، امکانات متنوع و ظاهر متفاوت دارند. نسخه هیبریدی درواقه فیس به روز شده این خودرو را نیز به همراه میآورد.
طراحی ظاهری لاماری ایما هیبرید
در نمای بیرونی لاماری ایما هیبرید، سپر و جلوپنجره متفاوت با نسخهی تمام بنزینی دیده میشود. همچنین قطعهای باریک با ظاهر کروم براق، در امتداد چراغ جلو تا پایین سپر کشیده است تا لاماری ایما هیبرید، تفاوتی چشمگیر با دیگر مدلها داشته باشد.
قسمت عمدهای از سپر جلو به رنگ مشکی کار شده تا نمای تهاجمیتری از این خودرو را شاهد باشیم. این ترکیب همراه با بالهها و لبههای آئرودینامیکی زیر سپر و جلوی چرخها، با الگوهایی مشابه با خودروی شای بلند لامبورگینی، جذابیت زیادی خلق کرده اند.
در پشت، حفرههای کوچک با حجمدهی بدنه، زیر چراغهاd عقب اضافه شدهاند. طراحی سپرها و ادوات سیاهرنگ پلاستیکی نیز متفاوت از نسخهی بنزینی لاماری ایما است. دیفیوزر برجسته همرنگ بدنه با خروجی اگزوز دوقلو در هر دو طرف انتظار و توقع قدرت بالایی را به همراه میآورند.
از نمای جانبی، اولین تغییر محسوس، رینگهای جدید ۵ پره آئرودینامیکی است که هوا را از روی خود عبور میدهند و به رنگ نقرهای، مشکی و قرمز هستند. اسکرت مشکی کناری با لبهای کرومی هم باعث حفاظت بیشتر درها در برخورد با لبه جدول میشوند.
در مجموع طراحی ایمای هیبریدی HEV یک پله از ایمای بنزینی جسورانهتر و خشنتر و به همان میزان پیچیدهتر شده است. رعیات تناسبات طراحی، توجه به جزئیات، استفاده از المانهای ترند و اسپرت باعث شدهاند تا لاماری ایما، بتواند همچنان طراحی خود را به عنوان یک خودروی مدرن امروزی حفظ و تثبیت نماید و دیرتر از سایر رقبا از مد بیافتد.
از سویی لاماری ایما برقی، شانس کمی برای ورود به ایران دارد و از نظر اقتصادی باتوجه به قیمت بالای این خودرو و ارزانی بنزین، توجیه تجاری ندارد. این مدل، در نمای روبرو طراحی بسیار متفاوت از برادران بنزینی و هیبریدی ارائه میکند؛ اما از پشت و دید جانبی، مشابه است.
طراحی داخلی لاماری ایما هیبرید
فضای داخلی لاماری ایمای هیبریدی در کلیات کاملا مشابه برادر بنزینی خود است. اما جزئیاتی همانند تزئینات سبز روشن و نورپردازی میتوانند باعث تمایز آن شوند. کلاستر دیجیتال با نمایشگر اطلاعات و سرگرمی درهم آمیخته و یکپارچه و امروزی است. فرمان D کات با شاخهها و تزئینات آلومینیومی و روکش چرم، کلیدهای روی فرمان فلزی مات، دسته دنده کریستالی جذاب، طرح فیبر کربنی داشبورد، کنسول مرکزی و رودریها که حس بهتری از پلاستیک خشک ایجاد میکنند، دریچه های تهویه گرد توربینی شکل، همگی باعث میشوند پشت فرمان این خودرو احساس بهتری داشته باشید.
بالای داشبورد و زیر آرنجیها سافت تاچ و نرم هستند. تم سبز رنگ روی حاشیه دریچههای تهویه، حاشیه صندلیها و کوک آنها دیده میشوند. صندلی ها طرح اسپرت و ریسینگ داشته و روکشی از چرم سوراخدار دارند. طراحی صندلی ها نیز خوب و زیباست. صندلی راننده دارای ماساژور داخلی بوده و امکان تنظیم گودی کمر نیز دارد. فرمان هم ضخامت کمی داشته اما خوشدست است.
سقف پانوراما با اشکال ستارهای تزئین شده که با کمک سیستم نورپردازی، میتوان در شب، رنگ این ستارگان را برای خلق یک آسمان شب مجازی تغییر داد که فانتزی جالبی است. زیرآرنجی .سط، دو قسمتی بوده و با پهنای مناسبی دارد. تعداد کلیدهای فیزیکی داشبورد به حداقل رسیده اما خوشبختانه هنوز بدون نیاز به نمایشگر لمسی میتوان تهویه را با کلیدهای چرخشی تنظیم کرد.
از طریق نمایشگر اطلاعات و سرگرمی به امکانات نه چندان زیادی دسترسی خواهید داشت. این نمایشگر به جز مالتیمدیا، تنظیمات محدودی هم مانند تنظیم ارتفاع باز شدن درب صندوق عقب برقی در سه حالت، تنظیم نور چراغها و تنظیم حالتهای رانندگی و ترمزگیری دارد.
کلیات طراحی کابین کاملا دلنشین است و همانطور که از ایما به خاطر داریم، این کابین از خودروهای مرسدس بنز الهام گرفته شده و همچنان جلب توجه میکند. بلند بودن خط شانه باعث می شود که خودرو تنومند به نظر برسد اما کمی باعث کاهش دید و تسلط راننده به محیط میشود.
فضای عقب نیز برای سرنشینان با قد متوسط کاملا جادار است و کمبودی از لحاظ فضای سر و پا احاس نخواهند کرد. برای این سرنشینان هم دریچههای تهویه مجزا و یک پورت برای شارژ تلفن همراه درنظر گرفته شده است.
مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید و برقی
ایما در مدل تمام بنزینی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتنمتر دارد. بالاترین گشتاور از ۱۵۰۰ دور بردقیقه تولید میشود و زمانگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹/۵ ثانیه فراهم میکند. این کراساور با وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرم، مجهز به گیربکس اتوماتیک دبل کلاچ ۷ سرعته است. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۶/۵ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده و نهایت سرعت، ۱۶۰ کیلومتر برساعت برآورد میشود.
قدرت موتور بنزینی ۱۶۸ اسب بخار با ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و موتوربرقی نیز قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را توسط یک سیستم انتقال قدرت HEV به چرخهای جلو خودرو منتقل میکند.
ایما هیبرید نسبت به لاماری بنزینی، قدرت کمتر و گشتاور بیشتر دارد. به همین دلیل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند.
گیربکس این خودرو، تک سرعته است. درواقع این خودرو تنها با موتور برقی حرکت میکند و موتور بنزینی وظیفه شارژ باتری کوچک آن و تامین نیروی لازم برای موتور برقی را برعهده دارد. به همین دلیل، این خودرو فاقد هرگونه لگ و تاخیری است و شتابگیری آن به واسطه در اختیار قراردادن تمام قدرت و گشتاور از همان ابتدا، هیجانانگیز است.
لاماری ایما برقی با موتور الکتریکی ساخت BYD تولید شده است. این خودرو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتنمتر گشتاور، تک موتوره دیفرانسیل جلو محسوب میشود. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با لاماری ایما EV، هشت ثانیه اعلام شده همراه باتری ۸۵/۹ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۶۳۰ کیلومتر دارد. این خودرو با ظرفیت باتری ۵۷/۸ کیلووات ساعت و شعاع حرکتی ۴۳۰ کیلومتر نیز تولید میشود.
مدل | ۱۴۰۳ |
ویژگی | خودروی وارداتی |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر توربو + یک موتور برقی |
حجم موتور بنزینی | ۱۴۹۳ سی سی |
قدرت (موتور بنزینی) | ۱۶۸ اسب بخار |
گشتاور (موتور بنزینی) | ۲۸۰ نیوتن متر |
قدرت موتور برقی | ۱۳۰ کیلووات-۱۷۴ اسب بخار |
گشتاور موتور برقی | ۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | اتوماتیک HEV |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
سیستم فرمان | برقی حساس به سرعت |
باتری | |
نوع باتری | لیتیوم |
ظرفیت باتری | ۲ کیلووات ساعت |
ولتاژ باتری | ۳۴۹ ولت |
خنک سازی | مایع |
ابعاد و وزن | |
طول | ۴۵۶۵ میلی متر |
عرض | ۱۸۶۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۶۹۰ میلی متر |
فاصله بین دو محور | ۲۷۱۵ میلی متر |
کمترین فاصله از زمین | ۱۹۵ میلی متر |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
حجم فضای بار | 480 لیتر |
وزن خالص | ۱۷۰۰ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | R19 235/55 آلومینیومی |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت میانگین | ۵.۵ لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۶ |
حجم باک بنزین | ۵۵ لیتر |
امکانات | |
امکانات و تجهیزات ایمنی | ترمزهای دیسکی خنک شونده سیستم ترمز سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم توزیع نیروی ترمز EBD ترمز پارک برقی+اتوهولد تعداد ایربگ: ۶ ایربگ ( راننده و سرنشین جلو+جانبی صندلی های جلو+پرده ای جانبی) قفل ایزوفیکس صندلی کودک استارت دکمه ای دوربین دنده عقب دوربین ۳۶۰ درجه ایموبلایزر نمایشگر میزان باد لاستیک (TPMS) سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (DAC) سیستم کنترل پایداری سیستم ترمز اضطراری (ESS) سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) سنسورهای پارک جلو و عقب رادار هشدار نقاط کور - BSD رادار حرکت بین خطوط - LKA |
امکانات و تجهیزات رفاهی | سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک-سامانه پاکسازی هوای کابین-سامانه یونایزر هوای کابین سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا ۶ عدد بلندگو-نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی-بلوتوث و usb غربیلک فرمان چرمی دی کات-کلیدهای مولتی مدیا سیستم صندلی های جلو روکش چرم-صندلی راننده ۱۰ جهته برقی و شاگرد ۴ جهته برقی-پشتی یکپارچه صندلی ها-سردکن صندلی راننده-گرمکن صندلی های جلو سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو-ایزوفیکس سیستم روشنایی جلو اتولایت – چراغ روشنایی روز – فناوری LED – تنظیم ارتفاع نور سنسورهای پیش فعال سنسور پایش باد تایرها – سنسور نور – سنسور باران سیستمهای کمکی راننده دوربین عبق – کروز کنترل – دوربین ثبت وقایع – تنظیم حالت رانندگی – دوربین ۳۶۰ درجه – ترمز پارک برقی – اتوهلد – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – رادار خط خوان – رادار نقطه کور – اخطار برخورد از جلو سیستم آینه ها آینه های تاشو برقی گرمکن دار با حافظه-تنظیم خودکار آینه هنگام حرکت به عقب سیستم شیشه ها برقی سیستهای سقف پانوراما درِ صندوق عقب برقی-نور پردازی روی داشبورد-خروجی ۱۲ و ۵ ولت ردیف جلو و عقب |
امکانات لاماری ایما هیبریدی
لاماری ایما هیبرید تجهیزاتی مانند ۶ کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب را در بخش ایمنی دارا می باشد.
در بخش رفاهی، سانروف پانوراما، نمایشگر دیجیتالی ۱۰٫۲۵ اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده باقابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس را از نسخه اولیه به ارث برده است.
رانندگی با لاماری هیبریدی
کارکرد درجای موتور مخصوصا در زمان شارژ باتری همراه با صدای اندکی است. کابین کاملا بیصدا و آرام است اما در سرعت بالای ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت صدای باد به وضوح شنیده میشود. مصرف سوخت یکی از مزیتهای خودروهای هیبریدی است و اگر در حالت اکو و رانندگی آرام بخواهید طی مسیر کنید به رقمی در حد ۶ لیتر در صد کیلومتر خواهید رسید. این خودرو حتی در مد اسپرت و رانندگی تهاجمی هم به سختی به عدد ۱۰ لیتر میرسد.
در کلاستر روبروی راننده، خبری از دورشمار موتور نیست و به جای آن یک نمایشگر برای میزان ذخیره و مصرف انرژی جایگذاری شده است.
این خودرو فاقد حالت دستی در گیربکس یا تیپ ترونیک و پدال پشت فرمان است و البته به این علت که شما با موتور برقی تک سرعته DHT حرکت میکنید نه با یک موتور بنزینی توربو با گیربکس دبل کلاچ، نیازی هم به چنین آپشنهایی احساس نخواهید کرد. درواقع هر زمان که به پدال گاز فشار وارد کنید به آنی قدرت مورد نظر زیرپایتان خواهد بود و چه بسا باعث اوراستیر یا بیشفرمانی هم بشود که به سرعت توسط سیستمهای کنترل کشش مهار میشود.
قیمت لاماری ایما هیبرید HEV
در زمان نگارش این مقاله، قیمت لاماری ایما هیبریدی ۱ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان در کارخانه و حدود ۲.۳۳ میلیارد تومان در بازار است. این قیمت حدود ۳۵۰ میلیون تومان از نسخه بنزینی بالاتر است. در این رده خودروهای رقیب اندکی وجود دارند که فونیکس تیگو ۷ پلاگین هیبریدی ای پلاس و خودروی وارداتی جیلی آزکارا مهمترین آنهایند.
برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
تماشا در آپارات:
تماشا در یوتیوب:
TYSON
۵ فروردین ۱۴۰۲با دلار ۵۰ تومن قیمت هیبریدی میشه ۵۰ هزار دلار .
درحالیکه قیمت خودش ۲۱ هزار تاس . نسخه بنزینی هم همین قیمته طبق مقاله ( نسخه فول تازه ) . در کل یعنی بیش از ۲ برابر قیمتش میشه اینجا .
با توجه به مقاله ک گفته شده این ماشین مونتاژی هستش ، آیا اگه سازنده همین ماشینو بجا مونتاژ ، وارد میکرد ، قیمت تمام شده پایین تر نمیشد ؟
با توجه به حجم موتور که ۱ و نیم لیتریه و تعرفه ش هم ۳۱ درصد محاسبه میشه . البته اگه کمتر باشه ۲۱ درصده فک کنم .
هزینه های شرکت و پرسنل و اینام کمتر .
به هر حال حتما صلاح عزیزان و سعادت ما مردم در این بوده و شایدم راه بهشت هموار تر میشه این جوری :)
Dan
۵ فروردین ۱۴۰۲بهار سال ۹۲ درست قبل انتخابات قیمت کیا اپتیما فول اپشن حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود
قیمت جهانی فول آپشنش همون موقعه ۳۱۰۰۰ هزار دلار بود که با دلار ۳۵۰۰ تومانی اون موقع میشد حدود ۱۱۱ میلیون تومان که نسبت به الان خیلی منصفانه تر بود
اونم تازه بعد از تورم های سال ۸۹ و ۹۰
اگه اون کله زرده از برنامه جامع… خارج نمیشد و این وضعیت تا الان ادامه پیدا میکرد احتمالا خیابونا تا الان خیلی رنگی تر شده بودن
همون ب باعث شد که سوناتا برام بشه آرزو
بعد از النترا و اکسنت هم موندم اخرش زمین خریدم
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۲اول اینو ساختن یا اوروس رو 😂 !
کی از کی کپی کرده ؟
۶ فروردین ۱۴۰۲سلام نوید جان
اول لامبورگینی اوروس رو ساخت
بعد لاماری ایما رو
امیدوارم به جوابت رسیده باشی :)
خیلی مخلصیم
۳۰ دی ۱۴۰۲ببخشید محض اطلاع من این داشمون نیستما !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۲البته قیمت خودرو تقریبا از سال ۹۲ تا ۹۵ ثابت موند، چون ارزش دلار حدود ۳ تا ۴ تومن بود
طراح خودنرو
۷ فروردین ۱۴۰۲آخه چه طوریه ، برای x22 و جک اس سه با ۱۰۷ اسب بخار نوشتین حداکثر سرعت ۱۸۰ تا ولی برا این با صد نود و پنج اسب بخار نوشتین حداکثر سرعت ۱۶۰ تا ، اسب بخارا با هم فرق می کنه یا سرعتا سرعتای قدیم نیست ، به قول رامین فود ، سرعت نه ها ….. سورعت
mahdi-es17
۱۰ شهریور ۱۴۰۲خب محدودیت سرعت داره این ماشین
روح الله
۲۵ اسفند ۱۴۰۲سلام،اشتباه داخل سایت نوشتن،من 3 ماهه که لاماری بنزینی خریدم،واقعا ماشین تند و تیزیه،190 کیلومتر بر ساعت هم با دور موتور سه و نیم باهاش رفتم که اگه دور موتور بالاتر میرفت که البته جاده های ایران اجازه نداد،200 تا رو راحت میرفت،زیاد به این سایتها اعتماد نکنید،برید بیرون و از راننده ها بپرسید،توی آپارات هم ویدیوش رو گذاشتم،بنویسید سرعت لاماری.
پیام
۱۰ شهریور ۱۴۰۲واقعا این هزینه برای ماشین چینی لاپایی؟!
پیام
۱۰ شهریور ۱۴۰۲خودم ازین بهترشو میزنم!
mercedes
۵ فروردین ۱۴۰۲قیافش خوبه
با این پول بی ارزش چی میشه خرید
عرفان
۵ فروردین ۱۴۰۲ماشین بی اندازه خوشکلیه، ولی متاسفانه پولشم قشنگه…😂🫡🗿
ali
۹ شهریور ۱۴۰۲توی این هفته بیش از ۲۰_۳۰ مدل ماشین جدید چینی دیدم که وارد شده
فک کنم از هرچی موجود بوده چین قراره ۵۰-۱۰۰ تا دونه وارد کنن برای قطعه هم باید بری از چین بیاری دیگه
ALI
۵ فروردین ۱۴۰۲هرچی پیش میره بیشتر شبیه لامبورگینی اوروس میشه😐
البرز
۶ فروردین ۱۴۰۲دقیقا 👏👏👏👏
بي نوايان
۵ فروردین ۱۴۰۲گزینه جذابی میشه اگر باافزایش تولید و واردات گسترده به قیمت کارخونه تقریبا حول و حوش ۱۴۰۰ به دست مصرف کننده برسه…
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۲عکس اخری انگاری اوروس از دور البته خیلی از دوررررر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ فروردین ۱۴۰۲لوتوس الترا شدیدا
https://www.pedal.ir/lotus/all-electric-2024-lotus-eletre-is-a-cayenne-sized-suv-with-600-hp/
فرهام نامداری
۵ فروردین ۱۴۰۲اون اینه یا این اونه؟
Shirko
۳۰ دی ۱۴۰۲لوتوس الترا هم کپیه اوروسه اقای اشتری
حسین
۵ فروردین ۱۴۰۲بنظرم در کنار نسخه فعلی ، نسخه فول هیبرید عرضه بشه کافیه!
امکانات بیشتر در کنار شتاب بهتر.
Hassan
۶ فروردین ۱۴۰۲طبق اظهار کارخانه ، نسخه هیبرید به صورت cbu وارد میشه برای اینکه تکنولوژی مونتاژ رو ندارند و نسخه حال حاضر تولیدی ۲۰٪ داخلی سازی هست که اونم احتمالا لاستیک ها و شیشه های باشه !
MehdiTurbo
۶ فروردین ۱۴۰۲چرا هرچی برقی و الکتریکی میشه زشت تر میشه حتی لاماری
لاماری غیر برقی خیلی خوشگلتر از برقیش
چه داستانیه تو این برقی و الکتریکی
حتی بنزم خودروهای غیر برقیش از برقیش خوشگلترند یا بی ام و
حالا جدای از بب روح بودن روندنش طراحیشم بی روح میکنند
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲نظر ندارم وقتی پولشو ندارم حالا چه ماشین خوبی باشه چه بد!!
فقط یه سوال
اگه یه موقع خدا حواسش نبود، میشه وقتی دلار اومد پایین قیمت این ماشینا هم بیاد پایین؟؟!!
M/D
۲۲ خرداد ۱۴۰۲لوتوس الترا+لامبورگینی اوروس=دانفنگ فورتینگ تی۵ اوو
Soroush
۹ شهریور ۱۴۰۲دوستان باتوجه به اینکه هرماه داره چندین مدل خودرو چینی رونمایی میشه، تو بازه های قیمتی مختلف،به نظرتون واردات غیرچینی درنهایت خواهیم داشت؟یعنی اجازه میدن..؟
Anti Tesla
۹ شهریور ۱۴۰۲هیعععع
پولشو ندارم.
۳۰ دی ۱۴۰۲فکر کردید منم پولشو دارم؟ نه:)
Shahab
۹ شهریور ۱۴۰۲آقای اشتری میشه لطفا یه مقاله هم درمورد افزایش قیمت نجومی خودروهای فرسوده و اینکه الان باید چیکار کرد توی سایت قرار بدین؟ من میخواستم پراید مدل ۷۷ رو بفروشم الان به مشکل خوردم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ شهریور ۱۴۰۲افزایش قیمت خودروهای فرسوده کاملا فیک هست و هیچ کس خودروی فرسوده با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومن نخریده
از دوست و آشنایان من هم خیلی ها پیکی آگهی کردن ۲۰۰ تومن و ۲۵۰ تومن، هیچکس تماس نگرفته
بهتره این موجهای زودگذر نادیده بگیریم و دامن نزنیم
سام
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عوض این حرفا که خودتون هم میدونید بازار خودروهای چینی در حال حاضر افتضاحه و همه منتظر خودروهای وارداتی هستند، از نمایشگاه خودروهای برقی و وارداتی هفته دولت تو محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران خبر و گزارش میذاشتید (سوزوکی و هیوندای و فیات و کیا و غیره) و همه ی سایت ها قوی کار کردند بجز شما … هنوز درگیر تبلیغات و متن زدن برای ماشین چینی و اینطور مقالات هستید و از بازار و واقعیت و شرایط دنیای واقعی بی خبرید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اگر یک جستجوی ساده در پدال داشتین
حتما می دیدین
https://www.pedal.ir/vision/the-electric-and-hybrid-cars-of-the-future-of-the-iranian-market-were-introduced/
سام
۱۱ شهریور ۱۴۰۲این لینک که قرار دادید خبر ماشین های برقی و هیبریدی عمدتا چینی هستش و خبر وارداتی های سوزوکی و فیات و کیا و اشکودا و هیوندای و غیره که دو روز تو همون نمایشگاه هفته دولت برگزار شد کجاست پس؟!
بنده خودم تو همون نمایشگاه بودم و خبرش رو همه سایت ها کار کردند.
دکتر
۱۰ شهریور ۱۴۰۲این ۹ ثانیش الکیه😂 اصا راه نمیره این ماشین
محمد
۱۰ شهریور ۱۴۰۲همه چیش خوبه از طراحی بدنه گرفته تا آپشنهای ایمنی و رفاهی و طراحی داخلی فوق العادس… راحتی سرنشینان و لذت رانندگی واقعا محشره
مصطفی صدر
۴ آبان ۱۴۰۲بیخود حرص وجوش نخورید الانه بهترین ماشین توکشور همین پرایده لوازمش فراون تعمیراتش کم خرجتر هزینه بیمه ثالث وبدنه کمتر مصرف سوختشم کمتر اگر گاز باشه که نور علا نور ماشالله عین بز هم سر بالایی رو میره راستس کولر ش هم خوب خنک میکنه .ایناور گفتم نه برای اینکه من دل ندارم ماشینای خوب وعالی سوار شوم ، نه داداش ولی تو مملکت گل وبلبل وبااین فقر مطلق فعلا بهترین پرایده درضمن از همه مهمتر تحریم ونخریدن این ماشین های گرون بهترین راه حله . هرجور عشقتون ازما گفتن بود. یا علی مدد.
هیراد
۳۰ دی ۱۴۰۲اقا نخرین
یک داشت میگفت چراغ جلوش صدمیلیون
قطعات نداره
𝐀𝐥𝐢
۳۰ دی ۱۴۰۲زشت تر از قبل👎
بابک
۳۰ دی ۱۴۰۲بخاطر مصرف سوخت ۱ لیتر کمتر در ۱۰۰ کیلومتر ، ارزش ندارد هیبرید بخرید.
به نظر من ، خیلی هم ظاهر جالبی، لاماری، ندارد که حدود ۲ تومن بخاطرش اون هم در ایران پول بدهید…
اگر اشتیاق برای خرید خودرو دارید ، احتمالا در بهمن ۱۴۰۲ عرضه خودرو زیادتر و متنوع تر از بقیه ماه های امسال خواهد بود…
در مجموع پولتان را برای این طور ماشین ها هدر ندهید
افت قیمت دست دوم زیاد و بحث تعمیر ونگهداری بسیار ضعیفی دارند..
رامتین
۳۰ دی ۱۴۰۲بنظرم تبلیغ روی لاماری خیلی زیاده. در حالیکه اصلا جذابیتی نداره!
حامدآقابابایی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳سلام خسته نباشید .
میخوام بدونم نسخه هیبریدی مونتاژ ایران با وارداتی چقدر تفاوت قیمت داره.
البته وارداتی فول و توربو دار