برند چینی لی اتو که سابقاً با نام لی ژیانگ شناخته میشد اولین تصاویر و اطلاعات از شاسیبلند پرچمدار خود با نام L9 را منتشر کرد. این خودرو از ویژگیهای پیشرفته و قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود میبرد و قرار است در نمایشگاه خودروی پکن معرفی رسمی شود. لی اتو L9 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۲۰۰/۱۹۹۸/۱۸۰۰ میلیمتری دارد و فاصله بین محورهای آن به ۳۱۰۵ میلیمتر میرسد. ابعاد این خودرو تقریباً مشابه بی ام و X7 است. شایان ذکر است L9 از نظر ابعاد بزرگتر از لی ژیانگ وان معرفی شده در سال ۲۰۱۹ است.
طراحی ظاهری L9 جدید بسیار شبیه وان است اما زبان طراحی این خودروساز تکامل یافته است و در شاسیبلند جدید L9 شاهد دستگیره دربهای متمایز، چراغهای LED نازک در جلو و عقب، سپرهای جدید با استایل یک دستتر و فقدان جلوپنجره هستیم. همچنین حسگری روی سقف برای سیستم دستیار راننده نصب شده است و در بخش عقب نیز اسپویلر بزرگی دیده میشود. شایان ذکر است L9 از سیستم تعلیق بادی شرکت ویباخ سود میبرد.
کابین این خودرو گنجایش ۶ نفر را دارد و سه نمایشگر لمسی ۱۵.۷ اینچی در آن دیده میشود که دو نمایشگر روی داشبورد و یک نمایشگر نیز داخل سقف و برای سرنشینان عقب نصب شده اند. پشت آمپرهای دیجیتال نیز داخل فرمان ادغام شده اند و بالای آن نیز هدآپ دیسپلی بزرگی قرار دارد. هر ۶ صندلی از گرمکن و سردکن و ماساژور سود میبرد. این خودرو همچنین دارای سانروف دوبل، نورپردازی داخلی، یخچال و سیستم صوتی احساسبرانگیز است. این سیستم صوتی قدرت ۲۱۶۰ واتی دارد و از تکنولوژی چهاربعدی، ۲۱ بلندگو و ۳ ساب ووفر سود میبرد. لی اتو L9 به سیستم خودران سطح ۴ مجهز است و از حسگرهای متنوعی برای اسکن محیط سود میبرد. لیدار روی سقف، ۵ رادار، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۱۲ دوربین جزو این سیستم هستند.
قوای محرکه پلاگین هیبریدی L9 از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو به عنوان بهبود دهنده برد و پیشرانههای الکتریکی برگرفته از گریت وال موتورز تشکیل شده است. قدرت ترکیبی این مجموعه به ۴۰۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۰۰ نیوتون متر میرسد. L9 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه دارد و علیرغم اینکه از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده میکند اما از باتری بزرگ ۴۴.۵ کیلووات ساعتی سود میبرد و شعاع حرکتی قابلتوجه ۲۰۰ کیلومتری در حالت الکتریکی دارد. با شارژ کامل باتری و یک باک بنزین پر، این خودرو برد ترکیبی ۱۲۰۰ کیلومتری خواهد داشت که بهتر از شعاع حرکتی تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی موجود در اروپا و آمریکای شمالی است.
لی اتو L9 با قیمت بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار یوان معادل ۷۰۷۴۰ تا ۷۸۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد و بنابراین گرانتر از لی اتو وان با قیمت ۳۳۸ هزار یوان معادل ۵۳۱۶۷ دلار خواهد بود. هنوز نمیدانیم این خودروساز برنامهای برای صادرات محصول خود در آینده دارد یا خیر اما L9 قطعاً نشان دهنده پیشرفت فوقالعاده چینیها در زمینه طراحی، کیفیت و تکنولوژی است.
reza342
۲ فروردین ۱۴۰۱مرحبا به سازندگان چینی و … تو سر ماهایی که میریم ماشین صفر میخریم تا شکم مافیای 40ساله بزرگتر بشه…
TOM KRISTENSEN
۳ فروردین ۱۴۰۱👍
تنها ایرادی که میشه ازش گرفت رودریاشه
منو یاد ال۹۰ میندازع
new RAMIN
۲ فروردین ۱۴۰۱با توجه به مشخصات فنیش هیچ خودرو پلاگین هیبرید تو دنیا نمیشناسم که بتون در حدش باشه…البته قیمتش بالاس/ مدل one این شرکت که آمار فروش خوبی با توجه به قیمتش تو سال گذشته تو چین داشت. L9 هم بنظر توانایی فروش خوب رو داره البته فکر نکنم بتونه در حد one بفروشه چون خیلی گرونتره/نکته جالب برای من اصالت این کمپانی هست چون که خیلی شبیه مدل one هست که 2019 رونمایی شد و به بازار عرضه شد. درکل شبیه همدیگه هستن و معلومه یه شرکت جفتشو ساخته. اینم عکس مدل one
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4a/Lixiang_One_IMG001.jpg/1024px-Lixiang_One_IMG001.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Lixiang_%28Li%29_One_002.jpg/1024px-Lixiang_%28Li%29_One_002.jpg
اینم عکس داخلش
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/LixiangD.jpg/1024px-LixiangD.jpg
درکل به عنوان شرکتی که کلا 4 ساله تاسیس شده تولید این 2 خودرو پلاگین هایبرید با این مشخصات تو این 4 سال ساخته،واقعا باید دست زد و آفرین گفت ولی من خودم BYD تانگ هیبرید و چانگان unik IDD رو ترجیح میدم.چون75درصد این مشخصات رو با 30هزار دلار میدن.البته L9 واقعا خودرو پلاگین هایبرید عالی و تقریبا بی رقیبی هست ولی قیمتش کمی به نظرم زیاده…
دانیال_Surrey،England
۲ فروردین ۱۴۰۱((با توجه به مشخصات فنیش هیچ خودرو پلاگین هیبرید تو دنیا نمیشناسم که بتون در حدش باشه))
دوست عزیز به این 200 کیلومتر پیمایش دلخوش نباش.
این طبق استانداردهای فوق خوش بینانه خود چین به دست اومده که از nedc سابق هم خیلی عقب تره.
در خوش بینانه ترین حالت حدود 70 کیلومتر باشه که تو دنیای واقعی میشه حدود 40 کیلومتر، وقتی مثلا با رنج روور مقایسه میکنی 113 کیلومتره تو استاندادهای wltp،که تو دنیای واقعی میشه حدود 90 تا.
البته که در خواب هم نباید این بی ریختو با یه ماشینی که 125 تا ثبت اختراع تکنولوژی و قابلیت آفرود و….داره مقایسه کرد.
new RAMIN
۲ فروردین ۱۴۰۱@دانیال
😂🤣
شما اول فرق CLTC و NEDC و WLTP و EPA رو تو تست خودرو های برقی و هایبرید بگو بعدا بیا بگو li auto L9 چندتا میره… اصلا نمیدونی تست ها چگونه انجام میشه بعد میایی اینجا میگی پیمایشش الکی هست؟درضمن L9 با رنجروور همکلاس نیستن کلاسشون فرق داره اصلا تو هیچ چی قابل مقایسه نیستن قیمتاشون هم یکی نیست.
دانیال_Surrey،England
۲ فروردین ۱۴۰۱اینو خود مقاله گفته.
((although the latter is measured under the__ more optimistic__ CLTC standards. With a fully charged battery and a tank full of gasoline, the combined range is 1,200 km (746 miles), far superior to any PHEV that is available in Europe or North America.))
با این بسته باتری گندش زحمت زیادی کشیده 40 کیلومتر ارائه میده.
new RAMIN
۲ فروردین ۱۴۰۱@دانیال
(با این بسته باتری گندش زحمت زیادی کشیده ۴۰ کیلومتر ارائه میده.)
نور گوشیتو زیاد کن اشتباه دیدی… اون 40 تا نیست… 200تا هست. درضمن درخصوص پیمایش برقی چیزی ننوشته اون قسمت که کپی کردی. نوشته ترکیبی 1200کیلومتر میره…
اصلا شما هنوز نمیدونی تست های پیمایش خودروهای برقی یا هایبرید با هر استانداردی چگونه انجام میشه… اول ببین چگونه انجام میشه بعد فرق های استاندارد هارو ببین بعدا میرسیم سر این ماجرا پیمایشش چقدره…واقعا سرچ CLTC و NEDC و WLTP و EPA اینقدر سخته!؟
پویان
۲ فروردین ۱۴۰۱دانیال این شرکت بالاتر از رنج روور است. زیاد به سابقه اهمیت نده. ذر بحث برقی ها و هیبریدی ها چینی ها عالی هستند. عالی عالی عالی
new RAMIN
۲ فروردین ۱۴۰۱@پویان
پویان جان لطفا پیاز داغو زیاد نکنن هنوز کسی خودرویی نساخته فراتر از محصولات لندروور. ولی خب قطعا چینی ها تو رنج قیمتی خودشون بی رقیب و خوب هستن. ولی رسیدن به خودرویی همچو رنجروور نه فقط برای چینی ها بلکه برای 99/99درصد خودروسازان دنیا غیر ممکنه… البته تا الان که غیر ممکن بوده آینده معلوم نیست.
مجید
۱۰ فروردین ۱۴۰۱واقعا فقط یه ایرانی میتونه تسلا رو با این آشغال های چینی که حتی خودشون حاضر نیستن سوارشدن بشن مقایسه کنه!!!!
Kamy
۲ فروردین ۱۴۰۱تو چین به ازای هر چینی یه برند خودروساز وجود داره
پویان
۲ فروردین ۱۴۰۱اره توی چین خودروسازی زیاده. برای همین بی کیفیت هم پیدا میشه. ولی در کل دارن عالی جلو میرن.
Hamid
۲ فروردین ۱۴۰۱چقدر گرونه
ماشین ساختن با این طراحی و تکنولوژی یک جیزه دوام داشتن یک چیز دیگه
Jdm باز
۲ فروردین ۱۴۰۱باید دید تو عمل چگونه خواهد بود
پویان
۲ فروردین ۱۴۰۱بسیار خودرو عالی و شرکت بسیار اینده دار است.در حد تسلا است. در کل امریکا و چین دارن توی برقی ها شرکتهای اروپا رو مچاله میکنن.
GMA
۲ فروردین ۱۴۰۱دلیل داری با مدرک ارائه بده.
رو هوا یه چیزی بگی مشخص میشه که افکار خودت مچاله هست😄
انقدر فضا مملو از سم شده که به صرفه هست به بخش کامنت ها سر نزنیم
پویان
۲ فروردین ۱۴۰۱دقیقا مشخصهgma. تسلا رو ندیدی چه بلایی سر فولکس واون و همچنین ب ام و در امریکا اورده
TOM KRISTENSEN
۳ فروردین ۱۴۰۱ببین داداش تسلا و چون پاچون و لوسید و اصغر و…
فقط ادعان هر موقع روی هم ۴ تا فروختن خودروسازن و گرنه فتوشاپ کار سختی نیست…
البته تسلا و بعضی های دیگه از این قاعده مستثنا هستن و واقعا دارن خودروساز میشن
امیرحسین
۲ فروردین ۱۴۰۱من دوسش داشتم خیلی پر آپشن هستش
این سطح از پیشرفت مورد ستایش هست با اینکه خودم از خودرو های چینی خوشم نمیاد
با این حال نشون میدن خیلی در این بخش از صنعت سرمایه گذاری کردند و فکر کنم این بازارو حسابی هدف قرار دادند و در آینده حسابی حرف واسه گفتن دارند
البته این کار هم بایسی بیرون عرضه ش تا کارشناسان نظر آخر رو بدن
Raptor
۲ فروردین ۱۴۰۱خدایی تو الکتریکی ها خیلی خیلی عالی دارن کار میکنن،مثلا حداقل از ژاپن خیلی جلوترن با اینکه سابقه خیلی کمتری تو خودروسازی دارن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ فروردین ۱۴۰۱این مدل حدود 48 ساعته معرفی شده،
خیلی سریع در رسانه های خارجی مورد توجه قرار گرفته و تحسین شده
کیفیت رانندگی و هندلینگ رو نمی دونم ولی من واقعا نمی تونم از طراحی و مشخصاتش ایراد بگیرم
نمردیم از بدبختی
۲ فروردین ۱۴۰۱همون لوسید ابر با کمی تغییر میشه این
مهدی
۳ فروردین ۱۴۰۱از نظر ظاهری یک سر و گردن از محصولات تسلا قویتره