شرکت لی اتو از خودروی مگا به عنوان بزرگترین و جادارترین وسیله نقلیه برقی دنیا رونمایی کرد.
با انتخاب نام مگا برای این خودرو قطعاً انتظار محصولی بزرگ را خواهید داشت و لی اتو از این نظر شما را ناامید نخواهد کرد. در واقع چینیها میگویند مگا بزرگترین خودروی برقی تولید انبوه دنیاست و اگرچه این ادعاها را باید بررسی کرد اما شکی وجود ندارد که مگا خودرویی بزرگ و جادار است؛ اما علیرغم ابعاد بزرگ و توانایی حمل هفت نفر با راحتی زیاد، محصول جدید لی اتو حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم سبکتر از هامر برقی خواهد بود.
البته واضح است که هامر برقی و مگا دو خودروی بسیار متفاوت هستند به گونهای که هامر یک آفرودر بدون آلایندگی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و توان یدک کشی ۵.۴ تنی است اما مگا برای حمل افراد خانواده بکار میرود و کابین آن را میتوان به تئاتر کوچک یا حتی تخت خواب تبدیل کرد. با تمامی این تفاسیر، لی اتو مگا ۲۷۸۵ کیلوگرم وزن دارد و بسیار سبکتر از هامر برقی است.
اما جدای از تفاوت وزن شوکه کننده، لی اتو خودروی جالبی به نظر میرسد. در حقیقت مگا شبیه موس جادویی اپل طراحی شده و قطعاً همین شکل عجیب خودرو باعث ایجاد کابینی جادار میشود. در ردیف دوم صندلیهای لی اتو مگا یک جفت صندلی خلبانی لوکس به همراه شارژرهای گوشی هوشمند نصب شدهاند. این صندلیها را میتوان به حالت تخت درآورد، ویژگیای که به همراه نیمکت ردیف سوم باعث ایجاد تخت خوابی برای دو نفر خواهد شد. صندلیهای جلو را نیز میتوان به حدی عقب کشید که سرنشینان جلو پاهای خود را کاملاً دراز کنند و در نمایشگر بزرگ مرکزی به تماشای فیلم بپردازند. ماساژور صندلی و یخچال هم در این خودروی بدون آلایندگی به چشم میخورند.
اما مگا تنها یک مینی ون لوکس و جادار نیست چراکه در عرض ۵.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و ضریب درگ احساسبرانگیز ۰.۲۱۵ دارد. همین فاکتور مهم باعث شده مگا با یکبار شارژ مسافت ۷۱۰ کیلومتری را طی کند. دو موتور برقی خودرو هم در مجموع ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید میکنند؛ اما با این تفاسیر باید گفت مگا از نظر فنی بزرگترین خودروی برقی تولیدی در دنیا نیست. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۳۴۹/۱۹۶۵/۱۸۴۹ میلیمتری، مگا کوتاهتر از رولزرویس اسپکتر، کمعرض تر از هامر برقی و کم ارتفاعتر از ریویان R1T است. لی اتو دقیقاً مشخص نکرده که مگا چگونه بزرگترین خودروی برقی دنیاست و شاید به حجم داخل کابین اشاره میکند.
اما صرفنظر از ابعاد و ظرفیتهای لی اتو مگا شاهد تولید خودرویی با باتری بزرگ، شعاع حرکتی احساسبرانگیز و پرشتاب هستیم که به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز است. با قیمت ۷۷,۸۰۰ دلار، مگا خودروی نسبتاً گرانقیمتی است اما ثابت میکند که خودروهای برقی میتوانند بدون داشتن وزن زیاد محصولاتی لوکس و بزرگ باشند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
سوشیانت
۱۷ اسفند ۱۴۰۲کادیلاک اسکالید آی کیو از این بزرگتره
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سوشیانت عزیز اون suv هست این ون،چجوری حساب میکنی؟
سوشیانت
۱۷ اسفند ۱۴۰۲در جواب به تیتر بود
Taha Ayoobi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سوشیانت آمرکیایی هارو وسط نیار
آمریکا چیزی نیست بشه با بقیه مقایسه کرد
سوشیانت
۱۷ اسفند ۱۴۰۲دقیقا داداش آمریکایی یه چیز دیگست
سبحان
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سایبر تراک دنیای ون ها
ولی من منتظرم ون تسلا رو که قول دادن ببینم
به نظرم روح سایبر تراک خواهد داشت
Hemichan
۱۷ اسفند ۱۴۰۲پاسیفیکا
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اول اومدم بگم به عنوان یک ماشین چینی کار راه اندازه تا اینکه قیمت دیدم!
خیلیییییییییییییی ماشین های بهتری در این بازه قیمتی هست!
الان چه مزایایی داره؟
جاداره؟
طراحی بی نظیری داره؟
مشخصات بی نظیری داره؟
دیگه حوصلهام نمیکشه براتون تک تکشون رو براتون توی این کامنت بنویسم.
خودتون سرچ کنید
Dan
۱۷ اسفند ۱۴۰۲خب بنظرتون با این مشخصات و امکانات چه قیمتی براش مناسبه؟
Dark Knight
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بزرگ ترین که قطعا نیست ! چون هم طولش کمتر از اسپکتر و هم عرضش ( عرض اسپکتر بدون آینه ۲۱۴۴ ) ، جوجه چینی ها توهم زدن 😂😂
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اینه هاش بیرون نزده که به عرض اضافه کند
𝐀𝐥𝐢
۱۷ اسفند ۱۴۰۲از شیب سقفش خوشم اومد
H2
۱۷ اسفند ۱۴۰۲طراحی جلو و چراغها رو نگاه کنین!!!
کوچکترین خلاقیت و تفکری پشت این طراحی میبینین؟؟
یه عده هم ژست روشنفکری میگیرن و به این میگن سبک مینیمالیست که اصلا اون فلسفه ش یه چیز دیگست
این سبک طراحی چینیه بدون خلاقیت، نوآوری و زیبایی
نمای عقب هم همینطوره
ولی فضای داخلی خیلی خوب داره واقعا خوشم اومد
خم سقفش هم جالبه رو مصرف انرژی تاثیرگذاره
Taha Ayoobi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲خوشگله
ولی تاحالا اسم شرکتشو نشنیده بودم
نمیشه اعتماد کرد
ولی عجیبه با این ابعاد و مسافت قابل پیمایش این وزن رو داره
همایون
۱۸ اسفند ۱۴۰۲کاشکی ایران خودرو هم روی پلتفرم پی اف یک که تارا و ریرا رو داره بیاد و یه محصگل به این شکل بسازه که ردیف دوم هم قابلیت جلو عقب شدن داشته باشه و ردیف سوم تاشو داشته باشه حداقل و خانوادگی باشه حالا چه با موتور ای اف هفت توربو چه تنفس طبیعی اصلا شتابش مهم نیست مهم اینه یه خودرو هفت نفره که هم نسخه کم اپشن که فقط شیشه برقی و مانیتور داشته باشه چه نسخه فول اپشن که صندلی برقی و حتی سده گرم کن و سانروف و اینها داشته باشه به بازار بده اماکن انتخواب گیربمس اتوماتیم هم وجود داشته باشه که چه تو ناوگان حمل و نقل عمومی چه به صورت شخصی خانواده ایرانی امکان انتخواب یه خودرو خانوادگی که چه تو مسافرت ها چه توی شهر راحت باشند رو داشته باشه نه اینکه تنها انتخوابه ممکن سدان های کوچکی مثل رانا و ساینا یا سدان های متوسط رو به کوچک مثل تارا و دنا باشه یا هاچبک هایی مثل کوییک و 207 نمیدونم چرا این دو سکرت دولتی یکی خودروی کوپه یا هاچبک سه درب و مهم تر خودروی هفت نفره در هر ابعد و طراحی هرگز به بازار ندادند با اینکه هم اشپشن مونتاژ کردن نسخه خارجیش چه اروپایی چه چینیش رو تو طول سالها داشتند هم پلتفرمی که روش خودشون کار کنند داشتند شما فکر کنید رو پلتفرم رانا و 207 و 206 یه هاچبک سه درب مثل 206 آر سی میداشتیم یا پژو کوپه rcz یا حتی پژو 206 سی سی که کوپه کانورتیبل بود تو تیراژ وارد بازار میشد یا پژو 307 ام پی وی یا 3008 و 3007 مونتاژ میشدند یا سایپا کیا کارنیوال رو تو نسخه لگ اپشن ارزون و پر اپشن گرون یا سراتو کوپه رو با همون اپشن های سراتو مونتاژی وارد بازار میکرد بازار رو قبضه میکرد ولی نمیدونم چرا هیچوقت سمتش نرفتند و حتی زمان خاتمی که بازار ازاد تر بود اون شرکته که خودرو کوپه سقف بازشو دو نفره آنا رو میخگاست تو ایران بسازه جلوش رو با کلی خرج کردن گرفتند و حتی کیش خودرو با سیناد که یه هاشچبک مانند سه درب ولی با فضای داخلی و صندوق بزرگ و خانوادگی با اونش شتاب و موتور رنو مگان بود رو بانکه از قصد ورشکستش کرد که هنوز که هنوزه با اینکه تنها خودرو ساز تاریخ مزیره کیش بوده ولی هیچکس نتونست دوباره سرپاش کنه اصلا نمیدونم لوازم خط تولید و مونتاژ سیناد هنوز مونده تو اون سوله ها یا شوهرش دادند چون همین الان روی اون پلتفرم یه سیناد 3 با طراحی بروز و داشبورد بروز با هر نوع انجینی ها حتی یه انجین صد اسبی چینی هم روش بزارند خیلی خوب خواهد فروخت مگه چند تا هاچبک سه درب بازار ایران بخودش دیده تازه سینادی که کله بدنش فایبرگلاس بود و شاسی از بدنه مستقل بود و کلی فضای کابینه خوبی داشت
Silent
۱۸ اسفند ۱۴۰۲من که واقعا دوستش دارم تو سگمنت خودش کاربردی طراحی شده، واقعا برای مسافرت عالی هست.
ارمان
۲۷ اسفند ۱۴۰۲یعنی زشت تر از این نمیشد
همیشه زیبایی به سادگی نیس
ارمان
۲۷ اسفند ۱۴۰۲واو…
Amir
۲۸ اسفند ۱۴۰۲روح نداره