در چند سال اخیر، اکثر خودروهای چینی تحولات چشمگیری را چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ کیفیت تجربه نمودند، و دراینبین، شرکت لیفان هم به تبعیت از این روند، یک خانهتکانی اساسی را در محصولات خود انجام داده و مدلهای جدیدی را روانه بازار نموده است که نقطه اشتراک تمامی آنها دگرگونی در ساختار بدنه و نزدیکی بیشازپیش به ساختههای روز دنیاست، ازجمله مدلهایی که اخیراً لیفان روی آن بسیار مانور میدهد، سدان میان سایز ۸۲۰ است. چندی پیش، مصاحبهای از یکی از مقامات بلندپایه این شرکت منتشر شد که در آن، وی این خودرو را از لحاظ رقابتی نزدیکترین محصول به تویوتا کمری برشمرد! شاید در یک نظر این مقایسه کاملاً بیوجه به نظر آید و ما را به یاد برخی ادعاهای مشابه اندازد که به تواتر، از زبان بعضی از خودروسازان وطنی شنیده شده است ولی فارغ از این الفاظ، نباید این موضوع را از یاد برد که چینیها واقعاً در پی اصلاح و بهبود کیفی محصولات خویش هستند و برنامهای مدون و اهداف روشنی را مدنظر دارند، ولی خودروسازان وطنی….. بهتر است دراینباره هیچ چیز نگوییم، چون آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است!
لیفان ۸۲۰، جدیدترین محصول لیفان به شمار میآید و تاریخ ورود آن به بازار ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی است. این خودرو به لحاظ سایز و ابعاد در همان کلاسی جای میگیرد که محصولاتی همچون هیوندای سوناتا. طراحی بخش جلو و پیشانی آن، از فورد موندئو الهام گرفته و قسمت عقب آن نیز از شباهتهای فراوانی با محصولات هیوندای برخوردار است. درمجموع، طراحی این محصول با سلایق مردمان ساکن در خاورمیانه و علیالخصوص بیشتر ما ایرانیان بسیار نزدیک است و همین نکته را هم میتوان نقطه قوتی برای آن محسوب نمود. چندی پیش مطلب کوتاهی از این خودرو در سایت «CARNEWSCHINA» درج گردید که در اینجا چکیدهای از آن را تقدیمتان میکنم.فروش لیفان ۸۲۰ بهزودی در بازار چین آغاز خواهد شد و بهای این خودرو، که در حال حاضر گل سرسبد محصولات این شرکت به شمار میآید، از ۸۱,۸۰۰ یوآن شروع شده و به ۱۱۹,۸۰۰ یوآن ختم میگردد، این خودرو در یکی از رقابتیترین سگمنت های بازار عرضه میشود و بزرگترین سدانی هم است که تاکنون توسط لیفان ارائه شده است. سایز چرخهای این خودرو تا حدی با ابعاد بدنه آن متناسب هست و این نکتهای مثبت برای این خودرو به شمار میآید زیرا کماکان، بیشتر سازندگان چینی از چرخهای بسیار کوچکی برای محصولات تولیدی خود استفاده میکنند. طراحی چراغهای جلوی آن از مد و سلیقه روز تبعیت میکند و در جلوپنجره آن هم به حد کافی از فلز کروم استفاده شده است و نوارهای LED پرنور و درخشانی نیز در سپرهای جلوی آن جای گرفته است. نمای عقب این خودرو هم به زیبایی هر چه تمامتر طراحی شده و تنها نکته منفی موجود، اگزوزهای نصب شده در زیر سپر عقب آن است که کمی به سمت زمین متمایل شدهاند. درمجموع، این خودرو خوشسیماترین مدلی است که تاکنون توسط لیفان ارائه شده است.
در کابین این خودرو، قطعات چوبی با ذوق و سلیقه درخوری، در بخش میانی آن نصب شده است. همچنین، یک صفحه لمسی با سایز متوسط هم در وسط داشبورد آن جای گرفته است. در این میان، طرح فرمان آن کمی بیش از اندازه قدیمی و دِمده به نظر میرسد. در بخش عقب آن نیز فضای کافی برای نشستن سه سرنشین وجود دارد اما با این حال، استفاده بیشازپیش از رنگ خاکستری، درون کابین آن را کسلکننده و دلگیر نموده است. لیفان ۸۲۰ با دو پیشرانه متفاوت عرضه میشود که هر دو نیز چهار سیلندر و بنزینی هستند. یکی از آن دو، نمونهای ۱.۸ لیتری است که خروجی توان آن معادل ۱۳۳ اسب بخار و گشتاورش هم معادل ۱۶۸ نیوتنمتر است و دیگری هم یک پیشرانه ۲.۴ لیتری است که توانی معادل ۱۶۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۶ نیوتنمتر را برای آن به ارمغان میآورد. پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو با یک جعبهدنده ۵ سرعته دستی و پیشرانه ۲.۴ لیتری نیز با یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. کمی بعد هم، یک پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز به این جمع اضافه میگردد که از توان و جایگاه بالاتری نسبت به نمونه ۲.۴ لیتری آن برخوردار است. پیشرانههای ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری این خودرو با همکاری و مشارکت نزدیک بین لیفان و شرکت ریکاردو بریتانیا توسعه یافتهاند ولی منشأ پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو، از شرکت میتسوبیشی ژاپن است، این یک پیشرانه کلاسیک، خوب و نیز نام آشنا در چین است که امروزه قوه محرکه تعداد بیشماری از سدانهای ارزانقیمت، اسیوویها و نیز پیکاپ ها و کامیونتهای تولیدی در آن کشور است.مشخصات فنی لیفان ۸۲۰
پیشرانه ۲.۴ لیتری: (نمونهای که بهاحتمال زیاد در ایران عرضه خواهد داشت)
حجم موتور: ۲۳۷۳ سیسی
توان: ۱۶۷ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۶ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو ۴ و ۵
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۸۶۵/۱۸۳۵/۱۴۸۰
فاصله بین دو محور: ۲۷۷۵ میلیمتر
حجم مخزن سوخت: ۶۳ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۱۵/۶۰ R 16
مدلهایی از این خودرو که با پیشرانه ۲.۴ لیتری در بازار چین عرضه میشوند از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی بهکاررفته، به دو تیپ LUXURY و FLAGSHIP تقسیم میگردند که در ذیل مشخصات این دو به تفکیک آمده است. با این توضیح که شاید این مشخصات کاملاً با نمونههای ارائه شده در کشورمان مطابقت نداشته باشد.
دو عدد کیسه هوا (بهطور استاندارد در همه تیپها)
کیسه هوای جانبی (تنها در تیپ FLAGSHIP ارائه میشود)
کیسه هوای پردهای (تنها در تیپ FLAGSHIP ارائه میشود)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کمکی ترمز در سراشیبیها HBA
سیستم روشنایی در روز (DAYTIME RUNNING LIGHT)
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو
سانروف برقی
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده داخل اتاق خودرو
پوشش چرمی فرمان (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه میشود)
آینههای جانبی به همراه گرمکن با قابلیت تاشوی خودکار برقی
فرمان چندکاره
پوشش چرمی صندلیها
صندلیهای برقی جلو به همراه گرمکن (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه میشود)
۶ عدد بلندگو
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث
صفحه لمسی رنگی + سیستم رهیاب GPS
دوربین دید عقب
سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
سنسورهای پارک جلو و عقب خودرو
و…
در ایران: ۹۱.۲ میلیون تومان
در چین: ۱۰۹,۸۰۰ یوآن (نمونه ۲.۴ لیتری و تیپ LUXURY) و ۱۱۹,۸۰۰ یوآن (نمونه ۲.۴ لیتری و تیپ FLAGSHIP)
نوشته: سام کاویانی
مهدی
۱۹ بهمن ۱۳۹۴رنگ سفید این ماشین را از نزدیک دیدم از لحاظ ظاهری خیلی خوب طراحی شده یعنی اگر آرم ماشین روش نباشه اصلا به ذهن خطور نمیکنه که طراحی ام وی ام باشه
از قسمت جلو شبیه جنسیس هست و از قسمت عقب شبیه سوناتا، یعنی یک خودروی سدان متوسط خانوادگی
در کل ظاهر خیلی خوب و تنومند! و شیکی داره و به نظر من اصلا نشه ازش ایراد گرفت
نظر شخصی من این هست که باید به هر خودروسازی که در جهت ارتقای محصولات خود قدم مثبت برمیدارد احترام گذاشت
امیدوارم ما ایرانیان روزی خودروهایی متناسب با لیاقتهایمان-با فرهنگ صحیح رانندگی-سوار بشویم
BT
۱۹ بهمن ۱۳۹۴فک کنم منظرتون از ام وی ام لیفانه دیگه نه؟
آرش
۱ خرداد ۱۳۹۵منظورش چینی بود حالا چه فرقی می کنه.
AliASg
۱۹ بهمن ۱۳۹۴طراحی ام وی ام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
aston martin
۲۰ بهمن ۱۳۹۴حقیقتا عالی شده
در قیاس با ورژن قبلی خیلی بهتر شده نشون میده ک چینیا علی رغم این ک کمتر از شرافت و اصالت بو بردن بازم هنوز تهی تهی نشدن ازین مولفه های مهم صنعت خودرو.
واقعا هم از جهت ظاهری هم امکانات خیلی پیشرفت قابل توجهی داشته..
ازین گاری سازهای حرومی داخلی خودمون ک خیلی خیلی بهترن ..
باید آفرین گفت
لیفانم تا یک دهه آینده خودشو به بیستای اول صنعت خودروسازی میتونه برسونه
mehrdad
۲۱ بهمن ۱۳۹۴mvm?
هومن
۱۵ فروردین ۱۳۹۵جلوی این ماشین بیشتر شبیه سوناتاست تا پشت این ماشین که دقیقا منطبق بر مدل جدید سدان لکسوز هست
hero
۹ خرداد ۱۳۹۵سلام مهدی جان
جلوی این خودرو به هر ماشینی که شبیه باشه هیچ شباهتی به جنسیس نداره
و همینطور عقبش هیچ شباهتی به سوناتا نداره
جلوی ۸۲۰ شباهت بسیار زیادی به فورد موندیو داره و عقبش منو یاد لکسوس سری ای اس میندازه
در واقع براساس اظهار لیفان طراحی ۸۲۰ بر اساس تویوتا کمری بوده
داشبردش هم دقیقا بر اساس کمری طراحی شده
ASTON MARTIN
۱۹ خرداد ۱۳۹۵بجز دیزاین داخل که اصلا در خور نیست بقیش واقعا واقعا فوق العادست بشرطی که با قیمت معقول زیر50 تومن عرضه بشه که محاله
سجاد
۲۹ مهر ۱۳۹۵جالبه بعضی ها فقط یه اسم چینی شنیدن و هی میگن بد وبدرد نمیخوره . اول اینکه خودرو سازهای ما که مایه خجالت و مصداق واقعی سوء استفاده از ملت هستن جالبه همین خودرو سازها وقتی خودشون منتقد خودروی چینی هستن خودشون هم خودروی چینی مونتاژ میکنن مثل بلریانس و فاو وچانگان و…. دوم اینکه خودروی چینی به خودروهای با کیفیتری مثل تویاتا و هیوندایی و کیا نمیرسن حرفی نیست فقط موضوع اینه که الان خیلی فاصلشون را کم کردن که اون هم بزودی پر میشه و در آخر تاسف میخورم برای خودمون و خودرو ساز داخلی که از فرصتهایی که داشتن صرفا برای سود جویی استفاده کردم دلیل من هم اینه که در زمان تحرم ها تولیدشون نصف شد و قیمت افزایش دادن و ملت مظلوم با خودروی بی کیفیت تر ساختن و جونشون را کف جادها به دست اینها سپرده و در آخر من این ماشین را روندم واقعا از لحاظ نرمی و بی صدا بودن خیلی خوب بود شتابش هم با توجه به اتوماتیک بودن خودرو هم خوب بود باید توجه کنیم با توجه به قیمتش واقعا مناسب و خودروی راحتیه .
HMzendani
۸ آبان ۱۳۹۶دوستان هر چه بیشتر سعی کنید کسی این اشغالو نخره
اکثرشون پمپ بنزینای خراب روشونه و با اینکه ۵سال گارانتی داره اما نه تو بازار پمپ سالمش گیر میاد نه نمایندگیا دارن
یکی از دوستانم داره و از نزدیگ در جریانش هستم،یه بار روی پل روگذر خاموش شده بود و شانسش گفته بود دقیقا وسط پل خاموش شده بود وگرنه با از کار افتادن فرمون و ترمز و روشن نشدن خدا میدونه چه بلایی ممکن بود سر ماشین و خودش بیاد….کیفیت و مونتاژ مخصوصا داخلش که بماند…
مهرداد_ایلات
۲۰ بهمن ۱۳۹۴با سلام؛
اطلاعاتی در رابطه با این خودرو که تقریباً در کمتر جایی ذکر شده و نایاب است بنا به منبع موثق چینی برای موتور 2373 سی سی با کد LF489Q و گیربکس اتوماتیک:
وزن خالص 1545 کیلوگرم؛
وزن نهایی 1920 کیلوگرم؛
مصرف شهری : بین 13 الی 13.5 لیتر؛
مصرف جادهای: 6.4 الی 6.8 لیتر؛
مصرف متوسط : 8.7 لیتر؛
منبع: سایت دولتی چینی
http://chinaafc.miit.gov.cn/n2068/index.html
صفحه 2885
omid
۲۰ بهمن ۱۳۹۴بی جهت نیست که ایران تبدیل به بازار اول خودروهای چینی شده و مدیران خودرویی چین با شوق و ذوق ازش حرف میزنن. چین به سرعت به مسیر رو به رشد و پیشرفتش ادامه میده و شرکت های ایرانی ؟!! فقط و فقط حسرت به دل میگذارن !
راد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴من این خودرو دو ماه پیش در شهر گوانجو چین دیدم که به عنوان تاکسی استفاده شده و احتمالا جایگزین تاکسی های قبلی که سوناتا نسل قدیم بودن میشد و حتما کیفیت قابل قبولی دارد که در یکی از شهرهای چین که چند برند معروف کارخانه ( هیوندای و تویوتا) دارند توانسته نظر مسولیت مشکل پسند این شهر جذب کند !
genius
۲۰ بهمن ۱۳۹۴خاک هر دو عالم بر سر فرغون سازهای ***و بیسواد ما!!لیفان از یک کارخونه موتورسیکلت ساز ظرف یکدهه شد اینی که میبینید اونوقت موتورسازهای ما که همچنان به مونتاژ موتورهای چینی و هندی طرح هوندا125 بعد از بیش از سه دهه مشغولن بماند فرغون سازهای ما که ادعاشون در تولید خودروی ملی(!!)سقف آسمون رو شکافته هنوز اندر خم یک کوچه اند و بلطف تحریمهای چند سال گذشته و به خاک سیاه نشستن اونها دم خروس ادعای تولیدات ملیشون هم زد بیرون!!یعنی بعد از چهل سال نه به دانش ساخت و طراحی خودرو رسیدیم نه لااقل مونتاژکار قابلی شدیم مثل هند و چین فقط این سالها یه عده ای حسابی به خودشون و خونوادشون سور دادن و به بهانه حمایت از نیروی کار ایرانی و سرمایه ملی به سر هم کردن آشعال ترین مجموعه ها و قطعات باسم خودرو پرداختن و خدا میدونه چه خونهای بی گناهی که بر زمین نریختن!!!آقا جان ما نمیخوایم واسه نون خوردن حداکثر دومیلیون نفر هفتاد و پنج میلیون دیگه زجر بکشن.
درود بر چین و کره و ژاپن و هند و…که در تمام سالهایی که ما مشغول تنظیم تئوری مدیریت جهانی بودیم بارشون رو بستن….!!!
رضا پ
۲۰ بهمن ۱۳۹۴داداش دمت گرم با این کامنتت
حرف دل ما رو زدی
لایک داره به مولا !
moein
۲۰ بهمن ۱۳۹۴قطعا پیشرفت خوبی داره در کل نصبت به خدرو ساز های ایران
ولی جای کار داره
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۶نسبت
بنده خدا
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ترسم نرسی به کعبه ای فرغون ساز کین ره که تو میروی به دیوار چین است….
yasin
۲۳ بهمن ۱۳۹۴جلو ماشین که خیلی شبیه R8 آودی .
feri
۲۸ بهمن ۱۳۹۴82 تومن قیمت خورد 75 تومن بهتر بود
hamid
۲۹ بهمن ۱۳۹۴با سلام
من اینو تو نمایشگاه دیدم قیافش بدک نیس و طراحی بهتری نسبت به تولیدات دیگه ی لیفان داره و یه جهش بزرگی به حساب میاد ولی از طرفی بنظرم نمیتونه فروش خوبی رو داشته باشه
به دلایلی :قیمت بالای هشتاد میلیون که در این رنج رقبای بسیاری رو داره از خودروی صفر گرفته تا خودرهای دست دوم خارجی .
پیشرانه ضعیف که البته تست نشده ولی بنظر میاد این خودرو شتاب صفر تا صد بالای 12 ثانیه داشته باشه با توجه به قدرت و گشتاور پایین موتور که تو این رنج واقعا اسفناک خواهد بود و همین طور سقف سرعت پایین طبق گفته ی بالا (197) که این هم ضعیف بنظر میاد .
در کل خرید این خودرو با توجه به کیفیت پایین قطعات خودروهای چینی و استهلاک بالا و از همه مهمتر خدمات پس از فروش بسیار بسیار بد و افتضاح نمایندگی های خودروهای چینی اصلا کار مقعولانه ی بنطر نمیاد.
بي بي
۱۵ مرداد ۱۳۹۵همه اینها درست ولی همین که وجودش رو دارن و طراحی روزانه به ماشینهاشون میدم جای تحسین داره نه مثل فرغون سازهای خودمون دارن درجا میزنن
حمیدرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۴با درود به همه دوستان این خودرو در چین در گرون ترین حالت معادل 120000 یوان هست که به احتساب قیمت هر یوان 500 تومان میشه در حدود 60میلیون با احتساب گمرکی و هزار دلیل دیگه نزدیک هشتاد تومان قیمت میخوره البته اگر نزدیک 70 تومان بود خیلی بهتر بود ولی دوتا مسئله هست یکی اینکه در خود سایت خودروهای چینی به موتور ضعیف این خودرو خیلی اشاره شده بود دوم چهرشه که خیلی شبیه به محصولا ائودی هست و در اخر اینکه من در تصاویر منتشر شده خروجی هوا برای سرنشینای عقب ندیدم که خیلی برام جالب بود البته گویا پلتفرمش برای تویوتا کمری هست و به نظرباید هندلینگ خوبی داشته باشه و در جاده سوار باشه البته باید منتظر نوع مونتاژ توسط کرمان موتور هم موند باسپاس از وقتی که گذاشتید
احمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۴خسته شدیم از اینکه ماشین های چینی را با ماشین های اروپایی مقایسه کردیم.
اگه راست میگین اونا رو با ماشین های ساخت ایران مقایسه کنید
در صورت وجود امکانات و لوازم یدکی خودروهای چینی در بازار
گاری سوار بشیم بهتر است از خودروهای ساخت داخل.
خلیل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروهای چینی هرچی باشند به گاری هایی که ایران می سازد ترجیح می دهم.
Youzi
۹ خرداد ۱۳۹۵چراغهای جلوش شبیه ائودیی که
سیاوش
۱۵ تیر ۱۳۹۵ما که خریدیم!!!!خدا به داد برسه?????????گلگیرهای جلوش یکمی شبیه به کمری طراحی شده
بي بي
۱۵ مرداد ۱۳۹۵آقا مبارکت باشه مطمعن باش پشیمون نمیشی از این بهتره که فرغون های ایرانی رو سوار بشی من یه پارس دارم یعنی به لعنت خدا نمی ارزه میخوام لیفان بگیرم خیلی نازه اینو مطمعن باش از گاری های ۴۰سال پیش تولید فرانسه که الان اینها اسم تولید ملی روش زدن بهتره
Ali
۲۶ شهریور ۱۳۹۵سلام، بین کیا سراتو2000مونتاژ و لیفان820 کدومو پیشنهاد میکنین؟ لطفا راهنمایی کنید
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۶سراتو
حسین
۲۱ مهر ۱۳۹۵من دو ماه خریدم خیلی جادار و خوبه ولی دوتا ایراد مهم داره,اول اینکه خلاصی گاز داره یعنی موتورش خنگه وقتی گاز میدی چند لحظه بعد راه میافته ولی وقتی میره خوب میره من تو بلوار ارتش با دنده ۴ تو سربالاییش ۱۶۰ رفتم دیگه بلوار تموم شد نتونستم ادامه بدم,,,,ایراد بعدیشم مصرف بالایی که داره راحت ۱۴ تو شهر میسوزونه,دیگه نتونستم ایراد دیگه ایی پیدا کنم,,,,در ضمن دوستانی که با هیوندا یا کیا مقایسه میکنن و ازش بد میگن توجه داشته باشن که اون ماشینا
اقلن ۱۰۰ ملیون بیشتر و شرایط فروش به این نحو را نداره ,,من نداشتم ولی اگه شما دارین برین اپتیما ۲۰۰ ملیونی بخرین بزارین ما چینی سوارها هم حال خودمون بکنیم.
محمد
۲۲ آذر ۱۳۹۵سلام .یه سوال.لیفان 820 ماشینی نیست که مشتری اول و اخرش خودت باشی؟؟یعنی برای فروشش مشکلی پیش نمیاد؟؟
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۶تمام ماشین های چینی همینجوره
اول تا آخر مال خودته
کیوان
۸ آبان ۱۳۹۶خیلی خوب کار شده وخوب هم درامده حالا جلو یا عقبش شبیه سوناتا و تویوتا و فورد یا لکسوس هست فرقی نمیکنه ظاهر ماشین زیباست از نظر فنی هم متوسطه ارزش خرید داره
حسام
۱ آذر ۱۳۹۶سلام
من لیفان 620 ، 1800 سی سی داشتم و انصافاً ازش راضی بودم هم قدرت موتور و شتابش هم آپشن هاش ، الانم فروختمش و میخوام یه 820 بخرم ، البته قصد داشتم یه النترا 2014 یا سوناتا 2011 بگیرم دیدم که اینا تقریباً گارانتیشون تمومه و اگه ماشینش سالم نباشه ممکنه خرج زیادی رو دست آدم بزاره ، گفتم یه 820 بگیرم حداقل 3 ، 4 سال داشته باشم همین اینکه ماشین صفر با آپشن های اونا سوار شدم هم در صورت بروز مشکل گارانتی هم داره ، البته اینو بگم که شاید کیفیت قطعات و آپشن هاش به اونا نرسه و لی به نسبت هزینه ای که میکنم مقرون بصرفست
فرهاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ببینید لیفان در کمتراز۲۰ سال به کجارسیده اما ایران خودرو تازه شده مونتاژ کار چینیا اینم از حمایت بیجا از خودرو سازان !
واقعا باعث تاسفه