یکی از نقاط قوت ایکس ۵۰ شکل ظاهری آن است از نمای پشت آلفا جولیتا و از نمای جلو اوپل کورسای جدید را تداعی می کند و در نمای کناری هم طراحی خوبی دارد. نه قد بلند است نه کوتاه یا شاید قد کوتاه پاشنهبلند. و چهره متفاوتی است بین خودروهای سطح شهر. امکاناتش خوب است و قیمتش تقریباً مناسب که جا داشت کمی کمتر هم باشد…
داخل کابین گزینهای نیست که خیلی گیرایی داشته باشد و شلوغ هم نیست. صندلیها چرم است، کیفیت مواد بکار رفته هم ای بد نیست سنسور دندهعقب، چراغهای روشنایی روز، گیربکس اتوماتیک، سانروف و چهرهای متفاوت، گزینهای مناسب در بازه قیمتی ۵۰ میلیون تومان است. عقب و جلو جا کافی است ولی فکر کنم افراد بالای ۱۷۵ سانت کمی مشکل پیدا کنند مخصوصاً در جلو و در پشت غربیلک فرمان، ستون کمی برای دید اطراف مشکلساز است که فکر کنم به خاطر شیب زیاد به سمت عقب میباشد.
خودرو با سوییچ روشن میشود و کیلِس نیست صفحه کیلومترشمار این خودرو هم بسیار زیبا و اسپرت طراحی شده با طیف رنگی قرمز و نمایش کامپیوتری اعداد.
گیربکس را در حالت درایو قرار میدهیم اولین عیب پدیدار میشود، اگر در پارکینگ تاریکی باشید فقط نمایش دنده را پشت آمپر میبینید. خوب بود در کنار دستهدنده علائم حالتهای دنده را با نور پسزمینه میگذاشتند و دومین عیب به نظر من دندهها با علائم کناری خود همخوان نیستند و سه دنده پایینی یعنی خلاص، درایو و اسپرت بسیار به هم نزدیک هستند و تا به این خودرو عادت کنید طول میکشد و این هم به دلیل فضای کم داخل کابین اینقدر به هم نزدیک طراحی شدهاند.
شروع به حرکت میکنیم. صدای خودرو کمی زیاد و آزار دهنده داخل کابین به گوش می رسد. ولی شتاب خودرو خوب بوده و تعویض دندهها خیلی عالی صورت میگیرد. همانطور که گفتم دید سمت چپ راننده کمی مشکلدار است ولی زیاد نیست .صدای سنسور دندهعقب و بوقهای اخطار هم آزاردهنده هستند و فکر کنم کمی هم مشکل دارند و کند عمل میکنند.
عکس: سینا سندی
حمید
۷ مهر ۱۳۹۶فقط ترمزش می ارزه به کل ماشینای وطنی ، با پنجاه میلیون انتظار ماشین اتومات در حد سوناتا و آزرا ندارم ولی قطعا می ارزه به اینکه چهل میلیون بدی و ال نود کرگدن سوار شی
بهروز
۷ خرداد ۱۳۹۷سلام ممنون از دوستانی ک با تجربه هاشون مارو کمک میکنن تا بهترین گزینه رو انتخاب کنیم ولی حدود یک ماهه قصد خرید یک خودرو در حدپنجاه تا شصت میلیون هستم ولی متاسفنه هر چقدر بشتر تحقیق میکنم سردر گمیم بیشتر میشه