کمپانی لیفان نامی شناخته شده برای ما ایرانیان است. شرکتی که با مدل ۵۲۰ وارد دنیای خودروسازی شد و از اوایل حضورش در بازارهای جهانی، به ایران هم آمد تا نخستین محصول را توسط کرمان موتور در ایران عرضه کند. اما اکنون و در سال ۲۰۱۵ لیفان که دهمین سال خودروساز شدن خود را جشن میگیرد، فاصله زیادی از آن روزهای خود دارد. هرچند که هنوز هم نه در بازارهای جهانی و نه حتی در بازار خود چین حرف زیادی برای گفتن در برابر رقبای هموطن و خارجیاش ندارد، اما آنطور که به نظر میرسید لیفان در حال برداشتن گامهای بلندی برای ارتقای محصولات و تبدیل شدن به یک خودروساز معتبر و قابل اطمینان جهانی است.
ایران یکی از بازارهای مهم و بزرگ لیفان است و بنابراین طبیعی است که لیفان توجهی ویژه به بازار کشور ما داشته باشد. بر این اساس با همکاری شریک تجاری خود، یعنی کرمان موتور، قصد دارد که بهزودی به پرتیراژترین خودروساز خارجی بازار ایران تبدیل شود. به همین دلیل و بهمنظور گسترش همکاری بین لیفان و کرمان موتور، هیاتی بلندپایه از مدیران ارشد کمپانی لیفان به رهبری آقای مین شانگ مدیرعامل و مالک کمپانی لیفان در آذر ماه سال جاری وارد ایران شدند تا ضمن بازدید از خطوط تولید و امکانات کرمان موتور، مذاکراتی را نیز جهت افزایش تولید و برنامههای پیش رو با مسئولین کرمان موتور داشته باشند. در حاشیه این دیدارها، مدیرعامل لیفان به خبرنگاران گفت:” سیاست کلی ما حرکت در راستای سیاست دولت ایران است؛ به طوری که در حال حاضر هم شاهد درصد قابلتوجهی از داخلی سازی محصولات لیفان در ایران هستیم.
وی با بیان اینکه همزمان با تقویت تحقیق و توسعه در ایران، به سمت داخلی سازی و تولید قطعات با تکیه بر توان صنعت قطعهسازی ایران حرکت خواهیم کرد، افزود: در تلاش هستیم تا با تکیه بر همین رویکرد و با برنامهریزیهای صورت گرفته، سال آینده رتبه نخست برندهای خارجی حاضر در بازار ایران را به خود اختصاص دهیم.
مدیرعامل لیفان، با اشاره به تجربه موفق همکاری با یک خودروساز بخش خصوصی در ایران اضافه کرد: در آخرین جلسه با مدیرعامل کرمان موتور مقرر شد تا در سال آینده شاهد تولید و عرضه ۶۰ هزار دستگاه خودروی لیفان در بازار ایران باشیم.” [۱]
همچنین در جریان این دیدارها، مارک تیمبر مدیرعامل شرکت صادرات لیفان اعلام کرد”: بهزودی خودرو لیفان ۷۲۰ که در ابتدای امسال به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است، در بازار ایران عرضه خواهد شد.
وی از برنامهریزی برای تولید و عرضه دو محصول لیفان X50 و لیفان ۸۲۰ برای سال آینده خبر داد و گفت: محصول ایکس ۵۰ یک خودرو شاسیبلند کوچک و لیفان ۸۲۰ یک خودرو صندوقدار طویل بوده و به لحاظ رقابتی نزدیکترین محصول به تویوتا کمری محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت صادرات لیفان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ نیز نسل دوم خودروهای لیفان ایکس ۶۰ و ۶۲۰ به ایران خواهند آمد، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ نیز دو شاسی بلند ایکس ۷۰ و ایکس ۸۰ که دو دیفرانسیل هستند در برنامه تولید لیفان قرار دارد و در کنار این دو خودرو، نسل دوم ایکس ۵۰، ۷۲۰ و ۸۲۰ را نیز روانه بازار خواهیم کرد.” [۲]
از طرفی دیگر چندی پیش و در بهمن ماه سال جاری و در مراسم افتتاح خط تولید خودروی جک S5 در کرمان موتور، محمدرضا میرعلینقی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه “با توسعه امکانات و ارتقای شبکه نمایندگیها خدمات مطلوبتری را به مشتریان خود ارائه و جایگاه این مجموعه در بازار ایران را بهبود خواهیم بخشید، افزود: در سال ۹۳ بسترهای مناسبی برای توسعه بازار فراهم شد که نتایج آن در سال آینده با عرضه محصولات جدید همچون لیفان ۷۲۰، لیفان ۸۲۰، ایکس ۵۰ و جک اس ۳ در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
میرعلینقی با بیان اینکه در راستای رسیدن به این هدف برنامههای گسترده ای در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با پیادهسازی برنامه توسعه کارخانه، افزایش بهرهوری و افزودن تولید دستیابی به این هدف امکانپذیر خواهد بود.
وی افزود: توسعه سبد محصول این شرکت با ارزیابی دقیق بازار و بررسی سلیقه و خواست مشتریان دنبال خواهد شد و در عین حال، تلاش خواهیم کرد تا با حفظ مزیت رقابتی در حوزه قیمت محصولات و همچنین ارائه تسهیلات متنوع خرید به این اهداف دست یابیم.”
جالب است بدانید که طبق آمارهای رسمی [۳] در سال ۲۰۱۴ ایران بزرگترین مقصد خودروهای صادراتی چینی بوده است! پس با توجه به این شرایط بد نیست که کمی در مورد این خودروهای جدید اطلاعات کسب کنیم. در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی اجمالی به خودروهایی که در بالا از آنها نام برده شد، اندکی با میهمانان آینده جادههای کشورمان آشنا شویم.
لیفان ۷۲۰:
لیفان ۷۲۰ سدانی بزرگتر از ۶۲۰ و در یک کلاس بالاتر از آن قرار میگیرد. این خودرو که در سال ۲۰۱۳ در چین رونمایی شد، از موتوری با حجم ۱۸۰۰ سی سی و توان خروجی ۱۳۱ اسب بخار که مشترک با لیفان X60 و ۶۲۰ های موجود در ایران است، بهره میبرد. این خودرو در مدل فول آپشن دارای امکاناتی مانند دنده اتوماتیک، مانیتور، دوربین عقب، ۶ ایربگ، سیستم استارت و ورود بدون کلید و … میباشد. اینطور که به نظر میرسد نمونه ای که قرار است توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شود مدل فول آپشن نخواهد بود و احتمالاً به صورت دنده دستی خواهد بود. در مورد قیمت و آپشن های دقیق این خودرو نمیتوان نظری داد ولی قطعاً در رنج قیمتی بالاتر از ۶۲۰ قرار خواهد گرفت. طبق اعلام کرمان موتور بهزودی ثبتنام برای این خودرو آغاز خواهد شد.
لیفان X50:
لیفان X50 یک SUV دیفرانسیل جلو است که از نظر ابعاد کوچکتر از X60 قرار میگیرد. این خودرو قطعاً با توجه به کلاسی که در آن قرار گرفته است، قابلیتهای آفرود ندارد و یک کراس آور شهری است. با توجه به این مسئله، به نظر میرسد که X50 به عنوان یک خودروی شهری و نهایتاً جاده ای باید در نظر گرفته شود. این خودرو که بر پایه پلت فرم ارتقا یافته لیفان ۵۲۰ شکل گرفته است دارای موتور ۱.۵ لیتری با طراحی لیفان و دو گیربکس اتوماتیک CVT و ۵ دنده دستی میباشد. طبق اعلام کرمان موتور این خودرو در سال ۹۴ وارد بازار کشور خواهد شد.
لیفان ۸۲۰:
اکنون نوبت به پرچمدار بزرگ لیفان میرسد. این خودرو سدانی فول سایز است که از طراحی زیبا و امکاناتی بهروز بهره میگیرد. طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که بهسختی چینی بودن آن به ذهن بینندگان خطور میکند. این خودرو در کلاس خودروهایی مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا قرار میگیرد و موتوری ۲.۴ لیتری و گیربکس اتوماتیک وظیفه به حرکت درآوردن این چینی زیباروی را به عهده دارند. برای این خودرو گزینههای موتوری ۱.۸ لیتری (مشابه مدل ۷۲۰ و X60) و ۲ لیتری توربو هم مد نظر هستند. با وجود اینکه این خودرو در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی گردید، به دلیل این که هنوز در چین هم عرضه عمومی آن آغاز نشده است، از آپشن های دقیق و امکانات آن اطلاعات زیادی در دست نیست. قیمت این خودرو چیزی در حدود ۱۸ الی ۲۰ هزار دلار خواهد بود که در رنج قیمتی خودروهایی مثل کیا سراتو و هیوندای الانترا قرار خواهد گرفت. فروش این خودرو نیز بهمانند X50 در سال ۹۴ آغاز خواهد شد و به نظر میرسد که قیمت آن چیزی در حدود ۸۰ میلیون تومان باشد.
نسل دوم لیفان ۶۲۰:
لیفان ۶۲۰ خودرویی آشنا برای ما ایرانیان است. این خودرو در سال ۲۰۰۹ وارد بازارهای جهانی و در سال ۸۹ شمسی وارد بازار ایران گردید. این خودرو که در اکثر بازارهای لیفان با موتور ۱.۶ لیتری و ۱.۵ لیتری عرضه میشود، در ایران پس از مدتی عرضه با موتور ۱.۶ لیتری، با موتور ۱.۸ لیتری لیفان ۷۲۰ و با امکاناتی بیشتر عرضه شد و با توجه به امکانات مناسب و موتور قدرتمند توانست جایی برای خود در خیابانهای ایران باز کند. در حال حاضر کمپانی لیفان بر روی نسل دوم این خودرو کار میکند. نسل دوم این خودرو که قرار است در سال نمایشگاه پکن در آوریل ۲۰۱۵ رونمایی شده و در ۲۰۱۶ وارد بازار کشورمان شود، تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت و طراحی کلی خودرو بسیار پختهتر و جذابتر از نسل فعلی ۶۲۰ خواهد بود. طبق پیشبینی ها قیمت آن تفاوت زیادی با ۶۲۰ فعلی نخواهد داشت. در حال حاضر فقط چند اسپای شات از این خودرو به بیرون درز کرده است.
لیفان X80:
اگر با دیدن لیفان ۸۲۰ و تغییرات نسل جدید ۶۲۰ نسبت به نسل فعلی آن هیجانزده نشدهاید، شاید SUV جدید لیفان بتواند تا حدودی نظر شما را نسبت به لیفان تغییر دهد. ایکس ۸۰ یک SUV فول سایز است که در کلاس بزرگانی چون تویوتا پرادو و کیا موهاوی قرار میگیرد. این SUV در دو مدل ۷ نفره و ۵ نفره عرضه خواهد شد و پیشرانه این خودرو دو موتور ۲.۴ لیتری و ۲ لیتری توربو هستند که اولی با دو گزینه گیربکس ۶ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک و دومی با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک همراه خواهند شد. نکته هیجانانگیز در مورد آن این است که از دو دیفرانسیل برای به حرکت در آوردن آن استفاده خواهد شد. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در چین رونمایی و عرضه خواهد شد و احتمالاً قیمتی بین ۱۷۰ هزار تا ۲۴۰ هزار یوان (معادل حدوداً ۹۴ میلیون تومان الی ۱۳۲ میلیون تومان با قیمت فعلی ارز) خواهد داشت. این خودرو در خود چین رقیبانی مانند هاوال H9، چانگان CS95 و جیلی امگراند GX9 خواهد داشت. از این خودرو هم فقط چند اسپای شات به بیرون درز کرده است که نشاندهنده جثه بزرگ و ظاهر اسپرت آن است.
لیفان X70:
این SUV که از نظر سایز و قیمت بین X60 و X80 قرار میگیرد، احتمالاً بعد از برادر بزرگتر خود راهی بازارهای جهانی خواهد شد. از این خودرو فعلاً هیچ عکس یا مشخصات خاصی در دسترس نیست. اما به نظر میرسد که با موتور ۱۸۰۰ (متفاوت با ۷۲۰ و X60 و قویتر از آنها) و حالت چهار چرخ متحرک (4WD) و قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یوان (معادل ۵۵ میلیون تا ۸۳ میلیون تومان با قیمت فعلی ارز) در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود.
مراجع:
صادق
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ممنون آقای رحیقی، اطلاع رسانی خوبی بود، گرچه درد داشت!!!
Mostafa&S
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود
خدا این چینو نابود کنه که آفت کشورای روی زمینه…
NA-NikandreosApotheon-NA
۲۷ بهمن ۱۳۹۳هر مدل شبیه مدل اروپایی مثلا 820 شبیه آئودی و X50 شبیه شورلت!!!
ولی باید به همت چینی ها آفرین گفت.مثل مورچه بیشتر از وزن خودشون وزن برمیدارن.ولی ما ایرانی ها زور فیل رو هم داشته باشیم 1mg بار رو دوشمون باشه می اندازیمش رو دوش دیگران تا خودمون راحت بشیم.
ARMEN
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود
عزیزم الان حداقل شما انتخابی بین یه ماشین چینی و یه ماشین ایرانی نداری اگه مثل ما شما هم جزو قشر متوسط جامعه هستی،شک نکن که کیفیت ماشینای چینی مثل لیفان و جک و به خصوص جیلی خیلی بهتر از اشقالای ایرانی که داریم سوار میشیم
این ۴۰۵مال سی سال پیشه سی ساااااااااااال،روزی که این لگن از رده خارج داشت تو فرانسه ساخته میشد خیلی از ماها هنوز به دنیا هم نیومده بودیم ولی الان دارن تو ایران تولیدش میکنن سی تومن میندازن به مردم
siavash
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز خواهشاً مقایسه درست بفرمایید
405 قدیمیه درسته ولی 29 میلیون قیمت داره جک 60 میلیون و جیلی 70 میلیون اینا چه ربطی به هم داره الان مقایسه شما عین این میمونه من یه بنز بیارم با دوبرابر قیمت بگم آره راست میگی خسته شدیم از هیوندای
ماشینهای چینی نه کیفیت دارن نه قیمت درست حسابی
الان هم قیمت 206 چینی شده خودمون mvm315 خداییش کدومش بهتره؟
هم قیمت پارس و ال90 که 36-37 میلیون قیمت کارخونس فقط mvm 315 خداییش کدومش بهتره؟
حتی همین پارس و ال90 با تکنولوژی 10-20 سال پیش دارن با ماشینهای قیمت بالاتره مثل لیفان 620 و جک دنده ای که 5-8 میلیون گرونتره رقابت میکنن این یعنی چی؟
قیمتهای خودروهای بالا هم میتئنی دوبرابر کنی تا ببینی قیمت داخل ایرانش چنده اونوقت ببین ارزش خرید داره یا نه؟
همین لیفان X80 قیمتش تو چین 120 میلیونه بیاد ایران میشه 200 به بالا خداییش سانتافه 180 تومنی و یا سورنتو بهتره یا این آشغال چینی که هندونه در بستس؟
به نظر من چین چیزی هم ارزون نمیده یه سواری هاچبکو برمیداره با موتور 1500 و دنده دستی یه ذره سقفشو بلندتر میکنه میگه SUV بهد با قیمت یکم بالاتر از ماشینهای هاچبک میفروشه همه هم میگن ارزونه
عزیز من SUV قدرت میخواد ایمنی میخواد کدوم شرکت معتبری میاد خودشو مسخره کنه که فقط برای فروش بیشتر SUV با موتور 1500 بده بیرون با قدرت 100تا115 اسب بخار؟
بزار این تحریمها تموم شه اونوقت چین باید یره تو همون آنگولا و گوآتمالا ماشین بفروشه
طرف همچین ماشینو HIdenکرده یکی نیست بگه تو آشغال ساز چینی از همه کپی کار تری برچسب هارم برداری یه کپی آشغال از یه ماشین دیگس دیگه این که برچسب زدن نداشت
انگار بنز داره رونمایی میکنه مبادا کسی طرحشو بدزده
خنده دار ترین pagi بود که تا حالا دیده بودم
ممنون دوست عزیز کلی خندیدیم مخصوصاً اون ماشینی که لیفان ترسیده بود طرحشو بدزدن
مروت
۲۷ بهمن ۱۳۹۳در پاسخ به دوستمون سیاوش عزیز باید عرض کنم که فرمایش شما کاملا درسته ولی اگه تعرفه واردات نداشتیم بازم قیمت آشغالای ایرانی از آشغالای چینی کمتر بود؟ برادر من این سیاست صنعت ما اشکال داره که یه خودروی دهه هشتاد اروپا هنوز تولید و فروش میره، اونم بهعنوان یکی از محصولات اصلی خودروسازی ما.
siavash
۲۷ بهمن ۱۳۹۳بله دوست عزیز باز کمتر بود همون 206 قطعاتش چه از فرانسه بیاد چه از چین 25% تعرفه خورده بهش
دولت ایران به جای حمایت مثل دولت چین 10% مالیات بر ارزش افزوده از خودرو ساز میگیره 10% از قطعه ساز دوباره هزینه شماره گزاری میگیره هزینه بیمه اضافه میشه یه هزینه های جانبی هم داره که من شنیدم ولی چون موثق نیست نمیگم ولی در حدود چند میلیونه که به یه ارگانی داده میشه
206 یه ماشین 12000 دلاریه ولی دولت این هزینه هارو از خودروساز میگیره و اونو موظف میکنه به فروش خودرو به قیمت 36 میلیون معلومه ماشین با چه کیفیتی از آب در میاد
در ضمن اگر 206 و 405 ماله سی سال پیشه ولی باز طراحی اروپاست درسته قطعات چینی شده ولی دیگه ضعف طراحی نداره ضرایب گیربکس مشکل دار نیست
206 و MVM315 فیس لیفت بزار کنار هم از لحاظ فنی و طراحی بررسی کن(ضرایب گیربکس ایمنی و…) هردو هم قیمتن اون طراحی سال 98 فرانسه و این 2014چین
خداییش خندت نمیگیره بگی چین داره پیشرفت میکنه؟
بالاخره تحریمها هم تموم میشه و ماشینها به روز میشن ولی این که بریم سمت چینیا یه شکست بزرگه برای مونتاژکاریه ما!!!
هرکیم تبلیغ چینی بکنه ایرانی نیست که خیابونارو پرمیکنه با آشغالهای چینی و با جون و مال مردم بازی میکنه!
یه پسر
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دوستان و بزرگواران
قابل توجه تون فرانسه هم چندان جای خاصی نیست که واسه مدل های بیس سال پیشش بعضی ها سینه چاک می دن
تو ایران متاسفانه پژو حکم بنز رو داره
ماشین آلمانی ، ژاپنی، آمریکایی صفر کیلومتر اگه میشه با زیر 100 میلیون تو بازار ایران خرید بسم الله
و الی این ماشین های بیس سال پیش فرانسه که امروز با قطعات درجه چندم (چینی ) سر هم میشه دیگه حرفی واسه گفتن نذاشته
این اسباب بازی های چینی هم هر چی باشن نسبت به لوگان داچیای رومانیا ( منظورم ال 90 که ما ارم رنو فرانسه روش می زنم که خودش یه دروغ بزرگه ) یه خوبی دارن اینه که حداقل آپشن ها و قیافه شون نزدیک به ماشین واقعیه
+ به نظر من جک از لیفان و چری بهتره
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳خواهش میکنم آقا صادق. حق با شماست.
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳بچه ها شرمنده یه سوال داشتم
راسته که می گن سپاه پاسداران 500عدد لند کروز وارد کرده و الان برای فروش گذاشته؟؟؟
یاشایعست؟
M5
۲۷ بهمن ۱۳۹۳همونطور ک به تیبا و ال لگن عادت کردیم به اینا هم عادت میکنیم !
iman
۲۷ بهمن ۱۳۹۳علما نظرشون باشه که ام جی (mg) ساب سوید و ولو سوید و…. اینها چینی نیستند همونطور که خودروهای جنرال موتورز که تو چین توسط همین سایک تولید میشن با حدود سهام 60 درصد کل که توسط سایک خریداری شده اونهم آمریکایی محسوب میشه،
لندرور و جگوار هم همینطور اونها هم هندی نیستند، اینها موقتی هست و شرکتهای فعلی هیچ نقشی از کوچکترین نقشه های مهنندسی تا مواد و…. ندارن و فقط کارگران مونتاژ آموزش دیده توسط کارخونه مادر برای هلدینگ هستند والسلام :)
تو سایت خودروسازها هم اینها رو گفته که اینها فقط سهامدار و وظیفه فروش و بازار و…. دارن
پس هیچ وقت برندهای قدیمی اروپایی و امریکایی رو با داشتن هلدینگ چینی، چینی ندونیم،
ممنون
iman
۲۷ بهمن ۱۳۹۳عزیزان نظرشون باشه که ام جی انگلیس (mg) ساب سوید و ولو سوید و…. اینها چینی نیستند همونطور که خودروهای جنرال موتورز که تو چین توسط همین سایک تولید میشن با حدود سهام 60 درصد کل که توسط سایک خریداری شده اونهم آمریکایی محسوب میشه،
لندرور و جگوار هم همینطور،
تو سایت خودروسازها هم اینها رو گفته که اینها فقط سهامدار و وظیفه فروش و بازار و…. دارن
پس هیچ وقت برندهای قدیمی اروپایی و امریکایی رو با داشتن هلدینگ چینی، چینی ندونیم،
ممنون
M5
۲۸ بهمن ۱۳۹۳بعضی لگنای تولید ملی ان ! :|
ASTON MARTin
۲۸ بهمن ۱۳۹۳برنامه های شبکه چهار چیه؟ :|
milad
۲۷ بهمن ۱۳۹۳از بین دو خودروساز چینی :
لیفان +
جیلی –
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳قطعا جیلی به مراتب قدرتمند تر، با تکنولوژی تر، معتبر تر و بهتر از لیفانه.
saman.zonda
۲۷ بهمن ۱۳۹۳امیدوارم هرچه زود تر اینارو تو ایران داشته باشیم، تو ماشینای چینی واقعا خوبن…
صدف
۲۷ بهمن ۱۳۹۳آره بدک نیستن…
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳لیفان X50طراحیش رو از اپل کپی کرده ولی در کل بدنیست اگر تو رنج قیمت خوبی باشه
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ینی لیفان820می خواد با کمری واورد واپتیما سونا تا رقابت کنه؟؟؟؟؟
واقعا خنده داره
احمدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳چینی ها در حال رشد هستند و بعید نیست در سالهای آینده بتونند با برندهای معتبر رقابت کنند ولی اگه به اونجا هم برسند متاسفانه قیمتهاشون هم به سطح اون ماشینها میرسند و باز هم دست ما از اینها هم کوتاه میشه. چینی ها در سطح پولی که براشون پرداخت میشه خوبنذ. الان هم قیمتهای ماشینهاشون به پول ما کم نیست. ام جی رسیده به نزدیک 120 میلیون، جیلی شاسی بلندش 112 میلیون و مدل سدانش 86 میلیون.
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مگه قرار نبود جلوی واردات ماشینای چینی روبگیرن چی شد پس
هادی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳والا من هر ماشین چینی که دیدم همه مدل بدنشون بده 2 سال یه حالت مات مانند به خودش میگیره ( نمیدونم من کورم یا بچه ها هم همین نظر رو دارن ؟ )
با خودم میگم میگم بدنش اینه ببین توش چه خبره
صدف
۲۷ بهمن ۱۳۹۳من ک همچین چیزی ندیدم!
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳لیفان 820 طراحی خارجیش خوبه، ولی طراحی داخلی اصلا چنگی به دل نمیزنه
AliZeus
۲۷ بهمن ۱۳۹۳رسما بیرونش کپی سوناتا 2015 هستش!
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ولی از بین اینا تنها ماشینی که می تونه بیشترین مشتری رو جذب کنه لیفان 620 هستش
چون طراحیداخلی وخارجیش به نسبت خوبه ونسل قدیمش هم تو ایران جا افتاده
البته همه ی اینا بستگی داره به قیمتش
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳لیفان 820 و هیوندای سوناتا نسل جدید هر دو در سال 2014 رو نمایی شدن. پس از نظر منطقی لیفان نمیتونه از روی سوناتا کپی کرده باشه. نمای جلوی 820 بیشتر به فورد تاروس نسل قبل و سوبارو لگاسی شباهت داره و نمای عقبش هم به محصولات Audi. از اونجایی که هیوندای هم به محصولات Audi خیلی علاقه داره، اینطور به نظر میاد که لیفان شبیه هیوندای شده.
ASTON
۲۷ بهمن ۱۳۹۳طراحی داخلیش فقط چنگی به دل نمیزنه!
افتضاحه
یعنی داخلش خود ال90 هست
خاوری
۲۷ بهمن ۱۳۹۳وزارت صنعت باید این کارو ده بیست سال پیش و با حضور برندهای بزرگ بازار ایران مث نیسان رنو پژو و بنز و با هدف صادرات انجا میداد باز خوبه اشتغال ایجادمیشه ولی جای تاسف داره فرصت سوزی های مدام اندر مدام ما!
احمدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳لیفان 720 که خیلی متفاوت از 620 نیست. ای کاش حداقل فول آپشنش تولید میشد. اما 820 به نظر ماشین خوبیه هر چند که اصلاً مشخصاتش معلوم نیست توی بازار چین هم که وارد نشده حالا نمیدونم چطور میشه که همزمان با چین احتمالاً توی ایران هم وارد میشه. لیفان 620 و X60 نسبت به بعضی چینیهای دیگه مثل جیلی ام جی و بسترن خیلی ماشین چشمگیری نبود از نظر ایمنی هم حتی نسبت به چینی های دیگه خیلی ایمن محسوب نمیشدند نمیدونم این 820 چه وضعی داره. امیدوارم حداقل از نظر تست تصادف توی خود موسسه تست تصادف چین 5 ستاره داشته باشه. اینطوری باشه فکر کنم هزینه کردن براش در حدود 80 تا 100 میلیون توی این بازار ارزش داشته باشه و گرنه اگه بخواد بین خود چینی ها از نظر ایمنی هم پایین باشه که میشه رفت سراغ گزینه هایی مثل جیلی و جک اس 5 و بسترن.
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اونطوری که خود لیفان ادعا میکنه، اگه 820 توی تست NCAP اروپا تست بشه میتونه 5 ستاره کسب کنه! راست و دروغشون پای خودشون.
امیرحسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳خودروهای چینی و خود چین – – – – – – – – – –(منفی)
Just France.
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شما المان وزاپن رو ول کردی چسبیدی به فرانسه؟؟؟؟
برند های خوب فرانسه:پزو رنو سیتروین (که مال پزو هستش)
برند های خوب المان:بنز بی ام و پورشه فولکس ایودی اپل و…
برند های خوب زاپن:تویوتا لکسوس نیسان اینفینیتی مزدا میتسوبیشی دایهاتسو هوندا اکوراو….
الان قانع شدی یا نه؟؟؟
امیرحسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳به نظر من اولین کشوری که بهترین قدرت وگشتاور را از موتور می گیره،فرانسه هستش.
در ضمن من قبلا هم گفتم،به خودروهای فرانسوی داخل ایران نگاه نکنید،که اصلا فرانسوی نیستند.
من بعد از خودروهای فرانسوی خودروهای ژاپنی را بیشتر دوست دارم.
Just France.
امیرحسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳خودرو های چینی که همشون کپی هستند،دیگه استتار کردنشون به چی؟؟؟؟؟
Just France.
اسماعیل
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مردم ما چه قدر بی فکرند که میروند ماشین چینی میخرند
سروش
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز بی فکرن یعنی چی؟ ما باید به سلایق هم احترام بذاریم
ماشینای چینی همه بد نیستن اما اگه بدم باشن زیاد مهم نیست
مهم احترام گذاشتن به هم دیگست…که متاسفانه بعضیا(!!!)فقط در این مورد ادعا دارن…
بحث فنیش جدا نمیخوام واردش بشم اما امیدوارم لحن حرف زدنتونو بهتر کنین چون با این حرف به خیلیا توهین کردین . خیلیا دوس دارن ماشین المانی داشته باشن اما مشکل اینه پول نیست هرکی با توجه به بودجش ماشینی رو انتخاب میکنه با این پول ماشین المانی و ژاپنی و کره ای که نیست مجبوریم چینی بگیریم راه دیگه ای نیست
احمدرضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۳اولاً به سلایق دیگران احترام بگذاریم دوم هم اینکه شما بفرمایید توی رنج 50 تا 100 میلیون کدام ماشین غیرچینی هست که میشه خرید و مردم نمیخرند ؟ یک سراتو سایپا هست که اینقدر از آپشنهاش زدند که فقط اسم سراتو ازش باقیمانده. لنسر 1600 تیپ یک هست که یک ماشین بیروح و خالی از آپشنه. از نظر آپشن حتی از ماشینی مثل 206 هم پایینتره. یک اکسنت 100 میلیونی هست که اونم خیلی چیز چشمگیری نیست. بقیه ماشینهای با برند معتبر هم که بالای 120 میلیون هستند. دسته دو هم که بخوای بخری برای اینکه زیر 100 میلیون بشه ماشین باید بالای 50 هزارتا راه رفته باشه. تازه معلوم هم نیست که چه بلایی صاحب اصلیش سرش آورده و اصلاً قابل اطمینان هست یا نه.
sAMG
۲۷ بهمن ۱۳۹۳برزرگترین نولید کنندگان چین عبارتند از:دانگفنگ-فاو-سایک موتور(که محصولات ام جی رو به ما میده)-چانگان…که اینا شرکتای دولتیشونن…و از کیفیت بهتری برخوردارن!!اما من یه جا شنیدم لیفان رتبه 88ام رو داره!درسته آیا؟…ولی در کل تو این اوضاع اقتصادی و تکراری شدن محصولات ایرانخودرو و…مردم اگه ماشین صفر ارزون بخوان مجبورن چینی بگیرن که من اینارو پیشنهاد میدم:ام جی 6 جی تی.جیلی شاسی بلند.چانگان cs35.ام جی 350.فاو b50f.جیلی امرگرند سدان ویا هاچبک!.چانگان ایدو.جک s5.جک j5…امیدوارم کسی از خریدن اینا پشیمون نشه!به امید روزایی که با 50تومن هیوندا میگرفتیم.
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳لیفان در سال 2014 بین برند های چینی رتبه چهاردهم رو داشته و برای سومین سال پیاپی رتبه سوم در صادرات خودرو چین رو داشته. در بین کل برند های موجود در چین هم لیفان رتبه 30 رو کسب کرده. لازم به ذکره که طبق آمار سایت chinaautoweb در مجموع 70 برند در سال 2014 در بازار چین حضور داشتن. که این مساله نشون میده که بازار چین یکی از رقابتی ترین بازارهای دنیاست.
یاد اون روزایی بخیر که تویوتا کمری 50 و لندکروز 90 میلیون قیمت داشتند…
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ولی من میگم یاد اون روزا بخیر که بنز ای کلاس70تومن بود و سوناتا و کمری 30 تومن…
سال86-88 رو میگم.به خاطر بیارید…
اون موقع سال90بود که پدرم میخواست یه سوناتا دست2 بگیره مدل2007
اونم با قیمت 39 تومن…
الان با 39 تومن چی میتونه بگیره؟
پرشیا سال سفارشی!
h112
۲۷ بهمن ۱۳۹۳انقدر پاپیچ چینی ها شدند…که حالا دیگه چینی ها دست از سرمون ور نمیدارن…
بعدش هم با این عکس هایی که من دیدم و با شناختی که از مسولین دارم هیچ کدومشون زیر 80 میلیون نیست….و از نظر من خودرو چینی بالای 80 نمی ارزه…
hamed
۲۷ بهمن ۱۳۹۳نمی دونم چی بگم حرفی برای گفتن ندارم.
ahmad
۲۷ بهمن ۱۳۹۳انصافا ببینید لیفان بعد از ده سال به کجا رسیده و داره چه ماشینایی تولید میکنه اونوقت بعد از 60 سال ما کجاییم!
majid
۲۷ بهمن ۱۳۹۳من نمی دونم چرا اینهمه شرکت خودروساز با کیفیت وبدردبخور وجود داره اونوقت ما باید با آشغال های چینی قراردادببندیم که هیچگونه به صرفه نیست مثلاً تویوتا که از قدیم درایران وتمام دنیا مورد تائیده وبا همان قیمت خودرو چینی می توان خریداری نمود متاسفانه این قراردادها همیشه برای پر کردن جیب یک سریه وگرنه لایق ایرانی این نیست مثل پراید که همه مجبور به خریدش هستند واینهمه کشته داده تو جاده ها واین چینی ها هم می خوان کیفیت خودروشون رو ایرانی ها امتحان کنند واقعا جای تاسفه
majid
۲۷ بهمن ۱۳۹۳چینی خوبشم اشغاله فقط اگه این ماشین رو زیر 15 میلیون بدن می ارزه وارزش داره واگه قرار بالای 60 میلیون بفروشن پول رو دور ریختین همون اشغالی ایرانی بهتره چاره ای نیست ومردم بایداز خریدش استقبال نکنن تا خودشون بفهمن چه خبره وچهارتا وارد کننده ورشکست بشن بفهمن چقدر مزه داره
majid
۲۷ بهمن ۱۳۹۳از فرداست که تلویزیون بیشترین امار کشته جاده ها بعداز پراید همین ماشینا اعلام کنه دربهشت زهرا یک قطعه دیگه اضافه شد بنام قطعه لیفانی ها
siavash
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مجید جان کلی لایک
کلی خندیدیم جملت هم با معنی بود هم طنزآمیز
هم چینی میفروشن سود میکنن هم قبر میفروشن کلی سود میکنن سنگ قبر چینی هم که اومده به این میگن اقتصاد پویا و در حال پیشرفت با همکاری شرکای چینی
اون مرده چینیه صاحب شرکت لیفان شبیه کلاهبرداراس مثل باند مافیا میمونن تو سالن عینک دودی زدن که بعدن که کلی کشته دادن شناسایی نشن ازشون شکایت کنن!
سروش
۲۷ بهمن ۱۳۹۳سیاوش
ولی خدایی شبیه مافیا میمونه اینو موافقم باهات ولی از رو ظاهر قضاوت نکن. اما من از برند لیفان خوشم میاد
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۷ بهمن ۱۳۹۳سیاوش جان شرکای چینی یا هموطنان چینی؟!؟!؟!؟!؟!
خودت قضاوت کن ببین شریکن یا هموطن؟؟؟؟
والا بخدا همین دنا که اواتارشو دارم و همه به مسخره میگیرنش از ماشینای چینی اعم از بسترن بی اف50-گریت وال سی30-جک جی5-لیفان620-ام وی ام530 و… خیــــــــــــــــــــــــــلی بهتره.
بخدا یکی از دوستان پدرم یه ام وی ام ایکس33 که مثل شاسی بلند هست و مثلا پرچم داره رو خرید.
از نمایندگی شمشیری.
تا میدون فتح بیشتر نتونست بره :)
اونم با پت پت و پت پت.
بگو حالا مشکل چیه!
دسته موتور نداره!
کلا دسته موتور رو از ماشین حذف کرده بودن و با یه میله زنگ زده موتور رو به ماشین وصل کرده بودن.
خلاقیت جدید چینی ها:برداشتن دسته موتور از ماشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد این همه گیر و میر 2 روز ماشینی که فقط دقیقا1.8 کیلومتر راه رفته بود نمایندگی خوابید!
و بعد هم صاحبش تا ماشینو از نمایندگی گرفت یه راست رفت بنگاهی که50 متر با نمایندگی فاصله داره و ماشینو همونجا خوابوند و فروخت.
الانم یه سورن گرفته.
میگه بجز پلوسش که روز اول گریبان گیرم شد اونم فقط خوب جا نرفته بود تا الان مشکل دیگه ای نداشته :)
سروش
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مجید جان اینده قابل پیش بینی نیست شاید حرف شما درست از اب در بیاد اما مگه 405 و پارس و سمند و ……..کم کشته دادن توی این جاده های ایران؟؟؟ اتش سوزی های 405 مگه یادتون رفته؟
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۷ بهمن ۱۳۹۳بله نسبت به پراید حداقل کمتر دادن.
شما 405 اولیه یادتونه که درباره 405 اینطور صحبت میکنید؟
405 اگر405 باشه جیلی امگرند و هیوندای اکسنتو هم میخوره
احمدرضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۳چین موسسه تست تصادف داره. تستهایی هم که انجام خصوصاً از سال 2012 به بعد به استانداردهای جهانی خیلی نزدیک شده. حالا نمیگم تستهایی که میشه مثلاً در حد یوروانکاپه ولی خیلی هم تفاوت نیست. اما خودرورهای ایرانی چی ؟ این دنایی که مثلاً خودروی لوکس ایران خودرو شده کجا از نظر ایمنی تست شده ؟ اگه شده نتایجش چی بوده و کجا درج شده ؟ البته نمیخوام از لیفان دفاع کنم چه اینکه لیفان 620 توی خودروهای چینی از نظر ایمنی سطح بالا نیست و در حد متوسطه. ولی وقتی از ایمنی خودروهای چینی ایراد میگیرید باید به صورت مستدل بتونید از ایمنی ماشینهای داخلی دفاع کنید. توی خودروهای داخلی یکی مگان ایمنی خوبی داشت که توقفش تولید شد یکی هم 206 بود که البته تست ایمنی که داره مربوط به قبل از سال 2002 بوده که فقط از جلو تست شده. بقیه خیلی از نظر ایمنی قابل دفاع نیستند و در حد زیر متوسط و بعضاً مثل پراید و تیبا در حد ضعیف هستند.
محمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳لیاقتمون همینه.بخرین تابیشتر وارد کنند وسود ببرند.
36سال بیش همین سایپا محصولات روز امریکا بیوک وشورلت مونتاژمی کرد حالا ماشین چینی که توبازار جهانی مردم نگاهشم نمی کنند.
خوش باشید.
siavash
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اون چهار لیتریه تو ماشین آخریه جریانش چیه؟
اون هدیه است برای کسی که اینو میخره؟
شایدم میخواد نشون بده قطعات کابین از بازیافت 4لیتری پلاستیکی درست شده!!!
فقط دمپایی پاره هارو که آب کردن داشبورد درست کنن نشون نداده!
FARHAN
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درسته پژو 405 قدیمی یا تندر از نظر ظاهری ضعیفه ولی تجربه رانندگی با mvmx33 بعد از 900000 نشون میده این ماشین ها واقعا به سر و صدا می افتند . این ماشین های چینی زیبا روی بد باطنن . همین x33 با موتور 2 لیتری 139 اسبی گیربکسش واقعا مرخصه . فاصله بین دنده یک و 2 اونقدر زیاده که باید دنده 1 پر کنی بدی 2 . یا جلو بندی بعد کمی کارکرد بد جوری به صر و صدا می افته . درسته 405 ماشین زیاد جالبی نیست ولی باز از این چینی ها ارزونتره . ما در 2 حالت خرید این 2 ماشین ضرر کریم فقط فرقش اینکه با خرید ماشین ایرانی باعث میشیم او کارگر بدبختم از کار بیکار نشه.
احسان(احسان سابق)
۲۷ بهمن ۱۳۹۳غرور و افتخار ملی و سرافرازی ایرانی با مونتاژ خودروی چینی
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳سلام به همه دوستان ممنونم از علیرضا جان که زحمت این مقاله رو کشیدن. ولی در کل بنظر من پیشرفت شرکت لیفان قابل تحسینه شما ببینید از سال 2005 که لیفان 520 ساخته شد تا 2014 که 820 ساخته شده چقدر تغییرات داشته در طول 9 سال حالا باید دید در سال مثلا 2020 پیشرفتش به کجامیرسه. نمیخواستم اینو بگم تا به هموطنانم بر بخوره اما ماها تو صنعت خودرو به کجا رسیدیم؟ سال 81 که سمند اولین مدلش پا به خیابون ها گذاشت رو بخاطر بیارید تا الان که نزدیک سال 94 هستیم چقدر تغییرات درش به وجود اوردیم؟ تغیراتیم که دادیم بیشتر ظاهری بود و اپشن وگرنه پلت فرم که همونه پلت فرمشم که مال 405 هست مهمترینش شاید موتور ef7بودکه در کنار xu7 تولید شد. ببخشید که سرتونو درد اوردم خدانگهدارتون
علیرضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۳خواهش میکنم دوست عزیز. حق کاملا با شماست.
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳جدای از بحث کیفیت پایین چینی ها،این کار یه خوبی هم داره و اونم اینه که تنوع ماشین تو بازار انحصاری و خراب ایران بیشتر میشه و میتونه اثرات مثبتی،هرچند کم،داشته باشه
mory
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ماشینای دست دوم اروپا در شان مردم نیس چون سودی واسه اینا نداره
اما ماشینای ببخشید لگنای چینی دقیقا در خور ملت بزرگ ایرانه ها
شما نمیدونید که ما چه می فهمیم ما نفهمیم اینا میدونن چه جنسی به درد مردم ما میخوره مردم خودشون نمیفهمن
راد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳در متن امده بود لیفان ده ساله شروع به تولید خودرو کرده یعنی سال 2005
حتی کرمان خودرو هم بیش از 10 ساله خودرو میسازد!
ایران خودرو و سایپا که نیم قرن دارند خودرو میسازند !!!
1000 افرین به همت بالای مردم چین
محمدMOHAMMAD
۲۷ بهمن ۱۳۹۳امیدوارم هیچ وقت پوشش استتار را از روی این لیفان ها بر ندارند چون با استتار هم حال بهم زن هستند چه برسه به اینکه استتارش را هم بردارند
محمدMOHAMMAD
۲۷ بهمن ۱۳۹۳قبلا شبکه سه برنامه هاش خیلی بد بود ولی انگار داره بهتر میشه
محمدMOHAMMAD
۲۷ بهمن ۱۳۹۳از تو عکس میگه من خیلی بی کیفیت هستم
reza
۲۸ بهمن ۱۳۹۳نمیخوام مقایسه بیخود کنم . ولی یعنی ما اینقدر ذلیل شدیم که توی کشور افغانستان بهترین خودروهای ژاپنی با قیمت عالی باشه . اونوقت توی میهن ما تبلیغ یکی از بدترین برندهای خودروهای چینی باشه و بعضی ها هم به به بگند . یعنی خنده دار نیست جلوی مقایسه خودرو چینی نام تویوتا کمری بیاد . از مجله معتبر پدال بعیده
حسام
۲۸ بهمن ۱۳۹۳آقا من موندم چرا صنایع ما اصرار دارن که مونتاژ کار باشن چرا سعی نمیکنن خودروساز واقعی باشن،این خانواده سمند و تیبا رو بذاریم کنار که البته همونا هم از پلاتفرم پژو 405 و پراید استفاده شده دیگه چه محصول جدیدی طراحی کردیم،واقعا نمیدونم سود تو واردات و مونتاژه یا طراحی بلد نیستیم