یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
car shop!
۲۲ مرداد ۱۳۹۱تو ایران فقط این ماشین بدرد آدم می خوره!
نه پراید..نه پانامرا!
سهیل 561
۲۲ مرداد ۱۳۹۱تو ایران ماشین زیاد هست فقط پول باید داشته باشی که یک ماشین خوب بگیری
حرفت مخالفم چون ساخت چین هیچوقت به کیفیت ساخت فرانسه و… نمیرسه
پراید 10میلیونه و لیفان 620 تقریبا 27 میلیون
ماشین مثل مگان خیلی بهتر از این لیفان 620
ariya
۲۲ مرداد ۱۳۹۱ولی اگه لیفان 27 تومنه مگان 47 تومنه فکر نکنم این 20 تومن براتون مهم باشه!!!!!!!!!
امیر
۲۲ مرداد ۱۳۹۱اون عزیزی که میکه فرانسه بهش بکم فرانسه تو ایران مورده همین چین هست که 206 تولید میکنه در ایران اما با پایین تریین کیفیت چون به اسم فرانسه است و چین لیفان رو خیلی با کیفیت میزنه…
Kaveh
۳۰ مهر ۱۳۹۳اقا سهیل 561 ادم باید نگاه به جیبش بکنه شما که نمیخوای تا اخر عمرت از ماشین کار بکشی که قیمت مگان بی ریخت و بی تجهیزات کجا؟قیمت لیفان چینی ولی با کیفیت کجا لطفا سنجیده حرف بزنید….
ناصر
۲۴ مرداد ۱۳۹۱آقا من رسما دل خوشی از جنس چینی ندارم …..ولی چند تا از اقوام ما لیفان دارن خیلی راضی هستن علی الخصوص میگن توی تصادف چون داخل دربهاش میله داره خیلی محکمه و آخ نمیگه …..حالا من موندم یا واقعا راست میگن یا چون جنس چینی خریدن و روشون نمیشه بگن بده الکی دارن ازش تعریف میکنن
سهیل 561
۲۵ مرداد ۱۳۹۱داداش اریا آگه یادت باشه همین مگان قیمتش 26 میلیون بود نه 47 میلیون
الانم قیمتش 43 میلیونه
خودروهای چینی افزایش قیمت زیادی ندارن
مرتضی بازیاری
۲۲ مرداد ۱۳۹۱یعنی یه جونی مثل من باید کلی پول جمع کنم بعد این ماشینو به جای ماشین هایی که با همین پول تو کشور های دیگه میتونم بخرم سوار شم؟
Yashar
۲۲ مرداد ۱۳۹۱بخاطر ابراز همدردی سایت پدال با هموطنان زلزله زده در این بایکوت خبری رسانه ها، مخصوصا صدا و سیمای ایران! متشکرم.
Amir
۲۲ مرداد ۱۳۹۱ماشین خوبیه اما تو تستی که من ازش داشتم چند چیز توش خ ب کار نشده
یکی اینکه تو پیچ های سریع انتهای. خودرو خیلی مشخص لییز میخوره و یکی کیفیت لنت های ترمزه که اون دوستم که این ماشینشو تست میکردم لنت ها رو با وجود نویی عوض کرد و خیلی بهتر شد
در کل تو این رنج قیمت یکی از مناسب ترین گذینه هاست
sunmartin
۲۲ مرداد ۱۳۹۱واقعا زیبا و امکانات خوبی داره کلا اکثر مصرف کنندگان راضی هستند من شاید بیشترین کامنت ها رو در “پدال” دارم و با بررسی و پیگیری تمام خریداران در “پدال” و سایر سایت هایی که در زمینه خودرو فعالیت میکنند نکات مثبت بیشتری رو در مقابل منفی دیدم ،ظاهر خودرو خیلی خوب هست و احتیاج کمی به تیونیگ داره چراغ های جلو بخاطر داشتن یک سری “LED” در شب جذابیت 2 چندانی داره،چراغ ها و فرم استپ و حالت ائنها در شب واقعا زیباست تریم داخلی خیلی خوب طراحی شده و تمام کنترلر ها در دسترس و قابلیت ارتقا رو دارند(میشه بروی مدل های معمولی 620 ،DVD به همراه سنسور و ناویگیشن gps نصب کرد،حتی دوربین و اینفرارد ترمز) متاسفا تنها نکته منفی این خودرو قیمت اون هست که در مدل tallent به 31 ملیون میرسه و افرادی مثل من رو از داشتن این خودروی زیبا و مجهز محروم میکنه من شخصا از اجناس چینی متنفرم اما نمیدونم چرا این خودرو کاملا رضایت منو جلب میکنه همونطور که گفته شد شتاب اولیه خودرو بالا نیست ولی در دورهای بالا یعنی دنده های سبکتر خوب عمل میکنه با تشکر از پدال برای انتخاب این گزارش
علي
۲۳ مرداد ۱۳۹۱با سلام …..یادتون رفته سال 1340 ما با کره ای ها همزمان پیکان مونتاژ می کردیم حالا ما کجا و اونا کجا ؟؟؟ حالا چین هم کره ی20 سال قبل هست که کم کم به اروپایی ها میرسه ولی ما هنوز در جا می زنیم پس این قدر تو سر وکله همدیگه نزدید و بگید چینیه در ضمن جناب sunmartin فکر کنم 3 4 ماه هست که mvm 315 خریدید تجربه شما درمورد اصطحلاک و سر و صداها غیر عادی و ضرایب نامناسب دنده ها که اکثر خودرو های چینی دارند چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در ضمن به نظر بنده با تجربیاتی که از خودروهای چینی دارم mvm 530 از لیفان سرتره
محسن آبادان
۲۲ مرداد ۱۳۹۱آقا شما که این همه از این ماشین تعریف کردی چرا نسبت به قیمتش مقایسه اش نکردی واقعا این ماشین نسبت به قیمتش ارزش داره؟ وقتی 620 با متور 1800 30 میلیون باشه واقعا شما به چه امیدی داری از این ماشین حمایت میکنی
مهدی 620
۲۲ مرداد ۱۳۹۱سلام
آقا محسن مثل اینکه از قیمت ها خبر نداری وقتی که 206 تیپ دو 21 میلیون باشه باید 620 هم 31 میلیون ومگان 1600 چطوری 36-35باشه پس حتما این میارزه؟! وقتی c30 امکانات 620 رو نداره میدن 33 تومن بعد شما میگی نمیارزه؟
بهترین ماشین صفر زیر 40 تومن 620 1800 هست هم از نظر موتوری و هم ظاهری.
فريا
۲۳ مرداد ۱۳۹۱مگه 206+(207i) با اون قیافه ی غیر تحملش و با امکانات و موتور نسبتا” همسان 31 تومن نیست ؟
البته درسته که اون اتومات است اما اون اتوماتیش رو هم با ابعاد این هم قیمت میکنه .چون 620 ابعادش دو برابر 206+ است.
nima
۲۲ مرداد ۱۳۹۱چین چرا ما نباید ماشین های ایران شورولت تست کنیم و بگیم مثلا تویوتا مدل فولان از چی بهتر وای یعنی میشه
محمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۱واقعاً ماشین خوبیه.من از 1600 راضی بودم.این 1800 سی سی هست پس چه شود.
peymangold
۲۴ مرداد ۱۳۹۱اون دوستان گرامی ک میگن بهترین ماشین زیر 40 تومن هستش پس مگان چی ؟ زانتیا درسته صفرش نیست ولی صد برابر لیفان بهتره چ از نظر شتاب بدنه زیبایی ایرو دینامیک … نکنه بخاطر اینه ک شما گول 4 تا شیشه برقی و امکانات مسخرش رو خوردید ؟!
اگ کسی از دوستان هر مدلی از ماشین های شرکت تویوتا رو داشته باش میبینه ک هیچگونه امکاناتی نداره و باید سفارشی واسش گذاشت ! خوب میشه سر ی زانتیا هم پول داد و امکانات گذاشت هم کلاسش بیشتره هم ماشین بهتریه (من زانتیا ندارم )
محسن آبادان
۲۲ مرداد ۱۳۹۱تو سایت پدال همه نظرات از روی تعصبه نمیدونم ما چرا اینجور هستیم پراید میخریم میگیم کرایسلره یکم به خودتون بیاید بابا ببینید دنیا چه خبره که شما 30 میلیون واسه لیفان بدی بعد شب از اشتایق خوابت نبره
مهدی 620
۲۲ مرداد ۱۳۹۱عزیز اینجا ایرانه پس نمیتونی با 30 تومن ماشینی که دوست داشته باشی بخری مثلا جنسیس
محسن آبادان
۲۲ مرداد ۱۳۹۱آره اینجا ایرانه ولی دلیل نمیشه هر بلایی بخوان سرمون بیارن به نظر شما اگه من وتو این کالای آشغال رو نمیخریدیم وضع خودرو سازی ایران این بود؟ اصلا شما قیمت واقعی خودرو های وارداتی بدون عوارض گمرکی رو میدونید؟ وقتی ما داریم 12 میلیون واسه پراید میدیم یعنی داریم کارشون رو حمایت میکنیم
مهران / مهندس مکانیک حرارت سیالات
۲۲ مرداد ۱۳۹۱عرض سلام و ادب
ازتون خواهش میکنم به نه خاطر لیفان نه به خاطر هیچ خودرویی به هم توهین نکنین / خودروی لیفان 620 واقعا از کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی برخورداره درسته ساخت چین هستش اما کیفیت محصولات چینی درجه بندی شدش اینقد احساسی حرف نزنین مگه خودروی سمند و پارسی که شما ازش حرف میزنی استاندارد یک سازمان معتبر جهانی رو دارن؟ دوستی که نوشتی لیفان رو داری با خودروهای فرانسه ای مقایسه میکنی ؟ خداییش باید بگم اصلا از علم خودرو برخوردار نیشتی اگه اینجوری باشه پس ما هم باید بیایم سمند رو با آئودی مقایسه کنیم؟ همچین چیزی به نظر خودت قابل هضمه ؟ لیفان واقعا کیفیت خیلی بهتری نسبت به کلیه ی خودروهای داخلی داره
به امید تحولی بزرگ در صنعت خودرو داخلی
رامتین
۲۳ مرداد ۱۳۹۱آقا مهران ،دوست عزیز
باسلام
شما که با قاطعیت از کیفیت بالای این ماشین میگین ، پس چرا تو لیست ارزیابی کیفیت خودروها که ماهانه گزارش می دن از ال90 ، 206 ، سمند ، پرشیا ، 405 ، mvm530 پائین تره ؟؟؟ کم مونده کیفیت تیبا هم ازش بزن بالاتر. من که موندم اونایی که این ماشین زیر پاشونه دارن تعریف می کنن ولی جدول کیفیت و سازمان استاندارد چیزه دیگیه می گه !!!
Mahan
۲۳ مرداد ۱۳۹۱خب باشه شما برو به سازمان استاندارد اطمینان کن اگه جرات داری !! این خودرو دیگه از پارس و امثالش بهتره .
مهران / مهندس مکانیک حرارت سیالات
۲۳ مرداد ۱۳۹۱آقا رامتین گل تو داری حرف از استاندارد داخلی میزنی آخه پسر خوب هیچ کشوری نمیگه کیفیت محصولات من از محصولات کشورهای دیگه پایین تره برو به قسمت استاندارد خودروسازی سازمان بین المللی سازمان استاندارد قربونت برم 405 و سمند کیلو چنده
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱معلومه.چون هیچ کشوری نمیاد کیفیت محصولاتش رو از ماشین های وارداتی پایین تر بزنه.
ارش
۱۳ شهریور ۱۳۹۱دوست عزیز اصلا به رده بندی های خودرو که توسط منابع داخلی انجام میشه توجه نکنید چون اگه خود دولت بگه که لیفان بهتره پس سمند و پرشیا رو باید به کی بفروشن؟ دوم اینکه برای خرید هر وسیله ای خصوصا خودرو به حرف اطرفیان توجه نکن و از دارندگان سوال کن. من خودم لیفان 1800 دارم اصلا قابل مقایسه با خودروهای قبلی که داشتم(زانتیا/206/glx / پراید) نیست. خیلی سر تره. فقط میمونه استهلاکش که اونو باید در دراز مدت دید. شما حتی چند نفر از کسانیکه 520i داشتن و L90 هم داشتن پیدا کنید و در خصوص هر دو ماشین سوال کنید. به راحتی همه چیز دستتون میاد. خصوصا این نمراتی که به رده بندی ماشین ها میدن.
پرهام
۲۲ مرداد ۱۳۹۱اول مقاله گفته شده:
////یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان 620 است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند////
همچین چیزی نیست. پیش زمینه منفیه و زمینه هم منفیه و منفی هم خواهد ماند. علت اینکه فروش دارن عدم وجود رقیبی درست و درمونه. پژو پرشیای چینی شده بی کیفیت که چندین ساله داره تولید می شه شده رقیب این چینی ها. اگر ملت خریدن دلیل همین بوده ولاغیر.
اگر بازار آزاد بود کسی به اینها نگاه نمی کرد
این ماشینه های چری و لیفان و جیلی حتی تو خود چین هم فروش ندارن ،ماشینی که خود چینی ها قبولش ندارن چرا ما ایرانیها سنگش رو به سینه می زنیم و می گیم کیفیت دارن! اون به زور و به هر دری می زنن که این قضیه رو وارد مخ مردم کنن.
ام جی هم چیزی بهتر از اینها نیست. اونم تو چین فروش نداره فقط بلوف می زنن و دم از انگبسی ودن می زنن در حالیکه اون رو هم خود چینی ها قبول ندارن.
آمار فروش چین در دسترسه و آزادانه تو نت می تونید پیداش کنید.
امیر
۲۲ مرداد ۱۳۹۱احتمال زیاد تست توسط یکی از سهامداران کرمان موتور انجام شده باور کنید ماشین چینی بدرد نمیخوره
سینا غلامی
۲۳ مرداد ۱۳۹۱like
ali
۲۳ مرداد ۱۳۹۱البته با حقوق کارمندی عرض میکنم
هیچ کدوم از شما ماشین خوب سوار نشدید
شاید قسمتتون بشه یه دوری با هیوندای آوانته بزنید
شاید ظاهرش همه پسند نباشه اما از نظر فنی بین ماشین های به اصطلاح داخلی انتخاب خوبیه.چون بحث از کرمان خودرو بود عرض کردم
OFF MAN
۲۳ مرداد ۱۳۹۱قابل توجه دوستان عزیز که تا قبل این محصولات چینی درجه ی 4و5 تو ایران مصرف میشد مثل همین لیفان و امثالهم ولی اخیرا محصولات درجه 1و2 هم از چین وارد میشه مثل MG که خودرو های فوق العاده ای میسازه و یکی از دوستام که از این ماشین زیر پاش بود به جرات میگفت که این ماشین با بنزای هم رده ی خودش برابری میکنه حتی تو بعضی موارد سرترم هست.
Yashar
۲۳ مرداد ۱۳۹۱قیمت ام جی 6 حدود هشت هزار دلاره و با احتساب گمرک و عوارض و پلاک گذاری و… در میاد 24 میلیون تومن! بعد چجوری میشه که 60 تومن قیمت می خوره؟!
ماشین 8 هزار دلاری رو با بنز 80 هزار دلاری مقایسه می کنی!؟ فقط نشان بنز دوبرابر ارزش این ماشین رو داره!!!
کیان
۲۳ مرداد ۱۳۹۱من نمیدونم این اعداد و از کجا میارید، تو انگلستان قیمت ام جی 6 حدود 16000 الی 19000 پونده، نه 8000 دلار!!!!!!
Yashar
۲۳ مرداد ۱۳۹۱این اعداد رو از خودم در نمیارم! این هم منبع معتبر…
شاهین
۲۴ مرداد ۱۳۹۱:-D این یعنی برای هر دستگاه ام جی … 40 میلیون سود :-D (در سایت عصرخودرو هم نوشته)
:-D واقعا خــــــیــــــلـــــــی نامردن :-D
jhiar
۲۳ مرداد ۱۳۹۱دوست عزیزبا این نظرات مشعشع بهتراست همانOffبمانید لطفا
محمد هادی
۲۳ مرداد ۱۳۹۱قیمت MG6 در انگلیس بین ۱۶٫۰۰۰ تا حداکثر ۲۰٫۰۰۰ «پوند» هست. این هم مرجع:
http://en.wikipedia.org/wiki/MG_6
علیرضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۱نه بابا؟!
amir
۲۳ مرداد ۱۳۹۱یه عده ای ازدوستان می گن چینیه یا به این قیمت نمی ارزه یا….. خوب بگین بریم سمند یا پژوسوار شیم که این همه تکراری شده والان همه قطعاتشون چینی درجه 4یا5هست.بعدشم بله اگه تویوتا یا بقیه ماشین های وارداتی قیمت عادلانه داشتن قطعا کسی طرف ماشین چینی نمیرفت ولی وقتی نیست وانتخاب این قدر محدوده چاره چیه؟وقتی تویوتااف جی کروز26,000دلاری بشه 112میلیون چه انتظاری ازلیفان داریم.گرونی ماله همه ی ماشیناست نه فقط لیفان.اگه یه ذره بی تعصب نسبت به کالای چینی قضاوت کنیم از لحاظ:زیبایی,موتوری,تجهیزات,جاداری,ایمنی(با توجه به عکس)ازخیلی ازماشین های این 2تاگاری ساز کشور سر تره
فرید
۲۳ مرداد ۱۳۹۱تویوتا که قیمتش از سرگرنه هم بدتر است.
وحید
۲۳ مرداد ۱۳۹۱اقای نیکجو به نظر من به عنوان یک مصرف کننده راهنمایی های خوب و بدون تعصبی برای کسانی که لیفان620 یکی از گزینه های خریدشون بود کردید . دوستانی هم که خریدن ماشین های چینی و ایرانی را نکوهش میکنند حتما این ضرب المثل معروف اش کشک خا… رو شنیدن ومیدونن که انتخاب خودرو در ایران برای قشر متوسط به پایین انخاب بین بد و بدتر است لذا هی همدیگر رو سرزنش نکنیم . اگه فرضا من و شما نخریم یکی دیگه میخره همه مردم که یک عقیده نیستن . دوستانی هم که تمکن مالی دارن ویا به ماشین های مناطق ازاد دسترسی دارن اگه مرحم زخم نمیشن حداقل نمک روی زخم هم نشن .مطمئن باشید هرکدام از ما اگه چارهای بود (واردات با تعرفه کم) سعی میکرد با پولی که داره بهترین ماشین رو از بازار متنوع انتخاب کنه ولی چه کنیم که دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
esi
۲۳ مرداد ۱۳۹۱داداش ام جی6 تو اروپا 21000 دلاره که بیاد تو ایران حدود 50 میلیون میشه که 60 تومن میفروشه
حالا سوناتا 26000 دلاره بیاد تو ایران حدود 60 تومن میشه که 95 تومن میفروشنش
حالا مقایسه کنین که اسان موتور ماله کیه یا کی سهامدارشه
عزیزان من اگه تونستید جلوی مافیای وارداتو بگیرید ایران خودرو هم سعی میکنه بازار رقابتی کنه
و………. بقیه ماجرا که
خدا بداد ما برسدو بس !
بهنام
۲۳ مرداد ۱۳۹۱سلام همه دوستان بنده حدود 8 ماه هست که لیفان 620 دارم و واقعا هم راضی هستم و با هیچ ماشینی هم عوضش نمی کنم راستش مشکلاتی داره که در بالا هم اشاره شد مثل قدرت کم کولر و پلوس و ….. اما باز هم می ارزه می خوام چند چیز رو اظافه کنم اول اینکه حداکثر سرعت این ماشین 220 هست نه 180 چون خودم تو جاده پارک جنگلی تندوره باهاش 220 رفتم و چندتا از دوستان دیگه هم 200 رو رفتن با این ماشین و مشکل دوم موتور 1600 هست که به نظر من برای این ماشین کمی ضعیف هست
در کل از این ماشین کاملا راضی هستم
مهدی 620
۲۳ مرداد ۱۳۹۱عزیز شما چطوری 220 تا رفتی آخرش 210 کیلومتر است در دور 6000 عکسش هم در فیس بوک موجوده.
سعید
۲۳ مرداد ۱۳۹۱ماشین خوبیه ولی نه توی این رنج قیمت.توی کشورای حاشیه خلیج فارس میشه با پولش مزدا 3 –2.5 لیتری خرید
احمد.ف
۲۳ مرداد ۱۳۹۱آقا شما درست میگی ولی اینجا قیمت رو ولش کن چون هر روز یک قیمتیه. بگو بین آشغالای داخلی چه جایگاهی داره!؟
اینکه قیمتش زیاده که چیز عجیب یا جدیدی نیست.
وقتی تویوتا یاریس لوکس محسوب میشه و حدود ۴۸ میلیون تومن قیمتشه دیگه چه انتظاری از بقیه میشه داشت؟
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱اینقدر بد بین نباشید.این ماشین هم تو رنج قیمتیش خوبه هم اینکه از ماشین های ایران خودرو و سایپاو… بهتره.
سعید
۲۴ مرداد ۱۳۹۱اینا حرفای جدیدی نیست ولی باید زده بشه که ملت از کنار این ظلم بزرگ نگذرن..باید اینقدر گفته بشه تا روزی که این تعرفه نکبت بیاد پایین
سياوش
۲۳ مرداد ۱۳۹۱یاد اون موقع که کرمان خودرو DAEWOO تولید می کرد بخیر ببین کار به کجا کشید تو این 10 سال که باید از لیفان چینی تعریف کنیم
RACER ESPERO CIELO کجا و لیفان کجا
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱مگه چشه.نسبت به قیمتش کلی امکانات داره.قدرتش رو هم که بردن بالا.
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱به نظر من اگه دوستان سعی کنن مطالب رو نسبت به این ماشین بگن بهتره.یعنی خارج از موضوع نظر ندید.
شاهین
۲۴ مرداد ۱۳۹۱با این وضعیتی که برامون درست کردن …
باید :-D سازمان حمایت از بوق :-D تغییر نام بده به :-Dسازمان حمایت از سرگردنه :-D
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱دوستان سعی کنید مرتبط با لیفان 620 1800 نظر بدید.این لیفانی رو که میگید چینیه اصلاً اینطور نیست.به گفته دوستمون بدنش برای اسپانیاست و موتورش هم مال ریکاردوی انگلیسیه.
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۱دریافت شرایط پیش فروش لیفان 1800 سی سی (مرداد 91)
تحویل آذر و دی ماه .
http://www.kermanmotor.ir/sale_fa.aspx?programID=4
هوشنگ
۲۴ مرداد ۱۳۹۱من با نظر دوستانی که به جداول ارزیابی کیفی خودروهای تولید داخل سازمان نوسازی صنایع استناد میکنن موافق تر هستم .چون آزمون های اونا در شرایط یکسان و استاندارد انجام می شه . ممکنه این دوستمون تو این 10000 کیلومتر هیچ مسیر چالش برانگیزی رو طی نکرده باشه
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱این هم امکاناتش:
سان روف دو حالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم نور خورشید، دوربین دید عقب، رهیاب ماهواره ای GPS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب،DVD Player با ۶ باند ورودی IPOD/SD Card با پورت USB، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS+EBD، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم، کمربند سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تنظیم چراغها، روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو بر حسب نور محیط، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، سیستم تهویه مطبوع، سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز، گرم کن شیشه عقب، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، رینگ آلومینیومی اسپرت، چراغ مه شکن جلو، چراغ خطر لادری(۴ درب)، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آئینه های جانبی برقی همراه راهنما، چراغ جلو هالوژن عقب LED، صندلی چرمی، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر Illumination، مجهز به سیستم Power Windows
amir
۲۴ مرداد ۱۳۹۱سلام من امسال یک 620 خریدم به نظر من آشغالترین ماشینی بود که تا حالا داشتم پمپ هیرولیک که گارانتی نداشت ما تا 20000 کیلومتر با فرمان خیلی سفت رانندگی کریم تا پمپ اومد روی 10000 تا همه دسگیره دربها استیل روش کنده شد و بیشتر اوقات دستمونو پاره میکرد آقای که بالا از این ماشین تعریف میکنه یا قبلا پیکان داشته یا پراید که حال کرده با این لگن راسطی پدال گاز-ترمز-کلاج آنقدر فاصله داره که راحت میتونید 2 نفره رانندگی کنید یه فیلتر روغن معمولیش گیر نمیاد فقط به درد جاده میخوره که گاز بدی حیون مثل اسب هستش خدای راست میگم و احساس امنیت میکنی ولی صندلی کوچیکش و طرز نشستنش خیلی بده خسته میشید و یه کمم کلاس داره توشم خوشکله بد فروشه قطعاتش گیر نمیاد دیناماش اشغاله روی 30000 تا باید باتری تعویض بشه حالا خودانید میخواهید پولتونو دور بریزید بخرید
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱شما که اطلاعات نداری چی میگی؟من یه کرولا داشتم به یه دلایلی فروختم و 620 1800 ثبت نام کردم.همینجوری حرف نزن و یکم به مغزت فشار بیار.
امیذ
۲۴ مرداد ۱۳۹۱بجا اینکه اینو بخرم 26 تومان میرم و 2 تا 405 میخرم
یعنی بالاخره تا از یکی بهتره هر 3 تا هم چینی
شایدم 3 تا پراید
شایدم 5 تا رنو پی ک
شایدم 200 تا ژیان
شایدم 2000 تا گاری
شایدم 60 تا الاغ
غریبه
۲۴ مرداد ۱۳۹۱سلام
همسایمون این ماشینو خرید و دو روز اول از انتخابش خیلی خوشحال بود و می گفت درسته ماشین چینیه و لی از ماشینای آشغال ایران خودرو بهتره بعد از یک ماه یه سفر شمال رفت که در بین راه ماشین خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه حتی خدمات یدکی تو جاده هم نمیتونن درستش کنن که مجبور میشه با جرثقیل برگرده تهران بعد از درست شدن ماشین هوس میکنه چراغای ماشینو هالوژنی کنه و جلوی خودم شروع به عوض کردن چراغا میکنه که یهو پیچگوشتی نسبتن بزرگی که تو دستش بود می افته رو سپر و سپر به اندازه ی 20 سانت میشکنه آقا سرتونو درد نیارم هنوز 2 ماه از خرید این ماشین نگذشته بود که با 1 ملیون ضرر میفروشتش و یه 206 صندوق دار تیپ 5 میخره!!!!!!!!!
خلاصه بگم درسته ماشینای خودمون کیفیتش پایینه ولی شرف داره به این لیفان بنجول چینی آشغال!!!!!!!