یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
محمد حسین ابراهیمی
۱۸ بهمن ۱۳۹۱بنده مرداد ماه اسم نوشتم قراربود دی ماه تحویل بدن الان 17 بهمن شده خبری از دعوت نامه نیست ، تازه میگویند که بعد از تکمیل وجه 45 روز طول میکشه تحویل بدن ،جالب اینکه خسارت دیرکرد نمیدن جالبتر اینکه تحویل 1 ماهه به اونهایی که بعد از ما اسم نوشتن به خاطر اینکه مبلغ خودرو رو به روز واریز کردن انجام شده
مهدي ك
۱۸ بهمن ۱۳۹۱دوستان عزیز من تحویل ابان هستم هنوز هیچ خبری نیست و یک سری اطلاعاتی به دستم رسیده اونایی که ثبت نام کردن و تحویل شهریور و مهر و ابان هستن باید به سازمان صنایع م معادن از شرکت کرمان موتور به خاطر تاخیر خیلی زیاد و ضرر به مشتریان شکایت کرد و از اینکه هیچ کس پاسخگوی ما نیست اگه همه پشت هم باشیم این رسانه ای میشه چرا ما به موقع باید تکمیل وجه کنیم اما شرکت کرمان موتور در قبال تعهد خودش حتی حاضر به پاسخ گویی ما نیست واقعاً متاسفم که با همچین شرکتی دارم معامله می کنم کاش همون روز اول به صورت نقدی خریده بودیم و اینقدر انتظار و بی پاسخی و دربه دری نمی کشیدیم
mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۱اهای مردم کسانی هم که تا الان ماشین ثبت نام کردن نمایندگی ها به کسایی ثبت نام کردن هنوز به مشتری ها تحویل ندادن؟ خدا ازشون نگذره باس و بانی کسی که به مردم خودمون هم ظلم میکنن ! اون دنیا باید جواب پس بدن؟؟
علیرضا
۵ اسفند ۱۳۹۱تنها شرکت کرمان موتور در تحویل ماشین های خودش بدقولی نمیکنه.بنده یک مگان فول اپشن تحویل دی ماه ثبت نام کردم.الان بعد دو ماه تاخیر هنوز بهم تحویل ندادند.
mohamad
۵ اسفند ۱۳۹۱لطفا اگه کسی میدونه راهنماییم کنه. لیفان من 20تا کارکرده الام مصرفش شده 100به 12! همه فیلترهاو شمعهاشم تازه عوض کردم. دیاگ هم چیزی نشون نمیده.دیگه باید چیکار کنم مصرفش مثل اولش بشه؟
رفیق
۱۰ اسفند ۱۳۹۱محمد عزیز این اشکال مربوط به سوخت توزیع شده در کشور است اگر شمع ها را با انواعی غیر از اصلی تعویض نموده اید مخصوصا از انواع چند پره میتواند در افزایش سوخت موثر باشد حتما از بنزین سوپر و شمع های استاندارد ولی با کیفیت استفاده کن ضمنا نوع رانندگی شما و ترافیک مسیر حرکتتان هم در این امر موثر است
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۱یک تجربه شخصی . در صورتی که بزودی ماشین رو تحویل میگیرید مطلب زیر رو حتما بخونید :
دوستانی که ماشین رو هنوز تحویل نگرفتند و انشاالله بزودی تحویل میگیرند توجه داشته باشند بعد از تحویل ماشین از طرف دفتر بیمه ارگ جدید باهاتون تماس گرفته میشه و اظهار میشه که 50 درصد تخفیف بیمه بدنه شامل حال شما میشه و از این حرفها گول نخورید و بیمه رو تو شهر خودتون انجام بدین . تجربه زیر که مینویسم مربوط به همین قضیه هست و برای این اینجا نوشتم که اغلب کسانی که هنوز ماشین رو تحویل نگرفتن و در معرض این نوع کلاه برداری ها هستن از جمله خودم سایر تاپیکها رو نمیخوندم. داستان از این قراره که :
بعد از اینکه با 5 ماه تاخیر اداری (تحویلی شهریور) ماشین رو اواخر بهمن تحویل گرفتم و پلاکم هنوز نیومده بود یکروز خانمی که خودشو نماینده بیمه ارگ جدید و از طرفی نماینده بم خودرو معرفی میکرد با موبایل بنده تماس گرفت و گفت که شما یک لیفان 1800 خریدین و خلاصه اگه بخواین ما الان داریم بیمه ثالث رو برای شما میزنیم بیمه بدنه رو هم با 50 درصد تخفیف صادر میکنیم . پرسیدم چقدر میشه ایشون فرمودن 683000 تومن که با قیمت ماشین 50 میلیون تومن محاسبه شده . پرسیدم اگه بخوام قسطی صادر بشه چی خلاصه چرتکه زدن فرمودن حدود 290 نقد و مابقی در 8 قسط 60000 تومنی(جمعا حدود 770 تومن) و از طرفی اضافه کردن که در صورتی که تصمیم دارین تا نیم ساعت دیگه بیشتر وقت ندارین(البته ناگفته نماند که زمان کم دادن به طرف مقابل نوعی شگرد برای اینه که طرف فرصت تحقیق و … نداشته باشه) خلاصه بنده با یکی از دفاتر نمایندگی آشنا تماس گفتم و بیمه ماشین با 50 میلیون قیمت پایه رو گرفتم که گفتند بیمه پایه حدود 711 تومن در میاد و اگه مثلا اسید پاشی و خط و … رو هم شامل بشه میشه 900 و خورده ای.بنده هم فرض رو براین گذاشتم که شرکت بیمه ارگ بم ماشین رو با کلیه موارد بیمه میکنه لذا 683000 تومن به حساب شرکت واریز و برگه رو براشون فکس کردم (تا اینجای کار هنوز مدارک ماشین مثل سند و پلاک و ..هم دست بنده نرسیده بود). بعد از دو روز دوباره از بیمه مذکور تماس گرفتن که بابت ارسال بیمه نامه باید مبلغ 12000 تومن به این حساب بریزید بنده هم که حوصله کل کل نداشتم مبلغ رو به حسابشون واریز کردم دو روز بعد بیمه نامه بدستم رسید ولی توش نه شماره ماشینی بود و نه آدرس درستی از بنده. درضمن مبلغ ماشین رو هم برغم اینکه گفته بودن با 50 م حساب میکنند 48 م قید شده بود . از طرفی هیچکدوم از موارد اسید پاشی و خط و … رو هم شامل نمی شد. خلاصه با بیمه تماس گرفتم که اینکه همه اش ناقصه ایشون فرمودن وقتی کارت و مدارک شماره ماشین اومد یکبرگ شناسنامه رو برای ما فکس کنید تا الحاقیه بزنیم و براتون بفرستیم فردای همون روز مدارک بدستم رسید و منم براشون فکس کردم و قرار شد الحاقیه صادر بشه . دوباره از واحد ارسال شرکت با بنده تماس گرفتند که مبلغی رو باید بابت ارسال مدارک به حسابشون واریز کنم که بنده جوش آوردم که مگه بابت ارسال یک بیمه نامه که اونم نقدی خریداری شده چندبار از مردم هزینه میگیرید که طرف ترش کرد و تلفن رو قطع کرد خلاصه بعد از تماس با مسئول صدور و ذکر این نکته که قضیه رو خودتون حل کنید وگرنه از طرق دیگه پیگیری میکنم ایشون قول دادن که بیمه رو پست میکنن. در آخر بنده از ایشون خواستم که بعد از ارسال پاکت کد رهگیری مرسوله رو برای بنده sms کنند . الان با گذشته 1 هفته ایشون اعلام میکنند که پاکت رو فرستادند و هر بار هم که کد رهیگیری رو میخوام بنوعی میگن هنوز پست نیاورده و الان سرم شلوغه و از این چرند و پرند ها . این مطالب رو نوشتم که گول اسم و رسم و …رو نخورید و اگه با شما تماس گرفته شد و خودشونو نماینده بم خودرو و … معرفی میکنند فریب نخورید .( البته ناگفته نماند که صدور بیمه ثالث رو شرکت کرمان موتور به واحد مذکور واگذار کرده که وظیفه اشون هست بدون دریافت وجه صادر کنند)
خلاصه ما موندیم و این نمایندگی معظم که از امروز باید از طرق دیگه قضیه رو پی گیری کنم تا بعد از هزینه 695000 تومن و کلی تماس تلفنی و شاید مراجعه حضوری به دفتر بیمه در تهران و ….لاقل بیمه نامه پایه دستم برسه !
خلیل کویکی
۱۴ اسفند ۱۳۹۱خوش به حال شما که دیر تحویل می گیرید،به همین نسبت هم زمان عذاب شما هم به تاخیر میافته.در درجه اول شما هنگامی که ماشینی از کمپانی یا به صورت صفر خریداری می کنید در واقع شما باید انتظار خدمات،سرویس دهی وتامین قطعات خودرو رادر نظر بگیرید،که این ایجاد امنیت برای مصرف کننده خودرواساسی ترین حق مشتری است، که باید به عرض برسانم در این خصوص این کمپانی موفق نبوده.من خود یکی از دارندگان این وسیله پر درد سر هستم.
بیژن
۱۵ اسفند ۱۳۹۱سلام بر همه منتظران لیفان ، دیگه بیایید تو این تاپیک مشکلات تحویل و مسایل دیگر لیفان620 تلنت را بنویسیم واسه نمونه من تحویلی دی ماه هستم و تاالان 14تا شهریور پیش دادم و 21میلیون هم سی بهمن ولی هنوز خبری نیست . از آخرین تحویلیها چه خبر .
مهسا
۲۰ اسفند ۱۳۹۱یه عادت بد ما ایرانیا اینه که وقتی اشتباهی مرتکب میشیم حاضر نیستیم بپذیریم خطا کردیم و شروع به توجیح کردن میکنیم. وقتی خودمون تو یه چاه میافتیم دوست داریم بقیه هم بیافتن تو اون چاه تا دلمون خنک بشه!
خلاصه بگم:
دوستان خوب من لیفان 620-1800 سی سی دارم از نظر ظاهر ماشین شیکیه که با یه سان روف نمای تازه ایی بهش دادن که نسبت به قیمتش اون زمان 28 تا 30 میلیون می ارزید اما چندتا مشکل داره که اگه یکی اینجوری منو راهنمایی میکرد عمرا اگه میخریدمش. اولا این ماشی خدمات پس از فروش مزخرفی داره تا جایی که من مجبور شدم از شرکت کرمان خودرو شیراز شکایت کنم به بازرسی دوما هر 5 هزار کیلومتر باید ببری گارانتی و سرویس که هر دفعه بین 100 تا 150 هزار تومن ازتون میگیرن و اگه نبرین کلا گارانتی تون رو باطل می کنن یعنی اجبار محض سوما پخش مزخرفی داره زود خراب می شه من خودم 2 ماه ماشینم بدون پخش بود چون به لطف گارانتی و خدمات پس از فروششون با کلی شکایت وسر و صدا و دعوا پخشی که قرار بود نو بدن با صدتا بهانه تعمیر کردن و بعد 2 ماه دادن که البته بازم مشکل داره چهارم لیفان موتور ضعیفی داره و تو سبقتا قشنگ مشخصه که کم میاره و انگار به اصلاح یه دنده دیگه میطلبه و زور میزنه و پنجم باید بهش بنزین بدون سرب یا سوپر بزنید که لیتری 800 تومنه و این یعنی افزایش هزینه چون توی شهر لیفان دقیقا بالای صدی 10 میسوزونه و برابر ماشین های داخل مثل پژو و پراید خیلی پر مصرفه وششم بازار فروشش افتضاحه من الان دو هفته اس می خوام بفروشمش مشتری نداره هر جا میبرم خیلیا اسمشو اولین باره میشنون و این یعنی پرفروش نبوده و در کل جیگرمو خون کرده و مثل … پشیمونم و به نظر من عطایش (ظاهر قشنگش) رو به لقایش (مشکلاتی که گفتم) ببخشید و از خریدنش صرف نظر کنید .ناگفته نماند سلیقه هامتفاوت است و این مشکلات که عرض کردم نظر شخصی بنده بود که 6 ماه هست لیفان سوار میشم.من پیشنهاد میکنم نخرید.
علي
۲۷ اسفند ۱۳۹۱مهسا خانم از اطلاعاتی که دادی خیلی ممنون ، نوشته هات باعث می شه کسایی که مثل من می خواستن این ماشینو بخرن لااقل تامل و تحقیق بیشتری داشته باشند
علی
۲۱ فروردین ۱۳۹۲با سلام
چند میفروشی؟؟
hamed
۲۲ فروردین ۱۳۹۲علی آقا سلام
من دارم تحویل یه هفته دیگس میخری؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
09125957146
sina
۲۳ مرداد ۱۳۹۲داداش اولا جنسیسم باید 5000 تا ببری سرویس بعدشم تنها باید سرویس اولیه رو شرکت بری. خدایی قدرتش خوبه بعدش با این پول چی می خوای بخری؟
جواد
۲۸ مرداد ۱۳۹۲مهسا خانوم ببخشیدا ولی چرا […] میگید
دوستان من بیشتر از 30 ساله که رانندم ، همه ماشینای ایرانی رو امتحان از پراید بگیر تا زانتیا اگه بخوایم رده بندی کنیم بعد از زانتیا و مگان لیفانن 620 تو رده سوم خدا خیرتون بده ، من هنوز به عمرم ماشینی مثل لیفان ندیدم برای سبقت گرفتن شما امتحان کنید تو سرعت 80 تا بزنید دنده پنج و برید سبقت بلافاصله میره تا 140 و این دوران ححتی تو زانتیا هم نیست . بعدم اون تصادفی که من با لیفان کردم اگه بهترین نوع سمند یا ال 90 هم می بود تبدیل به قراضه می شد اما بعد از 12 ملق زدن فقط ستون سمت راننده کج شد که این باور نکردنیه .
دوستان اگه از من میشنوید تو این رنج قیمت این ماشین فوق العاده است
حميد1345
۲ شهریور ۱۳۹۳با سلام خدمت خانم مهسا
در پاسخ شما باید بگم :
1 – شما لازم نبود هر 5000 تا ببرید سرویس و بابت اون خرج کنید زیرا فقط سرویس 3500 تای اولیه اجباری است و البته مجانی (به غیر از روغنها ) و بقیه سرویسهای دوره ای اختیاری است که می تونید نبرید و گارانتی شما هم باطل نخواهد شد . اگه هر کسی گفته اجباریست به شما ردوغ گفته است .
2 – سیستم صوتی این ماشین در سریهای اول (سال 91 )شانسی بود و البته خیلی از اونها هم بد از آب در آمدن که همگی با یکمی تاخیر تعویض شدن و اکثرا دیگه مشکلی ندارن و سری جدیدها هم کلا خوب شده است .
3 – از هر چی ایراد بگیرید از موتور این ماشین نمی توانید ایرا بگیرید که با حجم 1800 سی سی قدرت 131 اسب بخار را تولید می کنه . در صورتیکه مثلا پژو پارس TU5 با همین حجم موتور تنها 100 اسب بخار قدرت داره. اگه نمی تونید در سبقتها از ماشین کناریتون رد بشین دو علت داره یا ماشین کناری قویتر از ماشین شماست یا اینکه شما در رانندگی مشکل دارین .
4 – همه ماشینهای جدید اکثرا با بنزین سوپر طراحی شدن که البته بنزین معمولی هم مصرف می کنند ولی روی شتاب و قدرت ماشین تاثیر داره .
5 در مورد فروش و بازار این ماشین هم باید بگم شما در ایران هر ماشینی غیر از ماشینهای سایپا و ایران خودرو داشته باشید که یکی درمیان مردم سوار هستند این مشکل را دارید . البته اگه ماشینی تو چند هفته فروش بره که بازارش بد نیست . شما حتما انتظار دارید تا اراده کردین فروش بره . مگه پرایده که همه سوار بشن . ضمنا در بخش قیمت خودرو ها در هر سایت و بازاری که نگاه کنید می بینید که قیمت لیفان 620 و ایکس 60 قیمت بازارش از قیمت کارخانه به مراتب بیشتر است (حدود 4 تا 6 تومان )و این نشانه بازار داشتن این خودروست.
اینها را با سه سال تجربه سواری با 620 نوشتم . نه متعصبانه . امیدوارم رفع سوئ تفاهم شده باشه . ضمنا دوستانی که قصد خرید ماشینها ی چینی حالا از هر نوعی را دارند لطفا تقاضا می کنم فقط و فقط با تحقیق از کسانی که این ماشینها را سوارند و در حال حاضر تجربه این ماشینها را دارند مشورت کنند و از حرف و حدیثهای افراد بی اطلاع که فقط به صرف چینی بودن روی هوا از خودشون نظر میدن اهمیت ندهند .
موفق و پیروز باشین و هر ماشینی دارین چرخاش براتون بچرخه انشاا…
ارشیا
۲۵ اسفند ۱۳۹۱منم 3 روزه تحویل گرفتم بر خلاف تعریفی که ازش میشه واقعا شتابش فوق العاده نیست خدمات پس از فروش که هیچ به نظرم نمایندگی اصلا قطعه نداره!!!
مهدي ك
۸ فروردین ۱۳۹۲با سلام من که تحویل ابان بودم ۲۷ اسفند تماس گرفتن و تحویل گرفتم بر خلاف حرفهای شما خیلی ماشین عالی و نرمی هست و مصرف بنزین بستگی به رانندش داره خوب بهترین بنزین که بنزین سوپر هست برای سلامتی موتور لازم هست هرکی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه شتابش عالیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی عالیه من نمیدونم چرا اینقدر ازش بد تعریف می کنید اگه ما این ماشین رو حمایت نکنیم معلوم هست که نمایندگی ها ضعیف میشن من سمند و پژو ۲۰۶ اتومات داشتم این ماشین واقعا نرم و راحت و با امکانات هست هرکس از این ماشین بد بگه یعنی راننده نیست ماشین تا یک مدتی باید اب بندی بشه نه اینکه همون روز اول گازش و بگیرن برن معلومه که ماشین جواب نمیده همه ماشین ها باید اب بندی بشن بازم میگم تو ایران نسبت به ماشین های ایرانی عالیه ترمزهاش نسبت به سمند و پژو خیلی نرم و اروم هست سرگیجه نمی گیری و و و عالیه عالی …
bnm
۲۴ فروردین ۱۳۹۲سلام اقا مهدی لطفا به من بگو که تحویل شما که به قول خودتون تحویل ابان بوده ثبت نام کی و چه نوعی بوده؟ ممنون از لطفتون…
پویا
۱۶ تیر ۱۳۹۲مطمئنی راننده ای!؟
ابوالفضل
۱۸ فروردین ۱۳۹۲620ماشین خیلی خوبی هستش در سفری که عید به شیراز رفتیم دوتا ماشین بودیم یک x60ویک 620مدل1.6من پشت620نشستم تعداد سرنشینان خودرو 6نفر بود که 4نفر آنها عقب خودرو نشسته بودند البته به سختی.اصل حرفم اینجاست که با توجه به تعداد سرنشینان خودرو عملکرد بسیار عالی داشت و آنقدر خوب شتاب میگرفت که انگار هیچ مسافری در خودرو وجود ندارد مثل پر سبک . واز گردنه های که در جاده شیراز بود با توجه به تعداد سرنشینان به راحتی بالا میرفت و مصرف بسیار پایین این خودرو آدم را متعجب میکند.یک نکته ایجاست که عملکرد مناسب در خودرو به نوع رانندگی بستگی دارد. من خودم x60 دارم .ودر آخر:لذت بردن از زندگی با لیفان.
آرمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲سلام من حدود یکسال میشه که 620 1600 دارم عالیه موتور مینی کوپر.دوستان فراموش نکنید که چه ماشین هایی تو این رنج قیمت می تونن رقیبش باشن؟!!!
آرش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲من لیفان620 رو دی ماه 1390 تحویل گرفتم.
تا الان که حدود34000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم از راحتی و لذت رانندگی با اون خیلی راضی هستم. و هیچ مشکلی هم تا حالا نداشته.
هر چند ماه یکبار واسه سرویس ادواری میبرم نمایندگی کرمان خودرو که هر دفعه با تعویض روغن و فیلتر بیشتر از 70-80 هزار هزینه نمیشه.
فقط سرویس 30000 تا که خیلی کامل بود و حتی شمع خودرو رو هم عوض کرده بودند 112 هزار هزینه پرداخت کردم.
اردلان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲لیفان فوق العاده است من که از رانندگی با لیفان لدت میبرم
آرش
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲من شش ماهه که لیفان 1800 گرفتم. ماشین خیلی خوبیه. هر چی هم بگذره نرمتر بهتر میشه. اولش یکم مشکلات مونتاژی داره که به راحتی قابل حله. بعدش عالی میشه. خصوصا اولش دنده ها بد جا میره که با یه ریگلاژ مردن و بالا اوردن کلاچ کاملا درست میشه. در کل تو رنج قیمتی زیر 50 بهترین انتخابه. من قبله لیفان 206 داشتم. تنها مزیت 206 نسبت به لیفان زیاد بودن قطعات هست.
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام
من اواخر شهریور یک لیفان 620 ثبت نام کردن و تحویل بهمن بودم ولی خرداد اومد و من هنوز ماشین را تحویل نگرفتم. قرار بود با قیمت 28میلیون تومان بهم بدن ولی بیشتر از 35میلیون تومان گرفتند.من هنوز بی ماشین موندم و همه مسخره ام میکنند که چرا هنوز منتظر تحویل ماشینم هستم.خدا لعنتشان کند که بیشتر از قیمت ماشین های خارجی باید هزینه کنیم،التماسشان کنیم تا ماشین را بدهند.
آرمان b
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲با سلام،من یک هفته ی بیش یک بارس سال گرفتم ، از همان استارت اول فهمیدم که این ماشین واسم ماشین نمیشه ، موتورش صدای تراکتور می داد و با زور آوردمش خونه. ولی برادرم یک لیفان 620-1800 گرفته که از همان روز اول موتورش راحت مثل ساعت کار میکرد و خیلی هم شیک و زیباست و تا الآن که 7 ماهه داره کار میکنه هیچ مشکلی بیدا نکرده.
بابا به قرآن ، به بیر، به خدا و هر کسی که دوست دارین ، ماشین ایرانی نخرید، من نه به قرآن واسه شرکتی ام ونه واسه سازمانی. خلاصه،ماشین چینی بخر اما ایرانی نخر. اونایی که میگن ماشین ایرانی خوبه ، برن بخرن و تستش کنند.
من کاملا حرف اونایی که میگن ماشین چینی بده را رد میکنم.
قابل توجه خانم مهسا که […] مردم را گمراه نکنه.
[…]
محمد حسین
۱۷ خرداد ۱۳۹۲این ماشین عالللللللللللللللللللللللللللللللللیه و بهترین طراحی موتور رو داره اما مشکلاتی از جمله کلاچ زیاد جمع شده هم داره که برای کسی که اولین بار سوار این ماشین میشه تو سرا بالایی کم میاره(وقتی نو باشه).
سید محمد
۲۰ خرداد ۱۳۹۲با سلام . بنده یک لیفان 1.6 620 مرداد 91 خریداری کردم و تا بحال 11000 تا باهاش رفتم مصرف سوختش در بزرگ راه تهران – کاشان 5 لیتر است البته با دنده 5 و سرعت 120 گردنه چالوس هم باش رفتم اصلا مشکلی نداشت بنظرم ماشین خیلی خوبیه ولی چون 405 هم دارم معایبی را داره 1 -کیلومتر شمار کمی بالاست و وقتی هم آفتاب می افتد روی ماشین خوندن کیلومتر سخت میشه 2- اطراف ماشین لاستیکهایی مثل 405 سمند و پارس و غیرو نداره و احتمال آسیب دیدگی بدنه داره 3- با اینکه قدرت موتور خوب است ولی ظریب دنده عقب و دنده 1 کمی پایین گرفته شده و برای بالا رفتن از سطح شیب دار سختتر شده و باید گاز بیشتری بدهی و این مورد ممکن است بدلیل طراحی آلمانی – برزیلی باشد ولی کاملا با راننده کنار میآید و بسیار ماشین دوست داشتنی است لذت رانندگی با آن به مراتب بیشتر از خودروهای ایران خودرو مثل پارس – 405 می باشد البته بنده 206 نداشته ام تا چند روزی سواری بگیرم و مقایسه کنم . نمایندگی هم خوبه در کل ماشین خوبیه مخصوصا با گذاشتن سنسور عقب بسیار خوب میشود پشت ماشین را کنترل کرد – سیستم صوتی و بلندگوهای بزرگ و … عالیه
علي
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ممنون از نظرات دوستان که تجربه هاشون رو در اختیار کسایی که می خوان تصمیم بگیرن قرار دادن
vahid
۲۱ خرداد ۱۳۹۲علی جان چه تجربه ای ما ایرانیها گاری هم بخریم میگیم سوپر اسپرته.شدیم بلندگو شرکتهائی چه داخلی و چه خارجی مخصوصا چینی.این دوستان که با 5000 و 10000 کیلومتر استفاده شاخ دراوردن چطوری موتور و گیربکس پائین نیومده اگه ریو بخرن و بعد از 130000 دیسک و صفحه اش مثل روز اول باشه چی میگن اتفاقا بگردی توی این تایپیکها هر کدوم کمتر تعریف کردن بدون مشکل نداره هر ماشینی بیش از حد ازش تعریف میکنن مخصوصا این جدیدا که هنوز امتحان پس ندادن بدون ایراد دارن.مثل همین چینیها مثل تیبا مثل سمند ef7 ,,,
امیر حسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۲با سلام،من یک هفته ی بیش یک بارس سال گرفتم ، از همان استارت اول فهمیدم که این ماشین واسم ماشین نمیشه ، موتورش صدای تراکتور می داد و با زور آوردمش خونه. ولی برادرم یک لیفان 620-1800 گرفته که از همان روز اول موتورش راحت مثل ساعت کار میکرد و خیلی هم شیک و زیباست و تا الآن که 7 ماهه داره کار میکنه هیچ مشکلی بیدا نکرده.
بابا به قرآن ، به بیر، به خدا و هر کسی که دوست دارین ، ماشین ایرانی نخرید، من نه به قرآن واسه شرکتی ام ونه از شرکتی حمایت می کنم. خلاصه،ماشین چینی بخر اما ایرانی نخر. اونایی که میگن ماشین ایرانی خوبه ، برن بخرن و تستش کنند
من کاملا حرف اونایی که میگن ماشین چینی بده را رد میکنم.
[…]
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۲خودرویی فوق العاده بدرد نخور
یاشار
۳۰ خرداد ۱۳۹۲پارتی داشته باشی سریع تحویل میگیری ولی انصافا ماشین زیبا و جالبیه ایکس60
سعید
۳۰ خرداد ۱۳۹۲سلام این ماشین تنها مشکلی داره اینکه تو سبقت و تو درگ کم میاره و…… می خورن می گن 180 تا می ره این ماشین بیشتر از 170 اونم تو سر پایینی نمی ره و کلا تو سرعت کم می اره من با یه ریو درگ انداختم ابروم رفت این ماشین جنس سر سیلندرش از الیاژ سرب و فولاد خام است و جنس بدنه سیلندرش از الیاژ روی استیل و اهن است به همین خاطر سوپاپ ها نمی تونن خوب بچرخن و با هم نمی خونن به همین خاطر کم می اره (لیفان مل داداش کوچیکمه و خودم اس دی وی 9 دارم که خیلی بهتر از لیفان هست ) من کارشناس ارشد رشته مکانیک خودرو هستم
alij
۱۵ شهریور ۱۳۹۲سلام اقا سعید .شما که واردید به من کمک کن و بگو لیفان 620 بخرم یا پارس تندر همون ال90 جدید پارس خودرو .
ممنون میشم
saman
۳۰ خرداد ۱۳۹۲جیلی ec7 بخرید راضی راضی میشید.
جواد
۲ تیر ۱۳۹۲سپاس از مطلب مفیدتون./
سعید
۷ تیر ۱۳۹۲آقا کسی میدونه فیس لیفت جدیدش کی وارد بازار میشه ؟
همایون
۷ تیر ۱۳۹۲سلام
من یکی ازشون دارم موتورش1800 سی سی و 131 اسب بخار قدرت از نظر من خیلی خوبه و تا الان کم نیوورده
ج
۱۶ تیر ۱۳۹۲1-من 6ماه است520ای توشیراز دارم فقط نمایندگی رستمی همچین غلطی می کنه که عنوان می کنه 5000تا یکبار باید چک کنی که مشمول گارانتی بشی وگرنه نمایندگی های دیگه اینجوری نیست ومن استفاده کردم 2-امکاناتش خیلی عالی هست از لحاظ قطعات مثلا من یک 206به زیر سپرعقب ماشین برخورد کرد کل کاپوتش جمع شد ماشین من خط وخش هم روش نیافتاد درکل کیفیت قطعاتش پایین وگران هست ولی فرمان وترمز خوبی داره وهندلینگ خیلی عالی وسنسور عقب هم عالی هست ایربک هم سوال کردم خوب عمل میکنه وایربکش برعکس پارس که اندازه یک توپ فوتبال هست وبیشترش هم عمل نمیکنه نیست بزرگ وبه موقع عمل می کنه وسوختش بسیار بسیار عالی ازپراید هم کمتر مصرف می کنه اگر نمایندگیش بیشترحمایت کنه بهتر از ایرانخودرو هست که ماشیناش هیچی نداره من هیچ وقت دیگه از ایرانخودر ماشین نخواهم خرید