یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
امير
۱۷ مهر ۱۳۹۲خدا ما رو از شر انحصار گران خودرو خلاص کنه که داشتن یه خودروی خوب برای ما به کابوس تبدیل شده
بابک
۱۰ آبان ۱۳۹۲واقعا که
امامی
۱۲ آبان ۱۳۹۲سلام به دوستان عزیز ماشین لیفان هیچ مشکلی نداره من خریدم مقایسه با خودرو های داخلی خیلی ازشون بهتره فقط ایرادی که هست زمان تحویل این خودرو میباشد که خودرو ساز به هیچ وجه به تعهدات خود پایبند نیست .به هر کسی هم میگی حتی به نمایندگی زیر بار تاریخ تحویلی که گفتند نمیره و همیشه بیش از یک ماه تاخیر داره بهترین راه خرید این ماشین از بازار ازاد میباشد.
علي
۱۹ آبان ۱۳۹۲با سلام
مهمترین ایراد لیفان 620 :
متاسفانه ایراد این خودرو علاوه بر سیستم پلوس جلو و گردش آب و عدم رگلاژ بودن درب ها یک ایراد عمده داره البته مدل 620 که اکثر خریداران با اون مشکل دارن و حتی نمایندگی هم نتونسته مسئله رو حل کنه و اونم خراب شدن سنسور کیلومتر و آلارم svs اگر کسی این مشکلو تونسته حل کنه ممنون میشم منو راهنمایی کنه ………………ali_memariaan@yahoo.com
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲در مورد پلوس حدود یکسالی میشه که تقریبا مشکلش حل شده مگربصورت موردی پیش بیاد
بیات
۲۰ آبان ۱۳۹۲باسلام خدمت همه دوستان .من قارره اخر این ماه لیفان 1800 بگیرم.دوتا چیز نگرانم کرده 1 کولر این ماشینه 2 زمان تحویلشه که میگن کرمان موتور بد قوله البته من ساکن تهران .خواهشا من رو راهنمایی کنید
kamran
۷ بهمن ۱۳۹۲سلام دوست عزیز
به انتظار تحویلش می ارزه که واقعا پشیمون نمیشی.واقعا ماشین محشریه
من 1800 دارم اردیبهشت 92 تحویل گرفتم دانشجو زنجان هستم و هر هفته از تهران تا زنجان با این ماشین میرم دانشگاه.حـــــرف نداره
Vahid
۱۱ اسفند ۱۳۹۲سلام، من قصد خرید خودرو تا سقف قیمت 45 میلیون تومن رو دارم، بین ماشینهای ایرانی، سمند سورن و پرشیا و ال90 ای2 پارس خودرویی و رانا هستند که جزو بهترینن و بین ماشینهای چینی نیز MVM 530 , LIFAN 620 1800, JAC J5 1500, VOLEEX C30 هستند که در مورد همشون تحقیق کردم و از قیافه و آپشنهای ماشینای چینی خوشم میاد ولی از کیفیت و افت قیمت و عدم وجود خریدار دست دومشون میترسم لذا چنانچه تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه دارید لطفا راهنمایی کنید. ممنون v.soltanieh@gmail.com
احمد
۲۵ آبان ۱۳۹۲با سلام به دوستان، مشکل عمده این ماشین علاوه بر مشکلات فنی که دارد زمان تحویلش. من تیر ماه 92 ثبت نام کردم قراربود دو ماهه تحویل بدن ولی تابه امروز 25/08/92 خبری نیست که نیست به قول دوستمان امامی این شرکت بد قول وبه هر کی هم که اعتراض می کنی جواب درست وحسابی نمیدن
احمد
۲۵ آبان ۱۳۹۲به نظر من شرکت کرمان خیلی بی خیال واصلاً به نظرات مشتریها توجه نمی کنه وبراش اهمیت نداره پول ومیگیره بی خیال مشتری این همه ایمیل ودیدگاه توی سایتشون هست چرا هیچ اقدامی در بر طرف کردنش نمی کنند به نظر شما چرا ؟ من که میگم پوستشان عین نمد شده تمام حرفهارا به خودش میگیره ولی غیرت نیست که اقدامی در جهت بر طرف کردن این عیبها باشند
MAdE IN CHINA
۲۵ آبان ۱۳۹۲با سلام
دوستان از لوازم یدکی این ماشین خبر دارین
مثلا جلو پنجره این ماشین 420000 تومانه
اینو می دونستین
اینم شماره یک لوازم یدکی در مشهد 8444507
احمد
۲۵ آبان ۱۳۹۲سلام میخام تا آخر این ماه یا ماه بعد ماشین بگیرم من بین سورنELX ef7
ولیفان620بگیرم کدومش بهتره این طور که من میدونم اختلاف قیمتش بین6تا8ملیونه میشه راهنماییم کنید
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲لیفان بگیر حتما
hamid
۱ مرداد ۱۳۹۳سمن ال ایکس دوگانه ef7 بخر
ترجیحا89 90 یا 93
با گاز هر 5 کیلوگرم 100تا میره
نسبت به بقیه هم خیلی کم مصرف هم با موتور115 اسبیش جوابگوه
من قبلا داشتم فروختم الان دارم تحقیق میکنم چی بخرم باز هم رسیدم به سمند
MAdE IN CHINA
۲۶ آبان ۱۳۹۲احمد آقا سلام
دوست عزیز عقل می گه همه اینا رو با معیارهایی انداز ورنداز کن
شاخصه هایی مثل
1- سواری و نرمی و فرمانپزیری
2- قیمت
3- تیپ و قیافه
4- کیفیت بدنه و موتوری
5- قیمت لوازم یدکی
6- وجود لوازم یدکی
7- بازار خرید و فروش شما اگر خواستی بفروشی کدومش زودتر پول می شه
باید توجه داشته باشید که ماشینهای چینی به خاطر عدم وجود لوازم یدکی کافی و قیمت مناسب فروش خوبی در بازار ندارد و قیمت لوازم یدکی بالایی دارد.
8- مصرف بنزین
و میتونه پارامترهای دیگه هم به اون مانند خدمات پس از فروش و تکنیسین خودرو و ارق ملی و … رو هم به این پارامترها اضافه کرد.
Anti_Lifan620i
۱ آذر ۱۳۹۲بی تعارف! با این قیمت و با این خدمات پس از فروش و بی تفاوتی شرکت به مشتریان! مفت گرونه!
حسین
۱ آذر ۱۳۹۲سلام دوستان من الان405دارم
میخوام تاچند وقت دیگه عوضش کنم چون نیاز ب رسیدگی مداوم پیدا کرده منم وقتش ندارم
بین 206تیپ 5 و لیفان1800مرددم میشه راهنمایی کنید
hosseinazkaiee@gmail.com
MAdE IN CHINA
۲ آذر ۱۳۹۲سلام حسین آقا
ببین اگر میخوای آرامش داشته باشی که ماشینی داری فردا نمی مونی و خواستی بفروشی سریع پول می شه 206
ولی چون شما 405 سوار شدی داخل کابین 206 که من خودم 2 سال تمام داشتم خلقت می گیره
پیشنهاد من به شما یک سورن ef7 هست هم کم مصرف جادار ماشین جاده هر موقع خواستی ردش کنی پوله و تیپ و قیافه خوبی هم داره از مدلهای قدیمیش که من الان lx دارم جدیدتر و شیک تره
حالا خود دانی
giba
۵ دی ۱۳۹۲سلام حسین جان
جناب made in china شما سمند و با لیفان مقایسه میکنی؟؟؟خیلی باحالی…
من اولین ماشینم سمند بود ماشین خوبیه ولی در برابر لیفان ….
هم L90 هم پرشیا رو بعد سمند خریدم هیچکدوم مثل لیفان راضی کننده نبوده بقیه ماشینای هم رده ی قیمتی رو سوار شدم…
قطعا بهترین گزینه لیفان خواهد بود با این بازار مضخرف…
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲از نظر قطعات و بازار فروش و شناخت فنی مکانیکها 206 ولی از نظ قدرت موتور و فضای داخلی لیفان. در مجموع خیلی ایندو خودرو شباهتی ندارن که بشه راهنمایی خاصی کرد.
یه بنده خدا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲پرشیاelxجدید با موتور xum با1.9 لیترحجم و105اسب قدرت و 154nmگشتاور و مخصوصا داشبورد جدید که من عکسشو دیدم هم از ترکیبش و هم از رنگبندیش خیلی خوشم اومد.یه گزینه دیگر هم سورن elx هست که من هم از تهویه اتوماتیکش و هم از داشبوردش و هم به ویژه از ترمزهای دیسکیش خیلی خوشم اومد قیمتشم 5میلیون کمتر از لیفانه.البته بی نظیر ترین ماشین ایرانی که قیمتش نسبت به قابلیتهاش خیلی کم و مناسبه زانتیا است تمیزش گیرت بیاد برد کردی اساسی.ماشین کم خرج و بدون استهلاک و کم مصرف واقعی هم اگر میخوای ریو هست.در حد 80 تومان هم بتونی بدی یه لنسر 1600 بگیر از نظر کیفیت و قابلیت حرف نداره.
کاظم
۱۱ آذر ۱۳۹۲با سلام
یه سوال داشتم.ذهنم رو خیلی درگیر کرده.لطفا بدون تعصب راهنمایی کنید.بین رانا و سورن و لیفان ۱۸۰۰ کدوم رو انتخاب کنم.جا دار بودن واسم مهم نیست.واقعا موندم.این درسته که لیفان بعد از ۱ سال به خرج میفته؟
kamran
۷ بهمن ۱۳۹۲لیـــــفان بگیر دوست عزیز
آشغالای سایپا و ایران خودرو رو بنداز دوررر
من 1800 دارم اردیبهشت 92 تحویل گرفتم واقعا تو این 10ماه عالی بوده
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲به رانا حتی فکر هم نکن
عليرضا
۲۳ آذر ۱۳۹۲دوستان کرمان موتور توهین امیز ترین رفتار ممکن را با مشتری انجام می دهد . پولو که گرفته ماشینو که تحویل نمی ده . جوابگو که نیست . خدمات که صحبتشو نکن . تو قرارداد ذکر شده تاریخ اولین چک 2 ماه پس از تحویل خودرو خوب وقتی ماشینو تحویل نداده و مشکل از طرف اونه چرا چکو نقد میکنه .زاعتراض کردم می گه سود تاخیر میدم اگه سود می خواستم پولمو میذاشتم بانک . ماشین می خواستم که به کرمان موتور پول دادم .میگه مشکل ماله گمرکه . پس چرا ثبت نام جدید میکنی ومردم بیشتری رو گرفتار سودجویی های خودتون می کنید . انصراف بدی 3 ماه دیگه اصل پولتو میده . نمی دونم به چی میگن حرف زور . لعنت به این شرکت . خواهشا دوستان یه فضای مجازی معرفی کنن که هموطنان زخم خورده در اونجا همسو شن صداشون شنیده بشه تا شاید این شرکت بی مسیولیت این رفتار زشتشو تغییر بده وبه حقوق مشتری هاش احترام بذاره .
omid
۱۵ دی ۱۳۹۲دمت گرم که حرف دل منو زدی
یه بنده خدا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲آقا علیرضا تا وقتی که خریداران ماشینهای چینی تمام معایب این ماشینها رو لاپوشانی میکنن و به تمام ماشینهای آشغال چینی میگن عالی اوضاع همینه.یه مثل میگه تا دولا نشی هیچکس به خودش اجازه نمیده سوار بشه.
مهدی
۲۵ آذر ۱۳۹۲سلام. من پژو پارس LX TU5 ثبت نام کردم که تحویلش فروردین ماه هست. اما الان دو دل شدم که موقع تحویل همونو نگه دارم یا این که بفروشم و یه لیفان 620، 1800 بخرم. خواهش می کنم بنده رو به طور جامعی راهنمایی بفرمایید که چه کار کنم. ضمناً ماشین فعلی که بنده سوار می شم پرایده. ممنون می شم بدون تعصب راهنمایی بفرمایید.
خسرو
۲۱ دی ۱۳۹۲مشکل خودمونیم که میخریم.شرکتم که پولشو میگیره پس چرا به حرف من و شما گوش کنه گه چند وقت مردم این شرکتارو تحریم کنن و نخرن همه چی درست میشه ولی متاسفانه کو اتحاد؟
یاسر
۲۴ بهمن ۱۳۹۲دقیقا. از ماست که برماست
نادر
۴ اسفند ۱۳۹۲این شرکتا رو اسم ببر ایران خودرو و سایپاو …
امین
۲۶ دی ۱۳۹۲سلام ….. من یک ماهه موندمچی بگیرم…. پارس تندر…..پژوپارسlxtu5….لیفانx60…..جک جی 5 1500cc……..لطفا کمکم کنید؟؟؟
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲آخه شما بین پارس 35 میلیونی تا لیفان ایکس 60؛ 60میلیونی راهنمایی میخوای، نمیشه که
پینار
۱۱ بهمن ۱۳۹۲سلام دوستان عزیز با توجه به تماسهای بیش از حد هموطنانمان در مورد مشاوره تمام خودروهای ایرانی وچینی خواهشا فقط از طریق اس ام اس اقدام نمایید تابنده هم به خاطر رضای خدا و انتخاب بهتر کمکتان نمایم. در پناه حق سلامت باشید.
یه بنده خدا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲بی خیال آقای پینار.خوب چرا همینجا نظرتو نمینویسی نکنه پول هم میخوای بگیری.بیا شروع کنیم در مورد ماشینها بنویسیم تا معلوم بشه اطلاعاتتون در چه حدیه انتخاب ماشین با شما.
sina
۲۰ بهمن ۱۳۹۲یکی میتونه پاسخ بده چرا مگان 88 تو بازار48 تا50 ولی ایکس33 ام وی ام مدل90 45؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسی
ياسر
۲۱ بهمن ۱۳۹۲چون مگان صفر 88 تومنه ولی x33 صفر 60 تومن. با توجه به استهلاک سالیانه و مدل ماشینهایی که گفتین متوجه منطقی بودن یا نبودن قیمتها میشین.
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۲منظورم 1.6بود فک کنم اشتباه متوجه شدن دوستمون
یاسر
۲۳ بهمن ۱۳۹۲با توجه به شرایط بد اقتصادی, تحریمها, نبود لوازم یدکی, ذهنیت نامناسبی که متاسفانه از خودزوهای چینی وجود داره, بازار خرید وفروش, شناخت فن مکانیکهاو … طبیعیه که افت قیمت خودروهای وارداتی و بالاخص چینی خیلی بیشتر از محصولات ایرانخودرو و سایپا باشه ولی این لزوما به معنی بهتر بودن کیفیت خودروهای داخلی نیست.
یاسر
۲۳ بهمن ۱۳۹۲با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی, تحریمها, نبود لوازم یدکی, ذهنیت نامناسبی که متاسفانه از خودروی چینی وجود داره, بازار خرید وفروش, شناخت خریداران و نیز شناخت فنی مکانیکها و… طبیعیه که افت قیمت خودروهای چینی از تولیدات داخلی بیشتر باشه. هرچند این به هیچ وجه به معنیه کیفیت بالاتر محصولات ایران خودرو و سایپا نیست.
saiboon
۲۱ بهمن ۱۳۹۲با عرض سلام وخسته نباشید . دوستان گرامی من خودم تمام ماشین های ایرانی مال ایران خودرو و… داشتم ولی مردونه من لیفان 620 هزارو هشتصد را گرفتم ، واقعا خیلی عالیه بود ، الان 9 ماه دارم که هنوز از این ماشین هم ی پیچ عوض نکردم . به نظر من ، که من ماشین بازم : واقعا لیفان 620 بهترین ماشینی که من تا حالا داشتم . با تشکر .
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۲با سلام
لیفان 620 دارم 2بار سنسور کیلومتر عوض کردم ولی بازم مشکل داره! لطفا کمک کنید.
junior (فقط ایران - فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
۲۹ بهمن ۱۳۹۲به نظرم این خودرو در مقایسه با محصولات داخلی از ارزش خرید بالایی برخورداره:
به عنوان نمونه سمند با قیمت داخلی حدودا 30 میلیون تومان به، قیمت 5000 دلار به کشورهای همسایه صادر میشه.
قیمت بین المللی لیفان 620، 14 هزار دلار هست که در ایران به قیمت حدودا 40 میلیون تومان فروخته میشه.
اگر قرار باشه قیمت لیفان رو هم متناسب با قیمت خودروهای داخلی تعریف کنیم، الان می بایستی حدودا 80 میلون تومان ارزش داشته باشه.
Vahid
۱۱ اسفند ۱۳۹۲سلام، من قصد خرید خودرو تا سقف قیمت 45 میلیون تومن رو دارم، بین ماشینهای ایرانی، سمند سورن و پرشیا و ال90 ای2 پارس خودرویی و رانا هستند که جزو بهترینن و بین ماشینهای چینی نیز MVM 530 , LIFAN 620 1800, JAC J5 1500, VOLEEX C30 هستند که در مورد همشون تحقیق کردم و از قیافه و آپشنهای ماشینای چینی خوشم میاد ولی از کیفیت و افت قیمت و عدم وجود خریدار دست دومشون میترسم لذا چنانچه تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه دارید لطفا راهنمایی کنید. ممنون v.soltanieh@gmail.com
فرشید
۲۰ اسفند ۱۳۹۲سلام دوستان کسی میدونه ایا میشه کات آف روی دور موتور 6000رو حذف یا تغییر داد؟اگه میشه چجور؟دومانکه ایا کاهش ارتفاع کمکی به کاهش لرزش در دور موتور3000 میکنه؟اگه کمک میکنه باید چقدر ارتفاع و کم کرد که به ساختار ماشین اسیب نرسه و از قیافه اصلیش دور نشه
ممنون
aaaaa
۲۷ اسفند ۱۳۹۲حرف های آقای made in china و آقای یه بنده خدا شدیدا شبیه هم هست فکر کنم یکی باشن
YaShaR
۱۱ فروردین ۱۳۹۳فیس لیفت لیفان 620
http://uplod.ir/qiqnyop5rfvj/lifan620630.jpg.htm
علیرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳باسلام.
ایا راست است که میگن هر 10000 کیلومتر یک بار باید صفحه کلاچ عوض شود؟
سهراب
۱۶ فروردین ۱۳۹۳با سلام و عرض ادب واحترام خدمت تمام دوستان، بدون شک اولین نکته در انتخاب یک خودرو مشخصات فنی اون خودرو و سپس خدمات پس از فروش هست البته ظاهر خودرو بسیار بسیار اهمیت داره اما نباید اولویت اول و دوم رو به اون داد! برای شناسایی لیفان 620-1800 بهترین کار اینه که از مکانیکهای منصف خود کرمان موتور بپرسید که آیا ارزش خریدن رو داره یا نه؟ دوستان واقعیت اینه که این وسیله اصلا” قابل اطمینان نیست . مهمترین ایراد این خودرو لرزش موتور در دور موتور حوالی 3200 هست که قابل برطرف شدن هم نیست !! این عیب در جاده ها آشکارتر میشه ، کافیه دور موتور رو چند دقیقه ای حوالی 3200 نگه دارید اون موقع لرزش رو در زیر پاهاتون حس میکنید! ایراد دیگه این ماشین تاخیر در فشار دادن پدال گاز و گاز خوردن ماشینه! من کاری با مونتاژ سرسری این ماشین ندارم اما بی انصافیه که این ماشین رو با تندر90 مقایسه کنیم،فنی تندر 90 خیلی خیلی بهتر از لیفان 620-1800 هست.شک نکنید.توصیه من به اونهایی که میخوان هم به زندگیشون برسن هم از ماشینشون استفاده کنند اینه که لیفان نخرند تندر90 بسیار مناسبتره.
علی-اهواز
۲۲ فروردین ۱۳۹۳یکی از همکارانم حدود 6 ماهه که لیفان 620 موتور 1800 گرفته و خیلی ازش راضیه چند باری سوارش شدم خیلی نرم بیصدا و پرشتاب بود و امکانات خیلی خوبی هم داره.
به نظر من توی این رنج قیمت بهترین انتخابه
اميد
۲۶ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت همگی دوستان عزیز
من یک گله دارم از دوستانی که اینقدر از شرکت های خودرو سازی ایران خودرو و سایپا بی مورد دفاع می کنند این خیلی خوبه که یک نفر وطن پرست باشه ولی قشنگ تره که وطن پرست واقع بین ، منطقی و صادق باشه
من چند تا سوال می کنم و قضاوت رو بر عهده شما دوستان عزیز قرار می دم
1)آیا ایرانخودرو و سایپا در تحویل خودرو تاخیر ندارند
2)آیا تا به حال کسی در خدمات پس از فروش این شرکت ها به مشکل بر نخورده
3)آیا کسی 206 تیپ 5 تولید داخل رو سوار شده
من به هیچ وجه از خودرو های چینی دفاع نمی کنم ولی از ماشین خودم گله می کنم
بنده خرداد ماه سال 92 یک دستگاه 206 تیپ 5 تحویل گرفتم .
تا به حال 4 بار نمایندگی رفته ولی هیچ تعمیر و تغییری ایجاد نشده
2 بار نمایندگی شهرک غرب
1 بار نمایندگی خیابان آزادی
1 بار نیز نماییندگی جنب سایپا پرس
حالا مشکلات ماشین رو براتون مینویسم
1 بار صفحه کلاچ خوردو در کیلومتر 550 تعویض شده
ماشین در دوره موتور های 1800 تا 2300 در دنده 1 و 2 به شدت لرزش داره
دنده های معکوس به سختی جا میرن
دینام ماشین صدا می دهد
2 بار شناور تعیین کننده مقدار بنزین عوض شده باز هم مشکل حل نشده
صندلی ها بشدت در هنگام سوار شدن و پیاده شدن و در رانندگی جیر جیر می کنند و …
حالا از شما دوستان می خوام خودتون قضاوت کنید
حسین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان من 50 هزار کیلومتر با لیفان 620 -1800 راه رفتم . مشکل زیادی نداشتم سر پیجها خوبه ترمزش قابل قبوله . چند تا مشکل هم داره یکی اینکه تو دور موتور 3000 دور لرزش داره دوم اینکه سر بریدگیها که میخوای معکوس بکشی دور موتور دیر بالا میاد . برام چند بار اتفاق افتاده . حتی یه بار نزدیک بود تصادف کنم .من پژو پرشیا و 405هم داشتم .به نظر بنده برای اونایی که تو شهر رفت و امد میکنن یا راه دور نمیرن ماشین خوبیه ولی واسه اونایی که مدام با ماشین راه دور میرن مناسب نیست . از نظر شتاب هم با توجه به 16 سوپاپ بودنش خوبه امکانات داخلیشم بد نیست . به حر حال نسبت به قیمتش می ارزه موفق باشید