یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
حمید
۱۴ مهر ۱۳۹۳من خودم 3 ساله این آشغال چینیو دارمش واقعا مفت نمی ارزه اشتباه منو نکنید به نفعتونه از چند نفر مثل من که چند سال مجبوری داشتن بپرسید متوجه میشید … زیاد هم به نظرات تکیه نکنید چون ممکنه از طرف کرمان موتور باشه
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۳اقای آشغال سوار
اکه ماشین آشغال بود عوضش می کردی.
نه اینکه اینجا الکی حرف بزنی
آرش
۳۰ مهر ۱۳۹۳خب شاید این دوستمون هم مثل من پول کافی برای عوض کردنش نداشت چون لیفان از هر ماشین دیگه افت قیمتی بیشتری داره …
اگه قبول ندارید قیمت صفرشو با مدل مثلا 91 مقایسه کنید به جای اینکه الکی از لیفان دفاع کنید یا تعصب داشته باشید …
ببینید چقدر تو 2 سال از ماشینتون میوفته اون وقت خودتونم از این ماشین حالتون بهم میخوره …..
DANIAL
۱۱ بهمن ۱۳۹۳یعنی شما با پول فروش این ماشین نمیتونین یه 405 یا 206 تیپ 1 بخرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه قیمتش بعده 2 سال حتی تا 20 میلیونم کم بشه باز میشه 405 در حد صفر خرید
مگه اشغال نیست خب 405 بخرین با پول فروشش
کاری ندارم ماشینش چیه چون خودمم ندارمش اما مطمینم از ماشینای تولید داخل بهتره که تنها تست استاندارد ماشین اینه که ماشین راه بره
Kaveh
۳۰ مهر ۱۳۹۳محمد جان گل گفتی اگه اشغال 3 سال سواری ازش نمیگرفتی
saman
۲ فروردین ۱۳۹۴منم دارم اشغاله اگه عوضش نکردم چون مشکل زوزه گیربکس داره کسی نمیخره.3بارم گیربکس عوض کردم واقعا اشغاله
سید
۲۷ آذر ۱۳۹۳سلام علیکم خسته نباشید دوست عزیز
من قرار است 2ماه دیگر یا 3ماه دیگر 1800سی سی ان را بخرم ماشین اولمه
لطفا شما که داشتید یک تماس با بنده بگیرید و راهنمایی تمام بکنید و یا اگر موافقید ماشینتان من ببینم چه جوریه چون من تا به حال توی ماشینو نشستم ببینم چه جوریه
سادات 09193023872
پوریا
۱۴ شهریور ۱۳۹۶جناب حمید خان حالا از کجا بفهمیم شما از طرف ایرانخودرو یا سایپا نباشین امسال شما هستنکه ایرانخودرو یا سایپا ماشین ۶ میلیونی را ۳۰ میلیون غالب مردم بدبخت میکنه واقعا برای امسال خائنی مثل شما متاسفم دیگه خسته شدم از تولیدات تکراری بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا .تنها امنیت لیفان ۶۲۰ شرف داره به کل محصولات ایرانخودرو و سایپا
ح
۱۸ مهر ۱۳۹۳تقریبا برای خرید این خودرو گیج شدام این چه جور راهنمایی است لطفا بنویسید نسبت به خودروهای تولید داخل ارجحیت دارد یا خیر؟
حمید
۱۹ مهر ۱۳۹۳نداشتن تنظیم ارتفاع نور از داخل ماشین
عمل نکردن کلیدهای روی فرمان
نداشتن کنترل در سر پیچ ها
زیاد بودن صدای موتور
محسن
۲۱ مهر ۱۳۹۳عجب این ماشین چقدزشته من که باپولای عیدیم یه مازراتی تی بخرم نمیونم حالا مازراتی دخترکش هستیانه
کریم
۴ آبان ۱۳۹۳با سلام به دارندگان لیفان 620 دیروز صفحه دیسک کامل عوض کردم 24 ساعت کار نکرد و نمایندگی محترم میفرمایند باید دوباره صفخه دیسک کامل عوض گردد جنس معیوب است لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر
علی
۵ آبان ۱۳۹۳آقا آرش در خصوص قیمت باید عرض کنم در اشتباهی ، در سال نود قیمت صفرش 40 تومن بود در حالیکه الان صفرش 45 تومنه!
یه پسر
۱۹ آبان ۱۳۹۳دوستان بیایم واقع بین باشیم
با 60 میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر 10 هزار دلاری میشه خرید
(آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت 40 هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای 200 میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )
می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش 18 تا 20 هزار دلار که تو ایران 120 میلیون فی می خوره ؟!!!
یا مثلا جیلی طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین 9 تا 10 هزار دلار بیشتر قیمت نداشت
جسارت به شما نباشه
اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه
اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست
یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا
پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن
خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم سی یلو می خرم
می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن
اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم
و بجای پرشیای عتیقه یا جک می خرم یه لیفان
پینار
۲۷ آبان ۱۳۹۳با سلام دوستانی که درمورد خودروهای ایرانی وچینی سوال دارند بنده به خاطررضای خدا حاضرم کمک و راهنمایی کنم
کامیاب
۳۰ آبان ۱۳۹۳باسلام، من خودم 1800 این ماشینو دارم، واقعا این ماشین تاریخ مصرف داره، بعد از یه مدتی تمام اجزا و قطعات ماشین مشکل دار و خراب میشه، از یه پیچ داخل اتاق گرفته تا موتورش، یه جای ماشینو پیدا نمیکنی که خراب نشده باشه،اینو صادقانه گفتم تازه من باماشین بدرفتار نمیکنم،به خاطر سانروف و اتو لایت و مانیتور و … جنس افتضاحش پولتونو دور نریزید. آگه جنسش خوب بود که قیمتش بالاتر بود
عباس
۳ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
من لیفان 620 را در تاریخ 24/07/93 ثبت نام کردم الان حدودا 39 روز است که خبری از تحویل نیست
میخام انصراف بدم راستش دل چرکین شدم به خاطر زیاد شدن معایبی که شما دوستان نوشتید راستش موندم سر دوراهی آلان 39 روز هست که 20 میلیون پول به زبونم دستشون هر موقع هم که زنگ میزنی صحبت از دیر کرد میکنه دیگه حالم به هم خورده از لیفان 620 لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم ………..!
خسرو
۱۱ دی ۱۳۹۳دوست عزیز نگران نباش اینجوریام نیست که بقیه دوستان نظر منفی میدن , یقین داشته باش از سمند و 405 و پرشیا شایدم از ال 90 بهتره , اما یادت باشه شما پول یه ماشین کره ای یا ژاپنی نمیدی شما پول یه ماشین معمولی رو داری پرداخت میکنی. حق ما خیلی بیشتر از لیفان و 405 زپرتی و …. هست , اما ….
بدرود
سلامت
۸ آذر ۱۳۹۳سلام-نقاط مثبت لیفان تلنت نسبت به نقاط منفی اون اینقدر زیاد هست که مالک خودرو کاملا راضیست-امامن این خودرو رو با 206 تیپ 5 و v8و تندر 90 فول اینگونه مفایسه میکنم- اول بگم که ظاهر هر خودرویی کاملا سلیقه ایست-اگه اپشنهای لیفان رو کنار بزاریم خودروهای هم قیمتی هستند- شتاب اولیه تیپ 5 و لیفان برابر هستندو تندر و v8با اختلاف کمی بعد از اونا- در شتاب ثانویه لیفان با اختلاف زیادی جلوتره و بعدش تیپ 5 و بعد v8وتندر اخر- در کشش تو شیبهای کم اول لیفان دوم تیپ 5 سوم تندرو چهارم v8-و در شیبهای تند این ترتیب رعایت میشه اما لیفان خیلی بهتره- اما در فضای داخلی از نظر کیفیت تیپ 5 و v8البته من مدل 89 هر دوشونو بررسی کردم میشه گفت بهترن و بعد لیفان و سپس تندر- در زیبایی طراحی داخلی لیفان اوله و مدل وی 8 و تیپ 5 دوم و تندر سوم- در کیفیت رنگ اول تندر دوم 206 هر دو مدل و سوم لیفان- در داشتن فضای سر نشین-اول تندر و سپس لیفان و بعدش وی 8 و بعد تیپ 5-در فضای صندوق-اول لیفان دوم تندر-سوم v8واخر تیپ5- در زیر سازی خودرو و استحکام شاسی اول لیفان دوم تندر سوم v8 تیپ 5 درفضای تعمیر موتور و دسترسی به قطعات-اول لیفان وبعد تندر و بعد هر دو 206- در هندلینگ-اول لیفان بعد وی 8-سپس تندر و تیپ 5 اخر- در کیفیت قطعات موتوری تقریبا همه در یک سطح هستند- در کیفیت جلوبندی-اول تندر -سپس لیفان و بعد تیپ 5 و سپس v8- در تکولوژی خودرو-اول لیفان -سپس هر دو 206 و سپس تندر- در ایرو دینامیک-اول لیفان دوم 206 سپس تندر- درخدمات پس از فروش اول تندر-سپس 206 بعد لیفان در تامین قطعات اول 206 دوم تندر سوم لیفان-در توزیع کامل قطعات در سراسر کشور-اول 206 بعد تندر و سپس لیفان-در خرید و فروش-اول v8وبعد تندر-بعد تیپ 5-و با اختلاف زیاد لیفان- در اخر بگم این تحلیل رو 8 نفر از مهندسین و تعمیر کارای خوب و 5 نفر از متخصصین بازار خودرو انجام دادن-نتایجشم در یکی از روزنامه های مربوط به خودرو خواهد امد-
سعید
۱۳ آذر ۱۳۹۳خداوکیلی ماشین نواگه پولوس ولولهای رادیاتش عوض بشه آن هم به دست این استادکاران ناوارددیگه به چه دردمیخوره
arash
۲۳ آذر ۱۳۹۳مشکل صفحه کلاچ به نوع رانندگی هر فرد بستگی داره
amin
۲۱ دی ۱۳۹۳به جنس لوازم هم بستگی داره
فرشيد
۲۱ فروردین ۱۳۹۴من لیفان 1800 دارم 30000 هزار تا کار کردم باهاش هنوز صفه کلاجش یه زره هم شتابش کم نشده
رضا
۲۷ آذر ۱۳۹۳با سلام با احترام به نظرات همه من ۲ساله که لیفان ۱۶۰۰ دارم خدا سر شاهده یک سره سوارشم ۴ بارم باهاش مسافرت رفتم تا حالا کوچکترین مشکلی به لطف خدا نداشته فقط روغن و سرویسشو به موقع انجام بدی راحتو بی درد سر برات کار میکنه من که خداییش راضیم. تنها ضعفش اینه که کولرش یه کم ضعیفه که اونم تو مدل ۱۸۰۰ رفع کردن به نظر من که خیلی از ماشینای داخلی بهتره
پینار
۲۸ آذر ۱۳۹۳سلام. بنده برای مشاوره خودروهای ایرانی و چینی به خاطر رضای خدا در خدمت همو طنان عزیزمان هستم. موفق باشید.
مجید
۱۹ دی ۱۳۹۳سلام من۱۸۰۰(تلنت)دارم ۱۰۰۰۰کیلومتر روندم باهاش ۵ ماهخداییش خیلی راضیم از آپشن هاش هر چی بگم کمه اما صدای زیاد موتور و لرزش پلوس و صدای قطعات داخل کابین هم معایبشه
عبادى
۴ بهمن ۱۳۹۳محبت مکنید که براى سرویس اولیه (گارانتى)چند کیلو مترى باید ببرم سرویس
از لطف شما سپاسکزارم
جلال از اصفهان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳با سلام من این بار 37000هزار کیلومتر تجربه نظر می دم
1- صندلی راننده ارتفاع سقف تا صندلی به خاطر سان روف خیلی کمه
2- کولر جواب گوی این اطاق نیست
3- دنده ها به خوبی ونرمی کار نمیکنن
4- صوتی و تصویری خرابی زباد داره
5- صدا کیفیت خوبی نداره
6- درب روغن هیدرولیک اگه صد عدد هم بخری باز هم میشکنه و ترک می خوره
7- در پیچهای تند تعادل نداره
8- صدای موتور زیاد میاد داخل اطاق
9- رنگ بدنه بسیار ضعیفه با کوچکترین سنگ ریزه دچار پریدگی میشه
10- شیشه جلو دارای لکه هایی کم رنگ مثل آب و خاک می باشد
11- چراغ چک مرتب روشن میشه
12- وقتی در حال حرکت هستید خودرو دیگه گاز نمی خوره و مجبور به توقف خواهید شد. بیش از 7 بار مراجعه کردم ولی هنوز درست نشده
13- شیشه بالا برها بسیار ضعیف شده و بد عمل می کنه بیش از ده ها بار مراجعه کردم
14- حرارت گیر اگزوز خیلی صدا می کنه و هرگز رفع اشکال نشد
ر
برای تهیه فیلتر هوا از فیلتر هوا تویوتا کورولا خرید کنید
برای درب روغن هیدرولیک درب روغن ترمز بنز خاور بخرید
روغن فقط محصولات بهران استفاده کنید
صفه کلاج اصلی حدود 550000 تومان دارند ولی در گارانتی آشغال 250000 تومانی عوض میشه
مورد ردیف 12 هنوز رفع اشکال نشده پدال گاز – پمپ گاز – صفافی بنزین – دریچه گاز – سنسور کیلومتر سنسور شتاب – سنسور سوخت خلاصه همه تعویض شد ولی رفع ایراد نشده است
چنانچه تعویض قطعه انجام می دهید مثل شمعها حتما قبلش با ماژیک علامت بزنید
تعویض روغن در نمایندگیها ممنوع
بدون دریافت فاکتور هزینه ای پرداخت نکنید
دوستان راه کار برای رفع ایراد بدید شرکت چه کرد و چه شد را ول کنید
خودرو سازهای ایرانی هم پر رو نشید چون هنوز هم این خودرو چینی با همه معایبش از خودرو های شمابهتره
خودرو با توجه به خودروهای ایرانی خیلی خوبه ولی شرکت بسیار بد عمل میکنه قرارداد ثبت نام کمتر از قرارداد فین کن اشتاین نیست آقایون مسئولین شرکت کرمان موتور ما از اونایی که این خودروها رو تولید می کنن ناراضی نیستیم از شما بیزار شدیم از کرمان موتور واقعا متاسفم
برای بازرسی هم متاسفم که با سوالات کلیشه ای اعتبار بی خودی برای کرمان موتور جور می کنه
بابا بیچاره شدم ، گارانتی داره تموم میشه یه بار به خودتون اجازه ندادین بگید برای یک ایراد چرا ده بیست بار اومدی نمایندگی
ارش همت
۲۲ بهمن ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان . من یه لیفان ۶۲۰ دارم ۱۶۰۰ از سال ۹۰ هم دارمش ۱۰۰ تا هم کار کرده . من تا الان نه صفحه کلاچ عوض کردم نه جلو بندی باز کردم با توجه به ارتفاعی ک بهش دادم هیچ تعمیری نکردم و ماشین بدون سروصداست . واقعا خیلی خیلی راضیم سگ شرف داره به خودرو های داخلی . بعدش این مشکلاتی هم که دوستان میگن معمولا مال ۱۸۰۰ این خودرو هستش ولی ۱۶۰۰ موتور تیریتکت برزیل هستش این مشکلات هم نداشتم . تو شتاب و سرعتم هیچ ماشین زیر ۵۰ میلیون بهش نمیرسه . در اخر هم ماشین هرکس مربوط به طرد استفاده درست ازشه وگرنه بهترین ماشین هم دیر دیت ادم ناشی نباشه یه ماه میتونه داغونش کنه و بفرسته تعمیرگاه . یا علی
اصغر
۲ اسفند ۱۳۹۳با سلام
۲۸ دی لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ سی سی ثبت نام کردم. قرار تحویل ۳۰ روزه بود ۳۱ روز کشید به حرف قول بیست روز دادند. شانس آوردم عمل نکردن. چون مدلش بجای ۹۳ شد ۹۴.
با سه روز تجربه سواری لیفان به جرأت میگم با محصولات دیگه ایران قابل مقایسه نیست به نظر من قیمتش باید میشد ۶۰-۷۰ نه ۴۳. البته ای کاش با این حرفم فردا گرونش نکنن همه منو فحش بدن.
گفتن سینی موتور نداره !!! احتمالا مسئولا شنیدن. یه سینی خوشگل هم داره میتونید نمایندگیها ببینید. چون تازه سه روز هست ایشالا بقیه باشه واسه بعد. راستی شتابش خیلی عالیه. پژو ۴۰۵ داشتم واقعا قابل قیاس نیست اون ۹۷ اسب بود این ۱۳۱ هستش…
واسه خرید شک نکنید. ام وی ام ۵۳۰ رو با ۱۶۰۰ این هم مقایسه نکنید
امین
۱۰ اسفند ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان-بنده یکسالی است یه مدل 620 -1600 مدل 90 دارم واقعا ازش راضی ام نسبت به ماشین های بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا خیلی سره و اصلا قابل مقایسه نیست بسیار کم خرج و کم مصرف
مصطفی
۱۸ اسفند ۱۳۹۳با سلام.
دوستان من این ماشین تقریبا 15 ماهه دارم و هیچ تعصبی نسبت بهش ندارم.اما قبل تر سمند،405،پراید،206 تیپ 5 و یک پارس کارکرده رو امتحان کردم و بعد مجبور شدم به سراغ این ماشین بیام.ولی نسبت به قیمتش واقعا می ارزه.علاوه بر ظاهر خوب و امکانات و موتور قوی زیر و بند عالی داره که توی هیچ کدوم از ماشینی ایرانی ندیدم.
اگر منصفانه و نسبت به قیمتش قضاوت کنیم خیلی خیلی ارزنده هست.اما اگر نسبت به ماشینهای بالای 100 تومن بسنجید خب قاعدتا نقاط ضعف زیادی داره.اما اگر از ماشینهای ایرانی خسته شدید بدون شک و تردید به سراغش برید.تا الان 15000 کیلومتر رفتم بدون هیچگونه مشکل که نیاز باشه ببرم نمایندگی.
مسعود خدادوست
۲۴ اسفند ۱۳۹۳هر کی میگه 620 ماشین خوبیه بیاد من بهش بفروشم
ماشینی با ظاهر عالی ولی از نظر کیفیت واقعا بی کیفیت
فقط ظاهر داره این ماشین
هندلینگ افتضا . صدای داخل ماشین بسیار بالا . ترمز ضعیف
اینا عیبایی هست که دوستان کمتر اشاره کردن
در کل ماشینی هست که به درد رده سنی بالای 50 میخوره
احدی
۳ فروردین ۱۳۹۴باتشکراز دوستانی که نقطه نظرمتفاوت خودررا دررابطه با خوردی لیفان ارایه فرمودندلطفاُ نظرتان درخصوص بژوبارس سال درمقایسه بالیفان 620 ارایه فرمایید باتشکر
حمید
۱۵ فروردین ۱۳۹۴از یکی از پرسنل نیروی هوایی تو دوران خدمتم که داشتش پرسیدم داشت اشکش در میومد همش نقص داشت.این طرف خودش کارشناس فنی هواپیمای جنگنده تو مهر اباده
محمد علی استقلال
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
دوستان اگر شما نگاه کنید ماشین های تولید ایران خودرو و سایپا همهی قظعاتشون چینییه و طراحیشون هم ایرانیه ولی لیفان هم قطعاتش درجه یک چینه وهم طراحیش ریکاردو انگلستانه .
پس بنابراین لیفان بهترههههههههههههههههههه
سید جلال از اصفهان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴عرض سلام و ادب خدمت شما لیفان سواران
لیفان از کرمان موتور بخرید ولی هرگز به کرمان موتور مراجعه نکنید.
دوستان به هر حال این خودرو را ما خریده ایم به جای ارایه اشکالات ، رفع اشکال بدون مراجعه به نمایندگیهای کرمان موتور را ارایه کنید تا بیشتر از این آسیب نبینیم
1- چنانچه پدال گاز شما غیر فعال می شود و با خاموش و روشن شدن برای مدتی برطرف می گردد فشنگی پدال ترمز را تعویض کنید از نمایندگی بخرید و بیرون با 5000 تومان اجرت عوض کنید.
2- چراغ چک زیاد مهم نیست مگر اینگه ایراد مکانیکی یا فیزیکی محرز شود.
3- سوخت سوپر دردی دوا نمی کند فقط بهانه ای است برای سرگردان شدن مشتری بعد از هر بار مراجعه بابت چراغ چک باید 15 تا بیست هزار تومان بدید بعد هم می گن سوخت خرابه
4 – شیشه بعضی وقتها هیچ فرمانی نمیگیره یا وسط کار کامل قطع میشه : پس از چهار بار مراجعه خودم دست به کار شدم = فیش برق موتور بالابر داغ کرده بود و سیاه شده بود کمی ساییدم و محکم متصل کردم رفع اشکال شد.
5- درب روغن هیدرولیک اگه صد تا دیگه هم بخرید باز هم میشکنه بیشتر قطعات را سریعا جایگزین کنید.
6 – روغن بهران سوپر تک تاز من استفاده کردم و حالا در کارکرد 40000 هیچ مشکلی ندارم.
باطری هم دلکور 75 آمپر گرفتم
قابل توجه دوستان اصفهانی نمایندگی گلابی شهر رضا مطمئن تر و با فاکتور تفکیک شده موارد گارانتی و غیر گارانتی سرویس ارائه می دهد.
لطفا چنانچه شما هم تجربه ای دارید که می تواند دیگر راننده های محترم لیفان را از دام کرمان موتور نجات دهد ارایه دهید .
مسئولین محترم کرمان موتور شما با انتخواب همین مشتریها و خریداران لیفان از شدید ترین وضعیت اقتصادی نجات پیدا کردید. پله های قبلی را خراب نکنید .
k@mr@n
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان من 620 1.8 دارم راضی نیستم چونکه ازهمون ماه اول چراغ چکش روشن شدهیچ نمایندگی نمیتونه درستش کنه جون ماشین گرفته شده,خطای ولتاژمرجع B میده اگه کسی مشکلو میدونه لطفا جواب بده نمیتونم بااین نقص بفروشمش راحت شم
جلال از اصفهان
۱۸ خرداد ۱۳۹۴تلنت 1800 ماشین خوبیه ولی شرکت و پشتیبانییه بدی داره
درضمن خبر بدم که : یه شب مجبور شدم به امداد خودرو کرمان موتو زنگ بزنم
پاسخ این بود :
اقا ما یک شرکت یدک کش هستیم و هیچ گونه سرویس و خدمات فنی نداریم
مسئولین کرمان موتور ممنون خیلی تلاش کردین به فکر مصرف کننده هاتون بودین یدک کش که همه جا هست فقط فکر کنم باید صد هزار تومانی گرفتار شده ها اضافه پردخات کنند به سلامتی شما
جلال از اصفهان
۱۸ خرداد ۱۳۹۴سلام به شما عزیران
اگه شیشه بالا برهای شما ضعیف شده ماهوتی های آن خراب شده روغن و اسپری هرگز استفاده نکنید. کمی نفت سفید داخل ماهوتی ها بریزید و چندین بار شیشه را پایین و بالا ببرید. ماهوتی همان شیارهایی است که شیشه در آن حرکت می کند. خلاصه اینکه سریع با نفت شیار ها را بشویید و پی در پی تکرار نکنید چون لاستیکها خراب میشه
جلال از اصفهان
۱۸ خرداد ۱۳۹۴پیام برای کامران
فشنگی ترمز میتونه این ایراد را ایجاد کنه. در نظر های قبلی کاملا توضیح دادم