یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
MOHAMMAD
۲۴ مرداد ۱۳۹۱سلام
یه سوال از دوستانی دارم که میگن 620-1600 خوب نیست. بفرمائید بنده با 22م پول چه ماشنینی ((صفر)) میتونم بخرم که همه امکانات بالا رو داشته باشه؟ درضمن 206 هم داشتم که بدلایلی راضی نبوده و فروختم.
مهدی 620
۲۴ مرداد ۱۳۹۱سلام
نیدونم چرا انقدر تعصب!!!عزیز چرا مردم رو گمراه میکنی فرمون ماشین بسیار نرم هست و پمپ هیدرولیک هم گارانتی داره در ضمن شما که انقدر ماشینت مشکل داره چطوری سوارش میشی؟
—————–
آقا محمد من این ماشین رو دارم و ازش هم راضی هستم و صندلی های ماشین هم از 206 بزرگتر و بهتر و نرمتر هست ولی دیگه الان نمیتونید با 22 تومن 1600 بگیرید ولی اگه 500 تومن بذاری روش یدونه 530 میتونی بگیری ولی به اندازه لیفان نرم نیست ولی همون 530 هم از l90و206 و پرشیا بهتره
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱آقا مهدی میدونی چیه بعضی آدم ها بدون هیچ اطلاعاتی میخوان تواین سایت جَو ایجاد کنن و اعصاب من و شما رو خرد کنن.
hossein
۲۵ مرداد ۱۳۹۱واقعا یه ذره کسب اطلاعات اون هم در زمینه فنی بهتر از اینه که همینطوری بیان و بدون اطلاعات بنویسن.
اون هایی که میگن چینی به در نمیخوره به غیر از این حرف دیگه ای ندارن ؟؟؟؟؟
نبود؟؟؟؟؟
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱530 هم به 206 می ارزه!
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱حالا خوبه همین صفحه بالاتون این طور نوشته : یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
آرش
۲۸ مرداد ۱۳۹۱من نمی دونم چرا میگید 1600 خوب نیست؟؟اگه از ماشین انتظار بیش از حد نداشته باشی 1600 خیلی هم عالی .بله قبول دارم می تونست خیلی بهتر باشه 1600 اما انتظارات کسی که هعقول باشه خیلی خوب هست!!
سیاوش
۲۴ مرداد ۱۳۹۱فعلا هیچی چون الان ماشین خریدن اشتباهه هر چی داری همونو سوار شو اگرم ماشین نداری تندر بگیر که موقع فروختن ضرر نکنی شایدم سود کنی
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱تندر چیه اصلاً یه ماشین دست دوم.
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۱دوست عزیز لطفا راهنمایی اشتباه نکنید . در این شرایط خریدن هر چه زودتر ماشین به سود مردم و به ضرر دلالان است . حال که شرایط طوری رقم میخورد که قیمت 206 تیپ 1 هاچ بک به 22 ملیون تومان نزدیک شده هرچه سریعتر نسبت به خرید ماشین مورد نظر اقدام کنید .
لیفان 620 مدل 1800 هم ماشین خوبیست و بر خلاف دیگر ماشین های چینی توانسته بازار خوبی دور خود جمع کند.شاید علل مختلفی داشته باشد :توانایی ،زیبایی،امکانات و قیمت متعادل این ماشین نسبت به سایر رقبای داخلی.
شاهین
۲۵ مرداد ۱۳۹۱چرا چرت و پرت میگی :-D
در این شرایط نباید ماشین خرید :-D چون به نفع دلالان است :-D
مگه دیوانه شدیم بریم ۲۲ میلیون بدیم به ۲۰۶ تیپ ۲ :-D
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱من هم همین رو میگم . اینقدر گفتید ماشین نخرید . صبر کنید .تا 206 شده 22 ملیون . حالا اگه بیشتر هم صبر کنید باز هم بالا تر میره . من اصراری ندارم شما ماشین بخری ولی وضعیت موجود خیلی بده ! هر چه قدر بیشتر صبر کنی ضرر می کنی!
انتخاب با خودتونه و من فقط بهتون اطلاع میدم با این وضعیت فقط قیمت ها داره میره بالا.
شما چرا جوش میاری ؟!!
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱اقا امیر
شما داری اشتباه راهنمایی میکنی.وقتی از اوضاع جامعه خبر نداری حرف نزن.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱قرار نیست من بگم شما ماشین بخرید یا نخرید . اصلا به من ربطی نداره . فقط من اون روزی رو میبینم که ایرانخودرو و سایپا در فروش خودشون رو بستن و قیمت ها چنان رفته بالا که بیا و ببین !! اون روز دور نیست . من گفتم هرچه زودتر اقدام کنید . شما مگه نمیدونید چه سیاستی پشت تعویض مدیران عامل سایپا خوابیده؟ مگر در جریان این وام تیلیاردی دولت به دو خودرو ساز نیستید؟ مگر ندیدید چطور ظرف سه ماه قیمت 206 v9 از 22 ملیون (24 ملیون در بازار آزاد) رسیده به 33 ملیون .یا 207 از 26 رسیده به 32 ملیون!
اوضاع جامعه اینه. نه اون چیزی که فقط تو سایت ها مینویسند و مطبوعات اعلام میکنند.4 ماه دیگه هم که تب خرید ماشین برای عید اوت می کنه ،اونموقعه که دیگه دست و سر میشکونن این مردم برای خرید ماشین و این پول به جیب یه سری افراد خاص میره !
در کل اینو میگم که فکر نکنید الان اگه بخرید هم سود کردید ! نه ! میخوام بگم جای ضرر رو از هر جا که بگیری منفعته و این یک اصله دوست عزیز .
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱یادم رفت بگم . برای لیفان ثبت نام کنید بهتره . به دلایل بسیار متعددی که آقا محمد ، مهدی 620،حسین ،علی و …هم میتونن براتون توضیح بدن!الان حوصله نوشتنشون رو ندارم . ولی اگه خودتون نظرات دو صفحه مربوط به لیفان در سایت پدال رو بخونید متوجه میشوید.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱یه سوال دیگه هم هست . افرادی که بر این عقیده هستند که در شرایط کنونی نباید ماشین خرید ،علت رو در چی میبینند؟/؟
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱تو وضعیت الان باید ماشین دست دوم خرید.ماشین خریدن از ایران خودرو و سایپا اشتباهه.وقتی مردم از اینا ماشین بخرن اینا فکر می کنن جه خبره و ماشیناشون رو گرون می کنن.پراید7.500 تومنی شده 10 تومن.
محمدحسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۱حالم از خودروهای چینی به هم می خوره..
فقط بلدن گنجشکو رنگ کنن جای قناری بفروشن..
چینی ها از کی خودروساز شدند؟؟؟؟؟؟
برن بشینن سوسکشونو بخورن….
آشغالهای بی شعور…..گند زدن به صنعت دنیا…
قیافه لیفان رو هم از بی ام و کپی کردند….
مهران/ کارشناس مکانیک حرارت سیالات
۲۵ مرداد ۱۳۹۱سلام محمد حسین عزیز به نظر خودت اینجوری حرف زدن تو همچین مکانی درسته فکرکنم تو اینجا رو با راسته بازار اشتباه گرفتی دوست عزیز اینجا جای تبادل اطلاعات و بحث علمیه نه فوش دادن / می فرمایین چینی ها از کی خودرو ساز شدن؟ منم در جوابت میگم تو ایرانی از کی خودرو ساز شدی ؟40 ساله داری موتور برکنار شده فرانسه رو تو خودرو هات استفاده میکنی غیر از اینه دکتر / فرمودین چینی هاگند زدن به صنعت دنیا؟ در جوابت باید بگم خودروسازای شما چه گلی زدن به سر صنعت خودروسازی دنیا دکتر ؟ فرمودین قیافه لیفان رو از bmw کپی کردن؟ به نظرت ایرادی داره ؟ مگه سمند و سورن طرح شکست خورده شرکت bmw و آئودی نیستن عزیز دلم ؟ بازم می فرمرمایین حالتون از خودروهای چینی بهم می خوره در آخرین جوابم باید به شما بگم شما باید از همون خودروهای ایرانی استفاده کنین و حالشو ببرین دوست عزیز خودروهای چینی رو هم بزار کسایی استفاده کنن که یه خودرو همه چی تموم در حد پولشون می خوانو در موردش اطلاعات دارن به نظر من حیفه یه سری از مردم ماشینای خوبو جدید سوار بشن / به امید تحولی بزرگ در صنعت خودرو در ایران
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱نظرتون جالب بود! “آقا مهران” درست هم همینه .ماشین های چینی الان جایگاه بهتر و محبوب تری در میان مردم پیدا کردند.
مخصوصا لیفان 620 که در بین تمام خودرو های چینی مورد تایید تمامی کارشناسان صنعت خودرو سازی قرار گرفته!
حمید
۲۵ مرداد ۱۳۹۱دوست عزیز همین ماشینای چینی تونستن روی ماشینای داخلیو کم کنن
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱کپی کردن چه اشکالی داره.الان یه هنره.در ضمن چرا بدون فکر حرف می زنی.شما بری همون پراید و پژو رو سوارشی بهتره.
مرتضی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱سلام بنظرتون منطقی هست که من اوانته رو بفروشم لیفان 620 مدل1600یا1800بگیرم چون مصرف اوانته تو شهر باکولربین 10تا10.5 لطفا ممنون میشم راهنماییم کنید.
مهران/ کارشناس مکانیک حرارت سیالات
۲۵ مرداد ۱۳۹۱سلام به دوست عزیزم مرتضی
عزیز جان از کسانی که لیفان دارن سوال کن ببین اکثرا ازش راضی هستن من یکی از طرفدارای پروپا قرص لیفان هستم بنا به اطلاعاتی که در موردش دارم اما اگه تنها دلیلت برای تعویض خودرو مصرف بنزین هستش به نظر من اینکارو نکن/ پیروز باشی
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱اکثراً از لیفان راضی هستند.من اوانته سوار شدم.قدرتش خوبه.ولی لیفان 620 1800 امکانات بیشتری داره.به نظر من شما لیفان ثبت نام کنی بهتره.
نیما
۲۶ مرداد ۱۳۹۱اقا مرتضی اوانته هیوندای کرهای چه کار داره به لیفان 620….
اسمش سره دیگه بقیشو نمیگم…
حاجی هیوندا سواری …کمپانی با بیش از 50 سال سابقه..
نه لیفانی که 6 سال ماشین میسازه…
حول برت نداره…
خبری نیست…
100 % ماشینت سره…
من اشتبا ه میگم برو از 20 تا بورسی بپورس..
اینا تازه اولاشه..
علیرضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۱به نظر من لیفان 620 1800سی سی صد برابر از ماشین های گاری که ایران خودرو میزنه بهتره.
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱موافقم.قطعاً همین طوره.
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱چینی ها گند زدن به صنعت دنیا !!!!! این حرف کاملا احمقانست … وقتی دلال ایرانی میره جنس درجه 5 چین رو وارد میکنه ..به چینی ها چه ربطی داره ..!!!این ایران خودرو و سایپا هستن گند زدن به مملکت و فقط با … تونستن سر پا وایسن و اشغالاشونو به مردم بفروشن ….و الانم اطلاعیه داد حساب شده قدم وردارید … با این طرح هاتون …مردم الان پول بدن سال 94 خودرو تحویل بگیرن !!!!!
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱مگه روش نوشته درجه 5 که شما میگی درجه پنجه ؟
اگر درجه 5 بود که دیگه تو اروپا تولید نمیشد ؟
(حتما سوال بعدیتون هم اینه که کجای اروپا تولید میشه؟) روسیه و پرتغال کشورهایی هستند که من اطلاع دارم در اونجا تولید میشه . میتونید تو اینترنت هم سرچ کنید .
این ماشین تونسته 4 ستاره از 5 ستاره استاندارد کیفیت و ایمنی رو کسب کنه!
نیما
۲۶ مرداد ۱۳۹۱یعنی این ماشین از لحاظ استاندارد با کیا سراتو هم ردست؟؟؟؟…
اره مگه از لحاظ استندارد ایران…
بیخیال…
چین چینه حتی اگه بنزم میزد بازم یک جاش بعد 2 3 سال گندش در میومد…
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱دوست عزیز .آقا نیما . کلاس ساخت کیا سراتو با لیفان فرق میکنه . این مقایسه از پایه اشکال داره.
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱دلیل شما از این حرف چیه.همین طوری بی دلیل می گی چین گند زده به صنعت دنیا.
مهران/ کارشناس مکانیک حرارت سیالات
۲۵ مرداد ۱۳۹۱در جواب اظهار نظر یکی از دوستان باید بگم:
سلام محمد حسین عزیز به نظر خودت اینجوری حرف زدن تو همچین مکانی درسته فکرکنم تو اینجا رو با راسته بازار اشتباه گرفتی دوست عزیز اینجا جای تبادل اطلاعات و بحث علمیه نه فوش دادن / می فرمایین چینی ها از کی خودرو ساز شدن؟ منم در جوابت میگم تو ایرانی از کی خودرو ساز شدی ؟40 ساله داری موتور برکنار شده فرانسه رو تو خودرو هات استفاده میکنی غیر از اینه دکتر / فرمودین چینی هاگند زدن به صنعت دنیا؟ در جوابت باید بگم خودروسازای شما چه گلی زدن به سر صنعت خودروسازی دنیا دکتر ؟ فرمودین قیافه لیفان رو از bmw کپی کردن؟ به نظرت ایرادی داره ؟ مگه سمند و سورن طرح شکست خورده شرکت bmw و آئودی نیستن عزیز دلم ؟ بازم می فرمرمایین حالتون از خودروهای چینی بهم می خوره در آخرین جوابم باید به شما بگم شما باید از همون خودروهای ایرانی استفاده کنین و حالشو ببرین دوست عزیز خودروهای چینی رو هم بزار کسایی استفاده کنن که یه خودرو همه چی تموم در حد پولشون می خوانو در موردش اطلاعات دارن به نظر من حیفه یه سری از مردم ماشینای خوبو جدید سوار بشن / به امید تحولی بزرگ در صنعت خودرو در ایران
diba
۲۵ مرداد ۱۳۹۱من تصمیم دارم یا لیفان 620 یا مدل x60 که قراره بیاد را بخرم.خواهشا”اگه کسی مدی 620 را داره منو راهنمایی کنه…یه سری بدی ماشینهای چینی را میگن ویه سری خوبیشو….گیج شدم به خدا!!!!!
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱diba خانم به قول حسین آقا اون هایی که میگم چینی نخر آشغاله . اگه این حرف رو نزنن دیگه چی دارن بگن؟
لیفان 1800 ماشین خیلی خوبیه . هم از لحاظ امکانات هم زیبایی و از همه مهمتر ایمنی!
تو روسیه وقتی تونسته به عنوان پلیس استفاده بشه یا مثلا تو عراق که قبلا از تویوتا به عنوان تاکسی استفاده میشده الان دارن لیفان تاکسی وارد میکنند!
تو ایران هم امتحان خودش رو پس داده و به قول پدال واقعا هم جای پای محکمی در بازار خودرو های داخلی پیدا کرده . اونقدر آمار ثبت نامش بالاست که ظرف یک هفته فروش آبان ماهش تمام شد . مگر اینکه از این تحویل فوری ها بخرید . برای اطلاعات بیشتر در بخش فنی به سایت
میتونید مراجعه کنید .
مهدی 620
۲۵ مرداد ۱۳۹۱دیبا خانوم 620 ماشین خیلی خوبیه ولی اگه دنبال کراس اوور هستی که x60 رو بگیر ولی امکانات 620 رو نداره و قیمتش هم بالاتره.
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱وقتی دو نفر اینقدر تعریف می کنن دیگه چی می خوایید.واقعا ماشین عالییه.هم امکانات خوبی داره و هم قدرت موتور خوبی داره.
محمد م.
۳۱ مرداد ۱۳۹۱اگه میخوای یه ماشین شاسی بلند داشته باشی بگیر ولی ماشین ضعیفی تو رده خودش به نظر میرسه.فکر کنم توانایی های یک کراس اور رو نداشته باشه(اینو با توجه به مشخصات فنیش میگم.)
هادی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱به نظر من هم این ماشین نسبت به بعضی خودروهای ساخت داخل بهتره…دوستان” زیاد هم به ارزیابی کیفیت سازمان بازرسی اعتماد نکنید که همیشه میاد میگه سمند و 405 و پارس( که تمام قطعاتشون دیگه چینی شده اونم با کیفیت خیلی پایین) از این بالاترن!به نظر شما مگه می شه اینا بیان از خودروهای (بی کیفیت) ساخت داخل حمایت نکنن و بگن این ماشین بالاتره(از نظر کیفی)؟!!
دوستانی هم که از کپی بودن این ماشین نسبت به bmw گله دارن بدونن که کپی کاری خیلی بهتر از درجا زدنه!!
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱اتفاقا الان دارم فکر می کنم آرم عقب لیفان رو بکنم به جاش یه آرم BMW بچسبونم و جلو پنجره اش هم BMW ای کنم .اینطوری ظاهرش خیلی جذاب میشه.
مهدی 620
۲۵ مرداد ۱۳۹۱آقا امیر هر چه اصالت ماشین حفظ بشه بهتره
و اینکه جلو پنجره رو اگه بدی براتون بسازن فکر کنم خیلی ارزون تر در بیاد چون برای مرکزی جنسش آشغاله و گرون.280 تومن میگه ولی من که برای تعویض صندلی رفته بودم یه بنده خدایی خرید وقتی که نصب کردن گفتن 350 تومن!!!!
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱اگه بخواهیم بسازند به کجا میتونیم مراجعه کنیم ؟ جای خاصی رو مد نظر دارید؟
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۱چند تا عکس از جلو پنجره BMW که روی لیفان کار گذاشته شده!
http://s3.picofile.com/file/7470431612/index.jpg
http://s3.picofile.com/file/7470432254/index1.jpg
http://s3.picofile.com/file/7470432468/index2.jpg
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱برای این کار باید به نمایندگی مرکزی مراجعه کنید.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱ولی نمایندگی مرکزی قیمت بسیار بالایی میگه!
فرزاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱الان لیفان 620 مدل 1.8 لیتری 31 میلیون شده و قراره گرونتر هم بشه.این ماشین (مدل 1.8 لیتری فول)در طول دو ماهی که وارد بازار شده بیش از 10 میلیون تومان گرون شده.
احمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱واقعا لیفان 620 با موتور 1800 و با جلو پنجره بی ام و و با آرم بی ام و واقعا عالی و شیک میشه.
من که ثبت نام کردم برای آذرماه
مملی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱عزیزان من زمان قاضی بی رحمی چند سال بعد تق همه این ماشینای چینیم در میاد چون همه این ماشینا فریبی هستن از نوع شرقی فقط میخوام ببینم کسائی که الان برای این ماشینای چینی گریبان چاک میدن اون موقعم (یعنی آینده ای که چندان هم دور نیست)میان بگن
چه کلاه گشادی سرشون رفته این وسط شرکتهای خودرو ساز چینین که جیب این ملت بدبخت خالی کردن و داران به ریش ماها میخندن ما هم اینجا داریم تو سر خودمون میزنیم ای کاش جو گیر نمی شدیم تا کلاه به این گشادی سرمون بره.
علیرضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۱مملی جون هرجقدر پول بدی آش می خوری
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱کسی می تونه بگه این رنگ چیه؟
http://s3.picofile.com/file/7470446341/gallery_1_11_3541.jpg
http://s1.picofile.com/file/7470446983/gallery_1_11_25055.jpg
http://s3.picofile.com/file/7470448488/gallery_1_11_77713.jpg
http://s3.picofile.com/file/7470450642/gallery_1_11_157266.jpg
http://s1.picofile.com/file/7470451498/linfan_62001.jpg
http://s3.picofile.com/file/7470452254/linfan_62003.jpg
http://s1.picofile.com/file/7470453331/gallery_1_11_167331.jpg
پارسا
۲۶ مرداد ۱۳۹۱رنگ تریاکی
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱واقعاً تریاکیه؟
ali
۲۵ مرداد ۱۳۹۱من 1 ساله 620 دارم و این مقاله کاملاً با تجربه شخصیم مطابقت داره..فقط این که تازه بعد از 10000 تا ماشین روز به روز نرمتر میشه..
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱مملی …اگه چینی ها دارن به ریش ما میخندن ….ایران خودرو وسایپا سالیان ساله که داره به ریش پدران ما میخنده …پدران ما رحمت خدا رفتن و نتونستن تو این مملکت ی ماشین درست حسابی سوار شن ….به حق این ماه عزیز …بر باعث و بانیش لعنت …خدا رفتگان همه رو بیامرزه …
نیما
۲۶ مرداد ۱۳۹۱من با مملی مافقم…اقا مهدی پدران ما ماشین حسابی سوار نشدن؟؟؟؟؟؟؟؟…
حاجی حتما من بودم…کابریسو …پونتیاکو …شورلتو اونم همشون 6 یا 8 سیلندر سوار شدم؟؟؟؟…
نه حاجی خیلی رو حول این ماشین چینی ها برداشته…
خدا نکنه یکجا تو جاده بمونی…
من نیمیگم سایپا یا ایران خودرو خوبن…
اما خدایی اگه پرایدو خط بزنیم..
ماشین های ما اینقدر هم ضعیف نیستن…
همین سمند پایه گاز سوز کم از لیفان 1800 سی سی نداره…چه لحاظ موتوری چه از لحاظ جا داری…چه از لحاظ بدنه و ترمز…تازه تعلیقش شرف داره به 100 تا فنر اینا
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱شما از سیستم تعلیق لیفان 620 چیزی می دونی که اینو میگی.سیستم تعلیق لیفان در جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب، تیرچه یک تکه و فنر حلقویه.
نیما
۲۶ مرداد ۱۳۹۱اقا محمد حاجی انهمه تعصب واسه چیه…؟؟
سیستم فنر همه ماشینا همینه الان…
برو ببین..
mvm ریو ال90 سمند همشون مکفرسونن…
عزیزم بزار یکی 2 سال بگزره..بعد ..
hossein
۲۶ مرداد ۱۳۹۱یعنی شما فکر میکنی سیستم فنر همه این ماشین هایی که گفتی یکیه؟
اصلا ببین تو همین هم جدول مشکل داره.
لیفان620 در سیستم تعلیق گرفته :16
520 گرفته 9
mvm گرفته 12
اگه فرقی نداره پس تفاوتی هم نباید بین اعداد باشه دیگه!!!
متاسفانه از هر دو طرف ضعف داریم : 1- نقد ماشین توسط افراد عادی
2- تست ماشین توسط افراد خاص و کارشناس
مهدی 620
۲۶ مرداد ۱۳۹۱عزیز شما برو سمند رو بخر!
مثل این که اصلا از قدرت لیفان خبر نداری همین 1600، سمند رو میخوره چه برسه به 1800.فیلم هاش هم در سایت tt هست.
اگه شما یه دور با این ماشین بزنی میفهمی تعلیق چیه؟
اصلا لیفان به ترمز و نرمی معروفه بعد حالا شما ایراد میگیری!!
hossein
۲۶ مرداد ۱۳۹۱آقا مهدی این ها که گفتی که نقطه ضعف لیفان نیست . شما فقط از محصولات ویران خودرو تعریف کردی .بالاخره نفهیدیم برای چی لیفان نخریم . چون امکاناتش زیاده؟ چون طراحیش جدیده ؟
مرد مومن اگه قرار باشه ماشین زرت و زرت تو راه خراب بشه که دیگه تو کشورهای اروپایی تولید نمیشد !
اصلا شما ببین این حرف شما برای ماشین هایی مثل BMW قابل قبوله . مثلا بگیم اگه BMW خریدی خراب شد چی کار کنیم .
این ها ماشین های در سطح اروپا هستن . ایرانی نیستن که تا تقی به توقی میخوره خراب بشن .(البته بحث حمایت از تولیدات داخل جای خود دارد)
نیما
۲۶ مرداد ۱۳۹۱اقا حسین امکاناتش که در حد یک 206 اتوماته …
فقط یک سانروف 2 حالته ذاره…
400 تومنه …
تازه سیستم تهویه 206 اتوماتیکه …چیزی که تو ماشینهای بالای 50 تومن هست…
اما بریم سر طراحی…
نه حالت ایرودینامیک داره…
چراغ جلو که دیگه مثل چراغ تعویضی سمنده…
به خدا bmw تو تمام شهرهای بزرگ نمایندگی تعمیر داره…بعد bmw چکار داره به خرابی…
بعد یک سوال دارم..
فکر میکنی ماشینی که تو اروپا میدن اینه…؟؟؟؟؟
جنس وسایلش …از هر لحاظ اینه…؟؟
فکر نمیکنم…
تو هر وسیلهای خواستی چک کن..
و مقایسه کن
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱آقا نیما لیفان 620 امتحان خودشو پس داده تونسته رتبه ی خوبی بیاره.از لحاظ استاندارد هم از خیلی از این ماشین های ایرانی بهتره.نگاه به جدول استاندارد اتومبیل های ایران نکن.کشوری که چیزی رو تولید می کنه مگه میتونه محصول خودشو تو رتبه ی اول استاندارد قرار نده.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱اما من فکر میکنم اونی که تو روسیه میدن همینه ! میدونی چرا . چون این ماشین رو مثل L90 تولید نمیکنن . تو کرمان مونتاژ میشه و تمام قطعات از کشور طرف قرارداد میاد که برای کرمان هم به صرفه تره!
فرشاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۱سلام من 620 1600 دارم و نزدیک 26000 کارکرد و یکسال و دوماه از ذانندگی با اون میگذره. بدون تعصب مطالبم رو مینویسم تا برای کسانی که دنبال خرید هستند به درد بخوره. از 0 تا 10 نمره میدم.
تزیینات داخلی 8
ظاهر به نسبت خودروهای داخلی 10( البته سلیقه ایه)
شتاب 9
کشش 6
دوام 9 ( به نسبت زمان و مقایسه با خودروهای دیگه)
مصرف 10
خدمات پس از فروش 4
قیمت 8 ( البته من 18 خریدم اما الان 24 شده)
هندلینگ 8
در مجموع متاسفانه باید بگم بهترین انتخاب در این قیمته میگم متاسفانه چون خودم یکی از قطعه سازها هستم و خرید خودروی داخلی برای من بهتره ولی واقعیت همینی هست که گفتم. باور بفرمایید اصلا تعصب به خرج ندادم و صادقانه عرض کردم. این جمع بندی خودم و خیل زیادی از 620 دارهاست که با اونها در سایت آشنا هستم. مشکلاتی هم داشته با این حال مناسبه و کماکان تاییدش میکنم. یاحق
Bidel
۲۶ مرداد ۱۳۹۱با توجه به عکس تست تصادف ، در صورت تصادف زانوهای راننده له و لورده میشه … نخرید این ماشینای نا امنو .
تو این رنج قیمت L90 فول بهترین گزینس . توی ماشینای دسته دوم هم میشه دنبال گزینه های امن بود .
امنیت این چینی از خانوادهء405 کمتر نباشه بیشتر نیست . بقولی سگ زرد داداش شغاله .
تنها چینیهای امن بازار ، mg 6 و جیلی EC7 Emgrand هست که جیلی هنوز تو ایران فروشش شروع نشده. هر دو توی یورو انکپ 4 ستاره گرفتند (فکر کنم دیگه اکثر ماشینای ژاپنی و کره ای و غربی 5 تا ستاره رو میگیرند) و البته نتایج جیلی کمی بهتر بوده. اصلا همینکه توی یورو انکپ تست شدن یعنی میخواستن به اروپا صادرشون کنن. باقی چینی ها اصلا واسه این تست توسط یورو انکپ ارسال نشدن…
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱نکنه شما اون تو نشسته بودید که زانو هاتون رو بغل کردید . فکر کردی تست تصادف L90 چه جوریه ؟اکثر ماشین ها اینطوری هستند.
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱آقا امیر راست می گه مگه تست تصادف ال نود رو دیدید.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱تست تصادف L90 :
http://renult.spb.ru/crash/crash_02/08.jpg
ماکت داره از شیشه پرت میشه بیرون!
hossein
۲۶ مرداد ۱۳۹۱تست تصادف L90 رو باید میگفتند : در شرف پرواز. یه چیز تو همین مایه ها.
Bidel
۲۶ مرداد ۱۳۹۱داداشم تو برو یکیشو بخر ایشالا باهاش تصادف کردی طوریت نمیشه !!!! یه بیمه ابوالفضلم بنویس پشت ماشینت !!!!
کسایی که عقل و منطق دارند ، بادیدن این عکس :
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Lifan-620-crash-test.jpg
میبینن که زانوی عروسک کاملا داخل دشبورد فرو رفته و فشار انقدر زیاد بوده که دشبورد خورد شده و از هم باز شده . (حالا یا صندلی این لگن ضعیفه و از جاش تکون خورده و به جلو رفته یا شاسیش ضعیف بوده و جمع شده و دشبوردو به سمت راننده فشار داده ) اونوقت اون آدم عاقل میفهمه اگه جای عروسک آدم واقعی بود ، جفت زانوهاش له میشد . یعنی نقص عضو پیدا میکرد . یعنی دیگه نمیتونست راه بره . حالا هی بیاید از این لگن تعریف کنید و واسه هم نوشابه باز کنید . این چیزا واققعیتو عوض نمیکنه .
اینم تست تصادف لوگان (تندر90) در موسسهء معتبر یورو انکپ :
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
میتونید ببینید که تنها قسمت خطرناک و ضعیف در برخورد از جلو سمت راننده ، قسمت انتهایی پا یعنی پاشنه و انگشتان پا هست (با رنگ قرمز نشون داده ) در تصادف از کنار هم قفسهء سینه . تازه تست لیفان معلوم نیسا اصلا در شرایط استاندارد بوده یا نه !!!
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱این یه فیلمه از تست تصادف ال نود.
http://s1.picofile.com/file/7471217953/_Clip4U_Org_Test_Amniyat_L90.wmv.html
hossein
۲۶ مرداد ۱۳۹۱هر جا یه جور تست میکنن . یه جا با سرعت 40 یه جا 20 .از لحاظ ایمنی لیفان 620 مورد تایید اروپاست .
طنز : فکر کن تو تندر نشسته بودی و با اون حالت فجیع ،بلند میشدی و اول اینکه پا از بدن جدا میشه .چون پا به داشبورد گیر کرده . ثانیا سر طرف که از شیشه پرت میشه بیرون با یه ضربه مغزی خلاص میشه . این طوری بهتره!
——————————————–
اون عکسی که شما از لیفان دیدی اگه یه کم منطق داشتی میدیدی صندلی از جاش در رفته(شما اشاره کردی) . مسلما توی اون تست ماشین رد شده . اول صندلی اصلاح شده و دوباره تست گرفته شده .
عکاس ها هم که ماشالله تند تند عکس میندازن . تمام عکس های مرحله اول تا آخر رو گذاشتن!
این عکس ها رو توجه کن :
———————————————
من یه سوال هم از شما دارم .
انصافا وقتی پشت ماشین میشینی اینقدر صندلی رو جلو میدی ؟اصلا پاهاش راحتی نداره . نمیتونه با پدال کار کنه!
Bidel
۲۷ مرداد ۱۳۹۱@hossein : داداشم پستت مصداق بارز فریب دادن دیگرانه . از کجا فهمیدی ماشین که میپره بالا پای رانندهء لوگان قطع میشه و کلش میپره بیرون ؟!!! تو کدوم عکس کله راننده افتاده بیرون ؟ ایربگ به اون بزرگیو نمیبینی که وا شده ؟ با باز شدن ایربگ چطوری کله میره تو شیشه ؟!!!بهتره خودمونو با اینجور حرف زدن مسخره نکنیم …یه سر برو انجمن تیونینگ تاک تاپیک تصادف لیفان 620
رو باز کن ببین ایربگ سرنشین توی تصادف باز نشده و طرف با کله رفته تو شیشه . دیگه اونجا عکسش هست . دزد حاضر بز حاضر …
ضمنا ملاک من هم همون عکسیه که پدال گذاشته .اینکه میگی اصلاح شده اصلا و ابدا قابل قبول نیست . مگه کشکه ؟!!! بر فرض محال اصلاح شده باشه ! وقتی همون ماشین مورد تست اول انقدر نا امن بوده دیگه شکی تو ناامن بودن باقی تولیداتش نمیمونه . مطمئنا اون شرکت بهترین ماشینی که تو دست و بالش بوده واسه تست فرستاده .
ضمنا تمام تستای تصادف یورو انکپ با سرعت استاندارد 64 کیلومتر صورت میگیره . فکر کنم تست آمریکا هم با همین سرعت باشه. اون تستایی که گفتی 20 کیلومتر و 40 کیلومتر سرعتشونه دو زار نمی ارزن و بعید نیست این لگن رو با این سرعتا تست کرده باشن!!! اصلا منبع این حرفت چی بوده الله اعلم …
پ.ن : مغلطه هم حد و اندازه داره داداشم . اینکه میگی جاپا منطقی نیست و نمیتونه گاز بده! اصلا درباره حرفت فکر کردی ؟ خودت قبلش گفتی بخاطر صندلی مضخرفش ، صندلی رفته جلو حالا میگی فاصلش منطقی نیست ! استدلالت داغونم کرد! در هر صورت چه صندلی به جلو حرکت کرده باشه چه شاسی اومده باشه عقب یعنی ایمنی این ماشین وحشتناکه … لطفا بیش از این بدیهیاتو زیر سوال نبر .
Bidel
۲۷ مرداد ۱۳۹۱@hossein : اینکه گفتی ایمنی لیفان 620 مورد تایید اروپاست دروغ محضه . از مدیرای سایت میخوام جلوی این دروغ پراکنی ها رو بگیرن . تنها ماشینایی مورد تایید اروپا هستند که در موسسهء تست تصادف یورو انکپ تست شده باشند و البته در اون تست امتیاز لازم رو اورده باشند . این موسسه یک سایت اینترنتی داره که نتیجهء تست هر ماشینیو توی اون سایت قرار میده مثل لینک تست لوگان که تو پستای قبلیم گذاشتم . حالا اگه لینک تست لیفان 620 توی اون سایتو بذاری میتونی ثابت کنی دروغ نگفتی اما هیچ وقت همچین لینکی پیدا نمیکنی . چون اصلا توی اون موسسه تست نشده …
hossein
۲۷ مرداد ۱۳۹۱خدا رو شکر باز به این هر دو اعتقاد داریم که یورو ان کاپ مرجع رسمیه .
این ماشین تونسته امتیاز مناسب رو در همون تست هم کسب کنه!
مجید
۲۶ مرداد ۱۳۹۱با این امتیازهاکه به این ماشین دادید پس چرا توی رده بندی کیفی خودرو اون آخرا نشسته شایدم شما کارشناسترین !!!دوستان برای این خودرو خیلی جوگیر نشید اونم با این قیمت جدید!!!
امیدوارم مثل گوشیهیای کپی چینی نباشه .
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱این رو گفتم بازهم می گم.ببین هر کشوری اگه چیزی رو تولید کنه مگه می تونه اون رو تو رتبه ی اول قرار نده.به طوریکه لیفان الان از لحاظ کیفی از خیلی از اینا سَر تره.
رامتین
۲۷ مرداد ۱۳۹۱سلام
آقا محمد اگه یه نگاه به جدول کیفیت بندازی متوجه می شی که mvm 530 که خودروی چینی هستش از پرشیا ، سمند و 405 بالاتره . پس چرا یه خودروی چینی از محصولات داخلی بالاتره ؟ اگه قرار بر طرفداری از خودروهای ساخت داخل بود ( طبق نظر شما ) باید این خودرو هم تو ردیف لیفان و سایر محصولات چینی دیگر مثا mvm x33 قرارمی گرفت !! به نظر من باید واقعیت رو در مورد لیفان 620 از نظر کیفیت گفته بشه. من نمی گم کیفیت محصولات داخلی از لیفان بهتره ولی کیفیت لیفان نیز خیلی بهتر از اونا نیست ولی در عوض قیمت بالاتری نسبت به بقیه محصولات هم ردیف خو داره !
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱شما به جمله آخرت دقت کن.معلوم نیست کدوم بهتره.
((من نمی گم کیفیت محصولات داخلی از لیفان بهتره ولی کیفیت لیفان نیز خیلی بهتر از اونا نیست))
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱در ضمن به این دقت کردی چرا لیفان 620 رو تو تلوزیون نشون نمیدن.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱یکی از دوستان نظر نوشته گفته که چرا لیفان 1600( نه 1800) در رده بندی کیفی ماشین ها رتبه 15 رو داره ؟
خب بنده خدا راست میگه . نه؟
قبلا هم توضیح داده بودم این علت رو ولی باز دوباره میگم :
حتما میدونی این ماشینی که شما ثبت نام کردی مدل 1800 هست که تقریبا فول آپشنه .در این لیستی که شما میگی مدل 1600 اون بررسی شده .
توی جدولی که شما میگید این ماشین ( مدل1600)در قسمت رنگ و بدنه و تزیینات داخلی و تزیینات خارجی مجموعا 35.6 نمره منفی گرفته . یه دقت که بکنی با کسر 35.6 از کل امتیازات منفی که 70 باشه عدد 34.5 باقی می ماند .
اصلا یه سوال ؟ملاک نمره دهی به بدنه و رنگ و تزیینات چی بوده؟ اون هایی که این نمرات رو دادند دنبال چه چیزی بودند ؟(مخصوصا تو قسمت تزیینات داخلی و خارجی) چه چیزی رو کمبود احساس کردند؟
به نظر میرسه بعضی جا ها تعصبی کار کردند .
یعنی میخوان بگن تزیینات داخلی تندر قشنگتر و بهتره ؟
به نظر من که این بحث سلیقه ایه . سلیقه رو نباید تو مقایسه کیفی دخالت داد که متاسفانه این ها دخالت دادند.
همینطوری اگر حساب کنی میبینی لیفان در بین ماشین های داخل رتبه 9 رو داره!که بسیار عالیه!
به نظر من کیفیت رنگ این ماشین که عالیه. دیگه از تندر بهتر نباشه بدتر هم نیست.
تزیینات خارجی هم دیگه چی باید داشته باشه که 13 تا نمره منفی گرفته ؟ البته تو مدل 1800 سانروف و دوربین دنده عقب هم اضافه شده . در ضمن تو تزیینات داخلی هم از 206 که بهتره .
توجه : 206 هیچی روش نصب نیست تازه 6 نمره بهتر از لیفان هم گرفته !
حرفم رو کوتاه می کنم . یه نگاه اجمالی به جدول بکن . ببین اصلا ملاک امتیاز دهی اون ها چی بوده و آیا به نظر خودت درست نمره دادند یا خیر ؟
آخه مگه کیفیت رنگش از 206 چی کم داره؟ همینطور تزییناتش ؟همین طور قدرت موتورش ؟(در همین مورد لازمه بگم که صفر تا صد مدل قدیمیه که 520 هست 9.5 می باشد!)مدل 620 با موتور 1800 که جای خود دارد.
البته کسانی که 206 یا تندر دارند از این مقایسه من ناراحت نشوند . فقط خواستم بگم مقایسه ای که این سازمان انجام داده هیچ مبنایی نداره!
(من قبلا هم این توضیح ها رو داده بودم و از دوستانی که نظر تکراری خوندند عذرخواهی میکنم)
البته حرف آقا محمد هم در این زمینه قابل قبوله!
meysam
۲۶ مرداد ۱۳۹۱سلام عزیزم این رنگه بژ نه تریاکی.
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱بژ ازاین تیره تره.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱آقا محمد فکر میکنم اون بژی که ما در نظر داریم از لحاظ کیفیت رنگ با این بژی که لیفان میزنه فرق می کنه . تو رنگ سفید هم این مشهوده . رنگ سفید لیفان یخچالیه ولی رنگ سفیدی که ایرانخودرو میزنه انگار با بتونه مخلوط شده بعد رنگ خورده!
شاید باید معیار ها رو عوض کرد :چشمها را باید شست ،جور دیگر باید دید…:-D
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱راست میگی.اگه به رنگ سفید پیکان نگاه کنی مخلوط شدن رنگ بیشتر به چشم میاد.
مهدی
۲۶ مرداد ۱۳۹۱نیما جان ……کابریسو …پونتیاکو …شورلت ..اینا مگه ساخت ایران خودرو هستن ؟؟!!!…اون زمان پدر ما ی پیکان قرمز رنگ جوانان داشت …الان که الانه بعد 40 سال صنعت خودرو سازی ما همون اشغالی هست که هست …نگو سمند و غیره ….مگه قراره بعد 40 سال ی سمندم تولید نکنیم !!!!؟؟از چین و دیگر کشورهای پیشرفته یاد بگیریم که با تکنولوژی روز پیش میرن …ساخت و تولید ی قالب بدنه شیک و به روز مگه چقدر خرج داره ….از ماست که بر ماست ….
مهرزاد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱سلام.بخدا به هر کس که دوست دارین اگه پیاده هم هستید پولتون رو ندید جای ماشینهای چینی آخه تو این شرایط سخت اقتصادی چطور آدم میاد پولی که با هزارتا دردسر و بیخوابی و بیچارگی بدست آورده اونم دوبرابر ارزش یه ماشین میده دست این چینی ها؟؟!! درسته که بعضیها میگن امکانتشون از ایران خودرو و سایپا بهتره( البته معتقدم که از ایران خودرو و سایپا هم نباید ماشین خرید آخه کجای دنیا میان ده میلیون میدن جای پراید؟؟؟؟!!! ) اما بنظر من بعضی دوستان جبهه میگیرن و وقتی از چینی ها کسی انتقاد میکنه سریع میرن سراغ این گزینه که طرف میخواد از گاری سازان داخل حمایت کنه و فلان و و و اما آخه یکم آدم که با سختی پولشو در میاره چرا باید بخاطر لجبازی با خودروسازان داخلی که اونها هم افتضاح هستن بره از چینیها ماشین بخره ؟اینکه میشه از اون ور بوم افتان.ما کی میخوایم یاد بگیریم وقتی جنسی نمیارزه چرا اصلا بخریم بابا فرضا شش ماه ماشین نداشته باشین مگه چی میشه اما از ایران خودرو وسایپا و چین ماشین نخرید.بخدا وقتی میبینن که تقاضا اینقدر زیاده جدا از توهینی که به فهم و علم و منطق ما میشه خوب طبیعتا قیمتها را به بهانه افزایش قیمت دلار و کمیت آپشنها و میزان درخواست مشتریان چند صد برابر افزایش دلار بال میبرن.طوریکه 530 رو که مثلا کمک عقب افتضاحه و موتورش مشکلات خاص خودشو داره و نمایندگیهاش هم جوابگو نیستن از 19 تومن در عرض چند وقت بخاطر افزایش تقاضا به 22.5 میرسونن.یا مثلا 315 که با نگاه اجمالی آدم عاشق و دلباختش میشه اما وقتی درب موتور رو بالا بزنید و کیفیت موتور و حتی اون پلاستیک بازیافتی درب موتور رو ببینید متوجه میشید که تو هوای گرم و دمای بالا چه میشه و یات دینامش که در بالترین قیمت موتور قرار داره جایی که حرارت موتور بسمت بالا حرکت میکنه و میتونه سیم پیچشو داغو کنه و یا اندازه چرخها و ارتفاع و عرض خودرو از فاصه بالای پنج کتر نگاه کنید.یا پارس که فقط برای راننده یه کیسه هوا میزاره و میگه راننده و شاگرد باید بصورت مشترک استفاده کنن هر کدوم که جونش مهمتر بود خودشو بکشونه جلوی میسه هوا.یا 206 که قطعاتش نایاب شده و قیمتش هم برای تیپ 2 سربه فلک کشیده و یا پراید که دیگه نگو…
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱چه فرقی میکنه . پراید رو که سه برابر ارزش واقعیش دارند به ما میدن.پژو هم همینطور . پس حداقل یه ماشینی بخریم که احساس کمبود توش پیدا نکنیم . هم از لحاظ تنوع ظاهر ،هم امکانات و هم امنیت . وگر نه من هم با شما موافقم.تو این شرایط سخت اقتصادی این دلار هاست که داره میره آنطرف مرز ها . ولی خود دولت هم باید یه تحولی ایجاد کنه دیگه!!!
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱شما که از همه ی ماشین ها بد میگی به نظر خودت مردم تو رنج 12 تا 30 تومن چی بگیرن.تو بگو چه ماشینی غیر از اینا پیدا میشه.مردم از ماشین های تکراری ایران خودرو و سایپا خسته شدن.مردم یه چیزی می خوان که هم امکانات داشته باشه و هم امنیت و قدرت.چه گزینه ای بهتر از لیفان620.خدایی تو رنج قیمتی خودش بهترین ماشینه.یه کم انصاف داشته باشین.
امین
۲۶ مرداد ۱۳۹۱بابا جدا این 530 مثلا هزارتا آپشن گذاشتن براش خوب اگه کیفیتش خوبه و راست میگین که قیمتش با این تعداد آپشن فقط بخاطر این کمه که تو ایران مونتاژ میشه و مورد حمایت سازمان مصرف کننده هست و تعرفه نداره(که من کاملا مخالفم) پس اجازه بدید هیوندای آی سی یا یه خودوریی که از لحاظ اسم و تعداد امکانات(نه جنس و کیفیت امکانات)تقریبا هم رده با 530 هست بدون تعرفه بیاد ببینید باز هم حمایت میشه و با این قیمت کسی میاد 530 یا 315 یا ایکش 33 که شاسیش با 530 یکی هست و یا پراید و پارس و رانا و تینا و دنا و روا و و و و ورو ازتون با این قیمت بخره؟؟بخدا بات موافقم آدم اگه میبینه که تب بازار رو تند کردن یکم به خودش سختی بده و خرید نکنه طولی نمیکشیدواین وضع خودروی ما نبود تو عربستان تاکسیشون کمری و جنسیس و آزراو غیره هست اونوقت اینجا ماشینی که لوازمات ایمنی و برقی مطابق استانداردها داره بنام خودرو تزئینی شناخته میشه پس درصدی از تقصیر به گردن خودمون هست که میخریم.آقا تو دنیا وقتی چیزی هزارتومن گرون بشه کلی واسش دلیل و برهان منطقی و علمی و کارشناسی باید بیارن تا مقبول بشه اما اینجا تو اگه میلیاردها دلیل بیاری کسی گوشش بدهکار نیست و خودرو سازها و وارد کننده ها ودلالها هم دارن ماهی خودشون رو میگیرن و بیچاره مردمی که بخاطر لجبازی با سایپا و ایران خودرو و غیره میرن خودرو چینی که دست کمی از اونها نداره میخرن.بابا این یعنی از چاله به چاه افتاده و در نهایت ضررشو خود مردم میدن.آقا اگه به منه نباید تو این وضعیت کسی ماشین بخره.هیچی نمیشه.من هم همینو میگم
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱واقعا اگر این طور بشه خیلی خوبه . دولت باید به جای اینکه تعرفه واردات رو بالا ببره خودرو های مناسب تر با قیمت های پایین تر به مردم بده . یعنی خودش باید پیش دستی کنه .
حداقل کاری که میتونند بکنن اینه!!! اول خودرو هایی در سطح کلاس جهانی در داخل عرضه کنند و بعد ظرف یه مدت خاصی آرام آرام بازار رو باز کنند.
و گرنه با این تولیداتی که ما داریم هر لحظه شرایط بدتر میشه.
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱درسته.کسی نباید ماشین بخره.اگر هم خواست بخره یه دست دوم بگیره.ولی لیفان 620 بهترین گزینست.چون کلی با محصولات سایپا و ایران خودرو فرق میکنه.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱براتون متاسفم که جنس چینی رو بخاطر لجبازی با مثلا ایران خودرو میخرین.بابا اگه آدم کمی تفکر کنه میبینه به خودش ضرر میرسونه پس اصلا جایز نیست فعلا ماشین بخرید.
امیر
۲۶ مرداد ۱۳۹۱این لجبازی نیست . شاید ما مفهوم رو بد رسونده باشیم . کیفیت و امکانات برای ما مهمه .چیزی که ایرانخودرو به اون توجهی نداره.
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱شماها لجبازی رو از هم کپی می کنید و اونو دلیل حرفتون می ذارید.این ماشین با جنس های دیگه ی چین فرق می کنه.این ماشین از ماشین های ایران خودرو و سایپا سَر تره.
رضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۱دوستان مگه ماشین های با برند های معتبر در ایران به قیمت فروش میرن . بهترین ماشین ها هم تو ایران به قیمتشون نمیارزن. تحریم خریدن خودرو زمانی معنی داره که رقابت وجود داشته باشه نه انحصار گیرم شما ماشین نخریدید چه ایرانی چه چینی نهایتا ماشین ایرانی یا تولید نمیشه یا ارزون میشه کیفیتش تغییر خاصی نخواهد کرد و تاثیری هم روی تعرفه واردات و سودهای کلان آن نخواهد داشت مشکل ما مشکل مدیریت تنبل وابسته به درامد نفت و روزمره ماست .
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۱چند وقت پیش هم مدیر عامل سایپا عوض شد.ولی همشون یکی هستن.کارخونه ی سایپا هم داره ورشکسته می شه.
مرتضی
۲۶ مرداد ۱۳۹۱چند وقت پیش تصادفی کردم که اگه با هر کدوم از این ماشینای وطنی بودم الان چهلمم هم گذشته بود ماشینم پروتون ویرا 82 بود خدایی سگش شرف داره به ماشینای رنج قیمتی خودش حیف که نذاشتن کارخونش تو ایران باقی بمونه حالا کیشو نمی دونم !؟!
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱پروتون ویرا که جون نداره.
امیر
۲۷ مرداد ۱۳۹۱محصولات لیفان مجموعا در 167 کشور صادر میشود که از آنها میتوان به کشور های روسیه،اوکراین،ویتنام،ایران،آلمان،فرانسه،نیجریه،اسپانیا و برزیل اشاره کرده.
در بین این چند کشور 5 کشور ایران و روسیه و آذربایجان و ویتنام و اتیوپی مستقلا این محصولات رو در کشور خودشون مونتاژ می کنند.
rez
۲۷ مرداد ۱۳۹۱سلام.دوستان این خودروهای چینی مثل لیفان و ام وی ام ها و ولکس سی30 همشون مشکل دارن.مثلا جنس متریال مربوط به داشبورد همشونو اگه کسی دقت کنه میبینه که چقد بده و توش پر از ناخالصیهای ریز هست که نشان دهنده بازیافتی اونم بدون تفکیک و از لول 3 به بالا هست مثلا اون جنس ریموت و اینتر فیس روی فرمان لیفان و یا داشبورد ام وی ام آدمو یاده جنس روکش اسپیکر های میکرولب!!!!!! اونم نه اصل بلکه تقلبیش میندازه که بعد از چند ماه روکش روی رنگ بر اثر تماس دست کنده میشه و بصورت بد ریخت و لکه ای باقی میمونه و ماشین میشه مثل ماشینهای صد سال کارکرده.ضمنا جنس کسیه هواشون اصلا استاندارد نیست و زیر تست فشار بنظر میاد دچار پارگی بشه((من برای بازدید رفته بودم یکیشون کیسه هواش خود بخود بصورت نیمه باز شده بود و درب کیسه هوا کامل کنده نشده بود)).سپر ها و ضربه گیرها هم که اصلا قابلیت انعطاف پذیری برای جذب ضربات رو بنظر میاد ندارن و با ضربه خیلی ساده دست ((اگه کسی کمی تجربه و مطالعه داشته باشه متوجه منظورم میشه))سختی و نه انعطاف پذیری رو کاملا احساس میکنه.درسته که اگه کسی ماشین نخره وضع شاید تغییرات آنچنانی نکنه اما تو این شرایط اقتصادی اصلا حتی شش ماه هم مردم ماشین نداشته باشند ((مگر موارد خیلی خیلی ضروری))بنظرم میتونه خودرو سازهای داخل و وارد کننده ها رو مجبور به تعدیل قیمتها کنه.چون قطعا در تمام دنیا این فرمول ثابته که عرضه کم و تقاضای زیاد مساویست با افزایش قیمت وبر عکس عرضه زیاد و کمبود تقاضا نیازمند کاهش و تعدیل قیمتهاست.امیدوارم دوستا گول ظاهر رو نخورن چون فردا زن و بچه خودشو رو میزارن تو ماشینهایی که علیرغم داشتن مثلا ایربک ممکنه حتی حین حادثه باز هم نشه و این احتمال در مورد چینی ها خیلی خیلی بیشتره.مثل اون هوو که جان چند نفرو گرفت.
امیر
۲۷ مرداد ۱۳۹۱اصلا گریم حرف شما درست و اولا این ها دلیل نمیشه لیفان ماشین بدی باشه . دوما شما فکر میکنید ایرانخودرو جنس هایی که به کار می بره از این ها مرغوب تره؟! سوما ،انعطاف پذیری و رنگ داشبورد رو شما در نظر میگیری ،بعد اینقدر قضیه رو میپیچونی که آخرش نتیجه بگیری لیفان بده؟
در کل نظرات شما محترمه ولی اینطور که شما میگید نیست .
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱اشتباه نگو.داشبورد لیفان 520 بود که از جنس نامرغوبی بود.این مشکل تو لیفان 620 کاملا رفع شده.در ضمن اون انعطاف پذیری که شما می گی اگه هر ماشینی این جوری انعطاف پذیر باشه تو کوچک ترین تصادف همه ی سرنشینان می میرن.همون بهتر که سخته.
رضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۱یک نکته جالب اینه که بعضی دوستان اینقدر که در جهت تخریب لیفان و برخی ماشینهای چینی که پر طرفدار هستند تلاش میکنند در جهت تخریب ماشینهای ایران خودرو و سایپا تلاشی نمیکنند در حالی که هر انسان بی سوادی میبینه که این ماشین های چینی با قیمتی تقریبا برابر با این محصولات کیفیت به مراتب بالاتری دارند نمونش هم بازار فروش این ماشین های چینی در سایر کشورهاست در مقایسه با میزان صادرات سایپا و ایران خودرو. واقعا جالب و سوال برانگیز هست.
امیر
۲۷ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا . این جور آدم ها بر عکس اون تصوری که ما (خودم رو منظورم هست) داریم نه احساسی نظر میدهند نه از روی تعصب . از قبل یه سری اطلاعات و داده اشتباه گرفتند و به همین خاط هم هست که تو نتیجه گیری بعضا دچار اشتباه میشوند .
دقیقا مثل کامپیوتر میمونه .وقتی اطلاعات ورودی رو اشتباه به کامپیوتر بدی یا اصلا اطلاعات درست باشند و پردازش اشتباه صورت بگیره مسلما نتیجه مطلوبی نداره!
شما تا چه حد موافقید؟
رضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۱آقا امیر تا حدی با شما موافقم ولی نه کاملا چون حرفهایی که این دوستان میزنند بیشتر یا از روی عناد یا ایرادگیری . کسی منکر اشکالات نیست چون اصولا قیمت این ماشین به نسبت بقیه ماشین ها بالا نیست ولی این دوستان یه جور اظهار نظر میکنند انگار زیر بنز سوار نمیشند یا توقع دارند با این افزایش بی رویه قیمتها ماشینی تو این رنج قیمت از بهترین نوع مواد و تجهیزات استفاده کنه البته به نظر من بازم تو این شرایط که 206 sd v9 شده 30 تومان باز لیفان بی نظیره چون الان قطعات 206 هم گیر نمیاد و اگرم بیاد چینی درجه nام
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا بهتر بگیم این آدم ها فقط می خوان جو ایجاد کنن.