یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
farhad
۲۷ مرداد ۱۳۹۱من موافقم بزارین همه برن بخرن.این دوستمون اصلا نگفتن که از ایران خودرو بهتره یا سایپا بهتر از لیفانه.ایشون خیلی عمیق دارن توضیح میدن اما خیلی از دوستان فقط به دلیل اینکه تا حالا ماشین خوب ندیدن تقصیری هم ندارن به شما میتازن.و بدلیل تعصب بیجا و احتمالا تخریب ایران خودرو میرن میخرن پس بزار بخرن.شما نمیتونید این مردم رو اصلاح کنید هر کسی خودش باید فکر کنه البته احساس مسئولیتتون واقعا زیباست و اگه همه مثل شما بودن که دیگه پراید رو نمینداختن به مردم بیچاره و یا پارس رو.من به شخصیتتون احترام میزارم.به امید روزیکه هم قیمتها درست بشن هم مردم بهتر فکر کنن و هم این آشغالای چینی و ایران خودرویی وسایپایی رو به هموطنانمون با رنگ و لعاب نفروشن.جان مردم خیلی باید عزیز باشه.
رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۱من یه سوال دارم واقعا اگه چین همه محصولاتش اینقدر آشغاله چطوری به یه قدرت اقتصادی تبدیل شده؟
tito
۲۸ مرداد ۱۳۹۱آشغالاشو میدن به ما عزیزم…
امیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۱آقا فرشاد ممنونم که به قضیه منطقی نگاه می کنید .
در جواب آقا رضا : اتفاقا من هم قبل از لیفان به دنبال چند ماشین بودم.اولیش وولکس بود.بعدش رفتم سراغ همین v9 206 که شما میگید .خیلی توصیه ها شنیدم از جمله اینکه قطعات 206 اتومات بسیاریش بی کیفیت شده یا خرج نگهداری 206 بالاست.یا اینکه اگر گیربکس خراب بشه 4 ملیون برای تعمیرات باید خرج کنی.انصافا بازار هم همینطور بود.رفتم تحقیق کردم دیدم لوازم یدک 206 بیرون هم کمه و هم گرونه.با این حال رفتم پای معامله و از قضا یکی از دوستان رو فرستادم که با گیربکس اتومات آشنا بود.
رفت و گفت چند مدل رو دیده ولی همه شان از ناحیه گیربکس مشکل دارند.(تو دل گفتم این ایرانخودرو عجب نامرده که این گیربکس ها رو بیرون میده،میاندازه به مردم ، اونوقت هرکسی هم بگیره باید یه خرج اساسی ناخواسته براش بکنه!)
یه مشکل دیگه هم که من احساس کردم 206 داره اینه اولا تزیینات داخلی نداره.خیلی داخلش ساده است.صندلی عقب هیچ جوره راحت نیست . هم فاصله اش از صندلی جلو کمه هم خیلی صفته و راحتی توی مسافرت نداره.(تجربه مسافرت با 206 رو دارم)
ظاهر بیرونی ماشین هم هیچ جذابیتی نداره .
نظر شما چیه؟
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۱جناب tito آشغالاشو خودمون انتخاب میکنیم همون دلال هایی که ماشین های ایران خودرو و سایپا رو به اسم فرانسه و .. و با قطعات بنجل چینی به ما و شما میندازن و اتفاقا این خودروهای چینی رو تخریب میکنند( نه نقد).
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱با تشکر از((آقا hossein،آقا مهدی،آقا رضا،آقا امیرو…))
اگه میشه در مورد مسائل فنی این ماشین(لیفان 620)بحث بشه.چون تا الان من و شما دوستان وقتمون رو صرف پاسخ دادن به حرف هایی کردیم که فقط برای ایجاد جَو و مخالفت کردن با این اتومبیل زده شده بود.
پوریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۱هیچ وقت ماشین چینی قابل اطمینان نیست.
حشمت
۲۸ مرداد ۱۳۹۱سلام مهندس منهم لیفان 620 گرفتم و راضیم .اگه میتونید اطلاعات بیشتری بهم بدین ممنون میشم
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۱اطلاعات در مورد چی؟در ضمن شما 1600 سی سی گرفتید یا 1800سی سی؟
ARYAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۱چراغ های جلوش کپی شده از روی_ بی ام وه سری 3_ هست و عقبش هم به وضوح شبیه مزدا 323 هست تو رو خدا به این میگن طراحی……..؟!
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۱اشتباه نگو دوست عزیز.عقبش شبیه مزدا 323 نیست شبیه تویوتا کمری(اولین کمری)هست.در ضمن چه اشکالی داره الان کپی کردن تو جهان یه هنره.
این هم عکسش
http://s3.picofile.com/file/7473635692/images_30501136.jpg
امیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۱مگر اشکالی داره کپی کردن.ظاهر ماشین که جذاب شده!
من که اشکالی نمیبینم.اگه شما اشکالی میبینید مبحث رو باز کنید. الان خیلی از ماشین ها اینطوری هستند.
مهدی 620
۲۸ مرداد ۱۳۹۱باز چینی ها همینو میتونن انجام بدن،خودرو ساز های ما همین کار رو هم نمیتونن بکنن که واقعا تاسف داره.
امیر
۲۸ مرداد ۱۳۹۱سلام.یه لیفان 1800 ،سفید براق ،ثبت نام کردم . به نظرتون داخلش کرم رنگه یا حتما باید زنگ زد . یکی از دوستان زحمت میکشه بپرسه و اطلاعات تکمیلی بده؟
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۱آقا امیر من چون خودم هم سفید ثبت نام کردم ازشون پرسیدم گفتن براساس رنگ بیرونی ماشین رنگ داخل تعیین میشه.یعنی برای رنگ های روشن رنگ داخل کرم هست و برای رنگ های تیره رنگ داخل مشکی.البته این گفتشون برای رنگ قهوه ای صدق نمی کنه.
مهدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۱سلام با بیست میلیون چه ماشینیو پیشنهاد میدین؟
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۱به نظر من با 20 تومن ماشین خاصی گیر نمیاد ولی من ال نود ای 2 فول رو پیشنهاد میکنم.
امیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۱ال نود E2 و سمند EF7 تو رنج بیست ملیون ماشین های خوبی هستند
کاوه
۳۰ مرداد ۱۳۹۱با سلام به شما. به عنوان کسی که تا به حال بیشتر خودروهای ایرانی را داشته ام در این محدوده قیمت اگر بیشتر اتوموبیل را برای داخل شهر میخواهید پژو 206 و اگر خارج از شهر هم میروید سمند را توصیه میکنم. البته در حال حاضر صفر کیلومتر این خودرو ها بالاتر از 20 میلیون هست.
کاوه
۳۰ مرداد ۱۳۹۱با سپاس از شما. خواهش میکنم واژه “سپاسگزار” را در پیام ارسالی برای نویسنده نظر اصلاح بفرمایید. لازم به گگفتن است که این واژه به صورت “سپاسگذار” درج شده که بر اساس مصوبات فرهنگستان صحیح نیست.
kamran
۲۸ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا چین بخاطر نیروی کار فراوان و ارزان قیمت و همچنین بازار داغ ایران قدرت اقتصادی شده و نه بخاطر کیفیت محصولاتش.ضمنا یه خبر تو همین سایت خوندم که چین داره خودروهاشو تو استرالیا جمع میکنه و میگه چون قرار نبوده برای تمام کشورها از آزبست تو محصولاتمون استفاده کنیم و توی کولرش و کانالهای هوای کابین و زیر سقف ماشینهاش متاسفانه آزبست که تو دنیا بعنوان مهمترین عامل ابتلا به یبماری و سرطان ریه هست استفاده کرده و مهمتر اینکه محصولاتش تو ایران رو شامل این فراخوان ندانسته چرا؟؟؟!!!!خودتون بررسی کنین.بخاطر اینکه مردم ما احساساتی هستند و ظاهر بین.
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۱این رو دیگه همه میدونن که چین واسه هر سلیقه ای و هر میزان پولی کالا تولید میکنه و طیف گسترده ای از کیفیت رو عرضه می کنه . بهتره کلی با مسائل برخورد نکنیم
امیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۱این فراخوان رو من نشنیدم .اگر منبع خبر رو بزنید بهتره.ولی فکر میکنم از لحاظ ارزشی بازر روسیه خیلی بالاتر از استرالیاست.
لیفان تو روسیه داره تولید میشه ومشکل خاصی هم نداره/
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۱آقا امیر این خبر تو سایت پدال هست ولی نه راجبه لیفان بلکه چری و گریت وال
kamran
۲۸ مرداد ۱۳۹۱بابا شما چقد ساده این تو سقف کابین و کانالهای هوا تو همین سایت نوشته که آزبست که شدیدا باعث مرگ و میره ناشی از التهاب ریه ها و همچنین سرطان ریه هست کار شده من اینو نمیدونستم ماشبنمو فروختم که 315 بخرم اما اینو پیگیری کردم تو چندتا سایت دیگه شما هم سرچ کنین ضرر نداره بابا حالا درسته که پولمون بی ارزش شده اما جونمون که نه
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۱شما لیفان بخر اگر دقت کنید گفته محصولات چری و گریت وال تازه برخی محصولات
محسن
۲۸ مرداد ۱۳۹۱پشتش خیلی شبیه تویوتا کمری 2005 هست !
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۱درسته عکسشو تو نظرات بالا گذاشتم.
فرشاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱من فقط متاسفم که دیدگاهها از جنبه علمی و حتی تجربی تبدیل به نظریه پردازی مغرضانه میشه. باور بفرمایید من نظراتم رو کاملا صادقانه عرض کردم و چون ماشین رو بیش از یکسال و نیم نگه نمیدارم برای آینده خودم نگفتم. دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم چین به شدت در حال پیشرفت در صنعت خودروسازیه و حداکثر ظرف 3 سال آینده هرچند به صورت محدود وارد بازار آمریکای شمالی میشه. وارد اروپا شده اما از 2014 گسترده تر میشه. بجای بحثای کور بهتره قوت و ضعفای خودرو رو بررسی کنیم. اینکه 6 سابقه خودروسازی بیشتر نداره یک ضعفه اما مواردی رو داره در خودرو رعایت میکنه که ما سالهاست از اون دوریم و حتی در مدل دنا که در ساخت قطعاتش شرکت دارم در نظر گرفته نشده است. این خوردرو هم ضعفهایی داره اما نه اون چیزهای سطحی که عنوان میشه. اگر ببینم جو حالت نرمال بگیره توانایی و ضعفهاشو عنوان میکنم. یاحق
امیر سامان
۲۹ مرداد ۱۳۹۱من یکی از دوستام تو کرمان موتوره بدجوری به من سفارش می کنه که این ماشسنو بخرم چون به نظر اون قیمت ماشین تا 40 تومن هم میره ..
محمد م.
۳۱ مرداد ۱۳۹۱مگه شهر هرت باسه که قیمتش به 40 میلیون برسه!(البته با این بی حساب وکتابی خودرو در ایران بعید هم نیست.نتیجه اخلاقی: اینجا شهر هرته!!)
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱این ماشین قیمتش بالا تر از اینا هم میره.زمانی که من ثبت نام کردم 23یا24 تومن بود اما الان قیمتش تو بازار آزاد 31 تومن هم شده.
کاوه
۳۰ مرداد ۱۳۹۱با قیمت 31 میلیون حتما پژو 207 کیفیت بهتری به شما ارایه میکند البته اگر کمی کوچکتر بودن آن برای شما مهم نباشد و به صندوق بزرگش نیاز نداشته باشید.
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۱207 کدوم آشغالیه.
کاوه
۳۱ مرداد ۱۳۹۱سلام به محمد عزیز. 207 همانطور که گفتید با مشخصات دیگری در اروپا عرضه میشه و مدل ایرانیش در واقع فقط تفاوتهای ظاهری کمی با 206 داره. اما این محصول به هر حال با نظارت و تحت لیسانس پژو فرانسه تولید میشه تا بتونه از این برند استفاده بکنه. در حقیقت خودرویی که کپی چینی ایرانی 206 هست باید “رانا” باشه. کیفیت خودرو هم در حوادث مشخص میشه و به ایمن تر بودن بستگی داره. راستی به نطر شما چرا در چین این خودرو دسته کم به عنوان تاکسی مورد استفاده نیست؟
کاوه
۳۱ مرداد ۱۳۹۱207 یا همون 206 + آشغال نیست! خودرو خوب و قابل قبولی است که مسلما از از لیفان کیفیت بهتری داره. دوست عزیزم اگر سفری به پکن تشریف ببرید خواهید دید که در خیابانهای این شهر تقریبا اثری از خودروهای با برند ملی چین دیده نمیشود. در عوض فولکس واگن و بنز و تویوتا که البته همگی در چین و تحت لیسانس تولید میشود میبینید. تاکسی ها هم هیوندای آوانته یا فولکس هستند. میبینید!! آنها خودشان هم لیفان نمیخرند!!!
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱دوست عزیز این 207 که تو ایرانه 207 نیست.فرانسوی ها از ماشینی بین 206 و 207 واقعی استفاده می کنن که موتورش همون 206 هست و قیافش فیسلیفت شده.اسمش هم 207iهست.ایران خودرو این ماشین رو که تمام قطعاتش برای چینه در قالب 207 واقعی به مردم می اندازه.در ضمن کجاش از لیفان بهتره.هم حجم موتور پایینی داره و هم قدرت موتور پایین.
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱کاوه عزیز،الان لیفان 620 با نام سولانو در روسیه به عنوان ناوگان پلیس استفاده میشه و در عراق به عنوان تاکسی استفاده می شه.در ضمن این محصول تو بیشتر کشور های جهان تولید میشه که این هم خبر خوبیه.چون اگه فقط تو ایران تولید می شد اون وقت میبایست به ایمنیش شک میکردیم.
محمد م.
۳۱ مرداد ۱۳۹۱این از اثرات قدرت برتر اقتصادی شدن هستش.درسته عده ای تو چین کارگر هستن ولی میلیونها میلیونر هم داره که خودروهای روز اروپا رو سوار میشن.قابل توجه اینه که تولید کارخانه فولکس چین از خود آلمان هم بیشتره هیچی هم به اروپا نمیفرسته اصلا” طراحی بعضی مدلهاش هم منحصرا” برای مصرف داخل چینه.
آقای ایکس
۲۹ مرداد ۱۳۹۱سلام من می خواستم بپرس م که از چه شرکتی باید ثبت نام کرد تا این رو بخرم و قیمتش چقدر است
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱اگه منظورتون از (این رو)لیفان 620 1800 سی سی هست تو نمایندگی های مجاز می تونید ثبت نام کنید البته قیمتش 28 تومنه.ولی اگه به صورت آزاد می خواید بخرید قیمتش 31 تومنه.
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۱ما به امید رنگ مشکیش فقط نوشتیم . نمایندگی بابل هم می گفت فقط بهتون مشکی می دم اگه ندن بدقولن خیلی
mahmoud
۲۹ مرداد ۱۳۹۱آقا کامران بات موافقم.داری به مردمی اطلاعات میدی که متاسفانه بیشترشون از لحاظ اطلاعات دقیق علمی کمی موضوع براشون غیر قابل هضم هست وبدلیل مشکلات فرهنگی از که بدو تولد ما باش درگیریم متاسفانه انتقاد رو با جبهه گیری و نتیجه گیری احساسی و شاید هم دلال بازی بعضی ها قبول نمیکنیم و فقط بر پایه ظواهر و احساسات نتیجه گیری میکنیم.لذا پس بی فایدست بزار هر کی هر چه دوست داره بخره چون بعضا اینقد کمک به بعضیها بی فایدست که وقتی یه چیزی رو از سر دلسوزی میگی میرن سر لجبازی برعکسشو انجام میدن.من خودم چون مکانیک خوندم و دانشگاه هم تدریس میکنم و تو چند تا شرکت مشاوره خودرو داخلی هم کار کردم قبلا کاملا متوجه منظورت شدم و متوجه هستم که وقتی تو شرکتهای خودمون چه اتفاقاتی در مورد تولید خودرو میفته وای بحال چینیهای نامرد.
آرمان
۲۹ مرداد ۱۳۹۱به نظرم تو ماشینهای زیر 20 میلیونی ریو خیلی گزینه خوبیه حرکات جالبی ازش تو خیابون و جاده دیدم(از نظر فنی)میگن قیمتشم رسیده به 19800000 تومن
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱حرکات جالب دلیل خوب بودن یه ماشین نمی شه.باید از نظر فنی هم بررسی بشن.تو این رنج ال نود و سمند ای اف سون خیلی سَر تَرن.
hossein
۳۰ مرداد ۱۳۹۱من با ای اف سون مخالفم تا حالا دو مورد شنیدم که موتورشون بامشکل مواجه شده.
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۱ال نود بهتره من خواستم از ای اف سون یه چیزی گفته باشم.ال نود سَر تَره
مملی
۲۹ مرداد ۱۳۹۱لم ، سیگار ، پوشک ، مغز گردو ، دفتر چینی
ملاقه ، پانچ ، سیفون ، ملحفه ، انگشتر چینی
مگس کش ، آفتابه ، دسته بیل و دیزی سنگی
بخاری ، جالباسی ، پنجره ، یا که در چینی
به هرجایی روی تنها ، ببینی “مید این چاینا”
به روی قبر حتی هست سنگ مرمر چینی
انار و زعفران و پسته صادر می شود ، اما
به جایش می شود وارد، اتول بی کفیتی چینی
نمی دادند لیلی را به مجنون ، گفت اینگونه:
«جهنم! می روم جایش ، بگیرم دلبر چینی»
کنار آب رکناباد هم با طرز مشکوکی
نشسته حافظِ شیراز ، دستش ساغر چینی
نمی دانم چرا هرگاه مصرف می کنم جنسی
کنم من ذکر خیری هم ز خواهر مادر چینی
عزیزم کار هر بُز نیست خرمن کوفتن ، خواهد
کهن مردی به همراه ِ دو تا گاو نر چینی
برو برگو به آن آقا ، بخوان دیگر تو از حالا
که می آید از آن بالا ، پس از این کفترچینی
مزن دیگر تو پالنگی ، به زیرپای من، آخر
بترس از سوت چینی در دهان داور چینی
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱شما هر چقدر این حرفارو بزنی از عظمت چین میگی.این نشون می ده چین کل جهان رو تو دستاش گرفته.الان کالای چینی از بهترین کالا ها هم بهتره.
mohammad
۲۹ مرداد ۱۳۹۱بابا بیاین سه ماه از ایران خودرو ماشین نخرین چون آقایون مسخرشو درآوردن خودشون دارن به افزایش قیمتها و دلالها هم کمک میکنن.تو این تاپیکها هم آدماشون هستن که دارن از متاسفانه بنجلهای چینی دفاع میکنن خیار رنگ کردن بجای موز میندازن به ملتی شریف که پیشینه تاریخی عظیمی داشتن اما حالا تو صف ماشینهای چینی هم مثل صف مرغ چند شبه خوابیدن تا ثبت نام کنن اونم واسه خودرو چینی.
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱آقا((Mohammad))با تمام احترامی که برای شما قائلم اگه شما فکر میکنی ما دلالیم مهم نیست ولی اگه به حرف شما باشه مردم باید بدون ماشین بمونند.اگر هم فکر می کنید ما از این ماشین دفاع میکنیم باز هم مهم نیست.مهم اینه که من ماشینای ایران خودرو و سایپا رو قبول ندارم و لیفان 620 رو به اینا ترجیح میدم.این قابل قبول است که لیفان620 از خیلی از اینا سَرتَره.
omid
۲۹ مرداد ۱۳۹۱با سلام
دوستان عزیزی که لیفان 1800 رو تحویل گرفتند لطف کنند و از قدرت و شتابش بنویسند
آیا اطلاعاتی که شرکت سازنده داده واقعاً درسته؟
سيروس
۳۰ مرداد ۱۳۹۱با تشکر از مسولین سایت حدود 2هفته ای است که لیفان 620 1800 گرفته ام در کل خیلی ازش راضی هستم ماشین روان و پرشتابی است قبلا پرشیا سفارشی داشتم نه از نظر شتاب و نه از نظر راحتی به هیچ وجه بپای لیفان نمی رسه . فقط نگران خدمات پس از فروشش هستم البته نمایندگی می گفت مشکل قطعات نداریم ولی بایستی صبر کرد و دید
x
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۱برای بنزین مشکلی نداره؟ چون باید برای 620 1800 بنزین سوپر بزنید.
حسین
۳۰ مرداد ۱۳۹۱بابا جمع کنین همه این آشغالارو (تمامی محصولات ایران خودرو و کرمان خودرو ….)
یبار با لیفان بجا اینکه بزنم 4 زدم 2 دور موتور اومد رو قرمز و ماشین احساس کردم ترکید و موتوروش به صدا افتاد نمایندگی گفت طبیعبه بهش فشار اومده
گفت کار میکنه مشکلی هم نداره خرج الکی نکن بخای دستکاریش کنی بخاطر یه صدای طبیعی
یه صدای لق لق لقی میده موقعی دور موتور میره بالا
(احتمالا سوپاپاش ایراد برداشته؟)
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۱شما انگار نه تنها لیفان نداری که حتی…دوست عزیز اگه دور موتور برسه به محدوده قرمز ماشیم کات اف میکنه تا به موتور صدمه نرسه
p gh m
۳۰ مرداد ۱۳۹۱سلام . دوستان اونهایی که از محصولات ایران خودرو و سایپا دفاع میکنن و میگن محصولات چین کیفیت نداره ، بدونن که (طبق شنیده ها ) یه سری از قطعات استفاده شده در محصولات 2 شرکت مذکور از چین تامین می شه با کیفیت پایین و به اسم محصول فرانسوی و یا ایرانی .حداقل محصولات وارداتی چین به اسم چینی وارد می شه و به نسبت کیفیت قابل قبولی داره .
علیرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۱دوستان به نظر شما لیفان 620 بخرم یا ام وی ام 530؟ خودمم بین این دو تا موندم.
علیرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۱منظورم لیفان 620 1800سی سی بود و ام وی ام 530.
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۱من تجربه ی رانندگی با 530 رو داشتم.موتورش انگار ضعیفه و کم میاره.انکار 2000 نیست.ولی نَرمه.فقط یه سانروف داره.لیفان 620 1800 خیلی بهتره و امکانات بهتری داره.سانروف و مانیتور.من تو 1600 سوار شدم و خیلی نرمه.هندلینگش هم خیلی خوبه و فرمونش خوش دسته.به نظر من اگه شما لیفان 620 1800 ثبت نام کنی بهتره.
فريا
۳۰ مرداد ۱۳۹۱اگه مهاباد نمایندگی داشت و مشکل پیدا کردن قطعه نداشت چی میشد ؟ من 530 رو فقط به خاطر این بهتر میدونم چون خدمات پس از فروشش اینجا بهتره.
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۱دوستان اطلاع دارند که تست های تصادف در کشور چین با سرعتی کمتر از سرعت استاندارد خودرو های اروپایی و امریکایی انجام میشه ؟
معین
۳۱ مرداد ۱۳۹۱به اقا علیرضا توصیه میکنم 530.
خیلی از لیفان بهتره قدرت موتورش هم 139 اسب بخاره که از لیفان بیشتره مهمتر از همه قیمتش که چند میلیون از لیفان ارزونتره با اینکه ماشین بهتریه.
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱به نظر شما اگه قدرت موتور و حجم موتورش بالاتره چرا ارزون تره؟یه دلیل قانع کننده بیارید.
hossein
۳۱ مرداد ۱۳۹۱والا ما که هم دیدیم هم شنیدیم هم سوار شدیم،خیلی جالب نبوده. کیفیت بالایی نداره،برادرم چندوقتیه داره حدود30هزار تا خم باهاش رفته و الان مثل یه ماشینی میمونه که 200هزار تا کار کرده خیلی افت کرده. صفرش بد نیست ولی یکم که کار میکنه خودشو نشون میده. به نظر من پژو یا رنو هرچی باشه اروپایی هستن و خیلی بهتر از ماشینای چینی
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱اینایی که میگی اروپایی،قطعاتش از چین میاد.
نیما
۳۱ مرداد ۱۳۹۱اقا محمد شما درست میگی…
اما باز اسمش رنو یا پژو ه…
منم فکر میکنم باید کمی تامل کرد و دید …
فعلا که گند mvm با جریان ازبست در اومد..
تا ببینیم لیفان چکار میکنه…
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۱آقا نیما مگه فقط اسم مهمه . اگه همه مردم دنیا مثل ما فکر مکردن هیچ شرکت خودرو سازی غیر بنز و bmw پیشرفت نمیکردن ناگفته نماند که ملت ما هنوز هیوندا و امثال کیا رو هم ماشین نمیدونن .
نیما
۳۱ مرداد ۱۳۹۱خب اگه درست فکر کنیم در مقابل ماشینهای دنیا کیا و هیوندای هنوز واقعا جا داره تا خوب شن…
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۱بله ولی مگه انتظار عموم مردم از ماشین چیه؟ ایمنی کیفیت قابل قبول زیبایی و تنوع
رضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۱و البته قیمت مناسب و مصرف کم
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱آقا نیما ربطی به اسم نداره.
nima
۳۱ مرداد ۱۳۹۱اگه میشه ی پست از الفا رومعو جولیتا بذارید
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱و همینطور آلفا رومئو میتو.