تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

10 هزار کیلومتر با لیفان 620

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۵۹ دیدگاه‌ها

  1. آرمان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چندوقته متحیرم ازاینکه تواین وضع اقتصادی که ماداریم واینهمه افزایش قیمت خودرو را می بینیم چطورمردم مامشتاقانه برای خرید خودرو دست وپامیزنند
    mvm x33درنمایندگی ها33میلیون باتحویل 30روزکاریه اماتوآگهی ها فروش نقدی میزنند40 و41میلیون…!!!
    بعدمامیشینیم بحث کیفیت و…می کنیم…
    خداوکیلی غیراینه که هرچی بفروشندمیخریم؟؟؟!!!

  2. علیرضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    من لیفان 620 1800سی سی رادوست دارم فقط نگران فروشش هستم اگه برای فروش مشتری گیر نیاد چه کار کنم؟ ):

    1. محمد

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      لیفان 520 بود که تو فروشش مردم و حتی دلال ها مشکل داشتن.برای لیفان 620 این مشکل پیش نمیاد.مطمئن باش.

    2. امیر

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      نگران فروشش نباشید.هر ماشینی مشتری خودش رو داره.در ضمن اون دورانی که مردم فقط ماشین های داخلی رو خوب میخریدند دیگه گذشته .الان برای مردم امکانات و زیبایی و قدرت و خیلی چیز های دیگه خودرو خیلی مهمتره!

    3. شاهین

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      علیرضا :-D

      لیفان رو دوست داری یا پول دلالی لیفان رو ؟ :-D

  3. omid

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    لازم به ذکره که از امروز x33 در نمایندگی به قیمت 34700000 تومان با تحویل یک ماهه ثبت نام می شه.
    خیلییییییییییییییی جالبه!!!!!!!!!

    1. محمد

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      من موندم x33 تو بازار آزاد چرا اینقدر گرونه.در ضمن به اعتراف مدیران خودرو گیربکسش هم مشکل داره.

  4. seven

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    لیفان 620 فقط دردسرش شاید تو کمبود قطعه برا بعدش باشه

    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      فکر نمیکنم.چون با زیاد شدن این خودرو مسلماً تعداد قطعه ها هم زیاد میشه.چون اصلاً نیاز به قطعه میشه.

  5. milad

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا آقایون مدیران رو باید ببرن دادگاه و ببینن چرا اینجوریه

  6. ارمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در کل من فکر می کنم این ماشین می تونه اولین تجربه موفق یه ماشین چینی تو ایران باشه ، اگه کرمان موتور کوتاهی نکنه .

  7. علیرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظر شما کیفیت لیفان 620 1800 با لیفان 620 1600 فرق داره ؟

    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      کیفیت موتور فرق میکنه.یعنی قدرت موتور 131 اسب بخار.این عالیه.در حالیکه مگان 2000 تنها 132 اسب بخاره.

      1. مسعود

        ۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (84 ديدگاه)

        آقای محمد درسته که قدرت موتورش از مگان بیشتره ولی فکر کنم چگونگی انتقال قدرت ( مجموعه گیربکس و….)در یک خودرو بسیار مهمتر و سرنوشت سازه.
        هونطوری که میدونین قدرت موتور نیسان GTR حتی نصف بوگاتی ویرون هم نیست ولی از لحاظ شتاب اولیه چیزی از اون کم نداره

      2. محمد

        ۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (265 ديدگاه)

        من نگفتم قدرت موتورش از مگان بالاتره.خودتون قضاوت کنید کجای قدرت موتورش از مگان بالاتره.من فقط گفتم با مگان قابل مقایسه هست.

      3. مسعود

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (84 ديدگاه)

        دوست من با یه حساب سرانگشتی میتونی بفهمی که نسبت اسب بخار به حجم موتورش بیشتره از مگان و منم منظورم همین بود

      4. امیر

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (605 ديدگاه)

        کیفیت ماشین هم ظاهرا فرق میکنه .به غیر از موتور، در نسخه 1600 رگلاژ در و باد کولر و چند تا چیز دیگه هم یه کم مشکل داشته که در 1800 بهبود یافته.

      5. محمد

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (265 ديدگاه)

        آقا مسعود من عذر میخوام.

      6. مسعود

        ۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (84 ديدگاه)

        سروری

  8. milad

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به خدا قسم هر کس تو این گرونی بخره گناهه و خیانت به نسل بعدش.بماند حالا ده درصد شاید هم احتیاج مبرم دارن هم پول دارن اما بخدا حرامه از گلو زن بچت بگیری باج بدین.آخه تو یکسال مگه چندبار قیمت و با چه جهشی صعود میکنه.

    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      خدا رو شکر زمانی که 24 تومن بود من ثبت نام کردم و الان تو بازار آزاد 31 تومنه.

  9. محمد

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    من معتقدم سازمان بازرسی و قوه قضاییه باید با تکیه بر مستندات بیان و گوشه کار رو بگیرن و مثل همیشه مقتدرانه عمل کنن و تمام این چفت و بستهای بنظر فساد در صنعت بخصوص خودرو را محکم کنن.ضمن اینکه مردم باید در دیدار با نمایندگان محترم و عزیزمان موراد رو بشون منتقل کنن تا اونها از توی مجلس فریاد رس مردم بیچاره باشن.خدا رو خوش نمیاد پراید رو به قشر بدبخت جمعه که بعضا از بیکاری دارن باش نون در میارن به مبلغ 10 به بالا بندازن.بالاخره باید مدیران و مسئولین این شرکتها جوابگو باشن که نتیجه این حباب قیمتی و عدم عرضه خودرو در جهت بیانت رهبر معظم بوده یا نه و اگه نیست باید اونها به سزای اعمالشون برسن و شرم کنن

    1. محمد

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      مثل تیبا که به گفته رئیس جمهور قرار بود از 10 تومن به پایین عرضه بشه که الان 13 تومنه.

  10. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    کسی از شتاب لیفان 620 1800 سی سی خبر داره ؟

  11. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    لطفا اگه خبری دارید یه چیزی بگید ؟

    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      شتابش اندازه گیری نشده ولی از پرشیا بهتره.

  12. مصطفی

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لیفان 620 بهتره یا mvm 530 ؟
    لطفا راهنماییم کنید آخه میخوام ماشین بخرم !

    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      این نظر شخصیه که از کدومش خوشت بیاد.ولی به نظر من لیفان 620 بهتره.چون هم قیافه بهتری داره و هم امکانات رفاهی بیشتری داره.به نظر شما چرا ام وی ام 530 ارزون تره با وجود موتور 2000 سی سی؟اگر هم خواستید میتونید بیشتر تحقیق کنید.

  13. محمد

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (265 ديدگاه)

    شرایط پیش فروش لیفان 620 1800.
    آذر
    دو مرحله ای پرداخت مرحله اول (همزمان با ثبت نام) 14.000.000 تخفیف ویژه 700.000 سود سپرده سالیانه22% سود انصراف12% سود تاخیر در تحویل1.50% قیمت تمام شده خودرو در زمان تحویل (تومان)
    دی
    دو مرحله ای پرداخت مرحله اول (همزمان با ثبت نام)14.000.000 تخفیف ویژه 700.000 سود سپرده سالیانه22% سود انصراف12% سود تاخیر در تحویل1.50% قیمت تمام شده خودرو در زمان تحویل (تومان)

    1. شاهین

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      جناب محمد
      شما چرا یکی به میخ میزنید و یکی به نعل :-D

      1. محمد

        ۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (265 ديدگاه)

        تو این قسمت دو نفر با نام محمد دارن کامنت می ذارن.اگه می خوای تشخیص بدی کدوم محمد داره نظر میده موس را بیار روی آدمک کنار اسم ها.

  14. شاهین

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چو ناکس به ده کدخدایی کند …. کشاورز باید گدایی کند :-D

  15. علیرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظر شما خدمات پس از فروش لیفان 620 1800 سی سی خوبه یا نه ؟

  16. علیرضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظر من با این که شرکت تازه تاسیسیه خدمات پس از فروشش خوبه ولی می خواستم بدونم از نظر شما خدمات پس از فروشش چطوره ؟

    1. محمد

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      فکر میکنم خوب باشه.به قول دوستمون که میگفت اوایل که 206 اومده بود ایران خدمات پس از فروشش خوب نبود.یه مدت که گذشت به دلیل تولید قطعات بیشتر خدمات پس از فروشش خوب و استقبال زیادی از این خودرو شد.

  17. امیر

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند روزه دنبال خرید لیفان 1600 هستم متاسفانه ظاهرا دیگه تولید نمیشه.فقط یک نمایندگی داشت که رنگش قرمز بود و قیمتش 23500
    حالا که به خرید ماشین چینی هم راضی شدیم گریمون نمیاد.
    3 تا از نمایندگیهای فروش به بنده گفتند1600 دیگه تولید نمیشه آیا کسی این موضوع رو تایید میکنه؟
    من دنبال سفید یا مشکی 1600 هستم اگرسراغ داشتید لطفا خبر بدید.
    ممنون.

    1. محمد

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      درسته دیگه تولید نمیشه.ولی شما میتونید با رفتن به این سایت ،قسمت خودرو و انتخاب بم خودرو-لیفان میتونید یه 1600 گیر بیارید.

      1. محمد

        ۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (265 ديدگاه)

        ببخشید.تو گوگل سرچ کنید((سایت ایران تجارت))

    2. مهدی 620

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      سلام
      مرکزی خودش تحویل فوری داره ولی شایعه شده که به قیمت 27 میلیون 1600 رو میفروشه ولی شما خودتون زنگ بزنید و بپرسید.من خودم هم فردا زنگ میزنم.
      شاید نمایندگی خسروانی هم داشته باشه.

  18. احسان

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام به نظر شما تولید 620 با موتور 1800 تا کی ادامه داره؟به سرنوشت 520 دچار نمیشه رو دستمون باد کنه!

    1. محمد

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      گفته شده سال 92 اتوماتش وارد بازار میشه.پس هنوز امیدی بهش هست.

    2. امیر

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      520 ظاهرش مشکل داشت به همین خاطر ظاهرش هم تغییر دادند. بعدا به یه مشکل دیگه خورد که نتونست یورو 4 رو پاس کنه . ولی لیفان620 هم ظاهرش شکیل تره. هم موتورش قوی تر. هم یورو 4 رو پاس کرده.

  19. قاسم

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    امروز رفتم نمایندگی تکمیل وجه رو انجام دادم – تحویل شهریور بودم . ولی رنگ مشکی ندارن رنگ سفید براق سفارش دادم .

    1. محمد

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      به نظر من هم سفیدش بهتره.

  20. بهروز

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام لیفان الان 1391/6/5توی شیراز 30 میلیونه ما یکیشو امروز خریدیم الان مشتری 30 و 500 پاشه . ماشین بدی نیست فقط شتابش کمه

    1. امیر

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      مبارکت باشه

    2. احسان

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام من هم صبح نمایندگی رستمی بودم میگفت 30 تومن حالا پلاکش چند روز طول بکشه خدا داند.

      1. محمد

        ۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (265 ديدگاه)

        من یه جایی رو سراغ دارم پلاک شده شو میده 31 تومن.

  21. احسان

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ممنون از راهنمایی شما .

  22. بهروز

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام کسی میتونه بگه ایربگ لیفان خاموش میشه یا نه؟ اگه خاموش میشه چطوری باید خاموشش کرد.
    ممنون

    1. محمد

      ۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (265 ديدگاه)

      معمولا ایربگ سرنشین جلو و راننده کنار داشبورد زمانی که در سرنشین باز میشه یه دستگیره قرار داره که مثل دستگیره ی اجاق گاز هست و روی on و off قرار میگیره.احتمالا همونه.

  23. سعید

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    توجه(خواهش میکنم حتما بخونید)

    جالبه همه کارشناس تشریف دارن اینجا کسی از خودش نمیپرسه چرا این ماشین اینقدر قیمتش پایینه نسبت به امکانات. بهتره بدونید همه خودروسازهای چینی از مواد بسیار بی کیفیت و پلاستیکهای بازیافت شده استفاده میکنن که بسیار خطرناک و سرطانزا هستند بطوری که اخیرا محصولات دو کارخانه چینی در استرالیا فراخوانی شده و مردم دید بسیار بدی نسبت به این ماشینها دارند.در ایران البته همه(مخصوصا کارشناسها و مهندسین!!) به ظاهر اهمیت میدن…نتیجه اش هم همینه که تو کامنتها میبینیم. عصرخودرو : دو شرکت خودروسازی بزرگ خودروسازی چین 23 هزار دستگاه از خودروهای خود را به دلیل وجود پنبه‌نسوز سرطان‌زا در قسمتهای موتور و اگزوز آنها از بازار جمع‌آوری می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دو شرکت گریت وال‌ موتور و چری این فراخوان را در بازار استرالیا اعلام کرده‌اند. این در حالی است که شرکت توزیع‌کننده خودروهای چینی در استرالیا اعلام کرده که وجود پنبه‌نسوز در این خودروها هیچ خطری برای رانندگان ندارد. در همین حال فراخوان خودروهای چینی در بازار استرالیا وجهه محصولات ساخت چین را در این کشور خدشه‌دار کرده است. استرالیا یکی از بازارهای خودروسازان چینی بوده که به‌منظور حضور قوی‌تر در بازارهای بزرگتر از آن استفاده کرده‌اند. به نوعی می‌توان بازار خودروی استرالیا را موش‌ آزمایشگاهی خودروسازان چینی توصیف کرد. در سال 1989 میلادی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد که استفاده از محصولات حاوی پنبه‌نسوز در تولید خودرو و سایر محصولات صنعتی ممنوع است. چین از جمله کشورهایی است که استفاده از پنبه‌نسوز را در تولید محصولاتش ممنوع نکرده است.

    1. امیر

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      دوست عزیز . اولا اسم اون دو شرکت معلوم شده.خدا رو شکر لیفان نیست.
      دوما،قیمت ماشین در سطح جهانی کلا پایینه، ربطی به چینی و غیر چینی نداره. این سیاست خودروی ماست که خودرو هایی مثل پراید یا پژو اینقدر گران هستند.
      این ماشین توی چین 12 هزار دلاره.ماشین های بقیه شرکت های اروپایی هم به غیر از چند مدل خاص همین قیمت ها رو دارن.

  24. محمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (265 ديدگاه)

    آقا امیر راست میگه حالا که اسم اون دو شرکت معلوم شده لیفان نیست.دوماً یه کسی که عشق ماشینه جون خودشو بیخیال میشه.(شاید بعضی دوستان اینجوری نباشن)سوماً فقط ایرانه که ماشیناشو اینقدر گرون میده.کجای دنیا پراید رو 10 تومن میخرن.

  25. امید

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اگه تو این رنج قیمت بهتر از این ماشین پیدا می کنید بخرید و لحظه ای درنگ نکنید.

  26. سعید

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    باسلام

    دوستان توجه کنند من کامنتو فارسی سلیس نوشتم یکبار دیگه با دقت بخونیدش نوشتم تمام خودروهای چینی این مطلب هم از سایت خودرو بانک قسمت لیفان 620 دراوردم توی کامنتهایی که یکی از دوستان نقل قول کردم حالا دوستانمیخوان قبول کنن یا نه هدف من فقط اطلاع رسانی بودههمین و بس( آنچه شرط بلاغ است با تو گفتم خواه پند گیر خواه ملال )

  27. ابوذر

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    لطفا” نظرتون رو راجع به رنگ سفید یا مشکی لیفان 620 بدین :

    منفی: سفید مثبت : مشکی

  28. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مناسفم برای خودمون که به جایی رسیدیم که سنگ سینه ماشین چینی رو می زنیم

  29. sunmartin

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    رنگ دلفینی 620 با انجین 1800 چه غوغایی میکنه تازهع کرج چراغ عقب تیونینگ و اسپرتش رو هم آوردن واقعا زیباست تنها مشکل من با این خودرو کلاچ(به گفته دوستان که با ول کردن اون ماشین خاموش میشه بجایی اینکه آروم در دور پایین حرکت کنه) ،خاموش شدن های ناگهانی و استارت نزدن که در بسیلری موارد در تیونینگ تالک هم بهش اشاره شده و شتاب پایین که گریبانگیر همه خودرو های چینی بغیر از MG هست

  30. احسان

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این موضوع رو باید بپذیریم که صنعت خودرو چین به سرعت در حال پیشرفت هست .ولی با این پولا چیزه دیگه ای بهتر از اینام گیر آدم نمیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا