یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
آرمان
۳۱ مرداد ۱۳۹۱من چندوقته متحیرم ازاینکه تواین وضع اقتصادی که ماداریم واینهمه افزایش قیمت خودرو را می بینیم چطورمردم مامشتاقانه برای خرید خودرو دست وپامیزنند
mvm x33درنمایندگی ها33میلیون باتحویل 30روزکاریه اماتوآگهی ها فروش نقدی میزنند40 و41میلیون…!!!
بعدمامیشینیم بحث کیفیت و…می کنیم…
خداوکیلی غیراینه که هرچی بفروشندمیخریم؟؟؟!!!
علیرضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۱من لیفان 620 1800سی سی رادوست دارم فقط نگران فروشش هستم اگه برای فروش مشتری گیر نیاد چه کار کنم؟ ):
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۱لیفان 520 بود که تو فروشش مردم و حتی دلال ها مشکل داشتن.برای لیفان 620 این مشکل پیش نمیاد.مطمئن باش.
امیر
۱ شهریور ۱۳۹۱نگران فروشش نباشید.هر ماشینی مشتری خودش رو داره.در ضمن اون دورانی که مردم فقط ماشین های داخلی رو خوب میخریدند دیگه گذشته .الان برای مردم امکانات و زیبایی و قدرت و خیلی چیز های دیگه خودرو خیلی مهمتره!
شاهین
۶ شهریور ۱۳۹۱علیرضا :-D
لیفان رو دوست داری یا پول دلالی لیفان رو ؟ :-D
omid
۳۱ مرداد ۱۳۹۱با سلام
لازم به ذکره که از امروز x33 در نمایندگی به قیمت 34700000 تومان با تحویل یک ماهه ثبت نام می شه.
خیلییییییییییییییی جالبه!!!!!!!!!
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۱من موندم x33 تو بازار آزاد چرا اینقدر گرونه.در ضمن به اعتراف مدیران خودرو گیربکسش هم مشکل داره.
seven
۲ شهریور ۱۳۹۱لیفان 620 فقط دردسرش شاید تو کمبود قطعه برا بعدش باشه
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۱فکر نمیکنم.چون با زیاد شدن این خودرو مسلماً تعداد قطعه ها هم زیاد میشه.چون اصلاً نیاز به قطعه میشه.
milad
۲ شهریور ۱۳۹۱واقعا آقایون مدیران رو باید ببرن دادگاه و ببینن چرا اینجوریه
ارمان
۲ شهریور ۱۳۹۱در کل من فکر می کنم این ماشین می تونه اولین تجربه موفق یه ماشین چینی تو ایران باشه ، اگه کرمان موتور کوتاهی نکنه .
علیرضا
۲ شهریور ۱۳۹۱به نظر شما کیفیت لیفان 620 1800 با لیفان 620 1600 فرق داره ؟
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۱کیفیت موتور فرق میکنه.یعنی قدرت موتور 131 اسب بخار.این عالیه.در حالیکه مگان 2000 تنها 132 اسب بخاره.
مسعود
۵ شهریور ۱۳۹۱آقای محمد درسته که قدرت موتورش از مگان بیشتره ولی فکر کنم چگونگی انتقال قدرت ( مجموعه گیربکس و….)در یک خودرو بسیار مهمتر و سرنوشت سازه.
هونطوری که میدونین قدرت موتور نیسان GTR حتی نصف بوگاتی ویرون هم نیست ولی از لحاظ شتاب اولیه چیزی از اون کم نداره
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۱من نگفتم قدرت موتورش از مگان بالاتره.خودتون قضاوت کنید کجای قدرت موتورش از مگان بالاتره.من فقط گفتم با مگان قابل مقایسه هست.
مسعود
۶ شهریور ۱۳۹۱دوست من با یه حساب سرانگشتی میتونی بفهمی که نسبت اسب بخار به حجم موتورش بیشتره از مگان و منم منظورم همین بود
امیر
۶ شهریور ۱۳۹۱کیفیت ماشین هم ظاهرا فرق میکنه .به غیر از موتور، در نسخه 1600 رگلاژ در و باد کولر و چند تا چیز دیگه هم یه کم مشکل داشته که در 1800 بهبود یافته.
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۱آقا مسعود من عذر میخوام.
مسعود
۶ شهریور ۱۳۹۱سروری
milad
۲ شهریور ۱۳۹۱به خدا قسم هر کس تو این گرونی بخره گناهه و خیانت به نسل بعدش.بماند حالا ده درصد شاید هم احتیاج مبرم دارن هم پول دارن اما بخدا حرامه از گلو زن بچت بگیری باج بدین.آخه تو یکسال مگه چندبار قیمت و با چه جهشی صعود میکنه.
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۱خدا رو شکر زمانی که 24 تومن بود من ثبت نام کردم و الان تو بازار آزاد 31 تومنه.
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۱من معتقدم سازمان بازرسی و قوه قضاییه باید با تکیه بر مستندات بیان و گوشه کار رو بگیرن و مثل همیشه مقتدرانه عمل کنن و تمام این چفت و بستهای بنظر فساد در صنعت بخصوص خودرو را محکم کنن.ضمن اینکه مردم باید در دیدار با نمایندگان محترم و عزیزمان موراد رو بشون منتقل کنن تا اونها از توی مجلس فریاد رس مردم بیچاره باشن.خدا رو خوش نمیاد پراید رو به قشر بدبخت جمعه که بعضا از بیکاری دارن باش نون در میارن به مبلغ 10 به بالا بندازن.بالاخره باید مدیران و مسئولین این شرکتها جوابگو باشن که نتیجه این حباب قیمتی و عدم عرضه خودرو در جهت بیانت رهبر معظم بوده یا نه و اگه نیست باید اونها به سزای اعمالشون برسن و شرم کنن
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۱مثل تیبا که به گفته رئیس جمهور قرار بود از 10 تومن به پایین عرضه بشه که الان 13 تومنه.
علیرضا
۳ شهریور ۱۳۹۱کسی از شتاب لیفان 620 1800 سی سی خبر داره ؟
علیرضا
۳ شهریور ۱۳۹۱لطفا اگه خبری دارید یه چیزی بگید ؟
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۱شتابش اندازه گیری نشده ولی از پرشیا بهتره.
مصطفی
۳ شهریور ۱۳۹۱لیفان 620 بهتره یا mvm 530 ؟
لطفا راهنماییم کنید آخه میخوام ماشین بخرم !
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۱این نظر شخصیه که از کدومش خوشت بیاد.ولی به نظر من لیفان 620 بهتره.چون هم قیافه بهتری داره و هم امکانات رفاهی بیشتری داره.به نظر شما چرا ام وی ام 530 ارزون تره با وجود موتور 2000 سی سی؟اگر هم خواستید میتونید بیشتر تحقیق کنید.
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۱شرایط پیش فروش لیفان 620 1800.
آذر
دو مرحله ای پرداخت مرحله اول (همزمان با ثبت نام) 14.000.000 تخفیف ویژه 700.000 سود سپرده سالیانه22% سود انصراف12% سود تاخیر در تحویل1.50% قیمت تمام شده خودرو در زمان تحویل (تومان)
دی
دو مرحله ای پرداخت مرحله اول (همزمان با ثبت نام)14.000.000 تخفیف ویژه 700.000 سود سپرده سالیانه22% سود انصراف12% سود تاخیر در تحویل1.50% قیمت تمام شده خودرو در زمان تحویل (تومان)
شاهین
۴ شهریور ۱۳۹۱جناب محمد
شما چرا یکی به میخ میزنید و یکی به نعل :-D
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۱تو این قسمت دو نفر با نام محمد دارن کامنت می ذارن.اگه می خوای تشخیص بدی کدوم محمد داره نظر میده موس را بیار روی آدمک کنار اسم ها.
شاهین
۴ شهریور ۱۳۹۱چو ناکس به ده کدخدایی کند …. کشاورز باید گدایی کند :-D
علیرضا
۴ شهریور ۱۳۹۱به نظر شما خدمات پس از فروش لیفان 620 1800 سی سی خوبه یا نه ؟
علیرضا
۴ شهریور ۱۳۹۱به نظر من با این که شرکت تازه تاسیسیه خدمات پس از فروشش خوبه ولی می خواستم بدونم از نظر شما خدمات پس از فروشش چطوره ؟
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۱فکر میکنم خوب باشه.به قول دوستمون که میگفت اوایل که 206 اومده بود ایران خدمات پس از فروشش خوب نبود.یه مدت که گذشت به دلیل تولید قطعات بیشتر خدمات پس از فروشش خوب و استقبال زیادی از این خودرو شد.
امیر
۴ شهریور ۱۳۹۱چند روزه دنبال خرید لیفان 1600 هستم متاسفانه ظاهرا دیگه تولید نمیشه.فقط یک نمایندگی داشت که رنگش قرمز بود و قیمتش 23500
حالا که به خرید ماشین چینی هم راضی شدیم گریمون نمیاد.
3 تا از نمایندگیهای فروش به بنده گفتند1600 دیگه تولید نمیشه آیا کسی این موضوع رو تایید میکنه؟
من دنبال سفید یا مشکی 1600 هستم اگرسراغ داشتید لطفا خبر بدید.
ممنون.
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۱درسته دیگه تولید نمیشه.ولی شما میتونید با رفتن به این سایت ،قسمت خودرو و انتخاب بم خودرو-لیفان میتونید یه 1600 گیر بیارید.
محمد
۴ شهریور ۱۳۹۱ببخشید.تو گوگل سرچ کنید((سایت ایران تجارت))
مهدی 620
۴ شهریور ۱۳۹۱سلام
مرکزی خودش تحویل فوری داره ولی شایعه شده که به قیمت 27 میلیون 1600 رو میفروشه ولی شما خودتون زنگ بزنید و بپرسید.من خودم هم فردا زنگ میزنم.
شاید نمایندگی خسروانی هم داشته باشه.
احسان
۵ شهریور ۱۳۹۱سلام به نظر شما تولید 620 با موتور 1800 تا کی ادامه داره؟به سرنوشت 520 دچار نمیشه رو دستمون باد کنه!
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۱گفته شده سال 92 اتوماتش وارد بازار میشه.پس هنوز امیدی بهش هست.
امیر
۵ شهریور ۱۳۹۱520 ظاهرش مشکل داشت به همین خاطر ظاهرش هم تغییر دادند. بعدا به یه مشکل دیگه خورد که نتونست یورو 4 رو پاس کنه . ولی لیفان620 هم ظاهرش شکیل تره. هم موتورش قوی تر. هم یورو 4 رو پاس کرده.
قاسم
۵ شهریور ۱۳۹۱امروز رفتم نمایندگی تکمیل وجه رو انجام دادم – تحویل شهریور بودم . ولی رنگ مشکی ندارن رنگ سفید براق سفارش دادم .
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۱به نظر من هم سفیدش بهتره.
بهروز
۵ شهریور ۱۳۹۱سلام لیفان الان 1391/6/5توی شیراز 30 میلیونه ما یکیشو امروز خریدیم الان مشتری 30 و 500 پاشه . ماشین بدی نیست فقط شتابش کمه
امیر
۵ شهریور ۱۳۹۱مبارکت باشه
احسان
۵ شهریور ۱۳۹۱سلام من هم صبح نمایندگی رستمی بودم میگفت 30 تومن حالا پلاکش چند روز طول بکشه خدا داند.
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۱من یه جایی رو سراغ دارم پلاک شده شو میده 31 تومن.
احسان
۵ شهریور ۱۳۹۱ممنون از راهنمایی شما .
بهروز
۵ شهریور ۱۳۹۱سلام کسی میتونه بگه ایربگ لیفان خاموش میشه یا نه؟ اگه خاموش میشه چطوری باید خاموشش کرد.
ممنون
محمد
۵ شهریور ۱۳۹۱معمولا ایربگ سرنشین جلو و راننده کنار داشبورد زمانی که در سرنشین باز میشه یه دستگیره قرار داره که مثل دستگیره ی اجاق گاز هست و روی on و off قرار میگیره.احتمالا همونه.
سعید
۶ شهریور ۱۳۹۱توجه(خواهش میکنم حتما بخونید)
جالبه همه کارشناس تشریف دارن اینجا کسی از خودش نمیپرسه چرا این ماشین اینقدر قیمتش پایینه نسبت به امکانات. بهتره بدونید همه خودروسازهای چینی از مواد بسیار بی کیفیت و پلاستیکهای بازیافت شده استفاده میکنن که بسیار خطرناک و سرطانزا هستند بطوری که اخیرا محصولات دو کارخانه چینی در استرالیا فراخوانی شده و مردم دید بسیار بدی نسبت به این ماشینها دارند.در ایران البته همه(مخصوصا کارشناسها و مهندسین!!) به ظاهر اهمیت میدن…نتیجه اش هم همینه که تو کامنتها میبینیم. عصرخودرو : دو شرکت خودروسازی بزرگ خودروسازی چین 23 هزار دستگاه از خودروهای خود را به دلیل وجود پنبهنسوز سرطانزا در قسمتهای موتور و اگزوز آنها از بازار جمعآوری میکنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دو شرکت گریت وال موتور و چری این فراخوان را در بازار استرالیا اعلام کردهاند. این در حالی است که شرکت توزیعکننده خودروهای چینی در استرالیا اعلام کرده که وجود پنبهنسوز در این خودروها هیچ خطری برای رانندگان ندارد. در همین حال فراخوان خودروهای چینی در بازار استرالیا وجهه محصولات ساخت چین را در این کشور خدشهدار کرده است. استرالیا یکی از بازارهای خودروسازان چینی بوده که بهمنظور حضور قویتر در بازارهای بزرگتر از آن استفاده کردهاند. به نوعی میتوان بازار خودروی استرالیا را موش آزمایشگاهی خودروسازان چینی توصیف کرد. در سال 1989 میلادی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد که استفاده از محصولات حاوی پنبهنسوز در تولید خودرو و سایر محصولات صنعتی ممنوع است. چین از جمله کشورهایی است که استفاده از پنبهنسوز را در تولید محصولاتش ممنوع نکرده است.
امیر
۶ شهریور ۱۳۹۱دوست عزیز . اولا اسم اون دو شرکت معلوم شده.خدا رو شکر لیفان نیست.
دوما،قیمت ماشین در سطح جهانی کلا پایینه، ربطی به چینی و غیر چینی نداره. این سیاست خودروی ماست که خودرو هایی مثل پراید یا پژو اینقدر گران هستند.
این ماشین توی چین 12 هزار دلاره.ماشین های بقیه شرکت های اروپایی هم به غیر از چند مدل خاص همین قیمت ها رو دارن.
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۱آقا امیر راست میگه حالا که اسم اون دو شرکت معلوم شده لیفان نیست.دوماً یه کسی که عشق ماشینه جون خودشو بیخیال میشه.(شاید بعضی دوستان اینجوری نباشن)سوماً فقط ایرانه که ماشیناشو اینقدر گرون میده.کجای دنیا پراید رو 10 تومن میخرن.
امید
۶ شهریور ۱۳۹۱اگه تو این رنج قیمت بهتر از این ماشین پیدا می کنید بخرید و لحظه ای درنگ نکنید.
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۱باسلام
دوستان توجه کنند من کامنتو فارسی سلیس نوشتم یکبار دیگه با دقت بخونیدش نوشتم تمام خودروهای چینی این مطلب هم از سایت خودرو بانک قسمت لیفان 620 دراوردم توی کامنتهایی که یکی از دوستان نقل قول کردم حالا دوستانمیخوان قبول کنن یا نه هدف من فقط اطلاع رسانی بودههمین و بس( آنچه شرط بلاغ است با تو گفتم خواه پند گیر خواه ملال )
ابوذر
۷ شهریور ۱۳۹۱لطفا” نظرتون رو راجع به رنگ سفید یا مشکی لیفان 620 بدین :
منفی: سفید مثبت : مشکی
رضا
۷ شهریور ۱۳۹۱مناسفم برای خودمون که به جایی رسیدیم که سنگ سینه ماشین چینی رو می زنیم
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۱رنگ دلفینی 620 با انجین 1800 چه غوغایی میکنه تازهع کرج چراغ عقب تیونینگ و اسپرتش رو هم آوردن واقعا زیباست تنها مشکل من با این خودرو کلاچ(به گفته دوستان که با ول کردن اون ماشین خاموش میشه بجایی اینکه آروم در دور پایین حرکت کنه) ،خاموش شدن های ناگهانی و استارت نزدن که در بسیلری موارد در تیونینگ تالک هم بهش اشاره شده و شتاب پایین که گریبانگیر همه خودرو های چینی بغیر از MG هست
احسان
۷ شهریور ۱۳۹۱این موضوع رو باید بپذیریم که صنعت خودرو چین به سرعت در حال پیشرفت هست .ولی با این پولا چیزه دیگه ای بهتر از اینام گیر آدم نمیاد.