یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:
بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردهام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.
گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
فرشاد
۲۰ شهریور ۱۳۹۱نوید جان شاید درست نباشه اینجا تبلیغ سایت دیگه ای بشه اما بهترین سایت خودرویی ایران این هست tt.tuningtalk.com
علیرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۱اگه میگید شتابش از پارس ELX ضعیف تره پس حتما اندازه ال90 هستش یعنی 10.2 .
مهدی 620
۲۱ شهریور ۱۳۹۱نه آقا از l90 بیشتره
hesan
۲۸ شهریور ۱۳۹۱از ال90 خشگل تره اما ال نود از لحاظ شتاب از اینو ELX و زانتیا سر تره.
سامان
۲۱ شهریور ۱۳۹۱اگرال نودتوایران نیامده بود ماایرانی ها روزمان شب نمیشد
آرش
۲۱ شهریور ۱۳۹۱من این ماشینو دارم و قبلش هم پراید و پژو 405و206 داشتم …با صداقت کامل بگم این به نظر من از نظر زیبایی مسلما از اونها بالاتره!
نرمی از همه ماشینای ساخت داخل نرمتره!شتابگیری خوبی داره اما شاید در حد 206 تیپ 5 نباشه.ترمزها خوب هستند.سیستم صوتی بسیار بهتری از خودروهای داخلی داره.کولر از کولر 405 بهتره و کمتر به ماشین فشار میاره.ایمنی(تصادف نداشتم) طبق صادفهایی که دیدم مسلما از 405 یا پارس بهتره و کیسه هوا ها این مسله رو تضمین میکنه هرجند ایمنی 206 هم خوبه و اگه کیسه هوا داشته باشه دیگه تکمیله.
سیستم لامپها بسیار خوبه و سطح جاده رو کاملا روشن و بدون نقطه کور میزاره ایرادی که ما داشتیم رگلاژ نبودن ترمز دستی بود که صدا تولید میکرد و بعد از سرویس اولیه حل شد
باربد
۲۲ شهریور ۱۳۹۱سلام چرا اینقدر با ماشین چینی مشکل دارین؟چون داره تو بازار جای ماشین ایرانی رو می گیره؟ من اولش که یکی بهم پیشنهاد این ماشین رو داد گفتم ماشین چینی؟؟؟اصلا!!!ولی وقتی خریدمش اول اصلا راضی نبودم تا 5000 کیلومتر که خوب شد اوایل کشش زیاد خوب نبود ولی الآن خوبه آخه ال90 که یک پروژه شکست خورده هست هم شد ماشین؟توش می شینی فکر می کنی تو … نشستی
تو رو به خدا یکم منطقی باشید الآن لیفان کجاش مشکل داره؟چون چینی هستش؟آخه این دلیل شد؟اونایی که موندن لیفان بگیرن یا نه بگیرید. فکر نکنید از پیکان پیاده شدم و سوار لیفان شدم نه من قبلش یک سوناتای 1993 داشتم برای ماشیناتون بنزین سوپر بزنید یک پیشنهاد
کماندار
۲۴ شهریور ۱۳۹۱درست میگید.من هم موقع خرید بین این و ال90و پارس سال مونده بودم و اینرو انتخاب کردم و راضی هم هستم!کسایی که بد میگن اکه یه بار پشتش بشینن(اما دقت کنید که با ماشینای هم رنج قیمت خودش مقایسه کنید9مسلما این رو ترجیح میدید!
نوید
۳ مهر ۱۳۹۱آخه عزیز دلم شما که معتقدی یک خودروساز 100 ساله اروپایی بد تر از یک ماشین بی هویت و بی اصل و نسب چینی ( اونم چینی!!! ) ماشین می سازه بهتره اصلا اظهار نظر نفرمائید
چون حداقل ال 90 رو یک خودرو ساز معتبر با استاندارد های 2006 اروپا ( از لحاظ ایمنی و توانمندی موتور و فنی ) طراحی کرده و ساخته و فقط بخاطر اینکه قیمتش اقتصادی بشه به لوکس کردن ظاهر توجه نکرده ولی اون چینیه که همه ما می دونیم جنس چینی هیچ پشتوانه ای نداره و هیچ اعتمادی هم بهش نیست فقط بخاطر اینکه خوشگل تر ساخته و اصطلاحا بزک دوزک کرده بهتره؟؟؟؟؟!!!!!
همه این موارد که عرض کردم رو می تونید در سایتهای معتبر تست اتومبیل ها مثل euro ncap و … ببینید که اصلا این شرکت معتبر اروپایی خوروی مذکور را تست هم نکرده!!!!
کماندار
۳ مهر ۱۳۹۱این خودرو ال 90 که شما ازش دفاع میکنی اصولا مال شرق اروپا ساخته شده و اینی هم که توایرانه حتی نمیتونی بگی شرق اروپایی مسلما از اون ضعیفتره و بی کیفیت تر هست!ماشینی که وقتی توش میشینی حس میکنو تو اتوبوس ولوو ساخت ایران نشستی نه یک سواری!
pejman
۹ مهر ۱۳۹۱با سلام
جهت اطلاعتون تو تست euro ncap لیفان 620 تونسته به مقام 6 برسه . (مجله ماشین شهریور 91)
فرشيد
۲۳ شهریور ۱۳۹۱لیفان خودرو خوبی است، اگربرای خدمات پس از فروش آن اقدامات جدی در نظر گرفته شود.
Higuain
۲۳ شهریور ۱۳۹۱خودروهای چینی با توجه به سابقه بی کیفیت بودنشان نیازمند زمان در بازار ایران هستند. از نظر روانی تولیدات چین برای ما ایرونی ها کیفیت بالا نداره! ای کاش ما می تونستیم روندی که آقای اخوان از سال 1342 با ورود شورلت رامبلر (آریا و شاهین) به ایران شروع کرده بود رو ادامه می دادیم.
کماندار
۲۴ شهریور ۱۳۹۱یادآوری لازم است که زمانی که خودرو های کره ای هم در ابتدا وارد بازار ایران شدند و اون زمان ملت ماشینای المانی و زاپنی رو ماشینای شاخ بازار ایران میدونستن همین نظرات منفی و بد گویی ها برای تولیدات کره هم بود اما الان…
mhda69
۲۳ شهریور ۱۳۹۱سلام
تمام مشخصات فنی رو خوندم و همچنین نظرات دوستان از اول تا حالا…
فقط به یه قضیه ای خوب پرداخته نشد،سیستم صوتی لیفان1800 دقیقا چ امکاناتی داره؟؟؟؟
کیفیت صدای باندش چجوریاس؟؟ وضوح و قدرت صدا؟؟؟
خلاصه اینکه مث ماشین های ارزون قیمت باید بریم کلی خرج باند و… کنیم؟؟؟یا همون سیستم فابریکش توپه؟؟؟
مرسی
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۱سیستم باند و دستگاه صوت در مقایسه با توان فنی موتور و بدنه و غیره مسلما ارزشی برای بحث نداره.
آرش
۲۵ شهریور ۱۳۹۱ببین دوست عزیز اگه دنبال سیستم توپ هستی باید عوض کنی.ولی در کل اگه قانع باشی سیستم خوبی داره و خیلی ناامید کننده نیست.بیس نسبتا خوبی داره ولی انتظار وضوح خیییلی بالا نداشته باش.
علیرضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۱شتابش اندازه زانتیا هستش.
نیما
۲۴ شهریور ۱۳۹۱این حرفت دلمو شکوند..
زانتیا؟؟؟؟؟؟؟؟
کماندار
۲۶ شهریور ۱۳۹۱از زانتیا بیشتر نیست اما زانتیا هم برا ما ایرانیا شده بت!!یه ماشین که از نظر بدنه حرفی برا گفتن نداره و فوق العاده ضعیفه! تست تصادف در موسسه یورو ان کپ (euro ncap)ببینید به لینک زیر:
http://www.euroncap.com/tests/citroen_xantia_1997/16.aspx
و با پژو خودمون مقایسه کنید
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_406_2001/105.aspx
البته این پژو 406 هست که تفاوت خاصی در بدنه با پژو پارس یا 405 ایران نداره
kamikaze
۲۴ شهریور ۱۳۹۱لیفان خدمات پس از فروش خوبی نداره . قطعاتش بسیار بسیار نایابه و اگر کارتون به تعمیر گاه بیفته از خرید خودرو پشیمونتون می کنند . کاری که با من کرده اند.
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۱قطعاتش این طور هم که شما میگید نایاب نیست.ولی اینجور هم نیست که تو هر مغزه ای وجود داشته باشه . فقط نمایندگی های مجاز.
kamikaze
۲۵ شهریور ۱۳۹۱بابا یه ماه دنبال پمپ کلاجم نیست . تازه نمایندگی میگه برو خدا رو شکر کن پلوس ها مشکل ندارند وگرنه 3 ماه معطل بودی .
امیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۱جدی میگی؟ شما کدوم شهری؟
kamikaze
۲۶ شهریور ۱۳۹۱تهران
امیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۱نمایندگی جاده مخصوص چی میگه؟
آرش
۲۶ شهریور ۱۳۹۱سمند از این بهتره
Crash Test سمند جواب بهتری داده
مقاومت بدنه از مهمترین شاخصه های خودرو هست که مرگ و زندگی سرنشینان رو نعیین میکنه و رنگ و لعاب مطمئنن در مراحل بعدی قرار دارند.
کماندار
۲۶ شهریور ۱۳۹۱تو گوگل یه سرچ کن شاخ به شاخ سمند با پراید بعد ببین سمند خوبه یا نه!
امید
۲۷ شهریور ۱۳۹۱crash test وانت زامیاد از بنز و بی ام و بیشتره پس باید بگیم وانت زامیاد از بنز و بی ام و بهتره؟؟؟؟؟؟
آرش
۲۸ شهریور ۱۳۹۱مقاومت بدنه جای خود.ساخت بدنه ماشین های پیشرفته در جهت جذب ضربه وارده هست یعنی چی؟یعنی ماشین به گونه ای جمع بشه که نیرو صرف جمع شدن کاپوت یا صندوق بشه طوری که کمترین صدمه و نیرو به داخل راه پیدا کنه!
یعنی چی مهندس؟یعنی ماشینی که جمع نشه بیشتر نیرو به داخل انتقال پیدا میکنه.با اینکه میبینی ماشین هیچی نشده ولی سرنشین ها ضربه شدیدی دیدن!
کماندار
۱ مهر ۱۳۹۱آرش جان سمند شاید بدنه مقاومی داشته باشه خوب اما این بحثی که شما میفرمایید 25 سال پیش منسوخ شده!علت اینکه اونموقع فکر میکردن هرچی ماشین محکم تر باشه ایمنیش بیشتره خوب در نتیجه ماشینا سنگین هم بودن!اما به مرور زمان این نظر رد شد و دیدن که بحثی که باید مطرح باشه اینه کهباید خودرو تلفیقی از محکمی و ایمنی باشه این الزامی نداره که خودرویی که محکمه الزاما ایمن هم باشه(فورد اینو اثبات کرده)و از طرفی شما تست تصادف ماتیز رو تو euro ncapببین که اگه اشتباه نکنم 3 ستاره گرفته در حالی که خودرویی مثل پزو 405 2.5ستاره داره!!اونم 405 کیسه هوا دار!این یعنی ایمنی!!405 که من داشتم و یه 206 از عقب بهم زد و رادیاتورو جلوی ماشینش کلا به فنا رفت و 2 تا لک ناقابل گذاشت رو سپر ما اما میدونم همون 206 سرنشنانش جاشون امنتره تا 405!!تو تصادفای بزرگ این مشخص میشه نه تصادفهای با سرعت کم!
سهیل
۲۶ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه در جواب شما ارش جان باید بگم که متاسفانه اون تست ایمنی سمند تو موسسهeuroncapنبوده چون این موسسه معتبره وایمنی سمند مطمئنا از 206 و ال 90 پایینتره و خود من هم بعید میدونم که ایمنی ماشین های چینی از 206 و ال 90 بالاتر باشه
آرش
۲۷ شهریور ۱۳۹۱کماندار :
مطلبی که مد نظرت بود رو دیدم ولی هرچند شرایط تصادف کاملا واضح نبود ولی در هر صورت محل سرنشینان سمند آسیب جدی ندیده بود.
کماندار
۱ مهر ۱۳۹۱عزیزم شما میلتو بده من برات یه سری عکس بفرستم اگه اینارو ببینی نطرت بر میگرده!
آرش
۲۷ شهریور ۱۳۹۱سهیل جان در پاسخ به توضیح شما حرف شما رو تا حدودی قبول دارم مخصوصا قسمت پایین بودن مقاومت بدنه خودروهای چینی رو ولی کاش من هم یه موسسه Crash Test داشتم و سمند رو با 206 شاخ یه شاخ میکردم ( با سرعت شاخ به شاخ استاندارد جهانی ) که ببینی چه بلایی سر 206 میاد.
من تو جاده اکثرا تردد میکنم و نزدیک 100 الی 200 تصادف طی 5 سال گذشته با چشمان خودم از نزدیک دیدم. در بحث خودروهای داخلی به جرات میتونم بگم سمند کم تلفات ترین خودرو ایران در تصادفات هست.
آرش
۲۸ شهریور ۱۳۹۱آقا آرش میشه تست تصادف سمند و برای ما بذاری که دهنه ما بسته بشه؟البته ا یک موسسه معتبر.
فراموش نکنید 620 دارای 4 ستاره ایمنی هست سمند چند تا؟
امید
۲۹ شهریور ۱۳۹۱سمند 4- هم نمیگیره
آرش
۲۹ شهریور ۱۳۹۱اینم Crash Test سمند ، به نظر منطقی میرسه
http://www.youtube.com/watch?v=1fxEl9LrVSw
آرش
۳۰ شهریور ۱۳۹۱به نظر شما تو این فیلم کاپوت تا نصفه جمع میشه نشونه خوب بودنه؟یا اینکه نشونه اینه که موتور سر جای خودشه و به پایین و زیر هدایت نمیشه تا تمام نیرو رو انتقال بده داخل کابین؟؟
کماندار
۱ مهر ۱۳۹۱این تستی که از سمند میبینید اصولا اشتباه است!!چرا؟
چون اگه تو کراش تستهای معتبر دیده باشید فقط یک طرف جلوی خودرو به دیواره برخورد میکنه و به این صورت به اون نقطه فشار زیادی میاد و اسیب بیشتری میبینه که اگه خودتونم تصادف کرده باشید میدوند اغلب تصادفهای که از جلو صورت میگیره به یه طرف ماشین ضربه میخوره چون راننده سعی از فرار از تصادف داره…اما در کراش تست سمند کل جلوی خودرو به دیواره ای که تازه از نظر ارتفاع از خود خودرو بلندتره برخود میکنه که اشتباه است و این تست مرجع نمیشه که باشه!این مدل تست روی خودروهای حدود 25 سال پیش انجام میشد و الان تستهای مدل یورو ان کپ مطرح هستند!
علیرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۱یعنی این ماشین این قدر بده که شما میگید من خودم که یکی ثبت نام کردم.
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۱به حرف و حدیث ها گوش نکن ماشین ایرادی نداره. تنها مشکلی که هست اینه که ممکنه دو یا سه ماه دیر تر ماشین رو بهتون تحویل بدهند.زیاد تاریخ تحویلش مشخص نیست.
امید
۲۹ شهریور ۱۳۹۱آقا علیرضا 90 درصد اینایی که نظر میدن این ماشین رو ندارن از رو قیافه و مشخصاتی که یجا خوندن نظر میدن. بابا اینجا میان از لامبورگینی ایراد طراحی و مهندسی میگیره چه برسه به لیفان. من 1600 دارم خیلی هم راضیم ازش و تازه بعد از 3000 کیلومتر یواش یواش ماشین خودشو نشون میده
ali
۳ مهر ۱۳۹۱امید خان
لیفان ماشین پرخرجیه.شاید ماشین شما خوب دراومده ولی کلا ماشین خوبی نیست.اونایی که زیرزانتیا نداشتن خوبه براشون ولی بقیه دارن ریسک میکنن.البته اگر به خرج و اصتلاک اهمیت میدن!!مصرف بنزینش خوبه ولی وسهیل نه اصلا
علیرضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۱همین که لیفان 620 ها بیش تر بشن خدمات پس از فروشش هم بهتر میشه.پژو 206 هم که اوایل اومده بود ایران خدمات پس از فروشش خوب نبود.
سهیل
۲۸ شهریور ۱۳۹۱ارش جان شما که میگی کاش یه موسسه تست ایمنی داشتی تا 206 و سمند رو با هم شاخ به شاخ میکردی میخوام بت بگم که شاید تو اون تصادف 206 اسیب بیشتری میدید ولی باید ببینی چقدر اسیب به سرنشین وارد میشه چون این مهمه به نظر من سرنشینای 206 در مقایسه با سمند اسیب کمتری میبینن البته اینم بت بگم که من زیاد هم به این 206 که ایران تولید میکنه اعتماد ندارم که تو تست ایمنی بتونه 4 ستاره بگیره چون ممکنه این 206 که ما تو ایران میبینیم اون ایمنی فرانسه رو نداشته باشه ولی با همه این حرفا بازم من مطمئنم که ایمنی 206 از سمند و پارس و 405 بالاتره حتی اگه روی اینا ایربگ گذاشته شده باشه واینم نمیتونه زیاد ملاک درستی باشه که میگی تو جاده ها دیدم سمند تو تصادف اسیب کمتری دیده چون باید تو قضیه ایمنی کارشناسانه بحث شه و حتما اینم میدونی که محکم بودن ماشین دلیل بر ایمنیش نیست چون باید تو ماشین علم ایمنی به کار بره نه فقط یه بدنه محکم
کماندار
۱ مهر ۱۳۹۱سرنشینان 206کمتر آسیب میبینند من خودم شاخ به شاخ این 2 خودرو رو دیدم…206 (بدون کیسه هوا)و سمند LX
اشكان
۳۰ شهریور ۱۳۹۱سلام دوستان به نظر شما mvm530 بهتر است یا لیفان 620 اگر می دانید لطفا مرا راهنمایی کنید
قاسم
۱ مهر ۱۳۹۱سلام دوستان فقط ماشینی بگیرید که خدماتش هرجا که رفتید باشه ساعت 2 شب وسط بیابون موندم به خدا می خواستم ولش کنم وسط بیابون گول یکی دو سال اولش رو نخورید هرچند هرچی من بگم تا خودتون دچارش نشید باور نمی کنید چون منم همینطور بودم به هر حال خود دانید از من گفتن بود موفق باشید
علیرضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۱به نظر من لیفان 620 بگیر.اگه پول بیش تری داری 1800 که دیگه خیلی بهتره کلی هم امکانات داره ولی بعضی از ماشین ها که تولید داخل میشن کمی از قطعات شون روبر می دارن مثل گیربکس اتومات cvt که روی همین لیفان 620 بود ولی بعضی ها برای اینکه به ضررشون هست کمی از قطعات ماشین ها رو بر می دارن.
عماد
۱ مهر ۱۳۹۱ماشین های چینی نرم ترن، پرشتابن،امکاناتشون خوبه.
ولی ببینید می تونید اندازه ماشین های فرانسوی یا کره ای یا هر کشوری ازشون کار بکشیم
یا مثل ام وی ام (ماتیز چینی) بعد 6ماه گرفتار تعمیرگاه میشیم
کیفیت ساخت خیلی مهمه
hossein
۱ مهر ۱۳۹۱قرار نیست باهاش بار جا به جا کنیم یا مسابقه بدیم که .
متاسفانه فرهنگ استفاده از ماشین هم به خوبی بلد نیستیم !
عماد
۲ مهر ۱۳۹۱منم نگفتم مثل … ازش کار بکشیم ولی قرار هم نیست بزاریمش تو پارکینگ نگاش کنیم
متعادل باهاش رانندگی کنیم، در این صورت باید ببینیم که چه بازده ای داره
قضاوت کنیم مثل یه ماشین فرانسوی دوام داره؟!!
پيمان
۲ مهر ۱۳۹۱با سلام
من 1 ساله که لیفان 620 ، 1600 دارم. به تصادف نسبتا شدید داشتم که انصافا بدنه محکم ماشین نجاتم داد. متاسفانه خدمات پس از فروش ان خوب نیست. به نظر بنده موتور ماشین نسبت به بدنه ضعیف است. در این یک سال 2 بار سنسور کیلومتر آن را عوض کردم. از طرفی ماشین فاقد سینی زیر می باشد.
امیر
۳ مهر ۱۳۹۱سینی زیر چند سالی میشه که حتی از تولیدات بعضی محصولات BMW و TOYOTA هم حذف شده.
علی
۳ مهر ۱۳۹۱سلام من هم یک 620 دارم و نزدیک 18000 کیلومتر راه رفته ام کلا من هم راضی هستم فقط ماشینم مشکل پلوس دارد که درخواست هم داده ام ولی نمی دانم کسانیکه پلوس را عوض کرده اند مشکل ماشین حل شده یا نه چون اوایل می گفتند باز لرزش بر می گردد کسانیکه پلوس عوض کرده اند راهنمایی کنند با تشکر
ali
۳ مهر ۱۳۹۱سلام لیفان از نظر ظاهری وایمن بودن ماشین خوبی هست ولی واقعااز نظر مکانیک ضعیفه.1:پلوس سریع تاب برمیداره چون باریکه 2:فضای داخل گیربکس کمه و باعث بیشترداغ شدن وزودترخراب شدن دندها میشه. 3: سر سیلندرش ضعیفه که اگرامپر اب بالا بیاددیرمتوجه شی اول واشربعد سر سیلندروخراب میکنه..من روزانه با خیلیاش سرو کار دارم(مکانیکشم)
امیر
۴ مهر ۱۳۹۱به گفته چند تن از تعمیرکاران لیفان و همچنین چندی از مشتریان این مشکل در 1800 رفع شده و در ضمن مشکل سرسیلندر هم در برخی از ماشین های مدل 1600 دیده شده نه در همه.
کماندار
۳ مهر ۱۳۹۱پلوس های این خودرو گویا ایراد داره و اینطور که من از بعضی دارندگان این ماشین متوجه شدم برخی از اونها پلوس های لکسوس را با برش به این ماشین خورانده بودن ! و مشکل حل شده بود
آرش
۸ مهر ۱۳۹۱پلوس لکسوس؟ میشه کامل تر توضیح بدید؟
کماندار
۱۶ مهر ۱۳۹۱من همین قدر میدونم!یکی از اطرافیان یکی داشت و مشکل پلوس داشت و با پلوس لکسوس(البته داد براش تراشش دادن)مشکلش حل شد…من هم یکی از این خودرو دارم و مشکل پلوس نداشتم تا حالا
سینا
۴ مهر ۱۳۹۱سلام به همه دوستان. باید به همه کسانی که میخوان لیفان 620 با موتور 1800 گیرن بگم این ماشین واقعا نسبت به قیمتش ماشین عالیه .این ماشین اصلا قابل قیاس با تندر 90 .206.پرشیا.سمند.405 و …نیست .من اونها رو نفی نمیکنم هرکدوم محاسنی دارن اما اصلا به روز نیستند .اما لیفان واقعا به روزه و طراحی داخلش بسیار کارآمد و زیبا است .من این رو هم بگم مگه ماشینهای دیگه که تو ایران تولید میشن از این قبیل مشکلات مثل جلوبندی ،موتور و … ندارن ؟؟؟!!!مگهه لوازم تندر 90 ارزون هستند و راحت شما می تونید پیدا کنید شما یک لنت برای تندر 90 بخرید تا بفهمید تأمین قطعات یعنی چی.الان محصولاتی مثل 405 . پرشیا دچار مشکل کم کردن روغن هستند و شما دائم باید روغن به موتور اضافه کنید چرا چون یک واشر در سوپاپ اصلی ندارن تا مشکل رو برطرف کنند.هندلینگ لیفان قابل قیاس با زانتیا و خودروهای خانواده پژو تو ایران نیست .تو پیچها واقعا عالی عمل می کنه و موتور بسیار پرقدرتی داره .این رو هم بگم کارشناسان محترمی که نظر میدن لطفا واقع گرا باشید—-الان وضعیت بازار خودرو و صنعت خودرو تو ایران چه شکلیه .بابا ماشینهای عهد دغیانوس رو دارن به قیمت خون پدرانشون به مردم می فروشن بعد شما میگید لیفان داغ میکنه و…مگان که برای کارخانه رنو فرانسه است اگر زیاد تو ترافیک بمونید بعلت گرم شدن بیش از حد گیربکس خاموش میشه .البته تو مدل اتوماتش . بعد هم یک نکته من بگم کرمان موتور و صنایع وابسته به اون خیلی رفتار بهتری نسبت به ایران خودرو و سایپا با مشتریانشون دارن نمیگم بدقولی نمیکنن تو تحویل ماشین ولی خیلی مؤدبانه و با احترام رفتار میکنند .توصیه من به اونهایی که میخوان لیفان بخرن اینه که از خریدش تا مدتها راضی خواهند بود ..
کماندار
۴ مهر ۱۳۹۱حرف شما درسته و ملت ماچون اصولا با تغییر مخالفن!زورشون آورده که یکی بیاد جای ماشینای کهنه رو بگیره …تمام مشکلاتی که عنوان شده تو ماشینا ایرانیا هم هست یکی فرمونش ایراد داره یکی جلو بندی یکی سیستم برقش…بعضیا چنان ایراد میگیرن انگار مثلا سمند ایران بنز آلمانه این فرغون شغال تپه است!
امیر
۴ مهر ۱۳۹۱یه مشکلی که الان واقعا احساس میشه هم در بازار داخل هم در بازار ماشین های خارجی عدم تحویل به موقع ماشین هاست که جدیدا گریبان گیر شرکت های خودرو سازی گروه آریا (وولکس) و کرمان موتور(لیفان) رو هم گرفته و متاسفانه عدم پاسخگویی مسئولان ذیصلاح هم باعث شده تا حدودی مشتریان برای پیش خرید ماشین در ماه های بهمن و اسفند دچار نوعی شک و تردید شوند !
تا کنون هیچ پاسخ و رفتار منطقی از این دو شرکت که در شان خریداران باشد دیده نشده!
mohamad
۷ مهر ۱۳۹۱نمیدونم رو چه حسابی میگید بده؟؟؟نکنه میخواید بگید 206 سمند 405 و همه آت آشغالی ایران خودرو مشکل ندارن و فقط و فقط 620 ماشین بدیه چون چی!!؟؟؟شنیدیم که راهنماش خراب شده!!!!نه دوستان لطف کنید برید به نمایندگی های ایران فرقن(که چند ماشین تو دوره آب بندی موتور سوزنده/وقطعش نیست)یا شرکت های دیگه که موتورشون وسط خیابون افتاده زمین ویااونایی که تو حیاط ماشینشون نصف شب وقتی خواب بودن آتسش میگرفت و…اونایی که چرخشون در میرفت…اینا مشکل جانی ایجاد کردن ایراد نگرفتید ولی از لیفان بخاطر چینی بودنش ایراد میگیرد…حقتونه که ماشینای موزه رو هنوز سوار شید که به قیمت جونتون بتون میفروشن…یا حق…….
کماندار
۷ مهر ۱۳۹۱دقیقا تا حلا چندتا پژو و … ج.ن ملتو گرفته اتیش گرفته ..کپسول گازش ترکیده…همین 1 هفته پیش یه اشنا های من سمندش فرمونش یه قطعه کوچک میخواست صدا میداد …نبود که عوض کنه!سمندشون که میگن خودرو ملی بنابراین نمیتونید بگید این ایرادا مختص این خودروهای چینی که از نظر من اینا از داخلیا خیلی بیشتر ارزش دارن
nightwalker
۷ مهر ۱۳۹۱داداش اینا وقتی به زانتیا مدل 1998میگن سالار این از سرشونم زیاده…بنده خدا ها 20سال از دنیا عقبن…شما هم خودتو ناراحت نکن درست نمیشه این نمیخوان اپ دیت بشن میخوان عتیقه بمونن…اینا هیچی از ماشین سر در نمیارن فقط بلدن بگن چون چینیه بده تعصب چشمشونو کور کرده…
مهدی
۷ مهر ۱۳۹۱این ماشین نسبت به قیمتش عالیه حرف نداره.
ایمان
۷ مهر ۱۳۹۱با سلام
مصرف واقعی این ماشین در شهر و جاده چنده؟
امیر
۸ مهر ۱۳۹۱در شهر حدودا بین 7.5 تا 8 یا 8.5
مهران
۸ مهر ۱۳۹۱سلام
من یک لیفان 2012 تحویل دیماه 90 دارم که الان 14000 کارکرد داره، به طور کلی ازش راضی هستم، تو متن بعضی از دوستان خوندم زیاد ایراد داره، ولی من به عنوان یک ماشین باز بهتون می گم غیر از کولر و پلوس ایرادی نداره، پلوس رو که نمایندگی بعد از یک ماه عوض می کنه، کولر رو باید تحمل کنید خیلی باحال نیست، من قبل از این ماشین پراید، سمند، 206 اتوماتیک، مزداد 323 تیپ 3 داشتم، از لحاظ ظاهر بهتر از همه بوده، ترمز خوبی داره، بسیار کم مصرفه تو جاده با 58 لیتر من 1070 کیلومتر رفتم از تهران تا نزدیک سیرجان با سرعت 110 نصف مسیر هم کولر روشن بود، کولر موقعی که افتاب از روبرو باشه خنک نیست، شتابش هم خوبه و …
امين
۱۰ مهر ۱۳۹۱محشره ماشین صفر بگیری یک ماه بعد پلوس عوض کنی تازه کولرشم باید تحمل کنی برادر مزدا رو دادی اینو گرفتی ای ول
کماندار
۱۰ مهر ۱۳۹۱شما اینو با پارس مقایسه کن بعد بگو بده!!!اره دیگه باید با هم قیمت خودش مقایسه کنی نه مثلا با مزدا 3 که الان 70 تومنه!میدونم نشستی پشت این ماشین اگرنه مسلما این نظرو نمیدادی
omid
۱۱ مهر ۱۳۹۱واقعاً محشره