کرمان موتور فروش لیفان ۶۲۰ را با موتورهای جدید ۱۸۰۰ سی سی آغاز کرده است. موتور نمونه های استاندارد ۱.۶ لیتر حجم و ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارد. این در حالیست که تاکنون موتور ۱.۸ لیتری در تولیدات خود لیفان چین نیز روی این مدل مشاهده نشده است و لااقل در سایت این تولید کننده و سایر سایتها دیده نمی شود! در عوض مدل ۷۲۰ دارای یک موتور ۱.۸ لیتری است که ۱۳۱ اسب بخار نیرو و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
گیربکس نمونه چینی این خودرو ۵ دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT است که جای خالی این نوع گیربکس در تولیدات داخلی آشکار است. ظاهرا کرمان موتور تصمیم گرفته بجای تولید مدل لوکستر و بزرگتر لیفان ۷۲۰ که قیمتی برابر ۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار دارد، از موتور آن در برادر کوچکتر آن استفاده کند (البته مدل ۷۲۰ هم هنوز در خط تولید انبوه کارخانه چینی قرار نگرفته است).
تحویل این خودرو از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و پیش فروش آن با پرداخت دو مرحله ای ۱۳ و ۱۲ میلیون تومانی در جریان است. بنابراین قیمتی حدود ۲۷ میلیون تومان برای این خودرو قابل پیش بینی است که نسبت به قیمت لیفان ۷۲۰ هم گرانتر خواهد بود!
در همین ارتباط بخوانید:
رضا
۱۷ آبان ۱۳۹۱باید به برنامه 20:30 خبرداد تا مثل برنامه دیشب که مشکلات شرکت ام وی ام توسط خریدار مطرح شد مشکلات کرمان موتور نیز مطرح شود .
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۱همه کسانی که ثبتنام کردند تو سایت tt نوشتند که دیگه اصلا حالشان از این ماشین به هم میخوره.از تاخیر ها مشکلات خودرو, لوازم یدک, تعمیرات و …
—————————————————–
کرمان موتور مطمئن باشه که خریداران متعهد میشوند که هر کسی قصد خرید لیفان رو داشت , اون شخص رو از نحوه مدیریت تحویل, تاخیر ها و بد قولی ها مطلع کنند .تا اینجوری تو هچل نیفته
پژمان
۱۷ آبان ۱۳۹۱تو تیر ماه که ثبت نام کردیم دلار 1800 بود کی ضرر و زیان ما رو تقبل میکنه اگه اون موقع دلار میخریدیم الان سرمایه 50 م داشتیم نه 40 م کرمان خودرو با این تاخیر تو تحویل خودروها باید جواب گوی ضرر ما باشه
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۱احمد جان شرکت نمیتونه به شما پیشنهاد انصراف از ثبتنام یا تیدیل آن را بده . چون در اون صورت اولا اعتبار خود شرکت زیر سوا میره(اولین چیزی که به ذهنتان میرسه اینه که الان هم شرکت اعتباری نداره که بخواد از دست بده!) و ثانیا اگر قرار باشه مثلا یک گروه , فرض کنیم آبانی ها رو بگن که شما بیاید از ثبتنام انصراف بدید , از آبان به بعد همه ثبتنام ها باید ملغی شود . نه اینکه فقط آبان لغو بشه و بعد به آذری ها خودرو را تحویل بدهند . بالاخره شرکت باید نتیجه بگیره که یا توانایی تحویل این خودروها را دارند یا ندارند که در صورت نداشتن این توانایی کلا باید بی خیال لیفان 620 بشوند.منظورم رو خوب رسوندم؟
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۱این رو هم در نظر بگیرید ک کرمان موتور در حال ثبتنام تحویل بهمن و اسفند لیفان 1800 هست و از طرفی هم همین دو هفته پیش , ثبت نام تا تحویل خرداد x60 شاسی بلند رو هم انجام دادند . پس نشان دادند که هیچ مانع و محدودیت قانونی در این راه وجود نداره و این ها همه بهانه است برای کش دادن قضیه و سود بردن بیشتر .و گرنه چرا ثبت نام x60 هفته پیش در عرض چند ساعت تا سال 92 پر شد . بالاخره یا محدودیت وجود داره یا نداره . نمیشه که بگیم این محدودیت یه ذره برای 620 1.8 وجود داره و برای x60 وجود نداره ! این سیاستی که پیش گرفتند در تناقض کامله و واقعا جای بسی تبسم داره!
احمد
۱۷ آبان ۱۳۹۱انشاالله که اینجوری باشه. از بس انتظار کشیدیم بدبین شدیم.
رضا
۱۷ آبان ۱۳۹۱لطفآ راهنمایی کنید نام کامل سایت tt چیه که باید وارد این سایت شد.
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۱برای ورود به این سایت کافیه در گوگل بنویسید :
تیونینگ تاک
وقتی وارد سایت شدید باید به قسمت کلوپ خودرو های چینی و سپس لیفان وارد شوید . در آنجا هم مسائل و مشکلات ثبت نام لیفان 620 را میتوانید مرور کنید و یا در صورت عضویت نظر خودتان رو درج کنید.
پیام
۱۷ آبان ۱۳۹۱در ارزیابی خودروهای تحویلی مهر ماه پشت سر آوانته و در رده هشتم جدول در حالی به لیفان620(1800)بر می خوریم که این محصول چینی توانسته کیفیت بهتری در مقایسه با سمند و پژو405وپارس کسب کند.با این حال فقط آب در لیفان نفوذ نمی کند و این محصول در سایر معیارها نمره منفی دارد و بیشترین آن نیز به بدنه مربوط می شود.این خودرو همچنین بیشترین نمره منفی را در سیستم تعلیق بین تمام خودروهای تحت ارزیابی مهر ماه دارد.
(این ارزیابی بین19 خودرو داخلی انجام گرفته)
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۱حرفتان کاملا درسته . ولی اگه یه مقایسه بکنید میبینید مثلا نسبت به 206 در تزیینات داخل با وجود اینکه سانروف داره و امکانات دیگه نمره منفی بیشتری گرفته ! این در حالیه که 206 تزیینات داخلی خاصی نداره . من نمیدونم ملاکشان در این نمرات منفی که دادن چی بوده ؟
همینطور درباره سایر مطالب …
hossein
۱۸ آبان ۱۳۹۱به مزدا 3 نیو هم توی رنگ 15 تا منفی داده!!!!!!!اونوقت به سمند 3 تا منفی داده !!!!!
یعنی واقعا کیفیت رنگ مزدا 3 نیو تا این حد از سمند پایین تره؟
آریو
۱۹ آبان ۱۳۹۱دوستان اصلا این جدول رده بندی کیفی رو ملاک مقایسه قرار ندین . من نمیدونم کسانی که این نمرات رو میدن بر چه اساسی این کارو میکنن؟ حتی در نمراتشون قسمت اعشاری هم مینویسن که هر کی ندونه بگه چقدر دقیقه!!!( یادمه برنامه 90 هم یه مدت گیر میداد به اون استادیوم هایی که تعداد تماشاچیان رو به دقت رو اسکوربرد میزدن . مثلا مینوشتند 36532 نفر .) صحبت های آقای گرامی هم در سایت تی تی در مورد این جدول جالب بود که براتون کپی پیستش میکنم
بالاخره با جا افتادن این خودرو و شاید توافقات خاص ! و البته در غیاب انواع 206 ، لیفان 620 توانست به محل قابل قبولی در جدول دست پیدا کنه !
البته با مقایسه جدولهای مهر پارسال و امسال این سوالات برام پیش اومده :
چرا امتیاز منفی فنربندی،تعلیق و فرمان (بدون هیچ تغییری) از 7.5 به 15.6 افزایش پیدا کرده ؟
ترمز بدون هیچ تغییری از 5.4 به 3.3 کاهش پیدا کرده .
تجهیزات الکتریکی از 5.6 به 2.5 کاهش پیدا کرده .
تزئینات داخلی و خارجی از 6.9 به 10 افزایش پیدا کرده .
صداهای غیرعادی از 10 به 0.6 کاهش پیدا کرده !!
بدنه از 8.1 به 17.5 افزایش پیدا کرده !!
بحث بجا بودن تفاوت امتیاز منفی موتور و انتقال قدرت از 15 به 1.3 در آینده قابل انجامه .
امیر
۱۹ آبان ۱۳۹۱مقایسه پارسال با امسال جالب بود.دقت نکرده بودم
Ali reza
۱۹ آبان ۱۳۹۱سلام بر دوستاران لیفان 620-1.8
تعدادی از دوستان بر سر تحویل ماشین در تاریخ مورد نظر ناراحت هستند .
بنظر من از کرمان موتور داخل این جمع بوده ومطالعه می کنند.
خواهشمند است از دوستان گرامی طرح جدید یاد کرمان موتوریها ندهید ما صبور هستیم وبالاخره ماشینها راتحویل می گیریم .
این صورت عملکرد کرمان موتور لطمه به خودش در میان مشتریان جدید می زند
بهترین تبلیغ …عملکرد یک مجموعه هست
باتشکر
امیر
۱۹ آبان ۱۳۹۱من متوجه گفته شما هستم و شرایط کرمان موتور هم کاملا درک می کنم ولی به هر حال در یک بازار رقابتی ، شرکتی موفق تر است که در این گونه شرایط به فکر خریداران و نگران وضعیت آنها باشد .مخصوصا شرکت های خصوصی.
اگر آنها به جای اینکه به این شرایط به دید بحران نگاه میکردند به آن به چشم یک فرصت نگاه می کردند مسلما تا به حال چنان اعتباری پیدا می کردند که بیا و ببین . ولی به نظر من آنها از این فرصت استفاده کافی را نبردند.
چه زیبا پوریای ولی در این باره میگه :
تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن
به دمی یا درمی یا قدمی یا قلمی!
اگر بتوانیم با این دید و اینگونه به جهان نگاه کنیم و واقعا وجدان کاری به خرج دهیم، خواهید دید که چنان لذتی به انسان دست میدهد که هیچ گاه خسته نخواهد شد از خدمتی که به خلق خدا انجام میدهد .
به امید روزهای بهتر
رضا
۲۰ آبان ۱۳۹۱کرمان موترر به اندازه کافی ماشین تولید شده و قطعه برای تولید ماشینهای جدید داره، متاسفانه کرمان موتور هم برای اذیت مشتریان جا پای ایران خودرو و سایپا گذاشته که محبوبیتش بین مشتریانش که یکی از آنها خود من هستم کم شده است ، حتی من به دیگران نیز توصیه میکنم که دنبال کرمان موتور نروند ، قیمت راکه بالا بردند دیگه چی می میگن .
امید
۲۰ آبان ۱۳۹۱باسلام
آیاثبت نامی شهریورماه ماشین تحویل گرفته،خواهشمنداست اگرکسی تحویل گرفته،ازکدام نمایندگی اعلام کنید
مهدی
۲۰ آبان ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت دوستان عزیز ؛ من عزیزانی را که بصورت احساسی قضاوت می کنند درک میکنم ؛ ولی باید واقع بین بود که شرکت کرمان موتور هم مدیران ارشدی دارد که فقط به فکر افزایش سود خود هستند و اگر تاحالا ظاهرا برخورد بهتری در مقایسه با ایران خودرو و سایپا با مشتری داشتند به خاطر وضعیت بازار بوده ؛ حال همگی به چشم خود دیدیم که به محض گل آلود شدن آب در مدت زمان بسیار کوتاهی چطور ورق بازی آنها هم برگشت و عبارتهایی همچون برو هرکاری میتونی بکن یا همینی که هست را با وقاهت هرچه تمام به مشتری که چند ماه منتظر یک خودرو درجه 4 چینی بوده تحویل می دهند این در حالی است که چند ماه پیش همین نمایندگیهای فروش چهت فروش لیفان به مشتری التماس می کردند!!! سازمان حمایت از مصرف کننده با سکوت کامل در برابر این موضوع ناکارآمدی خودشو به همه داره ثابت میکنه
مهدی
۲۰ آبان ۱۳۹۱دلیل اصلی تاخیر در تحویل لیفان افزایش قیمت آن است که در حال حاضر چون شرکت با مبالغ زیر 30 میلیون آن را پیش فروش کرده ولی قیمت آن در خود نمایندگی تا 39 میلیون فروخته میشه؛ به راحتی میشه فهمید که فروش نقدی خودروهای تولید شده توسط دلالهای خودشون به مردم سود بیشتری داره تا تحویل خودروهای مشتری که چند ماه تو نوبت بودن ؛ شما هروقت که تشریف ببرین نمایندگی میگه ماشین تحویل فوری نداریم ولی یکدونه دارم مال مشتری گذاشته واسه فروش 39 یا 38 میلیون که این حتی بیشتر از قیمت مصوب جدید است ؛ شرکت کرمان موتور خودش عامل اصلی افزایش قیمت و تاخیر در تحویل ؛ نوسانات ارزی و غیره فقط بهانست کا متاسفانه دولت داده به دست خودرو سازها
رضا
۲۰ آبان ۱۳۹۱خیلی از دوستانی که لیفان520 و 620 دارند از کمبود قطعات یدکی، تعمیرگاهای مجازبه تعداد محدود ، نداشتن خدمات در شهرستانهاو جاده ها و خوابیدن مدت زیاد ماشین در تعمیرگاه مرکزی به دلیل نداشتن قطعه و تهیه بسیار دشوار قطعات در بازار آزاد با قیمت بسیار بسیار گران ناراحت هستند ، حال مسئولین کرمان موتور که تا قبل از مهر ماه در به در دنبال مشتری جهت فروش خودروهای بی کیفیت خود بودند الان با گران شدن خودرو مشتریان را سر کار گذاشته اند .
منوچهر
۲۰ آبان ۱۳۹۱باسلام خدمت تمام دوستان گرفتارکرمان موتورمن ثبت نامی اردیبهشت وتحویل شهریوری هستم به خداخسته ازرفتن مکرربه نمایندگی واداره تحویل شدم به قول یکی ازدوستان کاش موقع خرید گول چرب زبانی نمایندگی رونخورده بودم که شرکت متعهدبه قراردادهست نمایندگی میگه برواداره تحویل اونجامیری میگه برودفترمرکزی معلوم نیست تواین شرکت چه خبره واقعا شرم اوره حیف همون مبلغ کمی هم کهبه این به اصطلاح خودروسازدادیم
فرید
۲۰ آبان ۱۳۹۱دوستان ببخشید میخواستم بدونم الان تحویل های چه ماهی رو دادن؟؟
هژبر
۲۱ آبان ۱۳۹۱من داداشم دو هفته قبل ماشینش رو تحویل گرفت با نزدیک دو ماه تاخیر،هیچ مشکلی از لحاظ خط تولید و..ندارن تو پارکینگ کرمان موتور طبق گفته مطلعان پر از لیفان ۶۲۰هستش.شرکت فقط داره مشتریاشو سر میدوونه تا اونا خسته بشن و انصراف بدن اونا هم ماشین رو ببرن تو بازار آزاد ۱۰ تومن سود اضافی به جیب بزنن،به هیچ عنوان انصراف ندین هر روز زنگ بزننین به شرکت کلافشون کنین،سازمان حمایت از مصرف کننده هم که قربونش برم …
hossain
۲۱ آبان ۱۳۹۱اخبار بی بی سی دیشب خبر درگیری و اعتصاب کارکنان کرمان موتور رو پخش کرد. گویا به دلیل اخراج تعدادی از کارکنان کرمان موتور کارگران اعتصاب کرده بودند و چند خودرو رو در محوطه کارخونه تخریب کردند و نیروی انتظامی وارد کارخونه شده و قصه رو خوابونده و فعلا خبر دیگری در دست نیست. البته این صحنه های درگیری نشان دهنده واقعیت های حاکم در کرمان موتور بود.
arash
۲۱ آبان ۱۳۹۱من احساس میکنم چون دیگه ماشینا رو داره وارد میکنه احتیاج به کارگر نداره و به همین خاطر داره اخراج میکنه البته فقط حدس میزنم.شاید درب کارخونه رو هم ببنده و بشه وارد کننده صرف
امیر
۲۱ آبان ۱۳۹۱با سلام میخواستمنظر دوستان را در این مورد بدونم که لیفان 1600 صفر رو ترجیح میدهند یا مگان مدل پایین تر در رنج قیمت لیفان صفر؟راهنمایی فرمایید با تشکر
امیر
۲۱ آبان ۱۳۹۱من که بین لیفان 1.6 و مگان مسلما مگان رو بیشتر میپسندم . هم قطعات یدکش تو بازار هست هم تعداد نمایندگی های معقولی در سطح شهر ها داره
آرش
۲۲ آبان ۱۳۹۱امیر جان من خودم لیفان 1600 دارم واقعا باهاش حال میکنم و نمی فروشم ولی شاید مگان کارکرده از هر لحاظ سالم گزینه بهتری باشه
امیر
۲۱ آبان ۱۳۹۱سلام کسانی که ماشین لیفان 1600 احویل گرفتن گارانتی این ماشین چند کیلومتر هستش ؟
آرش
۲۲ آبان ۱۳۹۱50,000 کیلومتر یا 2 سال هر کدوم زودتر واقع بشه
احسان
۲۱ آبان ۱۳۹۱تحویل شهریوری ها حداکثر تا پایان آذر خوردوی خود را تحویل می گیرند .
امیر
۲۲ آبان ۱۳۹۱مرسی آرش جان
امیر
۲۲ آبان ۱۳۹۱احسان جان این خبر را که شهریوری ها تا آخر آذر تحویل میگیرند از کجا گرفتی ؟
فرهاد2
۲۲ آبان ۱۳۹۱اقا احسان لطفا بگو تحویل مهری ها کی میشه
ایا منبع خبر موثق است و می شود به این خبر اعتماد کرد یا نه
اداره تحویل میگه هنوز اندر خم تحویل مردادی ها موندن چه رسد به تحویلهای مهر
احسان
۲۲ آبان ۱۳۹۱مدیر عامل آقای علینقی
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۱این آقای علینقی رو از کجا پیداش کردی آقا احسان ؟!!
کرمان موتور داره بزرگترین اشتباه مدیریتی و بازاریابیشو انجام میده ؛ در این گرانی خودروهای خارجی میتونستن با پایبندی به تعهد به مشتریان فروش زیاد با سود کمتر داشته باشن ولی در دراز مدت خودشو به عنوان یک برند محبوب با توجه به کیفیت بهتر محصولاتش نسبت به ایران خودرو و سایپا بین مرد معرفی کنه ؛ ولی افسوس که دیدگاه مدیران ایرانی کوتاه مدت و مقطعی است . مدیران کرمان موتور باید بدونن که شرکتشون یک شرکت خصوصی است و اگر قرار باشه تحقیق و تفحص از خودرو سازا انجام بشه یا سازمان حمایت بخواد کاری انجام بده مطمئن باشن اول شرکتای خصوصی هستن که حسابی نقره داغ میشن .
فرهاد
۲۲ آبان ۱۳۹۱به نقل از سایت تابناک:
به گزارش خبرگزاری فارس، گلایه همیشگی برخی تولیدکنندگان نسبت به وضعیت نامناسب تولید با هدف افزایش قیمت فروش محصولات در حالی هر روز بیشتر از روزهای قبل است که عدم عرضه به روز تولیدات آنها در بازار، این سوال را ایجاد میکند که چرا با وجود کمبود نقدینگی این واحدها، اقدامی برای فروش محصولاتشان صورت نمیگیرد و اصولاً دلیل محدودیت عرضه محصولات از طریق شبکههای رسمی فروش چیست؟
خودرو از جمله محصولاتی است که طبق آمار وزارت صنعت طی 6 ماهه اول امسال با کاهش 42 درصدی تولید روبرو بوده است. در این شرایط آمار دقیقی از میزان عرضه خودرو به بازار و روش این نوع عرضه ارائه نشده اما توقف طولانی مدت عرضه خودرو به بازار توسط شرکتهای خودروساز از طریق شبکه فروش رسمی نشان میدهد عرضه خودرو توسط خودروسازان با قیمتهای مصوب طی نیمه اول امسال بسیار کمتر از میزان تولید شده در این مدت است.
در واقع عرضه باید نسبت به قبل نصف میشد اما به نظر میرسد کاهش عرضه بسیار بیشتر از این میزان است. هر چند ممکن است برخی، علت این محدودیت را عمل کردن خودروسازان به تعهدات قبلیشان اعلام کنند اما حتی تعهدات قبلی نیز نمیتواند باعث توقف چندماهه عرضه خودرو شود. جریمه شدن برخی شرکتهای خودروساز به دلیل احتکار خودرو و یا عرضه آن خارج از شبکه فروش رسمی، مؤید این موضوع است.
امیر
۲۳ آبان ۱۳۹۱دوستانی که خودرو خودشان رو تحویل میگیرند با لوازم کامل تحویل گرفتند دیگه؟
چون یادمه اوایل GPS رو ناقص تحویل میدادند و برای نصب GPS مبلغ اضافه ای درخواست می کردند یا مداد lcd رو تحویل نمیدادند .یا به قول یکی از دوستان در سایت tt ریموت ماشین رو هم تحویل نمیدادند!
رضا
۲۳ آبان ۱۳۹۱واقعاٌ خیلی لطف میکنن با پول هنگفتی که از افزایش قیمت خودرو نصیب کرمان موتورشد متعلقات خود ماشین رو تحویل میدن امیدواریم بجای وعده های سر خرمن مشتری مداری را پیشه کنند نه مشتری فراری را .
ناصر
۲۳ آبان ۱۳۹۱سلام دوستان.با توجه به نوسانات دلاراحتمال کاهش قیمت خودروی فوق هست یا نه.ضمنا با قیمت کنونی که فکر کنم طی 1ماه گذشته از22 م به 32م رسیده توجیه دارد یا دنبال خودروی دیگری باشم.
omid
۲۵ آبان ۱۳۹۱با 32 میلیون از این ماشین بهتر پیدا نمیشه. همکار من 2 هفته گشت . همه ماشین چینی هارو رفت یکی یکی نمایندگی هاشون سوال کرد و از جلو ماشین رو دید. پژو 206 رو هم که میشناخت از قبل آخر سر هم رفت یه 4500 تا کارکرده 1600 خرید 31.800.000. من خودم لیفان دارم از اول بهش پیشنهاد دادم بعد از 2 هفته گشتن آخرشم همین لیفان رو خرید. دیگه الان با زیر 35 میلیون بهتر از لیفان نیست