کرمان موتور فروش لیفان ۶۲۰ را با موتورهای جدید ۱۸۰۰ سی سی آغاز کرده است. موتور نمونه های استاندارد ۱.۶ لیتر حجم و ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارد. این در حالیست که تاکنون موتور ۱.۸ لیتری در تولیدات خود لیفان چین نیز روی این مدل مشاهده نشده است و لااقل در سایت این تولید کننده و سایر سایتها دیده نمی شود! در عوض مدل ۷۲۰ دارای یک موتور ۱.۸ لیتری است که ۱۳۱ اسب بخار نیرو و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
گیربکس نمونه چینی این خودرو ۵ دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT است که جای خالی این نوع گیربکس در تولیدات داخلی آشکار است. ظاهرا کرمان موتور تصمیم گرفته بجای تولید مدل لوکستر و بزرگتر لیفان ۷۲۰ که قیمتی برابر ۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار دارد، از موتور آن در برادر کوچکتر آن استفاده کند (البته مدل ۷۲۰ هم هنوز در خط تولید انبوه کارخانه چینی قرار نگرفته است).
تحویل این خودرو از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و پیش فروش آن با پرداخت دو مرحله ای ۱۳ و ۱۲ میلیون تومانی در جریان است. بنابراین قیمتی حدود ۲۷ میلیون تومان برای این خودرو قابل پیش بینی است که نسبت به قیمت لیفان ۷۲۰ هم گرانتر خواهد بود!
در همین ارتباط بخوانید:
شاهین
۱۰ تیر ۱۳۹۱من قبل این ماشین زانتیا داشتم اون که سالاره میلاد جان اصلا با این اشغالا مفایسه نکن
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱از آریو تشکر می کنم چون خواستم معایب زانتیا رو بنویسم و دیدم ایشان قبلا نوشته :
معایب:
1-مصرف سوخت زیاد(خیلیزیاد)
2-خرابی های زیاد و پرهزینه در قسمت تعلیق (گوی)
3- استهلاک فجیع
4-هزینه تعمیر و نگهداری بالا
5-طراحی قدیمی و تکراری
6- امکانات کم نسبت به ماشینهای جدید
در مقابل مصرف لیفان پاییت تر و کم هزینه تره.طراحی اون جدیده و کسی که تا حالا این ماشین رو ندیده باشه در نگاه اول اصلا نمیفهمه این ماشین چینیه. کم صدا در موتور . واقعا با این تخفیفی هم که برای فروش میدن عالیه
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱سلام موافقم لیفان 620 1800 خریدیم، راحتی و امکانات از سان روف و دوربین عقب و… گرفته تا بلوتوث چیز های دیگه نصبت به قیمتش با زانتیا خیلی سر تر هست…
بازم کلی امکانات و چیز های رفاحی دیگه ای داره که نگفتم…
رضا ب
۱۳ تیر ۱۳۹۱دادش فیلمای سالارو برو تو یورو ان کپ ببین…جفتشون آشغالن اگه آشغال نبودن به ایران وارد نمیکردند
میلاد
۱۰ تیر ۱۳۹۱شاهین نمیدونم این چینی چیش خوبه که اینقدر پول بدی پاش
اینا دیدن 4تا امکانات داره با قیافه بروزتردیگه فکرمیکنن ماشین خوبیه نه گول نخورین دوستان
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱شما بگو ماشین خودت چیه تا عیب هاش رو بریزم به پات!
دوست عزیز هر ماشینی عیب زیادی داره ولی طبق اطلاعات مندرج در سایت های خودرو بهترین ماشین مونتاژی چینی داخل کشور همین 620 خودمونه .
hossein
۱۱ تیر ۱۳۹۱دیگه از ماشین چی میخوای . یکی قیافه میخوای یکی امکانات اون یکی هم قدرت موتوری خوبه که خوشحالم شما دو تا از این ها گفتی
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز من که تا الآن باهاش مشکلی نداشتم،در ضمن چین جنس خوب و بد داره، مثلا 80 % لنت ترمز خودرو های ایرانی چینی هستن ولی با کیفیتش
انقدر بد بین نباش
شرکت هست تا شرکت
در ضمن کرمان موتو نمیاد سرمایش رو رو چیز ازلکی بزاره که
مثلا قبلا دو سیلو رو تولید میکرد،
اون بد بود؟!
امید
۱۱ تیر ۱۳۹۱با سلام
واقعا من موندم چه کار کنم لیفان صفر 620 با موتور 1800 بخرم یا یک ماشین چندسال کارکرد؟ رنج مبلغ موجودی من 25 میلیونه. موتور 1600 با 1800 چه تفاوتی داره . هرکسی واقعه اطلاعات داره من رو راهنمایی کنه . از شما متشکرم
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱امید جان زانتیا ماشین خوبیه ولی دیگه تولید نمیشه .
من که به شخصه حاضر نیستم لیفان 620 فول آپشن رو به ماشین دست دوم ترجیح بدم . شاید زانتیا از لحاظ نرمی و سرعت خوب باشه ولی لیفان هم از لحاظ نرمی و سرعت خوبه . یه اشکال بدی که زانتیا داره اینه که مصرف به مراتب باللاتری نسبت به لیفان 1800 داره .
در ضمن لیفان رو نمیشه یه ماشین چینی دونست . چرا که طراحی دیف اون توسط bmw و طراحی موتور اون توسط انگلستان انجام شده و این ها به درخواست چین بودخ و چین درصد کمی تاثیرگذاری بر این ماشین داشته .
در ضمن این ماشین تونسته در تست هایی که گذرونده 5 ستاره که بالاترین درجه هست رو به خودش اختصاص بده
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱یه سری تصاویر از تست تصادفات لیفان 620 :
http://www.pakwheels.com/forums/cool-classic-cars-latest/139702-lifan-620-sedan-2
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱میرعلینقی (مدیرعامل)از طراحی موتور این خودرو توسط دو شرکت بی.ام.دبلیو و کرایسلر خبر داد و تصریح کرد: این موتور جز 10 موتور برتر جهان است و هم اکنون خودروهای “مینی کوپر اس” و “کرایسلر PT” با این نوع موتور تولید و عرضه می شود.
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱نقل قول از سایت تیونینگ : کرمان خودرو هر جا که نماینده فروش داره نماینده تعمیرات هم داره. کارشناسا و تعمیر کارایی که تو تعمیرگاههای لیفان کار میکنن 2 ماه فشرده دوره آموزشی این ماشین رو گذروندن. یکی از این تعمیر کارها که دوره اش رو رفته و الان تو نمایندگی مشغوله میگه هر دوماه یکبار ازشون امتحان میگیرن و یه دوره فشرده دو روزه هم براشون میزارن. این نشان از اهمیت دادن کرمان خودرو به محصولاتشه
آرش
۱۲ تیر ۱۳۹۱بله این متور تاسال2003بهترین موتورتو کلاس خودش بوده البته مدل 1600tritec توربوش(سوپرشارژر) البته هنوز جزو 10 موتور برتر هست(البته با این گیربکسی روش نصبه الان چنگی به دل نمی زنه)
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱مصرف 620 1600 در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود . سیستم فرمان هیدرولیکی در لیفان 620 یاری دهنده راننده است و ترمز های دیسکی در 4 چرخ نیز توقفی مطمئن را تضمین می کنند . سیستم تعلیق لیفان 620 در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع بازو کششی نیمه مستقل است .
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱لیفان 620 کرمان خودرو مجهز به قفل مرکزی با ایموبیلایزر و دزدگیر – آینه ها و شیشه های برقی – تنظیم ارتفاع صندلی – روکش چرم صندلی ها – رادیو پخش cd با شش بلندگو به همراه کلیدهای روی فرمان – ال سی دی 7 اینچی – GPS- اتصال با ipad-سانروف – دوربین دنده عقب-صندلی عقب تاشو – دسترسی به صندوق عقب-چراغ های جلوی هالوژن – تنظیم زاویه نوردهی چراغ های جلو به همراه سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ ها و سنسور دنده عقب است.
از حیث تجهیزات ایمنی لیفان 620 با ارائه دو ایربگ برای راننده و سرنشین کنار – ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با همراهی سامانه ABD , EBD فعلا جای گلایه باقی نمی گذارد و توانسته از کانون ارزشیابی بومی CHINA NCAP با کسب 4/33 امتیاز از مجموع 50 امتیاز ممکن سه ستاره ایمنی را کسب کند.
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱اصلاحیه :33 ممیز 4 از مجموع 50 امتیاز
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱لیفان 620 اولین خودروی چینی وارد شده به کشورمان است که در نگاه اول تشخیص ملیت ان حداقل برای مصرف کننده عادی دشوار خواهد بود. طراحی خارجی شیک و خشن , کابین با طراحی شکیل و امکانات کافی , دینامیک قابل قبول , و سواری نرم و خوشدست ان به همراه قیمت فعلا رقابتی باعث شده رقیبی قدر برای خودروهای قدیمی و کسل کننده موجود در بازار 18 الی 25 میلیون تومانی کشورمان باشد. هر چند برای فروش مطلوب باید در ابتدا با ذهنیت منفی بازار به برند لیفان که بر اثر شکست مدل 520 به وجود امده مقابله کند.
آریو
۱۱ تیر ۱۳۹۱واقعا از این همه ماشین تکراری خسته نشدین ؟عزیزان تنوع هم خوبه
ایران خودرو و سایپا هم میدونن که اگه تا 30 سال دیگه هم پارس و 405 رو با همین فناوری فعلی تولید کنن بازم مشتری های پر وپا قرصشونو دارن به خاطر همین هیچ زحمتی به خودشون نمیدن چون سلیقه مردم دستشون اومده
نهایت طراحی های جدیدشون عوض کردن چراغ ها یا گذاشتن بال عقب یا گذاشتن و برداشتن abs و هیدرولیکه که میشه 131 ,132 ,141,sx,sl,slx,glx
و….
آریو
۱۱ تیر ۱۳۹۱http://www.tt.tuningtalk.com
توی سایت بالا شخصی بنام علی محتشمی که اطلاعات خوبی راجع به این ماشین داره نوشته:
این موتور تمام آلومینیومی از تکنولوژی VVT-i که مخفف (Variable Valve Timing with intelligence) هست استفاده می کنه به معنی زمانبندی متغیر سوپاپ بصورت هوشمند و مغز متفکر!!! این موتور رو لیفان از محصولات شرکت دلفی استفاده کرده. شرکت دلفی یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات الکترونیک موتوری برای اتومبیلهاست http://delphi.com/
برد کنترل کننده موتور LFB479Q مدل MT22.1 شرکت دلفی هست
این سیستم که بصورت کاملا الکترونیکی میزان باز و بسته شدن سوپاپ رو تنظیم میکنه در کل باعث افزایش قدرت به میزان 8% و افزایش راندمان سوخت به میزان5% در این موتور میشه.
این شرکت آمریکائی هستش و به جرأت میتوان گفت اولین شرکتی هست که ECU رو در آمریکا برای مدلهای قدیمی کادیلاک طراحی کرد(منظورم دهه 1960-1970) هستش.
پس میشه به این موتور امیدوار بود
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱از نظر مصرف، قدرت ،قیمت ،امکانات،طراحی بدنه،قدرت موتور وشتاب وکلا راه رفتن ، خدمات پس از فروش و معقول بودن قیمت قطعات لیفان یه چیز دیگه است
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱دوستان به نظرتون رنگ آبی کربنی بهتره؟ :
http://neosat.persiangig.com/Car/DSC02211_filtered1.jpg
http://neosat.persiangig.com/Car/DSC02209_filtered1.jpg
یا رنگ سفید؟ :
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱رنگ نوک مدادیش هم هست :
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۱بستکی به سلیقت داره ولی از نظر من سفید بهتره.
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۱باسلام.قضیه تحویل مهر چیه؟
امروز رفتم ثبت نام کردم.اونا گفتن فروش ویژه برای شهریورهو برای ثبت نامش باید صبر کنید تا وقت فروش ویژه.
امید
۱۱ تیر ۱۳۹۱تحویل مهر بایستی 13 نقد بدی الباقی زمان دعوتنامه
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۱ممنون.
sunmartin
۱۱ تیر ۱۳۹۱من خودم اگه از نظر مالی در تنگنا نبودم قطعا یه 620 1800 سیسی میخریدم واقعا طراحی خوب و ماندگاری داره و یه شاسی و اتاق نسبتا بزرگ در رنج و کلاس خودروهی سدان داره موتور هم که خیلی خوب جواب داده و کسانی هم که دنبال تیونینگ هستن خبرای خوش اینه که یکی از بهترین خودرو ها برای تیون هست من کاملا با این خودرو موافقم
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۱تشکر ویژه از sunmartin به خاطر نظری که داده . باز هم به ما سر بزن.
کورش
۱۱ تیر ۱۳۹۱بابا خسته شدیم بسکه انتقاد کردین..
حداقل یکم از این خودروهای خارجی حمایت کنید تا ایران خودرو و سایپا به خودشون بیان…!
خسته نشدید بسکه 405..پارس و پراید سوار شدین
بابا به خودتون بیاید.
شهرام
۱۱ تیر ۱۳۹۱ظاهر لیفان 620 مثل toyota corrola 2006 هستش. از کی تا حالا پیرمردا سوار ماشین toyota corolla میشن؟
آرش
۱۲ تیر ۱۳۹۱شما جونا سوار قشنگ ترش بشین.این ماشین از روی تویوتا کرولا ، بی ام و سری 3 و تا حدودی مزدا 323 در چراغ های عقب اقتباس شده.
خیلی از شرکتا تا حدودی کپی برداری میکنن ولی چین بیشتر ای کاش خودرو های داخلی هم یه کپی شیک به قول شما از کرولا بی ام و یا هر ماشین دیگه می کردن به جایی این که هی چراغ ها رو عوض کنن!!
رامین
۱۲ تیر ۱۳۹۱به نظر من لیفان 620 خیلی ماشین خوبیه ولی اسم چین که میاد روش ادم ازش بدش میاد.
آرش
۱۲ تیر ۱۳۹۱دارید هواییم می کنیداااا لیفان 1600 و بفروشم یه 1800 بنویسم!!!!!!!!
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۱آرش جان گفته شده تو تست هایی که گرفتن 1800 هماهنگی بهتری با گیربکس نسبت به 1600 نشون داده
آرش
۱۳ تیر ۱۳۹۱بله انتظار می رفت این گیربکس برای 1600 یکم بالاست .البته نمی دونم مدل 1800 هم همین گیربکسه؟در هر صورت گیربکس فعلی 1600 اگه روی موتور 1800 باشه قطعا خیلی بهتر عمل میکنه
مجید
۱۲ تیر ۱۳۹۱در سایت کرمان موتور حداکثر گشتاور برای لیفان 620 با موتور1800 ،4200@160 است در حالیکه برای لیفان X60 اونهم موتور 1800 داره وبرای هر دو نیز طراحی ریکاردو 4200@168 می باشد از دوستان کسی دلیل این اختلاف رو می دونه ؟
احمد.ف
۱۲ تیر ۱۳۹۱تفاوت اندک در گشتاور یا قدرت موتور میتونه به برنامه ECU مربوط باشه، میزان پاشش سوخت در دورهای متفاوت فرق کند و تفاوتهای جزئی در قطعات
آرش
۱۳ تیر ۱۳۹۱هر دو موتور دقیقا یکی حتی با 720 .شما زیاد حساس نباش روی ارقام این اختلاف ها طبیعی !!!یکم علمی بخوای فکر کنی تفاوت شریط رطوبت فشار هوا اکتان سوخت تنظیم موتور بسته به شرایط کارخونه این تفاوت ها رو ایجاد می کنه.
مهدی 620
۱۲ تیر ۱۳۹۱کرمان موتور بیشتر اوقات اطلاعات رو اشتباه میزنه در ایران موتور 1800 620 رو روی x60 میبندند ولی برای x60 رو زده 98 اسب که باید 131 اسب باشه.
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۱98 اسب قطعا غلطه .اصلا ممکن نیست .
همون طور که مهدی گفته موتور لیفان 1800 همون موتور x60 هست که به این علت روی لیفان گذاشتن که گفته میشه گیربکس استفاده شده در 620 نیاز به قدرت بیشتری داره و اصلا برای قدرت های بالا تر ساخته شده .
پارسا
۱۲ تیر ۱۳۹۱سلام مامیخوایم ماشین بخریم که بین 22تا30ملیون باشد شما چه ماشینیو انتخاب می کنید؟ لیفان620باموتور1800سی سی لیفانx60 گریت وال c30
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۱آقا پارسا لیفان x60 قیمتش 35 تا 38 ملیون بر آورد شده .
بین لیفان 1800 و گریت وال به نظر من لیفان بگیر .
لیفان موتورش قوی تره و کلا گیربکس و موتورش طراحی مشترکه bmw و کرایسلر و یه شرکت انگلیسی دیگه است . در کل اصل ماشین که موتورش باشه چینی نیست .امکاناتش هم نسبت به گریت وال بیشتره . نمی خوام بگم گریت وال ماشین خوبی نیست ولی با این قیمت نمی ارزه بری گریت وال بخری . خیلی بالا اعلام کردن . دوستانی که گریت وال رو تست کردن از کمی شتاب ، کمی قدرت موتور،افت شدید دور موتور به هنگام کولر گرفتن، کم آوردن تو سربالایی و غرغر کردن عقب ماشین گلایه کردند . علاوه بر این ها شرکتی که گریت وال رو میده زحمت کشیده سان روف و مانیتورش رو از روش حذف کرده .
mahmood
۱۳ تیر ۱۳۹۱salam
man ye 1800 tahvile mordado 3 mah pish sabtenam karda.
ama nemidunam rang bandish chiyo che rangi behesh miyad.mishe etelate rangesho dar ekhtiyaramm bezarin.
ali
۱۳ تیر ۱۳۹۱محمد جان رنگ نقره ای از همه شیک تره اما سفید و نوک مدادی و مشکی و سرمه ای وقهوه ای سوخته و قرمزشم دیدم بازم نظر خودتون شرطه و موقع تکمیل وجه چه رنگای موجود باشه
آریو
۱۳ تیر ۱۳۹۱محمد جان منم 5 6 رنگشو تو نمایشگاه دیدم رنگ ی چیز کاملا سلیقه ایه.به نظر من نوک مدادی و بعد مشکیش قشنگترین بودند اما خودم که تحویل شهریوری ام واسه خودم سفید انتخاب میکنم
عليرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۱فقط رنگ سفیدش داشبورد کرم داره مابقی رنگها داشبوردشون مشکیه/من شهریور ماه سفیدشو انتخاب میکنم/شیشه هاشو یکم دودی کنی /ارتفع عقبو یخورده بیاری پایین خیلی شیک میشه
امیر
۱۳ تیر ۱۳۹۱رنگ سفید بیشتر بهش میاد . من خودم سیاه رو دوست دارم ولی رنگ های تیره از جمله سیاه و قهوه ای و نوک مدادی هم کثیفی رو زود نشون میدن هم خط و خش ها رو تابلو نشون میدن. به نظر من رنگ سفید به رنگ تو دوزی داخلش هم میاد . حرف آریو هم تصدیق می کنم چون واقعا رنگ یه چیز سلیقه ایه.
بازم برای اطلاعات بیشتر به سایت کرمان موتور سر بزن . به نظر میرسه رنگ بندی ها رو گذاشته
امید
۱۴ تیر ۱۳۹۱با سلام و خسته نباشید
من دیرئز رفتم نمایندگی واسه تحقیق اطلاعات زیر رو بدست آوردم:
1- صندوق عقب بسیار جادار 2 – تزئینات داخلی بسیار شیک 3 – صدای موتور بیشتر از نوع 1600 البته گفتن به علت خشک بودنه ماشینهکه صداش زیاده 4 – دربها آنچنان خوب بسته نمی شد و البته رانندگی که مجوزش رو ندادن
بعد از اون به چندتا بنگاه سر زدم تا نظر اونا رو هم بدونم که متاسفانه اکثر بنگاه ها نظر مناسبی روی این ماشین نداشتند و میگفتند اشتباه نکنی بخری که رو دستت می مونه و خدمات نداره و … بعد از اون در شهر چندتا از افرادیکه این خودرو رو داشتند چندتا سوال داشتم ( البته 1600 رو داشتن ) که اکثرا راضی بو دند البته با قیمت حدود 21 م
این هم اطلاعاتی بود جهت کمک به شما عزیزان
امید
۱۴ تیر ۱۳۹۱با سلام
حالا دوستان با توجه به اطلاعاتی که دادم من رو راهنمایی کنید دیروز تا نمایندگی رفتم واسه واریز وجه اما با توجه به تحقیقات بالا منصرف شدم تا حدی از کلیه عزیزان خواهشمنم من رو راهنمایی کنید بخرم یا نه؟ خرید دیگه چه خودوریی رو پیشنهاد می کنین؟ حدود 25 میلیون دارم
ممنون
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۱نمیخام نگرانتون کنم
اما ماشین چینی مثل پیکان آردی هست با پژو 405
دیدین اگه به 405 زیاد فشار بیارینو اصلا ملاحظه نکنین و همینکارو با پیکان آردی کنین نتیجه میشه که آردی بسیار زودتر از هم میپاشه و دربو داغونتر میشه
ماشینای چینی هم اینجورین بهشون فشار بیارین میشن مثل پیکان آردی
اما اگه بهشون فشاری نیاد و مثل یه عروسک ازشون نگهداری بشه مشکلی پیش نمیاد
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۱امیر آقا من هم 405 داشتم هم لیفان . لیفان بهتره . در ضمن 405 رو با آشغالی مثل آردی و پراید مقایسه نکن
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۱یه چیزی یادم رفت
تو همین سایت پدال نتیجه کیفی که ایران داده بود و تو سایت هم موجود هست، نمره بسیار منفی این خودرو از لحاظ رنگ بود خیلی اختلاف داشت با ماشینهای ایرانی
چرا؟
یعنی اینقدر کیفیت رنگ پایینه؟
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۱امید جان شما هم اگه ماشین دارین فعلا دست نگهدارین
اوضاع زیاد جالب نیست برای خرید ماشین
در ضمن هیچ ماشینی تو رنج موجود خوب نیست
پس دست نگهدارین