لیفان

لیفان 620 با موتور قویتر و قیمت گرانتر

کرمان موتور فروش لیفان ۶۲۰ را با موتورهای جدید ۱۸۰۰ سی سی آغاز کرده است. موتور نمونه های استاندارد ۱.۶ لیتر حجم و ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارد. این در حالیست که تاکنون موتور ۱.۸ لیتری در تولیدات خود لیفان چین نیز روی این مدل مشاهده نشده است و لااقل در سایت این تولید کننده و سایر سایتها دیده نمی شود! در عوض مدل ۷۲۰ دارای یک موتور ۱.۸ لیتری است که ۱۳۱ اسب بخار نیرو و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

lifan 620
lifan 620

گیربکس نمونه چینی این خودرو ۵ دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT است که جای خالی این نوع گیربکس در تولیدات داخلی آشکار است. ظاهرا کرمان موتور تصمیم گرفته بجای تولید مدل لوکستر و بزرگتر لیفان ۷۲۰ که  قیمتی برابر ۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار دارد، از موتور آن در برادر کوچکتر آن استفاده کند (البته مدل ۷۲۰ هم هنوز در خط تولید انبوه کارخانه چینی قرار نگرفته است).

lifan 720
lifan 720

تحویل این خودرو از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و پیش فروش آن با پرداخت دو مرحله ای ۱۳ و ۱۲ میلیون تومانی در جریان است. بنابراین قیمتی حدود ۲۷ میلیون تومان برای این خودرو قابل پیش بینی است که نسبت به قیمت  لیفان ۷۲۰ هم گرانتر خواهد بود!

در همین ارتباط بخوانید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۰۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سیناجان من فکر می کنم شما اشتباه میکنید.من 1سال میشه 620 دارم و خیلی راضی هستم ماشین قبلی من مگان 1600 بود به مراتب لیفان تلنت سرتر از مگان هستش

    1. رضا

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امید جان من خیلی دوست دارم لیفان 1800 بخرم ولی بشدت مرددم . چون خیلیها از صدای دیفرانسیل ، کمکهای ضعیف جلو ، و چند مورد دیگه .آیا جنابعالی میتونین منو از دودلی در بیارین ؟ با تشکر

      1. امید

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        رضاجان از بابت جلو بندی این خودرو من میتونم به جرات بهت بگم که راضی کنندست میتونی بری و از مکانیکهای این ماشین سوال بفرمایید

  2. آریو

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    سلام
    چون کامنت آقا سینا در پایین صفحه قبل بود و فرصت کمی برای دیده شدن داشت من اونو کپی پیست میکنم.

  3. آریو

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    سینا
    سوابق: (1 دیدگاه)
    3 شهریور 1392

    سلام. من مدت هاست که سر به این سایت نمیزنم. اما زمانی که می خواستم لیفان بخرم این کار رو می کردم و نظراتی رو هم می دادم که هنوز هم فکر می کنم باید موجود باشه. من سال 91 دو تا لیفان خریدم که یکی رو مهرماه همون سال فروختم و یکی را هم 5 روز پیش. الان که بعد از مدت ها به این سایت سر زدم احساس کردم که خیلی از دوستان دغدغه های اون زمان من نسبت به لیفان رو دارن و هر کدوم نظراتی رو می دن. اما هیچ کدوم دید روشنی را به خواننده ها نمی ده و شاید اونها را از بیشتر سردرگم و مضطرب می کنه. به همین خاطر تنها برای اینکه خیلی ها از این تردیدها رفع بشه و افراد بهتر بتونن انتخاب کنند تصمیم گرفتم بعضی از معایب و محاسن لیفان 620 با موتور 1800 رو برای شما شرح بدم. من قصد ندارم لیفان رو با هیچ ماشینی مقایسه کنم و قصد تخریب و یا بالا بردن اون رو هم ندارن و امیداوارم گفته های من موجب انتخاب ناصحیح خوانندگان نشه. بلکه باعث بشه تا آونها با دید بازتری سراغ این ماشین برن و حتی در صورت خرید به ویژگی های اون واقف باشن. من تنها نکاتی رو که خودم تجربه کردم و بارها تو نمایندگی با کسانی که مالک این خودرو بودن و از زبان اونها شنیدم رو برای شما بیان می کنم و امیدوارم گفته های من باعث برداشت اشتباه و تصمیم نادرست کسی نشه. ببینید اگه تو همین سایت مقالات خودروهای چینی رو بخونید متوجه میشید که خودروهای چینی آپشن ها و زرق و برق زیادی دارند و وقتی شما این آپشن ها رو کنار حتی خودروهای لوکس با قیمت های بسیار بالا میذارید این تصور برای شما بوجود می آید که واقعا خودروهای چینی معرکه اند. این موضوع در مورد همه خودروهای چینی صدق می کنه البته با کمی تفاوت. لیفان هم از اون دسته خودروهاست که آپشن های زیادی داره و برخی از این آپشن ها واقعاً این خودرو رو جذاب می کنه اما در کل باید این نکته رو بگم زمانی این آپشن ها به کار می آن که شما یک خودروی با کیفیت داشته باشید. بذارید یک مثال بزنم. سانروف، دوربین دنده عقب،جی پی اس، صندلی های تاشوی عقب. محفظه عینک، DVD Player، صندلی چرمی و…. همه خیلی زیبا و جالبند اما اگر همین خودرو ،موتور بی کیفیت و نه چندان کارآمدی داشته باشه و باعث بشه شما کنار خیابان بمونید اون وقت هیچ کدوم از این آپشن ها به کار شما نمیاد و تنها موجب ناراحتی شما میشن. من 33000 کیلومتر با لیفان رانندگی کردم و جزء اولین کسانی بودم که خوردوی لیفان رو از کرمان موتور تحویل گرفتم. اون هم با یک ماه تأخیر که به نظرم الان خیلی تأخیرها بیشتر شده و موجب نارضایتی خریداران شده. من تو انواع جاده ها و با انواع آب و هوا چه زمستان و چه تابستان رانندگی کردم به همین دلیل تجربیاتم رو براتون می نویسم که همگی قابل تست هستند و خود شما هم می تونید اونها رو بررسی کنید و به درستی و یا عدم درستی اونها پی ببرید. سعی می کنم تمام ویژگی های این ماشین رو البته تا اونجا که ذهنم یاری میده براتون بنویسم. در ابتدا باید بگم لیفان کابین قشنگی داره و در نگاه اول شما رو جذب می کنه. گرچه کیفیت قطعات به کار رفته بالا نیست و زود خراب میشه. به عنوان مثال دستگیره های داخلی گرچه به نظر از جنس کروم می رسند اما کروم نیستند بلکه روکش آلومینومی چسبی است که روی بدنه پلاستیکی چسبانده شده و بعد از یک مدت کوتاه چسبش ور می آد و حتی دست انسان رو زخم می کنه( مثل فویل روی اجاق گاز). این موضوع رو می تونید از نمایندگیهای که کار سرویس این خودروها رو انجام سوال کنید و نمونه های خراب و مستهلک این دستگیره ها رو اونجا مشاهده کنید. یا صندلی ها، که چرم نیستند بلکه طرح چرم هستن و از جنس فومی ساخته شدند که زمان نشستن و یا تکیه به صندلی بدن دچار تعرق شدید میشه. کیفیت داشبورد هم به خاطر چند تکه بودن آن یکسان نیست .قسمت بالایی داشبورد از جنس پلاستیک بهتری بوده و حالت ارتجاع بیشتری داره. اما قسمت زیری که درب محفظه داشبورد هم از همون جنس هستند از پلاستیک بی کیفیتی هستش و و با اجسام کمی نوک تیز هم خراشیده میشه. احتمال اینکه خیلی از بخش ها مانند دکمه های DVD player و … کار نکنند و یا زود از کار بیفتن خیلی زیاده که این مورد رو هم با سرزدن به نمایندگی مرکزی واقع در جاده مخصوص می تونید ملاحظه کنید. کیفیت موکت کف هم خیلی بالا نیست، مخصوصا موکت زیر پای راننده که زود فرسوده میشه. اما جنس کلیدهای بالابر خوبه و رنگشون نه میره و نه تغییر می کنه. حتی رنگ قسمت زیر آرنجی با توجه به اینکه نقره ای هم هست اما واقعا با کیفیته. جنس سر دنده واقعا بده و حتی شما می تونید ببینید که اعداد روی سردنده با چسب های دوطرفه چسبانده شده که تو گرمای شدید این چسب ور میاده و اعداد سردنده از قسمت پلاستیکی کلاهک سردنده جدا میشه. تو لیفان خود من خود سر دنده هم محکم نبود و زمانی که می خواستم دنده رو عوض کنم حرکت می کرد و زیر دست می چرخید. کیفیت بلندگوها قابل قبوله و برای یک ماشینی تو این رده ایراد خاصی نداره. عملکرد سانروف هم خوب و بدون اشکاله. البته من لیفانی رو که مهر سال گذشته فروختم شاید باور نکنید اما زمانی که از نمایندگی تحویل گرفتم شیشه های پنجره ایراد داشتند و هر چهار پنجره خودشون یکدفعه و ناخودآگاه می اومدن پایین. صندوق عقب لیفان واقعا جادار و بزرگه اما کیفیت موکت کف اصلا خوب نیست. محل قرار گرفتن اهرم های صندوق عقب و درب باک چندان مناسب نیست و حتی کوچکی اونها باعث آزار شما خواهند بود. جنس جلو پنجره هم واقعا بی کیفیت و ضعیفه. و حتی دیدن قاب چراغ صندوق عقب موجب تعجب شما خواهد بود که اینقدر بی کیفیته. فکر می کنم تا اینجا در مورد امکانات رفاهی و تجهیزات داخلی این ماشین کافی باشه. حالا میاییم سراغ موتور و قطعات فنی. موتور لیفان موتور واقعا قدرتمندیه و تو سربالایی ها عملکرد خیلی خوبی داره. یعنی شما خیلی راحت با فشار دادن پدال می بینید که ماشین حتی تو سربالایی های تند شتاب می گیره. اما این عملکرد مناسب، نشان از یک موتور تمام عیار و بی عیب نداره. چرا که موتور این ماشین واقعا با بنزین معمولی بد عمل کنه و شما باید حتما از بنزین سوپر استفاده کنید. زمانی که از بنزین معمولی استفاده می کنید صدای موتور به شدت بالا میره و اصلا خوب حرکت نمی کنه و شتاب گیری مناسب نداره. در ترافیک ها و شلوغی به ویژه در خیابانهای تهران که شیب تندی هم داره اگر بخواهید از کولر استفاده کنید حتما متوجه ضعف موتور این خودرو خواهید شد. چرا که عملکرد متناوبی داره و شما کاملا هر بار استارت کولر و فشار اومدن به موتور رو متوجه می شوید. حتی احتمال اینکه موتور ناگهان متوقف بشه و چراغ چک موتور هم روشن بشه خیلی زیاده. اتفاقی که بارها برای خود من مخصوصا تو تابستان امسال که هوا هم خیلی گرم بود پیش اومد. زمانی هم که این اتفاق می افته موتور به هیچ عنوان گاز نمی خوره و چراغ چک موتور روشن میشه. متاسفانه یک هم بار بعد از این اتفاق سنسور شتاب خودرو خود من سوخت و موتور دیگر روشن نشد که مجبور شدیم به نمایندگی مرکزی بکسل کنیم و ماشین سه روز به خاطر همین سنسور 9000 تومانی تو نمایندگی بود. صدای موتور در سرعت های بالای 140 کیلومتر گوش خراش و رعب آوره و فکر نمی کنم بشه رانندگی با سرعت بالای 160 کیلومتر رو به مدت طولانی با این خودرو تجربه کرد. عملکرد ترمزها خیلی خوبه غیر از این نکته که دیسک و لنت ترمز کیفیت خیلی بالایی ندارن و احتمال اینکه در سرعت بالا و ترمز های شدید ناگهانی خراب بشن وجود داره. سواری این خورو به علت کمک فنر های نرمی که داره تا حدودی نرم و راحته و اگه از ماشینهایی مثل پژو و … استفاده می کردید حتما نرمی این ماشین تا مدت ها برای شما قابل احساس خواهد بود غیر از اینکه بعد از مدتی دیگه این حس برای شما وجود نخواهد داشت. اما از نکات منفی سیستم تعلیق این خودرو اینه که تو جاده های لغزنده واقعا عملکرد بدی داره و چرخ های جلو تو جاده هایی که حتی یه مقدار خیس هستن هرزگردی بیخود داره. شما اگر درب کاپوت این خودرو رو بالا بزنید متوجه کیفیت پایین قطعات پلاستیکی ان میشید که با توجه به گرمای بالای موتور نبایستی چندان انتظار مقاومت از آنها داشته باشید. مثلا ماشین خود من درب مخزن روغن هیدرولیک و روغن ترمز هر دو بعد از چند هزار کیلومتر هرز شدن که نمایندگی اونها رو تعویض کرد. عملکرد گیربکس و کلاچ هم چندان رضایت بخش نیست. اگر چه ابتدا سعی می کنید خودتون رو راضی نگه دارید اما بعد از مدتی واقعا کسل کننده خواهد بود. به نظرم تا اینجا کافی بشه. اما در مجموع و برای جمع بندی باید گفت نه تنها لیفان که همه خودروهای چینی حتی خودرویی مثل جیلی ظاهر بسیار زیبا و چشم نوازی دارن و از آپشن های بالایی برخوردار هستند که برای خریدار واقعا جذاب هستند اما از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار نیستند و به همین خاطر حس ایمنی و آسودگی خیال رو برای شما به همراه نخواهند داشت. گفتم جیلی دوستان ایراد نگیرند چرا از این خودرو هم اسم بردم. البته به طور قطع هم موتور و هم کیفیت قطعات داخلی جیلی از لیفان برتره و برخی قطعاتش ساخت آلمان هست اما اون هم مواردی داره که چون فرصتی برای بیشتر نوشتن دارم از بررسیش صرف نظر می کنم .

    1. دوست

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینهمه آخه از بدیه لیفان ۶۲۰ خودت گفتی واقعا خسته نشدی و از روی همون ماشینت که چند سال سواری ازش گرفتی حیا نکردی ، ندیدیم واقعا با ماشین هم غرض ورزی بکنن که الان دیدیم .
      پول یه سمند و ۴۰۵ رو بدی به یه ماشین خارجی حالا در برخی قسمتهاش هم بقول شما کیفیت پایین ؛ دیگه بیست صفحه عیب تراشی و غرض ورزیه نرم و ظریف نداره دیگه . هر موقع خواستی مرسدس و بوگاتی و مازراتی … بگیری این نکات ده صفحه ای رو براش بکار بگیر .

  4. آریو

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    دوست عزیز شما کامنت بلند بالایی گذاشتید و در اون بیشتر به ایرادات پرداختید و خوشبختانه بعد از تجربه 33000 کیلومتر رانندگی با لیفان بیشتر ایراداتی که فرمودید مربوط میشد به پلاستیک و پارچه.
    شما نوشتید: ” کیفیت قطعات به کار رفته بالا نیست و زود خراب میشه. به عنوان مثال دستگیره های داخلی … ” در مورد دستگیره داخلی منم خوندم که بعضی ها لعابشونو از دست دادند ولی خود من الان بیش از 8 ماهه که این ماشینو دارم اما خوشبختانه برای من پیش نیومده.
    گفتید که : ” صندلی ها چرم نیستند بلکه طرح چرم هستن ..” گویا شما انتظار داشتید واقعا چرم طبیعی باید استفاده میشد. دوست عزیز شما از قیمت چرم طبیعی و مرغوب خیر دارید؟!!! در ثانی اکثر افراد بخاطر محافظت از صندلی ، از روکش استفاده میکنند. چه جنس صندلی خوب باشه و چه بد. خود شما که ماشینو برای استفاده خودتون گرفتید آیا حاضر شدید که برای صندلیهاش روکش چرم طبیعی بگیرید؟
    ایراد بعدی در مورد کیفیت داشبرد بود. آخه مگه ما با داشبرد قراره چیکار کنیم؟ همینقدر که شکل و رنگ و زیباییشو حفظ کنه کافیه که اون بیچاره بی زبون همین کارو میکنه.
    نوشتید :” احتمال اینکه خیلی از بخشها مانند دکمه های دی وی دی پلیر و … کار نکنند و یا زود از کار بیفتن خیلی زیاده ..” اینو نه شنیدم و نه دیدم اما اگه منظورتون دکمه های روی فرمونه اونا رو میتونید از صفحه تنظیمات ، تعریف کنید .
    فرمودید: ” کیفیت موکت کف هم خیلی بالا نیست، مخصوصا موکت زیر پای راننده که زود فرسوده میشه ” کاملا درسته اما به نظر شما آیا این مشکل حادیه؟
    نوشتید :” جنس سر دنده واقعا بده و اعداد روی سردنده با چسب های دوطرفه چسبانده شده که تو گرمای شدید این چسب ور میاد و اعداد سردنده از قسمت پلاستیکی کلاهک سردنده جدا میشه ” از اول بهار تا نیمه مرداد ، لیفان من گرمای استان بوشهرو تحمل کرده وهمچین چیزیو ندیدم حتی در سایت های مربوط به لیفان . البته تا الان که دیدم.
    ایراد بعدی :” شاید باور نکنید اما زمانی که از نمایندگی تحویل گرفتم شیشه های پنجره ایراد داشتند و هر چهار پنجره خودشون یکدفعه و ناخودآگاه می اومدن پایین ” لیفان منم همین ایرادو داشت به این شکل که گاهی اوقات با گرفتن کلاچ ، شیشه سمت شاگرد می اومد پایین که برقکار نمایندگی ، اون دسته سیمی رو که از بین کلاچ و درب راننده میگذره رو کشید این سمت تر ، یعنی سمت درب راننده و دیگه کاملا درست شد.
    به کیفیت موکت صندوق عقب هم گیر دادید. آخه مگه برادر من قراره اون تو سنگ و آجر بریزی؟!!
    ایراد دیگه :” محل قرار گرفتن اهرم های صندوق عقب و درب باک چندان مناسب نیست و حتی کوچکی اونها باعث آزار شما خواهند بود ” مگه ما با این اهرم ها چقدر سروکار داریم؟ دوست من! ما رو چی فرض کردید؟ اونقدر ظریف که کشیدن اهرم باک و صندوق باعث آزارمون بشه؟!!!
    ایراد بعد:” جنس جلو پنجره هم واقعا بی کیفیت و ضعیفه ” مگه میخوای باهاش کشتی بگیری؟ تقریبا 30000 کیلومتر از کارکرد ماشینم در جاده بوده. منظور اینکه مرتبا با حشرات برخورد داشته و من باید با آب و تکه ای پارچه تمیزشون میکردم. همینقدر که رنگ و لعابشو حفظ کرده از لحاظ کیفی به نظر من قابل قبوله.
    ایراد:” دیدن قاب چراغ صندوق عقب موجب تعجب شما خواهد بود که اینقدر بی کیفیته ” درست میفرمایید اما آخه اینم چیزیه که کسی دغدغه شو داشته باشه؟!!!
    ——–
    حالا دیگه رفتید سراغ موتور و فنی .
    ایراد موتوری: ” موتور این ماشین واقعا با بنزین معمولی بد عمل کنه و شما باید حتما از بنزین سوپر استفاده کنید ” بیش از 80 درصد از بنزینی که مصرف کردم بنزین معمولی بوده و هیچ ، تاکید میکنم ، هیچ مشکلی نداشته. اصلا واقعا نه برای خودم نه کس دیگه قابل تشخیص نیست که الان توی باکم بنزین معمولیه یا سوپر؟
    ایراد بعد :” زمانی که از بنزین معمولی استفاده می کنید صدای موتور به شدت بالا میره و اصلا خوب حرکت نمی کنه و شتاب گیری مناسب نداره ” اصلا اینگونه نیست . نمیدونم اینو از کجا درآوردید؟ نه صدا و نه شتاب . تاثیری روی آنها ندارد یا اگر هم داشته باشد در حدی نیست که با حواس انسان قابل فهم باشد.
    ایراد :” صدای موتور در سرعت های بالای 140 کیلومتر گوش خراش و رعب آوره ” اتفاقا کاملا برعکس. این سرعتیه که در اون اکثر قریب به اتفاق لیفانداران باهاش حال میکنند. میگید نه؟ همینجا بپرس.
    ایراد بعدی فرمودید : بعد از مدتی نرمی ماشین از بین خواهد رفت. نخیر قربان. اینطور نیست. اگه نرمتر نشه نرمیش از بین نخواهد رفت.
    از بی کیفیتی درب مخزن هیدرولیک گفتید. بله. حق با شماست.
    ایراد بعدی :” عملکرد گیربکس و کلاچ هم چندان رضایت بخش نیست. اگر چه ابتدا سعی می کنید خودتون رو راضی نگه دارید اما بعد از مدتی واقعا کسل کننده خواهد بود ” اینو نمیدونم . من که باهاش مشکلی نداشتم و سعی نمیکنم الکی خودمو راضی نشون بدم بلکه واقعا راضیم. اصلا منظورتونو از عملکرد بد گیربکس و کلاچ متوجه نمیشم.

    1. رضا موسوی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      منم 2سال که لیفان 620 دارم و با صحبت دوستمون در مورده بی کیفیت بودن لیفان موافقم…فقط چند نکته رو اضاف میکنم…اگه تو مناطق گرم زندگی میکنید حتما از ضعیف بودن کولر این خودرو اطلاع دارید…درضمن به علت بی کیفیت بودن دیسک و صفحه و لرزش پلوس چندین ماه خودروی من خوابید…یه بارم واسه تعمیر موتور که بخار میکرد و قطعه نداشتن 4 ماه تو نمایندگی خوابید…در کل ادمو خسته میکنه…خصوصا اگه تو تهران زندگی نمی کنید…اینم بگم قیمت بعضی قطعاتش با وجوده کیفیت پایین قیمت قطعه bmw هستش…خصوصا لوازم موتوریش…در کل با وجوده 20000 کیلومتر کارکرد ذلم کرده…ادم ماشین صفر نمخیره همش تو نمایندکی باشه…در کل پولتونو دور نریزید

  5. فرهاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    جناب سینا خان و آریوی عزیز ممنون از وقتی که گذاشتید.
    سینا خان ضمن آنکه بسیاری از نکات مطرح شده توسط آریو را صحیح می دانم ولی چون ماشینم فقط 3000 تا کار کرده بهتر است قضاوت قطعی در مورد مسائل جدی که یک ماشین میتواند داشته باشد (ونه اغلب قریب به اتفاق آنچه شما نوشته اید) نداشته باشم. تنها نکته ای که من و بسیاری از دوستان بارها مطرح کرده ایم و شما از آن فرار کرده اید مقایسه است. مگر می شود ماشینی را با همرده هایش مقایسه نکرد؟ در تمام کره زمین کسی را پیدا نخواهید کرد که معتقد باشد خودرو سازی چین برتر از اروپا و ژاپن است منتهی مسئله قیمت به عنوان اولین فاکتور مطرح است که شما از آن طفره رفته اید. قضاوت شما فقط وقتی معنی پیدا می کند که ماشین را از تمام جنبه ها (فنی، ظاهری، رنگ، ارگونومی، تزیینی و …..) با ماشین های همرده از نظر قیمتی مقایسه کنید (کاری که در تمام سایت های اطلاع رسانی در مورد خودرو ها معمول است) وگرنه تکلیف مقایسه لیفان با آزرا و کمری که از پیش معلوم است.

  6. امیر

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    با این قیمت واقعا با اینهمه آپشن حرف نداره ما معمولا سعی میکنیم دیگران را نسبت به یک کالا بدبین کنیم حالا از هر طریق که شده و فقط معایب رو مطرح میکنیم من لیفان دارم و 10000 تا باهاش رفتم و خدایش عالیه
    با تشکر
    راستی کسی جدیدا واسه دریافت سود دیر کرد باهاش تماس گرفته شده؟

    1. فرهاد

      ۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (175 ديدگاه)

      من از نمایندگی پرسیدم. خنده ملیحی تحویل داد و گفت کماکان در اسفند سال پیش گیر کرده و هیچکدام از کسانی که در سال 92 ماشین گرفته اند هنوز خسارت تاخیر را نگرفته اند.

    2. رضا موسوی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      معذرت ولی شما اگه یه پراید که بی کیفیت ترین ماشینه داخلیه سوار بشین تو 10000 کیلومتر خراب نمشیه…شما بزار آبندی بشه یه 50000 تا کار کنه بد قضاوت کنید…البته اگه تا اون زمان حرکت کنه…من سال 90 یه زانتیا مدل 88 دادم جا لیفان…که الان همون زانتیا 50 راحت میرفت ولی اینو 32 هم نمیخرن…اینم که میگین اپشن داره حتما با پراید مقایسه کردین که اینو میگین…به یه ترمز EDB و 2تا ایربگ نمیگن اپشن دوست عزیز…ماشینی که هی ادا بیاد ارزش نداره…درسته ماشین فیمتی نداره ولی هزینه نگهداریش بالاست…4تا قطعه اصلی خراب کرد باید بدیش جا تعمیرش…اینم بگم من جنوب زندگی میکنم و ایجا هر کی داره پشیمونه…شاید کولرو موتورش جاهایه خنکتر بیشتر جواب بده ولی اینجا در حد پرایدم جواب نمیده…

  7. arash

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا قصد خرید این ماشینو داشتم ولی با تعریفایی ک دیدم پشیمون شدم و تصمیم گرفتم پارس اتومات بگیرم البته باید در مورد اونم تحقیق کنم.

    1. آریو

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      * متخصصین امر در مورد پارس چه نظری دارند؟

      مجید شفیعی که یکی از تعمیرکاران این خودروها است در مورد آن می گوید: یکی از مشکلاتش که تا همین سه سال پیش هم وجود داشت رنگ پریدگی سپرها بود که با برخورد سنگریزه ها ایجاد می شود و کم کم به جایی می رسید که سپر نیاز به رنگ پیدا می کرد. مدل های اولیه تا سال های 83 از نظر مونتاژ قطعات تغییر یافته نسبت به 405 کمی زود به صدا می افتاد و کیفیت مناسبی ندارد و این باعث می شود اتاق کم کم دچار سر و صدا شود. از نظر ایمنی هم دیگر امروز این خودرو با استانداردهای ایمنی مطابقت ندارد. چون اگر دقت کنید خودروهای امروزی طوری طراحی و ساخته می شوند که بدنه ای صاف مثل این خودرو نداشته باشند و این یعنی نقاط شکست در اتاق آن کمی خطرناک است. مشکل جوش آوردن و آسیب به سرسیلندر در مدل های 86 به بالا بسیار یافت می شود که البته دوگانه سوزها بیش از بقیه به این نقیصه دچار می شوند. دلیل این موضوع هم نقص سیستم خنک کاری است. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که 4.5 لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر تعویض کنیم که در حدود 6 لیتر حجم دارد.

      از سال 88 به بعد سرسیلندرهایی در بعضی مدل ها مورد استفاده قرار گرفته است که از نظر کیفیت و تلورانس ساخت بسیار ضعیف است.نمونه هایی که این سرسیلندر در آن ها استفاده شده با سر و صدای زیادی کار می کنند. دلیل این سر و صدا دقیق نبودن اندازه های آن است به شکلی که میل سوپاپ در جای خودش با لرزش کار می کند. شفیعی ادامه داد: در مدل های دوگانه سوز به علت کار کرد موتور با دو نوع سوخت و دو نوع انفجار در سیلندر موتورها زود از تنظیم خارج می شود و البته فیلر آن ها نیز زودتر به هم می خورد. ما در سال های اخیر خودروهای زیادی را به دلیل پاره شدن تسمه تایم تعمیر کردیم و این ناشی از بی کیفیت بودن تسمه تایم است در حالی که در مدل های قبل از سال 85 تسمه تایم به راحتی حتی تا 70 هزار تا هم کار می کرد. از سال 86 به بعد این خودرو با افت کیفیت در سیستم هیدرولیک هم مواجه شد. در بسیاری از تولیدات این سال به بعد فرمان در زمان گردش صدا می دهد که ناشی از بی کیفیتی شیرهای مورد استفاده در پمپ هیدرولیک است. ما مجبوریم پمپ و شیر هیدرولیک را با نوع استوک و سالم تعویض کنیم که مشکل رفع شود. آن مدل های که به موتور TU5 مجهز هستند در بسیاری از موارد در بخش کاتالیزور دچار نقص می شوند. به عقیده من این مشکل ناشی از عدم تخلیه درست کاتالیزود و کل سیستم است. البته بعضی ها با ایجاد یک مجرا در کاتالیزور این مشکل را برطرف می کنند. در سال های گذشته این مشکل را نداشتیم ولی اخیراً زیاد به ما مراجعه می کنند و حتی 206 هم به این مشکل گرفتار شده است. سنسور دریچه گاز مخصوص در مدل های 89 به بعد به خصوص در مدل های دوگانه سوز از جمله سنسورهایی است که بیشتر دچار مشکل می شود و در دوگانه سوزها باعث می شود موتور در حالت گازسوز خاموش شود و یا درست کار نکند. در بسیاری از مراجعاتی که به ما می شود و در خودروهای تولید شده از 85 به بعد بیشتر است زوزه کشیدن گیربکس است که ناشی از کیفیت و دقت پایین ساخت دنده های گیربکس است. این دنده ها اصطلاحاً زود تیز می شوند و گیربکس به صدا می افتد. اما از قطعاتی مثل میل لنگ و شاتون و زیربندی و اکسل عقب به جز کمک فنرها آن هم در سال های اخیر، می توان به عنوان نکات مثبت این خودرو نام برد چون کمتر دچار نقص می شوند. در مدل هایی که در عقب ترمز کاسه ای دارند برای افزایش کارایی ترمز ما قطعات سیلندر ترمز را تعویض می کنیم. این قطعات به صورت استاندارد دو پیستون دارند که هم سایز نیستند و اگر این دو پیستون را هم سایز کنیم ترمزگیری به طور چشم گیری بهتر می شود. ما بیشترین مشکلمان در بخش ECU با مدل های زیمنس است که زیاد نیاز به تنظیم و دیاگ شدن دارد. در ضمن مشکل در سیستم ABS نیز به دلیل مشکل پمپ زیاد است و حتی یک خودروی با کارکرد بسیار کم داشتیم که به علت آب بندی نبودن لوله های پمپ روغن دچار تخلیه روغن می شد. از سوی دیگر نمایشگاهداران عقیده دارند پارس سفید رنگ ELX را بهتر می فروشند و بازار بهتر از آن استقبال کرده است. محمد صادق قاسمی از نمایشگاهداران قدیمی می گوید: پارس سفید رنگ بهتر فروش می رود البته مدل دوگانه سوزش به علت آتش گرفتن در چند مورد زیاد بین مردم محبوب نیست. کلا پژو پارس هایی که موتور 1.8 دارند بهتر فروش می روند چون موتور 1.6 برای این خودرو مناسب نبوده است.

      سید محمد طاهر علوی هم عقیده دارد پارس اتوماتیک کمترین مشتری را دارد چون بسیار کند است.اما پارس سال با موتور TU7 و گیربکس دستی هنوز هم مشتری خودش را دارد. بعد هم پارس LX سال را که الان تولید می شود مردم به خاطر آپشن هایش بهتر می خرند.

      1. آریو

        ۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        دوست عزیز پشیمان گشته!
        اگر فکر میکنید که از لحاظ کیفی ، پارس بهتر از لیفان است ، باید خدمتتون عرض کنم : زهی خیال باطل.

    2. فرزاد

      ۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      این قدر مشکوکی موتور گازی بخر ، خلاص .

    3. ارشیا

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (109 ديدگاه)

      من پارس ای ال ایکس داشتم.ببخشید دوست عزیز ولی واقعا خرید این خودرو با موتور با مصرف 14!!!تو شهر حماقت است

  8. Ali reza

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام بر دوستان وعلاقه مندان 620-1.8

    سه ماهی هست تحویل گرفتم . 6200 راه رفته .
    در مجموع به نسبت پول پرداختی رضایت دارم.

    واما بعد.
    1-وقتی تندر 90 با کلاس تولید منقضی شده ( حتی دست گیره درب خودرو را نتوانسته به روز بزند) 37و38 می خریم چه توقعی هست که صنعت خودرو ما متحول شود و فقط بگیم خودرو چینی آشغاله .
    2-خود کرده را تدبیر نیست .
    از موقعی که دست ایرانی تو هرچی رفت فاتحه آنرا باید بخوانیم .
    مثال :
    رنگ خودرو-کی رنگ درست می کنه ومی پاشد( مهندس خودمان)
    تحویل خودرو- کی ماشین و بدون بنزین وبدون باطری تحویل می دهد( مهندس کاظمی-اداره تحویل تهران) .
    نمایندگی -کی نمی تونه تشخیص عیب بده و فقط قطعه را عوض می کند ( مهندس ایرانی )و………..
    3-مرغ همسایه بوقلمونه
    مثال :پژو 405-پرشیاو….. فرانسوی که هر جنس فنی غیر فنی آن ساخت چین روش خورده
    ماشین های کره ای مال کدام کشوره ، مالزی ساپورت می کنه یا تایلند
    4-خود مجموعه کرمان موتور نمی دونه چکار می کند یک روز پروژه لیفان 520-620-ایکس 60 -را دستور کار قرار می دهد یک روز هم برای اینکه توجوی خود را بفروشد لیفان و ارزان و توجوی را بالا می برد(خود نمایندگی عنوان کرد توجوی بخر بهتر از لیفانه) حال چه باید گفت 206 بخر نه نخر رانا بخر
    این گوشه ای از آشفتگی ما ایرانی ها هست و بازار جهانی به این باور رسیده و برنامه ریزی کرده و افسوس از قدری تامل

    در این مدت فهمیدم نمایندگی ها نمی توانند پاسخگوی مردم ( باتوجه به فناوری موجود در خودرو) باشند و مشتری را سر در گم می کنند و وقتی مشتری سردر گم شد رو به تغییر می رود همان طور که مردم از ایران خودرو وسایپا خسته شده اند .

    البته اینها مربوط به روابط عمومی کرمان موتور هست که باید بررسی کند و نواقص را رفع کند و با توجه به قانع بودن ملت شریف نیازی به این کار نمی باشد
    هرچه می خواهم کوتاه حرف بزنم نمی شود………
    برای صحبتهای بالا دلیل دارم
    نمایندگی رفتم میگم چراغ چک روشنه پدال گاز را عوض می کنده 2 روز بعد روشن می شود می روم نمایندگی میگه پداله گفتم بابا عوض کردی میگه سنسور شتابه و………ولش کن
    میگم در دفترچه دی وی دی آن نوشته دای ویکس پخش می کنه چرا پخش نی شود میگه چی چی نمی دانم من لیسانسم را از آمریکا گرفتم یا اون لیسانسش را از اروپا گرفته در آخر میگه 600 بده یه دی وی دی اصل ببر ….درسته انصافا
    البته تمامی تنظیمات را خودم انجام دادم آنها پولش را به عنوان گارانتی از کرمان موتور بد بخت گرفتند.

    لپ کلام خودمان خودمان را بی ارزش وگیج نشان دادیم ماشین آب وآتشه و به نسبت پولی که می دهیم خوب هست
    از شرکت خواهشمندم به خود و پرسنلش احترام بگذارد تا آنها نیز به مردم احترام بگذارند
    تهرانی ها از 9 شهریور دیر کرد های 92 را دریافت می کنند.
    جی پی اس اگر مشکل دارید دفتر سهروردی بروید رایگان رفع عیب می کند (اول بخواهید فرمتش کند بعد برنامه نید را روی مموری بریزد)

    خدا را در هر لحظه ناظر بر اعمالتان بدانید………………..

    1. رضا موسوی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز منم موافقم با حرفتون…شهرستانا ادمو میدونن…بیشتروشون مشکل پمپ کلاچ دارن…من 2بار عوض کردم…بار اول تو 12000 کیلومتر…بار دوم تو 18000 کلیومتر…بار اول گارانتی حساب کردن…بار دوم پولشو گرفتن…میگم مگه 2سال یه 50000 کیلومتر گارانتی نیست…میگن هر قطعه یه بار شامل گارانتی میشه…میگم مگه نباید رفع عیب بشه…میگن همینه…ادمو اونقدر امروز و فردا میکنن که گارانتی تمام بشه بگن حالا از ازاد حساب کن…گول این 2سال گارانتی رو نخورین…فکر نکیند بخاطر کیفیته ماشینه…اینم شگرده ماشین فروختنه…در ضمن تهرانم خدمات میدن چون تهرانی جماعت حقشو میگیره…شهرستانا محل نمیذارنو پاست میدن

  9. حميد

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من هم مدتی است که به پدال سر نزده بودم وامروز گفتم بعد از مدتی طولانی بیام و ببینم لیفان سوار ها بعد از ورود دو ساله این ماشین به بازار چقدر گله و شکایت دارند و یا برعکس رضایت دارند . من لیفان 1600 دارم مدل 90 و تا حالا 56000 تا کار کرده و همین سه روز پیش گارنتیش تموم شد . در کل این دو سال فقط چهار بار به نمایندگی شرکت احرار یزد رفتم . یکبار برای سرویس اولیه 3500 تا ،‌بار دوم برای خرابی استارت که تعویض شد ، یکبار برای تعویض درب محفظه روغن گیربکس و این بار چند ماه پیش ( آخری ) که برای صدای پمپ هیدرولیک فرمان رفتم نمایندگی که البته فعلا ندارن و توی نوبت هستم تا بیاید . گفتنی است که فرمان هیچ مشکلی با ایم موضوع ندارد و فقط هنگامی که تا آخر میچرخانی صدایش درمی آید و لی در کنترل ماشین و غیره هیچ مشکلی بوجود نیامده است .
    آقای سینای عزیز خوب بود کمی هم انصاف داشتند همینطور که در ابتدا مرتبا گفته اند که قصد تخریب ندارند ولی به گفته آریو عزیز فقط از عیوب ( البته به اصطلاح عیوب ) گفته اند که همه اش مربوط شد به چسب و پلاستیک و پارچه ولی از شتاب خوب موتور بخصوص در دنده دو ،‌ سوخت کم ، صدای دلنشین موتور ، فرمان هیدرولیک بسیار نرم ،‌ترمزهای خوب ، هندلینگ خوب و سایر محسنات مهم این ماشین که در رانندگی بسیار موثر و تاثیر گذار است متاسفانه با کمال کم لطفی چیزی نگفته اند با توجه به اینکه دو تا لیفان 620 را هم داشته و امتحان کرده اند . !!!
    البته ناگفته نماند که با برخی از معایب گفته شده بنده هم موافقم مانند کیفیت پائین موکت کف ، سوپر سوز بودن خودرو که فرق آنرا حتما دوستان لیفان سوار در مصرف بنزین معمولی با سوپر دیده اند که البته این عیب نیست چون سیستم موتور اینگونه طراحی شده مانند بسیاری از خودرو های جدید که توصیه شده حتما از بنزین سوپر استفاده شود . در مورد کم آوردنن موتور هنگام روشن بودن کولر هم در سربالایی هم موافقم البته هنگامی که ماشین در سربالایی متوقف شود و مجددا بخواهد براه بیفتد این مشکل وجود دارد که باید با یکم گاز بیشتر و بالا آوردن دور موتور این مشکل را حل کرد .
    نهایتا اینکه این ماشین بهنظر بنده با تجربه دو سال رانندگی با آن بسیار قابل قبول است البته به شرطی که نخواهیم آنرا با تویوتا و امثالهم مقایسه کنیم . بهترین نتیجه را وقتی انسان میگیرد که منطقی و منصف باشد حد اقل با خودش. حمید – یزد- 4 شهریور 92

    1. رضا موسوی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      لیفان 620 رو از نظر کیفیت با پراید نمیشه مقایسه کرد…بعد میگین با تویوتا مقایسه نکنید…البته شما اصل ول کردین به کیفیت لوازم جانبی توجه میکنید…من 2سال این ماشینو دارم…واسه حرفامم سند و فیلم دارم که بزودی واسه همه عزیزان میذارم…ماشینم زیاد داشتم…ولی تا الان سابقه نداشته این قدر دوندگی کنم و اذیت بشم…همیشه هم سری اول ماشینو میگیرم…شاید من مشکل خیلی از دوستانو نداشته باشم…قرارام نیست همه یه ایراد داشته باشن…ولی من شخصا از صفر مشکل پلوس و دیسکو صفحه داشتم که با اینکه 2بار تعویض کردم بازم بیشتر از 10000 کیلومتر جواب نداده…موتوره ماشینم که بخار میکرد که 4ماه خوابید نمایندگی…که به لطف واحد ارتباط با مشتری واسم قطغه جور کردن که تونستن موتوره ماشینو جمغ کنن…در ضمن من از 2 سال دوره گارانتی 6ماهش ماشینم نمایندگی خوابید…زمانی که اعتراض کردم و گفتم قانونن باید خسارت خوابه ماشینو بدین فقط دوندنم…میدونید قیمت رینگ و پیستون لیفان 1600 چنده؟6000000تومن…شش میلیون تومان…میدونید پمپ بنزینش چنده؟1600000تومن…هر کی شک داره زنگ بزنه نمایدگی بپرسه…والا اف اچ بگین بهتره…کاش حدافل اندازه پراید کیفیت داشت…تو رو خدا گول ظاهرو اپشنو نخرید…من که منتظرم درست بشه ردش کنم…چون اگه ایندفه ایراد پیدا کنه باید سر به سر بدم جا هزینه تعمیرش…

  10. آریو

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    سلام فرهاد خان
    راستش اون ایرادهایی که در اون کامنت از لیفان گرفته شد واقعا ایرادهایی نبودند که باعث دغدغه خاطر کسانی باشه که به لیفان 620 به عنوان یک انتخاب به قصد خرید نگاه میکنند.
    محاسن و معایب لیفان 620 بطور خیلی کامل و مختصر و البته بدون غرض یا تعصب ، توسط یکی از کاربران در سایت tt آمده که من اونو اینجا کپی پیست میکنم.
    بشخصه بعنوان یک مصرف کننده یکساله لیفان 620 با موتور 1800 نقاط قوت و ضعف این ماشین رو در چند مورد اشاره میکنم :
    نقاط قوت :

    1- برخورداری از طراحی ظاهری مناسب و عموم پسند هم از بیرون و هم طراحی داخل.
    2- برخورداری از آپشنهای مناسبی نظیر سانروف دوحالته _ روشن و خاموش شدن چراغها بصورت اتوماتیک با نور محیط _ دوربین عقب و سنسور پارک _ رهیاب مه پاره ای و ….
    3- قابل قبول بودن سیستم پایداری خودرو وهمچنین نمره خوب برای عملکرد سیستم ترمزها
    4- تعویض دنده های بسیار روان از پایین به بالا و بلعکس آن
    5- برخورداری از موتور نسبتا” با قدرت ( در محدوده قیمتی و رقبای هم رده قیمتی ) و کمترین کاهش قدرت موتور در هنگام استفاده از کولر و همچنین کشش مناسب موتور در جاده های شیب دار ( البته در صورت رانندگی با حفظ دور موتور بالای 3400 )
    6- به نسبت شتاب و کشش خودرو مصرف سوخت ترکیبی معقول و راضی کننده
    7- صندوق عقب بسیار جادار برای خانواده های اهل سفر
    8- استقامت نسبتا” خوب بدنه در تصادفات ( استناد به تاپیک تصادفات لیفان و اظهار نظر و عکسهای سایر دوستان )

    و اما نقاط ضعف و منفی ( از دید بنده بعنوان یک مصرف کننده ) :

    1- کم بودن تعداد نمایندگیهای عامل مجاز تعمیرات و همچنین کسری برخی از قطعات در صورت نیاز! علل خصوص در شهرستانها
    2- ضعف در نظارت بر مونتاژ بی نقص خودرو و دیدن عیبهای گوناگون مونتاژی! در برخی از خودروهای افراد مختلف نظیر دقیق رگلاژ نبودن دربها و یا حتی بعضا” پدالهای کلاج و چراغ استوپ پدال ترمز
    3- ضعیف و آسیب پذیر بودن ادوات داخلی و تزیینی و همچنین ادوات پلاستیکی نظیر درب مایعات درون موتور ( مثل درب روغن هیدورلیک )
    4- نامتناسب بودن صندلیهای ردیف جلو علل خصوص برای رانندگان میان قد به بالا ( کفی صندلی کوتاست و تا پشت زانوی راننده رو پر نمیکنه که در رانندگی طولانی مدت خستگی رو بهمراه داره )
    5- ضعف در طراحی محل استقرار سیتم پخش. ( طراحی داشبورد از روی یک مدل بی ام دابلیو کپی برداری شده اما همه نکات رعایت نشده سیستم پخش بی ام دابلیو یک وجب داخل تر از داشبورد هست و با نور مناسبی که داره همواره چه در روز و چه در شب دید مناسب داره ولی در لیفان کپی برداری نابخردانه صورت گرفته و پخش مماس با داشبورد طراحی شده و البته بدون سایه بون! همین موضوع عملا” باعث شده جی پی اس و کلا” تصویر مانیتور در روز علل خصوص زمان تابش آفتاب کلا” غیرقابل رویت باشه )
    6- ضعف در ارائه برودت لازم توسط کولر در روزها و مناطق گرم.
    7- شعاع حرکتی بسیار محدود بشکن تلسکوبی فرمان که عملا” تنظیم بسیار بسیار محدودی رو در اختیار میزاره!!
    8- نمره نسبتا” ضعیف برای رنگ بدنه بلحاظ سطح زخمات رنگ روی بدنه و مقاومت اون در مقابل پرتاب سنگریزه ها و امثالهم.
    و من به این معایب این موردو اضافه می کنم . دریچه باد کولر که شعاع حرکتی مناسبی نداره .

    1. فرزاد آ

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آریو عزیز در مورد بدنه کاملا درست گفته این دوست عزیز ولی برای کولر خودروی من اصلا مشکی نداره ودر ظهر هم خوب خنک میکنه البته من به شدت گرمایی هستم ولی از کولر راضی هستم نمیدونم شاید این مشکل هم برای برخی به خاطر خوب مونتاژ نشدن کانال های هدایت هوا باشه ولی برای بنده خوب عمل میکنه لازم به ذکر که من تهران زندگی میکنم

  11. سيد جلال از اصفهان

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت همه دوستان
    از نحوه ثبت نام و تاخیر نه ماهه در تحویل و وعده های دورغ این خودرو ساز به شدت ناراحت شدم
    ثبت نام 2 شهریور 91 را 2 مرداد 92 تحویل گرفتم . صرفه با خرید نقدی تو بازاره بود .
    اشکالاتی که من مشاهده کردم
    1- ارتفاع سقف تا صندلی مناسب نیست سرم به سقف گیر میکنه . اگه صندلی را بیارم جلو زانو باید زیاد خم بشه بیام عقب دستام به فرمان نمیرسه و راحت نیستم
    2- دسته راهنما بعد از چرخش دقیق عمل نمیکنه و به حالت اول بر نمی گرده اگه یه کم صدای کنتاکت داشت بهتر بود .
    3 – وقتی ماشی روشن میشه صدای جریان آب به گش میرسه که نمیدونم از کجاست
    4 – کلاج خوب کار نمیکنه یک بار هم نمایندگی تنظیم کرد ولی نشد که نشد.
    5 – چرخ عقب سمت راننده خش خش میگنه به خصوص در گردش به راست
    6 – نور چراغها تنظیم نیست
    7 – رنگ بدنه جالب نیست بعضی جاها با کوچکترین ضربه بدنه پیدا شده
    8 – وقتی تحویل گرفتم دقت نکردم بدنه سالم بود ولی زیر ماشین ( لبه هایی که رو جگ قرار می گیرند ) له شده بود به نظرم موقع پیاده شدن از تیلر روی خرک سر خرده باشه
    9 – کولر مورد قبول نیست کولر پراید من به مراتب بهتره
    در کل راضی هستم و این عیبها قابل رفع هستند ولی برای کرمان موتور خیلی زشته که با عیبهای کوچولو اعتبار خودشو زیر سوال ببره
    کادر نمایندگی با لباس کثیف چرب رو صندلی نشست و بعدش انگار ده ساله این صندلی کار کرده
    به کی بگم یا اعتراض کنم جوابی نیست

    من شیشه های کنار و پشت را دودی 25 درصد یو وی دار کردم 90000 تومان
    روکش صندلی با پارچه زاپنی 200000 هزار تومان
    کف پوش دست دوز و کف صندوقی لبه دار دست دوز 200000 تومان
    خوبه و قابل قبول اگه شما در تزیینات و تغییر شکل ظاهری اقدامی انجام دادید لطفا دیگران را هم مطلع کنید همچنین اگه نکته یا توجی خاص در زمان گارانی هست دیگران با خبر کنید
    سخن آخر
    بهتر از خودروهای ایرانی هست و انشا الله همیشه در شادیها از خودوی مود علاقه تون استفاده کنید

    1. امید

      ۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دوست عزیز لطفا تجربیات شخصی خودتون رو جامعیت نبخشید. کرمان موتور در حل حاظر نهایتا با تاخیر 1 ماهه داره تحویل میده

    2. بهروز

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      همه ایراداتی که گفتی مال من هم دارد تا 3000 کیلومتر و بازدید اولیه هم ماشین آب بندی میشه و هم شما بهش عادت میکنی .

  12. كيارش

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز

    من فکر میکنم شیشه های ماشین نسبت به ماشینای دیگه کمتر دودیه و رنگش به شیشه بودن نزدیک تره و این عامل باعث این میشه که نور آفتاب با شدت بیشتری وارد ماشین بشه و هوای داخل کابین کمتر از سایر خودروها باشه و این ممکنه یکی از عواملی باشه همه دوستان از کولر ماشین ایراد بگیرن از دوستان خواهش میکنم به این مسئله بیشتر دقت کنند شاید با دودی کردن شیشه ها در حد نرمال بسیستم سرمایش خودر کمی کمک کنه.
    منتظر نظر دوستان هستیم.با سپاس از عزیزان هم فکر

  13. رضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    آقا امید کرمان موتور خدمت شما ارادت خاصی دارد که ماشن شما را یک ماهه تحویل داده است ماشین ما را که با پنج ماه تاخیر تحویل داد و هنوز جریمه تاخیر را نیز نداده است

  14. امید

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    رضاجان در سال 91 به علت مشکلات و افزایش ناگهانی قیمت خودرو و طمع کردن خودروسازان جهت فروش تحویلها متاسفانه با تاخیری زیاد همراه بود ولی در حال حاضر به دلیل رکود بازار و ورود خودروهای متنوع چینی کرمان موتور تاخیر نداره یکی از دوستان 1ماهه ثبت نام کرد و با تاخیر 1 هفته ای تحویل گرفت

  15. مهتاب

    ۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام… ما شا الله به این همه اظهار نظر… الان دقیقاً گیج شدم… نمی دونم با ثبت نام لیفان 620 کار خوبی کردیم یا نه؟
    سال گذشته یه لیفان 1600 خریدیم که اینقدر خوش قدم بود تو کمتر بیست روز قرار شد خونمونو تبدیل به احسن کنیم و سریع فروختیمش… منظورم اینه که ماشین زیاد دستمون نبود که ببینیم چه جوریه؟
    اما امسال مرداد ماه لیفان 620- 1800 ثبت کردیم قراره که تحویل شهریور ماه باشه… خدا کنه زود تری بهمون بدن ن ن ن ن ن ن ن ن – امیدوارم که اشتباه نکرده باشیم

    1. فرهاد

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (175 ديدگاه)

      انشاالله ایندفعه کاخ می خرید!!!

  16. احسان م اصفهان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام
    فقط میدونم هنوز که هنوزه از انتخابم بخاطر خریدن لیفان پشیمون نیستم بلکه بسیار راضی هم هستم…
    Enjoy of driving with Lifan 620

    1. فرزانه

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      من همه نظرات دوستان رو خوندم راستش من 206 تیپ 3 دارم و تصمیم گرفته بودم که لیفان 620 بخرم ولی با خوندن نظرات بقیه باز هم نمیدونم چه کنم، بعضیها میگن خوبه بعضیها میگن بد…

      1. رضا موسوی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        هر کی میگه راضیم احتمالا تو کرمان موتور کار میکنه دوست عزیز…من از کیفیت الان ایران خودرو اطلاعی ندارم…ولی حداقل به مشتری بها میدن…

      2. آریو

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        رضا موسوی عزیز!
        اونقدر مغرضانه و در بعضی قسمت ها چرت و پرت نوشتید که حوصله م نشد جواب بدم.

      3. آریو

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        و اینم یادتون رفت که اینجا بیشتر نظرات در مورد لیفان تلنت با موتور 1800 سی سیه.

    2. امیر

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      اصلا تا حالا ماشین داشتی ؟Have u ever been a car?

      1. فرزاد آ

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        به دوستان عرض کنم تحویلها به روز شده من 10 تیر ثبت نام کردم تحویل شهریور ماشین سی مرداد تخصیص پلاک شده بود و 2 شهریور تحویل گرفتم
        من روکش پارچه ژاپنی کردم
        لاستیک کومهو 215/65/15 انداختم
        شیشه ها رو 35 % دودی کردم
        معایب فکر کنم چینیها این ماشینو برای خودشون طراحی کردن در رانندگی طولانی و یا در ترافیک زانو راست درد میگیره یعنی در ترافیک هر دوتا زانو چون طول نشیمن صندلی کوتاهه و زیر زانو خالی میمونه
        من با قد 179 سرم به سقف میخوره اگر هم صندلی رو پایین بیارم دید رانندگیم ضعیف میشه
        نور پایین تقریبا تنظیمه ولی نور بالا به ستاره ها چشمک بازی میکنه
        قطعات پلاستیکی که در قسمتهای خارج از دید بکار رفته کیفیت پایینی داره نمیدونم تا چند وقت دوام میاره مثلا قاب داخلی گلگیر که بعضی جاهاش باد کرده و با لاستیک در گیر میشه
        اگر جی پی اس ماشین روشن کرده باشید و موبایلتون زنگ بزنه(بشرطی که با بلوتوث کانکت باشه به ماشین) جی پی اس هنگ میکنه بعضی مواقع خودش بر میگرده ولی بعضی وقتها باید کلا سیستم و off و on کنید تا درست بشه
        صدای خانوم داخلشم هم وقتی قطع میکنید باز هم سیستم در مواقع هشدار صدای باندها رو کم میکنه ولی خب صدای خانومه نمیاد دیگه
        کیفیت رنگ بدنه نسبت به 206 خیلی پایینه توقع بیشتری میرفت
        و اما محاسن
        من از کولر ماشین رازی هستم حتی قبل از دودی کردن شیشه ها
        رانندگی با ماشین لذت بخشه بجز قضیه صندلی که بالا گفتم
        فضای داخلی ماشین خیلی خوبه
        موتور خوبی داره توقعی که از موتور ماشین میره براورده میکنه
        امکانات همراه با پخش ماشین عالیه شما میتونید تمام تنظیمات دلخواهتونو بدید از انتقال کانکت های موبایل تا گوش کردن به آهنگهای موبایلتون بصوررت بلوتوث سری های جدید تاچ بهتری دارند یکی از دوستانم که همین مدل رو گرفته از تاچ ماشین رازی نیست ولی من مشکلی ندارم
        سعی کردم منصفانه همه چیز رو که به ذهنم رسید بگم بعضی معایب قابل رفع فوری هستند ولی بعضی دیگر مستلزم هزینه زیادی میشه مثل تعویض صندلی راننده امید وارم مفید بوده باشه این اطلاعات

  17. محمد حسين

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان بین دو خودروی لیفان 620 1800 و جی5 موندم کدومو انتخاب کنم برای من شتاب و کیفیت خیلی مهمه
    ممنون میشم کامل راهنماییم کنید

    1. امید

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      بدون شک لیفان1800

  18. كيارش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دوست عزیز فرزاد آقا تبریک بابت خودروی خریداری کردید مبارکتون باشه. میخواستم ببینم شما که لاستیک رو تعویض کردید فرقی هم کرد یا نه و قیمت براتو چند تموم شد. ممنونم

    1. فرزاد آ

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کیارش عزیز البته دلیل تعویض لاستیک عدم اعتقاد بنده به لاستیک ایرانیه چون هم زود فسیل میشه و کارکرد پایینی داره البته وقتی هم لاستیک خودرو را تعویض میکنم با توجه به قدرت موتور لاستیک یک سایز پهن تر انتخاب میکنم که کمی اسپرت بنظر بیاد
      درمورد قیمت لاستیک هم بگویم که لاستیک فابریک کارخانه یزد 205 بود که من تهران خیابان چراغ برق(امیرکبیر )چهار حلقه آن را 520 هزار تومان فروختم و چهار حلقه کومهو کره سایز 215/65/15 سال ساخت 2013 به قیمت یک میلیون چهل هزارتومان خریدم که تعویض لاستیک و بالانس به همراه لوازم مصرفیش اشانتیون شد برام

  19. سعید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام یه سوال داشتم میخواستم بدونم لیفان 620 با موتور 1800 دوربین واسه دنده عقب داره؟

    1. محمد

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یس عزیزم ، دوربینم داره
      سوال بعدی؟؟؟!

    2. محمد حسين

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اره دوربین دنده عقب داره

  20. پارسا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرکی می خواد. ماشینی بخره که متورش خوب باشه j5 توی محصولات کرمان موتور عالی هست. ولی اگه بخواد شیک باشه وبدرد کارمعمولی بوخوره لیفان 620یاx60 بهتره من خودم x60 دارم وخیلی ازش راضی هستم

    1. آریو

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      پارسا جان! مگه موتور لیفان مشکلی داره؟ با توجه به سایت های پدال و tt که کوچکترین ایرادات از لیفان گرفته میشه ( حتی جنس چسب بکاربرده شده در سردنده ماشین یا قاب پلاستیکی چراغ صندوق عقب و … ) هنوز ایرادی مبنی بر ایراد موتوری گزارش نشده. بچز صدای موتور که واسه بعضیا بلند و واسه عده ای هم معمولیست.
      راستی فرهاد خان ! لیفانتون الان باید بالای 3000 تا کار کرده باشه . شما بفرمایید نظرتون در مورد صداش در دور 3000 تا 3200 چیه؟ اذیتتون میکنه یا نه؟

      1. فرهاد

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (175 ديدگاه)

        آریو جان
        3500 تا کار کرده. اگر عمری باشه هفته بعد یه مسافرت به تهران دارم و میتوانم ماشین را در مسافت طولانی هم تست کنم. وقت کنم بعد از سفر تجربیات ونظر کلیمودر مورد ماشین می گم.
        من تا به حال در مورد 620 در دو مورد مطلبی ندیدم: 1- مشکلات موتوری و 2- جلوبندی
        وبه نظر نمی یاد از این جنبه ها ایرادی متوجه ماشین باشه
        از نظر من صدای موتور معمولی است (فکر کنم کمی از 206 sd بیشتر و کمی کمتر از سمند) اما اصلاً آزاردهنده نیست. در مورد اون صدای دور 3000 هم اذیت نمی کنه. بعضی وقت ها متوجهش می شم و بعضی وقت ها هم خیر.

      2. آریو

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        سفر بخیر فرهاد خان
        میتونید میزان مصرفشم تست کنید. تو همون خیابون حافظ یه پمپ بنزین هست که فقط بنزین سوپر داره . میتونید همونجا باکو پر کنید و تا مقصدتون در تهران نیاز به سوختگیری مجدد نداشته باشید. من تابحال چند بار امتحان کردم. 40-930 کیلومتر مسافت رو با یک باک رفتم یا برگشتم. البته ساعاتی که میرسیدم 3و 4 صبح بود و از ترافیک خبری نبود. ماشین هم تک سرنشین ، شیشه ها بالا ، اما حداقل 800 کیلومتر از مسیر کولر روشن . سرعت هم بین 100 تا 120

      3. ارشیا

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (109 ديدگاه)

        من هفته پیش سفر به قشم داشتم دقیقا 6.8 با کولر روشن بود که به نظر من واسه همچین ماشینی زیاده تو شهر هم من 9.8 میسوزونم بدون کولر

  21. فرزاد آ

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام مجدد به دوستان میخواستم چند مورد جدید که با آن برخورد کرده ام را با شما دوستان درمیان بگذارم
    1-موتور خودرو بنده در سرعت 120 میلرزونه با یکی از دوستان که او هم لیفان 1800 داره و حدود 5500 کیلومتر با هاش راه رفته درمیون گذاشتم کاشف به عمل اومد که اشکال از دیسک وصفحه ماشینه چون این مورد برای ایشان هم پیش اومده بود که بعد از تعویض دیسک و صفحه مشکل رفع شده است
    2-مورد بعد کیفیت پایین لاستیک و پلاستیک قاب آبریز برف پاک کن شیشه جلو که من در حرکت متوجه شدم لاستیک دوره قاب عین پرچم داره روی شیشه میرقصه پلاستیک قاب هم خیلی نرمه وقیتی هم حرارت میبینه که دیگه میشه ژله
    3-جالبه بدونید یه مدل لیفان 1800 دیدم که سه تا دوربین داشت و از صفحه ال سی دی میتونستید دوربین اونو انتخاب کنید یکی عقب و دو تا طرفین جلو در دفترچه خود ماشین هم ببینید این مورد ذکر شده ولی خودرو تحویلی بنده اینو نداشت کرمان موتور هم داره رویه ایرانخودرو را در پیش میگیره امیدوارم زودتر بخودشون بیان

    1. ارشیا

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (109 ديدگاه)

      آقا فرزاد منم 2 تاشونو دیدم اینا لیفان های وارداتی هستن علاوه بر دوربین ماساژور صندلی و دنده اتوماتیک هم دارن ولی 1600 بودن به نظر من صندلی هاشون هم فرق میکرد اگر دقت کرده باشید آینه بقلشون هم متفاوت با لیفان های ما هست.دوستان کسی اطلاعات دقیقی از اینکه این ها از کجا وارد میشن و چه قیمتی دارن نداره؟

    2. امیر

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      بله ، کرمان موتور در بی شرفی از ایران خودرو پیشی گرفته است.
      در مورد دوربین دید عقب صحبت کردید، باید بگم که در دفترچه راهنمای خودرو نیز به این مورد اشاره شده (برید توی قسمت دوربین دفترچه ببینید!). تعداد دوربین های ماشین سه تاست که به لطف شرکت منفور کرمان موتور دیگر همچین چیزی وجود نداره!!! تنها این مورد نیست،برای مثال صندلی برقی خودرو ( که گرم کن و سرد کن دارد ) نیز دیگر در این خودرو وجود ندارد و علاوه بر این سیستم تنظیم زاویه چراغ های جلو ( که خدا را شکر هیچ کدوممون موقع تحویل خودرو به آن توجهی نکردیم ) نیز حذف شده در حالیکه در قرار داد منعقد شده بین مشتری و شرکت وجود دارد و یک چیز لازم الاستفاده در خودرو میباشد ولی ….!!!
      از چراغ سیستم سکوریتی چیزی نگم بهتره…
      از آینه های برقی بگم که حذف شد و به جایش آینه معمولی 520 را گذاشتند…
      از کیفیت چرم صندلی بگم …
      .
      .
      .

  22. حسین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان به نظر من کلآ ماشینهای تولید داخل وهمچنین مونتاژی مثل هندونه ست و شانسیه.از هر چندتا ممکنه یکی کم عیب تر در بیادو صاحبش رو اذیت نکنه.

  23. مهدي

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا جان هر چی باشه بالاخره چینیه/.++++

  24. امید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان سری جدید 620 تحویل شهریور از نظر کیفیت در حد بسیار بالا یی هستش.و جزو 4خودرو اول داخلی در شهریور معرفی شده

  25. امید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان سری جدید 620 تحویل شهریور از نظر کیفیت در حد بسیار بالا یی هستش.

    1. کيارش

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام منظورتان از کیفیت کدام قطعات است .لطفا میشه شفاف تر بگین ممنون

      1. امید

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        عدم نفوذ اب به داخل کابین/تعادل مناسب خودرو/ترمز گیری خوب/کیفیت رنگ خوب/ مواد به کار رفته در کابین خوب/ جلوبندی خوب/کیفیت سیستم الکتریکی خودرو خوب/موتور خوب/و…

      2. كيارش

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (51 ديدگاه)

        با سلام به امید آقا. ظاهرا جناب امید شما تا حال ماشین نداشتید یا اگر هم داشتید اسم وسیله شما بالشک ماشین نبوده

  26. فرهاد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    این مطلب در سایت تابناک آمده

    توقف تولید در برخی از شرکت‌های خودروسازی
    کد خبر: ۳۴۴۴۲۹تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ – ۱۱:۴۱
    براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید خودرو در برخی از شرکت‌های خودروسازی متوقف شده است.

    به گزارش ایسنا، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مرداد ماه امسال در سه شرکت خودروسازی راین، خودروسازی مدیران و کرمان موتور تولید خودرو به صفر رسیده است.

    خودروسازی راین محصولاتی چون وولیکس C30، خودروسازی مدیران انواع محصولات ام‌وی‌ام و کرمان موتور انواع محصولات لیفان و جک را تولید می‌کند.

    همچنین در پنج ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو در خودروسازی راین با کاهش 92.6 درصدی از 501 دستگاه به 37 دستگاه کاهش یافته است.

    در خودروسازی مدیران نیز در پنج ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو با کاهش 70.1 درصدی از 17 هزار و 272 دستگاه به 5159 دستگاه کاهش یافته است.

    در شرکت کرمان موتور نیز تولید پنج ماهه این شرکت صد درصد کاهش یافته است به‌گونه‌ای که از 1788 دستگاه به صفر رسیده است.

    مرداد ماه امسال تولید در دیگر شرکت‌های خودروسازی از جمله گروه بهمن 75.3 درصد، سایپا 25.2 درصد، پارس خودرو 71.9 درصد و ایران خودرو 22.2 درصد کاهش یافته است

  27. امیر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    دوستان عزیز،این بحث انتخاب620 یا j5 هم مشکلی شده.
    .
    افرادی که با 620 موافق هستند + بدن و
    افرادی که با j5 موافق هستند _ بدن.

    اگر لطف کنید دلیل را بنویسید ممنون میشم. این کامنت را گذاشتم تا به افرادی که دو دل هستند کمک کنم.
    با سپاس

  28. had

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که قبلا سوار یه ماشین درست حسابی بودن هیچ وقت سوار ماشین چینی (هیچ مدلش) نمیشن.

    1. سیامک

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      من نمیفهمم این حرفای بچگانه معنیش چیه ، اتفاقا من پیش از لیفان 1800 ماکسیما داشتم بنا یه دلایلی فروختمش تا یه ماشین ارزونتر بخرم ، همه جور ماشینم هم داشتم هم سوار شدم ، دوستان همه بدونن تو رنج قیمت این ماشین هیچ ماشین صفری در حال حاضر در ایران قابل رقابت نیست ، خیلی خوشحال میشم یکی بگه با 40 تومن چه ماشین صفری بهتر از این ماشین میشه خرید و چرا

  29. امید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوست عزیز معلومه که شما از سطح فکری و علمی بسیار پایینی برخوردار هستید شما اگر کمی تامل می فرمودید این کامنترو نمی گذاشتید.

  30. فرزاد آ

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آمار رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در مرداد ماه را منتشر کرد.

    بر این اساس باکیفیت‌ترین خودروی سواری تولیدی در مرداد ماه امسال نیسان تیانا با 2.8 نمره منفی بوده است. پس از آن مگان با 19.7 نمره منفی در رتبه دوم رده‌بندی قرار دارد.

    رتبه سوم نیز در اختیار پارس تندر با 20.7 نمره منفی است. دو خودروی تندر 90 تولیدی پارس خودرو و ایران خودرو به ترتیب با 21.2 و 21.4 نمره منفی در رتبه‌های چهارم و پنجم رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در مرداد ماه قرار دارند.

    رتبه ششم نیز با 51.9 نمره منفی در اختیار لیفان X60 است. لیفان 620 نیز با 58 نمره منفی در رتبه هفتم قرار دارد. پژو پارس با 60.8 نمره منفی، سمند با 61.6 نمره منفی و پژو 405 تولیدی ایران خودرو با 61.8 نمره منفی به ترتیب در رتبه‌های هشتم، نهم و دهم رده‌بندی قرار دارند.

    رتبه یازدهم نیز با 62.9 نمره منفی در اختیار پژو 405 تولیدی ایران خودرو خراسان است. تیبا با 66.3 نمره منفی در رتبه دوازدهم و ام‌وی‌ام 530 با 69 نمره منفی در رتبه سیزدهم قرار دارد. رتبه چهاردهم رده‌بندی نیز در اختیار ام‌وی‌ام X33 با 72 نمره منفی است.

    سایپا 131 تولیدی سایپا و سایپا 131 تولیدی پارس خودرو به ترتیب با 80.7 و 83.4 نمره منفی در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در مرداد ماه قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا