کرمان موتور فروش لیفان ۶۲۰ را با موتورهای جدید ۱۸۰۰ سی سی آغاز کرده است. موتور نمونه های استاندارد ۱.۶ لیتر حجم و ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارد. این در حالیست که تاکنون موتور ۱.۸ لیتری در تولیدات خود لیفان چین نیز روی این مدل مشاهده نشده است و لااقل در سایت این تولید کننده و سایر سایتها دیده نمی شود! در عوض مدل ۷۲۰ دارای یک موتور ۱.۸ لیتری است که ۱۳۱ اسب بخار نیرو و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
گیربکس نمونه چینی این خودرو ۵ دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT است که جای خالی این نوع گیربکس در تولیدات داخلی آشکار است. ظاهرا کرمان موتور تصمیم گرفته بجای تولید مدل لوکستر و بزرگتر لیفان ۷۲۰ که قیمتی برابر ۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار دارد، از موتور آن در برادر کوچکتر آن استفاده کند (البته مدل ۷۲۰ هم هنوز در خط تولید انبوه کارخانه چینی قرار نگرفته است).
تحویل این خودرو از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و پیش فروش آن با پرداخت دو مرحله ای ۱۳ و ۱۲ میلیون تومانی در جریان است. بنابراین قیمتی حدود ۲۷ میلیون تومان برای این خودرو قابل پیش بینی است که نسبت به قیمت لیفان ۷۲۰ هم گرانتر خواهد بود!
در همین ارتباط بخوانید:
مصطفی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲نه بابا درهمه من تحویل بهمنم دو روز دیگه مهشین رو میگیرم
مهبد
۱۴ بهمن ۱۳۹۲چرا همتون فقط گیر مسائل تحویل و تاریخ تحویل و این حرفایید!
چرا کسی که تجربه ماشین رو داره یا شنیده های معتبری داره، در مورد ایرادات فنی و مشکلات قطعات و خدمات ماشین حرف دقیق و اساسی نمیزنه؟! بلاخره دو روز دیرتر یا زودتر تحویلمون میدن اما با هم تبادل نظر کنیم ببینیم چی خریدیم و با مشکلات و معایبش چه کار باید بکنیم.
همین صفحه قبل امید کامنت گذاشته که ماشین رو تحویل گرفته و از اول کاری چرخ و چراغ چک موتور و مانیتور و… ایراد دارن!!!!
آیا این شایسته یه ماشین صفرکیلومتر مثلا خارجی با این قیمته؟؟!!!
ایرادات دیگه مثل صفحه کلاچ و پلوس که همه میگن چی میشه؟؟
صدای موتور داخل اتاق چی؟؟
مشکل کم بودن تعمیرگاه و خدمات پس از فروش ضعیف و گرون بودن قطعات چی؟؟
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲موافقم. مشکل تحویل مربوط به همه خودروسازهاست.بی زحمت نظرات فنی بدین
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲موافقم. مشکل تحویل مربوط به همه خودروسازهاست. بی زحمت نظر فنی بدین.
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۲نمیدونم والا
خوب مال من هم تا 5 روز دیگه میشه 2 ماه بعد از تکمیل وجه
اما خوب باید یه خبرایی بشه اس ام اس بیمه ای تغییر رو سایت
اما هیچی به هیچی
از بس پیگیری کردم دیگه خسته شدم دایم میگن فردا تماس بگیر پس فردا تماس بگیر!!!!!
مصطفی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲حق با مهبد جان هست
قاسم
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه لیفانی ها
من تحویل دی بودم. امروز اس ام اس بیمه آمد. زنگ زدم نمایندگی گفتند که ماشین آمده الان اینجاست. فقط یک هفته ای طول میکشه که مدارکش و پلاکش هم برسه.
مهبد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲مبارک باشه قاسم جان
حتما تجربیاتت رو با ماشین جدید بعد از استفاده برامون بذار
علیرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام بر دوستاران لیفان 1.8-620
بعداز 10ماه یاد پدال افتادم.
یکسال پیش ما هم بایکسری از دوستان مثل شما ماشین 620 -1.8 ثبت نام کردیم تحویل آذر بودم ولی اردیبهشت امسال تحویل گرفتم ……….یادش بخیر برای هم کری می خوندیم و در دفتر مرکزی قرار می گذاشتیم.
دوستان عمر در گذر است بی خیال تاخیر تحویل …..اینجا ایران است و شما ایرانی پس اینقدر بی تابی نکنید.
تازه بعد از گذشت این همه سال سبد کالا توزیع میکنند و زیر نویس تلویزیون می نویسد گاز کمتر مصرف کنید تا مابتوانیم ذره ذره آنرا به شرکتهای خصوصی بفروشیم(بدون کنتور)و پولش را به جیب گشاد بریزیم.
بگذریم تا کامنت مارا پدال آتش نزده….ماشین خوبی است به نسبت پول پرداختی
من کیلومتر 10000 را رد کردم از این سایت پدال متشکرم خاطرات خوبی را داشتیم
لیفان 620-1.8 ماشین خانوادگی است به غیر از سنسور شتاب و نصب جی پی اس مشکلی نبود البته نه اینکه نبود که نبود .بود ولی مشکل از خودمان بود .
علامت سوال های جمع شده را جواب می دهم .
خودمان یعنی خودمان بله همین من وتو .
در هر کاری وجدان رافراموش کردیم روز تحویل مامور تحویل ماشین و نمی گذاشت خاموش کنم .پیچوندمش در یک فرصت ماشین را خاموش کردم بعد که استارت زدیم متوجه شدم باطری خراب شده و مامور تحویل باطری را ……بماند بنزین هم نداشت ولی وجدانی طی دوساعت فرایند تحویل در لابی تمام پذیرایی (میوه شیرینی کاپو چینو ….)تکمیل بود.
حالا نوبت نمایندگی های تمام شوت و دارای توهم لیفان ……..
سه چهار تا نمایندگی رفتم یکی از یکی شوت تر چراغ چک رو شن می شد و ماشین گاز نمی خورد .پدال را عوض کردند تو مسافرت چراغ روشن شد تلفن امداد زنگ زدم گفت بنزین آب داشته .خلاصه سرتان رادرد نیاورم یه نفر از بچه های لیفان گفت سنسور شتاب را عوض کن . درست شد
رفتم نمایندگی مشایخ روغن عوض کنم (کاسترول 70000)خریدم برای یک پیچ مرا پیچوندن و روغن را با روغن خودشان (40000 تومانی) عوض کردن و موارد دیگر ……..
زیاد شد دلم برای فرهاد و مهدی620 و… تنگ شده بود هرجا که هستند خوش باشند
من از خودرو راضی هستم البته باتوجه به پولی که پرداخت کردم بهتر از خودروهای سایپا وایران خودرو و ام وی ام هست . این نظر شخصی بنده بوده و نطر شما هم محترم می باشد .
به امید ایرانی پیروز و سربلند بدون دروغ و با وجدان باشید……
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ممنون. لطفا در صورتیکه ماشینو نگهداشتی تو کارکردهای بالاترم تجربیاتتو بیان کن.
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۲علیرضا ممنون از نظراتت
ممنون که تجربیات رو در اختیار ما قرار داری
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲علیرضا خان ماشینه خوبیه لیفان 620 یا نه
علیرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲به نسبت پول پرداختی ماشین خوبیه
مهبد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲راستی چرا جز علیرضا کسی از تجربیاتش و نکات مثبت و منفی ماشین چیزی نمیگه؟؟!!
بازم که همتون فقط گیر تاریخ تحویلید عزیزانم!!!!!!!!!!!!
مجید
۱۵ بهمن ۱۳۹۲دیروز برای من اس ام اس بیمه آمد تحویل دی ماه تهران
فرهاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سلام به دوستان منتظر
ماشین من هم تحویل دی بود که دیروز گفتند شاسی خورده و یک هفته دیگه تحویل میشه البته هنوز تو
وب سایت شرکت ( در انتظار تخصیص خودرو ) خورده .دوستان عزیز از نمایندگی خودشون پیگیری کنند .
ارش
۱۵ بهمن ۱۳۹۲من تو این چند روزی که 620 رو تحویل گرفتم مشکل خاصی نداری جز مانیتورش که 1 سری بوق میزد و ولکن نبود که خاموش روشنش کردم درست شد ولی به نظر من خیلی سرتر و بهتره پارس و سمند هست
علیرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۲برچسب مانیتور رابکن
مجید
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سلام به دوستان همین حالا برای بنده ثبت شد( اسناد مالکیت صادر شد-خودرو به مقصد رسیده است )
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲سلام اقا ارش من هم یکشنبه میگیرم .بنزین سوپر میزنی
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ایول از من هم زد خودرو به مقصد رسیده است
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۲عجیبه!
برای من که تحویل آذرم هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده!
نمایندگی میگه شاید 10 روز دیگه !
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲اقا صادق چه رنگه ماشینت از من نوک مدادیه
مهبد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲اه اه اه ندید بدید ها
فقط منتظران تحویل ماشینید و کامنت های خنک میذارید!!!!!!!!!!!!
چی شد تجربیات، شنیده ها و نظرات دوستان در رابطه با نکات فنی و محاسن و معایب خودرو؟؟؟؟؟
و توصیه ها درخصوص تعمیر و نگهداری که به درد بقیه هم بخوره؟؟؟؟؟
مصطفی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲قول میدم گرفتم هروز تجارب رو بگم اما وقتی نگرفتم چی بگم
ارش
۱۵ بهمن ۱۳۹۲من سوپر زدم به بنزین معمولی اطمینان ندارم ترجیح میدم سوپر بزنم مبارکتو باشه انشاالله به خوشی سوار بشی مصطفی
مهبد جان من که چند روز بیشتر نیست دستم رسیده معایب خواصی نداره فقط صدای موتورش کمی تو اتاق میاد
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲فقط از سوپر بودن بنزین اطمینان حاصل کن. خیلی از جایگاهها سوپرشون از معمولی هم بدتره.
محمد آبی
۱۶ بهمن ۱۳۹۲سلام به دوستان همیشگی.2 روزه 620 رو تحویل گرفتمو 400 کیلومتر باهاش رفتم و هیچ یک از ایرادات دیگران میگن رو نداشتم فقط صندلی خیلی راحت نیست و اینکه کپسول آتش نشانی نداشت.گفتن دیگه شرکت نمیزاره.شماها موقع تحویل گبسول داشتین؟
صادق
۱۷ بهمن ۱۳۹۲آقا مصطفی برای من سفید است که بالاخره و خوشبختانه امروز شاستی خورد
شهرام
۱۷ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه دوستان
من دو ماه و اندی هست که نوشته هاتون رو می خونم اما تا امروز نظری نذاشتم اما الان چون خیلی خوشحالم و جهت اطلاع شما تصمیم گرفتم دیدگاه بگذارم من ثبت نام آذر و تکمیل وجه 25 دی و تحویل بهمن بودم امروز تماس گرفتن و گفتن که فردا ساعت 9 تا 13 اداره تحویل کرمان موتور باشم برای تحویل…انشاالله همه اونایی که هنوز تحویل نگرفتن هر چه زودتر تحویل بگیرن… از کیفیت ماشینم بعد از مدتی استفاده اطلاع رسانی می کنم…. شاد باشید
محمد حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۲به منم امروز زنگ زدن که فردا بریم برای تحویل منم تحویل بهمن هستم . انشاالله همه زودتر تحویل بگیرن
علی یار
۱۷ بهمن ۱۳۹۲سلام به همگی از یه نفر که توی نمایندگی بود شنیدم میخواد 8 ملیون 620 ارزون بشه بخاطر همین دارن همرو تند تند میدن حواستون باشه حتی به منم میگفتن ماشینتو پس بده اگه این ثبت نامیارو الان ندن باید پولای مردمو یه مقدارشو پس بدن
علیرضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۲از این شایعه ها همه جا هست ولی در واقعیت غیر از جان من و شما چیز دیگری ارزان نشده .
البته امیدوارم ارزان شود وهمه خودرو و مسکن مناسب تهیه کنند ……………………………
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲خالی بسته . چون صدای مشتریا دراومده خواسته جو بده.
مجید
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام من تصمیم دارم این ماشینو ثبت نام کنم به نظرتون بزارم اونور عید ثبت نام کنم ارزون میشه؟
علیرضا
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سلام بر دوستاران لیفان 620-1.8
باتشکر از تمام دوستان و لطفشان در ایمیل بنده
اصولا حوصله کامنت ندارم و بیشتر کامنتها را می خوانم – البته عادت به پاسخ هم ندارم (با عرض پوزش) ولی به خاطر مهبد یکسری اطلاعات ارائه می دهم امیدوارم مفید باشد
برای تحویل در تهران در شیفت صبح بروید (گروه کیفیت فنی حضور دارد)
هنگام تحویل رنگ و لوازم جانبی -باطری -سالم بودن فریم چراغها-دوربین دنده عقب و مانیتوررا برسی کنید
برای سرویس اولیه سنگ تمام گذاشته و تمام نکات مبهم و معیوب رااستخراج کنید چون در سرویس اولیه همه چیز رایگان است ولی در سرویس های بعدی اجرت محاسبه می شود
برای عیب های کوچک حساس نباشید بیشتر به فکر فنی خودرو باشید
ماشین آبندی شده ولی بدانید یکسری نکات رعایت شود در دراز مدت خوب می باشد
بعداز تحویل در هنگامی که خودرو خاموش هست دنده ها رابصورت مرتب 12345 وعقب تعویض کنید تا جعبه دنده وگیریبکس روان شود
برای هزار تای اول حتما جاده کفی و خارج از ترافیک انتخاب شود (من جاده کاشان اصفهان رفتم)
حوصله حرف اول – در هزارتای اول صبور باشید سرعت هرچه می خواهید بروید ولی توجه داشته باشید دور موتور 3500 بیشتر نشود(البته 3000 بهتر است)
لازم بذکر می باشد دور موتور بیش از هرچیز در هزارتای اول مهم هست
وباعث می شود تمام اجزای ماشین باهم سازگار شوند
فصل خوبی برای آبندی خودرو می باشد در هزارتای اول از کولر و تعداد نفرات بیش از 4 نفر خوداری کنید
البته قدرت خودرو فوق العاده می باشد و خود مسئولین فنی اعتقادی به این موارد ندارند ولی تجربه آبندی خودرو در دراز مدت لازم می باشد
برای رنگ خودرو نیز حتما واکس تهیه کرده و سپس ماشین رابه کارواش ببرید
چیز دیگری یادم نمی آید اگر سئوالی بود جمعه آینده پاسخ می دهم
راستی برای صدای موتور بعد از هزار کیلومتر اول نترسید
در دور موتور 3000 صدا زیاد می شود ولی پس از گذشت 3200 تازه موتور به شتاب رسیده و لذت سرعت را حس می کنید
من تا دور موتور5200 با سرعت 189 را امتحان کردم البته پلیس به همه سرعت دوستان سلام رساند.
باتشکر
آریو
۱۹ بهمن ۱۳۹۲مهبد جان !
میبینم خیلی دنبال فنی لیفان 620 هستی . اگه چند صفحه قبلترو ببینی به کامنت آقا فرهاد میرسی که خیلی هم کامل توضیح دادند. با تشکر از فرهاد خان کامنتشونو براتون کپی پیست میکنم:
قسمت اول
من ماشین را 6 ماه است تحویل گرفته ام و 9000 کیلومتر کار کرده و جهت استفاده دوستانی که از سایت تیونینگ تاک و پدال استفاده می کنند نظرات خودم را می نویسم. سعی ام بر این است که مشخصات و نکات مثبت و منفی کلی را بنویسم و از مواردی که احتمالاً اختصاصاً برای ماشین من روی داده بگذرم. با این حال ممکن است بعضی از ایرادات ذکر شده در زیر خاص ماشین من بوده باشد و یا ایرادی را متوجه نشده باشم ولی مبتلا به خیلی از ماشین ها باشد. نکته قابل ذکر دیگر اینکه من تجربه رانندگی با پیکان و رنو و پراید و 405 و 206 صندوق دار و هاچ بک و سمند را دارم و مبنای قضاوتم این خودرو هاست و نه خودروهای خارجی.
1- فکر کنم تمام موافقان و مخالفان خودرو قبول داشته باشند که شتاب و قدرت موتور با توجه به حجم آن (1800) کاملاً مطلوب است و از تمام خودروهایی که در بالا نوشتم به طور محسوس برتر است.
2- مصرف سوخت خودرو با توجه به قدرت و شتاب آن کاملاً مطلوب است (صدی 6 تا 5/6 در جاده و 10-9 در شهر)
3- صدای موتور در دورهای پایین کم است اما در دورهای 3000 به بالا به شدت افزایش می یابد. صدا باز است وحالت خفه ندارد و از این رو کمی آزار دهنده است. علاوه بر صدای موتور به نظرم می رسد قسمتی از صدای داخل اتاق در دور های بالا به دلیل عدم عایق کاری مناسب صدای در ها روی می دهد به این معنی که در سرعت های بالا اگر ماشین را خلاص کنید باز هم صدای زیادی در اتاق شنیده می شود.
4- لرزش و تغییر صدای موتور در دور 3000 تا 3500 مشکلی است که کماکان حل نشده باقی مانده است.عده ای از دوستان معتقدند که به مرور زمان کم می شود اما من معتقدم که به آن عادت کرده اند. این صدا و لرزش به خودی خود مشکلی نیست اما در مواقعی که در جاده رانندگی می کنید و به دلیل محدودیت در سرعت ناگزیر از رانندگی با این دور موتور هستید می تواند آزار دهنده باشد.
قسمت دوم
1- بوق ماشین جلوی رادیاتور نصب شده است. صدای شیکی ندارد اما بلندی آن برای اخطار و اعتراض کاملاً مناسب است.
2- همچنان که خیلی از دوستان ذکر کرده اند کیفیت رنگ ماشین چنگی به دل نمی زند و به راحتی خش بر می دارد و یا دچار ریزش می شود.
3- نکته دیگری که فکر می کنم همه بر سر آن متفق القولند نور چراغ های جلو وعقب ماشین است که چه از نطر شدت و چه از نظر نحوه ریزش نور (در مورد چراغ های جلو) کاملاً مناسب است و در شب ودر سرعت زیاد کاملاً اطمینان بخش است.
4- فرمان ماشین بسیار نرم است و با تمام ماشین هایی که قبلاً داشته ام قابل مقایسه نیست.
5- هندلینگ ماشین از نظر چرخش و یا تغییر سریع مسیر ماشین مناسب است اما در سرعت زیاد و در چرخش سریع به نظر می آید عقب ماشین می تواند پله کند و منحرف شود. احتمالاً هم بلند بودن عقب ماشین وخشک بودن لاستیک ها در این مسئله نقش دارد.
6- ماشین من در سرعت بالا (140 به بالا) لرزش اتاق دارد. بالانس روکار افاقه نکرد هر چند که بالانس کار معتقد بود یزد تایر خصوصاً در این سایز و طرح لاستیک خوبی نیست و خوب بالانس نمی شود و زود هم از بالانس خارج می شود. رانندگی با ماشینی که لاستیک خارجی انداخته است می تواند مشخص کند این ایراد از لاستیک است و یا ایراد در جای دیگری است.
7- صندلی راننده از نظر ارگونومی و همچنین تسلط بر رانندگی مناسب است اما بیش از حد سفت است. تنظیمات صندلی کاملاً دستی است. در مورد جنس آن و میزان جذب چرک و سیاهی نمی توانم اظهار نظر کنم چون برای رهایی از سوزش نشیمنگاه در تابستان و فریز شدن در زمستان بر روی آن روکش مخمل کشیدم. در مورد صندلی سرنشینان عقب تجربه ای ندارم.
قسمت سوم
1- بعد از 9000 کیلومتر هیچگونه صدای اضافه از اجزای داخل اتاق شنیده نمی شود و خودرو از این جهت کاملاً مطلوب است. تمام خودروهای قبلی ام از بدو خرید در هنگام حرکت خصوصاً در سرعت آرام در خیابان های پر چاله و چوله و یا مسیر های خاکی قرچ و قروچ صدا می دادند که عموماً از در و قفل و لولا بود و در دورهای بالاتر گهگاه صداهای اضافه از داشبورد هم به گوش می رسید.
2- نرمی فنر ها و کمک فنر ها ایده آل نیست اما قابل قبول است. بالا پایین رفتن ته ماشین در گذر از سرعت گیر ها به نظر می آید کمی از حالت عادی بیشتر است (دو سه بار تکان می خورد تا ثابت شود)
3- فضای زیر در موتور از نظر عدم شلوغی و در دسترس بودن اجزا مناسب به نظر می رسد (بر خلاف فی المثل 206)
4- صندوق عقب ماشین بزرگ و جا دار است اما از نظر شکل مناسب نیست زیرا دو ستون عقب ماشین قسمتی از آن را تنگ کرده است. به این ترتیب در قرار دادن چمدان ها و ساک های غیر منعطف فضای زیادی بلا استفاده می ماند اما برای گذاشتن ساک های نرم و خرده ریز فضای مناسبی در دسترس است.
5- ماشین چراغ داشبورد ندارد و علت عدم وجود این وسیله ساده ولی مفید در این خودرو (و 206) را هنوز نفهمیده ام.
6- کاش ماشین کروز داشت و یا حداقل مانند 206 بدون دردسر قابل نصب بود.
7- دنده های ماشین به نسبت نرم جا می رود. از 206 های قدیمی خیلی بدتر است اما از جدیدی ها خیلی سرتر.
8- کلاج ماشین هیدرولیکی ولی سفت است. با اینحال با توجه به دامنه محدود حرکت آن (در مقایسه با کلاج های سیمی) مشکل خاصی ندارد و حتی در ترافیک هم ایجاد خستگی نمی کند.
9- پرتاب باد کولر کمتر از 405، سمند و 206 است اما به نظر من مناسب است. در خودروهای ذکر شده سرعت پرتاب باد وقتی در حداکثر میزان است آزار دهنده است. کمی خنکی باد مسئله ای است که از آن شکایت زیاد وجود دارد و به گفته دوستان شرکت قرار است آن را کمی بهبود ببخشد. برای سرنشینان عقب دریچه باد وجود ندارد.
10- شیشه های ماشین کاملاً سفید است. همین امر در افزایش دمای داخل اتاق در تابستان نقش به سزایی دارد. تلق های دودی ضد UV هم می تواند از آزار اشعه تند خورشید بکاهد و هم به کارآیی کولر کمک کند. من دوست ندارم ماشین را از حالت فابریک خارج کنم اما شیشه های ماشین را به ناگزیر دودی کردم.
قسمت چهارم
1- ترمز ماشین خوب، قوی و مطمئن است.
2- پخش ماشین من، مدل قدیمی است. از نظر GPS، بلوتوث، دوربین دنده عقب و گیرندگی رادیو مناسب است اما از نظر کیفیت صدا و کنترل آن (فقط بیس و تریبل) بسیار بد است. وقتی فلش را به گیرنده دیژیتال وصل کردم و صدا را از آن گرفتم کیفیت بسیار بهتر شد بنابراین مشکل در پروسسینگ صدا توسط پخش است. علاوه بر آن کنترل بر فایل های تصویری افتضاح است (جلو و عقب بردن تصاویر). پخش های جدید ظاهراً خیلی بهتر شده اند ضمن اینکه به گفته یکی از برق کارها تا به حال خرابی نداشته اند در حالی که قدیمی ها از نظر سخت افزاری هم مشکل دارند.
3- ماشین، ساعت قابل رویت برای سرنشین ندارد. یک ساعت کوچک روی صفحه کیلومتر دارد که فقط برای راننده قابل استفاده است. اطلاعی هم در مورد دمای بیرون داخل ماشین وجود ندارد.
4- نور پنل جلو زیبا و شکیل است.
5- خوشبختانه برف پاک کن ماشین به مانند پراید وبرخلاف خودروهای ایران خودرو تایمر دارد. از آن وسیله های بسیار مفید است که دست کم گرفته می شود.
6- کیفیت قطعات داخل ماشین یکنواخت نیست. بعضی خوب و بعضی بد. فی المثل فوم رو دری و رو داشبورد خوب هستند اما خیلی ها گرفتاری ریزش رنگ دستگیره در باز کن را دارند.در مورد من لبه پخش ماشین که توسط برقکار بیرون کشیده شده بود بر روی قسمت طوسی زیر پخش خش انداخت. یک قسمت کوچک از رنگ کلید تنظیم باد بخاری وکولر هم خودبخود ریخته است. در جا سیگاری و جا عینکی روان باز نمی شود وکاریش هم نمی شود کرد. در داشبورد هم چفت نیست و کاریش نمی شود کرد. ماشین جا لیوانی ندارد. کنسول آن دو محفظه ای و مناسب است اما ای کاش مانند سمند یک جا فندکی هم در آن قرار داشت.
7- صدای تیک تیک راهنما بسیار آهسته است و اگر پخش ماشین روشن باشد اصلاً قابل شنیدن نیست. ظاهراً مشکلی عام است و لیفان هایی که راهنما زنان در مسیر مستقیم در حال حرکتند و راننده یادش رفته دسته راهنما را برگرداند به وفور قابل مشاهده است.
8- سانروف ماشین دو حالته و مناسب است و با این که قطعه ای پر مسئله است افرادی که از خرابی آن شکایت داشته اند تا به حال کم بوده است. مال من که تا به حال مشکلی نداشته است.
9- کمربند ماشین چندان روان نیست (شاید فقط ماشین من اینگونه باشد)
10- دزدگیر ماشین شوک سنسور ندارد اما از نظر نوع صدا، بیخودی به صدا درنیامدن، آلارم عدم قفل کردن در ماشین و پیدا کردن ماشین و برد دزد گیر مناسب است. سوییچ ماشین به شکلی غیر معمول بزرگ و غیر تا شو است.
11- ارتفاع چراغ های جلو از داخل اتاق قابل تنظیم نیست و در مواقعی که عقب ماشین سنگین است با توجه به قدرت چراغ های ماشین، اعتراض خودروهای جلو و روبرو را به دنبال دارد.
قسمت پنجم
1- ظاهر ماشین شکیل، ساده وزیبا است و به نظر من بر طراحی های احمقانه و متظاهرانه بسیاری از خودروها (خصوصاً هیوندای) برتری دارد. (به موضوع ربطی ندارد اما عاجزانه خواهشمندم جلوپنجره و آرم های ماشین را به ب ام و تغییر ندهید!!!)
2- قیمت خودرو به نظر من نه به صورت تام (در ایران قیمت خودرو یک شوخی توهین آمیز است) بلکه در مقایسه با خودروهای مشابه مناسب است
3- تعداد ایرادهای اولیه ماشین من چندان زیاد نبود.
4- به غیر از خرابی دوربین دنده عقب که تعویض شد بعد از سرویس اولیه مشکل حاد جدیدی روی نداده است.
5- نحوه تحویل خودرو وخوش قولی کارخانه نیاز به بازگویی ندارد.
6- خسارت دیرکرد هنوز پرداخت نشده است.
7- در مورد قطعات یدکی و قیمت آنها اظهار نظر دوستان منفی است. من تجربه ای در این زمینه نداشته ام اما برای رسید دوربین دنده عقب از تهران یک هفته منتظر شدم اما ظاهراً برای بعضی از قطعات انتظارهای چندین ماهه نیز وجود داشته اشت. قطعاً از این جنبه در مقایسه با سایپا و ایران خودرو مشکل بیشتری وجود دارد اما در مقایسه با دیگر خودرو های وارداتی را نمی دانم.
8- در مجموع باید بگویم که من با توجه به توان مالی خودم و خودروهایی که امکان خرید آنها را داشته ام از خرید خودم راضی هستم اما در کنار مسائل فوق میزان استهلاک ماشین در طول زمان از مهمترین معیارهای رضایتمندی است. اینکه در کیلومتر 40000و 60000 و 100000نظر من چه باشد، به همین مسئله بر می گردد. با اینحال باید اعتراف کنم که با توجه به سابقه ای که از اجناس معمول چینی دارم در این خصوص دلهره دارم. خواهش می کنم دوستانی که کارکرد خودرو اشان بالا است در این خصوص اظهار نظر کنند.
امیدوارم نکات فوق الذکر کمک مناسبی برای کسانی باشد که برای تصمیم گیری در مورد خرید این خودرو به این سایت سر زده اند. در پناه حق باشید.
آریو
۱۹ بهمن ۱۳۹۲چون صفحه کلیدم حروف فارسی رو نداره ، حوصله تایپ کردنو ندارم اما اینو بگم که من 14 ماهه که این ماشینو دارم و بیش از 53000 کیلومتر باهاش روندم. خدا را شکر هیچ مشکل فنی نداشتم. خیلی ازش راضیم.
یه چیز دیگه اینکه: این مشکل صفحه کلاچ و پلوس که شما نوشتید اصلا به لیفان 620_1800cc مربوط نمیشه. میتونید اینو از سایت تی تی استعلام کنید.
مردم تا این چند خطو تایپ کردم.
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲بابای ماشینو در آوردی که؟ 14 ماه- 53000کیلومتر
آریو
۲۰ بهمن ۱۳۹۲پیشگویی بعضی از دوستان ، بدون اینکه حتی توی لیفان نشسته باشند این بود که بعد از مدتی استفاده ، ماشین لش خواهد شد ولی ماشین من با بیش از 53000 کیلومتر کارکرد هنوز استیل خودشو حفظ کرده . الان صدا تو اتاق بیشتر میاد و اونم بخاطر لاستیکاشه که بزودی تعویض خواهند شد . 4 عدد لاستیک تایلندی سایز 215/60/R15 گرفتم که روی کیلومتر 60هزار تعویضشون میکنم.
مهبد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سلام از علیرضا و آریو عزیز خیلی خیلی ممنونم
امیدوارم نظرات دقیق و کامل شما مورد استفاده بقیه دوستان هم قرار بگیره
از همه لیفان سواران عزیز مجددا خواهش می کنم در ادامه هم با ذکر تجربیات و معلومات خودشون در خصوص این خودرو جهت استفاده بهتر و انتخاب عاقلانه تر به سایرین کمک کنند.
در خصوص نحوه ی آب بندی ماشین باز هم نظرات تکمیلی شما را جویا هستم.
خدا نگهدار همه ی شما و خانواده های محترمتان
صادق
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ممنون آریو و علیرضا
آریو
۲۰ بهمن ۱۳۹۲دوستان با تشکر از شما خدمتتون عارضم که اون کامنت بلند بالا رو آقا فرهاد زحمتشو کشیده بودند و من فقط کپی پیستش کردم. همون جا هم گفتم که کپی پیسته. با تشکر از ایشون.
شهرام
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه دوستان
دیروز ماشینو تحویل گرفتم…برخورد و پذیرایی عالی…محترمانه و با کلاس…بخاطر اظهار نظرهایی که از برخی دوستان خونده بودم خیلی دلهره داشتم البته شایدم عمدی نبوده و اونا لیفانو با ماشینای 100 میلیون به بالا مقایسه می کردن که اصلا درست نیست اما باید اعتراف کنم از اون چیزی که فکر می کردم خیلی سرتر بود بقول یکی از دوستان توو همین صفحه که اسمشون یادم نیست محسنات زیادی داره که نسبت به ماشینای وطنی سورپرایزتون می کنه… دیروز و امروز حدود 100 تا باهاش روندم که حس خیلی خوبی داشت…روزای آینده مطالب بیشتری براتون می نویسم… یا علی
محمد حسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه دوستان من هم جمعه ماشینو تحویل گرفتم راضی بودم. ولی یه ایرادی که برای من داشت این بود که صندلیهای جلو کم عقب میاد.
سیاوش
۲۵ بهمن ۱۳۹۲سلام. من ماشین رو تازه تحویل گرفتم ولی مموری کارت مربوط به ردیاب ماشین در دستگاه وجود نداشت. دوستان ممکنه راهنمایی کنند این مموری کارت باید جدا تهیه بشه یا فراموش کردند بزارند؟
آرمان
۲۸ بهمن ۱۳۹۲با سلام ، شما باید به خود پرسنل آنجا می گفتید که sd card را به شما بدهند .
k1
۲ اسفند ۱۳۹۲sd card داخل یه محفظه سمت چپ فرمان است که یه داشبورد مینیاتوریه