لیفان

لیفان 820 به روایت تصویر

چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.
Lifan 820
Lifan 820

نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

Lifan 820
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.

Lifan 820
Lifan 820
و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.
Lifan 820
Lifan 820
اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.
Lifan 820
Lifan 820
رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی ۸۲۰ می دادند.

Lifan 820
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

Lifan 820
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!

Lifan 820
Lifan 820 Interior
طراحی کابین ۸۲۰. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند. صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو. نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول. مانیتور ۸ اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

Lifan 820
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.

Lifan 820
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

Lifan 820
شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

Lifan 820
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

Lifan 820
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

Lifan 820
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.

Lifan 820
در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

Lifan 820
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

Lifan 820
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

Lifan 820
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری

Lifan 820
کروز کنترل

Lifan 820
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

Lifan 820
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

Lifan 820
سیستم استارت بدون کلید

Lifan 820
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

Lifan 820
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

Lifan 820
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس ۶ دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).

موتور ۲۴۰۰ سی سی
گیربکس اتومات ۶ دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی ۶ جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی

Lifan 820
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان ۸۲۰ تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.

در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند. در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۹۱ دیدگاه‌ها

  1. كاپيتاليسم

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    درسته خودروسازی چین الان خیلی در جهان جایگاهی نداره
    اما این ماشین نشون میده مصمم هستن و با اراده دارن به بازار های جهانی فکر میکنن
    من طرفدار چین نیستم اما یک روز چینی ها نقشی پررنگ تر از حال حاضر رو ایفا میکنند
    هر چند به قول کلارکسون “اونا(خودروهای چینی) دنیا رو تسخیر نمیکنن اما در اینده اونا رو خیلی بیشتر از الان تو خیابونای انگلیس میبینیم”

  2. AliZeus

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    بنویسید لیفان 820، بخوانید هیوندای سوناتا :)

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. seyyed

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      2.0 لیتری توربوشارژ خیلی بهتره, چون موتور 2.4 لیتری گشتاورشو در دور بالاتر از 4000 میده که کشش خوبی در ابتدای حرکت نداره.البته بستگی به ضرایب دنده هم داره.

      1. Hitler

        ۱۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        استفاده از موتور توربو در کشوری که مکانیکاش با شاگردی تعمیرات یاد گرفتن یعنی حماقت.

        هیچ عقیده ای مقدس نیست،اگر قابل نقد نیست،توهین به شعور انسانی است.(سارتر)

    2. سپهر

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سوناتا خودش کپیه

  3. Archi KHAN

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    واقعا آفرین یه لیفان و آفرین به چین…
    اما این خودروی 20،000 دلاری بیاد ایران احتمالا آب 100-90 تومن را میخوره

    1. amir

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      برو بالاتر….حداقل تو مایه های 120 میدن به مردم…..اینا هم که میگن 80 الکی اسمه……وگرنه لوگانم میخواستن با قیمت پیکان بدن ????????????????

    2. ارمان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      archikhan قیمتش 90 نمیتونه باشه به نظرم الان جیلی با موتور 1.8 تو این مایهاست
      سود سرسام اور وارد کننده رو هم حساب کن من نظرم حدود 125 یا بالاتره البته بسته به اینکه با چه امکاناتی دقیقا وارد میشه

    3. علیرضا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      همونطور که توی متن ذکر شده مدل فول آپشن که حدود 20 هزار دلار قیمت داره به ایران نمیاد و مدلی که به ایران میاد آپشن های کمتری داره. در نتیجه قیمتش کمتره. قیمت حدود 80 میلیون تومن برای این ماشین به طور غیر رسمی از طرف کرمان موتور تایید شده.

  4. sky line

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ما قبل چینی ها ماشین ساز بودیم هنوزه که هنوز داریم محصولاتی تولید میکنیم که مربوط به انتهایه دهه ۸۰ میلادی تازه با کلی ایراد و مشکل بعد همین لیفان که انجین موتور سیکلت می‌ساخت طی ۸ سال چی میسازه جالب همین پژو پارس که می‌سازن که مای افتخارشون هست تو تبلیغ مجله ایران خودرو زده ماشین افراد خاص جامعه به نظر شما همین لیفان ماشین چه قشریه ??????????

  5. شایان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    سوپرلوکسی از دیار بی گربه ها

  6. یه پسر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    واقعا با توجه به سایز و مشخصاتش عالیه
    برای متوجه شدن اصل موضوع این ماشین رو با زد 300 یا همون آریو سایپا و خیلی از موارد مشابه که این قیمت رو دارن مقایسه کنید
    والا درسته چینی ها هیچ موقع با ژاپنی ها آلمانی ها و آمریکایی ها قابل مقایسه نیستند
    ولی مگه هیوندا و کیا چقدر اسطوره ی کیفیت هستن که قیمتشون بایستی دو برابر مشابه چینی شون باشه ؟
    نکته جالبش هم اینه که تو بازار جهانی این ماشین 20000 دلار قیمت داره این یعنی اگه تعصبات و کم اطلاعاتی مردم ایران رو در کنار یه مشت عوامل (…) در نظر نگیریم
    کرمان موتور داره ماشینی نسبتا در حد سوناتا رو با نصف قیمت بفروش می رسونه
    البته برندش حس اطمینان خاصی نداره و ای کاش لیفان مثل هیوندا که روی جنسیس یه آرم جدید زد روی 820 هم یه لوگو شیک تر می زد :)

  7. شایان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فقط به صندلی هایه چرمش نگاه کنید و بویه کیفیت بدنشو حس کنید!!!! میگن اعتماد به نفس زیاد آدمو داغون میکنه ولی این چینی هارو داره به عرش اعلا میرسونه با انداختن اوراقاشون به ایرانی ها یه موقع بود مردم ما ماشینهایه آمریکایی سوار میشدن بعدش شد ژاپنی و فرانسوی بعد هم شد کره ای الان شد چینی اگه پس فردا شد افغانی و هندی زیاد تعجب نکنید چون هیچوقت در زمان آمریکایی کسی فکر نمی کرد که یه روزی کره ای ها و چینی ها هم بتونن اتومبیل بزنن همون کره هایی که زناشون برای کارگری میومدن ایران زیاد دور نبود همین بیست سی سال پیش نه دو سه هزار سال قبل ما تاوانه کارهای گذشتگانمونو داریم میدیم و آینده گان تاوان کارهایه الانمون خواهند داد حالا خوب یا بد باید دید و لمس کرد

    1. احمد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کاملا موافقم ماشین چینی… ینی در کل هر چیز که از چین آمده باشد بی کیفیت و خار دار است
      البته آیفون و آیپد استثنا هستن چون جناب آمریکای با کیفیت سفارش دادن خودشونم مث کفتار بالاسرشونن ک مبادا چینی ها دست از پا خطا نکنن
      دوست عزیز قبول بکنی یا نه چین به دنیا ثابت کرده که گوشی خوب فقط نمیتونه اپل و سامسونگ باشه…
      ماشین خوبه فقط نمیتونه فورد و جی ام سی باشه ولی بعضیا نمیخوان قبول کنن یا…زورشون میاد ببینن از کنارشون یه ماشین رد بشه با آپشنای بیشتر ولی نصف قیمتی ک خودشون پول دادن،حس میکنن بهشون فرو رفته:)

    2. سینا

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست من ، خودروهای کره ایی وقتی پا به بازار مملکتمون نهادند ، اصلا مورد توجه مردم قرار نگرفتند و حاشیه های این خودروها هزاران برابر حاشیه سازی در رابطه با خودروهای چینی بود … ولی حالا مردم برای خرید مدل های پایه و ارزان قیمتی چون النترا مبلغی بالغ بر 120 میلیون تومان پرداخت می کنند و اشتیاق فراوانی نسبت به آن نشان می دهند … ولی چرا ؟
      چون توجه کره ایی ها معطوف به آپشن های فراوان و زیبایی بصری خودروها گردیده و همین مهم باعث رونق بیش از پیش این محصولات گردیده . کره جنوبی این مسیر را در حدود ده سال اخیر با شتاب خوبی طی نموده و هم اینک چند برند مطرح و با فروش مناسب به بازار جهانی عرضه داشته است ، این در حالیست که کشور چین با حدود هفتاد برند خودروسازی و سرمایه گذاری برندهای مطرح دنیا و نیروی کار متخصص ره صد ساله را در چند سال طی نموده و با دستی پر ، پا به عرصه جهانی نهاده است … به عنوان مثال هولدینگ جیلی که خودروهایش در ایران هم با اقبال عمومی مواجه گردیده ، با تاسیس دانشگاه و تزریق سرمایه توانسته به نیروی کاری متخصص دست یابد و با بهره گیری از شرکتها و تولید کنندگان نامی جهان خودروهایی با استانداردهای جهانی تولید نماید .جیلی پس از شراکت با فورد توانست تا در سال 2007 به ناوگان حمل و نقل شهری انگلستان وارد گردد و تاکسی های لندن را تولید و عرضه نماید ، در سال 2010 موفق به خرید شرکت ولوو سوئد گردید و اینگونه به بازارهای اروپایی راه یافت ، به گونه ایی که چند محصول این خودروساز در استرالیا ، انگلستان ، روسیه ، سوئد و چند کشور اروپایی دیگر از فروش چشمگیری برخوردار گردیدند .
      جیلی با تولید امگرند 7 توانست به چهار ستاره امنیتی از یورو ان کاپ دست یابد و نتایج خوب به دست آمده در این تست باعث شد که این سایت در سال 2012 در وصف رشد انکار ناپذیر کمپانی های چینی در صنعت خودرو سازی و ایجاد استانداردهای امنیتی خوب مقاله ایی منتشر نماید که با جستجو در وبسایت رسمی یورو ان کاپ قابل مشاهده است ، نتایج به دست آمده از این خودرو از خودروهایی همچون اپل کورسا ، رنو مگان و … بالاتر بوده و این نشان از قابل اطمینان بودن ساخته های اخیر خودروسازان چینی است ….
      در سال جاری و پس از معرفی خودروی بی نظیر جیلی جی سی 9 ، استانداردهای بی نظیری هم در رابطه با طراحی و هم در به کارگیری از تکنولوژی از سوی این خودروساز ارائه گردید و ساخته این خودروساز با خودروهایی همچون بی ام دبلیو ، مرسدس بنز ، آئودی ، لکسوس و… مقایسه شد …
      این خودروی بی نظیر که دیدن آن خالی از لطف نمی باشد با امکاناتی ارائه گردید که هر علاقمند به خودرویی را شیفته خود میسازد . امکاناتی همچون ایگل آی یا دید 360 درجه ، قابلیت پارک اتوماتیک بدون دخالت راننده ، قابلیت حرکت در بین خطوط و جلوگیری از انحراف خودرو ، قابلیت حرکت خودرو نسبت به خودروی جلویی و توقف خودرو در صورت توقف خودروی مقابل یا قرار گرفتن جسمی در مقابل خودرو ، اتو هولد ، ترمز دستی الکتریکی ، رادار ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجزا با پنل مجزا برای سرنشینان عقب . قابلیت تنظیم صندلی سرنشینان عقی در چهار جهت ، هد آپ دیسپلی ، سیستم صوتی اینفینیتی با 12 بلندگو ، دربهای مگنت دار مکشی با قابلیت توقف خودرو در صورت باز شدن درب خودرو ، سقف پانوراما ، نور مخفی همچون آئودی در روی دربها ، داشبورد و سقف و امکان تعویض هشت رنگ برای نور پردازی داخلی و پشت آمپر . صندلیها و تودوزی با چرم طبیعی و صندلیها ی جلو و عقب با قابلیت تنظیم برقی و مموری . گرمکن و سرد کن تمام صندلیها ، فرمان برقی با قابلیت تنظیم خودکار و دستی و مموری ، ماساژور چهار سرنشین . شتاب صفر تا صد 5.6 ثانیه .
      ارائه شده در دو حجم موتور ، 2 لیتری توربو شارژ و 3.5 لیتری . طبق ویدئوی معرفی این خودرو در امارات مجری برنامه ذکر نمود که تکنولوژی این خودرو کاملا با برند ولوو یکسان می باشد و حتی طرح جلوپنجره قرار بوده در خودروی 2016 ولوو استفاده گردد که جیلی تصمیم گرفته برای اولین بار این طرح در جی سی 9 ارائه گردد .
      همه اینها رو گفتم تا بدونید ، چین نیامده تا خودروهایش را به من و شما قالب کند ، این کشور رویایی تسخیر خیابانهای جهان را در سر می پروراند . وقت آن شده به احترام چین ، کلاه از سر برداشته و با دیدی تازه به محصولات با کیفیتش بنگریم .
      البته این بدان معنا نیست که همه برندهای چینی خوب هستند و بی عیب …
      هستند واردکنندگان و خودروسازان سودجویی که خودروهای بی کیفیت و از مد افتاده ایی را با قیمتهای نجومی به ما بفروشند و از جو حاصل از تحریم ها استفاده کرده و خودروهای درجه چند را به جای خودروهای به روز و با کیفیت به مردم بیاندازند .
      تمام عرایض بنده که به درازا کشید و سر شما عزیز خواننده را به درد آورد در راستای این جمله است … *** همه خودروهای چینی بی کیفیت و عقب افتاده نیستند و خودروهای با کیفت و به روزی هم می توان در میانشان یافت که قابلیت رقابت با بزرگان را داشته باشند **

  8. نوید جهرمی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    باز خوبه ک با کپی کاری رو پای خودشون وایسادن و مثل ما در مرحله مونتاژکاری(که همینم بلد نیستیم) باقی نموندن.

    1. ahmad

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (136 ديدگاه)

      البته ما یک مرحله عقب تر رفتیم و داریم خودروهای اونا (چینی ها) رو مونتاژ میکنیم!

      1. نوید جهرمی

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        آره واقعاً
        من ک احساس خارشدن بهم دست میده. کارمون ب کجا رسیده؟
        یه زمانی تنها کشوری که خارج از خاک امریکا کارخونه خودروهاش رو داشت ایران بود. الان چی؟

  9. Pooya

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    جیلی gc9 رقیب این ماشین حساب میشه یا نه؟

    1. علیرضا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      نخیر. جیلی gc9 گرونتر و لوکس تره و یه کلاس بالاتر از این ماشین قرار میگیره. رقبای چینی این ماشین جیلی امگرند 8 و جک A6 محسوب میشن.

  10. ارمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    نمیدونم واسه خرید خوبن ها اما حس میکنم که به خریدار این ماشین میگن
    آخخخخی طفلک میخواسته سوناتا و اپتیما بگیره اما اینو خریده
    طراحی صفحه کلید های داشبورد وسط هم وحشتناک بده اما بدنش باحال شده

    1. احمد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما اپتیمام بگیری من میگم آخخخخخخخخخخخخخی میخواستی هوندا آکورد بگیری نشد لیفان820 گرفتی
      توجه میفرمایی؟!دهن مردمو نمیشه بست عشقتو بکن

  11. بنتلی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیلی زیبا و شیکه،موتور مناسبی هم داره،واقعا عالی کار کردن،از طرفی من عاشق دوخت الماسی هستم مخصوصا چرم قهوه ای سوخته،فقط بهتر بود چرخای بزرگتری براش طراحی میکردن
    دوست گرامAliZeusنمیدونم شما چ طور اینو شبیه سوناتا دیدید،البته نظرشما قابل احترامه،ولی ب نظرمن اصلا شبیه سوناتا نیس

    1. afish

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      با عرض ادب و احترام منظوره اون دوستمون فکر کنم سوناتا lf یا همون 2015 هست که به نظره بنده ام از نمای جلو خیلی شبیه هست و از پشت که کاملن کپی هست
      من این ماشینو چند باری با پلاکه آزمایش فنی دیدم البته نمیدونم چرا جلوی ساختمونه دیار خودرو پارکه همیشه از سوناتا کوچیکتره در کل خوبه و اگر با قیمته خوبی عرضه بشه خریدش به نطره بنده منطقی هستش

  12. wolf man

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    پیشرفت خودرو سازی چین با سرعت بالا

    البته دیوار . . . . . بلنده ! نقطه چین رو خودتون پر کنید . من که میگم حاشا خوبه !

  13. رضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    آفرین به چینی ها و درود بر تمام انسانهایی که با تلاش و تفکر به فکر پیشرفت خود و دیگرانند…
    وبازهم درود بر چینیها بخاطر سرعت پیشرفت و تولید علم و پیاده سازی سریع روی محصولات

  14. شایان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    تیزرش منو کشته ماشین های چینی خوبن یه کم پائین تر از کره ای ها هستن و تمام به ژاپنی ها نمیرسن انصافا دارن خوب میان بالا چند سال دیگه کره هارو میگیرن و یه رقیب میشن واسه ژاپنی ها

  15. احمدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    فعلاً که ایراد خاصی بهش نمیشه گرفت. باید دید در عمل چطوره و چقدر کیفیت داره. امیدوارم نسخه فولش هم با قیمت زیر 100 روی خط مونتاژ بره. به نظر میتونه رقیب جیلی باشه و البته احتمالا جیلی در برابرش حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

  16. سعید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    عکس اولو تا دیدم یاد سوناتا افتادم.
    از نمای جانبی تفاوتش با BMW در اینه که قسمت جلو و کاپوت این ماشین کوتاه تر و پایینتره.
    اگه چرخاش یکم بزرگتر بود زیباتر میشد.
    ظاهرا ماشین خوبیه،اگه قیمتش 80 باشه ارزششو داره،نسبت به بقیه چینی ها خیلی بهتره

  17. BM.HOSSIEN

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بیشتر شبیه آ و دی هست .ولی اگه قیمتش اینه که میگین باشه شرط می بندم ام وی ام رو میکنه تو قوطی .امکاناتش که عالیه به احتمال زیاد فروش خیای خوبی خواهد داشت

  18. tadano

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    با سلام
    دوستانی که اطلاع دارن ما رو هم مطلع کنن ، آسا بسترن تو چه کلاسی هستش ؟ چون از لحاظ ابعاد از کمری کوچیکتره ولی از کرولا بزرگتر البته نه زیاد.

    1. علیرضا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      بستورن توی کلاس C یا سدان کامپکت قرار می گیره. تویوتا کرولا، هیوندای الانترا، جیلی EC7 و جک جی 5 جزو خودروهایی هستند که توی همین کلاس قرار دارند.

  19. احسان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ایران خودرو با وجدان
    ببین و خجالت بکش

  20. sky line

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان من میخوام جک s5 بخرم نظرتون چیه اطلاعات عملی کسی داره کسی که تستش کرده باشه ممنون میشم

  21. genius

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    چینیها کلا تو هیچ صنعتی من جمله خودروسازی نبوغ و ابداعی از خودشون ندارن اما الحق والانصاف بنحو احسنت از عهده شاگردی بزرگان فن براومدن!یه عده میگن این چینیها همه چیشون کپیه منم بهشون میگم همینم خیلی جربزه میخواد که متاسفانه ما نداریم!!!نمونش همین ماشین که هر چی هست هزارتای سمند(ماحصل کپی کاری ما)است!!
    فکر کنم با این شرایط که داره پیش میره قیمت کف تمام تازه واردای بازار از80شروع میشه و همچنان دست ما کوتاهست و خرما بر نخیل!!!

  22. ahmad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    یه روز میرسه که ایرانخودرو میره با همین لیفان مذاکره میکنه و التماس میکنه تا بزارن خودروهاشونو مونتاژ کنن. بعد از روی همون پلت فرم لیفان که مونتاژ میکنن ده تا فرقون ملی وطنی تولید میکنن و نهایتا ما کلی پول میدیم بابتشون!
    چین ده ساله به تکنولوژی خودرو های نسبتا لوکس رسید و ما بعد 60 سال بین وانت کارا و وانت آریسان رقابت داریم!

  23. متین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    هیچ موقع فک نمیکردم یه همچین کلمه ای رو به یه ماشین چینی نسبت بدم ولی واقعا زیباست !!!! نشون میده چقدر پیشرفت کردن و به چه درجه ای رسیدن که به جای کپی کاری های ناشیانه حالا از طراحی های موفق بهترین هارا گلچین کرده و طراحی قوی مثله همین لیفان 820 عرضه می کنن … واقعا باید به افتخار این چینی ها به پا بایستیم و دست بزنیم !!!! ای کاش حداقل همین ماشینو بتونیم تو ایران ببینیم … ولی یه مشکلی داره … اینکه چرخاش کوچیکه ! … نمیفهم این چه چیزیی که این چینیا تغییرش نمیدن و چرخا رو بزرگ تر نمیسازن …
    روز خوش …

  24. علیرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تجربه میگه قیمتش در بازار اگر شرایط فعلی پایدار بماند زیر 100 میلیون نخواهد بود.

  25. سعید رضایی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (235 ديدگاه)

    فورد تاروسو خوب اومدی ما تو منطقه ازادیم وتاروس هم از نزدیک زیاد دیدم دقیقا جلو پنجره فورد تاروس. ولی لیفان یه حالی به اون ارم مسخرش بده یکم ازون حس بد چینی بودنش کم بشه

  26. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اصلا باورم نمیشه که تونستن همچین ماشینی رو بزنن!!!!!
    اون روز رسیده که دیگه دست خیلی ها به ماشین های چینی هم نمیرسه.یه روزی همین چینی ها رو به سخره میگرفتیم حالا آرزو میکنیم کاشکی یک ماشین چینی داشته باشیم.
    ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش / بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

  27. میثم

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من طرفدار محصولات چینی نیستم
    ولی شرم بر ایران خودرو و سایپا

  28. mahdi-ms

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    احسنت. کپی تر تمیز به این میگن. کیفیت داخلش هم به نظر خوب میاد. یه لول از بقیه ی چینی ها بالاتره. البته باید ببینیم در واقعیت چجوریه

  29. سینا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با دیدن این ماشینا واسه خودمون تاسف میخورم که ما از کی شروع کردیم به خودروسازی هنوز که هنوزه داریم 405 سی سال پیشو تولید میکنیم اما این چینیا در عرض چن سال دارن به کره نزدیک میشن حالا ظرف 10 سال آینده چی پیش میاد خدا میدونه
    قبل انقلاب محمدرضا تمام سهام شرکت پژو رو خریده بود اما همین که انقلاب شد زدن زیر همه چی اگه به همون راهمون ادامه میدادیم الان وضع جور دیگه ای بود
    ما پنجاه سال پیش هیلمن بریتانیایی رو تولید میکردیم اون موقع کره به ماشین میگفت:
    دی دی…..

  30. امیر داستر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    لیفان اوایل تو چین دوچرخه می ساخت بعدا موتور سیکلت طرح سی جی 125 را زد که هنوز تو ایران دست بعضی ها داره کار می کنه جالبه اولین ماشین هاشو مثل 520 و X60 و تلنت حسابی به ایران و آفریقا و عراق صادر کرد و حالا داره خودرو ساز شدن رو نشان میده ما هم اندر خم یک کوچه آیم و ایران خودرو و سایپا رو کردیم محفل بی ریای دوستان بی کار که برن اونجا مدیر بشن و مدیریتی حقوق بگیرند151 و باردو بزنن انگار نه انگار که یه. روز ما شریک استراتژیک شورولت و کادیلاک و نیسان بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا