چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!
نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!
مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.
در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس ۶ دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).
موتور ۲۴۰۰ سی سی
گیربکس اتومات ۶ دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی ۶ جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان ۸۲۰ تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.
آسترو
۱۲ تیر ۱۳۹۴خیلی فوق العاده ست
با 20 هزار دلار یه سواری در حد مرسدس اس-500 یا کادیلاک ats یا مای باخ سوار می شی
از کیفت هم که نگو…جای لیفان در صدر شرکت های با محصولات پرکیفیت هست فقط حیف تایپیست رده بندی یه کم فراموشی داشته
خخخخ
farhad karmostaji
۱۲ تیر ۱۳۹۴سواری در حد اس 500؟!! مای باخ که اصلا سعی می کنم که فراموش کنم!!!!
خودروی خوبیه طراحیشم خوبه! ولی یکم متعادل تر باشیم.
سجاد
۱۳ تیر ۱۳۹۴توروخدا ببین لیفان برای پایین آوردن هزینه چه رینگ و لاستیکی انداخته زیر این ماشین . . .
با این وجود چه انتظاری از بقیه موارد میشه داشت؟؟؟
انتظار نمیره از همین X60 یا 520 بهتر باشه . رنگ بخشهای فلزی خود به خود میره ، آینه ها خراب میشن و برف پاک کن بزودی از کار می افته . . .
سید مرتضی
۲۷ تیر ۱۳۹۴سجاد جان الان داری اینها رو شوخی میگی یا جدی ؟!
البته بیشتر فکر میکنم شوخی داری میکنی
میلاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ببین داداش میخوای بگو پیچای چرخاش باز میشه،بوی کود گوسفندی ازش میاد،بهت فحش میده،بابا این انتقادای الکی چیه میکنی؟حالا قبول دارم ک کیفیت رنگش جدا پایینه،ولی دیگه این موارد دیگرو از خودت گفتی،تورو خدا انقدر افراطی نظر ندین
arman
۱۵ تیر ۱۳۹۴تا این لحظه از 57 نفر37 نفهمیدن این دوستمون شوخی کرده. یعنی 65 %………[…]
مروت
۱۵ تیر ۱۳۹۴شما متوجه نشدی که اون 37 نفر به ادبیات نه چندان مودبانه ایشون دیس لایک دادن. متاسفانه جای دیگه باید دنبال ابله بگردی.
اشکان
۱۴ شهریور ۱۳۹۴آخه گلم،دیگه اینقدر بزرگ نکن،این خودرو خوبه و سطح کیفی خولی داره،یعنی در حد سوناتا و النترا و اپتیما،ولی دود اگزوز بنز s500 و میباخ که هنوز نمیتونن روش قیمت بزارن هم نمیشه عزیزم.اخه میباخ و این ???خخخخ اونموقع باید بگی اپتیما در حد اس 500???
خواهشا زیاد جو ایجاد نکنید.
AHMADREZA
۱۲ تیر ۱۳۹۴جلوش شبیه سری 7 هست خخخ شوخی کردم
ولی بی شوخی بدک نیست
ehsan
۱۲ تیر ۱۳۹۴مچ کردن طرح چند خودرو در قالب یک خودرو باید به احترام طراحش بلند شد و بعد از اون باید شدیدا افسوس خورد که خودروسازهای ما نمیتونن حتی یه چراغ رو درست و حسابی با چهره خودرو مچ کنن مثل آخرین شاهکارهاشون ( تیبا ) (slx) و……
آریو
۱۲ تیر ۱۳۹۴ازش خیلی خوشم اومد. اگه پولشو داشتم حتما ثبت نام میکردم .
mohammad
۱۲ تیر ۱۳۹۴اقا شما میگی هنوز تست ایمنی انجام نشده بعد میگی از چند ماه دیگه تو نمایندگیهای ایران با این اپشن ها هست
؟؟؟
علیرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۴تست ایمنی توی چین چندان چیز لازمی نیست و خودروسازان چینی چندان خودشون رو مقید به این تست نمی کنند. اما مدتهاست که نمونه هایی از 820 برای آزمایش فنی و نمایش به ایران اومده و قیمت و آپشن هایی که توی مقاله بهشون اشاره شده بر اساس اعلام غیر رسمی کرمان موتور بوده.
احمد
۲۲ تیر ۱۳۹۴داداشمون همچین میگه تست ایمنی انجام نشده یکی ندونه فک میکنه 90درصد ملت که پرایدو سوارن دارای6ستاره ایمنیه
میلاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۵خخخخ،قشنگ بود ایولا داری
milad
۱۲ تیر ۱۳۹۴[…]خودروسازان وطنی..لیفان هنوز 25سال نیست تشکیل شده..فکر نکنم 10سال ماشین درست میکنه…اونوقت ما از یه 405بیچاره سال1988چندتا محصول بدتر درست کردیم.یاسایپا131.111.151.132.141 واقعا متاسفم
بهمن
۱۲ تیر ۱۳۹۴با کمی تامل ، به این درک می رسیم که مسیر رشد وتوسعه، تنها شعار ودستور و تعویض مدیر و دائما مصاحبه های تلویزیونی نیست، نه تنها لیفان بلکه هر خودرو ساز در مسیر توسعه بلند مدت ، اولویت مشتری مداری در بازارهای جهانی رو دنبال میکنه، حالا نه تنها خودرو سازی ایران بلکه تمامی بخش های تولیدی و خدماتی ما، از عدم وجود امنیت فعالیت رنج میبرن، که باید فکری به حال این نوع سیستم مدیریتی کرد
carnoter.com
۱۲ تیر ۱۳۹۴ای کاش خودروسازن ما هم با بیش از چهار دهه عمر، کمی از این چشمبادامی ها یاد میگرفتند.
Amin
۱۲ تیر ۱۳۹۴سوناتای چینی
Behnam
۱۲ تیر ۱۳۹۴Sonata Chinese Edition :)
bse7en
۱۲ تیر ۱۳۹۴از نمای بغل قسمت جلو یه شیب عجیبی رو به پایین دا ره که تو لیفان 620 هم هست!
ali
۱۳ تیر ۱۳۹۴چینی ها مهندسان خلاق و طراحان قوی ندارن ولی تو زمینه خودرو سرمایه گذاری کردن و با کمک خارجی ها (مثل کرایسلر و پنین فارینا)تونستن ماشین های خوبی بسازن.تو کشور ما اگه سرمایه گذاری بشه خیلی بهتر از اینارو می سازیم
سید مرتضی
۱۳ تیر ۱۳۹۴گرونترین مدل لیفان 820 تو چین 119 هزار یوان قیمت گذاشته شده برای جک S5 که جدیدا توسط کرمان موتور ارائه شده فولترین مدلش 135هزار یوان که کرمان موتور 74.8 میلیون تومن داره میده پس قیمت لیفان رو اگه منصفانه بدن باتوجه به اینکه مدل فولش رو هم نمیخوان بیارن باید حدود 70 میلیون باشه نه 80 میلیون امیدوارم
کرمان موتور درست قیمت بزاره روش مثل مدل های دیگه که آورده
سید مرتضی
۱۳ تیر ۱۳۹۴فقط میخوام یه مقایسه بکنم این ماشین رو با محصولات ایران خودرو و سایپا تا ببنید که ما چقدر بدبخت شدیم
مدل تقریبا نیمه فول 820اتومات که فقط گرمکن صندلی و ایربگ جانبی وچند تا چیز دیگه نداره با قیمت 540 تومن برای هر یوان تو چین در میاد 58 میلیون تومن !!
برای مدل دنده فولش به قیمت ما در میاد 51 میلیون تومن!! اونوقت ما تو این کشور داریم l-90 اتومات رو 54 میلیون تومن میخریم که هیچی نداره در صورتی که این ماشین چینی با این قیافه یه لیست بلند بالا از سیستمهای مختلف داره اینجاس که باید گفت لعنت خدا به این دو تا فرقون ساز
منبع
http://chinaautoweb.com/car-models/lifan-820/
احمد
۱۴ تیر ۱۳۹۴یکی از مشکلات لیفان تو طراحی اینه که محور جلوش خیلی عقبه، اگه دقت کنید نزدیک لولای در جلو هست.
ALiHidden
۱۴ تیر ۱۳۹۴واقعا دم چین گرم
عجب پیشرفتی!
Alireza
۱۵ تیر ۱۳۹۴بهتره بجای جملات تکراری و گاها مغرضانه برضد اتومبیل های چینی کمی منصفانه و منطقی به پیشرفتشون توجه کنیم و احترام بزاریم
این ماشین قابل تامله
سروش
۱۹ مرداد ۱۳۹۴من سه مدل لیفان داشتم
کیفیت مواد داخلی اینقدر پایین هست که کمتر از 6 ماه تمام رنگ های نقره ای روی فرمان به بدترین شکل ممکن از بین خواهند رفت
دستگیره های درب ، جزء وسایل مصرفی محسوب میشه !!!
هر 2 ماه یکبار یکی از دستگیره های خواهد شکست .
یکی از آشغال ترین خودرو ساز های دنیاست
حمید
۱۵ تیر ۱۳۹۴متاسفانه ما تو کشوری زندگی میکنیم که نمیتونیم مث باقی دنیا متناسب با هزینه کردنمون انتخابهای منطقی و زیادی داشته باشیم.تو این کشور هنوز یه خودروی کوپه تولید نمیشه.یه چیزی مث سراتو کوپه یا …
با اینکه این کشور بزرگترین بازارخارجی برای خودروهای چینی بوده ولی خودرو سازهامون تا تونستن ما رو حتی از داشتن خودروهای بروز چینی هم محروم کردن.
تو این بازار وقتی کرمان خودرو میاد و 1خودروی بروز که احتمالا تو بازار نه چندان رقابتی ایران حرفهایی هم برای گفتن خواهد داشت عرضه میکنه باید ازش ممنون بود.
واقعا متاسفم وقتی خودرو سازی مث لیفان با سابقه ای حدود 15سال رو با ایران خودرو با 50 سال سابقه مقایسه میکنم.غیر از خیانت های بیشمار در سطوح مدیریتی دیگه چه دلیلی میتونه باعث این عقب موندگیمون باشه؟!!!
مسعود
۱۷ تیر ۱۳۹۴اقا این چینیا چرا انقد در زمینه رینگ و لاستیک ضعیف عمل میکنن؟
امین اریامن
۱۷ تیر ۱۳۹۴ب تلاش و پیشرفتشون باید احسنت گفت..
میخان ک خودرو ساز بشن و میشن …
این همون شرکته ک تا چند سال پیش موتور میساخت اما الان این ماشین قابل احترام رو میسازه با 20 هزار دلار..
وببینید محصولات خودروسازان ایران رو بعد نیم قرن تجربه …
حیف…ادم نمیدونه چی بگه
ابرهیم
۱۸ تیر ۱۳۹۴با توجه به قیمتش میشه گفت فوق العادس و رقیبی نداره !!
خودرو
۲۱ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز اول تحقیق کن بعد صحبت کن MG و ماشین های زیادی هن رنج قیمت این وجود داره
ابوالفضل
۱۹ تیر ۱۳۹۴واقعا ماشین جذابیه. باید به خاطر این سرعت پیشرفت به این شرکت تبریک گفت. �
ARASH
۲۸ تیر ۱۳۹۴با اینکه خودروهای چینی را قبول ندارم ولی دشمن دشمن من دوست من است همین چینیا خوب دماغ سایپا و ایرانخودرو رو با ادعاهاشون و توهماتشون سوزوندن و به آقایون یاد آوری کردن اگه بخوای نشد وجود نداره گرچه عزیزان خودروساز میدونن ولی جیب گشاد پول گنده میخواد نه تلاس یادم نمیره توهین معاون سایپا که گفت تو برنامه مناظره خودروی با کیفیت میسازیم وپیشرفته فرهنگ استفاده پایینه حالا حتمان باید بریم پیششون…
لیفان و امثال لیفان هدفشون اگه جیب مردم بود مطمن باشید اینم تولید نمیشد اونا پی شهرت و جلب طرفدار و نیم نگاهی به آینده و بازار داغ دارند چون فنداسیونه اصولی بنا کرده اند…
Armin Tehrani
۲۹ تیر ۱۳۹۴نمیدونم چرا بعضی ها این قدر تعصبی هستن و نمیخوان که باور کنن که ماشینای چینی به خصوص لیفان اینده خوبی داره
بعدشم خودتون میگین که ایران خودرو از قطعات چینی. استفاده میکنه پس حتما خود چین از قطعاتی استفاده میکنه که طرفدار پیدا کنه
بله چین به ژاپن و امریکا نمیرسه ولی از ایران خیلی بهتره
پدرام
۲ مرداد ۱۳۹۴قشنگ یادمه وقتی هیوندا اولین ماشینشو زد و تو ایران تاکسی شد بهش خندیدیم امروز شده آرزو مطمعن باشین اینا 2 مدل دیگه ماشین تولید کنن داشتن لیفان میشه آرزو ***
ندارم
۱۴ اسفند ۱۳۹۴بله….هیوندا اکسنت….
hamid
۵ مرداد ۱۳۹۴بنظر من آدم با هشتاد تومن کمری 2008 بگیره که بهتره.نه؟
میلاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۵درسته ک ماشین های تویوتا بسیار کم استهلاک هستن و دیر خراب میشم،ولی یه تویوتا کمری ۲۰۰۸ از سال تولیدش ۸ ساله ک میگذره ک خب خیلی از آپشنارو نداره،از طرفی اگر خراب بشه لوازمش خیلی گرونه و تازه دیگه به ادم نمیچسبه،باز اینجور ماشین هر چی ک نباشه چند سال گارانتی داره،من خودم قبلا قصد خرید این جور ماشینارو داشتم،ولی وقتی میشینم تو ماشین کمری و میبینم فرمونش پوست پوست شده تو ذوق ادم میخوره
جام جم
۹ مرداد ۱۳۹۴با سلام- به نظرم 820 اگر بتونه با قیمت 65 تا 70 عرضه بشه بازار خوبی داره- البته اگر تحریمها راه خودروسازهای بزرگ را باز کنند- کمی کارش دشوار تر میشه- ولی انصافا دیگه مخالفان خودروهای چینی کمی به حقیقت خودروسازهای چینی فکر کنید – خیلی در مسیر پیشرفت نگاه مردم ما نسبت به خودروهای داخلی و توقع انها از خودروسازها بالاتر برده- دیگه باید امکانات بیشتری و کیفیت بالاتری داشته باشند
leila
۱۴ مرداد ۱۳۹۴من امروز صبح نمایندگی کرمان موتور خیابان دولت بودم s5 ثبت نام کردم . این ماشین کی قراره بیاد؟
pouya
۲۴ مرداد ۱۳۹۴خیلی خوشگله خداییش ، کسی سوناتا ارزون بخواد بخره باید بیاد سراغ 820
سعید
۸ شهریور ۱۳۹۴دوستان سلام .قبول بفرمایید که در بازار سدان های متوسط کشورمان حرفهایی برای گفتن خواهد داشت .درنمای جانبی بسیار زیبا بوده از پشت شبیه سوناتا 2015 هست .به نظر از بسترن B50F نیز قدری بزرگتر است .احتمالا خودرو خوبی است ولی خب باید در عمل امتحان خود را پس دهد .پس از حداقل چند ده هزار کیلومتر پیمایش جاده.قیمت مدل لوکس 2400 سی سی 109800 یوان حدود 60 میلیون تومان و در بهترین رده 119800 یوان حدود 64 میلیون و پانصد هزار تومان میباشد.حال این حدود 40 درصد حاشیه سود خیلی به نظر نمی آید!!؟