لیفان

لیفان 820 به روایت تصویر

چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.
Lifan 820
Lifan 820

نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

Lifan 820
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.

Lifan 820
Lifan 820
و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.
Lifan 820
Lifan 820
اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.
Lifan 820
Lifan 820
رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی ۸۲۰ می دادند.

Lifan 820
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

Lifan 820
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!

Lifan 820
Lifan 820 Interior
طراحی کابین ۸۲۰. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند. صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو. نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول. مانیتور ۸ اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

Lifan 820
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.

Lifan 820
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

Lifan 820
شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

Lifan 820
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

Lifan 820
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

Lifan 820
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.

Lifan 820
در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

Lifan 820
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

Lifan 820
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

Lifan 820
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری

Lifan 820
کروز کنترل

Lifan 820
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

Lifan 820
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

Lifan 820
سیستم استارت بدون کلید

Lifan 820
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

Lifan 820
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

Lifan 820
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس ۶ دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).

موتور ۲۴۰۰ سی سی
گیربکس اتومات ۶ دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی ۶ جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی

Lifan 820
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان ۸۲۰ تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.

در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند. در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۹۱ دیدگاه‌ها

  1. آسترو

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خیلی فوق العاده ست
    با 20 هزار دلار یه سواری در حد مرسدس اس-500 یا کادیلاک ats یا مای باخ سوار می شی
    از کیفت هم که نگو…جای لیفان در صدر شرکت های با محصولات پرکیفیت هست فقط حیف تایپیست رده بندی یه کم فراموشی داشته
    خخخخ

    1. farhad karmostaji

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      سواری در حد اس 500؟!! مای باخ که اصلا سعی می کنم که فراموش کنم!!!!
      خودروی خوبیه طراحیشم خوبه! ولی یکم متعادل تر باشیم.

      1. سجاد

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        توروخدا ببین لیفان برای پایین آوردن هزینه چه رینگ و لاستیکی انداخته زیر این ماشین . . .
        با این وجود چه انتظاری از بقیه موارد میشه داشت؟؟؟
        انتظار نمیره از همین X60 یا 520 بهتر باشه . رنگ بخشهای فلزی خود به خود میره ، آینه ها خراب میشن و برف پاک کن بزودی از کار می افته . . .

        1. سید مرتضی

          ۲۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (4 ديدگاه)

          سجاد جان الان داری اینها رو شوخی میگی یا جدی ؟!
          البته بیشتر فکر میکنم شوخی داری میکنی

        2. میلاد

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          ببین داداش میخوای بگو پیچای چرخاش باز میشه،بوی کود گوسفندی ازش میاد،بهت فحش میده،بابا این انتقادای الکی چیه میکنی؟حالا قبول دارم ک کیفیت رنگش جدا پایینه،ولی دیگه این موارد دیگرو از خودت گفتی،تورو خدا انقدر افراطی نظر ندین

    2. arman

      ۱۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (100 ديدگاه)

      تا این لحظه از 57 نفر37 نفهمیدن این دوستمون شوخی کرده. یعنی 65 %………[…]

      1. مروت

        ۱۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (57 ديدگاه)

        شما متوجه نشدی که اون 37 نفر به ادبیات نه چندان مودبانه ایشون دیس لایک دادن. متاسفانه جای دیگه باید دنبال ابله بگردی.

    3. اشکان

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه گلم،دیگه اینقدر بزرگ نکن،این خودرو خوبه و سطح کیفی خولی داره،یعنی در حد سوناتا و النترا و اپتیما،ولی دود اگزوز بنز s500 و میباخ که هنوز نمیتونن روش قیمت بزارن هم نمیشه عزیزم.اخه میباخ و این ???خخخخ اونموقع باید بگی اپتیما در حد اس 500???
      خواهشا زیاد جو ایجاد نکنید.

  2. AHMADREZA

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    جلوش شبیه سری 7 هست خخخ شوخی کردم
    ولی بی شوخی بدک نیست

  3. ehsan

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    مچ کردن طرح چند خودرو در قالب یک خودرو باید به احترام طراحش بلند شد و بعد از اون باید شدیدا افسوس خورد که خودروسازهای ما نمیتونن حتی یه چراغ رو درست و حسابی با چهره خودرو مچ کنن مثل آخرین شاهکارهاشون ( تیبا ) (slx) و……

  4. آریو

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ازش خیلی خوشم اومد. اگه پولشو داشتم حتما ثبت نام میکردم .

  5. mohammad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اقا شما میگی هنوز تست ایمنی انجام نشده بعد میگی از چند ماه دیگه تو نمایندگیهای ایران با این اپشن ها هست
    ؟؟؟

    1. علیرضا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      تست ایمنی توی چین چندان چیز لازمی نیست و خودروسازان چینی چندان خودشون رو مقید به این تست نمی کنند. اما مدتهاست که نمونه هایی از 820 برای آزمایش فنی و نمایش به ایران اومده و قیمت و آپشن هایی که توی مقاله بهشون اشاره شده بر اساس اعلام غیر رسمی کرمان موتور بوده.

    2. احمد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداشمون همچین میگه تست ایمنی انجام نشده یکی ندونه فک میکنه 90درصد ملت که پرایدو سوارن دارای6ستاره ایمنیه

      1. میلاد

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        خخخخ،قشنگ بود ایولا داری

  6. milad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    […]خودروسازان وطنی..لیفان هنوز 25سال نیست تشکیل شده..فکر نکنم 10سال ماشین درست میکنه…اونوقت ما از یه 405بیچاره سال1988چندتا محصول بدتر درست کردیم.یاسایپا131.111.151.132.141 واقعا متاسفم

  7. بهمن

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با کمی تامل ، به این درک می رسیم که مسیر رشد وتوسعه، تنها شعار ودستور و تعویض مدیر و دائما مصاحبه های تلویزیونی نیست، نه تنها لیفان بلکه هر خودرو ساز در مسیر توسعه بلند مدت ، اولویت مشتری مداری در بازارهای جهانی رو دنبال میکنه، حالا نه تنها خودرو سازی ایران بلکه تمامی بخش های تولیدی و خدماتی ما، از عدم وجود امنیت فعالیت رنج میبرن، که باید فکری به حال این نوع سیستم مدیریتی کرد

  8. carnoter.com

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ای کاش خودروسازن ما هم با بیش از چهار دهه عمر، کمی از این چشم‌بادامی ها یاد میگرفتند.

  9. Amin

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    سوناتای چینی

  10. Behnam

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    Sonata Chinese Edition :)

  11. bse7en

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    از نمای بغل قسمت جلو یه شیب عجیبی رو به پایین دا ره که تو لیفان 620 هم هست!

  12. ali

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چینی ها مهندسان خلاق و طراحان قوی ندارن ولی تو زمینه خودرو سرمایه گذاری کردن و با کمک خارجی ها (مثل کرایسلر و پنین فارینا)تونستن ماشین های خوبی بسازن.تو کشور ما اگه سرمایه گذاری بشه خیلی بهتر از اینارو می سازیم

  13. سید مرتضی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گرونترین مدل لیفان 820 تو چین 119 هزار یوان قیمت گذاشته شده برای جک S5 که جدیدا توسط کرمان موتور ارائه شده فولترین مدلش 135هزار یوان که کرمان موتور 74.8 میلیون تومن داره میده پس قیمت لیفان رو اگه منصفانه بدن باتوجه به اینکه مدل فولش رو هم نمیخوان بیارن باید حدود 70 میلیون باشه نه 80 میلیون امیدوارم
    کرمان موتور درست قیمت بزاره روش مثل مدل های دیگه که آورده

  14. سید مرتضی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط میخوام یه مقایسه بکنم این ماشین رو با محصولات ایران خودرو و سایپا تا ببنید که ما چقدر بدبخت شدیم
    مدل تقریبا نیمه فول 820اتومات که فقط گرمکن صندلی و ایربگ جانبی وچند تا چیز دیگه نداره با قیمت 540 تومن برای هر یوان تو چین در میاد 58 میلیون تومن !!
    برای مدل دنده فولش به قیمت ما در میاد 51 میلیون تومن!! اونوقت ما تو این کشور داریم l-90 اتومات رو 54 میلیون تومن میخریم که هیچی نداره در صورتی که این ماشین چینی با این قیافه یه لیست بلند بالا از سیستمهای مختلف داره اینجاس که باید گفت لعنت خدا به این دو تا فرقون ساز
    منبع
    http://chinaautoweb.com/car-models/lifan-820/

  15. احمد

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    یکی از مشکلات لیفان تو طراحی اینه که محور جلوش خیلی عقبه، اگه دقت کنید نزدیک لولای در جلو هست.

  16. ALiHidden

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    واقعا دم چین گرم

    عجب پیشرفتی!

  17. Alireza

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بهتره بجای جملات تکراری و گاها مغرضانه برضد اتومبیل های چینی کمی منصفانه و منطقی به پیشرفتشون توجه کنیم و احترام بزاریم
    این ماشین قابل تامله

    1. سروش

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من سه مدل لیفان داشتم
      کیفیت مواد داخلی اینقدر پایین هست که کمتر از 6 ماه تمام رنگ های نقره ای روی فرمان به بدترین شکل ممکن از بین خواهند رفت
      دستگیره های درب ، جزء وسایل مصرفی محسوب میشه !!!
      هر 2 ماه یکبار یکی از دستگیره های خواهد شکست .
      یکی از آشغال ترین خودرو ساز های دنیاست

  18. حمید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (241 ديدگاه)

    متاسفانه ما تو کشوری زندگی میکنیم که نمیتونیم مث باقی دنیا متناسب با هزینه کردنمون انتخابهای منطقی و زیادی داشته باشیم.تو این کشور هنوز یه خودروی کوپه تولید نمیشه.یه چیزی مث سراتو کوپه یا …
    با اینکه این کشور بزرگترین بازارخارجی برای خودروهای چینی بوده ولی خودرو سازهامون تا تونستن ما رو حتی از داشتن خودروهای بروز چینی هم محروم کردن.
    تو این بازار وقتی کرمان خودرو میاد و 1خودروی بروز که احتمالا تو بازار نه چندان رقابتی ایران حرفهایی هم برای گفتن خواهد داشت عرضه میکنه باید ازش ممنون بود.
    واقعا متاسفم وقتی خودرو سازی مث لیفان با سابقه ای حدود 15سال رو با ایران خودرو با 50 سال سابقه مقایسه میکنم.غیر از خیانت های بیشمار در سطوح مدیریتی دیگه چه دلیلی میتونه باعث این عقب موندگیمون باشه؟!!!

  19. مسعود

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اقا این چینیا چرا انقد در زمینه رینگ و لاستیک ضعیف عمل میکنن؟

  20. امین اریامن

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ب تلاش و پیشرفتشون باید احسنت گفت..
    میخان ک خودرو ساز بشن و میشن …
    این همون شرکته ک تا چند سال پیش موتور میساخت اما الان این ماشین قابل احترام رو میسازه با 20 هزار دلار..
    وببینید محصولات خودروسازان ایران رو بعد نیم قرن تجربه …
    حیف…ادم نمیدونه چی بگه

  21. ابرهیم

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش میشه گفت فوق العادس و رقیبی نداره !!

    1. خودرو

      ۲۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (140 ديدگاه)

      دوست عزیز اول تحقیق کن بعد صحبت کن MG و ماشین های زیادی هن رنج قیمت این وجود داره

  22. ابوالفضل

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعا ماشین جذابیه. باید به خاطر این سرعت پیشرفت به این شرکت تبریک گفت. �

  23. ARASH

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    با اینکه خودروهای چینی را قبول ندارم ولی دشمن دشمن من دوست من است همین چینیا خوب دماغ سایپا و ایرانخودرو رو با ادعاهاشون و توهماتشون سوزوندن و به آقایون یاد آوری کردن اگه بخوای نشد وجود نداره گرچه عزیزان خودروساز میدونن ولی جیب گشاد پول گنده میخواد نه تلاس یادم نمیره توهین معاون سایپا که گفت تو برنامه مناظره خودروی با کیفیت میسازیم وپیشرفته فرهنگ استفاده پایینه حالا حتمان باید بریم پیششون…
    لیفان و امثال لیفان هدفشون اگه جیب مردم بود مطمن باشید اینم تولید نمیشد اونا پی شهرت و جلب طرفدار و نیم نگاهی به آینده و بازار داغ دارند چون فنداسیونه اصولی بنا کرده اند…

  24. Armin Tehrani

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بعضی ها این قدر تعصبی هستن و نمیخوان که باور کنن که ماشینای چینی به خصوص لیفان اینده خوبی داره
    بعدشم خودتون میگین که ایران خودرو از قطعات چینی. استفاده میکنه پس حتما خود چین از قطعاتی استفاده میکنه که طرفدار پیدا کنه
    بله چین به ژاپن و امریکا نمیرسه ولی از ایران خیلی بهتره

  25. پدرام

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قشنگ یادمه وقتی هیوندا اولین ماشینشو زد و تو ایران تاکسی شد بهش خندیدیم امروز شده آرزو مطمعن باشین اینا 2 مدل دیگه ماشین تولید کنن داشتن لیفان میشه آرزو ***

    1. ندارم

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بله….هیوندا اکسنت….

  26. hamid

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بنظر من آدم با هشتاد تومن کمری 2008 بگیره که بهتره.نه؟

    1. میلاد

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      درسته ک ماشین های تویوتا بسیار کم استهلاک هستن و دیر خراب میشم،ولی یه تویوتا کمری ۲۰۰۸ از سال تولیدش ۸ ساله ک میگذره ک خب خیلی از آپشنارو نداره،از طرفی اگر خراب بشه لوازمش خیلی گرونه و تازه دیگه به ادم نمیچسبه،باز اینجور ماشین هر چی ک نباشه چند سال گارانتی داره،من خودم قبلا قصد خرید این جور ماشینارو داشتم،ولی وقتی میشینم تو ماشین کمری و میبینم فرمونش پوست پوست شده تو ذوق ادم میخوره

  27. جام جم

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام- به نظرم 820 اگر بتونه با قیمت 65 تا 70 عرضه بشه بازار خوبی داره- البته اگر تحریمها راه خودروسازهای بزرگ را باز کنند- کمی کارش دشوار تر میشه- ولی انصافا دیگه مخالفان خودروهای چینی کمی به حقیقت خودروسازهای چینی فکر کنید – خیلی در مسیر پیشرفت نگاه مردم ما نسبت به خودروهای داخلی و توقع انها از خودروسازها بالاتر برده- دیگه باید امکانات بیشتری و کیفیت بالاتری داشته باشند

  28. leila

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امروز صبح نمایندگی کرمان موتور خیابان دولت بودم s5 ثبت نام کردم . این ماشین کی قراره بیاد؟

  29. pouya

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی خوشگله خداییش ، کسی سوناتا ارزون بخواد بخره باید بیاد سراغ 820

  30. سعید

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان سلام .قبول بفرمایید که در بازار سدان های متوسط کشورمان حرفهایی برای گفتن خواهد داشت .درنمای جانبی بسیار زیبا بوده از پشت شبیه سوناتا 2015 هست .به نظر از بسترن B50F نیز قدری بزرگتر است .احتمالا خودرو خوبی است ولی خب باید در عمل امتحان خود را پس دهد .پس از حداقل چند ده هزار کیلومتر پیمایش جاده.قیمت مدل لوکس 2400 سی سی 109800 یوان حدود 60 میلیون تومان و در بهترین رده 119800 یوان حدود 64 میلیون و پانصد هزار تومان میباشد.حال این حدود 40 درصد حاشیه سود خیلی به نظر نمی آید!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا