لیفان

لیفان 820 به روایت تصویر

چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.
Lifan 820
Lifan 820

نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

Lifan 820
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.

Lifan 820
Lifan 820
و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.
Lifan 820
Lifan 820
اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.
Lifan 820
Lifan 820
رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی ۸۲۰ می دادند.

Lifan 820
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

Lifan 820
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!

Lifan 820
Lifan 820 Interior
طراحی کابین ۸۲۰. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند. صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو. نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول. مانیتور ۸ اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

Lifan 820
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.

Lifan 820
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

Lifan 820
شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

Lifan 820
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

Lifan 820
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

Lifan 820
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.

Lifan 820
در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

Lifan 820
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

Lifan 820
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

Lifan 820
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری

Lifan 820
کروز کنترل

Lifan 820
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

Lifan 820
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

Lifan 820
سیستم استارت بدون کلید

Lifan 820
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

Lifan 820
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

Lifan 820
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس ۶ دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).

موتور ۲۴۰۰ سی سی
گیربکس اتومات ۶ دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی ۶ جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی

Lifan 820
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان ۸۲۰ تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.

در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند. در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۹۱ دیدگاه‌ها

  1. كامران

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تبریک به کرمان خودرو همشهری خودم اگر قیمتتون حداکثر نمونه فولش ۸۰باشه میبرید چون بسترن هم حدودا توچین همین قیمته ۷۸ میدند فولش دوستدارشما

  2. غریبه

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که تو منطقه آزادن اگه از اینا بخرن *** :|||
    خوب 80 یا 90 میلیون پولو عوض اینکه به این بدی ، اپتیما فول فول ، سوناتا فول فول بخر
    سانتافه ی 2.4 لیتر AWD فول بخر
    سورنتو بخر
    فورد فیوژن ، فورد تاروس ، شورولت مالیبو ، شورولت ایمپالا . . .
    اینا همه شون ماشین های زیرصد میلیونن ( منطقه آزاد )
    ماشین چینی ارزش هشتاد میلیون نداره
    لیفان 620 خوبه ، قیمتش تا 45 میلیون هستش که میشه به جای ماشین ایرانی خرید
    ولی هشتاد میلیون لیفان آخه؟!؟!؟؟!!!!

    1. علاقه‌مند به خودرو

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      مگه همه مردم ایران تو منطقه آزاد زندگی میکنن ؟!!
      اگه اون ماشینا امکان خریدش برای همه مهیا بود، مسلما کرمان خودرو هیچ وقت این ماشین رو نمی آورد.

    2. سالار

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با عرض سلام
      لازم به ذکر هست که بدونید خودروهای چینی توی دنیا بی نظیرند ولی چون درجه های3و2وارد ایران میشن بدنام شدن
      جهت اطلاع اینکه این خودرو بعد از تحریم ها تولید میشه یعنی درجه 1
      ممنون

    3. 123

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      برادر من ماشینی که فقط داخل شهر بتونی باهاش تاب بخوری که پرایدم جواب میده خیلی ها از جمله من ماشینو واسه سفر می خوان ماشین پلاک منطقه که از یک ماه قبل باید برنامه ریزی کنی واسه سفر ولی ماشین پلاک ملی شب تصمیم بگیر فردا صبح بزن تو جاده ، واسه آدمای اهل سفر پلاک منطقه بدرد نمی خوره من تو منطقه آزاد هستم سوزوکی 4 سال کارکرده پلاک ملی دارم که عمراً با کیا و هیوندا صفر پلاک منطقه عوضش نمی کنم

    4. میثم

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز لیفان داریم تا لیفان شما 820 رو تو کلاس خودش با هیچ ماشین دیگه ای تو ایران نمیتونی مقایسه کنی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت

  3. Arash

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان ، ماشین های چینی در حال حاضراز ماشینهای ساخت داخل خیلی بهترن ولی به نسبت مبلغ بالایی دارن که بیشترین نمره منفی رو به خودش اختصاص میده ودرزمان فروش افت قیمت خیلی بالایی داره ولی برا کسی که میخوادنگهداره خیلی مناسبه

  4. عباس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه با قیمت حداکثر 70 میلیون باشه سرور بازار خودروی ایران میشه

  5. مهندس

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقنی یک موتور ۲۴۰۰ سی سی توانی برابر 165 اسب بخار دارد یعنی این موتور کیفیت بسیار پایینی دارد و تکنولوژی آن خیلی قدیمی است . راندمان حجمی موتورهای طراحی 10 سال پیش از راندمان حجمی این موتور بیشتر است. اگر شما توان 165 را بر ۲,۴ لیتر حجم موتور تقسیم کنید عددی برابر 69 بدست می آید. در صورتیکه برای یک موتور متوسط این عدد برابر ۷۵ میباشد. لذا هموطن دقت کنید به نسبت پولی که میپردازید چه چیزی دارید میخرید.

    1. تماشاگر

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای مهندس الان این معادلاتی که انجام دادی با کدوم ماشن مقایسه کردی که مال اون شده 75
      جدید ترین ماشین ما دنا هست که اونم با حساب کتاب شما 69 میشه
      هر جور حساب کتاب کنی از ماشنای تولید داخل سرتره و قیمت مناسبی نسبت به امکاناتش داره
      فقط خدمات پس از فروشش باعث نگرانیه

    2. میثم

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز شما این موتور رو با تویوتا کمری مقایسه کن فرق چندانی ندارن با وجود اینکه موتور تویوتا حجمش بیشتره و معمولاً بالا تر از 170 اسب بخار برای شاسی بلند استفاده میشه البته در این رنج قیمت زیر 85 میلیون تومان و اگه ما پول بیشتری بدیم یه غول مثل بوگاتی سوار میشیم

  6. فرزاد

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت مدیران کرمان موتور لطفا اگه امکان داره زمان عرضه لیفان820 رو اعلام کنید. آگه تا اسفند عرضه بشه بنده حتما میخرم.

  7. سالار

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه با قیمت 70تومن باشه بهترین خودروی ایران میشه و هیشکی بجز این سوار نمیشه
    من تو تلگرام گروه560نفری دارم
    نظر سنجی کردم 820لیفان لایک شدحدود540نفر

  8. محمد ق ا

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبیه به شرطی که از آپشن هاش کم نشه یا وزنش که شگرد چینیهاست کرمان موتور گزینه خوبی انتخاب کرده چون دیگه دلمونو ماشینهای 1600ccو غیر ..با قیافه های سال 2000 بهم زده و این اولین قدمه که این شرکت برداشته من تحسین میکنم انشالا باشد که از نظر موتور نیز رو به صعود برود و حرف اخر سود کم فروش زیاد قیمت تو این بازار 65 خوبه واگه از این بالا باشه کم فروش میشه

  9. فرشید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ارزش ایرانی ها را پایین نیاورید چرا با امکانات پایین وارد میکنید بعد قیمت 80 تا هم روش میزارید. ماشین ساخت داخل که صد شرف داره نسبت به قیمتش

  10. حسین روشنایی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    گول ظاهرشو نخورید.چون ماشینای چینی همشون اینطورین یعنی ظاهرشون خوبه.ولی شاید هم بد نباشه معلوم نیس من طبق اطلاعاتی که از صاحبان خودرو های چینی دارم میگم

    1. saeed

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جناب روشنایی این ماشین قابل مقایسه با ماشینهای چینی دیگه نیستش.لطفا درصورت سوار نشدن اطلاع رسانی غلط به مردم ندید.

  11. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما با این پول یه ازارا یا کمری یا سوناتا بخری شرف داره به این لیفان 80بخری بعد 60بفروشی کسی نخره هم بکن چینی فقط داریم پول توجیب چین میکنیم مگه برند معتبر مردن که ما مجبوریم اینارو بخریمبرند رنو نیسان فولکس واگن مزدا تویوتا ا اوناهم قیمتاشون 20000دلار ما برا چی باید این چینی بخریم نمیدنم نخریم تا خودشون برن از ایران

    1. ali

      ۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب پسر خوب میشه بگین الان قیمت آزرا 2016 صفر چنده؟؟؟؟!!!!!!

      1. Arash97

        ۶ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (140 ديدگاه)

        پسر خوب تر منظور ایشون ازرا و کمری 2009&8واینا بود….با قیمت هشتاد حتی اپتیما دوهزاروده و ازرا و ام جی 2012….میتونی بگیری و صد شرفداره

        1. ندارم

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کجای ایران اپتیما ۲۰۱۲ میده هشتاد تومن بگو ما بریم بخریم…….ماشین ۸ سال کارکرده فرقی با این چینی ها ندارن

    2. saeed

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پسر خوب علی اقا ازرا یا سوناتا با این قیمت باید ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ بخری.که لیفان ۸۲۰با پنج سال گارانتی ای ک داره واقعا شرف داره به اونا.تازشم شما ک سوارش نشدی نظر نده لطفا.این خودرو چینی با بقیه محصولات چین متفاوته

  12. مسعود

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در حال حاضر کرمان موتور مشخصاتی که گذاشته با این مشخصات کمی متفاوته
    در سایت کرمان موتور قدرت موتور این ماشین 158 اسب بخار در دور موتور 5700 در حالی که شنیده ها مبنی بر 165 بود!!!!
    هیچ صحبتی از آیینه بغل های جمع شونده و دارای گرمکن نشده
    هیچ صحبتی از سیستم باز کردن هوشمند درب صندوق عقب نشده
    سنسور در سپر جلو ماشین وجود ندارد
    گرمکن صندلی فقط برای راننده
    عجیب و جالب اینکه هیچ صحبتی از TPMS در کاتالوگ کرمان موتور دیده نمیشه
    انصافا دست کرمان موتور درد نکنه
    نصف آپشن های ماشین رو برداشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. حسین روشنایی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشنای که میتونیم بجای این یا جکs5بخریم(البته دسته دوم) . آزرا . سوناتا .اپتیما . سوزوکی ویتارا وکیزاشی کمری ماکسیما.کیا سراتو.سویارو. سانگ یانگ نییولی(صفر کیلومتر)و…
    اصلا از اینا گذشته ماشین در حد یه 150م از نظرآپشن و موتور قیمتش باید باشه.
    از قدیم گفتم الکی یه چیزی ارزون نیست

  14. اسمشونیار

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    یه نگاه به کلید استارتش بنداز دیگه چیزی نمیکم………………

  15. احمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    با سلام- ابتدا دوست دارم همه دوستان واقع بینانه نظر بدن-سپس دلایل روشن و منطقی بیان کنند- دوستی از روی کلید استارت خواسته کیفیت این خودرو رو بشناسه- دوستی خودروهای دسته دوم بازار رو با 7-8 سال کارکرد به رخ میکشه و دوستی نام چین یا برند لیفان رو مسخره میکند- که در این 6 سال اخیر که خودروهای چینی با چهره ها و نامهای مختلف در ایران فروش داشته اند هرگز نارضایتی گسترده مثل دو شرکت بزرگ و انحصاری ایران را نداشته اند- و تقریبا نسبت به امکانات و قیمت خودرو مشتریان رضایت داشته اند- مگر کسانی که از خودروهای لوکس و گران قیمت سوار این خودروها ی چینی شده اند- که نارضایتی انها هم کاملا منطقی هست زیرا از نظر کیفیت و سواری خودرویی با حد اقل دو برابر قیمت را تجربه کرده اند-اما برای کسانی که خودروهای ایران خودرو و سایپا را تجربه کرده اند قضیه متفاوت هست- و به جرات میتوان گفت همه کسانی که امروز خودروی چینی را به عنوان مرکب برگزیده اند تجربه خودروی داخلی را هم دارند و در مجموع رضایت بسیار بیشتری از خودروی چینی نسبت به ایرانی دارند – البته اگر در ایتمهای مختلف راهی علمی برای تشخیص بهتر این موضوع بود بهتر میشد مطالعه کرد-اما اینجانب با 20 سال سابقه رانندگی که بیش از 10 مدل خودروی ایرانی را تجربه کرده ام -و در حال حاضر 2.5 سال لیفان تلنت دارم و 60000 کیلومتر با ان رانندگی داشته ام -اعلام میکنم در دنیای امروز هر چه پول بدهید اش میخورید برای چینی ها 2 نخود بیشتر می خورید-ولی در کل باز هم لیفان را از تمامی محصولات ایرانی و نه کره ای و اروپایی بالاتر می دانم – و هزاران دلیل فنی و ایمنی دارم- اما مهمترین نکته تاریک خودروهای چینی افت قیمت که به خاطر خدمات پس از فروش ان هست نه کیفیت ان نسبت به خودروهای ایرانی هست که این افت قیمت از نظر درصد برای تمامی محصولات خارجی حتی پرفروش ترین ها مثل مزدا 3 با همین درصد وجود دارد- افت قیمتی 2 سال اول بالای 25 درصد قیمت خودرو هست-مثلا شما مزدا 3 سال 92 را که 120 میلیون خریداری کردید الان با خوش اقبالی میتوانید 90 میلیون بفروش برسانید- اما نکته تاریکتر ان فرهنگ مبهم مردم ایران هست که درگیر مشکلات خاص اقتصادی هستند- حاضرند خودرویی چون 206 را با نازلترین کیفیت حدود 38 م بخرند – و فقط دلخوش افت قیمت کمتر ان هستند- ولی به این توجه ندارند که خودشان 2 سال می خواهند راکب مرکبی باشند که همه جوره ازارشان میدهد- از نظر ایمنی در سطح بسیار پایینی هست- فرمان پذیری نا مناسب و ترمزهای ضعیف- خرابیهای تکراری- و تمام اینها در زیر بعد افت قیمت کمتر پنهان میشوند- دوستانی هستند از برند حرف میزنند- مگر پژو 407 برند نیست مگر سیتروین c5برند نبود – چرا انها در بازار ایران نیست و نابود شدند- مگر سانگ یانگ برند معتبری نیست – قبول کنیم خودمان را فریب میدهیم- ما بیشتر دوست داریم به دست دیگران نگاه کنیم و دهان بین هستیم- مثلا میخواهیم خودمان را زرنگ بدانیم در صورتی که در دام دلالان خودرو افتاده ایم- و خط فکری ما را انها مشخص میکنند- و بازار را برای ما تعیین میکنند- به هر دلالی رو بزنید می گوید فقط خودروی بورس بخر یعنی فقط برای جیب انها کار میکنیم- همین پراید را دلال با 2 میلیون زیر قیمت میخرد- خودروی لیفان من را نیز با 2 میلیون زیر قیمت میخرد- پس میشود گفت خودروی پراید سود بیشتری برایش دارد- مشتری هم زودتر پیدا میکند-

  16. احمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مهمترین نکته این هست که اگر 3 سال بازار ایران را به صورت انحصاری در اختیار 4 شرکت چینی قرار بدهید در سال چهارم خودرویی در حد کیفیت و امکانات اپتیما یا سونوتا را با نهایت 50 میلیون تومان وارد بازار ایران خواهد کرد- و مطمین هستم همه شما با این حرف من کاملا موافقید- چون این شیوه مدیریت و مشتری مداری را در کارشان میبینیم- و عامل مهمتر فکر باز و بدون تعصب و انتقادپذبر انهاست- حالا دوستان مخالف خودروی چینی از خودشان سوال بفرمایند چرا باید دلخوش خودروسازی باشیم که بعد از 37 که از انقلاب گذشته به جای تولید خودرویی با کیفیت و صد در صد داخلی با قیمت مناسب به ما خودرویی را تحویل میدهد که هر روز دچار افت کیفیت شده و قیمت ان بالاتر میرود و حد اقل 50 در صد قطعات ان نیز از دیگر کشورها وارد میشود- دوستان هیچ چیزی بد تر ازاین نیست که حقیقتی را که میبینیم کتمان کنیم-اگر شما ادعای بی کیفیت بودن خودروی چینی را دارید پس خودروهای تولید ما در برابر انها دارای عدم صلاحیت شماره گذاری هستند-که مهمترین بحث ان الایندگی خودروهای ما هستند که تقریبا دو برابر خودروهای چینی میباشد- یا ایمنی به مراتب ضعیفتر با سیستم ترمز معیوب-

  17. farhad

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چهرش از نمای جلو شبیه هیوندا سانتافه نیو هستش تا فورد و اودی و بی ام و :/

  18. بابک

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین بر پایه تویوتا کمری 2006 تا 2009 که تو ایران هم هست و پرطرفدار و با تو بعضی زمینه ها پیشرفته تر ساخته شده.موتور 2400 دقیقا همون توان و گشتاور کمری رو داره. و فاصله بین محورهای جلو و عقب حتی 1 میلی متر با کمری اختلاف نداره.دوستان می تونند چک کنند.ولی از نظر گیربکس تفاوت دارند.لیفان 6 دنده است و کمری 4 دنده و سطح تجهیزات لیفان با توجه به سنش از کمری بالاتره.در حقیقت میشه گفت در صورت خرید لیفان یه کمری یه کم به روز شده 2009 خریدیم.حالا بحث چینی بودن و کلاسش به سلیقه افراد بستگی داره.میشه با توجه به شباهت قیمی به کمری دست دوم رو ی خرید صفر این ماشین با توجه به بهسازی های انجام شده و گارانتی 5 ساله اقدام نمود.مقایسه من از باب تکنولوژیکی بود نه مقایسه با کمری.یعنی تکنولوژی این ماشین مربوط به تکنولوژی ژاپن سال 2009 است.

  19. سیامک

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دو سال میشه تلنت دارم کلا لیفان ماشینه زیباییه تا ماشینه با دوام هر لحظه ممکنه مشکل برقی پیدا کنه جراغ چکه ماشین روشن بشه بارون میاد از سانروف اب بیاد صدایه موتورش به دلیله عایق بندیه بد که به خاطره ارزونیه ماشینه اتفاق بیفته و پیشه خانواده شرمنده و سرخ بشید به خاطره انتخابتون حالا اگه دوست دارید مثله من برید از کرمان موتور ماشین بخرید یا بیست تومن بزارید روش یه میتسوبیشی لنسر بخرید که ده سال بی خرج براتون ماشین باشه

  20. Arash97

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (140 ديدگاه)

    یه چیزی ک همیشه تو ماشینای چینی هست اینه ک از چیزی ک تو عکساشونن هیکل کوچیکتری دارن مثلا همین ایدو و قتی عکسشو میبینی انتظار داری یه ماشینی هم هیکل سوناتا باشه ولی نه …ماشین جمع و جور تریه اینم حتما اینطوره. اگه دنبال ماشین صفرید بخرید ولی اگه کارکرد براتون مهم نیست یه نگاهی ب بقیه گزینه ها بندازید …ازرا ،کمری، مگان ،مزدا، ام جی،اپتیما…منظورم ماشینای قبل از 2012س ….

  21. احد

    ۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستی فکر کنید چین وارد باار خودرو نمیشد- پراید چپی مدل 85 را بید 40 میلیون میخریدم

  22. رامین

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    امیدوارم روزی بیاد تمام کارخانه های تولید داخل تخته بشن پولمونو بدیم غربیها و چینیها بخورن حلالشون. خودرو ساز ماخاعن هست و اصلاح شدنی نیست. دست تمام تاجران و وارد کنندگانرو میبوسم با این ماشینهایی که میارن هر چند خودم قدرت خرید پراید هم ندارم. ولی عب نداره چشمم کور بزا هم وطنم استفاده کنه

  23. احمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چند پیام تا بحال گذاشتم اما نکته ای هست که باید به کرمان موتور گوش زد کرد- خوشبختانه این خودرو ساز اگر چه مونتاژ کار هست اما نسبت به رقبای دیگر ایرانی کمی منصفتر میباشد- اما مدیران این شرکت باید بدانند زمانی موفقیت کامل میشود که نواقص را رفع کنند- هنوز مدیریت خدمات پس از فروش و تامین قطعات با مشکل جدی مواجه هست- به خصوص برای خودروهای جدیدتر- و مهمتر از ان قیمتهای مناسب – دوست دارم این خودروساز باجدیت تمام موانع را بر طرف کند- و اعتماد عمومی را بدست بیاورد- در مونتاژ هم خواهشا دقت بیشتری بخرج دهید- فروش خودروی بیشتر مسولیت بیشتری را بهمراه می اورد- اگر مشتری از حمایت شما دست بردارد یقینا روی موفقیت را نخواهید دید- به خدا ه دست اوردن اعتماد مردم ایران خیلی در این اوضاع راحته- این اعتماد را خراب نکنید

  24. الف

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستانی که تلاش میکنند اجناس اشغال چینی رو به ملت بنداز کنند . خدمت دوستان عرض کنم گول ظاه این اتومبیل ها رو نخورید . فقط کافیه یه بار 60 تومن بابت لیفان ایکس60 بپردازید و در سربالایی از پژوی مدل هشت سال پیش جا بمونی یا توی سربالایی کوهستانی که سمند راحت رفته بالا مجبور بشی تمام سرنشین های ماشینتو پیاده کنی تا بری بالا . اون وقت به اوج کیفیت چین پی میبری. چینی ها خودشون همه فورد و تویوتا سوار میشن این اشغال ها رو برای کشور های جهان سوم میسازند . عزیزان بسیار خودروی زیبایی هست و من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم از ظاهر و مشخصات فنی و آپشن ولی یادتون نره کیفیت پایین اینا رو در نظر بگیرید . نبود قطعات . خرابی زیاد . عمر کم قطعات و صدای ازار دهنده از مشخصات اساسی خودرو های چینیه . اگه مجذوبش شدی حتما بخر ولی دو ماه بعد 60 تومن میفروشیش . البته اگه کسی بخره ازت

  25. محسن

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در جواب به دوست عزیزم (الف) والا این چیزی بود که خودم مشاهده کردم و اصلاْ هم قصد طرفداری از خودروهای چینی ندارم ولی با پسرعمم که تازه یه لیفان x60 خریده بود همسفر بودیم.تویه گردنه و سربالایی من و داداشم یکی با سمند ال ایکس ۹۳ و دیگری با ال ۹۰ مدل ۹۲ هر چقدر تلاش کردیم به گرد پای لیفان x60 نرسیدیم با وجود اینکه تعداد سرنشین لیفان هم بیشتر بود.

  26. ح ا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهشا اونایی که نه ماشین چینی سوار شدن و یا اصلا. تا حالا سوار ماشین نشدن. اظهار نظر نکنن.
    خطاب به اونایی که به ازرا و سوناتا اشاره میکنند عرض کنم مگر همین ماها نبودیم. که چند سال پیش ماشین های کره ای رو مسخره. می کردیم . فکر کنم یادتون رفته .
    تازه ماشین های ژاپنی هم که برای اولین بار وارد ایران شد با تردید و شک ملت مواجه برای خرید مواجه شدند . بعدها. مردم. فهمیدند که ژاپن چه محصولات خوبی تولید می کند
    در مورد تولیدات چین هم بهتره از کلمات اشغال و مزخرف استفاده نکنید
    اونایی که سوار ماشین چینی شدن خیلی احساس راحت تری از ماشین های فعلی ایرانی دارند

  27. ح ا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهشا اونایی که نه ماشین چینی سوار شدن و یا اصلا. تا حالا سوار ماشین نشدن. اظهار نظر نکنن.
    خطاب به اونایی که به ازرا و سوناتا اشاره میکنند عرض کنم مگر همین ماها نبودیم. که چند سال پیش ماشین های کره ای رو مسخره می کردیم . فکر کنم یادتون رفته .
    تازه ماشین های ژاپنی هم که برای اولین بار وارد ایران شدندبعدها مردم فهمیدند که ژاپن چه محصولات خوبی تولید می کند
    در مورد تولیدات چین هم بهتره از کلمات اشغال و مزخرف استفاده نکنیم
    خیلی از وسایل ، اسباب بازی ها و تجهیزات چینی که من خریدم. خوب از کار در اومده
    خلاصه
    اونایی که سوار ماشین چینی شدن خیلی احساس راحت تری از ماشین های فعلی ایرانی دارند

  28. علی غضنفری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من ماشین چینی داشتم جک اتومات مدل خرداد۹۴حدودیک ماه پیش فروختم ماشین با اپشن حدود۶۰ملیون واسم اب خورد اما موقع فروش با وجودی که فقط۵۰۰۰تا کار کرده بود با۸ملیون ضرر فروختم و یک پارس سال مدل۹۵خریدم ماشینهای چینی چنتا عیب دارن اول از همه افت قیمت زیاد به علت دید منفی مردم از دیگر عیب ها به خصوص در تولیدات کرمان موتور کیفیت رنگ بسیار افتضاح به علت نداشتن سالن رنگ مکانیزه و مورد دیگه در مورد جک خشک بودن زیادی ماشین که ادم رو خسته میکرد(البته میگن نرمی فدای هندلینگ شده) و خنگ بودن گیزبکس ماشین به موقع معکوس نمیداد و زود دنده سبک میشد(البته به نظر من ایرادی نداشت چون اینجوری مصرف میومد پایین واین ایراد برای افرادی که رانندگی هیجانی دارن به چشم میومد نه برای من) و صدای وحشتناک زیاد موتور در خودرهای لیفان اون هم همه نوعش(در مورد۸۲۰چیزی نمیدونم)در مقایسه با پارس که الان دارم به جز کیفیت رنگ و نرمی تو بقیه موارد جک سرتر بود هر چند خیلی ها می گفتن چون نو هست اینجور یه اگه چند سال کار کنه اون وقت نشون میده چه اشغالیه/اما در مورد۸۲۰با این طراحی و امکانات و موتور قیمت یه خورده مشکوک هست البته در مقایسه با جک اتومات که حدود۶۰ملیونه و یک سوم این ماشین هم امکانات و طراحی نداره و تازه حجم موتور۱۸۰۰و ۴دنده اتومات هست

  29. علی غضنفری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نکته جالب اینه خود چینی ها بیشتر فولکس و سایر ماشینهای غیر چینی رو میپسندن و اصلا تا رده۱۲اسم هیچ ماشین چینی در کشور چین نیست و از اون عجیب تر حتی تارده۶۵هیچ اسمی از جک و لیفان بین خودرهای پرفروش در کشور چین نیست دقیقا همان دو خودروی پرفروش بازار ایران به خصوص جک حتی اسم ام وی ام در رده بندی ۷۰تای اول در کشور چین هست اما اسمی از این دو برند نیست حالا چرا نمیدونم(این مطالب به استناد مطالب موجود در همین سایت پدال هست)میتونید سرچ کنید

  30. ehtesham

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دیدگاه…با سلام – اقای غضنفری – دوست خوب اگر یک چینی خودروی فلکس را بر چینی ترجیه میدهد که در خیلی جاه گفته شده- شما ا منطق استفاده کناگر در همین ایران خودروی فلکس بابهترین کیفیت در ایران مونتاژمیشد و قیمت ان نهایت 80 میلیون تومان بود همه ایرانیها ه خودرو های کره ای هم نگاه نمیکردند- توجه کنید تمام خودروهایی که چینی ها سوار میشوند به جز بنز و بی ام و و چند برند امریکایی همه در کشور خوشان مونتاژ میشوند- در همان گزارشهای که این امارهای ضد و نقیض در ان میاید بیان میکند- خودروهای فلکس یا برندهای دیگر در خود چین تولید میشوند و در ضمن اختلاف قیمت بسیار کمی با تولیدات صرفا چینی دارد- حتی در چین برندهای کره ای هم بسیار کم دیده میشوند-برای کارخانجات تووتا هم که چین بزرگترین شریک قطعه سازی میباشد- در اخر هم عرض کنم- مشکل اصلی بازار خودرو در اران دلالها و تجار هستند- و سپس عدم مدیریت صحیح که جاهایی بوی رانت و سیاه نمایی دارد-اگر خودروی چینی نا نطلوب هست چرا دوخودرو ساز بزرگ کشور به دنبال مونتاژ خودروی چینی رفتند- اگر طی چند ساله اینده خودروهایی مثل پارس و سمند و 206 به علت فرسودگی خط تولید- و قدیمی شدن تکنولوژی و الایندگی بالا منع تولید بگیرند که تا حالا باید میگرفتند- تنها خودرویی که قشر متوسط میتواند خریداری کند- همین چند برند چینی هست-وقتی یک موضوع را می خواهید مستدل و منطقی بررسی کند- معایب و مزایا را با هم ببینید- اگر خودروی چینی بتواند مسیر پشتیبانی و تامین قطعات را کوتاه کند- افت قیمت هم بسیار کم میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا