چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!
نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!
مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.
در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس ۶ دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).
موتور ۲۴۰۰ سی سی
گیربکس اتومات ۶ دنده با تیپ ترونیک
2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی ۶ جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان ۸۲۰ تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.
طاهر
۱ شهریور ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان این ماشین تنها ایرادی که داره فقط ارم لیفان هست که روشه وگرنه اگه همینو با هر ارم برند دیگه ای اگه بود به غیر از ارمهای چینی همه اون دوستانی که از این ماشین بد میگن شروع به تعریف و تمجید میکردن بنده سانتافه 2009 دارم و 820 به جز یه صدای بم موتور در دنده یک و دو هیچ ایراد دیگه ای نتونستم از این ماشین بگیرم در ضمن دوستان حتما باد لاستیکها رو چک کنند چون باد لاستیکها رو 40 تنظیم شده که باید 29 بشه
شجره
۲۵ دی ۱۳۹۵این هم ازون حرفاست دوست عزیز معلوم میشه دقیق نرفتی و دیدگاههای همه رو بررسی نکرده ای بنده 7/1 یه لیفان 820 گرفتم چراغهای ماشین – بخاری- فلاشر- سنسور عقب ماشین به 900 کیلومتر نرسیده خراب شدند و نزدیک چهار ماه راه نمایندگی و خونه رو در پیش دارم محل سگ بهت نمیدن از همه مهمتر ماشین آب کم میکنه آیا ارزش ریسکشو داره که 90میلیون بدی بعد حرف تحویل بگیری بنظر من بذارید این ماشین جواب خودشو بده بعد تصمیم گیری درست بکنید به ریسکش نمی ارزه ما که به تنگ اومدیم
مهران
۱ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز شما لیفان ۸۲۰ رو حتی تاحالا لمس هم نکردی من ۷ ماهه این ماشین دارم تنها ایرادش پر سرصدا بودن موتور و داشبوردشه این چیزایی که میگی به این ماشین نمیچسبه
حسین عبدالملکی
۱ شهریور ۱۳۹۵با سلام خدمت اقا طاهر،لطف کنید در مورد باد لاستیکها توضیح بیشتر بدهید با تشکر
طاهر
۷ شهریور ۱۳۹۵باد لاستیک زیاد هست طبق اعلام کارخونه ۲۹ تنظیم کنید
میلاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۵هر فصل اندازه باد با فصل دیگه فرق داره و همیشه نباید در طول سال یه اندازه باد زد ولی در زمستان باید بیشتر و در تابستان کم تر باشه
علی
۴ شهریور ۱۳۹۵اون دوستانی که میگفتن این ماشین یه درد نمیخوره و افت قیمتش زیاده……قیمت ثبت نامی این ماشین شد 91 میلیون تومن……توی سایت کرمان موتور ببینید…..
پ.ن:من خودم از سری های اول خریداری کردم 77 تومن برام تموم شد……
سام
۱۳ شهریور ۱۳۹۵میشه بگید لیفان کپی از روی چه برندی هست .درست هست که موتورش کپی شده از یک مدل تویوتا هست و ایا پلت فرمش هم از ماشین دیگری گرفته شده .ممنونم
امير حسين
۷ مهر ۱۳۹۵لطفا حرف بیخود نزنیند ۳ماه سوار شدیند نظرم میدیند ما ایرانیها عقده ابشن داریم جان عزیزترین کستون نریند سمت این ماشینا من لیفان ۶۲۰ دارم ۳ساله ۱۰ میلیون تا حالا خرجش کردم منم عقده ابشن و زیبایی داشتم ۱تایر ماکسیما می ارزه به کل هیکل ۸۲۰ گل ابشن نخوریند هیچ کسم ماشینا ازم نمیخره چون دیگه همه میدونند اشغال شما که این قدر تبلیغ این ماشینا میکنیند سال دیگم بیاند اینارا بگیند
احد
۱۶ مهر ۱۳۹۵کاش میگفتی خرج چی کردی-2 سال که گارانتی بودی- یعنی تو این 1 سال کل ماشین و عوض کردی-دروغ حد داره- دلال های خودرو مدل 92 را 29 تا 30 میخرند- عجیبه که نفروختینش-من به دلال بدون بیمه با یک گلگیر رنگ 29 میلیون 3 ماه پیش فروختم-تو 3 سالی که سوار شدم جز اب و روغن چیزی خرج نکردم-80 هزار تا هم روندم-الانم 820 ثبت نام کردم- اگر لیفان و کرمان موتور بهتر از ایران خودرو و سایپا نبود هیچ وقت برای خریدخودروی 80 میلیونی دیگه سمت اونا نمی ررفتم-قبل 620 انواع خودروها رو از این دو خودروساز خریدم-کیفیت که پایین-گارانتی که جوابگو نبود- تامین قطعات گارانتی بسیار سخت بود- الانم که کیفیت خیلی اومده پایین تر خدمات هم صفر- ولی قبول دارم برای خرید خودروی 80 به بالا گزینه زیاده- و باید با چشم باز خرید کرد-
مهمان
۵ فروردین ۱۳۹۶آبشن نه آپشن
جواد
۸ مهر ۱۳۹۵واقعا جای تاسفه که ماشینهای چینی وارد میشن
و خودرو سازای ایرانی حرفی برای گفتن ندارند
واقعا حقیرند در این زمینه!
محمد
۱۶ مهر ۱۳۹۵باسلام من میخواستم امروز یه کارکرده در حد صفر بخرم واقعا …زیبا ..شیک …و کامل ….فقط وقتی سوار شدم با کیفیت افتضاح کند و شتاب اولیه روبرو شدم ……حالا منم واقعا از این ماشین خوشم اومده میشه راهنمایی کنین این یه ماشین مشکل داشت یا کل لیفان های 820 کند شتابشون ضعیفه ….ممنون میشم چند نفر نظر بدین ……
Mostafa
۱۹ آبان ۱۳۹۵نه آون ماشینی که شما سوار شدین ایراد داشته وگرنه لیفان 820 واقعا معرکه است
رضا
۱۰ آذر ۱۳۹۵بله درست متوجه شدید، لیفان 820 نسبت به موتور 2400 که داره، شتابش کمه ( حدود 12 ثانیه) . یعنی یه مزدا 3 با موتور 2000 خیلی ازت جلو میوفته ( مزدا 9.5 ثانیه) . ظاهر شیک و آپشن های خوبی داره ولی به دلیل شتاب پایینش جوانپسند نیست و بیشتر خانواده ها و افراد مسن رو به خودش جلب کرده .
مهران
۱ بهمن ۱۳۹۵دوست خوبم این ماشین به هیچ وجه ضعیف یا کند نیست شتاب اولیه ش با توجه به وزن ۱۶۰۰کیلوییش راضی کننده ست کشش ثانویه ش هم عالیه فقط شدیدن به نوع بنزینی که میزنی حساسه اگه بنزین سوپر نزنی انقد خپل میشه از خریدش پشیمون میشی بهتون پیشنهاد میکنم اگه بنزین سوپر نمیزنین حداقل از جایگاههای نمونه بنزین تهیه کنید
حسین عبدالملکی
۱۸ مهر ۱۳۹۵با سلام،در تاریخ3/23 ماشین رو تحویل گرفتم،خیلی راضی هستم از خریدم،شتابش خوبه،وراضی کننده است،چند بارمسافرت رفتم
رضا
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام… به نظر من چین محصولات با کیفیت و خیلی خوبی تولید میکنه و تا چند سال دیگه هم صنعت خودروسازی دنیا رو قبضه خواهد کرد که شروعش همین خودرو هستش… و دوستانی که میگه کپی برداری هست، باید بگم خیلی از غولهای خودروسازی دنیا مثل هیوندا ، فورد و … خودروهاشون شبیه به بعضی خودروهای شرکتهای دیگه هست… البته مسئله و مشکل اصلی اینجاست که آیا خودرویی که توایران تولید میشه با همن کیفیت تولید خود چینه که قطعا اینطور نخواهد بود مگر تولیدات سری اول ، چون به تجربه ثابت شده که همیشه شرکتهای ایرانی برای سود بیشتر از کیفیت قطعات کم میکنند. نمونه این موضوع در محصولات شرکت لنوو که تولیدکننده تبلت و لب تاب میباشد به قابل بررسی است . کیفیت محصولات این برند(لنوو)که در بازار اروپا هست قابل مقایسه با محصولات بازار ایران نیست . در مورد خودرو هم یقینا همینطور خواهد بود…
سعید
۱ آبان ۱۳۹۵نخرین خودروهایه اروپایی دارن میان چینیها خدمات ضعیف کیفیت پایین وارامش و راحتی پایینی دارن
کامران
۳ آبان ۱۳۹۵من الان دو ماهه این خودرو رو دارم و قبل از این هم مگان 2000 داشتم، یک ماشین عالیه و با این قیمت واقعا محشره… خیلی راضی هستم دو بار باهاش رفتم شمال تو جاده هیچ ماشینی حریفش نیست، نفس موتورش عالیه و رفاه و امکانات و آرامش بسیار خوبی هم داره.
و یک نکته مهم دیگه که واسه من مهمه این که حس خوب و لذتبخشی هنگام رانندگی به آدم می ده
رضا
۱۰ آذر ۱۳۹۵تو جاده “”هیچ ماشینی”” حریفش نیست…
خندم گرفت ، فکر کنم تصور کردی پشت بوگاتی ویرون نشستی .
مهران
۱ بهمن ۱۳۹۵خنده تون نگیره چون این ماشین توی جاده با ۵ تا سرنشین پا به پای همه ی ۴سیلندرهای کره ای و ژاپنی راه میره
حسام
۹ آبان ۱۳۹۵با سلام
من این خودرو رو خیلی دوست دارم
ولی بین این و ام جی ۶ نیو موندم !!!! چون جفتش چینیه ولی ام جی با امکانات کمتر ۱۲۶ ولی این حدود ۹۰ !!!
منطقی نگاه کنم تو فروش جفتش مشکل دارم در اینده و باید انتظار افت قیمت شدید جفتشون رو داشته باشم !!!!! اگه کسی لیفان داشته واسه مدت طولانی لطفا یه راهنمایی بکنه راجب هزینه های ماشین
هنوز موندم کدووووم!!!!
کامران
۲۰ آبان ۱۳۹۵از MG اطلاعی ندارم ولی 820 رو حدود 3 ماهه دارم و اصولا خرجی نداره، توجه داشته باشید که این خودرو 5 سال گارنتی داره پس نگرانی هزینه ای ندارید و مصرف بنزین هم ترکیبی حدود 10 است که برای موتور بزرگ 2.400 مصرف بسیار منطقی و معقولی داره، به نظر من قیمت 820 بازم بالا می ره کل تولیدش در روز 16 دستگاهه و به همین علت هم در خیابان ها کم می بینید، اگر قصد خرید دارید انتخاب بسیار خوبیه
Mdra
۱۶ دی ۱۳۹۵۱۰۰٪ ام جی ۶ نیو
مه تنها نیو حتی ۵۵۰ هم عالیه.من خودم پولم میرسید جای لیفان ۸۲۰ ام جی میگرفتمرک هم شتاب خوبی داره هم داشبوردو استایل اسپرت و اسب بخار بیشتر.و اینکه برند ام جی معتبر تره.ولی لیفان ۸۲۰ خونوادگیه ک تو قیمت خودش ارزش خرید داره:)
شجره
۲۵ دی ۱۳۹۵سلام دوست عزیز معلوم میشه دقیق نرفتی و دیدگاههای همه رو بررسی نکرده ای بنده 7/1 یه لیفان 820 گرفتم چراغهای ماشین – بخاری- فلاشر- سنسور عقب ماشین به 900 کیلومتر نرسیده خراب شدند و نزدیک چهار ماه راه نمایندگی و خونه رو در پیش دارم محل سگ بهت نمیدن از همه مهمتر ماشین آب کم میکنه آیا ارزش ریسکشو داره که 90میلیون بدی بعد حرف تحویل بگیری بنظر من بذارید این ماشین جواب خودشو بده بعد تصمیم گیری درست بکنید به ریسکش نمی ارزه ما که به تنگ اومدیم
حسین عبدالملکی
۱۲ آبان ۱۳۹۵با سلام به نظر من 820 که فوق العاده است
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۵با سلام . گذشته از خوب یا بد بودن ماشین حتما ماشین رو جهت کارشناسی رنگ و بدنه پیش کارشناس رنگ ببرید تا ماشین به قول خودشون ریپری شده بهتون غالب نکنن اقایون.مشکلی که برا من پیش اومد و کل اسناد و مدارکش جهت ارایه به دوستان حاضر هست
mm
۲۹ آبان ۱۳۹۵سلام من این ماشینو خریدم و در تمامی سایت ها گشتم فیلمی در مورد تست تصادف پیدا نکردم ؟…. واینکه در مورد ایمنی تصادف از جلو و شاسی چیزی پیدا نکردم از دوستان کسی اطلاعاتی داره ………در خصوص ایمنی ماشین زیاد مطلب مو جود نیست و فقط هر کارشناسی که بازدید کرده از اپشن های ماشین و شکل و شمایل اون صحبت کرده …
معین
۱۰ آذر ۱۳۹۵مگه میخای خدا نکرده بری جنگ.یا واسه جنگ خریدیش/
محمد
۳۰ آبان ۱۳۹۵انشالله ماشین خوبیه…….
محمد
۳۰ آبان ۱۳۹۵ظاهرش خوبه
بهاری
۳۰ آبان ۱۳۹۵دوستان توروخدددا به فکر اینده و همدیگه باشیم این قدرخواهانن افزاایش قیمت نباشییم-خود ازاارر نباشیمم
فتاح
۷ آذر ۱۳۹۵وقتی نمی توانیم ماشین با برند اروپایی بخریم و خودرو سازان داخل علاقه ای به بالا بردن کیفیت تولیدات ندارند ، وبا وضع بد اقتصادی اگر هم بتوانیم لیفان 820 سوار شویم هنر کرده ایم لطفا زیاد نا امیدمان نکنید بگذارید کمی دلمون با این اسباب بازی های چینی خوش باشه .
آرش
۸ آذر ۱۳۹۵بیش از 6 ماهه 820 خریدم به نسبت قیمتش ماشین خوبیه 8500 تا باهاش راه رفتم تا حالا هم مشکل خاصی نداشته یه کم نورش به نسبت ماشینهای کره ای ضعیف تره
كيوان
۱۸ دی ۱۳۹۵لیفان کلا توى مدل هاى قبلیش هم نور پایین فوق العاده ضعیفى استفاده کرده براى نمونه ۶۲۰ تلنت لامپ هالوژنى با پایه H1 استفاده کرده که از درون لنز پرتاب نور زیادى نداره من خودم داشتم به دوستان پیشنهاد میکنم از همون اول یه هزینه ۴۰۰ هزار تومانى براى خرید یه زنون اصل و عالى نه از این زنوناى بى کیفیت بزارید کنار و نور پایین را زنون کنید نور بالا را هم دستش نزنید چون کافیه و اصل زنون براى نور پایینه نه نور بالا چون باعث آزار راننده هاى دیگه میشه اونوقت از نور و پرتاب فوق العاده نور زنون پشت لنزهاى لیفان لذت ببرید هم فوق العاده زیبا هم کارآمد من خودم امتحان کردم.
مهران
۱ بهمن ۱۳۹۵جا داره یه نکته رو یاداوری کنم که این ماشین نور بالا و نور پایین نداره و شیوه نور بالا دادنش اینطوریه که نور همون لامپ نور پایینو هدایت میکنه به بالا توی هدلایتش فقط یه دونه لامپ تک کنتاکت وجود داره
کیخسرو قبادیانی
۱۶ آذر ۱۳۹۵با تشکر از اظهار نظرهای مفید دوستان، در نهایت بخریم یا نخریم؟
شجره
۱۲ دی ۱۳۹۵سلام بنده حدود سه ماه ونیم قبل یه دستگاه خودرو لیفان 820 خریدم و ولانسبت شماها مثل ***پشیمونم ازروز نخست چراغهای ماشین خراب بود درست نشد که نشد گفتند سفارش می دهیم از طهران بیاورند که هنوز نیاورده اند. بخاری ماشین – سنسور عقب – چراغهای جفت راهنما خراب کف پوشهای ماشین هنگام تحویل مانند گونی شاید بدتر از همه جالبتر ماشینی که فقط 900 کیلومتر راه رفته آب کم می نماید و هیچ کس محل *** به خواسته های شما نمی دهد گویی که فقط میخواسته اند پول شما هارو بگیرن و به ریشتون بخندن شماره تماسمو میذارم فکر نکنید رقبا دارن برعلیه آقایون مطلب مینویسن قسمتون میدم از این شرکت خودروسازی چیزی بخرین که مثل بنده در گل خواهید ماند
شجره [نشر شماره به دلایل امنیتی مجاز نیست]
ماهور
۱۳ دی ۱۳۹۵دوست عز یزبا وجود مشکلات شما و هزینه ای که برای خودرو داده اید-اگر زحمت بکشن یه هفته بیاین تهران – نما یندکی مرکزی مهند س اسکویی بسیا ر محترم و دلسوز هستد- و خیلی کار بلد یقینا مشکلتون حل میشه
ازش
۲۰ دی ۱۳۹۵اقا زمستونه ، ۸۵ میلیون دادم بخاریش کار نمیکنه نملیندگیشم میگه سر در نمیاریم چ کار کنم کاش پیکان میخریدم
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۵والا من موندم حرف کی رو باور کنم یکیتون میگین خوبه یکیتون میگین بده
در قیمت 91 میلیون ماشین دیگه چی پیشنهاد می کنین
سعید
۲۳ بهمن ۱۳۹۵سلام ٬٬ عزیزان لطف کنید نظر کارشناسی و درست بدین نظرات دوستان رو که می خوانیم بیشتر به ابهام می خوریم پنجاه پنجاه یک عده تعریف می کنند یک گروه دیگه شاکین . راهنمایی کنید لیفان ۸۲۰ یا رنو فلوئنس هم قیمتن امکاناتشون تقریبا برابره تیپ و زیبایشونم ای مثل همه کدومو انتخاب کنم
حسین عبدالملکی
۲۴ بهمن ۱۳۹۵با سلام لیفان820
محسن
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ظاهرش باحاله
چراغای عقبش منو یاد کیا میندازه
قیمت 75 تا 80 مناسبه، فک میکنم 90 یکم بیشتر از حدودشه
در کل ماشین جذابیه
ولی من از اول با جنس چینی مشکل داشتم
طبیعتا اپشن با قیمت پایین کیفیت کمتری خواهد داشت
از 820 انتظار کمری رو نداشته باشیم
مجید
۱۱ اسفند ۱۳۹۵سلام .راستش بنظر من هرکس بخاد بگیره کاری به حرفای هیچ کس نداره .دقیقا مثل من که چون از ظاهر لیفان ۸۲۰ خوشم اومد گرفتم .نمیدونم چجوری واز کجا این ایرادهایی رو که گفتین روی این ماشین گذاشتین .فکر نمیکنم باتوجه به ایرادای مسخره ای که خیلی ها به ماشین نسبت دادین حتی سوارش شده باشین چه برسه خریده باشید.
رضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۵سلام به دوستان
من ظرات دوستانو خوندم باید خدمتتون عرض کنم من هم ام جی 550 و 6 داشتم هم لیفان 820
به نسبت. کیفیت ام جی قابل قبولتر
البته با معیارهای شخصی مثل سرعت شتابو شاسی محکمتر
اما از حیث زیبایی. تو اتاق نمره 820 بمراتب بالاتره
من هر دو ماشینو داشتم ماشینهای قابل قبولین با توجه به مبلغ پرداختی
بعبارتی. نمره و امتیاز ی که به این خودرو ها میدید با توجه به قیمت هماهنگ و منطقی است