این روزها کراساوورها چه در کشورمان و چه در بازارهای جهانی بسیار محبوب شدهاند؛ اما خودروهایی که ظاهری شبه به کراساوورها دارند و در اصل هاچبکهای قدبلند هستند هم رونق گرفتهاند. چندی پیش یکی از وبسایتهای روسیه اقدام به انجام مقایسهای کامل میان چهار کراساوورنما کرده است که عبارتاند از لادا Xray، دانگفنگ H30 کراس، رنو ساندرو استپوی و لیفان X50. با توجه به اینکه سه خودرو از این چهار کراساوورنما در بازار کشورمان هم حضور دارند تصمیم گرفتیم خلاصهای از این مقایسه را بهصورت برگردان فارسی برای مخاطبین عزیز پدال آماده کنیم تا شاید راهنمایی باشد برای کسانی که قصد خرید یکی از آنها را دارند. البته ساندرو استپوی این آزمایش از نسل دوم است درحالیکه نمونهٔ حاضر در ایران نسل اول ساندرو است.
شروع رقابت
هنگامیکه این چهار خودرو را گرد هم جمع کردیم، معلوم شد که به دو بخش «رنو و لادا» و «دانگفنگ و لیفان» تقسیم میشوند. این امر حتی از ظاهر خودروها هم مشخص است چراکه رنو و لادا شباهت بیشتری به کراساوورها دارند درحالیکه لیفان و دانگفنگ بیشتر شبیه به هاچبکها هستند. همچنین نهتنها در ظاهر که در باطن هم لادا و رنو برتر از دو خودروی چینی این رقابت هستند چراکه ساندرو و ایکسری هر دو بر روی پلتفرم مشترکی با رنو داستر ساخته شدهاند که یک کراساوور توانمند است.
اما منشأ دانگفنگ H30 کراس چیست و این کراساوور چینی از کجا آمده؟ در پاسخ باید گفت فرانسه چراکه دانگفنگ شریک چینی پژو-سیتروئن است و H30 در اصل بر اساس پلتفرم سیتروئن ZX و با سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ ساخته شده است؛ اما آنچه تعجببرانگیز است این است که لیفان X50 هم ریشهای فرانسوی دارد و آنهم بر اساس سیتروئن ZX ساخته شده است!
بیرون
در بخش طراحی بیرونی، لیفان X50 مناسب و معقول به نظر میرسد. البته همچنان شاهد ویژگیهای آشنای طراحی چینی هستیم زیرا جلوی لیفان به اوپل آسترا و عقبش به آلفارومئو جولیتا شباهت دارد؛ اما درهرصورت طراحی X50 بسیار خوب به نظر میرسد. ولی همانطور که اشاره شد، لیفان X50 بیشتر شبیه به یک هاچبک معمولی است و بهسختی سخت میتوان آنرا بهعنوان یک کراساوور قبول کرد.
اما دانگفنگ H30 کراس با تریم آلومینیومی در سپرها و ریلهای روی سقف کمی بیشتر به کراساوورها شباهت دارد؛ ولی اوورهنگ جلوی آن بیشازحد کشیده است و خودرو در اصل یک هاچبک است که لباس پلاستیکی بر تن کرده است. بااینحال دانگفنگ طراحی منحصر به خود را دارد و برخلاف رقیب هموطنش به کپی کاری متهم نمیشود.
لادا ایکسری از نزدیک بسیار بهتر از عکسها به نظر میرسد. کراساوور جدید لادا طبق زبان طراحی جدید این شرکت طراحی شده و ظاهر قابلتوجهی دارد. گلگیرهای عقب و جلوی این خودرو بیشتر از رقبای دیگر تهاجمی و پرانرژی به نظر میرسد و ما این ویژگی را دوست داریم. در کل ایکسری در طراحی نمرهٔ قبولی را گرفته و حتی بالاتر از دو رقیب چینی این آزمون قرار میگیرد.
و درنهایت رنو ساندرو استپوی نیز طراحی شیک و جذابی دارد. خودرویی که هرچند بر اساس یک هاچبک معمولی ساخته شده اما با اضافه کردن قطعاتی سعی شده ظاهری شبیه به یک کراساوور پیدا کند. در کل ساندرو استپوی از طراحی شیک و مدرنی برخوردار است.
داخل
با نگاه به داخل ساندرو و ایکسری آشکار است که این دو خودرو بر روی یک پلتفرم ساخته شدهاند و طراحی و ارگونومی آنها بسیار شبیه به یکدیگر است تا جایی که ستون فرمان، نمایشگر لمسی و طراحی کلی داشبورد دو خودرو به هم شباهت دارد.
بااینحال داخل ایکسری بهتر از استپوی به نظر میرسد هرچند که کیفیت پلاستیک هر دو خودرو باهم برابری میکند اما لادا مجهز به گرمکن شیشهٔ جلو است که در هیچیک از سه رقیب دیگر وجود ندارد. صندلیهای جلوی لادا در نگاه اول کاملاً راحت به نظر میرسند که در سفرهای کوتاه خستهکننده نیستند؛ اما پس از پیمودن ۴۰۰-۵۰۰ کیلومتر کمی ناراحت شده و ایرادات آنها مشخص میشود. نمایشگر ۷ اینچی ایکسری تقریباً بدون تغییر از رنو اقتباس شده و حتی ناوبری آنها هم یکسان است؛ اما تفاوتهایی هم با رنو وجود دارد که خوشبختانه همهٔ آنها مثبت هستند.
صندلیهای جلوی استپوی همان صندلیها لادا هستند که درنتیجه در رانندگیهای طولانی موجب خستگی میشوند. همچنین کیفیت متریال داخلی لادا و رنو هم یکسان است و صادقانه باید گفت که هیچیک از دو خودروی چینی این آزمون در بخش کیفیت داخلی توان رقابت با ساندرو و ایکسری را ندارند.
مشکل کیفیت پایین خصوصاً در لیفان X50 شدیدتر است تا جایی که سطوح داخلی احساس ناخوشایندی دارند و همچنین تماماً از پلاستیک ساخته شده است و حتی در پس H30 کراس قرار میگیرد. بااینحال با توجه به قیمت کمتر ۱۰۰ هزار روبلی لیفان نسبت به رنو و لادا میتوان از این مشکلات تا حدودی چشمپوشی کرد؛ بنابراین بهطورکلی در بخش داخلی، لیفان X50 ضعیفتر از سه رقیب دیگر است و کیفیت مواد و طراحی آنها از دانگفنگ هم بدتر است؛ بنابراین داشبورد لیفان نفرتانگیز و آزاردهنده تلقی شد و ناراحتترین وضعیت راننده را دارد. گرافیک نمایشگر ۷ اینچی آنهم بسیار ابتدایی است.
اما در سوی دیگر H30 کراس بهترین صندلیها را در بین اعضای گروه دارد که گرمکن آنها حتی در آبوهوای سرد هم ظرف چند ثانیه بدن را گرم میکند. فضا و ارگونومی این خودرو هم بهتر از هموطنش است و حتی شاید در بخش ارگونومی بهترین عضو گروه باشد. بااینحال فضای سر هر دو خودروی چینی و خصوصاً لیفان کمتر از رنو و لادا است. همچنین فضای داخلی H30 کراس هم بهوضوح فاقد کیفیت مناسب بوده و از پلاستیک خشک و بیکیفیت در آن استفاده شده است.
بیشتر فضای ردیف عقب صندلیها در دانگفنگ وجود دارد که البته تعجبآور هم نیست چراکه این خودرو بیشترین فاصلهٔ محوری را در بین اعضای گروه دارد. در مقام دوم لیفان قرار میگیرد که کمی فضای کوچکتری دارد درحالیکه لادا و رنو هم در این زمینه بسیار نزدیک به هم عمل کردهاند.
رانندگی
پیش از رانندگی با لیفان انتظار پویایی و کنترل چندانی را از آن نداشتیم که متأسفانه این امر اثبات شد. البته X50 نسبت به سدان ۵۲۰ که کاملاً غیرقابلکنترل بود بهتر شده است اما هنوز هم بسیار با همتایان اروپایی و ژاپنی خود فاصله دارد. بااینحال تعلیق خودرو عملکرد مناسبی داشته و بهخوبی ایرادات حتی کوچک جاده را جذب میکند اما عملکرد گیربکس CVT آن چندان رضایتبخش نیست و همواره دور موتور را به محدودهٔ غیرمجاز میرساند درحالیکه فرمان هم بههیچوجه اطلاعات مناسبی را انتقال نمیدهد. بدتر از اینها، همواره بوی بنزین در داخل کابین به مشام میرسد. بنابراین شاید نمایندهٔ دوم چین در این رقابت یعنی دانگفنگ H30 کراس رفتار آبرومندانهتری داشته باشد.
H30 کراس دوباره ما را شگفتزده کرد البته این ماشین یک چینی بینقص نیست اما تعلیق آن بسیار بهتر بوده و پیشرانهٔ ۱۰۵ اسب بخاری آن در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک آیسین کار خود را نسبتاً بهخوبی انجام میدهد. پویایی دانگفنگ مناسب بوده و در مقایسه با لیفان عملکرد بهتری دارد. دانگفنگ کنترلی بسیار واضحتر و بهتر داشته و بسیاری از ویژگیهای منفی سیتروئن ZX را از بین برده است. تعلیق این ماشین هم مناسب است اما در چالههای بزرگ عملکرد خشکتری نسبت به لادا و رنو دارد.
دو برادر ناتنی ایکسری و استپوی در مقایسه با نمایندگان چین سنگینتر احساس میشود و هرچند سروصدای داخلی آنها زیاد است اما بهویژه در دورهای بالا هنوز هم ساکتتر از چینیها هستند. بهطورکلی ایکسری عایق صوتی بهتری از ساندرو دارد.
سیستم تعلیق و فرمان لادا اما هیچ تغییرات ساختاری نسبت به رنو ندارد و هر دو در این زمینه یکسان هستند اما ما ایکسری را بیشتر دوست داریم! چراکه عملکرد تعلیق لادا بهتر بوده، در جاده آرامتر است و ارتعاشات کمتری دارد؛ بنابراین لادا برای سرنشینان بهطور قابلتوجهی راحتتر از رنو است. گیربکس هر دو خودروی ایکسری و استپوی هم مشابه هم بوده و از نوع پنج سرعتهٔ دستی JH3 رنو است که بهوضوح از گیربکسهای قدیمی لادا بهتر است درحالیکه لیفان و دانگفنگ به ترتیب از گیربکسهای اتوماتیک CVT و چهار سرعته استفاده میکنند. بنابراین شتاب رنو و لادا هم مشابه یکدیگر است. البته در حال حاضر امکان خرید ساندرو با گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک فراهم است و بهزودی برای لادا هم ارائه میشود.
قیمت
لادا ایکسری در نسخهٔ پایه مجهز به پیشرانهٔ ۱۰۶ اسب بخاری با قیمت ۵۸۹,۹۰۰ روبل (۹,۲۴۰ دلار) پس از لیفان ۵۳۹,۹۰۰ روبلی (۸,۴۶۰ دلار) دومین خودروی ارزانقیمت گروه محسوب میشود؛ اما در نمونهٔ مورد آزمایش ما که از موتور ۱۱۰ اسب بخاری استفاده میکند با قیمت ۷۲۰,۵۰۰ روبل (۱۱,۲۸۰ دلار) گرانترین خودروی گروه میشود اما تنها ۵۴۰ روبل با رنو ساندرو استپوی مورد آزمایش با قیمت ۷۱۹,۹۹۰ روبل (۱۱,۲۷۰ دلار) اختلاف قیمت دارد. در سوی دیگر دانگفنگ H30 کراس در تیپ پایه با قیمت ۵۹۹,۰۰۰ روبل حتی از تیپ پایهٔ ایکسری هم گرانتر است اما تیپ مورد آزمایش ما با گیربکس اتوماتیک ۶۶۹,۰۰۰ روبل (۱۰,۴۸۰ دلار) قیمت دارد که قیمت معقولی است. لیفان X50 مورد آزمایش ما هم با قیمت ۶۲۹,۹۰۰ روبل (۹,۸۷۰ دلار) ارزانترین عضو گروه است.
نتیجه
اگر قیمت را در نظر نگیریم، بدیهی است که پیروز رقابت ما لادا ایکسری است. خودرویی با موتور قدرتمند، تعلیق برتر از ساندرو، سواری راحتتر که بهطورکلی از همهٔ جهات در این آزمون برتر بود؛ اما اصلیترین رقیب لادا در این جدال، رنو ساندرو استپوی است که البته در مقام دوم قرار گرفت. بااینحال برای کسانی که صندلیهای عقب مناسب و راحت و همینطور صندوق بار بزرگ اهمیت دارد، دانگفنگ H30 کراس میتواند انتخاب مناسبی باشد که در رقابت ما هم مقام سوم را کسب کرد؛ اما متأسفانه لیفان X50 هنوز هم نشانگر یک ماشین چینی سنتی است و بهوضوح بدتر از سه خودروی دیگر است. شاید مهمترین امتیاز این خودرو قیمت پایین آن باشد که البته در صورت انتخاب گیربکس CVT این رقم افزایش پیدا میکند.
مشخصات فنی
لادا ایکسری | دانگفنگ H30 کراس | لیفان X50 | رنو ساندرو استپوی | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار | ۱۰۵ اسب بخار | ۱۰۳ اسب بخار | ۱۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر | ۱۴۲ نیوتن متر | ۱۳۳ نیوتن متر | ۱۴۵ نیوتن متر |
محور محرک | جلو | جلو | جلو | جلو |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک | CVT | ۵ سرعته دستی |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۱۶/۱.۷۶/۱.۵۷ متر | ۴.۳۵/۱.۷۶/۱.۵۲ متر | ۴.۱/۱.۷۲/۱.۵۴ متر | ۴.۰۸/۱.۷۵/۱.۶۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۹ متر | ۲.۶۱ متر | ۲.۵۵ متر | ۲.۵۹ متر |
وزن | ۱۲۱۰ کیلوگرم | ۱۲۴۰ کیلوگرم | ۱۱۵۰ کیلوگرم | ۱۲۱۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر | ۵۱ لیتر | ۴۲ لیتر | ۵۰ لیتر |
ظرفیت صندوق بار | ۳۶۱/۱۲۰۷ لیتر | ۴۱۷/۱۱۳۷ لیتر | ۲۸۰/۱۴۸۰ لیتر | ۳۲۰/۱۲۰۰ لیتر |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر | ۱۸۰ کیلومتر | ۱۶۰ کیلومتر | ۱۷۰ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۱ ثانیه | ۱۱.۲ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۸ لیتر (ترکیبی) | ۶.۹ لیتر (ترکیبی) | ۶.۳ لیتر (ترکیبی) | ۷.۲ لیتر (ترکیبی) |
قیمت پایه | ۹,۲۴۰ دلار | ۹,۳۸۰ دلار | ۸,۴۶۰ دلار | ۱۰,۲۶۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۱,۲۷۰ دلار | ۱۰,۴۸۰ دلار | ۹,۸۷۰ دلار | ۱۱,۲۸۰ دلار |
منبع: mashinomania
madjid
۱۶ آذر ۱۳۹۵رنو از همشون خیلی خیلی بهتره.
امپراتور لامبورگینی
۱۶ آذر ۱۳۹۵.
اگر ساندرو کمترین فضای بار ، آشغال ترین صندلی ها ، بیشترین مصرف سوخت، خرفت ترین موتور ، گرون ترین قیمت رو هم داشته باشه باز هم در مقابل ماشین چینی ، رنو انتخاب میکنم.
در مورد ماشین های ژاپنی و آلمانی و امریکایی و کره ای هم همین نظر رو در مقایسه با خودروهای چینی دارم.
من به ماشین چینی آلرژی دارم !!
.
√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√
( نظر شخصی)
علی آقا
۲۱ آذر ۱۳۹۵یه سوال: اصلا نظر غیر شخصی هم داریم آیا؟!
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۵منکه دیروز به هر زوری شد یه دانگ فانگ سفید نوشتم برا فروش البته
اگه بدونی چه اوضاعی بود دیروز انگار بورس
تحویل خرداد تیر و مرداد داشت، تحویل خرداد رو نامردای نمایندگی از قبل اینکه رو سایت بیاد برا خودشون گرفته بودند. بعد میان آزاد میفروشن چون سهمیه دارن
دیگه ما عادی ها افتادیم تیر و مرداد
سریع برا تیر ثبت نام کردم.
باورتون نمیشه یک ساعته کل کشور ظرفیت تکمیل شد. اصلا دست از پا خطا میکردی یکی میومئ به جات مینوشت و تموم میشذ. الان هم بری رو سایت ایران خودرو نگاه کنی فقط عنوانش هست وگرنه ثبت نام همون یک ساعت نشد تموم شد.
فرامرز
۱۷ آذر ۱۳۹۵خب آقا سعید واقعاْ چرا؟ خیلی ارزونتر میدن؟ خیلی با کیفیت تر هست؟ الآن ثبت نام میکنید و پول میدین و نه ماه دیگه اگه بدن اگه ندن. نه قیمت نهایی مشخصه نه چیزی. اگه امثال شما نبودن الآن بجای همین دنگ و فنگ همین نسل جدید ساندرو یا حتی محصولات برندهای مطرح رو با این حدود قیمت میخریدیم!
سعید
۱۷ آذر ۱۳۹۵یه بار کمپین راه انداختیم دیدیم چجور شد اقا فرامرز
برا هفت پشتمون بس شد داشتیم موفق میشدیم دولت اومد خرابش کرد.
منم برا فروش نوشتم نه سوار شدن، خودم هم ماشین ندارم فعلا
رامتین
۱۷ آذر ۱۳۹۵90درصد دلال هستند و برای سود بیشتر میان H30 میخرن وگرنه همه این دلالها به H30 به دیده فرغون هم نگاه نمیکنن و خودشون زیر بی ام و یا بنز سوار نمیشن. اما ملت بدبخت ما فکر میکنن این ماشینها چیه!!! تاسف میخورم برا خودمون که ماشینهای ساندرو و H30 و لیفانX50 برامون باارزش و از اون بدتر تعصب داریم. من خودم ساندرو دارم و با اینکه خودروی باکیفیتی هست اما راضیم نمیکنه. خجالت میکشم بگم تازه هیات علمی دانشگاه شدم و اینو دارم. اما اونقد هدفهام مشخصه و براشون تلاش میکنم که 4-5سال دیگه با توجه به درآمدم براحتی به خودرویی مثه کمری میرسم.
سامان اذری
۱۶ آذر ۱۳۹۵به هیچ وجه لیفان x50 رو پیشنهاد نمیکنم
از دوستام خرید همون ادل واشر سرسیلندر سوزوند بعد کلی شکایت بازی بلاخره کل سرسیلندر رو عوض کردند
ماشین به شدت صداش تو کابین نفوض میکنه
الانم گذاشته برافروش مشتری پیدا نمیشه
یا هم که نمایشگاه دار ها به قیمت وحشتناک پایینی میخوان
مجبورا رنو بعد لادا بعد دانگ فنگ :(
ولی با پول اینا میشه گذینه های دست دوم بسیار بهتری خرید
نوید جهرمی
۱۶ آذر ۱۳۹۵بااین که هنوز از قیافه نیسان جوک خوشم نمیاد اما پیچش شرف داره به ایناها.
خیلی جالبه این ماشینا همشون زیر 40 میلیون قیمت دارن توی کشور ما شدن بالای 50 میلیون.
سامان اذری
۱۶ آذر ۱۳۹۵نوید جان نیسان جوک تو منطقه 18 هزار دلار قیمتشه قیافش هم ادم اول یه جوری میشه با دیدنش
ولی به مرور زمان عادت میکنه و خوششم میاد ازش مخصوصا این که نیسانه
محمد رضا
۱۷ آذر ۱۳۹۵عمو قیمت جک 2.5 برابر ایناست
مثل این میمونه کمریو با e class مقایسه کنی
شاهین
۱۶ آذر ۱۳۹۵سلام
راجع به خودروهای چینی همین الان 14 خط نوشتم اما پاکشون کردم! میدونی، حسش نیست!
چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه.
امپراتور لامبورگینی
۱۶ آذر ۱۳۹۵از هیچ ماشین چینی تاحالا خوشم نیومده. اصلا و ابدا…
.
بهترین ماشین چینی که از نزدیک دیدم لیفان 820 بوده. ازون بفهمی نفهمی ، اِی ، بدم نیومده.
.
.
میتسوبیشی ASX میارزه به تمام صنعت خودروسازی چین و این دانگ فنگ H30 یا لیفان ایکس 50 …
[دقیقا نمیدونم تو یک کلاس هستن یا نه. ولی ظاهررو قد و قوارشون که شبیه همه ]
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۵البته دو تا درسته چون رنو حاضر تو این تست نسل دوم هستش ولی اونی که تو ایران هستش نسل اول پس نمیشه گفت 3 تا ولی در کل خودم اگه مجبور به انتخاب از بین اینها باشم مسلما رنو را انتخاب میکنم
كوروش
۱۶ آذر ۱۳۹۵100% لادا قیافش هم اصلا مثل مدل هایی که دیده بودم نیست و زیباست
کیفیت و فنی هم قابل قبوله اما تفاوت قیمت ها رو جدا نگاه کنید یعنی بین خودرو بومی فرانسوی و چینی چند صد دلار بیشتر و کم تره ، حالا توی ایران …
فرامرز
۱۷ آذر ۱۳۹۵فرانسوی؟ من و باش که تا حالا فکر میکردم داچیا مال رومانی هست که لزوماْ برتری نسبت به لادای روسی نداره! رنو اگه مرده داچیا رو تو اروپا با لوگوی خودش بفروشه. مثل این میمونه که پورشه که سهام دار اصلی گروه فولکس واگن هست بیاد ایران سئات لئون رو با لوگوی پورشه بفروشه!!!
AK_007
۱۶ آذر ۱۳۹۵ساندرو بر اساس داستر ساخته شده???!
مگ از رو لوگان (ال ۹۰) ساخته نشده??
در ضمن همشون ب ظاهر هاچبکن ولی دانگ فنگ از دور و از جلو مثل استیشن به نظر میرسه!
ممل
۱۶ آذر ۱۳۹۵داستر در حقیقت همون پلتفرم ال نود رو داره.
میلاد
۱۷ آذر ۱۳۹۵داچیا داستر جدید پلتفرم جدیدی داره ولی مدل های گذشته با لوگان یکین
عارف
۱۶ آذر ۱۳۹۵تو همین لیفان 520 که میگه قابل کنترل نیست قطع نخاع شدم کل زندگیم نابود شد،واقعا قابل کنترل نبود ولی حیف خیلی دیر متوجه این مشکل خودروهای چینی شدم،کسایی که این نظر رو میخونن اشتباه منو تکرار نکنید،سمت ماشینهای چینی نرید.برای ما حتی ایربگهاش هم باز نشدن!
شهریار
۱۶ آذر ۱۳۹۵داداش اصن نظرت رو خوندم سرم درد گرفت. من به جای متولیان خودرو تو ایران که اجازه نمیدن ماشین با کیفیت بیاد ازت عذر میخوام. شرمنده…
عارف
۱۷ آذر ۱۳۹۵شما لطف داری برادر ولی اونایی که باید اهمیت بدن اهمیت نمیدن!فوقش میان میگن بیمه بود،جای نگرانی نیست!
امپراتور لامبورگینی
۱۶ آذر ۱۳۹۵😔😔😔😔😔😔😔
آقای عارف
دوست عزیز ممنون از تجربیاتتون
امیدوارم هر چه زودتر بهبود پیدا کنید
واقعا متاثر و ناراحت شدم. 😢😢😥😥😟😟
خدا به شما شفای عاجل عنایت کنه.
.
+
۱۶ آذر ۱۳۹۵خدا شفای عاجل عنایت کنه
ولی انصافا اگر داخل پراید وپژو بودید چه اتفاقی میفتاد؟؟؟
چینی از ایرانی ها بهتره.
امپراتور لامبورگینی
۱۶ آذر ۱۳۹۵.
خداییش امنیت سمند خیلی بهتر از ماشین های چینی هست
در جاده دیدم که سمند چپ کرد.
ازین تاکسی های بیرون شهری بود.
سال 89 بود. فکر کنم 185 کیلومتر سرعت داشت.
حدودا 15 دور ، معلق زد.
ماشین رو زدیم کنار تا سریع برسونیمشون بیمارستان به 115 هم زنگ زدیم.
کلا 3 سرنشین داشت.
بدترینشون ترقوه اش شکسته بود… یکی که بدنش سالم بود فقط شیشه ریخته بود تو صورتش و خدا رو شکر به چشماش صدمه نرسید. راننده هم گردنش به شدت درد میکرد و من و پدرم جرات نکردیم تا رسیدن اورژانس جاده ای بهش دست بزنیم تا یک وقت آسیبش بیشتر نشه و خدا رو شکر به نخاعش آسیب نرسید
.
واقعا از ایمنی سمند تعجب کردم. فراتر از انتظارم بود.
دنا هم که بدنه ی تقویت شده ی سمند رو داره.
سمند هر مشکلی از نظر کیفیتش داشته باشه ، به خاطر بدنه ی قوی و سنگین ایمنیش خیلی خوبه.
.
حتی لوگان L90 هم ایمنش در حد جک هست
.
Amirhosein msm
۱۷ آذر ۱۳۹۵کاملا با نظرتون موافقم . ایمنی سمند قابل مقایسه با این چینی ها نیستش
abbas
۱۷ آذر ۱۳۹۵سمند واقعا ماشین محکمی هست تابستان 92 توی جاده شمال با یه ماشین دیگه که خواب بود و مقصر از روبرو به قسمت درب عقب راننده و گلگیر عقب و سپرعقب سمند من زد و داغون کرد ولی خدا رو شکر حتی یه خراش به هیچکدوم ما نیفتاد در حالی که جلوی ماشین مقابل تقریبا از هم پاشیده بود
reza
۱۷ آذر ۱۳۹۵اقا چینی هارو بندازی سطل اشغال زیاده من یه کپچر دارم چند بار توی شهر از پشت زدن گفتم دیگه سپر خورد شد اومدم پایین دیدم هیچی نیست توی سپر ها ورقه ی خیلی مقاوم داره خدا بده برکت این جک اس 5 تو ایران تو تست ایمنی 2 ستاره گرفت بره اروپا فک نکنم اصلا تستش کنن
سام
۱۸ آذر ۱۳۹۵آقا reza ،کل ایران موسسه ای وجود ندارد که خودروها در آن تست ایمنی شوند.تمامی خودروها برای تست ایمنی به خارج از کشور و موسسات اروپایی و یا کره ای فرستاده می شوند.جک S5 هم هرگز در ایران تست نشده است که دو ستاره گرفته باشد.این خودرو در موسسه C-NCAP تست شده و 5 ستاره را گرفته است.مشکل ما ایرانی ها این است که خیلی توهم و ادعا داریم و عادت داریم برای تمامی دنیا نسخه بپیچیم ولی از حل کوچکترین مشکلات خودمان هم عاجزیم.ملتی پرادعا که تمامی کمبودها و ناکامی ها خود را می خواهد با فحاشی و یا جک و مسخره بازی حل کنند که البته تاکنون موفق نیز نشده است.
علی آقا
۲۱ آذر ۱۳۹۵دادشم با پراید ۱۳۱ تصادف کرد و ایربگهاش هم باز شدند. پراید حداقل تو این مورد از چینی ها بهتر بود.
میلاد
۱۷ آذر ۱۳۹۵همیشه یکی رو نماینده دیگران نشمار
اگه اینی که میگی باشه باید بدلیل وجود خودروسازی پژو همه خودروسازای فرانسوی رو بد ببینیم ولی رنو فرانسوی رو داریم که خیلی خوب کار میکنه!
?ReventОn
۱۷ آذر ۱۳۹۵اخی?کی میخاد جوابتو بده؟ اصن کسی تو این مملکت هس؟واقعا ملت بدبختی هستیم ولی جای هیچ گلایه نیس، از ماست که بر ماست، داداش منم همینجور فوت شد?
عارف
۱۷ آذر ۱۳۹۵از همه عزیزانی که همدردی کردن ممنونم.مراقب خودتون باشید.امیدوارم همتون همیشه سالم و شاد باشید
reza
۱۷ آذر ۱۳۹۵داداش خدا نگذره از این چینی ها نظرتو خوندم یه ساعت تو فکر بودم خدا خودش کمکت کنه
با سرعت چند اتفاق افتاد؟
امیر.عارف
۱۷ آذر ۱۳۹۵من کلا آدمی نیستم که بدی کسی را آرزو کنم . ولی وقتی میبینم کسانی عمدی و با آگاهی این بلا را سر مردم میارند امیدوارم که این بلاها سر خودشون بیاد تا بفهمند که مردم چی دارند میکشند از این بی تدبیری و منفعت طلبی
ahmad
۱۶ آذر ۱۳۹۵هیچ روسی به ماست خودش نمیگه ترش!
قشنگ معلوم بود این روس ها میخواستن یه جوری لادا خودشونو بر بقیه غالب کنن و اونو برتر نشون بدن
هرچند که واقعا حرکت مصنوعی و ضایعی بود و رنو بدجوری بهش برتری داشت..
نتیجه گیری جانب دارانه
میلاد
۱۷ آذر ۱۳۹۵داداچ اشتباه گفتی!
هیچ روسی به ماست خودش نمیگه кислый
???
حمیدرضا
۱۶ آذر ۱۳۹۵جالبه در روسیه اچ سی پنج میلیون گرون تر از لیفانه و در کشور ما عکس قضیه هست در کل مقایسه خوبی بود ولی خیلی دیگه از لادا تعریف کرده بود هرچند این ماشین نسخه بهبود یافته برای روسیه استپ وی به نظر می رسه برگردان قیمت ها به روبل هم میشه لادا 36025000 بعد استپ وی 35999000 بعد اچ سی 33400000 اخرم لیفان که 31400000 که به نظرم با قیمت خیلی غیر منصفانه ای داره به ملت ایران خورانده میشن تازه همه هم اپشنال روسیه هستن
h112
۱۷ آذر ۱۳۹۵کراس اوور …نه اس یو وی ه …نه سدان ه…نه هاچ بک ه…نه استیشن واگن….
h30 کراس شبیه .. Toyota Etios Cross….. Subaru XV ….هست..تقریبا
Kasra
۱۷ آذر ۱۳۹۵با توجه به قیمتا h30 پس گزینه خوبیه? البته دوستان توجه کنن این ساندرو هیچ ربطی به اینی که ما الان تو ایران داریم نداره نه پلتفرم نه طراحی نه کیفیت
ahmad
۱۷ آذر ۱۳۹۵اچ30؟؟؟
ااووووووقققققققق
میلاد
۱۷ آذر ۱۳۹۵(عملکرد گیربکس CVT آن چندان رضایتبخش نیست و همواره دور موتور را به محدودهٔ غیرمجاز میرساند درحالیکه فرمان هم بههیچوجه اطلاعات مناسبی را انتقال نمیدهد. بدتر از اینها، همواره بوی بنزین در داخل کابین به مشام میرسد.) این حرف کاملن غیر واقعی هست. من خودم ایکس 50 دارم تعصبیم روش ندارم ولی اینجوریام نیست. من با این ماشین با دور موتور 2900 سرعت تا 125 رو رفتم ( تو کفی ). کاملن از سیستم سی وی تی راضی هستم.
داشبورد و طراحیش خیلی از اچ سی و استپ وی رنویی که تو ایران هست بهتره. ولی کیفیت مواد داخل اتاقش خوب نیست. اصلن بوی بنزین تو کابین نمیاد. صدای توی کابینش خیلی کمتر از پژو پارس هست.
محمد
۱۷ آذر ۱۳۹۵این مقاله ترجمه شده از مقاله روسی هست من صحبتهای میلاد واحمد رو تایید میکنم لادا خودرو ساخت کشور روسیه است ویک امر طبیعی است که نگارنده روس تبار لادا را بنز جلوه می سازد
افشين متين پور
۱۳ دی ۱۳۹۵سروران گرامی:
من 4ماه که X50 اتومات دارم ،47سالمه ،29 سال هم هست که با انواع خودروهای داخلی وخارجی رانندگی کردم (از رنو 5 و شورلت نوا بگیر تا مزدا 320 وهمین سمند و 405 وپارس وتندر90)تا 4 ماه پیش هم سوار ماشین چینی نشده بودم ،راجب 3ماشین دیگم چون سوار نشدم نظری ندارم.. امابه جرات می گم تجربه رانندگی با x50 فراتر از تصوراتم بود ……این ماشین توی رنج قیمت ورده خودش ایده آل ، دوستانی که راننده گیشون در حد شوماخرهست و50تا60میلیون هم پول توجیبی ماهانه دارن اصلا سمت این ماشین نرن که راضی شون نمی کنه ، عالیجنابان موتور سواری هم که در آرزوی خرید پراید131 هستن لطفا نظر منفی راجب چیزی که ندارن ندن…..تاجران عزیز هم که با خرید وفروش ماشین های دست دوم اموراتشون می چرخه اصلا به این ماشین ها نگاه هم نکنند !!!!دانشمندانی هم که با فوق لیسانس جلبک شناسی واحد علی آباد کتول و کمک دایی جونشون عضو هیئت علمی می شن هم سراغ همچین ماشینهایی نرن که خیلی افت داره!!
عزیزان ، ما با داشتن مدیریت غلط صنایع مونتاژکاریمون و منفعت طلبی زیاده از حددست اندرکاران خودرو، وضع بهتر از این نخواهیم داشت!!! وهمواره گزینه های قشر متوسط بین بدو بدترو بدترین…….
farid
۲۱ دی ۱۳۹۵نمیدونم چرا این شرکت ها و کارخونه های ایرانی رو ماشیناشون مانیتور قرار نمیدن،مثلا اگه نگاه کنین میبینین ک اینجا مانیتور دارن ولی تو ایران ندارن ک ندارن تازه چیزهای دیگه هم هست
ابوالفضل
۷ اسفند ۱۳۹۵این رنو داستر هست یا ساندرو؟ هرچی باشه هم داستر و هم ساندرو از برند داچیا هستن که به اسم رنو میان نظر شخصی من اینه رنو و دانگ فنگ رو اصلا انتخاب نمیکنم لیفان قیافه قشنگتری داره و دوستانی که میگن چینی افتضاحه اینو بدونن اگه چین ماشین خوب تولید نمیکرد فروش میلیونی توی جهان نداشت
mio mio
۱۲ خرداد ۱۳۹۶من فیلم تست این خودروها رو نگاه کردم و از اونجا که زبان روسی کاملا متوجه میشم بخاطر اینکه روسیه تحصیل کردم توی فیلمش از موفقیت لیفان گفت که توی تمام تستعا از دیگر رقیبها بالاتر بود حالا این نوشتها چطوری اومده نمیدونم . اصل فیلم هم در سایت لیفان روسیه موجوده . سربلند باشید
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۶سلام دوستان
من تا هفته پیش پارس tu5 داشتم فروختم و الان یک حواله h30 cross خریدم تا الانم تمام ماشینهایی تولید ایران را هم داشتم و برای حداقل ۶ ماه همرو سوار شدم از پراید بگیر تا ساندرو و دنا و ال ۹۰ تا اینکه ماه پیش واسه یک هفته یک اچ سی زیر پام بود واقعا همون سانروف و مانیتورش به کل ال ۹۰ و ساندرو و پارس می ارزه آقایون شما که میگید خودرو چینی بوه تا حالا چند بار سوار شدید یا با چی دارید اونارو مقایسه می کنید واقعا ساندرو استپ وی چی داره که ۶۲ میلیون پول بابت بدیم اقا یکم واقع بین باشید و الکی نظر عقل کلی ندیم