کراساوور لیفان X60 پرفروشترین خودروی چینی بازار برزیل از سال ۲۰۱۴ تاکنون است. حال لیفان برای حفظ فروش این خودرو، نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آنرا با مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه سائوپائولو ۲۰۱۶ رونمایی کرده که مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT شده است. این خودرو فیسلیفت کاملی را در طراحی بیرونی تجربه کرده درحالیکه در داخل هم پیشرفتهایی داشته است. این اولین تغییر عمدهٔ X60 از زمان معرفی آن در ماه می ۲۰۱۳ است. البته در اواخر سال ۲۰۱۵ تغییراتی جزئی در ظاهر آن اعمال شد که شامل چراغهای جلو و عقب و جلوپنجرهٔ جدید میشد. بااینحال برای حفظ فروش در بازار پررقابت کراساوورها، تغییرات بیشتری نیاز بود و به همین دلیل لیفان نسخهٔ ۲۰۱۷ آنرا با گیربکس CVT ارائه کرده است.
در قسمت جلو اولین چیزی که جلبتوجه میکند جلوپنجرهٔ جدید آن است که یک نوار افقی عریض در آن تعبیه شده و نام لیفان بهصورت برجسته بر روی آن نقش بسته است. یک نوار نازکتر نیز در زیر این نوار دیده میشود. تغییر دیگر در قسمت سپر جلوی جدید خودرو رخ داده و در آن LEDهای روشنایی در روز هم تعبیه شده است. پروژکتورهای دایره شکل درست در زیر چراغهای جلو قرار گرفته و آینهها هم تغییر کرده و مجهز به LEDهای راهنما شدهاند. همچنین گرافیک داخلی چراغهای جلو بروز شده و رینگها نیز تغییر کردهاند.
اما در قسمت عقب فقط شاهد تغییر سپر و گرافیک داخلی چراغها هستیم. در این بخش پوشش مشکیرنگ سپر بزرگتر شده و در بخش زیرین و مرکزی آنهم یک محافظ نقرهایرنگ نصب شده است. همچنین فرم اگزوز نیز کاملاً تغییر کرده و بجای یک سر اگزوز تکی قبلی، حالا دو سر اگزوز مستطیل شکل در داخل سپر تعبیه شده است که جذابتر از قبل به نظر میرسند. مجموعهٔ این تغییرات، ظاهری اسپرت و مدرنتر به X60 بخشیده که از ویژگیهای یک ماشین خانوادگی هم برخوردار است.
در داخل، پانل مرکزی داشبورد بهطور کامل از نو طراحی شده و بهصورت استاندارد مجهز به تودوزی چرم مصنوعی خاکستری شده است که با رنگ سقف، داشبورد و رو دریها هماهنگ است. همچنین دوخت قرمزرنگی در کنسول وسط، روکش صندلیها، داشبورد و رو دریها بکار رفته است. از دیگر بهروزرسانیهای داخلی X60 جدید میتوان به ارائهٔ نسل جدید سیستم رسانهای Navtech 1.2 اشاره کرد که از طریق یک نمایشگر ۸ اینچی ارائه شده و شامل GPS، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، پورت USB، ورودی کارت SD و بسیاری از تجهیزات رفاهی دیگر میشود. این تغییرات لیفان X60 را در بخش کراساوورهای کامپکت که همه به دنبال کسب سهم بیشتری از آن هستند به خودروی برجستهای تبدیل کرده است.
لیفان برای X60 جدید تجهیزات رفاهی کاملی ارائه کرده است که علاوه بر سه مورد آپشنی الکتریکی سنتی (شیشهها، آیندههای جانبی و قفل درها) شامل لیستی طولانی از تجهیزات مانند تنظیم ارتفاع چراغهای جلو، سنسور پارک، چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین، سنسور تشخیص تاریکی و… میشود. در بخش ایمنی هم این خودرو مجهز به دو ایربگ، ترمز دیسکی در هر چهارچرخ با ABS و EBD، کمربندهای ایمنی پیش کشنده برای پنج سرنشین و نوار محافظ داخل درها شده است. به همین دلیل لیفان X60 در تستهای ایمنی و تصادف خودروهای سواری از مجموع ۵۱ امتیاز ممکن، ۴۴.۶ امتیاز را کسب کرده که معادل چهار ستارهٔ از پنج ستارهٔ ایمنی است.
پیشرانهٔ لیفان X60 جدید نسبت به قبل یکسان بوده و مجهز به همان موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور است که البته در حال حاضر نیروی این موتور از طریق یک گیربکس جدید CVT منتقل میشود زیرا بخش قابلتوجهی از مصرفکنندگان برزیلی راحتی ناشی از عدم نیاز به تعویض دنده را ترجیح میدهند.
با این تغییرات و بهروزرسانیها، X60 پرچمداری فروش لیفان در برزیل را ادامه خواهد داد و این شرکت به خاطر ارائهٔ گیربکس CVT انتظار رشد فروش قابلتوجهی را دارد تا جایی که مدیر فروش لیفان گفته است در حال حاضر با ارائهٔ نسخهٔ جدید X60 افزایش دو برابری فروش و رسیدن به چیزی نزدیک به ۵۰۰ دستگاه در هرماه امکانپذیر خواهد بود. لیفان X60 مدل ۲۰۱۷ با گیربکس CVT در سهماههٔ دوم سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. این خودرو همچنان در دو نسخهٔ Talent و VIP عرضه میگردد که در نسخهٔ دوم سانروف و جزئیات تریم داخلی متفاوت ارائه میگردد.
تاریخچهای کوتاه از لیفان X60
این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی در اواخر سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و فروش آن در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۲ در روسیه و برخی از کشورهای آسیایی آغاز شد. در جنوب آمریکا، X60 برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در برزیل معرفی و سپس به بازار عرضه شد. این خودرو با فروش بالای خود در برزیل اعتبار و شهرت بالایی برای سازندهاش به ارمغان آورد. X60 به پرفروشترین خودروی چینی بازار برزیل در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ (تا ماه اکتبر) تبدیل و موجب رهبری لیفان در میزان فروش شده است؛ بنابراین نمیتوان پیشرفت چینیها را نادیده گرفت چراکه توانستهاند حداقل در برزیل اعتماد مصرفکنندگان را جلب کنند. لیفان X60 به دلیل تجهیزات استاندارد بیشتر و قیمت کمتر (زیر ۷۰ هزار رئال معادل ۲۰ هزار دلار) توانایی رقابت با کراساوورهای معتبرتری را به دست آورده است بهگونهای که با فروش ۱۷۹ دستگاه در ماه اکتبر ۲۰۱۶، فروش بیشتری از هوندا CR-V داشته است. احتمالاً لیفان X60 جدید با گیربکس CVT توسط کرمانخودرو در کشورمان هم عرضه خواهد شد.
منبع: Planetcarsz
ReventОn
۲۲ آبان ۱۳۹۵الان اینجا که بیاد بالای 70 80 قیمت میخوره، که با این قیمت، مکه آدم *** اینو بخره
میره هیچی نمیخرره:|
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۲ آبان ۱۳۹۵اتفاقا عزیز هر گوشه ماشینو نگاه میکنی اصلاحات بسیار خوبی درش شده
مخصوصا کابین ماشین
باور کنید دوستان نسل قبل این ماشین اینقدر کیلومتر شمار خوبی داشت که واقعا با تمام وجود لذت میبردم وقتی پشتش نشستم و حالا هم دیدم کیلومترش تغییر نکرده و خیلی جاهای دیگه واقعا خوب نبود به کل اصلاح شد
این نشون میده این ماشین اینده خوبی داره بی شک این لیفان ماشین قابلی خواهد بود البته با قیمت مناسب …..
علیرضا4225
۲۲ آبان ۱۳۹۵عاشق پیشرفت چینی ها هستم هر سال تولیداتشون با کیفیت تر و زیبا تر از سال گذشته میشه درست در نقطه مقابل تولیدات وطنی ، به نظر من حداقل از تولیدات ایرانخودرو و سایپا با کیفیت تر هستند و در مقابل پول پرداختی امکانات خوبی ارائه میدهند و یه جوری میشه گفت که به مشتری احترام می گذارند حالا بعضی ها بر اساس عقیده شخصی می گن تولید چینی بد و بی کیفیت هست در صورتی که فروشش تو بعضی کشورها از تولیدات ژاپنی هم بیشتره چرا؟
علیرضا .م
۲۲ آبان ۱۳۹۵یعنی اصلاً نمیتونم با این ماشین های چینی ارتباط برقرار کنم .
حون به جونشون کنی خیلی راحت متوجه میشی این یه ماشین چیینه .
تمیز ترین طراحی بین ماشین های چینی از نظر من : همین جیلی هستش . اونم نه همه ی مدل هاش .
Srezahf
۲۲ آبان ۱۳۹۵با پاراگراف دومت کاملا موافقم نمیدونم چه حسیه.؟!
شایدم به ما تلقین شده که اینجوری باشه
روح الله
۲۲ آبان ۱۳۹۵طراحی این مدل مخصوصا عقبش چنگی به دل نمیزنه.820 خیلی از این پخته تره
وحید
۲۲ آبان ۱۳۹۵حالا من به لیفان x60 کاری ندارم
که فیست لیفتشم بازم چنگی به دل نمیزنه
ولی جک شاسی و لیفان 820 ازونان که میشه رو هیکلشون حساب کرد
فراز
۲۹ فروردین ۱۳۹۶لیفان 820 که تعطیل شد
بازم ایکس 60
سواری عالی
در حد پولی که میدی راضی کنندس
X5
۲۲ آبان ۱۳۹۵این چینی ارزش دیدن نداره
یاسین
۲۲ آبان ۱۳۹۵من مخالف ماشین چینی نیستم ولی این x60 یه جور زیادی نچسبه به نظرم بین مدلهای لیفان 820 خیلی خوبه
احمد باقری
۲۲ آبان ۱۳۹۵حتی اینجور ماشینا هم به ما نمیرسه، با این قیمتاشون.
بیژن
۲۲ آبان ۱۳۹۵هرروز زشت تر از دیروز….
این چه فیس لیفتیه دیگه…..
حمیدرضا
۲۲ آبان ۱۳۹۵به عنوان ماشین شهری و اقتصادی فیس لیفت خوبی روش اجرا کردن داخلش هم به نظر من خوب شده از قبلش بهتر شده خصوصا سیستم تهویه ولی کاش یه فکری به حال اون علامت برند میکردن اصلا گیرا نیست حتی به نظر من علامت چری خیلی بهتر از اینه هست
ASA
۲۲ آبان ۱۳۹۵جا داره خسته نباشید بگیم به کسی که به این هاچبک میگه شاسی بلند!
داداش بلیزر ندیدی، نمیدونی شاسی بلند چیه
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۲۲ آبان ۱۳۹۵دیگه بی انصافیه به این بگی هاچ بک …..
نصف اینو سایپا و ایراخودرو نمیتونن رو کاغذ دربیارن چه رسد به تولید والا ماشین خوبیه
فرهاد كرمستجی
۲۲ آبان ۱۳۹۵شما هم فکر کنم از سگمنت های ماشین ها زیاد اطلاع ندارین…
فرهاد
۴ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز این کراس اوور شهری است!
nima
۲۳ آبان ۱۳۹۵حالا با چینی بودن یا نبودنش کار نداریم ولی خداییش این دیگه هاچبک نیستا!!!!!!!!!!!البته من قبول دارم که ساندرو استپ وی و لیفان ایکس 50 و اچ سی کراس رو میشه هاچبک دونست ولی دیگه این نه!!!!انصاف داشته باشیم
reza
۲۳ آبان ۱۳۹۵اصلا خیلی تغییرات بزرگی دادن دوتا تو چراغا خط انداختن جلوشن لیفانو بزرگ کردن تبریک به لیفان که رکورد تغییرات در فیس لیفت رو زد
راد
۲۳ آبان ۱۳۹۵دوستان این علامت برند مال یک تولیدکننده موتورسیکلت بوده و حالا یک خودروساز جهانی
آنها بفکر تعییر هستند چون در جلو پنجره دیگر نشانی از آن علامت شبکه ۳ نیست .احتمالا بزودی شاهد یک علامت برند فوقالعاده هستیم ….
نکته دیگر اینکه طراحی x60 سال ۲۰۱۱ بوده مطمعا خیلی به دل نچسبد فقط یک فیس لیف هست و نه یک طراحی جدید بایستی دو سه سال دیگه صبر کنیم!!!
Moh.bay
۲۴ آبان ۱۳۹۵هرچی پول بدی آش میخوری
ته کار هم ۱۰۰٪ مالیات میاد رو قیمت آش میشه دوبل
چینیام دارن پیشرفت میکنن ولی کم کم
حیفه مهندسای ایران بخدا
میثم
۲۵ آبان ۱۳۹۵این چین با سابقه خودروسازی کمتر از دو دهه و این هم ایران با سابقه خودروسازی ب مدت نیم قرن به علاوه حمایت بی دریق دولتی !!!
***
مهران
۲۹ آبان ۱۳۹۵بهتره بجای انتقاد که اون هم بیشتر بخاطر تلقینه یه کم از تلاش و پشتکار و مدیریت چینی ها یاد بگیریم . هیچکدوم از لگنهای وطنی قابل قیاس با بدترینهای چین هم نیست تعارف و تعصب جاش اینجا نیست حداقل با خودمون روراست باشیم . تاکی خودباختگی ؟…
Erfan
۴ آذر ۱۳۹۵میشه گفت طراحیش بهبود پیدا کرده
بابك
۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا عالیه البته در حد و اندازه خودش
فریبرز
۶ اسفند ۱۳۹۵چین الان جائی ایستاده که کره پانزده سال پیش بود…. شایدم با این پیشرفتی که داره پنج یا شش سال دیگه به کره برسه که حتمآ میرسه با یک و نیم میلیارد جمعیت از کره هم جلو خواهد زد، من مطمئنم که چند سال دیگه همه ما برای خرید اتومبیل اول به سراغ ماشینهای چینی خواهیم رفت، من مرده … شما زنده ، باید یه تجدید نظر در باره اتومبیلهای چینی کرد …..
فریبرز
۱۲ اسفند ۱۳۹۵مخالف با ماشینهای چینی هستم اما اگه کرمان موتور نیو فیس این ماشینو با موتور 2000سی سی با قیمت رقابتی عرضه کنه منم یکی میخرم!!!! یه بار از نزدیک این ماشینو بررسی کردم به نظرم ماشین محکمی امد فقط شکم تو موتور 1800 سی سی که باید وزن 1330 کیلوئی این ماشینو بکشه…
فریبرز
۱۲ اسفند ۱۳۹۵اگه نیوفیس این ماشین با موتور 2000 سی سی عرضه بشه البته با قیمت مناسب قطعآ بازار ام وی او x33 را صاحب خواهد شد و در ان صورت همه برتری با لیفان x60 خواهد بود
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۶خب دوستانی که کامنت میذارن احتمالا یا لیفان و جک سوار نشدن یا تا حالا گذرشون به کرمان موتور نیافتاده و فکر میکنن این کرمان موتور خدمات و تولیداتش مثل کرمان خودروی سابق که دوو میاورد همچنان با کیفیته! یه سر برید نمایندگی تعمیرات عیوب زیر رو به کرّات توی خودرو های زیر مشاهده میکنید همونطور که خودم سه سال ۶۲۰ داشتم و بیچاره ام کرد و توی نمایندگی میدیدم چه آت و آشغال هایی با هزینه های گزاف به ملت انداختن و همه گول قیافه و آپشن های این ماشین ها رو خوردن!
لیفان ۶۲۰: صدای گیربکس خصوصا تو دور موتور ۳ الی ۳.۵، صدای زیاد موتور و ورود دود و گرد و خاک بیرون به داخل خودرو به راحتی، روغن سوزی های متعدد، خرابی متعدد کاتالیزور و منیفولد اگزوز، زود تمام شدن صفحه کلاچ و باد دهی کم و افتضاح کولر
لیفان x60: صدای گیربکس، لاستیک سابی های متعدد، مشکلات عدیده ی ترمز و لنت و بوستر ترمز (تا حدی که کرمان موتور یکبار فراخوان زد و کلی هزینه اضافی ار مالکان گرفته شد) ، خشکی اتاق و داشبورد
جک J5: ورود صدای شدید باد به داخل خودرو، شتاب گیری ضعیف مدل اتوماتیک و دستی که حتی با آپدیت نرم افزار کامپیوتر خودرو و گیربکس هم اصلاح نمیشود.
از لیفان ۸۲۰ و جک اس ۵ اطلاعات موثقی ندارم ولی میدونم که ۸۲۰ مصرف بنزین فوق العاده زیادی داره. (نسبت به موتور های مشابه با همان حجم موتور و حتی اسب بخار بیشتر)
به تمامی ایرادات بالا این رو اضافه کنید که این خودرو ها به خصوص لیفان ها در دوره ای که توی خط تولید بودند به سختی قطعاتشون پیدا میشد و برای تعمیراتتوی هیچ تعمیرگاهی پذیرفته نمیشدند و نمایندگی هم برای یه تعمیر ساده شما رو ۲۰ روز الاف میکرد تا تازه بهتون نوبت بده! خود تعمیرات ساده هم ده پونزده روز ماشین رو میخوابوندن! حالا که ماشین هایی مثل ۶۲۰ که تولید نمیشن دیگه با بدبختی قطعاتشون پیدا میشه!
حالا خدا به فیس لیفتش رحم کنه که باهاش میخوان سر کی رو کلاه بذارن!
فرهاد
۴ تیر ۱۳۹۶برادر چرا دروغ می گی؟!من 3 سال ایکس60 داشتم. تو هیچ کدام از فراخوان ها پولی از مالک نگرفتن. تازه بعد از گارانتی فراخوان زدن و دیسک و صفحه من و رایگان عوض کردن! یعنی قطعه 1 میلیونی را رایگان عوض کردن.
سید
۲۵ خرداد ۱۳۹۶آقای صادق عزیز!
شما که ایرادات متعدد کیلو کیلو ارائه نمودید حتما از تولیدی های رقیب ، از رقبای چینی اش مثل:
ام وی ام و ……. ویا تولیدی های قدرتمند و جهانی مثل ایران خودرو و سایپا!!!!!!! هستی! نه؟؟؟
راستش رو بگو!
ما که هااالو نیستیم
خیلی واضحه.
امین
۵ تیر ۱۳۹۶خیلی زیباتر شده
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۶ایکس 60 اتومات دارم تمام شهرها رو گشتم یک اتومبیل تمام خانواده هست بدون عیب لذت سوارشدن داره
سعید
۲۰ تیر ۱۳۹۶من یه ایکس 60 مدل 91 دارم با حدود 42 ملیون باید پرشیا و اال نود و …. میگرفتم در صورتی که دارم عشقو حال میکنم .. بهترین گوشیها تلوزیونها و …. همه ساخت چین هستن همچین میگین چینی که انگار ایرانی چی میسازه .به قول دوستمون 5و6 سال دیگه که چین بازارو گرفت هم چنان شما تو صف تحویل پرشیا باش… ما ایرانیا به جای اصلاح خودمون عادت داریم حرفای الکی بزنینم
احسان
۲۱ تیر ۱۳۹۶با سلام. من خودم یه لیفان ایکس 60 CVT دارم که بسیار راضی هستم، امکانات دیفالت ماشین خیلی خوب است و مهمترین نکته قابلیت ارتقای آپشن های فابریک ماشینه که تمومی نداره مثل کروز کنترل فابریک و دی لایت فابریک که من هر دوشو نصب کردم و عالی با ماشین مچ شدن. طراحی ماشین یک طراحی متفاوت و جذابه و از همه مهمتر شما یه ماشین خانوادگی ایمن و نرم و بی صدا برای مسافرت انتخاب کردن که 4 ستاره است.
عنبران
۲۱ شهریور ۱۳۹۶سلام
من یک ماهه خریدم این ماشینو
واقعا عالیه
راحتی و نرمی تو جاده
reza
۲ دی ۱۳۹۶اقا من با x60 رفتم شمال پدرم در اورد ، قبلش با سمند میرفتم اینقدر بالا و پایین نمیشدم. لامصب روی ترک جاده میرفتی مثل اسب بالا پایین میشد انگار دار چهار نل میره . خدایش یکی بره به کارخونش بگه توی سیستم کمک فنر این ماشین یه اصلاحاتی بکن یکی این یکیم فرمون دهیش این دوتا مشکل x60 یعنی دوتا از اصلی ترین مشکلاتشه کل دل ادم میزنه.
رضا اکبری
۵ مهر ۱۳۹۸داداش سیستم تعلیقش مک فرسونه سیستمی که روی بیشتر ماشینا نصب میشه و جواب داده میدونم خیلی هم نرم نیست ولی قیاس با اسب دور از ذهنه