لیفان

معرفی لیفان X60 با گیربکس CVT

لیفان ایکس ۶۰ کراس اووری است که حدودا دو سال از حضور آن در خیابان های کشورمان می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن، فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد و تعداد آن روز به روز در خیابان ها بیشتر و بیشتر شد. شاید تنها رقیب نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 می باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود، با ظاهری جدید و گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته تا تنها کراس اور دنده اتوماتیک صفر زیر ۱۰۰ میلیون تومان لقب بگیرد. اما در این بین لیفان هم بیکار ننشسته و ایکس ۶۰ را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است تا از رقیب هموطن خود عقب نماند.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
فیس لیفت لیفان X60 که در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای امسال از آن رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع می توان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT ، تغییر جلو پنجره و همچنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد.
2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
نمای خارجی
در نمای خارجی اولین چیزی توجه بیننده را جلب میکند تغییر جلو پنجره این خودروست.
2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
جلو پنجره ایکس ۶۰ که در مدل قبلی آن شباهت بسیاری به جلو پنجره نسل قبلی خودروهای هیوندای و مخصوصا هیوندای سانتافه داشت، جای خود را به جلو پنجره محصولات بیوک و مخصوصا مدل معروف encore داده است.
اضافه شدن گارد های جلو و عقب با نوشته X60 بر روی آن ها نیز تغییر دیگری نسبت به مدل قبلی است.
2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
در نمای جانبی نیز تنها تغییر اضافه شدن رکاب به این خودروست.
2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
در سایر بخش ها، تغییر مهمی نسبت به مدل قبلی دیده نمی شود و با همان چهره آشنای ایکس ۶۰ طرف هستیم. نمای داخلی
با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود تغییر رنگ روکش صندلی هاست که بر خلاف روکش های تک رنگ مشکل مدل قبل، از روکش دو رنگ مشکی و قرمز در آن استفاده شده که این مساله باعث جدابتر شدن نمای داخلی خودرو شده است.
2015 Lifan X60 CVT Interior
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Interior
همچنین در دوخت روکش ها از نخ قرمز رنگ استفاده شده که تنوع خوبی نسبت به مدل فعلی می باشد.
2015 Lifan X60 CVT Interior
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Interior
در وسط کنسول یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.
2015 Lifan X60 CVT Interior
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Interior
سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است. قابلیت های فنی
موتور این خودرو همان موتور ۱۸۰۰ سی سی لیفان است که تا کنون در ایکس ۶۰، ۷۲۰، ۸۲۰، و ۶۲۰ های موجود در ایران از آن استفاده شده است. این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید ۱۳۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۶۸ نیوتن متر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه را دارد.
2015 Lifan X60 CVT Engine
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Engine
قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT می باشد.
2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
گیربکس ایکس ۶۰ جدید با همکاری ZF ساخته شده است و ۸۰ درصد قطعات اصلی آن از بلژیک به چین ارسال می شوند. این گیربکس دارای حالت های P، R، N، D و S است و همچنین می توان به صورت دستی نیز آن را هدایت کرد.
2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
با توجه به اعتبار ZF و همچنین تبلیغاتی که از سوی لیفان انجام شده است، به نظر می رسد که این گیربکس از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد. البته این مساله قطعا تا زمانی که این خودرو به دست مصرف کننده نرسد قابل اثبات نخواهد بود. سایر ویژگی ها و قابلت های ایکس ۶۰ جدید به نظر بدون تغییر مهمی نسبت به مدل فعلی خواهد بود. قیمت و زمان ورود به بازار
در مورد قیمت و زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایران تا این زمان هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسولان کرمان موتور صورت نگرفته است. قیمت این خودرو در چین ۹۰ هزار یوان اعلام شده است که حدودا ۱۰ هزار یوان از مدل فعلی گرانتر است. در حال حاضر لیفان X60 در بازار ایران با قیمت حدودا ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد. در نتیجه به نظر می رسد که در صورتی که مدل جدید این خودرو با مشخصات فوق به ایران وارد شود، قیمتی در حدود ۶۸ میلیون تومان در انتظار آن خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. mohsen

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    همین مونده بود حتما از فردام میخوا د PDK بزاره

    1. AliZeus

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (419 ديدگاه)

      ناراحت نباش…:/
      خودرو ساز کشورت یک دهم اینم بلد نیس جناب!

      1. Elring-aventador

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (330 ديدگاه)

        ماشین خوبیه . حداقل برای سواری عادی و مخصوصا مسافرت

        ولی برخلاف کلاس ماشین اصن به درد off-road نمی خوره

        1. Elring-aventador

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (330 ديدگاه)

          حتما تو تبلیغاتش میگن

          واسه بطری اب همه جای ماشین جا هست

        2. سجاد

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (72 ديدگاه)

          کلاس این ماشین کراس اور هستش!
          سواری های شاسی بلند شهری که معمولا فقط دو چرخ متحرک هستن .
          موارد استفاده شون هم با سدان ها یکیه!!!

      2. Mercedes-Benz

        ۲۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (30 ديدگاه)

        شاید خودروساز های کشورمون یک دهم این رو هم بلد نباشن ولی من ترجیح میدم که خودروی داخلی سوار بشم تا اینکه خفت سوار شدن ماشین چینی مضخرف رو قبول کنم!!!

        1. مهدی

          ۲۰ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          داداش ماشین وطنی سوار میشی که باید یکسره ببریش نمایندگی واسه تعمیر منت اون … نمایندگی رو بکشی خفت نیست؟

        2. fariman

          ۲۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش گلم اینجوری نگو تو ماشین ایرانی چی بهتره هان نکنه پراید یا پیکان مرده مومن خوده کارخونه ایران داره چینی وارد میکنه بعد میگی خفت خاری …..همین ماشین60 تومان پولشه ببین کسی داره بده

        3. سید مرتضی

          ۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (4 ديدگاه)

          آخه این چه حرفیه چرا یه حرفی میزنی خفت ماشین چینی چیه !!
          اینقدر چین داره با شتاب پیشرفت میکنه که حتی پیشرفتش نسبت به خودروهای سال پیشش هم محسوسه نه مثل ایران خودرو یا سایپا که پراید یا 405 رو بیست سال تولید کنن این چه طرز فکری هست که شما دارید داری از چی حمایت میکنی !
          خودرو های داخلی که همه قطعاتش چینیه جدیدا هم که خود ماشینهای چینی را دارن مونتاژ میکنن
          دست بردار از این حرف ها خواهش میکنم لااقل به شعور بقیه توهین نکنید

      3. Mercedes-Benz

        ۲۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (30 ديدگاه)

        در پاسخ به AliZeus :
        شاید خودروساز های کشورمون این رو هم بلد نباشن ولی من ترجیح میدم ماشین داخلی سوار شم تا اینکه خفت سوار شدن به خودروهای چِرت چینی رو قبول کنم!!!

        1. Mercedes-Benz

          ۲۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (30 ديدگاه)

          در پاسخ به آقای مهدی :
          شاید ماشین های داخلی رو باید یکسره ببری تعمیر ولی ماشین های چینی هم فنی خارق العاده ای ندارن که اون ها رو می پسندید.
          به جای اینکه پول به ماشین های بیخود چینی بدید بهتر نیست که ماشین وطنی بخرید؟
          ماشین های چینی که اگه هم چیزی داشته باشند فقط و فقط ظاهره که اون هم فقط کپی برداریه . چرت بودن ماشین های چینی از کیفیت اجزای داخلیش حتی از عکسش هم معلومه.
          چند تا از این کپی برداری های چینی ها رو ببینید:
          http://www.car.ir/news/Foreign-Company/china-copies-porsche-macan
          http://www.1car.ir/ns-7367
          حالا سوار شدن به ماشین های کشوری که کارش فقط کپیه خفت نیست؟؟؟
          البته این رو هم بگم که ماشین های وطنی هم آش دهن سوزی نیستن و فقط من در مقایسه با چینی ها فقط به لج چینی ها اون ها رو ترجیح میدم.

        2. هامون

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شما مطمعنی برای سایپا یا ایران خودرو یا یکی دیگه از خودرو سازهای داغون دیگه وطنی کار نمیکنی؟

          مرد معمن همچین میگی چینیا کپی برداری فقط بلدن پس خودرو ملی، سمند، لابد ایده ۱۰۰٪ ایرانی بود دیگه نه؟ اینکه کل موتور، دیفرانسیل، شاسی، نصف بدنه و و و و کپی ۴۰۵ که همون موقع ۱۰-۱۲ سال از عمرش میگزشت ابداع ایرانی بود دیگه نه؟

    2. آندرا آنیلی

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      اگه این شاسی بلنده.منم پلنگ صورتیم.

      1. سجاد

        ۲۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (72 ديدگاه)

        اینکه شاسی بلنده ، شما رو نمیدونم . . .
        البته فکرمیکنم مشکل شما اینه که شاسی بلند رو مترادف با 4WD و 4X4 میدونید!
        حتی اگه کراس اور باشه .

        1. جاوید

          ۲۰ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (28 ديدگاه)

          داداش 4×4 و 4WD کلاس ماشین نیستن، قابلیت و ویژگی محسوب میشن!
          اون چیزی که مدنظر شماست SUV هست، که یه کلاس ماشینه که آفرود هم جز قابلیت هاش هست

        2. سجاد

          ۲۰ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (72 ديدگاه)

          Sport utility vehicle
          یا SUV کلاسی هست که کراس اور هم شاملش میشه!
          کراس اور های AWD خصوصاً . . .
          من نگفتم اون ویژگی ها کلاس محسوب میشن .
          گفتم شاسی بلند بودن مترادف با وجود اون ویژگی ها نسیت .
          ضمناً آفرود بودن قابلیت حتمی SUV ها نیست .

      2. shahin

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        شما هرچی که از سدان بلندتر باشه رو شاسی بلند میگین؟؟؟؟؟….
        نه عزیز اینطوری نیس شاسی بلند به لندکروز میگن به RX350 میگن…
        اینا کراس اوور هستن…یعنی فقط ارتفاع ماشین بلنده و از لحاظ کاربرد تفاوت خیلی کمی با سدان ها دارن اونم بخاطر کمی بلند بودنشونه…

    3. احسان(احسان سابق)

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      PDK چیه؟

      1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        یه نوع پشمکه ????

      2. فردین بهادری نژاد

        ۲۰ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (129 ديدگاه)

        یکی از خفن ترین یا میشه گفت خفن ترین گیربکس دنیاست که شرکت پورشه تو ماشیناش از این گیربکس استفاده میکنه

  2. RETOLEX

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    حتما زاویه چرخ های عقب این مدل 2015 مثل مدل قدیمی کمبر نمیشه؟؟؟؟؟
    به هر حال میشه به x33 ترجیهش داد
    در کل هر دو ………. هستن
    خودتون به سلیقه خودتون جاخالی رو پر کنید

  3. شایان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1352 ديدگاه)

    ماشین 60 میلیونی اونم وارداتی معلوم نیست چه آشغالیه مثل کره هایی که اومده ایران بنجله

  4. saeed.shariati

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    همسایه مون داره میگه اگه بخوای حسابی هواشو داشته باشی واست بد دووم نمیاره به نظرم قیافه قابل قبولی داره ولی موتوریش اصن….
    اگه یه استارت کنارت بزنه از خنده میمیری البته تو این اشفته بازار حاضرم بخرمش درسته موتور نداره ولی دیگ بسه هرچی از این زشتا سوار شدیم این حداقل یه نیمچه قیافه داره
    چن روز پیش دنیای اقتصاد رو داشتم میخوندم وزیر صنعت و معدن حرفای خوبی میزد(قرارداد بسته شده با نیسان)وحضور بنز و حضور فولکس و حضور جنرال موتورز
    البته نمیدونم باور کنم یا ن

    1. shahin

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز قرارداد بسته شده….آیا به قیمت آزاد میاد؟؟؟؟؟؟؟
      فقط گزینه ی خرید بیشتر میشه مثلا اگه تو رنج 200 میلیون 10 تا گزینه داشتین حالا میشه 20 تا گزینه….
      آیا به حال ما فرقی میکنه؟

  5. شاهین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    اون عکسی که طرف دستشو گذاشته رو سرش و چسبونده به سقف نابودم کرد…

    1. شاهین

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      البته اون عکسی هم که صندلیو داره فشار میده نابودم کرد همچنین.

      1. مسعود

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (80 ديدگاه)

        کلا قیافه طرف ، نیست و نابودم کرد

      2. مجتبی(ساروی)

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        شاهین اون عکسی که داره صندلی رو فشار میده درجه ی ویران گریش خیلی بیشتره .یعنی منظورش چی بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. شاهین

          ۱۹ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          مجتبی جان فکر کنم بصورت ضمنی داره میگه که “با خیالی آسوده بنشینید!” :))))))

  6. مک میسل

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    جالب اینه که برید توی یکی از نمایندگی های کرمان موتور اغلب یا لیفان ایکس60 هستن یا ام وی ام315 و ایکس33
    این ماشین دوزار نمی ارزه،درباره حرف های وزیر صنعت و معدن هم باید بگم که تا توافقی حاصل نشه،این کار انجام نمیگیره

    1. احمدرضا

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ام وی ام 315 و ایکس 33 توی نمایندگی کرمان خودرو چه کار میکنه ؟ این دو تا که مال مدیران خودرو هستند

    2. مهدی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (69 ديدگاه)

      توهم می خوای یه چیزی بگی ، ! اگه واقعا نمایندگی کرمان رفته بودی به این شکل نظر نمی دادی

    3. میثم

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      در پاسخ مک میسل
      ———————————–
      جالب اینه که برید توی یکی از نمایندگی های کرمان موتور اغلب یا لیفان ایکس60 هستن یا ام وی ام315 و ایکس33
      این ماشین دوزار نمی ارزه،درباره حرف های وزیر صنعت و معدن هم باید بگم که تا توافقی حاصل نشه،این کار انجام نمیگیره
      —————————-
      شما که حتی تا این حد نمیدونی که لیفان مال کرمان موتوره و بقیه مدل های ذکر شده مال مدیران چرا نظرات ***میدی
      شرکت مدیران فقط دقت کن مدیران 5 درصد کل خودروهای کشورو داره.پس ماشین تو نمایندگی دیدن برای سرویسهای دوره ای کلاً چیز غیر طبیعی نیست با توجه به اینکه فقط نمایندگی ها از تعمیرات این ماشینا سر در میارن و تعمیرکارای بیرون اصلا تو عمرشون این موتورا و این گیربوکسارو ندیدن.
      و معمولاً شرکت هم به رایگان با نرخ پایین تعویض روغن و لوازم استعلاکی بدون دستمزد انجام میده و عاقلانه هم بیندیشی بهتر نیست کارو به کاردان بدی تا تعویض روغنی پرایدی.
      و ضمناً لوازم این خودروها هم فقط تو نمایندگی یافت میشه و خرید این لوازم و نصب رایگانشم حتماً باید توسط خود نمایندگی مجاز باشه (جهت ثبت قطعه و کد بدنه در سیستم)
      پس لطفاً نظراتی که فقط چهارتا بازدید کنندرو گیج میکنه نده.

      1. shahin

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        جناب مک میسل….
        شما نمایندگی بنزم که بری تو تعمیرگاه ماشین هست…
        این ماشینارو که نمیبرن سرویسکار تعمیر کنه؛ باید تو نمایندگی و تعمیرگاه های مرکزی تعمیراتشون انجام بشه…بنابراین دیدن ماشین تو این تعمیرگاه ها چیز عجیبی نیس….همه شرکتا این کارو میکنن بجز ایرانخودرو و سایپا…

  7. Erfan

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    ماشینای چینی هر چی بدی داشته باشن، یه بدی خیلی بد دیگه ای هم دارن و اون هم کوچیک بودن تایر نسبت به جثه ماشینه. اصلا همخوانی ندارن.
    ببخشید اگه خیلی بد بد کردم :)

    1. شایان

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1352 ديدگاه)

      این مشکله ماشینهای کره و ژاپنی هم هست

      1. متین

        ۱۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        البته شایان جان فک نکنم که کره ای ها و ژاپنی ها همچین مشکلی رو داشته باشن؟

  8. امیر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشین شاسی بلند با این قدرت و گشتاورد و وزن نمیدونم… خوب حالا نوبت چین شده که با بازار و هزینه ایرانیا ایرادات خودروهاشونو بر طرف کنند و خودرو ساز بشن . ماهم که صف وایستادیم تا بخریم (کجا رفت همت ایرانی)

    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      همت ایرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه داریم مگه میشه ؟؟؟؟ماکه 30سالمون شده تا حالا چیزی ندیدیم.شما دیدی سلام برسون

  9. محمدمهدی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ولی من ترجیح میدم با 60-70 میلیون یه رونیز بخرم
    درسته قدیمیه و امکانات اینو نداره ولی در عوض سگ جون و توپه …

  10. رهگذر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چقدر زشته! اسیایی بلد نیست کابین و داشبورد بسازه!

  11. bse7en

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    گلگیرهای جلوی این ماشین تو خواب هم دست از سر من برنمیدارن.
    آخه کی طراحی کرده اینو…

  12. Ahmad

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من نمیدونم واسه چی باید این ماشینو خرید نه قدرتی داره نه سرعتی نه شتابی نه سوخت کمی نه قیافه ای کیفیتم که دیگه هیچی منکه هیچ چیز مثبتی درش ندیدم

  13. armin

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    هیچی تو دنیا بی اصالت تر از ماشین چینی نیس

    1. shahin

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آره….اصن از قیافه دنا داره اصالت میچکه لامصب….یکی دوتا نیستن که پرایدو بگو….خدای اصالته… :) :) :)
      جمع کنین توروخدا….وقتی ماشینای کشور خودمون وضعیت بدتری دارن نگین که چینیا بدن…شما با یه اختلاف 10میلیونی میتونی یهx50 بخری بجای پارس که ماشین 20سال پیشه…یه بار باهاش بری فرانسه ماشینو میگیرن میزازنش تو موزه….

  14. ارمان

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    نمیدونم از کجای ماشین زدن که قیمتش اینه خدا رحم کنه

    1. mahdi-GM

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      داداش عکسات خیلی باحال بود. خیلی حال کردم
      کاملا گویای وضع خودروهای وطنی هستش.

  15. متین

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    ZF آلمان ؟!؟!!؟!؟!؟! وااااای خدا !!!!!! … مگه داریم ! مگه میشه ! … لیفان داره چیکار میکنه … اونا دارن با چه کسایی همکاری میکنن ما داریم با چه کسایی همکاری میکنیم (جالب اینه که ما داریم با چینیا همکاری میکنیم !!!!!) …
    شب خوش …

  16. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    این یکی 60 میلیون.توسان 150 میلیون راو 4 200 میلیون هوندا CR-V 240 میلیون!!!!پس خواهشا کسایی که می خوان اینو با هر کره ای و ژاپنی دیگه مقایسه شانه به شانه ای کنن به برچسب قیمت ها هم نگاهی بندازن

  17. نوید جهرمی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    تأسف من از این که اینقدر از چین عقب افتادیم نیست.
    از اینه که با چه افتخار و آب و تابی میان ماشین رو در کشور معرفی میکنن و میفروشن و از اون طرف میگن ما هر ماه تولیدمون رو داریم افزایش میدیم و کیفیتمون خوبه. کاش یکم غبطه هم میخوردن.
    ماشین چینی هر چقد هم خوب باشه تو مسأله ایمنی واقعن خیلی ضعف دارن.
    چن وقت دیگه نیان بگن عامل کشته شدن تو تصادفات از پراید ونیسان ب خودروهای چینی اختصاص داره.
    هنوز گنده کاری هوو جمع نشده و آدم بشو هم نیستن ایناها.

  18. Archi KHAN

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    حالا باز یه چیزی میگیم باز دوستان میگن : طراحیش چند سال نوری عقبه و از این حرفای…
    خودمونیم ، خدا وکیلی تو suv های زیر 100 تومان ، داستر بهتر از این چینی های عزیز! (x33 x60 – لندمارک- هاوال h6 – جیلیx7- گک و هزار تا خوزعبل دیگه ) نیس ؟؟!!!
    هم از نظر برند ، هم کیفیت قطعات و مونتاژ و هم از نظر فروش جهانی ؟

    1. احمدرضا

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      داستر یک مقدار قیمتی که داره نسبت به برخی چینی ها منطقی نیست. داستر به نظرم اقلاً باید ده میلیون ارزانتر از اینی که الان هست باشه ، یعنی زیر نود میلیون ارزش خرید داره. قیافه که همه قبول داریم خیلی قیافه خوبی نداره. از نظر آپشن هم که یک چیزی در حد تندر 90 هست. حالا نهایت یک مانیتور و جی پی اس روی اون اضافه تر میگذارند. ایربگهای جانبی و پرده ای هم که مدل پایه اش نداره. یعنی از نظر آپشن نهایت مشابه همین ایکس 60 یا حتی پایینتر هست که البته قیمتش توی مدل دنده ای بالای 30 میلیون ارزانتر از مدل پایه داستره. توی بحث ایمنی هم که خیلی ایمنی چشمگیری نداره و مدل فولش با ایربگهای جانبی که توی مدل پایه حذف شده 3 ستاره ایمنی از یوروانکاپ داره که اگه اینطوری بخوای حساب کنی میشه در حدود ایمنی همین ایکس 60 و برخی از suv های چینی دیگه. فقط شاید نقطه قوتش دوام بالای اون باشه و گرنه جز این دیگه نمیشه نقطه قوت دیگه ای در مقایسه با چینی ها براش در نظر گرفت. این دوام بالا هم در عوضش با قیمت بالایی که داره جبران میشه. به هر حال هرطور که فکر کنی هزینه کردن برای داستر نزدیک به رقم 100 میلیون قابل توجیه نیست ولی اگه زیر 90 قیمت داشت میشد جدی در مورد خریدش فکر کرد.

  19. محمد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا به کجا میخوایم بریم .با این وضعیت ایران شده جولان گاه تست خودروهای چینی فعلا داره ماشیناشو تو مملکت ما تست میکنه اونوقت بعد چند سال برا خود ما طاقچه بالا میذارن.خودرو سازهای ما به کجا دارن میرن

  20. حامد MASERATI GT

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه

  21. m.reza

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جدا از بحث کیفیت و امنیت و ارزش خرید خودرو های چینی ولی پیشرفتشون خیلی خوبه .در آینده ای نه چندان دور با وجود خودروسازهای وطنی باید حسرت اینارو هم بخوریم.دق کردیم بابا از این همه بی خیالی اینا مگه ماها آدم نیستیم که ماشین خوب سوار شیم حالا میخواد وطنی باشه یاخارجییییی.عجببببا!!!!!!!!!!!!

  22. amir

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام دوستان درست ماشینای چینی کیفیت ندان اما کیفیتشون هم سطح ماشینای ماست چرا ؟ چون تمام قطعات ماشینای ما از چین میاد پس فرقی نداره بازرگانای ماهم میرن جنس بنجل میارن وگرنه چین جنسای خیلی عالی هم میزنه پس به این خاطر اونا سرزنش نکنین خودمون باید سرزنش بشیم که داریم از خودی میخوریم. یه مزیت ماشینای چینی دارن اینه که حداقل یه ذره از ماشینای عهد بوق ما به روز ترن از ماشینای چینی نمیخوام دفاع کنم اما با تعصب و کورکورانه قضاوت نکنین تا چند سال اینده حسرت داشتن همینا هم میخوریم دارن همون راهی میرن که کره ای ها رفتن و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم…….

  23. soltan abs

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    عزیزان این تجربه من از یکسال رونده ماشینه
    اول اینکه موتور سر حال در از پارس پسوند اول نود ولی خیلی هم تفاوتی نداره دوم اینکه از لحاظ قیافه خوب و قابل قبوله ولی عرضش کلمه و باریکه مث یه پراید شاسی بلند میمونه سوم اینکه دنیایی ار مشکلات فنی که ناوی همه ی خودروهای وجود داره مثل تایر سابی بسیار شدید کشیدن فرمون مصرف زیاد دیدیم و صفحه و انحراف از مسیر هنگام شتاب گیری وای ترمز شدید در کل من که میخوام بفروشم سانتافه بگیرم .ببخشید زیاد شد

  24. mamad ba

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اینقد از تک دف بودنش ایراد نگیرید ..سانتافه تک دف هم داریم پس معنیش اینه مشتری خودشون رو هم دارن

  25. Ali

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایول بچه ها همه روشن فکرن آموختهاشونو اشتراک میزارن. من کلاً واسه اینکه آدماییکه اینارو (شاسی بلندای چینی) سوار میشن چسن یایه جورایی انگار یارو پولش نرسیده تویتا برداره بدم میاد.اگرم کسی بگه خوب پول نداشته،میتونسته ماشین کارکرده برداره

    1. علی

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جناب علی اقا اولا شما که ادعای فرهنگ و کلاس و روشن فکریت میشه ، هنوز انقدر ادب یاد نگرفتی یه به دیگران توهین نکنی به چی خودت مینازی به پولت مینازی یا به لباسات یا به ماشین زیر پات ؟!! اوونی که داره ۷۰ میلیون میده این ماشین رو میخره انقدر پولش میرسه که ۱۰ تومن بزاره روش همون تویوتایی رو که جناب عالی هنوز نوشتنش رو هم بلد نیستی رو بخره ولی انتخاب هرکس قابل احترامه و این رو در نظر باید گرفت که درسته با ۸۰ /۹۰ تومن میشه تویوتا یا هیوندا یا مزدا یا کیا یا … گرفت ولی ماشین دست دوم خرج داره و مطمئن باش تو این وضعیت خرید لنت ۲ میلیون تومنی خیلیه و مخرج نجومی این ماشینا خیلی سنگینه . حداقل این ماشین مسخره ای که شما میگین تا دوسال گارانتی و تا ۵ سال خدمات پس از فروش داره و خیالت از هزینه خرابیش راحته و البته اینم اضافه کنم که ضمانت چینی ها واقعا به معنای حقیقی ضمانته نه مثل ایران خودرو و سایپای ما که من ماشین ۱ ماه کارکردمو ۱۰ بار ت طول ۱ ماه بردم دسته موتور عوض کردن و باز خراب شد اخر سر بردم تعمیرکار بیرون و گفت که دست موتور دست دوم گذاشتن این همون احترام به مردمی هست که شما ازش دم میزنیم . پی لطفا حواستون به کلماتی که بکار میبرید باشه . لطفا بیشتر دقت کنید !

  26. kasra

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خداییش به حدی ماشینه چرتیه که روزاول که اوردیمش محورلاستیکای عقبش کج شده بود موتورشم که نگو گازکه میدی ماشین به حدی میلرزه که خیلی ازاردهنده هست …فقط اینومیتونم بگم هیچ وقت سراغ ماشبنای چینی نریدسگ ماشینای ایرانی شرف داره به لیفان ایکس60…..بدترین ماشیتی که سوارشدم….

  27. موسوى

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه عزیزان.
    توی نظراتی که میخوندم یک آقا یاخانمی شدیدا به خودروهاى چینى واکنش نشون میده ودائما عنوان میکنه ماشین تولید داخل. ولى جالب اینجاست که ایشون با نام مرسدس بنز پیام میذاره.
    شما که طرفدار تولید داخلی هستى چرا اسم خودتو گذاشتى مرسدس بنز!!!!!!!!!!!

  28. موسوى

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باسلام دوباره.
    یک مطلب دیگه هم اینکه الان خودرو سازاى محترم ما روى ماشین قطعات درجه چهاروپنج بی کیفیت چینى میبندن. ولى ماشیناى چینى اصلا اینجوری نیست وقطعاتشون درجه یک وبا کیفیته. کافیه سری به چندتا تعمیرگاه ایران خودرو وسایپا بزنین تا متوجه بشین چه خبره. ماشین از کارخونه صفر میاد بیرون هزار جور عیب وایراد داره وهمه رو کلافه کرده.

  29. عباس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میخواستم ثبت نام کنم خیلی دو دل بودم چون تو اینترنت خیلی ازش بد تعریف شده بود ولی نسبت به پولم فکر میکردم گزینه خوبی باشه واسه همین با خودم گفتم میرم دم نمایندگی ببینم اینا که خریدن و واسه تعمیر یا سرویس کردن اومدن نظرشون چیه همه به اتفاق یه حرف میزند که نسبت به پولش و نسبت به خودروهای چینی با مارک سایت و ایرانخودرو برتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا