لیفان ایکس ۶۰ کراس اووری است که حدودا دو سال از حضور آن در خیابان های کشورمان می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن، فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد و تعداد آن روز به روز در خیابان ها بیشتر و بیشتر شد. شاید تنها رقیب نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 می باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود، با ظاهری جدید و گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته تا تنها کراس اور دنده اتوماتیک صفر زیر ۱۰۰ میلیون تومان لقب بگیرد. اما در این بین لیفان هم بیکار ننشسته و ایکس ۶۰ را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است تا از رقیب هموطن خود عقب نماند.
فیس لیفت لیفان X60 که در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای امسال از آن رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع می توان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT ، تغییر جلو پنجره و همچنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد. نمای خارجیدر نمای خارجی اولین چیزی توجه بیننده را جلب میکند تغییر جلو پنجره این خودروست. جلو پنجره ایکس ۶۰ که در مدل قبلی آن شباهت بسیاری به جلو پنجره نسل قبلی خودروهای هیوندای و مخصوصا هیوندای سانتافه داشت، جای خود را به جلو پنجره محصولات بیوک و مخصوصا مدل معروف encore داده است.
اضافه شدن گارد های جلو و عقب با نوشته X60 بر روی آن ها نیز تغییر دیگری نسبت به مدل قبلی است. در نمای جانبی نیز تنها تغییر اضافه شدن رکاب به این خودروست. در سایر بخش ها، تغییر مهمی نسبت به مدل قبلی دیده نمی شود و با همان چهره آشنای ایکس ۶۰ طرف هستیم.
با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود تغییر رنگ روکش صندلی هاست که بر خلاف روکش های تک رنگ مشکل مدل قبل، از روکش دو رنگ مشکی و قرمز در آن استفاده شده که این مساله باعث جدابتر شدن نمای داخلی خودرو شده است. همچنین در دوخت روکش ها از نخ قرمز رنگ استفاده شده که تنوع خوبی نسبت به مدل فعلی می باشد. در وسط کنسول یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است. سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.
موتور این خودرو همان موتور ۱۸۰۰ سی سی لیفان است که تا کنون در ایکس ۶۰، ۷۲۰، ۸۲۰، و ۶۲۰ های موجود در ایران از آن استفاده شده است. این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید ۱۳۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۶۸ نیوتن متر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه را دارد. قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT می باشد. گیربکس ایکس ۶۰ جدید با همکاری ZF ساخته شده است و ۸۰ درصد قطعات اصلی آن از بلژیک به چین ارسال می شوند. این گیربکس دارای حالت های P، R، N، D و S است و همچنین می توان به صورت دستی نیز آن را هدایت کرد. با توجه به اعتبار ZF و همچنین تبلیغاتی که از سوی لیفان انجام شده است، به نظر می رسد که این گیربکس از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد. البته این مساله قطعا تا زمانی که این خودرو به دست مصرف کننده نرسد قابل اثبات نخواهد بود.
در مورد قیمت و زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایران تا این زمان هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسولان کرمان موتور صورت نگرفته است. قیمت این خودرو در چین ۹۰ هزار یوان اعلام شده است که حدودا ۱۰ هزار یوان از مدل فعلی گرانتر است. در حال حاضر لیفان X60 در بازار ایران با قیمت حدودا ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد. در نتیجه به نظر می رسد که در صورتی که مدل جدید این خودرو با مشخصات فوق به ایران وارد شود، قیمتی در حدود ۶۸ میلیون تومان در انتظار آن خواهد بود.
mohsen
۱۹ تیر ۱۳۹۴همین مونده بود حتما از فردام میخوا د PDK بزاره
AliZeus
۱۹ تیر ۱۳۹۴ناراحت نباش…:/
خودرو ساز کشورت یک دهم اینم بلد نیس جناب!
Elring-aventador
۱۹ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه . حداقل برای سواری عادی و مخصوصا مسافرت
ولی برخلاف کلاس ماشین اصن به درد off-road نمی خوره
Elring-aventador
۱۹ تیر ۱۳۹۴حتما تو تبلیغاتش میگن
واسه بطری اب همه جای ماشین جا هست
سجاد
۱۹ تیر ۱۳۹۴کلاس این ماشین کراس اور هستش!
سواری های شاسی بلند شهری که معمولا فقط دو چرخ متحرک هستن .
موارد استفاده شون هم با سدان ها یکیه!!!
Mercedes-Benz
۲۰ تیر ۱۳۹۴شاید خودروساز های کشورمون یک دهم این رو هم بلد نباشن ولی من ترجیح میدم که خودروی داخلی سوار بشم تا اینکه خفت سوار شدن ماشین چینی مضخرف رو قبول کنم!!!
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۴داداش ماشین وطنی سوار میشی که باید یکسره ببریش نمایندگی واسه تعمیر منت اون … نمایندگی رو بکشی خفت نیست؟
fariman
۲۳ تیر ۱۳۹۴داداش گلم اینجوری نگو تو ماشین ایرانی چی بهتره هان نکنه پراید یا پیکان مرده مومن خوده کارخونه ایران داره چینی وارد میکنه بعد میگی خفت خاری …..همین ماشین60 تومان پولشه ببین کسی داره بده
سید مرتضی
۹ مرداد ۱۳۹۴آخه این چه حرفیه چرا یه حرفی میزنی خفت ماشین چینی چیه !!
اینقدر چین داره با شتاب پیشرفت میکنه که حتی پیشرفتش نسبت به خودروهای سال پیشش هم محسوسه نه مثل ایران خودرو یا سایپا که پراید یا 405 رو بیست سال تولید کنن این چه طرز فکری هست که شما دارید داری از چی حمایت میکنی !
خودرو های داخلی که همه قطعاتش چینیه جدیدا هم که خود ماشینهای چینی را دارن مونتاژ میکنن
دست بردار از این حرف ها خواهش میکنم لااقل به شعور بقیه توهین نکنید
Mercedes-Benz
۲۰ تیر ۱۳۹۴در پاسخ به AliZeus :
شاید خودروساز های کشورمون این رو هم بلد نباشن ولی من ترجیح میدم ماشین داخلی سوار شم تا اینکه خفت سوار شدن به خودروهای چِرت چینی رو قبول کنم!!!
Mercedes-Benz
۲۱ تیر ۱۳۹۴در پاسخ به آقای مهدی :
شاید ماشین های داخلی رو باید یکسره ببری تعمیر ولی ماشین های چینی هم فنی خارق العاده ای ندارن که اون ها رو می پسندید.
به جای اینکه پول به ماشین های بیخود چینی بدید بهتر نیست که ماشین وطنی بخرید؟
ماشین های چینی که اگه هم چیزی داشته باشند فقط و فقط ظاهره که اون هم فقط کپی برداریه . چرت بودن ماشین های چینی از کیفیت اجزای داخلیش حتی از عکسش هم معلومه.
چند تا از این کپی برداری های چینی ها رو ببینید:
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/china-copies-porsche-macan
http://www.1car.ir/ns-7367
حالا سوار شدن به ماشین های کشوری که کارش فقط کپیه خفت نیست؟؟؟
البته این رو هم بگم که ماشین های وطنی هم آش دهن سوزی نیستن و فقط من در مقایسه با چینی ها فقط به لج چینی ها اون ها رو ترجیح میدم.
هامون
۲۴ شهریور ۱۳۹۴شما مطمعنی برای سایپا یا ایران خودرو یا یکی دیگه از خودرو سازهای داغون دیگه وطنی کار نمیکنی؟
مرد معمن همچین میگی چینیا کپی برداری فقط بلدن پس خودرو ملی، سمند، لابد ایده ۱۰۰٪ ایرانی بود دیگه نه؟ اینکه کل موتور، دیفرانسیل، شاسی، نصف بدنه و و و و کپی ۴۰۵ که همون موقع ۱۰-۱۲ سال از عمرش میگزشت ابداع ایرانی بود دیگه نه؟
آندرا آنیلی
۱۹ تیر ۱۳۹۴اگه این شاسی بلنده.منم پلنگ صورتیم.
سجاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴اینکه شاسی بلنده ، شما رو نمیدونم . . .
البته فکرمیکنم مشکل شما اینه که شاسی بلند رو مترادف با 4WD و 4X4 میدونید!
حتی اگه کراس اور باشه .
جاوید
۲۰ تیر ۱۳۹۴داداش 4×4 و 4WD کلاس ماشین نیستن، قابلیت و ویژگی محسوب میشن!
اون چیزی که مدنظر شماست SUV هست، که یه کلاس ماشینه که آفرود هم جز قابلیت هاش هست
سجاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴Sport utility vehicle
یا SUV کلاسی هست که کراس اور هم شاملش میشه!
کراس اور های AWD خصوصاً . . .
من نگفتم اون ویژگی ها کلاس محسوب میشن .
گفتم شاسی بلند بودن مترادف با وجود اون ویژگی ها نسیت .
ضمناً آفرود بودن قابلیت حتمی SUV ها نیست .
shahin
۲۷ مرداد ۱۳۹۴شما هرچی که از سدان بلندتر باشه رو شاسی بلند میگین؟؟؟؟؟….
نه عزیز اینطوری نیس شاسی بلند به لندکروز میگن به RX350 میگن…
اینا کراس اوور هستن…یعنی فقط ارتفاع ماشین بلنده و از لحاظ کاربرد تفاوت خیلی کمی با سدان ها دارن اونم بخاطر کمی بلند بودنشونه…
احسان(احسان سابق)
۱۹ تیر ۱۳۹۴PDK چیه؟
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ تیر ۱۳۹۴یه نوع پشمکه ????
فردین بهادری نژاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴یکی از خفن ترین یا میشه گفت خفن ترین گیربکس دنیاست که شرکت پورشه تو ماشیناش از این گیربکس استفاده میکنه
RETOLEX
۱۹ تیر ۱۳۹۴حتما زاویه چرخ های عقب این مدل 2015 مثل مدل قدیمی کمبر نمیشه؟؟؟؟؟
به هر حال میشه به x33 ترجیهش داد
در کل هر دو ………. هستن
خودتون به سلیقه خودتون جاخالی رو پر کنید
شایان
۱۹ تیر ۱۳۹۴ماشین 60 میلیونی اونم وارداتی معلوم نیست چه آشغالیه مثل کره هایی که اومده ایران بنجله
saeed.shariati
۱۹ تیر ۱۳۹۴همسایه مون داره میگه اگه بخوای حسابی هواشو داشته باشی واست بد دووم نمیاره به نظرم قیافه قابل قبولی داره ولی موتوریش اصن….
اگه یه استارت کنارت بزنه از خنده میمیری البته تو این اشفته بازار حاضرم بخرمش درسته موتور نداره ولی دیگ بسه هرچی از این زشتا سوار شدیم این حداقل یه نیمچه قیافه داره
چن روز پیش دنیای اقتصاد رو داشتم میخوندم وزیر صنعت و معدن حرفای خوبی میزد(قرارداد بسته شده با نیسان)وحضور بنز و حضور فولکس و حضور جنرال موتورز
البته نمیدونم باور کنم یا ن
shahin
۲۷ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز قرارداد بسته شده….آیا به قیمت آزاد میاد؟؟؟؟؟؟؟
فقط گزینه ی خرید بیشتر میشه مثلا اگه تو رنج 200 میلیون 10 تا گزینه داشتین حالا میشه 20 تا گزینه….
آیا به حال ما فرقی میکنه؟
شاهین
۱۹ تیر ۱۳۹۴اون عکسی که طرف دستشو گذاشته رو سرش و چسبونده به سقف نابودم کرد…
شاهین
۱۹ تیر ۱۳۹۴البته اون عکسی هم که صندلیو داره فشار میده نابودم کرد همچنین.
مسعود
۱۹ تیر ۱۳۹۴کلا قیافه طرف ، نیست و نابودم کرد
مجتبی(ساروی)
۱۹ تیر ۱۳۹۴شاهین اون عکسی که داره صندلی رو فشار میده درجه ی ویران گریش خیلی بیشتره .یعنی منظورش چی بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهین
۱۹ تیر ۱۳۹۴مجتبی جان فکر کنم بصورت ضمنی داره میگه که “با خیالی آسوده بنشینید!” :))))))
مک میسل
۱۹ تیر ۱۳۹۴جالب اینه که برید توی یکی از نمایندگی های کرمان موتور اغلب یا لیفان ایکس60 هستن یا ام وی ام315 و ایکس33
این ماشین دوزار نمی ارزه،درباره حرف های وزیر صنعت و معدن هم باید بگم که تا توافقی حاصل نشه،این کار انجام نمیگیره
احمدرضا
۱۹ تیر ۱۳۹۴ام وی ام 315 و ایکس 33 توی نمایندگی کرمان خودرو چه کار میکنه ؟ این دو تا که مال مدیران خودرو هستند
مهدی
۲۵ تیر ۱۳۹۴توهم می خوای یه چیزی بگی ، ! اگه واقعا نمایندگی کرمان رفته بودی به این شکل نظر نمی دادی
میثم
۲۳ مرداد ۱۳۹۴در پاسخ مک میسل
———————————–
جالب اینه که برید توی یکی از نمایندگی های کرمان موتور اغلب یا لیفان ایکس60 هستن یا ام وی ام315 و ایکس33
این ماشین دوزار نمی ارزه،درباره حرف های وزیر صنعت و معدن هم باید بگم که تا توافقی حاصل نشه،این کار انجام نمیگیره
—————————-
شما که حتی تا این حد نمیدونی که لیفان مال کرمان موتوره و بقیه مدل های ذکر شده مال مدیران چرا نظرات ***میدی
شرکت مدیران فقط دقت کن مدیران 5 درصد کل خودروهای کشورو داره.پس ماشین تو نمایندگی دیدن برای سرویسهای دوره ای کلاً چیز غیر طبیعی نیست با توجه به اینکه فقط نمایندگی ها از تعمیرات این ماشینا سر در میارن و تعمیرکارای بیرون اصلا تو عمرشون این موتورا و این گیربوکسارو ندیدن.
و معمولاً شرکت هم به رایگان با نرخ پایین تعویض روغن و لوازم استعلاکی بدون دستمزد انجام میده و عاقلانه هم بیندیشی بهتر نیست کارو به کاردان بدی تا تعویض روغنی پرایدی.
و ضمناً لوازم این خودروها هم فقط تو نمایندگی یافت میشه و خرید این لوازم و نصب رایگانشم حتماً باید توسط خود نمایندگی مجاز باشه (جهت ثبت قطعه و کد بدنه در سیستم)
پس لطفاً نظراتی که فقط چهارتا بازدید کنندرو گیج میکنه نده.
shahin
۲۷ مرداد ۱۳۹۴جناب مک میسل….
شما نمایندگی بنزم که بری تو تعمیرگاه ماشین هست…
این ماشینارو که نمیبرن سرویسکار تعمیر کنه؛ باید تو نمایندگی و تعمیرگاه های مرکزی تعمیراتشون انجام بشه…بنابراین دیدن ماشین تو این تعمیرگاه ها چیز عجیبی نیس….همه شرکتا این کارو میکنن بجز ایرانخودرو و سایپا…
Erfan
۱۹ تیر ۱۳۹۴ماشینای چینی هر چی بدی داشته باشن، یه بدی خیلی بد دیگه ای هم دارن و اون هم کوچیک بودن تایر نسبت به جثه ماشینه. اصلا همخوانی ندارن.
ببخشید اگه خیلی بد بد کردم :)
شایان
۱۹ تیر ۱۳۹۴این مشکله ماشینهای کره و ژاپنی هم هست
متین
۱۹ تیر ۱۳۹۴البته شایان جان فک نکنم که کره ای ها و ژاپنی ها همچین مشکلی رو داشته باشن؟
امیر
۱۹ تیر ۱۳۹۴ماشین شاسی بلند با این قدرت و گشتاورد و وزن نمیدونم… خوب حالا نوبت چین شده که با بازار و هزینه ایرانیا ایرادات خودروهاشونو بر طرف کنند و خودرو ساز بشن . ماهم که صف وایستادیم تا بخریم (کجا رفت همت ایرانی)
مجتبی(ساروی)
۱۹ تیر ۱۳۹۴همت ایرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه داریم مگه میشه ؟؟؟؟ماکه 30سالمون شده تا حالا چیزی ندیدیم.شما دیدی سلام برسون
محمدمهدی
۱۹ تیر ۱۳۹۴ولی من ترجیح میدم با 60-70 میلیون یه رونیز بخرم
درسته قدیمیه و امکانات اینو نداره ولی در عوض سگ جون و توپه …
رهگذر
۱۹ تیر ۱۳۹۴چقدر زشته! اسیایی بلد نیست کابین و داشبورد بسازه!
bse7en
۱۹ تیر ۱۳۹۴گلگیرهای جلوی این ماشین تو خواب هم دست از سر من برنمیدارن.
آخه کی طراحی کرده اینو…
Ahmad
۱۹ تیر ۱۳۹۴من نمیدونم واسه چی باید این ماشینو خرید نه قدرتی داره نه سرعتی نه شتابی نه سوخت کمی نه قیافه ای کیفیتم که دیگه هیچی منکه هیچ چیز مثبتی درش ندیدم
armin
۱۹ تیر ۱۳۹۴هیچی تو دنیا بی اصالت تر از ماشین چینی نیس
shahin
۲۷ مرداد ۱۳۹۴آره….اصن از قیافه دنا داره اصالت میچکه لامصب….یکی دوتا نیستن که پرایدو بگو….خدای اصالته… :) :) :)
جمع کنین توروخدا….وقتی ماشینای کشور خودمون وضعیت بدتری دارن نگین که چینیا بدن…شما با یه اختلاف 10میلیونی میتونی یهx50 بخری بجای پارس که ماشین 20سال پیشه…یه بار باهاش بری فرانسه ماشینو میگیرن میزازنش تو موزه….
ارمان
۱۹ تیر ۱۳۹۴نمیدونم از کجای ماشین زدن که قیمتش اینه خدا رحم کنه
mohsen
۱۹ تیر ۱۳۹۴http://www.8pic.ir/images/qylj1dkjwv3kifsppz05.jpg
http://www.8pic.ir/images/gx266zi9n0ri4e7gcuf1.jpg
http://www.8pic.ir/images/6v452exdfryuadnown9v.jpeg
حتما که از اینا بهتره ..خخخخخخخخخ
mahdi-GM
۲۰ تیر ۱۳۹۴داداش عکسات خیلی باحال بود. خیلی حال کردم
کاملا گویای وضع خودروهای وطنی هستش.
متین
۱۹ تیر ۱۳۹۴سلام …
ZF آلمان ؟!؟!!؟!؟!؟! وااااای خدا !!!!!! … مگه داریم ! مگه میشه ! … لیفان داره چیکار میکنه … اونا دارن با چه کسایی همکاری میکنن ما داریم با چه کسایی همکاری میکنیم (جالب اینه که ما داریم با چینیا همکاری میکنیم !!!!!) …
شب خوش …
احسان(احسان سابق)
۱۹ تیر ۱۳۹۴این یکی 60 میلیون.توسان 150 میلیون راو 4 200 میلیون هوندا CR-V 240 میلیون!!!!پس خواهشا کسایی که می خوان اینو با هر کره ای و ژاپنی دیگه مقایسه شانه به شانه ای کنن به برچسب قیمت ها هم نگاهی بندازن
نوید جهرمی
۲۰ تیر ۱۳۹۴تأسف من از این که اینقدر از چین عقب افتادیم نیست.
از اینه که با چه افتخار و آب و تابی میان ماشین رو در کشور معرفی میکنن و میفروشن و از اون طرف میگن ما هر ماه تولیدمون رو داریم افزایش میدیم و کیفیتمون خوبه. کاش یکم غبطه هم میخوردن.
ماشین چینی هر چقد هم خوب باشه تو مسأله ایمنی واقعن خیلی ضعف دارن.
چن وقت دیگه نیان بگن عامل کشته شدن تو تصادفات از پراید ونیسان ب خودروهای چینی اختصاص داره.
هنوز گنده کاری هوو جمع نشده و آدم بشو هم نیستن ایناها.
Archi KHAN
۲۰ تیر ۱۳۹۴حالا باز یه چیزی میگیم باز دوستان میگن : طراحیش چند سال نوری عقبه و از این حرفای…
خودمونیم ، خدا وکیلی تو suv های زیر 100 تومان ، داستر بهتر از این چینی های عزیز! (x33 x60 – لندمارک- هاوال h6 – جیلیx7- گک و هزار تا خوزعبل دیگه ) نیس ؟؟!!!
هم از نظر برند ، هم کیفیت قطعات و مونتاژ و هم از نظر فروش جهانی ؟
احمدرضا
۲۰ تیر ۱۳۹۴داستر یک مقدار قیمتی که داره نسبت به برخی چینی ها منطقی نیست. داستر به نظرم اقلاً باید ده میلیون ارزانتر از اینی که الان هست باشه ، یعنی زیر نود میلیون ارزش خرید داره. قیافه که همه قبول داریم خیلی قیافه خوبی نداره. از نظر آپشن هم که یک چیزی در حد تندر 90 هست. حالا نهایت یک مانیتور و جی پی اس روی اون اضافه تر میگذارند. ایربگهای جانبی و پرده ای هم که مدل پایه اش نداره. یعنی از نظر آپشن نهایت مشابه همین ایکس 60 یا حتی پایینتر هست که البته قیمتش توی مدل دنده ای بالای 30 میلیون ارزانتر از مدل پایه داستره. توی بحث ایمنی هم که خیلی ایمنی چشمگیری نداره و مدل فولش با ایربگهای جانبی که توی مدل پایه حذف شده 3 ستاره ایمنی از یوروانکاپ داره که اگه اینطوری بخوای حساب کنی میشه در حدود ایمنی همین ایکس 60 و برخی از suv های چینی دیگه. فقط شاید نقطه قوتش دوام بالای اون باشه و گرنه جز این دیگه نمیشه نقطه قوت دیگه ای در مقایسه با چینی ها براش در نظر گرفت. این دوام بالا هم در عوضش با قیمت بالایی که داره جبران میشه. به هر حال هرطور که فکر کنی هزینه کردن برای داستر نزدیک به رقم 100 میلیون قابل توجیه نیست ولی اگه زیر 90 قیمت داشت میشد جدی در مورد خریدش فکر کرد.
محمد
۲۰ تیر ۱۳۹۴واقعا به کجا میخوایم بریم .با این وضعیت ایران شده جولان گاه تست خودروهای چینی فعلا داره ماشیناشو تو مملکت ما تست میکنه اونوقت بعد چند سال برا خود ما طاقچه بالا میذارن.خودرو سازهای ما به کجا دارن میرن
حامد MASERATI GT
۲۰ تیر ۱۳۹۴مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
m.reza
۲۰ تیر ۱۳۹۴جدا از بحث کیفیت و امنیت و ارزش خرید خودرو های چینی ولی پیشرفتشون خیلی خوبه .در آینده ای نه چندان دور با وجود خودروسازهای وطنی باید حسرت اینارو هم بخوریم.دق کردیم بابا از این همه بی خیالی اینا مگه ماها آدم نیستیم که ماشین خوب سوار شیم حالا میخواد وطنی باشه یاخارجییییی.عجببببا!!!!!!!!!!!!
amir
۲۰ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان درست ماشینای چینی کیفیت ندان اما کیفیتشون هم سطح ماشینای ماست چرا ؟ چون تمام قطعات ماشینای ما از چین میاد پس فرقی نداره بازرگانای ماهم میرن جنس بنجل میارن وگرنه چین جنسای خیلی عالی هم میزنه پس به این خاطر اونا سرزنش نکنین خودمون باید سرزنش بشیم که داریم از خودی میخوریم. یه مزیت ماشینای چینی دارن اینه که حداقل یه ذره از ماشینای عهد بوق ما به روز ترن از ماشینای چینی نمیخوام دفاع کنم اما با تعصب و کورکورانه قضاوت نکنین تا چند سال اینده حسرت داشتن همینا هم میخوریم دارن همون راهی میرن که کره ای ها رفتن و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم…….
soltan abs
۲۱ تیر ۱۳۹۴عزیزان این تجربه من از یکسال رونده ماشینه
اول اینکه موتور سر حال در از پارس پسوند اول نود ولی خیلی هم تفاوتی نداره دوم اینکه از لحاظ قیافه خوب و قابل قبوله ولی عرضش کلمه و باریکه مث یه پراید شاسی بلند میمونه سوم اینکه دنیایی ار مشکلات فنی که ناوی همه ی خودروهای وجود داره مثل تایر سابی بسیار شدید کشیدن فرمون مصرف زیاد دیدیم و صفحه و انحراف از مسیر هنگام شتاب گیری وای ترمز شدید در کل من که میخوام بفروشم سانتافه بگیرم .ببخشید زیاد شد
mamad ba
۲۱ تیر ۱۳۹۴اینقد از تک دف بودنش ایراد نگیرید ..سانتافه تک دف هم داریم پس معنیش اینه مشتری خودشون رو هم دارن
Ali
۲۲ تیر ۱۳۹۴ایول بچه ها همه روشن فکرن آموختهاشونو اشتراک میزارن. من کلاً واسه اینکه آدماییکه اینارو (شاسی بلندای چینی) سوار میشن چسن یایه جورایی انگار یارو پولش نرسیده تویتا برداره بدم میاد.اگرم کسی بگه خوب پول نداشته،میتونسته ماشین کارکرده برداره
علی
۸ خرداد ۱۳۹۶جناب علی اقا اولا شما که ادعای فرهنگ و کلاس و روشن فکریت میشه ، هنوز انقدر ادب یاد نگرفتی یه به دیگران توهین نکنی به چی خودت مینازی به پولت مینازی یا به لباسات یا به ماشین زیر پات ؟!! اوونی که داره ۷۰ میلیون میده این ماشین رو میخره انقدر پولش میرسه که ۱۰ تومن بزاره روش همون تویوتایی رو که جناب عالی هنوز نوشتنش رو هم بلد نیستی رو بخره ولی انتخاب هرکس قابل احترامه و این رو در نظر باید گرفت که درسته با ۸۰ /۹۰ تومن میشه تویوتا یا هیوندا یا مزدا یا کیا یا … گرفت ولی ماشین دست دوم خرج داره و مطمئن باش تو این وضعیت خرید لنت ۲ میلیون تومنی خیلیه و مخرج نجومی این ماشینا خیلی سنگینه . حداقل این ماشین مسخره ای که شما میگین تا دوسال گارانتی و تا ۵ سال خدمات پس از فروش داره و خیالت از هزینه خرابیش راحته و البته اینم اضافه کنم که ضمانت چینی ها واقعا به معنای حقیقی ضمانته نه مثل ایران خودرو و سایپای ما که من ماشین ۱ ماه کارکردمو ۱۰ بار ت طول ۱ ماه بردم دسته موتور عوض کردن و باز خراب شد اخر سر بردم تعمیرکار بیرون و گفت که دست موتور دست دوم گذاشتن این همون احترام به مردمی هست که شما ازش دم میزنیم . پی لطفا حواستون به کلماتی که بکار میبرید باشه . لطفا بیشتر دقت کنید !
kasra
۲۷ تیر ۱۳۹۴خداییش به حدی ماشینه چرتیه که روزاول که اوردیمش محورلاستیکای عقبش کج شده بود موتورشم که نگو گازکه میدی ماشین به حدی میلرزه که خیلی ازاردهنده هست …فقط اینومیتونم بگم هیچ وقت سراغ ماشبنای چینی نریدسگ ماشینای ایرانی شرف داره به لیفان ایکس60…..بدترین ماشیتی که سوارشدم….
موسوى
۱۵ مرداد ۱۳۹۴باسلام خدمت همه عزیزان.
توی نظراتی که میخوندم یک آقا یاخانمی شدیدا به خودروهاى چینى واکنش نشون میده ودائما عنوان میکنه ماشین تولید داخل. ولى جالب اینجاست که ایشون با نام مرسدس بنز پیام میذاره.
شما که طرفدار تولید داخلی هستى چرا اسم خودتو گذاشتى مرسدس بنز!!!!!!!!!!!
موسوى
۱۵ مرداد ۱۳۹۴باسلام دوباره.
یک مطلب دیگه هم اینکه الان خودرو سازاى محترم ما روى ماشین قطعات درجه چهاروپنج بی کیفیت چینى میبندن. ولى ماشیناى چینى اصلا اینجوری نیست وقطعاتشون درجه یک وبا کیفیته. کافیه سری به چندتا تعمیرگاه ایران خودرو وسایپا بزنین تا متوجه بشین چه خبره. ماشین از کارخونه صفر میاد بیرون هزار جور عیب وایراد داره وهمه رو کلافه کرده.
عباس
۲۷ آبان ۱۳۹۴سلام من میخواستم ثبت نام کنم خیلی دو دل بودم چون تو اینترنت خیلی ازش بد تعریف شده بود ولی نسبت به پولم فکر میکردم گزینه خوبی باشه واسه همین با خودم گفتم میرم دم نمایندگی ببینم اینا که خریدن و واسه تعمیر یا سرویس کردن اومدن نظرشون چیه همه به اتفاق یه حرف میزند که نسبت به پولش و نسبت به خودروهای چینی با مارک سایت و ایرانخودرو برتری داره