سر لیفان این روزها حسابی شلوغ است. چندی پیش آنها MPV فورد S-Max را عرضه کردند و امروز نیز شاهد ارائهی شاسیبلند بزرگ و جدید لیفان X80 در چین هستیم. بزرگترین سورپرایز لیفان برای ما قیمت این خودروست. قبلاً میدانستیم که X80 ارزان خواهد بود اما انتظار نداریم که این خودرو بسیار ارزان باشد. این خودرو دارای ۷ صندلی بوده و طولی کمتر از ۵ متر دارد و از پیشرانهی بنزینی ۲ لیتری توربو استفاده میکند که قدرت ۱۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۶ نیوتون متری دارد.
بهای خودرو تنها از ۱۰۹۹۰۰ یوآن (۱۵۸۳۰ دلار) آغاز میشود! نسخههای پایهی لیفان X80 از گیربکس ۶ سرعته ی دستی استفاده میکنند. مدل کاملاً فول این خودرو که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است بهای ۱۴۹۹۰۰ یوآنی (۲۱۷۶۸ دلار) دارد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۷۶۰ میلیمتر بوده و فاصلهی بین محورها نیز ۲۷۹۰ میلیمتر است.
کلیت کابین خودرو با توجه به بهای پرداختی خوب از کار درآمده اما به نظر میرسد که طراحی از مد افتادهای دارد زیرا لیفان زمان زیادی را برای ارائهی این خودرو به بازار صرف کرده است. همچنین پلاستیکهای تیرهی زیادی و برخی جزئیات چوبی فیک نیز در آن به چشم میخورند.
پانل خودرو با اینکه کاملاً دیجیتال بوده و گرافیک تیزی دارد اما کاملاً کهنه و از مد افتاده به نظر میرسد. راننده میتواند شکل نشاندهندهها را تغییر دهد و یکی از گزینهها نیز استایل سهبعدی بسیار جذاب است.
از شاخصههای طراحی خودرو میتوان به ستون D و با پنجرهای کوچک که خط شانه را بهصورت تیز قطع کرده اشاره کرد. پنجرهی عقب نیز کوچک بوده و در واقع به همین دلیل نیاز به دوربین عقب احساس شده است.
جواد
۱۴ فروردین ۱۳۹۶همین که لیفان اون لوگو ضایع شبکه 3 خودمون از رو این ماشین برداشت یک پیشرفت بزرگ هستش
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
لوگو ی لیفان مثل هاوال شده. این خیلی بهتر از اون آرم سابقشه.
15/000 دلار در ایران باید حدود 130-158 میلیون قیمت بخوره.
با توجه به این قیمت و ابعاد بزرگ ، 7 صندلی و این که این ماشین جلوی در و همسایه و دختر و پسر های همکلاسی ، قیافه داره ( متاسفم برای این طرز تفکر ما ) فکر میکنم در صورت وارد شدن رکورد فروش بسیار خوبی خواهد گذاشت.
سامان اذری
۱۴ فروردین ۱۳۹۶به قیمت 130 الی 140 تومن ام جی rx5 باموتور و گیربکس جنرال موتورز از هر جهت از این سرتره
موتورش 2 لیتری توربو 230 اسب
گشتاور 350 نیوتن متر
مصرف 8.5 لیتری شتاب 8 ثانیه ای
خیلی خوبه
عکسهاشو تو نت ببین حتی خداشونم با این یکی نیست
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
سامان عزیز این کراس اوور 7 نفرست ولی RX5 یک کراس اوور جمع و جوره.
سامان اذری
۱۴ فروردین ۱۳۹۶گنجشک چیه
کله پاچه اش چی باشه
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
در ضمن گیربکس RX5 با کمک GM طراحی شده ، کیفیت ساخت واسه یک ماشین شهری خیلی مهمه ، گیربکس ماشین هایی که تو ایران به فروش میرن مطنئنا ساخت GM نیست.
سامان اذری
۱۴ فروردین ۱۳۹۶هر چی باشه از گیربکس ساخت بقیه چینی ها باکیفیت تره
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
ممکنه مهندسیش بهتر باشه ، ولی در مورد کیفیتش نمیتونم نظر بدم.
آرمااااان
۱۵ فروردین ۱۳۹۶ایکس 60 که واقعا نا امید کننده بود ،کسایی که نشستن توش میدونن چقدرررر این ماشین خشک بود،کوچیکترین ضربه ها وارد اتاق میشد و صندلی های به شدت خشک مخصوصا عقب،
#ali.m#
۱۴ فروردین ۱۳۹۶من نمیدونم چه حکمتیه ماشینای چینی همه عقبشون و داشبوردشون خیلی زشته.
از اشغال های داخلی هم زشت تر حتی?
KING 918 (محمدرضا)
۱۴ فروردین ۱۳۹۶خیلی عذر میخوام فکر کنم دقیقا بر عکس گفتی …………….
عطا
۱۴ فروردین ۱۳۹۶ابروی چینی هارو بردی.البته ابروی ما ها رفته ها. اون قبلا رفته.
یعنی الان میگی کوییک و دنا طراحیش از این بهتره؟
من نمیگم این خوبه ولی میدونم خیلی خیلی خیلی بهتر از ماشین های تولید داخلیه
#ali.m#
۱۴ فروردین ۱۳۹۶منظورم همین اشغالایی مثل سمند و 405 بود .اونم خواستم اوج فاجعه رو نشون بدم.☺ نگفتم بهترن .
کوییک که اصلا جز ماشین ها حساب نمیشه.
#ali.m#
۱۴ فروردین ۱۳۹۶? ژاپن و امریکا و المان و کره کم بود طرفدارای چین هم پیدا شدن ??. این همه دیس!!!!
خب باشه عقبش واقعا زیباست داشبوردش از اون زیبا تر .
پنگون ها هم پرواز میکنن .
پرایدم فرغون نیست .
کوییک هم جایزه طراحی سال رو گرفته .
Mahdi DODGE
۱۴ فروردین ۱۳۹۶جناب Ali.m
طرفدار چین در مقایسه با فرغون های ایران پیدا شد وگرنه هیچ کس چین رو با امریکا و المان و ژاپن مقایسه نمیکنه
من شخصا چینی رو اصلا اصلا اصالا قبول ندارم ولی در مقایسه با ایرانی میگم چین
من باهات موافقم که عقبش زشته و ایراداتی داره اما با حرفت که گفتی از ایرانی هم زشت تر مخالفم
خودرو چینی بده اما ایرانی فاجعست
یوسف
۱۴ فروردین ۱۳۹۶نمای جلوش منو شدیدا یاد کیا موهاوی انداخت.
n
۱۴ فروردین ۱۳۹۶بین ماشین های لیفان خوبه ولی فکر نکنم با هم قطار های خودش تو چین بتونه از لحاظ کیفی رقابت کنه اما از لحاظ کمی شاید
shahin
۱۴ فروردین ۱۳۹۶استایل کلی ماشین استایل سورنتوعه.کاش اون اوگوی مضخرف رو از رو فرمونش هم بر میداشت،فکر کنم ۷۵ باشه تو بازار ایران.بیشتر باشه به هیچ عنوان نمی ارزه چون جک و هایما و حتی جیلی تو ذهن مردم ایران از لیفان بالاترن.لیفان پایین ترین سطح رو داره باید بیشتر تلاش کنه
نوید جهرمی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶استایلش که کاپی سانتافس. چراغ جلوش مثل سیتروئن C4 . داخل و پشت و خطوط همون سانتافه گرند.
قیمتش جالبه. 110 هزار تا 150 هزار یوان (66 تا 90 میلیون تومن) .
Sina
۱۴ فروردین ۱۳۹۶دوستان یه سوال میخوام بدونم در زمان کورس گذاشتن آگه بزارم دور موتور رو محدوده قرمز بره بعد دنده تعویض کنم آیا باعث میشه که ماشین شتاب بیشتری بگیره یا نه؟
shahin
۱۴ فروردین ۱۳۹۶موتور ماشینت میاد پایین همین.اگه ماشینت خارجی باشه حداکثر توان ماشینت رو دور موتور ۵ هزار تولید میشه.نیازی به محدوده قرمز نیست.اگه ایرانیه که برو تو محدوده قرمز غمت نباشه
نوید جهرمی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶توی دور بالا خیر. باید برای ماشینت دور موتوری رو پیدا کنی که کمترین هرزگردی اتفاق بیفته.مثلا بین 3500 تا 4500.
Mahdi DODGE
۱۴ فروردین ۱۳۹۶سینا جان
بعضی ماشینا حداکثر قدرتشون تو یه دور موتور خاصی هست که ممکنه از خط قرمز یا به اصطلاح رد لاین کمتر باشه
مثلا یه ماشینی روی 6000 قدرت 200 اسب بخار داشته باشه اما بعد از اون نمودار قدرتش نزولی باشه و تو 6500 قدرت 190 اسب که بیشتر در خودرو های توربو اینجوریه
البته تو بعضی خودرو های ایرانی هم هست
ولی من خودم 1000 تا پایین تر از رد لاین عوض میکنم و تفاوت صفر تا صدم کمتر نیم ثانیه میشه
ولی با ماشین ایرانی نمیشه ریسک کنی و خرج بزاره سر دستت
خصوصا تو سربالای های تند دور موتور اصلا نچسبون تا اخر از 5000 بالاتر فشار زیادی به موتور میاد و ممکنه خدا نکرده……
اگه از موتور 1.8 پژو استفاده میکنی خطر واشر سر سیلندر به شدت در کمینته پس احتیاط بیشتری میخواد
moein
۱۴ فروردین ۱۳۹۶به نظر من طراحی داخلی و خارجیش خیلی خوبه با توجه به قیمت فقط این می مونه که کیفیت خودشو تو چه بازه زمانی می تونه حفظ کنه
یعنی چین ینونه ماین با کیفیت بزنه بازار کره تو ایزان حتی تو آمریکا رو هم دست می گیره
Hosein.gh
۱۴ فروردین ۱۳۹۶چراغ جلوهاش هایلوکسه.چراغ عقباشم تقریبا لکسوس rx .درکل نسبت به قیمتش خوبه.پیشرفتو بوضوح میشه دید اصلی ترین ضعفشون که استایل بدنه ماشینهاشون هست رو دارن اصلاح میکنن
Hamid AMG
۱۴ فروردین ۱۳۹۶با اینکه از ماشینای چینی خوشم نمیاد و تجربه داشتن یکیشون رو داشتم،ولی انصافاً بعضی از ماشیناشون خوبن
ولی نمیدونم چرا هیچوقت از این لیفان خوشم نیومده،نه با اسمش حال میکنم،نه لوگوش،نه کلا با ماشیناش
آخه یه چیز دیگه هم که باعث میشه ماشینای چینی تو ایران از اونی هم که هستن بدتر بشه بنظرم کیفیت وحشتناک مونتاژشون تو ایرانه
ali
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اگه با قیمت حدودی 90 تا 100 تومن بیاد بازار..با توجه به اندازه و قیمت و تجهیزات و کارایی ایش.. ارزش خریدش خوبه
mohsen
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اون شاسی بلندی که جرمی تو گرند تور ساخت بهتر از این بود …
حسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۶با توجه به قیمتش از چانگان cs95 خیلی بهتره
امیر
۱۲ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز جناب اقا مجید و سایر دوستان
چرا الکی روی این ماشین قیمت می زارین
چرا قیمت های نجومی که دوست دارین داشته باشین رو روی ماشین می زارین
البته 130 الی 140 نجومی نیست ولی قیمت این ماشین هم نیست
متاسفانه مردم ما عادت کردن نظر بی خودی و الکی بدن در مورد همه چیز ها
دوستان دستندرکار هم این آگهی ها رو جلو نمایش می دن تا ابندا مردم خودشون نظر بدن بعد قیمت ها شون رو اعلام می کنن
عزیز من شما وقتی در می ایی روی یه ماشین قیمت می دی بدونه این که قبلا کمتر از 30 ملیون خرج ماشین کرده باشی این دوستان قیمت کذار پست های شما را توی چندین جا می بینن و بعدش میان می گن خوب مردم ما راضی اند برای ماشین با این مشخصات که 60 الی 80 ملیون قیمت اصلیشه بیان بالای 100 پول بدن
این ماشین اگه شرکت وارد کنندش می خواد بازار رو قبضه کنه و سودش رو ببره باید دنده ایش با جنس فرمان خوب و متریال داخلی اصلی با مشخصات ابتدایش حدود 60 الی 65 بده و اتوماتیک بدون توربو رو حدود 69 تا 75 و توربو اتوماتیک رو 79 تا 85 عرضه کنه اونوقت رقابت رو شما بعد از این ارائه داخل ایران می بینی نه الان این که نشد رقابت
پس از این به بعد یاد بگیرید قیمتی بدین که واقعا جنسش ارزش داشته باشه نه این که به فکر این باشید که یه چیزی گفته باشید که همین گفته های الکی شما کار دست مردم می ده
کیان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام
مرسی از آقا شاهین
پس کی میاد ایران؟