خودروهای چینیرنولیفان

مقایسه تندر 90 و لیفان 520

ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﺧـﻮﺩﺭﻭ ﻫـﺮ ﺭﻭﺯ ﭘﺮﺗﻼﻃﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﻫـﺮ ﺭﻭﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻰﺷـﻮﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺯﻳـﺮ ۲۰ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣـﺎﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﺳـﺎﻳﭙﺎ ﻛﻪ ﺳﺎﻝﻫﺎﺳﺖ ﺩﺭ ﭼﺮﺧـﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﭼﻴﻨﻰﻫﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﻰ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺣﻀﻮﺭﻯ ﭘﺮﺭﻧﮓ ﻳﺎﻓﺘﻪﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﺮﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺑـﻪ ﺍﻳﻦ ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍﻩ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺣﺎﻻ ﻧﻤﻮﻧـﻪ ۶۲۰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﻋﺮﺿﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

Lifan 520

ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺩﺭ ﻛﻼﺱ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺳﺪﺍﻥ ﻛﻮﭼﻚ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﻛﻼﺳـﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺟﻮﻻﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ.ﺭﻗﺎﺑـﺖ ﺑﻴﻦ ﺍﻳـﻦ ﺩﻭ ﺧـﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺷﻜﺴـﺖ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻧـﺎﻛﺎﻡ ﺑـﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻓﺖ ﻗﻴﻤـﺖ ﺁﻥ ﺣﺘﻰ ﺩﺭ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺻﻔـﺮ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﺳـﺖ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳـﻮ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺑﺎ ﺍﻗﺒـﺎﻝ ﺧﻮﺑﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷـﺪﻩ ﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑـﺮ ﺁﻣﺎﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳـﻦ ﺩﻭ ﺧـﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﻮﺗـﻮﺭﻯ ﻫﻢ ﺣﺠﻢ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻛﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻳﻚ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﻰﺩﻫﺪ!

Lifan 520

ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻣﻰﺍﻧﺪﺍﺯﻳﻢ؛ ﺷﺮﻛﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍﻯ ﻛﺎﺭ ﺩﺭ ﭼﻴﻦ ﻳﻚ ﺷﺮﻛﺖ ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺗﻮﺳﻴﻜﻠﺖ ﺑﻮﺩ. ﻣﻮﺗﻮﺳﻴﻜﻠﺖﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺷــﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﭼﻴﻦ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺍﺳــﺖ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﺩﺭﻣﻮﺗﻮﺳﻴﻜﻠﺖﻫﺎﻯ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﻧﻴﺰ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﻳﺪﻩ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﺰﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻮﺗﻮﺳﻴﻜﻠﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﻧﺪﻫﺎﻯ ﺑﻰﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﻢ ﻭ ﺭﺳﻢ ﻛﺴﺐ ﻛﻨﻨﺪ.

Lifan 520

ﺍﻳﻦﻛﻪ ﭼﻪ ﺷﺪ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﺷﺪه ﻧﻴﺰ ﺩﺍﺳــﺘﺎﻧﻰ ﺗﻜﺮﺍﺭﻯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺮﻗﻰ ﻭ ﭘﻴﺸــﺮﻓﺖ ﻳــﻚ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ. ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺗﻮﻳﻮﺗﺎ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﻧﺴﺎﺟﻰ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺳﻴﺪ، ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺳﻴﻜﻠﺖ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺳﻴﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻮﺗﻮﺳــﻴﻜﻠﺖ ﺩﺭ ﭼﻴﻦ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻰﺩﻫﺪ.

Lifan 520

ﻟﻴﻔــﺎﻥ۵۲۰ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺍﺯ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﻳﻰ ﺑﺰﺭگ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯﺧﺼﻴﺼﻪ ﻫﺎﻯ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﭼﻴﻨﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮﻩﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﺁﺭﻣﻰ ﺷﺒﻴﻪ ﺑﻪ ﺁﺭﻡ ﺷــﺒﻜﻪ ﺳـه ﺳﻴﻤﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ! ﺩﻭ ﺧﻂ ﻃﻮﻟﻰ ﺍﺯ ﻟﺒﻪ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﻛﺎﭘﻮﺕ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺟﻠﻮﭘﻨﺠﺮﻩ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

Lifan 520

ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﺎﻧﺒﻰ ﻧﻴﺰ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺳﺎﺩﻩ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺳﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻰﻛﻨﻴﺪ، ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺪﺍﺳﺖ ﺳــﻮﺍﺭ ﻭ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷــﺪﻥ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻛﺎﺭ ﺩﺷــﻮﺍﺭﻯ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭﻧﻤﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﺍﻭﺝ ﺿﻌﻒ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﻳﺪ. ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺑﺎ ﺟﺜﻪ ﻛﻮﭼﻚ ﻟﻴﻔــﺎﻥ ۵۲۰ ﻫﻢﺧﻮﺍﻧﻰ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺯﻳﺒﺎﻳﻰ ﻣﻪﺷﻜﻦﻫﺎﻯ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺳــﭙﺮ ﻋﻘﺐ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﻰ ﻛﺮﺩ. ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑــﺎ ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺟﺪﻳﺪ ﻋﻘﺐ ﺑــﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﻬﺮﻩﺍﻯ ﺯﻳﺒﺎﺗﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

Lifan 520

ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻧﻴﺰ ﻃﺮﺣﻰ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻣﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻰﻛﻨﻴــﻢ. ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﺎﻻ ﻧﻴﺴــﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺳــﻮﺍﺭ ﺑﺮﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﭼﻴﻨﻰ ﺷــﺪﻩﺍﻳﺪ. ﺳﻮﺍﺭﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺏ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻛــﻪ ﺿﻌﻒ ﭼﻴﻨﻰ ﻫﺎ ﺩﺭ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﻫﻢ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛــﺮﺩ. ﻫﻤﻴﻦ ﺿﻌﻒ ﻧﻴﺰ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻋﻤﻞ ﺷﺘﺎﺏ ﮔﻴﺮﻯ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﮕﻴﺮﺩ ﻭ ﻛﻤﻰ ﺗﺎﺧﻴﺮ ﭼﺎﺷﻨﻰ ﻛﺎﺭ ﺷــﻮﺩ.

Lifan 520

ﻣﻮﺗــﻮﺭ ۱.۶ ﻟﻴﺘﺮﻯ ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۱۰۶ ﺍﺳﺐﺑﺨــﺎﺭ ﻭ ۱۳۷ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻫﺎﻯ ۴۵۰۰ ﺗﺎ ۴۸۰۰ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﻰﺩﻫﺪ. ﺍﻳﻦ ﭼﻴﻨﻰ ۱۱۳۰ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ ۱۳ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻧﻴﺰ ﺗﺎ ۱۷۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﺮﺍﺳــﺎﺱ ﻛﺎﺗﺎﻟﻮگ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﻭ ﺷــﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮ ﺗﺎ ۱۰۰ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﻋﻤﻞ ﻃﻮﺭ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻧﻴﺴﺖ.

Lifan 520

ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ. ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﻫﻔﺖﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻋﺪﺩ مـﻨﺎﺳﺒﻰ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻙ ۵۱ ﻟﻴﺘﺮﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﺟﻮﺍﺏﮔﻮﻯ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺁﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﻟﻴﻔﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻓﻀﺎﻯ ﺧﻮﺑﻰ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺟﻠﻮ ﺍﻣﺎ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻋﻘﺐ ﺁﻥﻗﺪﺭﻫﺎ ﻫﻢ ﻓﻀــﺎﻯ ﭘــﺎﻯ ﻛﺎﻓﻰ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴــﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻛﻤﻰ ﻗﺪ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥﻫﺎ ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

Lifan 520

ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﺎﺭ ﻫﻢ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﺟﻮﺍﺏ ﮔﻮﻯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺟــﺎﻯ ﻛﺎﺭ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻮﺩﻩ ﭘﺲ ﻗﺎﻋﺪﺗﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺷﻜﺴﺖ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺿﻌﻴﻒ، ﻛﻤﺒﻮﺩ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻭ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﻧﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺟﺬﺍﺏ ﺁﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ.

Lifan 520

ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺷﻜﺴﺖ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﺍ ﺷﺪ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺯﻳﺎﺩ ﻧﻴﺴــﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻟﻴﻔــﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺗــﻰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺍﻳﺮﺑﮓ، ﺗﺮﻣﺰ ABS ﻭEBD، ﻗﻔﻞ ﻣﺮﻛﺰﻯ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺗﻠﺴﻜﻮﭘﻰ، ﺭﺍﺩﻳﻮ CD، صندلی‌های ﻋﻘﺐ ﺗﺎﺷﻮ، ﺷﻴﺸــﻪ ﺑﺎﻻﺑﺮﻫﺎﻯ ﺟﻠــﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺑﺮﻗﻰ، ﺁﻳﻴﻨﻪﻫﺎﻯ ﺑﺮﻗﻰ ﻭ ﻣﻪﺷﻜﻦ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﺳــﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﻼﺱ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﻗﺒﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﺳﺖ.

Lifan 520
Lifan 520
Lifan 520
Lifan 520
Lifan 520

ﺁﻥ ﺳــﻮﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻨــﺪﺭ۹۰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩﻛــﻪ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﻗﻴﻤـﺖ ﻭ ﺑﺎﻛﻴﻔﻴﺖ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ؛ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﻛﺴﻰ ﻓﻜﺮﺵ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻧﻤﻰﻛﺮﺩ ﺑــﺎ ﺍﻳﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﻗﺒﺎﻟﻰ ﺭﻭﺑﻪﺭﻭ ﺷﻮﺩ. ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۴ ﺭﺍﻫﻰ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻯ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺩﺳﺖ ﻛﻤﻰ ﺍﺯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺮﺧﻰﻫﺎ ﺍﻋﺘﻘــﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ لـﻴﻔﺎﻥ ﺣﺘﻰ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﭼﻪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ لـﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺷﻜﺴﺖ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ؟

Tondar90

ﺗﻨــﺪﺭ۹۰ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭﻯ ۱.۶ ﻟﻴﺘﺮﻯ ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ۱۰۵ ﺍﺳـﺐ بـﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺭﺩ. ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۱۴۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺩﺭ ۳۷۵۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺑﻬﺘﺮﻯ ﺍﺯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺑﺮﺗﺮﻯ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻳﻦﺟﺎ ﺧﺘﻢ ﻧﻤﻰﺷﻮﺩ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﮔﻪ فـﺮﺍﻧﺴﻮﻯ/ﺭﻭﻣﺎﻧﻴﺎﻳﻰ ۱۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻣﻰ ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ ۱۰.۳ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻜﻮﻥ ﺑﻪ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻣﻰرﺳﺪ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﭼﻴﺰﻯ ﺩﺭﺣﺪﻭﺩ ﺳـﻪ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺍﺯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰.

ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪﺗﺎ ۱۷۵ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﻧﻴﺰ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻛــﻪ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺍﺳــﺖ. ﻣﺼﺮﻑ ﺳــﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺗﻨــﺪﺭ۹۰ ﺩﺭ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻧﻴﺰ ۶.۹ ﻟﻴﺘﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻛــﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳﺖ.

Tondar90

ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻯ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺍﺯ لـﺤﺎﻅ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺩﺭ ﭘﺲ ﻟﻴﻔﺎﻥ۵۲۰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺁﻥ ﻧﻴــﺰ ﺗﻌﺮﻳﻔﻰ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻃــﻮﺭ ﻛﻠﻰ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑــﻪ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻤــﺮﻩ ﺩﻫﻴﻢ ﻭ ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﻨﻴﻢ، ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺑﻬﺘﺮﻯ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺍﺭﮔﻮﻧﻮﻣﻰ ﻛﻠﻴﺪﻫــﺎ ﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺑﺮﺗﺮﻯ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﻓﻀﺎﻯ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗــﺮ ﺍﺯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﺎﺭ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﺳﺖ.

Tondar90

ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻭ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺗﺎﺧﻴﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺷﺘﺎﺏ ﮔﻴﺮﻯ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪﺧﺼﻮﺹ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺩﻧﺪﻩﻫﺎ ﺑﻪ ﻧﺮﻣﻰ ﻭ ﺑﺎﻛﻢﺗﺮﻳﻦ ﻓﺸــﺎﺭ ﻭ ﺻﺪﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻰﮔﻴﺮﺩ. ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻓﻨﻰ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﻛﺎﻣﻼ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﺑﺮﺗﺮ ﺍﺳــﺖ ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺧــﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭﻯ ﻫــﻢ ﺣﺠﻢ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ.

Tondar90

ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺩﺭ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻓﻮﻝ E2 ﺍﺯ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺗﻰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺍﻳﺮﺑﮓ، ﺗﺮﻣـﺰ ABS/EBD، ﺳﻮﻳﻴﭻ ﺿﺪﺳــﺮﻗﺖ، ﻗﻔﻞ ﻣﺮﻛﺰﻯ ﺭﻳﻤﻮﺕ ﺩﺍﺭ، ﻗﻄﻊ ﺳــﻮﺧﺖ ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﻯ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ، ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺑﺮﻗﻰ ﺁﻳﻴﻨﻪﻫﺎﻯ ﺟﺎﻧﺒﻰ، ﺷﻴﺸﻪ هـﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺑﺮﻗﻰ، ﻣﻪﺷﻜﻦ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻭ ﺭﺍﺩﻳﻮ CD ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ.

Tondar90

ﺗﻨﺪﺭ۹۰ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻ، ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﻛﻢ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷــﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻯ ﻛــﻪ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺑــﺎﺯﺍﺭ ﺻﻔﺮ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻭ ﻫــﻢ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺎﺭﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺭﻭﺑﻪﺭﻭﺳﺖ.

Tondar90

ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ۵۲۰ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻧــﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺮﻳﺪ ﻭﻓﺮﻭﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻓﺮﻭﺵ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﻣﺘﻀﺮﺭ ﻣﻰﺳﺎﺯﺩ! ﺍﻳــﻦ خـﻮﺩﺭﻭ ﺣﺘـﻰ ﺩﺭ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺻﻔﺮ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻫــﻢ ﺑﺎ ﺍﻓﺖ ﻗﻴﻤﺖﺯﻳﺎﺩﻯ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ مـﻮﺍﺟﻪ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﺎﻯ ﻫﻢﺳﺎﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺗﻨﺪﺭ۹۰ نـﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻟﻴﻔﺎﻥ ۵۲۰ ﺑﺮﺗﺮﻯ ﺩﺍﺭﺩ.

………………………………………………………………………………………

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز در خود خواهد داشت ؛ از این‌رو « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم جهت رفع این نواقص است.

# برای اطلاعات بیشتر در مورد لیفان ۵۲۰ به سایت کرمان‌موتور مراجعه نمایید.

# برای اطلاعات بیشتر در مورد تندر۹۰ به سایت ایران‌خودرو مراجعه نمایید.

# عکس‌ها جنبه تزئینی داشته و نباید آن‌ها را مبنا قرار داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۵۶۸ دیدگاه‌ها

  1. ARYAN

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    چی؟ مقایسه فرانسه با چین. مقایسه کارخانه ی با اصالت renault با خودرو سازان تازه وارد lifan .تندر هرررررررررررررررررررررررر چی باشه رنوهه

    1. امیر حسین

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گل کفتی

      1. آرتین

        ۶ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منظور از فرانسه همون سایپایه دیگه؟
        تازه اگه رنو بیاد و این ماشین رو با این وضع ببینه حتی حاظر نیست این ماشین رو بطور مجانی در فرانسه پخش کنه

  2. ali125

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    حالا کدوم بهتره کمک کنید

    1. omid

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اول پیکان، بعد سمند
      اینا بهتره

  3. ali125

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بابا شما تو جریان نیستید اینا همش سیاسته اینا می خوان محصولشون یعنی ال-90را تعریف وتمجید کنند عجب سیاستاتیه صد رحمت به چین

  4. ali125

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دم از فرانسه می زنید مگه فرانسه رو ال-90نظارت داره

  5. ali

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخه ال 90 قیافه داره!
    بعد هم هر کی سوار شده می گه آنقدر هم که می گن خوب نیست
    ولی جلوی لیفان خیلی قشنگتره مشکل زشتی عقب هم که تا حدودی تو تولید های جدیدش حل شده
    بعد ما هم 1 ساله که لیفان 520 داریم و خیلی هم راضی هستیم

    1. امیر حسین

      ۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      داداش من طراحی چین رو با فرانسه یکی میشه؟بعد داداش نمی دونم شما چطور ازش راضی هستین ***دنیا دارن از دست این چین می نالن*** اونوقت میگی لیفان خوبه**** کار شما فقط تعصبه****

      1. مهدی

        ۲ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (217 ديدگاه)

        بیخیال امیرحسین … کجای طراحی ال90 مال فرانسس ؟
        اینم ببین :

      2. omid

        ۲ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        چقدر لوگان ماشین امن و محکمی هست، هامر با وزن 3 تن، و با اینکه ضربه داشته باعث حتی کج شدن ستونها نشده،
        فوق العادست ، آفرین به این مهندسی

        چرا فکر می کنی نیست
        چندین با قبلا توشیحداده شده، به سایت رنو فرانسه برو ،برات میزارم و اطلاعات رو بخون

        در مورد کیفیت هم اگه می بینی مگان و لوگلن کیفیت خوبی دارن ، پارتی بازی سایپا و ایران خودرو نیست، همونطور که ماشین چینی mvm530 هم نمره خوبی گرفته

        http://www.renault.com/en/Vehicules/renault/Pages/index.aspx

      3. مهدی

        ۲ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (217 ديدگاه)

        امید جان ستون کج شده دیگه … اون ستون که تو دید نیست … در ضمن کل وزن هامرم که روش نیست … دقتم کنی چرخ هامر رو داشبورده ( شیشه شکسته ) فشار هنوز رو ستون توی دید وارد نشده … فقط معلوم نیست این وسط چرا صندوق ال90 از جاش در رفته ؟!
        من بحثم سر طراحی بود که مال فرانسه نیست ( در کل رنو هم بین ماشین سازا مطرح دنیا اونقدرام سر نیست )

      4. امیر حسین

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (33 ديدگاه)

        داداش 1 ستون کج نشده میدونی چرا ***اگه سوتون کج شده بود الان هامر بالایه ال90 نبود داداش یعنی تا اخر میبردش داخل پس ساختار مهکمش مقاومت کرده***2 داداش دلیلم برااین حرفم دارم یه عکسی که از تو کاتالوگ ال90 سال 86 دیدم که بدنه ال90 رو لخت کرده بود به رنگ قرمز سه شاخه اهن بالایه سقفشه یکی ابتدا 2 یکی وسط 3 یکی اخرش داداش اگه بخواد سطونش کج بشه که غیر ممکنه ***اگه هم کج بشه چرخ هامر الان بالایه ال90 نبود***
        بله اقا مهدی شما درست میگین طراحی ال90 مال داچیاست نه مال فرانسه من اشتباه کردم شما به بزرگی خودتون ببخشید

        ولی ال90(لوگان)دورگه هست

      5. omid

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        to mehdi:

        ترجمه:
        تاریخجه
        لوگان طراحی شده در مرکز فنی رنو نزدیک پاریس هست، لوگان نتیجه 4 سال پروژه x90 بود که توسط رنو در سال 1999 انجام و اعلام شد ،بعد از خرید شرکت dacia توسط رنو در سال 1998.

        History

        Designed at Renault’s Technocentre near Paris, the Logan was the result of four years of development of Project X90, announced by Renault in 1999 after the buyout of Dacia in 1998.[1]

        wikipedia

        موفق باشید

      6. omid

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        جالبه این دو تا عکس رو ببینید علت خم شدن در صندوق تصادف از عقب ،ستونها و بدنه کاملا سالم و لی چون برخرد داشته هامر بعد از شکستن شیشیه، قسمت سقف جلوی ضربه رو گرفته تا ماشین هامر رو کاملا متوقف کنه

        http://www.agendadeiasi.ro/images/articole/ianuarie_2012/hammer-logan-1.jpg

        http://www.agendadeiasi.ro/images/articole/ianuarie_2012/hammer-logan-3.jpg

      7. مهدی

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (217 ديدگاه)

        آره از پشت خورده ، منم تعجب کردم … ولی امید من هر جا که خوندم طراحیش مال رومانی بود … ولی تو عکسایی که گذاشتی باز هیچ وزنی رو ستون نیست که … از روی کاپوت چرخه اومده رو داشبورد
        من مخالف ال90 نیستم ولی بدم میاد زیادی بزرگش میکنن … مثلا میگن از 100 تا 0 رو تو 17.5 متر میاسته … آخه کی اینو باور میکنه …

      8. omid

        ۳ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        البته روی اون عکسی که شما گذاشتی کامل وزن ماشین از طریق رام هامر رو ستون سمت راننده هست و ضربه رو هم بایدبهش اضافه کنیم
        درباره اینکه طراحی فرانسه هست هم بالا گفتم، بیشتر سایتهای ایرانی اطلاعاتشون غلطه و اطلاعات خودرنو درسته (فقط فرانسه)

        و درباره ترمز هم یک سری تستهایی گروهای تستی مثل مجله ماشین یا carnp یا .. انجام دادن،درستی و غلطیش پای خودشون
        موفق با شید

    2. آرتین

      ۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیقا ما هم الان دو ساله لیفان داریم.این ماشین واقعا عالیه آخه تو این دو سال کلا ما برای این ماشین از نظر فنی 100 هزاز تومن هم خرج نکردیم

      1. ali

        ۶ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        گل گفتی!!!
        من که میگم هیچکس باورش نمیشه میگن فقط تعصبه…

      2. امیر حسین

        ۶ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (33 ديدگاه)

        داداش من تعصبی شدید هستین 100% (اقا ارتین،ALi)
        داداش مردم دارن از دستش گریه میکنن (فکر کنم لیفان شما مال المان هست که 100 تومن خرج فنیش نشده) داداش ماکسیما ژاپنی یکسال نیم هست مال دوستمون 960 تومن جلو چشم خودم داد واسه ترمزش حالا نمیدونم لیفان با اون کیفیت عزیزش 100 تومن هم خرجش نشده
        داداش اینم رده بندی کیفیت خودرو های داخلی اون عزیزانی که میگن لیفان 100 تومن خرجش نشده و اقا مهدی نگاه کن تبلیغ نیست
        لینک:http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/16-11-1390/IMAGE634641177438809160.jpg
        نمره منفی ال90 فقط به خاطر تزئینات داخلی و نفوذ آب میباشد

    3. سینا

      ۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      نه! لیفان قیافه داره. مرده شور قیافشو ببره…

  6. اشکان

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آخه این آشغال چینی با ماشین رنو فرانسوی قابل قیاس هست اصلا؟!

    1. آرش

      ۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (202 ديدگاه)

      منظورتون از رنو همون داسیا دیگه؟؟

      1. سینا

        ۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        نه! منظورش داچیاست…

      2. امیر حسین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        نه داداش اشتباه به عرضتون رسونده رنو (logan)

  7. ali

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ایر بگ های ال 90 خیلی با حاله
    یکی از دوستایه من با ال 90 تو جاده چپ کرد
    ایربگ ها که اون موقع باز نشد و وقتی ماشین وایستاد
    تازه کیسه ی هواش باز شد و زد بینی دوستم رو شیکوند!!! شکایت هم که کرد راه به جایی نبرد…

    1. امیر حسین

      ۱۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش حرفت رویایی بود چون کیسه هوا یا همون ایر بگ با وارد شدن انرژی به داخل شاسی سنسورها انرژی رو اندازه میگیرن و به یونیت ایربگ میفرستن و اون میگه باز بشه یا نه و در (عرض 30 میلی) ثانیه باز میشه اگه درهنگام تصادف باز نشد دیگه هرگز باز نمشه چون چون 1-یونیت ایربگ اجازه این کار رو نمیده 2-دیگه سیستم قطع اضطراری مجالی برایه کیسه هوا نمی زاره چون برق و بنزین دیگه قطع شده

      1. امیر حسین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        در ضمن نمیدونم چیزی به نام واحد کنترل کیسه هوا یا اصتلاح عامیانه (یونیت ایربگ) شنیدی یانه unit control airbag

    2. فرشاد

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      ایربگ های روی داشبورد برای تصادف از جلو هستن نه چپ کردن.اینو از هر کی بپرسی میگه.تازه صد بار تو دفترچه ی راهنمای ال 90 و بقیه ی محصولات ایران خودرو این نوشته شده.

  8. سید علیرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    این شرکن چینی که این خودرو را می سازد تازه چند دهه است که کار می کند ولی رنو ی فرانسه که 90 سال دارد کار می کند مقایسه نمی شود

  9. mahmood

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه 405 جدید خریدم ازهمین موتور چینیها سوخت جادش 10میسوزه […] سازندش نمیدونم چکارش کنم ماشین زیر 20میلیون خوب که پیدا نمیشه هر کدوم یه عیبی داره

  10. شهاب

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    هیچکدومشون خوب نیست
    البته به درد پیرمردها میخورن

  11. امیر حسین

    ۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    از نظر کیفیت ، امینیت، قدرت، راحتی و آرامش حرف اول را ال90 میزنه! لیفان ….. اونم 520 ……. وای وای وای …. یعنی اگه با ژیان مقایسه میکردن اینقدر فاجعه نبود!

  12. امیر حسین

    ۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تمام اجزای پلاستیکی لیفان از نوع پلاستیکهای نا مرغوب و نا پایدار ساخته شده یه چیزی تو مایه های پلاستیک آبکش هست که تو خونه باهاش برنج آبکش میکنیم!!! از ایناست! یعنی یک اسباب بازی به تمام معناست. یکی از دوستام داشت دست به هرجاش میزدیم میشکست!

    1. مهدی

      ۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      ال90 هم که همینه ، جنس داشبوردش مثل پراید جدیداس

      1. امیر حسین

        ۱۰ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        ببین اقا مهدی من همون امیر حسین سابقم این اقا امیر حسین جدید اومده داداش مهدی کیفیت داشبود ال90 خیلی بالا تز از لیفان هست اصلآ این طور نیست چون خودم تو مجله ایران خودرو خوندم موادتهییه شده برایه ساخت داشبود ال90 مواد پلاستیکی درجه 1 هست مال لیفان رو نمیدونم هر چی تو نت گشتم وبلاگی یا وبسایتی نبود که مدرک بیارم ولی تو مجلم به نام خودرو امروز که قیمتشون 700 تومنه بود که متاسفانه تو اینترنت نیست که برات بیارم. چون مال 5ماه پیش بود

      2. امیر حسین

        ۱۰ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        ببخشید اون بالا اشتاه گفتم {ایران خودرو}غلته (خوردو امروز)درسته

      3. امیر حسین

        ۱۰ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        اگه هم کسی مجله (خودرو امروز) بخره میدونه هم درباره نظر سنجی در باره کیفیت خودرو از زبان مردم و مزایا و معایب خودرو از نظر کار شناسان .دوباره مزایا و معایب از نظر دارندگان خودرو و… تویه همین مجله هم نوشته بود که داشبورد ال90 باکیفیت تر از ماشین هایه 30 ملیونی هست و مزایایه زیادی داره یکی که اصلآ صدا ازش در نمیاد 2-استحکام اون که عضو کیفیت نیست ،ایمنی در برابر ضربات ناشی از تصادف به پا و زانو.

    2. مهدی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      ایرانخودرو که پلاستیکش بازیافتیه … اینو من خودم دیدم
      پس بیخیال دروغای ایرانخودرو …

  13. mohammad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من 1 سوال دارم .
    1.واقعا لیفان 170 تا بیشتر نمیره ؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. نوید

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظر من ال 90 ماشینه بدی نیست از لحاظ استحکام خیلی خوبه
    من 4 ساله دارم اما یه سری ایراداتی از قبیل کم اوردن ماشین سر پیچ و طراحی نا مناسب و میانسالی داره D:
    بهرحال این خودرو یک خودروی ارزان قیمت در سایر کشورهای اروپایی بشمار میاد پس نباید انتظار فوق العاده ای از لحاظ امکانات رفاهی ازین خودرو داشته باشید
    موتور قوی ترمزهای خوب از مزایای این خودروست که از رقبای هم سظح خودش بنظرم بهتره
    من با یه ال 90 دیگه تصادف بسیار شدیدی کردم اما واقعا محکم و ایمنه در ضمن ایربگ های این خودرو اصـــــــــــلا خوب نیست و اکثر مواقع عمل نمیکنه
    و در مورد خودروهای چینی با توجه به پیشرفت کمپانی های چینی در عرضه محصولاتی متنوع نمیشه چشم بسته نظر داد بعنوان مثال فروش خوب محصولات CHERRy که با مونتاژ مدیران انجام میشه و میبینیم که در سطح خیابونها دیده میشه
    و اون دوستمون که گفتن رو ال 90 نظارت نیست از طرف کمپانی رنو میتونن بی ادرس زیر مراجعه کنند

    اما باید اینم بگم که مدل های قدیمی تر این خودرو از کیفیت بهتری برخوردار هستن
    اینا تجربه شخصی من از خودروی ال 90 بود
    با سپاس و تشکر از وبسایت پدال

  15. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عزیزان من تجربه رانندگی با سمند 405 پارس رو طی چند سال داشتم و تا چند وقت پیش هم لوگان داشتم واقعا ماشین بی ازاری بود هرکی تو این رنج قیمت ماشین میخواد بهش توصیه میکنم
    اما لیفان راه نبردم اما نظر شخصی من اینه یا باید ماشین امتحانشو پس داده باشه یا شرکت خودرو ساز که در مورد لیفان ….
    پس من ترجیح میدم ماشین بنام بخرم

  16. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هرچند با لگان موافقم اما در مورد اون عکسا تردید دارم
    چطور میشه هامر بره روی لوگان اما گلگیر لگان خط بر نداشته؟؟؟!
    هامر از کجا رفته بالا که رسیده روی کاپوت لوگــــــــــــــــــــــان؟!؟!؟!؟!؟!

    1. امیر حسین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش محمد گلگیر دیگه معلوم نیست به قول خودت هامر رفته روش بعشدم این یه تصادف هست نه تست تصادف مردم هم یه عکسی ازش گرفتن

  17. سعید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من لیفان 520 رو بدون تحقیق خریدم الانم 53000 کیلومتر سوار شدم به غیر از لوازم مصرفی هیچ هزینه ای نداشته البته بعضی از ایراداتی که دوستان گرفتن مثل کیفیت بد قطعات داخل کابین درسته ولی اینکه بصورت تعصبی بگیم این چینیه اون یکی فرانسه هست رو قبول ندارم در درجه اول اون محصولیه که دست شماست در ضمن طراحی موتور لیفان مال bmw و کرایسلر هست که اگه مثل بعضی از دوستان قضاوت کنیم ، خیلی بالاتر از رونو هست . در کل من مقایسه نمیکنم ولی راضی هستم

  18. مهدی ب

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیفان ماشین خوبیه اما میشه چند ایراد گرفت اول اینکه خدمات پس از فروشش اصلاً خوب نیست میتونم بگم فاجعه است.دوم اینکه لوازمشم به نسبت قیمت ماشین خیلی گرونه. ال 90 هم داشتم اون آش دهن سوزی که میگین نیست.با این تفاوت که ال 90 خدماتش خیلی بهتر از لیفانه. روی هم رفته از دید کلی بخوام نگاه کنم هیچ کدومشون رو نمیشه اسم ماشین براشون گذاشت.اما یک توصیه به دوستان (هر دو سر و ته یه کرباسن)

  19. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من ال 90 از نظر قیافه ای به نسبت بهتر از لیفانه
    بالاخره لیفان هرچی نباشه ماله چینه

  20. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که اطلاعات ندارن الکی نیان اظهار نظر نکنن ال90 محصول فرانسه هست تمام ه کل موتورش به صورت پلمپ شده از فرانسه میاد من خندم گرفت نظر بعضی هارو خوندم لیفان در مقابل ال90 قابل قیاس نیست

    1. مهدی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      موتورش که ساخت داخل (پارس خودرو) … ایرانخودرو هم از رومانی وارد میکرد الانم شاید از همون تولید داخلی استفاده میکنه
      شما که اینقد اطلاعاتت ضعیفه الکی از ال90 دفاع نکن خواهشا …

  21. پوریا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان عزیز اقا محمد و علی اقا ال90 از نظر ظاهر که اصلا قابل قیاس با هیچ ماشینی نیست!206هم مال فرانسه اس اما چیزی به اسم ایرودینامیک تو ال90 در نظر گرفته نشده یه حالت قوطی کبریت داره(باشد که حاظرم از بعد فنی هم مقایسه کنم)حالا از یه طرفم حرف از پلمپ و نظارت میزنین ادم میمونه چی بگه اونم تو ایران!!!اما لیفان میگه من همینم که هستم میخای بخوا نمیخوای نخوا…

  22. پوریا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    در ضمن روی سخن با پدال:اگه میخواین ال90 رو مقایسه کنین بیاین با هم قد و هیکل خودش مقایسه کنین نه با لیفان!اون وقت ببینین ال90 چه اشغالیه…(example PEUGEOT)

  23. Amir

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زیره بیست میلیون فقط 206تیب 5 میتونه تو Dragبا تندر بیاد بقیه ماشین ها تو TOP SPEEDمیتونن تندر رو بگذرن!

  24. كيان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز اگه یه خورده احساسی و تعصبی نباشید و از روی وزن دهی به پارامترها و معیارهای انتخاب ماشین مثل ایمنی ، کیفیت ساخت ، قیمت ، مصرف سوخت ، تکنولوژی موتور ، زیبایی و… به خودروها امتیاز بدین، مطمئن باشین تو ماشینهای زیر بیست میلیون تومان ال 90 به راحتی انتخاب برتر میشه درسته یه سری ضعفها هم این خودرو داره ولی در مقایسه با سایر خودروهای هم رده خودش یه سر و گردن بالاتره.

  25. احسان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جفتش آشغاله زیاد با هم دعوا نکنید

  26. مهدی

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند وقت پیش یکی از اشنایانمون ال 90 صفر خرید ،چند وقت بعد ماشین خود به خود اتیش گرفت و باعث خسارت سنگین به کارخونه و سوختن 2 تا ماشین دیگه شد ، تو ایرانم که حقوق مصرف کننده یعنی کشک و به معنی مصخره کردن مشتریه،در کل کارخونه با اینکه اتش نشانی تشخیص داد مسبب ال 90 بود ،گردن نگرفت ،این ال 90 اون ال 90 نیست

    1. امیر حسین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      پس چرا تو اخبار نگفت؟؟؟؟؟؟؟؟ چون هر چی اتفاق تو اخبارمیگه مخصوصآ اتش سوزی اتوموبیل

    2. امیر حسین

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      مدرکی داری از این حرفت؟

  27. مهدی 620

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سلام
    حالمونو بهم زدید از بس گفتید چینی به خدا لیفان ماشین بدی نیست،همین 520 میارزه به 405 و سمند ولی سواری 520 بهتر از l90 هست ولی از نظر موتوری l90 قوی تره.
    ممنون

  28. مهدی

    ۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر فنی و موتوری ال90 بهتر اما از نظر زیبایی و خوشگلی لیفان بهتره

  29. hosein

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    lifan dige chie mashine?

  30. مصطفی

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام

    من در حال حاظر ال 90 E2 فول دارم و 2 ساله که زیر پام هست و واقعا راضی هستم به جزء روغن هیچ خرج دیگری نکردم و اصلا هم صدا نمیده و…
    من سوار لیفان شدم اصلا به پای ال 90 نمیرسه مثل این میمونه پیکان رو با بنز مقایسه کنی :))
    تو شتاب – سرعت – ایمینی – محکمی – استاندارد بودن و…. ال 90 هزار درصد بهتره حتی از پرشیا – سمند – 206 و ریو خیلی بهتره تو سربالایی که لیفان دنده عقب میره پرشیا که نمیره و 206 هم میره ولی با سختی سمند هم خوب میره ولی ال 90 اصلا کم نمیاره اصلا اگه فکر میکنی دروغ میگم برو سوار ال 90 شو ببین میره یا نه انگار داری سرپایینی میری با ماشین اینقدر خوب میکشه و سرعت و…. همچیش خوبه فقط قیافه نداره که اونم با اسپرت کردن درست میشه ;) در کل فقط میخوام بگم هیچ موقع اصالت رنو رو با یه کارخونه کپی بردار چین مقایسه نکن رنو کجا و لیفان و ام وی ام کجا

    من واقعا از ال 90 راضی هستم اگه کسی میخواد بین چین و فرانسه ماشین بگیره حتما فرانسه رو انتخاب کنه

    206 هم که برای 15 سال پیشه هنوز که هنوز جرء شاخ ها هست ساخت کجاست ؟؟ ساخت فرانسه تو امریکا به عنوان خودروی پلس انتخاب میشه و توی فرانسه – امریکا ال 90 هم خودروی پلیس هم هستند

    نمیخوام راجعبه لیفان بد بگم ولی چینی هست صاحب اول اخرش خودتی مثل گوشیش
    میل خودتونه برید چینی بخرید ببینم میتونید باهاش سرعت بردید ؟؟ ایمنیشو احساس میکنید ؟؟ میتونید بفروشیدش ؟؟

    من خیلی تحقیق کردم ال 90 خیلی بهتره حتی از زانتیا فعلی

    1. مهدی

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      جالبه که نمیدونی الان قطعات چینی هم تو ال90 پیدا میشه
      میشه یه عکس از ال90 که تو آمریکا ماشین پلیس شده بذاری …

    2. مهدی 620

      ۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      عزیز شما که هر چی خواستی گفتی بعد میگی نمیخوام بد بگم،اصلا ماشین شما بهترین ماشین پس اینطوری که شما تعریف میکنی پس شتاب 0 تا 100 رو 6 ثانیه میزنه!!!!!
      اونم تو سر بالایی!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا