مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30
چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟
مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!
بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی میکنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.
اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛
- لیفان ۶۲۰
- جیلی امگرند sc7
- گریت وال ولیکس c30
حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.
اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.
اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.
یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.
اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.
حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.
حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.
اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)
بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.
بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.
اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.
اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.
حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.
بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.
در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.
نویسنده مهمان: امیر وزیری
k.f
۲ آبان ۱۳۹۱این چیزیه که خودتون خواستید… نه بخرید و نه سوار شید…به جنبش تحریم خرید خودروهای ایرانی بپیوندید..البته باقی خودروهای اشغال رو فراموش نکنید..در مورد سایر خودروهای با ارزش هم یادتون باشه به اندازه ارزششون بخرید حتی اگر در پول غرق باشید..نرید خودرو خارجی 100میلیونی رو به هر عنوانی500میلیون پول بدید@@
hesan
۲ آبان ۱۳۹۱همشون اشغالن،اخه ماشین چینی چیه دیگه.
مردم جون عزیزاتون نخرید بذارید خودرو های اروپایی با قیمت مناسب بیاد.
چینی دیگه چیه اخه؟!
شما ایرانیا لیاقتتون بیشتر از ایناس البته جنبتون کمه فقط،دعوام نکنید لطفا.
nightwalker
۳ آبان ۱۳۹۱از کجا بیاد ماشین اروپایی با قیمت مناسب؟؟؟من یه لحظه احساس کردم ما الان ایرانی نیستیم که در تحریمه تحریمی که حتی کشاورزی ما رو هم فلج کرده…چه دل خجسته ای داری دادا
amir
۲ آبان ۱۳۹۱باتشکرازنویسنده ی عزیزولی کاش مقاله کارشناسانه تربود.دوستان درسته ماشین های چینی در حد ماشین های اروپایی نیست(بعید نیست با این پیشرفت در آینده برسه)ولی انصافاهر چی باشه از سورن25میلیونی یا بقیه ی تولیدات وطنی بااین ظاهرتکراری ویکنواختشون واین قیمت های کاذبشون بهتر نیست؟بیاین یه ذره بی تعصب نسبت به کالاهای چینی قضاوت کنین.
کیان
۲ آبان ۱۳۹۱این یک مقایسه طنز بود نه کارشناسی…
امیر
۲ آبان ۱۳۹۱ماشین چینیو باید به طنز گرفت نه به کارشناسی
چون چه خوب چه بد انگار که پذیرفتیمش
هومن
۲ آبان ۱۳۹۱بسیار عالی بود.
راستی دیدن این مطلب هم خالی از لطف نیست :
http://www.asriran.com/fa/news/237952/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
bbc
۲ آبان ۱۳۹۱سپاس طنز جالب و نزدیک به واقعیت بود
تو مایه های برنامه تخته گاز
ممنون
shah gholam
۲ آبان ۱۳۹۱یه نظر کارشناسییم واسه ماشینهای سایپاو ایران خودرو بده.با با جون برو ازمایش بده ببین چینی نباشی . این ماشینا با این تیپها اگه تو وطن تولید بشود بالای 60 الی 70 ملیون خالی می شدی.
اکبر
۲ آبان ۱۳۹۱دست بچه میدادی قشنگ تر مینوشت. پدال نباید با این نوشته های سخیف بار علمی سایت را اینقدر پایین بیاره. اگر هم طنز باشه خیلی قشنگ تر میشه نوشت( مقایسه کنید با مقاله باردو شاهزاده پارسی) نویسنده پیداست فقط وفقط از روی مشخصات ظاهری و اعداد ارقام نوشته شده روی کاغذ این ماشینا را بصورت کاملا مغرضانه مقایسه کرده. غرض داشته. تابلوئه. اصلا معلومه که حتی بک بار هم سوار این ماشینا نشده. من خودم از ماشین چینی خوشم نمیاد. ولی این مقاله حالمو بهم زد. واقعا از پدال بعیده. اگه این سایت هم بخواد مثل carx1 , carnp مقاله های مسخره بذاره خیلی زود خواننده ها خودش از دست میده…
ميلاد
۲ آبان ۱۳۹۱اکبر جان من خودم نمیخوام بیخودى از این مقاله تعریف کنم ولى نمیتونم تحمل کنم که یکى بیخودى از این مقاله ایراد بگیره . چرا همش میگید تخصصى نبود تخصصى نبود ! چون به یه سبک دیگه نوشته شده میگید تخصصى نبود ؟ والا ما مقاله هاى تخصصیش رو میخونیم هیچکدوم در مورد احساس کردن لرزش فرمان و نوع صدا ى موتورو حتى حجم مخزن سوخت توضیح نمیدند اما این مقاله توضیح داده حتى گفته که باید تو c30 بنزین سوپر بریزیم ! انصافا کدوم مقاله ى تخصصیو دیدى که در مورد نوع بنزین توضیح بده .کدوم مقاله رو شما دیدید که توش هم خنده باشه هم تاسف ؟ به نظر مقاله ى خوبى بود و شما میتونید کلى ابتکار توش پیدا کنید و همین ابتکارو نواورى هستش که باعث پیشرفت بشر میشه نه کپى کردن از نواورى هاى دیگران . متاسفم که شما نظرتون خلاف این هست و معتقدید که نویسندگان براى پیشرفت این سایت باید از نو اورى هاى سایت هاى معروف تر مثل carnp و … کپى کنند در حالى که خودشون میتونند با نو اورى هاى مختلف از اون سایت ها معروف تر بشند
آرش
۲ آبان ۱۳۹۱بنزین و فرمودید! الان تمام ماشین ها با بنزین سوپر بهتر کار میکنن .کدوم ماشین و میشناسید که شتاب و قدرت موتور با بنزین سوپر بهتر نشه؟؟ لیفان اگر بنزین معمولی بریزید ببینید چه اطفاقی می افته اطلاع دارید؟قدرت و نفس ماشین خفففه میشه هیچ صدای سوپاپ ها دیوانتون میکنه . حجم مخزن سوخت و صندوق توی کاتالوگ هم نوشته.
برسی تخصصی حجم و قیافه نیست.نرمی ، سفتی ، خط ترمز ، کشش ماشین ها تو سربالایی ، هیدرولیک ، سیستم ای سی یو ، روشنایی ووووووو….
امیر
۳ آبان ۱۳۹۱تخصصی نبود چون ایشان هنوز نمیدونه لیفان در دو نوع 1600 و 1800 تولید میشده و فقط به مدل 1600 پرداخته و در تعریف از جیلی میگه موتورش 1800 و قوی تره ولی لیفان 1600 هست .
2- کدام شخص محترمی گفته طراحی داشبورد لیفان از پلاستیک بازیافتیه؟
این دقیقا نقطه عطف تخصصی نبودن بحث رو میرسونه و یادم هست سه ماه پیش یه زمانی فقط یک نفر این شایعه رو اومد و تو همین سایت نوشت و این جمله دقیقا از همانجا نشات میگیره . و این نشان میده صاحب متن بدون تحقیق ، فقط از نظر کاربران استفاده برده !
اگر فقط صرف یک نوشته طنز به این مقاله! نگاه کنیم ، خیلی خوبه وگرنه از نظر تخصصی ، خیلی خوب نیست.
اکبر
۲ آبان ۱۳۹۱مسخره بود جالبه که اکثرا هم خوششون اومده!!!!!!!11
مجتبي
۲ آبان ۱۳۹۱به نظر من مقاله بدی نبود ولی دوستانی که انتقاد شدید می کنند اگر می تونند این گوی این میدان یک مقاله زیبا بنویسن و کامنت بزارن تا بقیه استفاده کنند به جای اینکه قر بزنند
علیرضا
۲ آبان ۱۳۹۱خسته نباشید ، فقط توصیه میکنم یه چند جلسه کلاس املای زبان فارسی تشریف ببرید ! غلطهای املایی خیلی زیادند !
رضا
۲ آبان ۱۳۹۱اتفاقا دست نویسندش درد نکنه قشنگ نوشته بو هم کارشناسی هم جوری که ادم خسته نشه از خوندنش
aslan
۲ آبان ۱۳۹۱با خواندن این مطلب بهتره که مقداری برید فکر کنید و ببینید چرا آن ها ماشین های بی کیفیتشون رو به ما با قیمت چند برابر به ما بدن وما اینقدر استقبال کنیم در حالی که خود چینی ها هم نمی خرن چه برسه به بقیه دنیاخوب علت چیه اینکه ما اینجا بشینیم و بگیم واااااای چینی چیه نمی ارزه آقا این دردی رو دوا نمیکنه در حالی که ما میتونیم به جای اینکه لیفان مونتاژ کنیم بنز و بی ام و تولید کنیم هیچی آقا ولش کن ادامه بدید
……..
nightwalker
۴ آبان ۱۳۹۱بنز و بی ام و رو میدن که مونتاژ کنیم؟؟؟داداش تو کاره مونتاژه همین به اصطلاح آشغال تر زدیم…حتما بهمون میدن مونتاژ کنیم شک نکن…میدن ایران خودرو یا سایپا منتاژ کنه که حسسسسسسسسسسسسسابی اسمه بنز و بی ام و بره زیر یه علامت سوال قده یه دکل فشار قوی…چه چیزایی میگید شما ها…یه جوری حرف میزنید انگار ما 100ساله خودرو سازیم و خودرو با کیفیت میسازیم و موتور خودرو رو خودمون طراحی میکنیم و اصلا اهل کپی کاری هم نیستیم…..عجب داره حرف شما یه عجب گگگگگننندده
محمد
۳ آبان ۱۳۹۱از قلم شیواو طنز آلود آقای وزیری ممنونم. من یک ام وی ام315 برا همسرم و یک گریت وال برای خودم ثبت نام کردم. اگر کارخونه خوش قولی کنه حتما نظراتم رو می نویسم.
مجتبي
۳ آبان ۱۳۹۱جناب آستان عزیز مثل اینکه شما در کما به سر می برید این رو هر بچه ای می دونه بنز و بی ام و بهتره بله بهتره ولی دوست عزیز کشور ما تحریم شده خدا را شکر همین چین هم به ما جنساشو می فروشه قبل از غر زدن اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور رو برسی کنید بعد نظر بدین اگه بین بنز و ماشینهای چینی انتخاب وجود داشت و کشور از چین ماشین اورد اون وقت حرف ما می رسه الان هیچ انتخابی نداریم یا همین یا هیچی
اوکی
علی
۳ آبان ۱۳۹۱به نظرم چند ایراد در مقاله هست:
1-آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ تنها به عنوان آپشن جیلی مطرح شده در حالی که ولیکس هم این امکان رو داره. لیفان رو نمیدونم.
2-این ادعا که جیلی با کیفیت ترین خودروی چین هست چه مبنایی داره؟ در اینترنت و سایت های معتبر خلاف این موضوع به چشم میخوره و گریت وال با چنین جایگاهی در صدر با کیفیت ترین خودروی چین دیدیه میشه:
http://www.china.org.cn/business/2012-01/10/content_24367529.htm
علی
۳ آبان ۱۳۹۱در مورد پیدا نشدن لوازم خودرو (آینه ولیکس) که پیدا نمیشه هم باید گفت که مگه لوازم جیلی یا در برخی موارد لیفان به راحتی پیدا میشه؟ تازه لیفان و ولیکس مونتاژ داخل هستند و جیلی وارداتی ، بنا بر این احتمال بروز این مشکل برای جیلی بیشتر هم هست.
kamran
۳ آبان ۱۳۹۱با این وضع قیمتها دوچرخه هم کسی دیگه نمی تونه بخره دوچرخه از 1 میلیون شروع مشیه تا 27 میلیون دیگه چه برسه به ماشین
فریبا
۳ آبان ۱۳۹۱بهرحال منکه خیلی لذت بردم بااینکه لیفان1800 ثبت نام کردم ولی وقتی دیدم جونشو به عزائیل دادیه کم ترسیدم خوب ایناهمه بخاطرعدم اگاهی (خودمومیگم ) امااگه واقعیتشوبخوای من کلا باماشینهای چینی مخالفم ولی دیگه بااین گرونی قدرت خریدماشین گروه هیونداو… رو ندارم .
ایمان
۳ آبان ۱۳۹۱بسیار جالب تشریح شده بود ………..باتشکر
esi
۳ آبان ۱۳۹۱فقط می گم دمت گرم!
آریایی
۳ آبان ۱۳۹۱لعنت به عوامل گرونی…شدیدا نیاز به ماشین دارم و با این پولم باید آشغال ترین ماشینارو سوار بشم خیلی زور داره ۱۵ میلیون پول بدی تا پراید سوار بشی…گند بزنن به این وضع….
حميد رضا
۳ آبان ۱۳۹۱بیشتر دوستان هم متوجه شدن که نویسنده مقاله اطلاعات کمی از هر سه ماشین داره و در موارد متعدد اطلاعات غلط میده.از مسئولین پدال بعنوان یک سایت تخصصی ،انتظار میره قبل از انتشار مقاله،صحت مندرجاتش چک بشه.
کامی
۳ آبان ۱۳۹۱باید بگم خیلی غیر کارشناسانه بود من مطمئن هستم این سه تا ماشین رو حتی از نزدیکم ندیدی چون همه اطلاعاتت اشتباه بود.
سعید
۳ آبان ۱۳۹۱واقعا نمیدونم چی بگم آخه چی شده که اینقده گرونی شده واقعا دارن مردمو دیووونه میکنن آخه کی فک میکرد 206 بشه 23 که الان27 هم داره معامله میشه والا فک کنم هر چی باشه ماشینای چینی نسبت به چرت و پرتای این شرکتای وطنی بهتر باشه
mohammad
۳ آبان ۱۳۹۱من 28ملیون دارم به نظر شماها جه ماشینی میتونم بخرم؟
خواهش میکنم راهنماییم کنین.مرسی از همه.
کیان
۵ آبان ۱۳۹۱سلام دوست من شما با 28 تومن هیچ ماشین با کیفیتی نمیتونی بخری هر ماشینی هم که بخری حداقل ماهی 100 تومن هزینه داره بهتره پولتو جایی دیگه سرمایه گذاری کنی، کم ریسک ترینش موسسه های مالی است که بعضی هاشون کوتاه مدت 20% سود میدن که ماهیانه میشه 466هزار تومان بجای ماشین خودت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کن هم اعصابت راحت تره هم هزینش کمتره…
only china
۳ آبان ۱۳۹۱دوست محترم، بردیا ، بعضی محصولات چینی از استاندارد های اروپا هم بالاتر و بهتر هستند، همین واگن های مترو ایران که چینی هستند از واگن های مترو پاریس و بعضی شهر های دیگر اروپا هم بهتر است (من خودم شخصا متروی شهر های پاریس و برلین را دیده ام)
nightwalker
۳ آبان ۱۳۹۱آقای که اینو نوشتی…داداش چین بد و خوب داره من فقط پاراگرافه اول متنتو خوندم دیدم فقط داری تو سر جنس چینی میزنی…دادش من لپ تاپم اچ پیه ولی چینیه گوشیم سامسونگه ولی چینیه ماشینمم چینیه هیچ کدومشم نه الان تو سطل اشغاله نه تو انباریه نه تو کمده که خاک بخوره چین اشغال میسازه جنس درجه یک هم میسازه…اینکه بیاییم و تر و خشک و با هم بسوزونیم کار معقولی نیست…من طرفدار چین و چینی نیستم ولی کار شما رو هم اصلا تایید نمیکنم.یه سوالی هم داشتم:راه کار حضرت عالی برای چینی زدایی چیه؟؟؟خواهشا معقول جواب بدید و صد البته به وضع کنونیه کشورمون توجه کنید…خیلی ممنون
مهدی 620
۳ آبان ۱۳۹۱واقعا برای سایت پدال متاسفم که انقدر چرت و پرت مینویسند. دوستانی که در سایت tt هستند اصلا از مصرف c30 راضی نیستند بعد اینجا میگه که مصرفش از همه پایین تر هست و اینکه 620 فقط با بنزین سوپر راه میره با بنزین معمولی یا دوغ!! راه نمیره.
پس اگه این ماشین ها بدرد نمیخوره حتما 206 و رانا و زیبای ایرانی و… خوبه؟؟؟؟
واقعا متاسفم.
از همه نظر 1)جیلی 2)620 1800 3)620 1600 4)c30
احمد.ف
۳ آبان ۱۳۹۱یه بار دیگه متنو بخون!!!
ميلاد
۴ آبان ۱۳۹۱مهدى اقا . یه بار دیگه متنو بخون نویسنده گفته c30 رو باید بنزین سوپر توش بریزیم نه 620 . تازه خود نویسنده گفته از لحاظ سوخت c30 از همه بدتره همانطور که اعضاى سایت tt گفتند . بابا جان تروخدا متنو با دقت بخونید بعد بیاید هى واسه سایت تاسف بخورید
مهدی 620
۵ آبان ۱۳۹۱آقا میلاد من هم میدونم گفته c30 باید توش سوپر بریزیم ولی بعدش گفته(یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.)که اصلا اینطور نیست و اگه سوپر نزنید ماشین راه نمیره.
آرش
۵ آبان ۱۳۹۱مهدی 620 درست میگه لیفان با بنزین معمولی حس گاز دادن با پراید و میده. موتورهای پیشرفته فقط بنزین سوپر باید ریخت.
اتفاقا لیفان کاملا موتور حساسی داره. مقاله تنها از شنیده ها و وب گردی نویسنده بود تا تحقیق شخصی ایشون
فرید
۳ آبان ۱۳۹۱بامزه بود.
باعث شد تو این گرونی ها یکمی نیشمون باز شه!
فرزاد
۳ آبان ۱۳۹۱بابا لیفان 1800 با این همه تجهیزات و قیمت مناسب عالی است. فقط کاش اتومات یود