مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30
چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟
مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!
بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی میکنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.
اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛
- لیفان ۶۲۰
- جیلی امگرند sc7
- گریت وال ولیکس c30
حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.
اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.
اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.
یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.
اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.
حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.
حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.
اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)
بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.
بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.
اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.
اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.
حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.
بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.
در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.
نویسنده مهمان: امیر وزیری
بنده خدا
۴ آبان ۱۳۹۱سلام.من جیلی بیلی رو ترجیح میدم…سالار
hesan
۶ آبان ۱۳۹۱همشون اشغالن،اخه ماشین چینی چیه دیگه.
مردم جون عزیزاتون نخرید بذارید خودرو های اروپایی با قیمت مناسب بیاد.
چینی دیگه چیه اخه؟!
شما ایرانیا لیاقتتون بیشتر از ایناس البته جنبتون کمه فقط،دعوا هم نکنید لطفا.
پدرام
۸ آبان ۱۳۹۱hesan با شما در تمام قسمت های فرمایشاتتون موافقم. متاسفم که مخالفین نظر این دوست عزیزمون بیش تر از لایک هاش هستش.
دوستان میدونم در این بازار انحصاری و تقریبا ورشکسته ی خودروسازی داخلی انتخابی جز چین و ماشین چینی باقی نمیمونه اما خواهش من این هست که قبل از خرید یک سری به شرکت های بیمه بزنید ببینید این ام وی ام ها چقدر چپ کردند!!؟ به نظر شخصی بنده باز این راکبه های داخلی!!! حداقل اجداد خوشنامی داشتند هر چند که امروز و با این قیمت ها و این کیفیت اصلا ارزش در مقابل مبلغشون ندارند اما باز هم ایمنی شون بیش تر از این چینی های خوش قواره هستش.
باور کنید لیاقت من و شما خیلی بیش تر از این خوشگل های چینی هستند که این روز ها جان و مال هموطن هامون رو میگیرن..
البته به نظرم حساب برند ام جی و تا حدود کمتری جیلی از بقیه ی هموطن هاشون جداست.
همیشه موفق باشید.
m.reza
۱۱ آبان ۱۳۹۱دوست عزیز اخه تواین گرونی، ماشین اروپایی فکرتو کار بنداز.
هادی
۴ آبان ۱۳۹۱ممنون از آقای وزیری.
ببینید دوستان این ماشین ها به دلایل مختلف در کشور ما و سایر کشورها عمومیت ندارند و ماشینی که در کشور عمومیت نداشته باشه هزینه های نگهداری آن بالا می ره. چون خدمات پس از فروش این ماشین ها ضعیف، قطعات این ماشین ها به سختی و به ندرت در بازار پیدا میشه. اگه هم پیدا کنید به چند برابر قیمت باید بخرید. مشکل بزرگتر اینکه صاحب اول آخر این ماشین ها خودتون هستین چون ماشین های چینی دسست دوم خریدار نداره.
البته این نظر شخصی من و قصدم بی احترامی به دوستانی که این ماشین ها رو می خرن نیست.
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۱دوستان عزیز یک نگاهی به گوشی تو دستتون؛لپ تاپ تون ؛ برچسب روی تمام قطعات برقی مثل قلب الکترونیکی (ECU) خودروهای تولید داخل؛واگن های مترو؛ قطعات خودرو؛ اغلب لوازم خانگی ؛ اغلب برندهای معتبر از جمله خودرو در کشور چین ساخته می شوند؛ چین مشکل وارد کردن تکنولوژی های جدید رو نداره ؛ گوشی های اپل در دست مردم امریکا هم در داخل کشور چین ساخته می شود ؛ با توجه به پولی که می دهید انتظار کیفیت داشته باشید ؛ شما با مبلغ 30 میلیون خودرو لیفان آن را با ماکسیمای 80 میلیونی یا مزدا 75 میلیونی مقایسه نکنید بلکه با 206 اس دی 30 میلیونی و رانای 25 میلیونی مقایسه کنید ؛ کشور چین با توجه به صادراتش مجبوره یک سری استانداردهای اولیه رو رعایت کنه ولی خودرو سازهای ما چی ؟ از نظر ایمنی کدوم خودرو تولید داخل با 30 میلیون قیمت مجهز به سیستم کنترل پایداری و تست NCAP میباشد. درست فکر کنید
دکتر
۱۵ آبان ۱۳۹۱قضیه تامین قطعه وتعمییرات مربوط به شرکت داخلی است ربطی به چینی واروپایی ندارد. در ضمن در تحریمها امکان تامین قطعه چینی بیشتر است تا حتی بعضی از خودروهای داخلی مثل پژو. حداقل مالکان شرکت وارد کننده جیلی همان مدیران نمایندگی میتسوبیشی و هیوندای و کیا هستند که حداقل با استانداردهای ایران سابقه بسیار درخشانی در تعهدانشان دارند و5 سال تا 150 هزار کیلومتر گارانتی کردنش.
هادی
۴ آبان ۱۳۹۱ممنون از آقای وزیری.
ببینید دوستان این ماشین ها به دلایل مختلف در کشور ما و سایر کشورها عمومیت ندارند و ماشینی که در کشور عمومیت نداشته باشه هزینه های نگهداری آن بالا می ره. چون خدمات پس از فروش این ماشین ها ضعیف، قطعات این ماشین ها به سختی و به ندرت در بازار پیدا میشه. اگه هم پیدا کنید به چند برابر قیمت باید بخرید. مشکل بزرگتر اینکه صاحب اول آخر این ماشین ها خودتون هستین چون ماشین های چینی دست دوم خریدار نداره.
البته این نظر شخصی من و قصدم بی احترامی به دوستانی که این ماشین ها رو می خرن نیست.
امیر
۴ آبان ۱۳۹۱ببخشید که این طور جوابتون رو میدم !
شما مگه تو ایران سال 91 زندگی نمیکنید که این چنین متنی نوشتید؟
تقاضا برای ثبت نام آنقدر بالاست که حتی در بازار آزاد این خودرو با 6 ملیون بالاتر از قیمت مصوب خرید و فروش میشود و همچنین بلافاصله بعد از شروع ثبت نام در نمایندگی ها ظرفیت پر میشود!
به خاطر امکاناتی که این خودرو داره ، طرفداران زیادی هم پیدا کرده و در ضمن فقط سایت پدال روزی 800 تا 1300 بازدید برای این خودرو ثبت میکنه که هیچ صفحه دیگری اینقدر بازدید نداره !
الان فرصت توضیح بیشتر ندارم ولی اگر فرصت داشتم دوباره درباره این بحث شما خواهم نوشت!
پدرام
۸ آبان ۱۳۹۱دوست عزیزم همه ی فرمایشات شما درست اما آیا همه چیز یک ماشین فقط امکانات هستش!!!؟؟؟
کماندار
۹ آبان ۱۳۹۱من خودم لیفان دارم و راضیم اما با شما در این زمینه مخالفم که تقاضای بالا از سمت مردمهو معتقدم تقاضا خیلی هاش از طرف دلالاس که بازار ازادو شارژ میکنن!و گرنه مسخره به نظر میاد 1 روزه پیشفروش یه ماشین تمام بشه و ظرفیت تکمیل!مسلما عده ای با تعداد بالا میخرن که بعد…
کماندار
۹ آبان ۱۳۹۱اتفاقا با بالا رفتن کزایی ماشینای کره ای و اروپایی بازار اینا بسیار بهتر شده و 1 روزه فروش میره(تهران)
كوروش
۴ آبان ۱۳۹۱مقاله خوبی بود از نویسنده تشکر می کنم من خودم نمی تونم به این خوبی بنویسم اگر هم ایراد داشت باز هم ما لذت بردیم
اگر واقع بین باشیم ( خلایق هر چه لایق )
مردم عزیز ایران با همین ماشین های چینی دلال بازی می کنن جالبه که برخی ها می گویند ماشین چینی بدرد نمی خوره شما برید ببینید در کجای دنیا دلال ماشین نو وجود داره، ماشین نو را فقط نمایندگی خودرو ساز می فروشه نه مردم عادی
همین جیلی توی همشهری 62 میلیون آگهی شده !!!!!
امیر
۴ آبان ۱۳۹۱متاسفانه همه مردم با شنیدن اسم چین ، بی کیفیتی هم به ذهنشان خطور میکنه و دیگه درباره این ماشین تحقیق نمی کندد . فقط درباره کیفیت قطعات ماشین همینقدر کافیه که بگم این خودرو در روسیه هم تولید میشه و حتما هم میدونید برای تولید خودرو در روسیه چه استاندارهای سختی باید پشت سر گذاشته بشه . یه نکته دیگه هم اینه که در روسه به عنوان ناوگان پلیس استفاده میشه و جالبتر اینکه دقیقا روسیه هم مثل ایران قطعات رو از شرکت چینی وارد میکنه و مونتاژ میکنه و هیچ تفاوتی بین قطعات اون دیده نمیشه . البته در چند کشور اروپایی دیگه هم تولید میشه( نه اینکه بگیم فقط صادر میشه) که خودتان میتونید اسم آن کشور های رو در سایت لیفان مرجع دنبال کنید.
ناشناس
۴ آبان ۱۳۹۱متن نازلی بود ، علاوه بر مسائل فنی ، سبک نگارش این قبیل مطالب هم مهم است ، از مدیریت سایت مشهور پدال این پرسش را دارم که واقعا این قدر به نویسنده نیازمندید که هر مطلب بی کیفیتی را منتشر می کنید؟
جالب است که درست پیش از این مطلب ، تست پورشه کاین توسط مسیح فرزانه را می خواندم و سرشار از اطلاعات و لذت و هیجان شدم . اما این مطلب نا امیدم کرد .
حرفی که این مطلب قصد گفتن دارد صحیح است اما به شکلی غیر حرفه ای بیان شده بود .
عاجزانه از شما خواهش دارم در گزینش مطالبتان دقت بیشتری به خرج بدهید و به رسالت فرهنگیتان پایبند باشید .
بهروز
۱۰ آبان ۱۳۹۱کاملا با نظر شما موافقم سطح مطلب فوق العاده نازل ودر سطح انشای ابتدایی بود.
علی
۴ آبان ۱۳۹۱با تشکر فراوان از مدیریت سایت بابت مطلب فوق العاده ای که ارائه شد
فقط دو مورد
1.ممنون میشم منظورتون رو از ماسک اکسیژن گذاشتن راننده لیفان بدونم چون تا به الان هر کسی که این ماشین رو داشته از سیستم تهویه مطبوعش کاملا راضی بوده
2.در این مقایسه لیفان 1600 قرار داشته اما الان لیفان با موتور 1800 ارائه میشه
میخواستم بدونم کارایی و کارکرد و به طور کلی بازده این موتور نسبت به موتور قبلی 1600 چطور است
با تشکر فراوان
علی
كوروش
۴ آبان ۱۳۹۱در خوب بودن ماشین های چینی شک نکنید و روز به روز بهتر هم خواهد شد برای اثبات این موضوع ماشینهای ام جی و جیلی این را ثابت می کنن
آنهایی که سن و سالی دارن و قبلاها یادشون باشه ماشین کره ای هم همین وضعیت را داشت حالا نگاه میکنن که فقط از ما بهترون و اونایی که می تونن ماشین بالای 100 میلیون بخرن از اون استفاده خواهند کرد . راستی ماشین کره ای زیر 100 میلیون سراغ دارید ؟؟ ( یکی دوتا پیدا می شه! ) دعا کنید همین قیمت ها را برای ماشین های چینی نداشته باشیم!
پوریا
۵ آبان ۱۳۹۱ام جی که یکی از بهترین ماشیناس
اونایی که دارن میدونن چی میگم
اما تو این مقایسه جای mvm530 خالی نیست ؟
سينا
۱۱ آبان ۱۳۹۱اخه ام جی رو کجا میشه با mvm530 مقایسه کرد!!!!!!!!!!!!!!
saman
۵ آبان ۱۳۹۱مقایست خدا بود خیلی حال کردم
مهران
۵ آبان ۱۳۹۱واقعا مقاله جالبی بود.
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۱جالب بود
ميلاد
۵ آبان ۱۳۹۱من نمیدونم این کیه که هرکى از این مقاله تعریف میکنه براش دیسلایک میزنه. اقا جان قبل از اینکه کامنت من رو هم دیسلایک کنى یه ذره انصافتو به کار بنداز اخه از این مقاله بهتر چى میخواى
آرش
۶ آبان ۱۳۹۱میلاد این یه بنده خداست که زبوووونم لال از مسولین یا طرف دارهای 6 آتیشه هستن که با IP های مختلف یه دفعه 20 تا دیسلایک میزنه!!!
سيد
۵ آبان ۱۳۹۱به نظر بنده هم نقدها اگر جدی و طبق روال سابق باشد بهتر و تأثیرگذارتر است .
این نقد هرچند جالب است ولی خواندنش تکلیف رو روشن نمی کند .
ميلاد
۶ آبان ۱۳۹۱مگه کلن نقد ها همشون این سبکى شدند که شما میگید باید مثل قبل بشند ؟ این اقاى وزیرى فقط به این سبک مینویسه که اونم هر دو سه ماه یه بار یه مقاله میده بیرون بقیه نویسندگان این سایت همشون معمولى مینویسند . به نظر کار خوبیه چون باعث میشه که سایت از یکنواختى در بیاد . کلن من از سایت پدال و نویسندگانش واقعا تشکر میکنم که به سبک هاى مختلف و با استفاده از فیلم به مردم اطلاع رسانى میکنند
عاشق مزدا3
۶ آبان ۱۳۹۱ماشین چینی فقطmvm530بقیش اشغاله
بعدش هم وقتی پراید شده13میلیون سمند شده 20 میلیون ادم باید مخش کار نکنه که بره ماشین ایرانی بخره درست ماشینای چینی مثل هیوندای و کیا نیست ولی ازماشینای ایرانی که بهتره حد اقل منفجر نمیشه
محمد ع - تهران
۷ آبان ۱۳۹۱از طرف صحبت کردنتون معلومه بدون هیچ تحقیق و رو هوا حرف می زنید دوست عزیز
m-s
۷ آبان ۱۳۹۱فقط mvm530
سينا
۱۱ آبان ۱۳۹۱Mvm 530 یکی از اشغال ترین ماشین هاست
دیگه وقتی لیفان حست که کسی نمیره mvm بگیره
لیفان ۱۶۰۰ با وجود اینکه از mvm موتور ضعیف تری داره ولی شتابش بیشتر هست!!!
بعد اینکه سیستم تعلیق mvm یکی از بدترین سیستم تعلیق ها است.
از نظر قیافه هم من هیچی نگم بهتره چون معلوم که…
عاشق مزدا3
۱۷ آبان ۱۳۹۱از نطر قیافه که530 بهتره اینو همه میگن
سينا
۱۸ آبان ۱۳۹۱ببخشید مثلا کی میگه که mvm530 قیافه بهتری داره!!!!!!!!!
بعد هم تو همین سایت شما از هر کی که خواستی بپورس که قیافه کدوم بهتره.
خود ادم هم چشم داره این طور نیست؟
در.ضمن اینو همه میگن جلو لیفان عینbmw 320 هست و پشتش هم مثل تویوتا کرولا
اون وقت شما اگه به mvm نگاه کنی فکر نکنم یادچیزی جزء تندر بی افتی.
ان طور نیست؟
پوریا سلمانیان
۷ آبان ۱۳۹۱چهارشنبه تخته گاز رو داد .امروز یکشنبه تکرار top gear ساعت 16 رو ببینید همه چی دستتون میاد
علی
۸ آبان ۱۳۹۱به اعتقاد من نویسنده محترم اول تصمیم گرفته که کدوم خودرو رو بهتر معرفی کنه بعد دست به قلم برده. مطمئنم ایشون حتی عملاً آنچه رو که نوشته با خودرو ها تجربه نکرده. دلایلش رو هم قبلا نوشتم ….
دکتر
۱۵ آبان ۱۳۹۱واقعا شما اعتقاد داری این خودروها باهم قابل غیاسند. و بعد از این قضیه اون روهم نویسنده تصمیم گرفته که کدام بهتره؟
سهیل
۸ آبان ۱۳۹۱سلام به همگی
من یه mvm 530 دارم و دست دوم خریدم نسبت به ماشین هایی که قبلا داشتم خیلی سره از 206، سمند، 405، … جادار-داخل زیبا -دید عالی -بدون سر و صدا -بدون نفوذ حتی یک قطره اب -خلاصه شتاب ثانویه عالی و مصرف سوخت خیلی خوب، توی امتحان سرعت هم خودم تا سرعت 220 کیلومتر در ساعت باهاش رفتم بدون لرزش و از دست دادن تعادل در حال حاضر با توجه به قیمت و امنیت آن من به همه خودرو هایی که توی این رنج هستن ترجیح میدم
فرید
۸ آبان ۱۳۹۱اگه عاقلانه و با توجه به قیمت حساب کنیم
فک کنم لیفان 620 1800 سی سی بهتر از بقیه باشه
چون هم معروف تره و هم زیادتره
دکتر
۱۵ آبان ۱۳۹۱معروفتره چون در بازار ایران بیشتره. بیشتره چون خودروی قدیمیتر وخیلی ارزانتری است.
پوریا
۸ آبان ۱۳۹۱سلام
ماشین لیفان با موتور 1800 که متعلق به تلنت انگلیس هستش از اوایل تایستان وارد کشور شده…
اگه نماینده لیفان تو این مسابقه خیالی ماشین قوی تر و با امکانات بیشترش بود (1800 Tallent ) احتمالا معادلات دوست نویسندمون به هم می ریخت…
آرش
۸ آبان ۱۳۹۱آقا پوریا محض اطلاع باید بدونید لیفان 1800 تلنت , تولید انگلستان نیست این موتور چینی هستش و طراحی موتور مشارکت مشترک چین و شرکت ریکاردو انگلیس هست.
hossein
۹ آبان ۱۳۹۱البته این فناوری talent برای اروپاست و این موتور هم بر فرض که طراحی انگلیس نباشه حداقل این که طراحی مشترک با انگلیس هست رو نمیشه انکار کرد و این وجه تمایز بین این خودرو چینی با دیگر خودرو هاست .
آرش
۱۰ آبان ۱۳۹۱پس موتور Ef7 هم آلمانیه دیگه؟؟ پس دیگه درباره این نمیشه چیزی گفت بله؟؟
مگه هر شرکتی اومد موتور طراحی کرد مثلا شرکت آلمانی یا انگلیسی شد خدا؟؟ شما یه جستجو بفرمایید می بینید که فعالیت شرکت ریکاردو تو چه زمینه ای هست!!
حمید
۸ آبان ۱۳۹۱از نویسنده خوش ذوق تشکر فراوان دارم واقعا قلم خوبی داری موفق باشی.یادم میاد مجری برنامه تختخ گاز تو بی بی سی می گفت متاسفانه باید قبول کنیم “در 5 سال آینده ما هم مجبو می شیم از خودروهای چینی استفاده کنیم” این یعنی از نظر مدیریت به جایی می رسند که بازار اروپا رو هم به دست می گیرند یعنی کیفیت را به حدی بالا می برند که نقص نداشته باشه و آینده قطعا در اختیار خودروهای چینیه. من از این که به ماشین های چینی به چشم خودروهای بی یفیت نگاه کنیم موافق نیستم چون این ما هستیم که جنس درجه پایین ازشون می خریم اونها جنسهای درجه یکشونو به اروپا و شرق آسیا می فرستند . به امید روزی که ما هم از چینی ها یاد بگیریم و مدیریت داشته باشیم تا کشورمون پیشرفت کنه
کماندار
۱۰ آبان ۱۳۹۱این برنامه رو منم دیشب به تشویق دوستمون دیدم و جالبه که آخرش گفت چین تو 5 سال از تولید موتور 3 چرخه رسیده به تواید ماشینایی که به انگلیس صادر میشه !!
اما غیر جالبیش اینکه ما داریم برا پیشرفت چین ذوق میکنیم و خودمون عقب گرد داریم!
مهیار
۸ آبان ۱۳۹۱سلام کیفیت لیفان نسبت به بقیه پایین تره.mvmکلاماشین خوبیه ونبست به قیمتش ارزش داره.جیلی رو نمیشناسم ولی گریت وال تو کشورهایی مثل ایتالیا فروش خوبی داره
سينا
۱۸ آبان ۱۳۹۱شما بهتره بری تو قسمت خودرو های چینی تو همین سایت ببین چی گفته؟
میخوای من بگم که گفته تو mvmاز مواد سرطان زا استفاده شده.
بازم خوب؟؟؟
خشايارر
۹ آبان ۱۳۹۱من 206 تیپ 5 رو به همشون ترجیح میدم. پول دادن به ماشین چینی کار درستی نیست.ماشین چینی خیلی کار کنه 5 ساله.اما 206 81 هنوز مس مرد راه میره.
آرش
۹ آبان ۱۳۹۱شما فکر کردی قطعات 206 شما از کجا اومده؟ فرانسه؟
Ferya
۹ آبان ۱۳۹۱اولاً که نمیگیم همه ی چینی ها
دوماً شما ماشین چینی (620 و ای سی 7 و سی 30 ) پنج سال کارکرد رو دیدی که اینارو میگی ؟
امیر
۹ آبان ۱۳۹۱من ندیدم . ولی یه وال از شما دارم :
مگه شما دیدی که اینقدر قرص و محکم مینویسی؟!
در ضمن عمر مفید هر خودرو در اروپا 5 ساله . نه مثل اینجا که ماشین مدل 60 هم مشتری داره!
آرش
۱۰ آبان ۱۳۹۱عزیز هنوز 5 سال نیست این خودروها اومدن چطور با این اطمینان میگی؟ ریو و دوو و ورنا یادتون چه طرز فکر و جایگاهی داشتن در ابتدا؟ بعد چی شد؟
کماندار
۹ آبان ۱۳۹۱شما 206 سال 81 داری اون 206 فرانسس ..تازگی دقت کردی چقدر 206 خراب گوشه خیابون ریخته؟؟/مدل های 84 به بعد!
دکتر
۱۵ آبان ۱۳۹۱206 تیپ 5 از تیپ 2 بهتره مثل لیفان 1800 که 1600 خودش بهتره.
sh
۹ آبان ۱۳۹۱متاسفانه اینطور که مشخصه نویسنده حتی از نزدیک هم این ماشین هارو ندیده و فقط از روی جدول مشخصات ماشین دست به قلم برده. اشتباهات خیلی خیلی زیادی داره این مقاله. لطفا در انتشارات مطالب دقت بیشتری داشته باشین و حداقل اطلاعات غلط به مردم ندید.
فرزاد
۱۰ آبان ۱۳۹۱متن بسیار مفیدی درباره این سه خودرو بود و مواردی رو مطرح کرد که برای اکثریت اهمیت داره .
فقط میخوام به دوستانی که طرفدار دو آتیشه خودروی چینی هستن یا به شدت از خودروی چینی نفرت دارن بگم با توجه به محدودیت توانایی خرید مردم ایران طرفداری یا بدگویی از خودروی چینی بی فایده هست . وقتی میشه بهتر داوری کرد که همه خودروهای خارجی با شرایط یکسان و با مالیات و عوارض یکسان و منصفانه وارد بشن و مردم انتخاب های زیادی داشته باشن . مسلما در اینصورت مردم خیلی کم طرف خودروی چینی میرن . به هر حال هر چقدر هم که خوب باشن شهرت خودروهای کمپانی های مشهور رو ندارن . و شهرت سازنده هم خیلی تو محبوبیت تاثیر داره . چینی ها خیلی باید کار کنن تا به پای اروپایی ها برسن . ولی به نظر من که تا الان خیلی خوب اومدن . خودتون حساب کنید … ایران نزدیک 50 ساله خودرو میسازه و سال به سال هم داره بیشتر گند میزنه . ولی چین تازه شروع کرده و به اینجا رسیده . خوب هستن ولی واسه ما !!! نه تو اروپا و آمریکا که از بس خودروی متنوع و ارزون و همه مدل هست سخت ترین کار انتخابه !!!
حمید
۱۰ آبان ۱۳۹۱خیلی خوب و جالب بود.کلی حال کردم.
هم نتیجه گیریش خوب بود هم آزمایشاتش خوب بود هم متن و داستانش.
ممنون
سامیار
۱۰ آبان ۱۳۹۱خیلی خوشم امده از ماشین چینی جدیدا که وارد شده.پشت mvm530 نشستم در برابر پارس سال من مثل پادشاه هست.خدایی ماشینای ایران خودرو اشغالی بیش نیس.بزرگترین عیبشون فقط این هست که اتوماتیک نیستن ماشین چینیا..راستی جیلی فوق العاده زیباست
رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۱این کسی که این به اصطلاح مقاله رو نوشته فقط تو خیال و رویا این 3 خودرو رو تست کرده و خیلی از اطلاعاتش غلطه کلا محرک و چاشنی نوشتن این متن دید بد نویسنده نسبت به محصولات چینه ایشان ظاهرا نمیدونه که همون ایفون 5 هم اصلش ساخت چینه و همین کامپیوتر ی که ایشان از طریق اون افاضات کردن چینیه!
aliraja
۱۱ آبان ۱۳۹۱من یه دوره رفتم سایپا
و ایران خودرو واسه آموزش تعمیرات و کار تو نمایندگی مجاز
اونجا متوجه شدم اکثر قطعات پراید و پژو 206 و بچش و 405 و بچه های 405 و …. همه از چین میاد
حتی بعضی قطعات مثل شلنگ سوخت و باقی قطعات ساده تر از پاکستان میاد … و یکی از عوامل خود سوزی مدلای پژو هم همین بوده
پس بهتره آدم بره همون چینی رو بخره تا یکجا راحت شه
تازه باهاش قاقالیلی هم میدن
50 سال داخلی خریدیم چه گلی به سرمون زدن
رضا
۱۱ آبان ۱۳۹۱چیزی که واسه من جالبه اینه که هل 90 حدود 17 نمره منفی تو بدنه و تزیینات داخلی و خارجی نسبت به لیفان 1800 گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایران
۱۱ آبان ۱۳۹۱این ماشینا دو سیمکارته نیستن؟ :)
آرش
۱۴ آبان ۱۳۹۱ورژن جدیدش 3 سیم کارته تازه TV هم داره