چشم اندازخودروهای چینیسایر خودروهای آسیاییلیفان

مقایسه سه چینی در ایران

مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30

چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰ معروفترین چینی حاضر در بازار ایران

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛

  • لیفان ۶۲۰
  • جیلی امگرند sc7
  • گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.

گریت وال ولیکس C30
گریت وال ولیکس C30

اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.

جیلی امگراند EC7 سدان
جیلی امگراند EC7 سدان

اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.

جیلی امگرند EC7
جیلی امگرند EC7
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد ولیکس C30
داشبورد ولیکس C30
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد لیفان 620
داشبورد لیفان ۶۲۰
lifan 620 headlight
لیفان ۶۲۰ CVT
lifan 620 CVT
lifan 620 CVT

یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.

لیست امکانات لیفان ۶۲۰
۱- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۲- ABS ۳-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ۴- رادیو mp3 -CD ۵- روکش چرمی صندلی ها ۶- تنظیم برقی آینه ۷- شیشه های برقی ۸- سیستم تنظیم نور چراغ ها ۹- مه شکن عقب و جلو ۱۰- سنسور پارک
لیست امکانات ولیکس C30
۱- شیشه های برقی ۲- رادیو CD – mp3 ۳- اینه های برقی ۴- قابلیت تنظیم ارتفاع چرخ های جلو ۵- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۶- ABS ۷-سنسور دنده عقب ۸- مه شکن
لیست امکانات جیلی امگرند EC7
۱- آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ ۲- مه شکن ۳- ABS ۴- فرمان تلسکوپی و هیدرولیک ۵- روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ۶- آینه وسط با قابلیت مات شدن ۷- سنسور دنده عقب ۸-ضبط با LCD

اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.

حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.

حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.

اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)

بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.

بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.

اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.

اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.

حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.

بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.

در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.

نویسنده مهمان: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶۳ دیدگاه‌ها

  1. باربد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    متن انتقادی قشنگیه ولی لیفان به این آشغالیی که میگه نیست من که راضیم!

    1. hesan

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (481 ديدگاه)

      همشون اشغالن،اخه ماشین چینی چیه دیگه.
      مردم جون عزیزاتون نخرید بذارید خودرو های اروپایی با قیمت مناسب بیاد.
      چینی دیگه چیه اخه؟!
      شما ایرانیا لیاقتتون بیشتر از ایناس البته جنبتون کمه فقط،دعوا هم نکنید لطفا.
      اونایی که دیس لایک بزنن یعنی لیاقت بیشتر از این بنجولای چینی رو ندارن.
      به امید روزای خوب اسه هممون.

      1. کماندار

        ۲۲ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (309 ديدگاه)

        بشین تا اینا ماشین اروپایی بدن بهت…
        چند سال دیگه با روال فعلی پیکان وانتم نمیتونی بخری عمو جون کجای کاری؟

    2. مهدی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوستان واقعا لیفان ماشین بیخودیه
      پدرخانم من یکیشو خریده. از همان اول که دنده عقبش در میرفت. بعد از سه ماهم صفحه کلاچشو عوض کرد. پراید من بعد از 4 سال هنوز صفحه کلاچش سالمه. واقعا چینیها گل گاشتن با این آشغالهاشون!

  2. ارزو

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من لیفان 520 دارم و واقعا از رانندگی باهاش لذت میبرم به نظر من تو تمام موارد با مقایسه ای که من با ال 90 و 206 کردم لیفان خیلی بهتره در ضمن متنی که در مورد مقایسه 3 خودرو نوشته شده هیچ ارزش و اعتباری نداره و کلا بر مبنای نا اگاهی نوشته شده!!!

    1. هادی

      ۱۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من لیفان سوار شدم، اصلا اینطور نیست که میگید. خیلی بی کیفیت، صدای موتور هم که افتضاحه …

    2. احسان 16v

      ۱۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (131 ديدگاه)

      کاملا هم متن توپیه شما چون لیفان داری برات سخته قبول واقعیت

      1. امیر

        ۱۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        دقیقا با روش خودت بهت جواب میدم : شما هم چون لیفان نداری این حرفو میزنی . فقط از دور یه چیزهایی شنیدی!
        —————————————————————–
        با این بحث ها که کار پیش نمیره دوست عزیز! علت و منطق بیار. با دلیل بیا جلو . اگه درست بود میپذیریم . مشکلی نیست.

      2. ارزو

        ۲۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما که لیفان نداری و یه بار هم این ماشین رو تست نکردی واقعیت رو از کجا اوردی؟؟؟!!!

  3. بابك

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالی بود من که وقتی خوندم کلی خندیدم؛ضمن مقایسه فنی کلی نکات طنز جالب داشت.به خصوص تیکه کپسول اکسیژن لیفان و گوش فیل وولیکس .خیلی عالی بود .ممنون

    1. محمد ع - تهران

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (841 ديدگاه)

      با همون گوش فیل من دید بسیار خوبی از طرفین دارم . در ضمن در کوچه های باریک یا ترافیک سنگین با یه دکمه به صورت برقی تا میشه پس فکر نمی کنم مشکلی به اون صورت باشه

  4. امیر

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دست در دست هم دهیم به مهر
    میهن چین را کنیم آباد
    اگه ملت […] مثل ما وجود نداشت این چینی های گربه وسگ خور چکار میکردن؟من چند روز پیش شصت هزار تومان بابت یه چادر ضد آب ماشین پرداخت کردم اما بعد از یه روز تازه متوجه شدم این چادر که جنسش شباهت زیادی به جیر(جنس چترها) داره حتی پلاستیک هم نیست واز نایلونی به ضخامت پاکت فریزر درست شده!!!ای وای بر ما کجای دنیا با دسترنج مردمشون این کارو میکنن

  5. alireza

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خیلی مفاله خوبی بود لذت بردیم . خسته نباشید اقای وزیری

  6. ميلاد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    واقعا ماهرانه نوشته شده بود . من خودم نویسنده هستم البته نه درباره ى ماشین. و میدونم نوشتن یه متن طولانى که خواننده با خوندنش حوصله اش سر نره کار دشواریه کارى با مشخصات فنى مقاله یا ماشیناش ندارم فقط میخوام بگم این جور نوشتن واقعا کار سختیه .

  7. حسین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه عشق ماشین وحشتناک هستم و معتقدم ماشینای جینی نسبت به ماشینای داخلی خیلی خیلی خیلی بهتر هستند چون حداقل تو کشوری ساخته شده اند که تو بازار خودروش رقابت وجود داره اما اگه بازار ایران نکاه کنید میبینید که شرکت ها اصلا براشون مهم نیست امسال چند تا فروش کنند یا اصلا فروش نکنند و میگنند ما که اول و اخر پولمونو از دولت میگیریم !

  8. طاهر

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیفان 520 دارم بد نیست ..حداقل در مقایسه با ایرانی ها بهتره….صدای موتور توی اطاق کمی زیاده….

  9. mohammad

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا به نظر من شما اصلا مقایسه نکن چون مقایسه در صورتی درسته که متفاوت نباشند اگر داری لیفان و مقایسه میکنی 1800 مقایسه کن بعدم تابلو هست که لیفان1800 تو سرعت همرو سوسک میکنه بقیه باید برن خونشون

  10. رضا

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لیفان از ال90 و 206 خیلی بهتره

  11. احسان 16v

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خیلی باحاله ها 1 میلیاردو 400 میلیون چینی دارن از 80 میلیون ایرانی کمال استفاده رو میبرن …خوش بحالشون

  12. shah gholam

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    همه دنیا دارن از 75 ملیون ایرانی استفاده می کنن .روسیه .چین .بوسنی .عراق .افغانستان. مصر .لبنان .سوریه و…. و ما از چه کسانی سود می گیریم ؟

  13. amin

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من لیفان 620 و ام وی ام 530 داشتم ولی از هیچ کدوم اصلا راضی نبودم . البته برای کسی که می خواد فقط ماشین داشته باشه بد نیست اما اگه بخواین به عنوان یه خودرویی که بهتون قابلیت های دینامیکی خوب و سواری خوب بده اصلا طرفش نرید که از این بابتا واقعا مهندسی ضعیفی دارند .

    1. امیر

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      در رابطه با مهندسی خودرویی که مد نظرتون هست بیشتر توضیح بدید بدونم منظورتون چیه؟
      خیلی گنگ و مبهم صحبت نوشتید . بیشتر توضیح بدید تا منظورتان رو از قابلیت های دینامیکی هم بیشتر درک کنیم!

      1. امیر

        ۱۴ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        حتی برای کوبیدن یک خودرو هم این طرز نوشتن گنگ و مبهم ( نظر amin ) خوب نیست .

      2. احسان 16v

        ۲۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (131 ديدگاه)

        تو هم چون لیفان داری فکر میکنی خیلی خوبه،عزیز من جنس چینی کدومش خوب بوده که اینا خوب باشه ؟من یه ماکسیما دارم که لاستیکشو به کل چین نمیدم چه برسه یه آشغال درجه 3 که هیچ کجای دنیا جز ایران بازار نداره

      3. آرش

        ۲۷ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (201 ديدگاه)

        آقا احسان ما ها پول خرید این ماشین چینی رو داریم که تو این رنج عالی هست مطمعا باشید اگه در حال حاضر 70 پول زحمت کشیده داشتیم ماکسیما می خریدیم

  14. دکتر

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر بنده مقاله ایراد فنی قابل عرضی نداشت. ولی باز به نظربنده موضوعی از جنس ساخت یک کشور ملاک خوبی برای مقایسه 3 خودرو ملاک درستی نیست. این خودروهادر بازار تا دو برابرقیمت با هم اختلاف دارند. بازاریابان لیفان میگویند از ماشین ایرانی بهتره ولی بازاریابان جیلی فارغ از درستی یا غلطی خود را دارنده ولو چینی قابل مقایسه با سوناتا البته مدل قبل میدانند. اگر بدبین باشیم میتوانیم بگوییم نویسنده با زیرکی تمام بدون انکه بی دلیل از لیفان که ساخت خودرو سازهای داخلی است حمایت کند با مقایسه این سه باهم سعی در قابل مفایسه بودن این دو خودرو کرده و سی30 هم برای نزدیک کردن این دو خودرو به هم وپر کردن فاصله این دو خودرو باهم امده. البته اگر بد بین باشیم.

  15. milad

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از بحث ماشین های چینی بگذریم این چه متنیه دیگه
    مگه واسه بچه ها دارین داستان تعریف میکنین؟

  16. Yashar

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    یکی از فامیلامون یکی از این لیوان 1800ها ثبتنام کرده بود 23 تومن! تازه تحویل گرفته یک هفته نشده موتورش قیرپاچ کرد!! نمایندگی هم میگه موتور ندارن باید از چین براش بیاد…
    تو بازار آزاد هم قیمتشو تا 45 تومن بردن بالا…!!

  17. ali

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بازم میگم
    حیف پول که بابت ماشین چینی خرج بشه

    1. sajed

      ۱۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من لیفان دارم درسته که یه ایرادای جزیی داره اما به خدا از ماشینای داخل خیلی بهتره.من هم پژو داشتم هم تندر داشتم هم پراید داشتم.تندر90 واقعا ماشین خوبیه اما دیگه پزو قابل مقایسه با لیفان نیست.وقتی پژو پارس میشه 33تومن خوب لیفان1800هم میشه 36 تومن

      1. احسان 16v

        ۲۳ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (131 ديدگاه)

        بذار یه دوسال کار کنه عزیزم

  18. نخرین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هیییییییییییچ وقت کپی برابر اصل نیست ماشینای چینی همشون کپی هستن فقط لازمه 2 سال کار کنن ببینید چجور اوراق میشن ….پراید بیچاره یا پژو مثله خر کار میکنن ولی آشغالند اما چاره ای نداریم هم وطن…. مرسی

  19. احمد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    1.متن بسیار زیبائی بود.تعابیر بکاررفته فوق العاده دلنشین ودرعین حال قابل فهم بود.
    2.به نظر من ماشینهای چینی ارزش خریداری ندارند
    3.دوستان محترمی که اعتقاد دارند به این دلیل خریدارماشین های چینی هستند که ماشین ایرانی به درد نمیخورد،بایدبه این نکته توجه کنند که تازمانی که مردم برای همین ماشینهای بی کیفیت سرودست میشکنند،بایدهم تولید شوند!!اگر مردم خرید ماشین راتحریم کنند مطمئن باشید خوردوسازان فکری اساسی خواهندنمود

  20. p.k

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ها که گفتین شدن ماشین فقط p.kخودم با ژیان پسر عموم.والا به خدا

  21. آریو

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (206 ديدگاه)

    مقاله خوبی بود اما اگه لیفان1800 مقایسه میشد بهتر بود آخه دیگه لیفان 1600 تولید نمیشه

  22. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خودروی لیفان کشورنخجوان کارخانه گذاشته هیج کس راضی نیست ولی بدبختانه درکشورمان داستان برعکسه وخودروهای دیگرچینی ازهمه جارانده درایران سکه شدند.

    1. hossein

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      منظورتون از” هیچکس “دقیقا کیه؟؟؟؟؟ :دی

  23. همیشه ناراضی!

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سپاس
    عالی بود

  24. 13

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جیلی از هر دوتاشون بهتره

  25. علیرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من صاحب کارخانه سنگ بری در لرستان هستم.یک دستگاه لیفان 620 1800 خریدم و معمولا با ماشینم به طرف کارخانه حرکت می کنم.30000 کیلومتر باهاش رفتم باور کنید اخ هم نگفته.اقایانی که از این ماشین به این بدی تعریف می کنند یا سوار این ماشین نشدند و یا اطلاعی ندارند که بدون هیچ دلیلی حرف می زنند.

  26. ناصر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من لیقان 1600 دارم حدود 18 ماه دارمش. خیلی خوبه و خیلی عالبه کسانی که انتقاد میکنن یا بد شانسی آوردن یافقط از روی احساسات حرف میزنن چون ساخت چین هست .با این سرعت پیشرفت چین در صنعت تا چند سال دیگه همه خودرو سازان باید جلوش سر خم کنن

  27. babak

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقایون عزیز لیفان 1600 ایراداتی داشته که توی 1800
    همش برطرف شده … الان خیلی بهتر شده .. شتابش بالا رفته .. مصرف سوختش کمتر شده

    1. کماندار

      ۲۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (309 ديدگاه)

      همون لیفان 1600 از همه ماشنای ساخت داخل سره…کافیه سوار بشن و امتحان کنن…من هم ایرانی داشتم هم چینی

  28. shah gholam

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اومدم از چین اوومدم با ماشین صفر اومدم مثل چری اومدم مثال لیفان اومدم .الکی خوشند. پول میکشم پول میکشمو جون می کشم.

  29. حسین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیاس جیلی با این دو خودرو کاملا اشتباه است.
    این (جیلی) کجا او آن ها کجا…..

  30. رضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جای تاسفه با پولی که میتونی تویتاو هیونداسوار بشی بید منت ماشین های اشغال چینی رو بکشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا