مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30
چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟
مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!
بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی میکنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.
اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛
- لیفان ۶۲۰
- جیلی امگرند sc7
- گریت وال ولیکس c30
حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.
اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.
اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.
یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.
اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.
حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.
حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.
اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)
بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.
بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.
اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.
اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.
حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.
بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.
در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.
نویسنده مهمان: امیر وزیری
محمدمهدی
۱۵ آذر ۱۳۹۱در جواب آقای آریو که گفتن : مگه همین تقریبا یک ماه پیش ما به پیشنهاد آقا سعید از طریق ۲۰:۳۰ پیگیر تاخیرها نشدیم ؟ واتفاقا ۲۰:۳۰ هم به درخواست ما رسیدگی کرد. اما رو کرمان موتور هیچ تاثیری نداشت.
دوستان محترم حداقلش اینه که ثواب می کنید چند نفر دیگه همین کلاه سرشون نره و متضرر نشن و حواسشون رو بیشتر جمع کنن.
سینا
۱۶ آذر ۱۳۹۱سلام دوستان با وجود این تفاسیر 1 کلام برای ثبت نام گریت وال اقدام کنم؟از نظر قیمت میشه بعد از خواب سرمایه ماشین رو به قیمت ایده ال فروخت؟
علیرضا
۲۲ آذر ۱۳۹۱من یه سوال دارم.خب معلومه که لیفان 620 1800سی سی هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ موتور و امکانات از mvm 530 بهتره.پس چرا لیفان 620 1800سی سی از mvm 530 خیلی کمتره؟
hamed
۲۶ آذر ۱۳۹۱سلام علیرضا دلیلش چند تاست البته به نظر من : 1- شرایط فروش و یا پیش فروش mvm خیلی راحت از لیفان بود لیفان تقریبا نقدی بود ولی mvm نه . 2- با وجود زیادتر mvm 110 یک سابقه قبلی در ذهن مردم بود در حالیکه لیفان 520 (اولین سری لیفان) بعد از اون اومد . 3- اگه اشتباه نکنم اولین سری لیفان 620-1800 در تیر ماه به بازار اومد وهنوز با وجود این همه تاخیر (به لطف کرمان موتور) هنوز خیلی از اونهایی که اسم نویس کردن ماشین هاشون رو تحویل نگرفتن.
مجتبی رجب پور
۲۷ آذر ۱۳۹۱ما ثبت نامی مرداد هستیم و تکمیلی مهر ما ولی تا کنون ماشین به ما تعلق نگرفته است دلیلش چیست
مجتبی رجب پور
۲۷ آذر ۱۳۹۱الان 5 ماه است که ثبت نام کرده ایم
امیر
۳ دی ۱۳۹۱سیاست کثیف کرمان موتور در خوابوندن پول ها و سود کردن شخصی تنها دلیل کاره . بهانه اشون هم 4 ماهه گمرکه .
مصطفی علیشاهی
۲۸ آذر ۱۳۹۱با سلام
من مدتهاست تصمیم به تعویض ماشین دارم، حقیفتش از شکل و ظاهر M Grand راضی هستم ولی چون اطلاعات زیادی درمورد این اتوموبیل در اختیار ندارم ممنون می شوم اگر کسی با این ماشین تجربه ای دارد بی غرض راهنمایی ام کند.
متشکرم
koorosh
۲۹ آذر ۱۳۹۱سلام
دوست عزیز اگه قصد خرید داری واقعا ماشین خوبی هستش . از همه نظر شاخ تر از این دو تا ماشینی هستش که باهاش مقایسه کردن. ماشین خیلی نرمی هستش و ایمنیش هم که دیگه بحثی نداره.موتور قوی و کیفیت مونتاژ بالایی هم داره. کلا نسبت به قیمتش ماشین خوبی هستش.
مهرداد
۱۹ دی ۱۳۹۱به نظر من لیفان 620 با موتور 1800 رو اگه بدن از همه ی ماشین های چینی و ناشین های دیگه سرتره
babak
۶ دی ۱۳۹۱با سلام
جناب آقای وزیری که بسیار زحمت کشیدی و این اطلاعات مفید رو به خوانندگان محترم دادی. بسیار سپاسگذارم. اما بهتر بود کمتر اغراق میکردی.
لازم به توضیحه که بنده لیفان 620-1.6 دارم و در حال حاضر نیز بعلت مشکلات کیفی قطعات (اسهلاک قطعات بالاست) قصد فروش دارم. خودروهای قبلی بنده نیز فولکس گل ، موسو و زانتیا 1800 بودند.
در خصوص طراحی ظاهری لیفان که باید بگم طراحی خوبی داره و ماشین زیبایی است . این به من نوعی ربطی نداره که طرحشو کپی کرده یا خیر، من بعنوان یک مصرف کننده باید ببینم از این طرح خوشم میاد یا نه.
در خصوص کولر در ترافیک هم باید بگم تو این یک سال و خوردهای که داشتمش کولرش خیلی عالی کار میکنه و خوب خنک میکنه.(در مقایسه با ماشینهای قبلی خودم) فقط مشکلش نداشتن تهویه اتوماتیک هست.
در خصوص اندازه آینهها که برای ولیکس گفتید ، درسته که آینههاش بزرگه ولی این مشاله رو شاید نتوان یک عیب به حساب آورد. در آنصورت باید بگیم که آینههای لکسوس یا تویوتا آریون هم بیخوده. چون بزرگتر از آینههای ولیکسه.
در مورد بنزین نیز بسیاری از خودروهای جدید و بروز مشکل دارن، چون برای بنزین بیخود ایران طراحی نشدن. مثلا همین لیفان 620 رو اگر بهش بنزین عادی بزنین صدای سر سوپاپها در حالتی که دور موتور و سرعت تنظیم نباشه در میاد و در هر حالتی شتابش کاملا کم میشه. این مساله در خودروهای سانگ یانگ قدیمی و جدید دیده میشه. محصولات هیوندای هم که باید بهشون بنزین غیر سوپر بزنی و …..
در خصوص ترمزها نیز باید بگم که با ماشین برادرم که زانتیای 1800 سی سی هست شونه به شونه مقایسه کردیم و در سرعت 80 کیلومتر در ساعت اگر هر دو ماشین با هم ترمز شدید بگیرن لیفان فقط حدود یک متر جلو میفته (زانتیا ترمزهای بسیار قوی دارد.
در مورد ایربگهای لیفان نیز آیا ایربگ ماشین کسی ترکیده که منجر به فوت شده باشه که شما چنین اظهار نظری کردهاید.
گرچه بنده با خودروهای چینی مخالفم ولی بهتر است تعصب را در بسیاری از موارد برداریم. بازار ما بازار خوبی نیست که حق انتاب زیادی داشته باشیم. قطعا ماشینهای چینی از ماشینهای ایرانی نظیر پرشیا ، 405 ، سمند و …. خیلی بهتر هستن.
در حال حاضر بنده که قصد فروش خودروی خود را دارم نمیدانم با پول این ماشین ، چه چیز دیگری میتوانم بخرم. تنها گزینه قابل قبول تو این رنج قیمت پژو 206 یا 207 هست.
رضا
۸ دی ۱۳۹۱سلام دوستان من قصد خرید گریت وال دارم از اصفهان لطفا اگر کسی اطلاعاتی داره متشکر می شم راهنمایی کنه
arash
۱۰ دی ۱۳۹۱لیفان 620 با موتور 1800 عالیه من دارم 12000 کیلومتر باش رانندگی کردم تمام اشکالات 1600 را گرفتند و نسبت به قیمتش از دو مدل دیگر بهتره و تا حالا هیچ مشکلی نداشته
Hossein
۱۱ دی ۱۳۹۱تو ماشیتای چینی که تو ایران هستن چندتاش بد نیستن به نظر من اگه بخواهیم رتبه بندی کنیم این بهترین رتبه بندیه.
1-گریت وال ولیکس مدل الیت
2-جیلی مدل EC7
3-جیلی مدل SC7
4-جک توجوی j5 سدان
5-لیفان1800
6-mvm530
7-mvm315
8-mvm x33
9-لیفان520i
10-لیفان x60
11-mvm110
12-لوبو
توی وانتها هم:
1- گریت وال وینگل
2-کاپرا
اینارو بی دلیل ننوشتم یه سایت به اسم: chinaautoweb.com خیلی دقیق همه چیز رو مقایسه کرد. حتی قیمتاشونم نوشته.
مثلا جیلی EC7قیمتش هست 102هزار یوان که با یوان 400تومانی میشه 42 میلیون،قبلا یوان190 تومان بود که قیمت این ماشین میشد20میلیون!!!
علی
۲۱ فروردین ۱۳۹۳واقعا ازنظرشما ام وی ام x۳۳ بهتر از لیفان x60
علیرضا
۱۱ دی ۱۳۹۱یک سوال درمورد x33 دارم.به نظرتون نمره منفی بدنه این ماشین می تونه بهبود پیدا کنه؟
امیر
۱۱ دی ۱۳۹۱من 23 آدر ماه 91 برای 2 ماشین c30 قیمت قطعی و جیلی دو ودیعه ثبت نام کردم وقرار بود خودرو جیلی نهایتا 38600000 تمام بشه و تحویل 90 روزه یعنی شب عید اما الان نمایندگی اعلام کرده خودرو جیلی نزدیک 50 ملیون واسه من تمام میشه؟ به نظر شما با توجه به قیمت فعلی هر دو ماشین (c30 40500000 )و (جیلی 56000000 )واسه خرید کدوم بهتره؟
طه
۱۳ دی ۱۳۹۱سلام من حدود 30 ملیون پول دارم به نظر شما چی بخرم درضمن اطلاعات کمی در مورد ماشین دارم و فقط پژو آرـ دی سوار شدم صمیمانه ممنون میشم کمکم کنید.( یه ماشین جادار خانوادگی برای سفر به شهرستان)
مسعود
۱۳ دی ۱۳۹۱سلام به همه من یه جیلی ec7 خریدم بنر شماه از مگان بهتره یا نه بفروشمش یا نگهش دارم.
امین
۲۰ دی ۱۳۹۱اصلا این دوتایی که میگی ربطی به هم ندارن…کیفیت و برند رنو چی کار داره به جیلی…
علیرضا
۱۷ دی ۱۳۹۱یک سوال درمورد x33 دارم.به نظرتون نمره منفی بده این ماشین می تونه بهبود پیدا کنه؟
مرتضی
۱۸ دی ۱۳۹۱سلام
الان اگر حدود40-45 بخوام پول بدم پیشنهاد میکنید ولیکس بگیرم یا مثلا ماکسیما 84 یا مزداد3 86 ؟
ali
۲۱ دی ۱۳۹۱شک نکن ماکسیما
ali
۲۱ دی ۱۳۹۱هیچ یک از این اشغالا قابل خرید نیست اول فکرتونو به کار بندازین بعد 38 تومنو به این آشغالا بدید
کماندار
۲۱ دی ۱۳۹۱میدم پارس اتوماتیک میخرم پس!!!مگه خره ادم مثل پارس بخره!
ali
۲۱ دی ۱۳۹۱داداش شما هیچ چی توی این بازار نخر لیفان رو هم نخر چون من خیری از این ماشین چی ندیدم!!!
نیما
۲۲ دی ۱۳۹۱بچه ها قیمت لیفان620چنده؟
میراحمد
۲۲ دی ۱۳۹۱طنازیتون حرف نداره اعصابم بخاطرامتحان خوردبودتاآخرمطالب کلی خندیدم وروحیم بازترشد.یه جیلی امگراند صندوقدار میخوام بخرم اگه جوربشه.سوارکه شدم نظرموواسه دوستان میفرستم.ممنون اززحمتتون.22/دی/91
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۱مثل اینکه جیلی بهتره ، بهتره بلحاظ فنی . بنظر میاد باید جیلی رو از بازار آزاد بخریم بهتره ، چون پول آدم پیش آدمهایی مثل گرامی ها نمیمونه خیالش راحتره و استرس انتظار نداره . تمام .
مجيد
۲۷ دی ۱۳۹۱عالی بود . دمت گرم . من که کلی خندیدم. خدایش خیلی هاش رو هم راست گفتی.
احمد
۲۸ دی ۱۳۹۱ما تیر ثبت نام کردیم.ولی الان حدود 5 ماهه که ماشینو تحویل نگرفتیم.هر هفته میگن هفته ی بعد.لیفان 620 تالنت خیلی از هر لحاظ محشره ولی مدیران خودرو خوش قول تر از کرمان موتوره!
پی سی
۳۰ دی ۱۳۹۱سلام من ec7 دارم خیییلی خوبه ماشاالله .ولی MG از ec7 سرتره یعنی MG از خیلی ماشینا سرتره! MG 950 نیومده بیادهمه لولن! بعد MG من EC7 دارم خیلی راضیم! EC8 new عالیه! ولی من EC7 2013 دارم خیلی راضیم!
احسان
۲ بهمن ۱۳۹۱ماشین فقط جیلی 2013 ec7
مارک پوشتشو بکنید جاش مارک هیوندا گرنجور بچسبونید
من مشکیشو دارم واقعا فوق العاداست سقف سانروفش پرچم رو بورده بالا
چون ماشین زیاد خزی هم نیست میگن یارو هیوندا سواره بخدا دوستام هم نفهمیدن ماشین چیه
امکاناتش هم همین بس که اروپا 4ستاره به ماشین داده
حالا هی مگان بخرید قیافه هم که نداره مگان خز هم هستش تازه تنها کشوری که تحریم نکرده چینه پس قطعاتش میاد به بازار
علی
۵ بهمن ۱۳۹۱سلام به دوستان – این دوست گرامی که چند صفحه در مورد این ماشینای چینی نوشته – ایا این را هم گفت که با این رنج قیمت برای این خودرو ها که درنظر گرفته شده بخواییم ماشین ایرانی بگیریم چی از کار در میاد – خودرو های داخل را با بالاترین قیمت و کمترین امکانات به مردم عرضه می کنن و در مقابل می گن این ماشینا آشغاله – یه خورده روشن فکر باشید – تبلیغ سو بر علیه خودرو های که رنج قیمتشون برای ما ایرانیا مناسبه می کنن که از اون ور ماشینای آشغالشون رو به مردم بفروشن . من متاسفم که سطح ارزش ما ایرانیاها به جایی رسیده که برای یه پراید بدون هیچ گونه امکاناتی 14000000 تومان باید بپردازیم – بعد دوبرابر این قیمت را به ماشین خارجی می دیم . اسممونا می زارن آشغال خر . ارادتمند شما علی .
فرزاد
۶ بهمن ۱۳۹۱جیلی امروز 5 بهمن 62 میلیون شده نباید با لیفان 38 تومانی یا c30 که 42 میلون است مقایسه شود
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۱اقا فرزاد جیلی تو رده مگانو و mg هست
شما درست میگی نباید با اینا مقایسه بشه
محسن
۶ بهمن ۱۳۹۱سلام
حرف من با شما مسئولین مجله اینترنتی پدال هست.
مهم هم نیست حرفم تو همین پیج قرار بگیره یا نه.
سایت معتبری که چنین مغرضانه در مورد محصولات چینی بد بگه یا واقعا بی دلیل از ماشینی تعریف بی مورد کنه حق الناس به گردنشه.
یه مقاله گذاشتین در مورد پراید که نویسندش که اگه اشتباه نکنم گودرزی نام بود در آخر نتیجه گیری کرده بود که ماشین روز دنیا پرایده.
اون از مقایسه 206 و ام وی ام 315 و این هم مقاله فوق که بی انصافانه و قبل از ورود به بحث اصلی خواننده را با یک تصویر ذهنی بد وارد محتوای مقاله می کند که این کار دور از اصل قضاوت بی طرفانه است. شما به عنوان نویسنده باید مقایسه کنید و تصمیم گیری را به عهده خواننده بذارید.
من به عنوان یک فرد عادی اما تحصیل کرده و دوست دار پیشرفت ایران و ایرانی چنین رفتارهایی را رد می کنم.
اما مطمئن هستم سخن این حقیر طرفی نمیبنده.
محسن
۷ بهمن ۱۳۹۱سلام
شما میخواین چی رو ثابت کنید؟
میخواین بگین خودروهای ایرانی خوبه؟ خب بعدش چی؟ آیا حرف شما به صنعت خودرو سازی ایران کمک میکنه؟
یا میخواین بگین محصولات چینی بده؟ خب بازم بعدش چی؟ حرف شما باعث زمین خوردن شرکت های معتبر چینی میشه؟
یا هدف کوچکتری دارین؟ میخواهین من و امثال من از خرید محصولات چینی منصرف بشیم؟ خب بازم بعدش چی؟ آیا واقعا فکر میکنی چنین اتفاقی میوفته؟ اصلا فرض هم بگیرید که ماشین چینی نخریم . بیایم 206 بخریم. آیا شرکت ایران خودرو به شما حق العمل میده؟ یا اصلا کار شما خیرخواهانه هست؛ آیا شرکت ایران خودرو و سایرین کیفیت رو بالا می برن؟
آیا قیمت رو پایین میارن؟ واقعا چی میشه؟
اینجا برمیگردیم به حرف اول من که تعصب های ناآگاهانه و بعضا مغرضانه هیچ کمکی به صنعت خودروسازی ایران نمیکنه.