چشم اندازخودروهای چینیسایر خودروهای آسیاییلیفان

مقایسه سه چینی در ایران

مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30

چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰ معروفترین چینی حاضر در بازار ایران

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛

  • لیفان ۶۲۰
  • جیلی امگرند sc7
  • گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.

گریت وال ولیکس C30
گریت وال ولیکس C30

اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.

جیلی امگراند EC7 سدان
جیلی امگراند EC7 سدان

اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.

جیلی امگرند EC7
جیلی امگرند EC7
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد ولیکس C30
داشبورد ولیکس C30
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد لیفان 620
داشبورد لیفان ۶۲۰
lifan 620 headlight
لیفان ۶۲۰ CVT
lifan 620 CVT
lifan 620 CVT

یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.

لیست امکانات لیفان ۶۲۰
۱- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۲- ABS ۳-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ۴- رادیو mp3 -CD ۵- روکش چرمی صندلی ها ۶- تنظیم برقی آینه ۷- شیشه های برقی ۸- سیستم تنظیم نور چراغ ها ۹- مه شکن عقب و جلو ۱۰- سنسور پارک
لیست امکانات ولیکس C30
۱- شیشه های برقی ۲- رادیو CD – mp3 ۳- اینه های برقی ۴- قابلیت تنظیم ارتفاع چرخ های جلو ۵- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۶- ABS ۷-سنسور دنده عقب ۸- مه شکن
لیست امکانات جیلی امگرند EC7
۱- آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ ۲- مه شکن ۳- ABS ۴- فرمان تلسکوپی و هیدرولیک ۵- روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ۶- آینه وسط با قابلیت مات شدن ۷- سنسور دنده عقب ۸-ضبط با LCD

اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.

حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.

حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.

اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)

بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.

بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.

اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.

اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.

حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.

بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.

در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.

نویسنده مهمان: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶۳ دیدگاه‌ها

  1. ابوالفضل

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من با آقامحسن موافقم هرچی باشه شرف دارن نسبت به ماشین های ایرانی.تحقیق کنید ببینید سالی چندتا ماشین جدید تولید میکنند وبه جه نمایشگاه های راه پیدا کردند.اما ایران فرقون چه کار کرده تواین سالها.

  2. امیرحسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کسی اینجا هست که تجربه ی رانندگی با مگان 2000 آپشنال و ec7 رو داشته باشه?
    میخوام بدونم الان بدون تعصب و دیدگاه منفی نصبت به ماشین های چینی کدومشون بهتره ?

  3. مجتبی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام به امیر حسین من بابام یدونه مگان 2000 پارسال گرفت که یه هفته پیش با یدونه جیلی براش عوض کردیم هنوز چون صفره به حداکثر قابلیتهاش نرسیدیم ولی نشون میده ماشین با کیفیت و پر قدرتی هست و از لحاظ تجهیزات و زیبایی داخل و خارج خودرو خیلی برتر از مگان هست

  4. امیرحسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی ممنون آقا مجتبی

    1. حامد

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام میخواستم ببینم کسی با جیلی حدود 3000 کیلومتر کار کرده مهمترین ضعفش چیه یا چه ایرادی پیدا کرده ممنون

  5. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . ما که پول خریدن اینها رو نداریم ولی با خوندن این متن کلی کیف کردم . هم اطلاعاتم بیشتر شد و هم به اندازه یک هفته خندیدم…

    1. محمد دادا

      ۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خدایی منم کلی خندیدم

      جدا از شوخی ! از اول حدس میزدم جیلی یه سرو گردن بالاتره! من جیلی رو می بینم یاد سونوتا 2010 میفتم. از نظر تست تصادف از همه بهتره.

  6. Hadi

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسماعیل خان

    دیگه چی….

    ظاهرش بنزه، از مگان هم خیلی بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!

    عزیزم آخه این چه اطلاعاتی در باره ماشینه!!!!!!

    من ماشین آلمانی و ژاپنی خوشم می آد نه مگان رو .
    ولی خوب می دونم که مگان بالاترین تستهای اروپایی رو پشت سر گذاشته و همین حالاش ماشین روز اروپا هم هست.

    آخه این جیلی که می فرمایید (که اسمش هم خنده داره)اصلا به تستهای برتر دنیا نزدیک نمی شه!!!

    هیچ کجای دنیا نه می شناسنش نه می خرنش.

    حرف زدن راحته..لطفا دقت کنید.

    موفق باشی

    1. نیما

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا هادی ببین شما ماشین جیلی رو بعد نظر بده برادر منتو تست یورو کمپ 4ستاره ایمی رو جیلی اورده
      خیلی رخشم از مگان بهتره
      امکاناتشم بیشتره

    2. Leave me alone... I know what I'm doing

      ۳ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      هادی جان دوست من
      مگان یگی از بهترین و پر فروش ترین خودروهای اروپا توی کلاس خودشه. ضمنا خودروی سال اروپا هم شده (نمی دونم چه سالی. ولی همین نسل مگان بود) ولی نه مگان پارس خودرو!!! اگه اینطور باشه باید بگیم 206 ماشین فوق العاده زمان خودش بوده و ال و بل… پس چرا همه کسانی که امروز 206 صفر می خرن، گریه می کنن!!؟
      یه مقاله چاپ شده توی فکر کنم مجله ماشین بود می خوندم یه بنده خدایی تقریبا از مگان 2000 به ستوه اومده بود. فکرش رو بکنید با این قیمت کذایی که دیگه نوبره…
      جالبه همزمان ترکیه هم داره همین مگان 2000 رو تولید می کنه. به خدا لذت می بری از کیفیتش…
      واقعا برای تولید کننده بی انصاف و پست کشورم متاسفم…

    3. احسان

      ۳ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فکر کردی این مگان منتاژ شده میتونه تست ایمنی بده ؟ مگانی که در ایران موجوده 200کیلو سبک تر از مگان اروپاییه

      1. Hossein

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        200 کیلو فولادش رو بلند میکنن!!!!!!!

    4. مسعود

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش همین شرکتی که می گی اسمش خنده داره و هیچ جا نمیشناسنش صاحب شرکت ولوو هست به همین دلیل نسبت به ماشین های چینی دیگه تو اروپا خیلی مطرح تره متن رو درست بخون عزیز.

  7. اسماعیل

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام.من یه دونه جیلی 2013 دارم.همونطور که تو متن ذکر شد این ماشین خیلی شبیه بنز میمونه و کیفیتشم نسبت به قیمتش عالیه.به نظر من رو هم رفته با توجه به آپشن هایی که داره خیلی از مگان بهتره

  8. مسعود

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    گول ظاهر ماشین های چینی رو نخورید. واقعا خوب نیستن. پر از استهلاک. بی کلاس هم هستن حالا هرچی باشه.

    شما جز ظروف چینی دیگه چی از این چینی ها دیدید که مال خودشون باشه.

    تو صنعت چی از خود شون دارن. کارشون فقط کپی کردنه ولی بد بختانه ماشین هاشون رو اجازه ندارن کپی کنن!!!!! ببینید چه شود!!!!

    هیچ کجای دنیا ماشین چینی رو تحویل نمی گیرن.
    حتی عراق و افغانستان و کشور های عربی. با اینکه ارزونتر از بفیه ها هستن. این خیلی مهمه.

    شک نکنید. پروتون و 206و 207 و زانتیا هم از اینا هم نرمالتره وهم با کلاستر. قدیمی ترهای هیوندا و تویوتا و کیا هم خیلی خیلی سرن.
    خودتون فکر کنید یکی بگه حتی 206 دارم یکی هم بگه ام وی ام یا لیفان یا جیلی .. دارم.

    دلمون اینقدر به امکانات الکی ماشین خوش نشه . پارامترها اصلی یهئ چیز دیگه هست به خدا. بقول دوستی توپیج دیگه: دیدن مارک های ماشینهای چینی واقعا زجر آوره

  9. DLL

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دوستان امگرندی، منو تو اتاق برو بچ جیلی سایت میشناسند.یه چیزی میگم یادتون باشه اول ام جی و دوم ام جی و سوم امگرند… مگان خیلی پایین تر از امگرنده! دوستان اپل من و ایفونم با تمام دبدبش، اسمبل چین هست!بهترین نماشگاههای خودرو جهان تو چین برگذار میشه! خواهش میکنم ماشین سال 2006 رده خارج اسمبل اصغر اقا و اکبر اقای نوعی رو با ماشین با کیفیتی مثل امگرند یکی نکنید!خیلی در باره ام جی و امگرند(جیلی) نمیدونید…

    1. سینا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قابل توجه شما برو توی سایت یوروانکمپ میبینی جیلی از ام جی هم ایمنیش بیشتره

  10. sami

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    DLL عزیز!!

    علت برگزاری نمایشگاههای بزرگ هر چیزی از جمله خودرو در چین فقط جمعیت میلیاردی و بزرگترین بازار مصرف در چین هست.
    و گرنه ماشینهای چینی واقعا بی اصالت و بی کلاس و نا مناسبند و اینو همه ی دنیا می دونن.

  11. DLL

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    به نظر شما احترام میزارم امگرند ماشین خوبیه .ماشینای( مدرن و به روز چینی) خیلی سرتر از ماشینای مثلا اسمبل ایرانی هستند.معلوم هست که محصولات 2012 رنو خیلی خوبند ولی نه مگان سال 2006!! میشه پشت معروف ترین موبایل دنیا وایران یعنی ایفون رو بخونید!
    Designed By Apple In California Assembled In China

  12. sami

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    DLL عزیز!

    این هم که گفتید نشونه نیروی کار ارزون در چین هست. مهم اینه که صنعت چین چی از خودش داره.!!!

    واقعا هیچ برند صنعتی مهم رو نداره. یعنی خلاقیت و مزد کارگر بسیار پایینه! برعکس ژاپن و کره.

    اگه ماشین چینی از هر نوعش خوب بود یک نقطه دنیا بازار داشت. که واقعا نداره.

    تولیدات خودشون همونیه که همین چند سال اخیر کامیونهایی رو فرستاد که ترمز بریدند!!! یا شیر خشکی رو ساخت که تو خود چین چندین نوزاد رو کشت!! و …. شوخی نیست.
    بدونید که ایفون دقیقا همه چیش مال امریکاست و فقط بدلیل ارزونی در چین ساخته می شه که برا چین خیلی هم افته ولی بدبختانه ماشین چینی دیگه مال خودشونه!!!!!

    1. DLL

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      با اینکه نظر خودمو دارم ولی به نظر شما احترام میزارم.موفق باشید.

    2. نیما

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا سامی شما دیدی جیلی از نزدیک؟؟؟
      چین بازار نداره؟؟؟؟؟
      پس ایران چیه
      این همون یک نقطه دنیا
      عزیزم شما اینگار چین یک یادت رفته
      بله چینی که میاد تو ایران چین 5 هستش
      اما مثلا mg
      الان با مزدا 3 برابری مبکنه از لحاظ قیمت
      حتی جونو شتابشم بیشتر نباشه کمتر نیست
      پس حتما یک چیزی هست الان تو یازار حرفی داره واسه گفتن

  13. ابوالفضل

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ام جی از مزدا خیلی بهتره ظاهرش که معرکه موتورش هم که توربو هستش. جیلی امرگند هم ماشین با کیفیتی دلیل بی چون و چراشم ضمانت پنج ساله این خودرو هستش. 620هم ماشین خیلی خوبی هستش دلیلشم استقبال از این خودرو در بازار هستش که با توجه به قیمت حدودا 50ملیونی این خودرو فروش بالای داشته.

  14. احسان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از قلم بسیار زیبا و جذاب نویسنده ی نقاد متشکرم نقد زیبا و موثری بود

  15. sami

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا نیما!

    مگر امثال شما دوستان که به ظاهر و چیزای نو بیش از حد اهمیت می دید مشتری ماشینهای چینی باشند!!! یا کسانی که ماشینهای چینی رو تو خیالشون بهتر از مگان و مزدا می دونن!!!!!!!!
    غافل از اینکه مگان و مزدا کجا و این جیلی و لیفان و…. کجا. اینو بازار دنیا می گه نه من و شما.

    1. نیما

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا سامی ان جی خیلی سرتر از مزدا 3هستش
      میتونید تو همین سایت بخونید بهترین ماشین وارداتی تو هم ردهای خودشه
      اما جیلی و مگان
      مطمئن باشید من اندازه سن شما ماشین سوار بودم انواع مختلفش
      بله مگان اما چه مگانی
      مگان 2006 تا 2008 که واردات کامل بود
      حتی رینگهاشم فرانسوی بود
      اما این جیلی رو ببینید هم رده قیمت مگان اما امکانات و نرمیش کم از مگان نداره هیچ
      بیشترم هست
      اینو من نمیگم میتونید برید یوار شید
      الان بحث بازا ایرانه
      نه خارج
      محض اطلاعتون ام جی یا موتور 1800 سی سی مزدا 3 2000 سی سی رو میکنه تو جیبش

    2. سینا

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز من تو چین فقط ام جی و جیلی خوبن که کیفیتشون با ماشینای روز اروپایی برابری میکنه وگرنه جیلی به اروپا صادر نمیشد

  16. ایرج

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    نظراتتان را خوندم وخیلی هم درست و منطقی بود ولی مشکل اینه اینجا ایرانه ، باقوانین وتعرفه های خاص خودش .
    امروزه اکثر خودروسازهای بزرگ جهان برای حفظ موقعیت مالی خودشان وبه خاطر هزینه های پایین تولید و قوانین بسیار ساده در مورد کار وسرمایه گذاری تولید خودرو در چین انجام می دهند در عوض محصولات با قیمت تمام شده بسیار پائین تر از اروپا وآمریکا به بازار عرضه می کنند با این اختلاف که یک نام چینی روی محصول می گذارند
    از طرفی امروزه یک شهروند ایرانی بخواهد یک ماشین اروپایی در حد امکانات جیلی یا ام – جی بخرد با اینکه تجار ایرانی همین محصولات را حداقل سه برابر قیمت تمام شده به مردم میدهند باز باده برابر قیمت نیز نمی توان بخرد پس خیلی منطقی است که ما باهزینه کمتر خودرویی بخریم که امکانات بیشتری دارد ( انصافا” رانندگی با توجوی لذت بیشتری دارد یا ال 90 که قیمتشان در بازار یکی است ) ویا هرچند ماشین هم قیمت چینی و غیر چینی را مقایسه کنید چینی بهتر از غیر چینی است

  17. حميد نعمتي

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من نزدیک به سه ماهه که مدل 2012 خریدم و با اون دو تا مسافرت یکی به اصفهان و یکی به شمال رفتم در کل حدود 4500 کیلومتر راه رفتم از نرمی ماشین و امکانات و راحتی اون بسیار راضی ام فقط کاش دنده اتومات بود ولی با این حدود که الان حدود 70 میلیون قیمت صفرشه من بهترین گزینه میدونم قبل از این هم آوانته داشتم که این به نظر من بهتره با اینکه موتور اوانته 2000 بود ولی امکانات جیلی خیلی بیشتره داخلش هم از نظر سر و صدا خیلی کم صداس

    1. کوروش

      ۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (48 ديدگاه)

      خیلی شانس آوردیم که این جیلی رو دنده اتومات نکردن من مطمئن هستم اگه بهترین گیربکس دنده اتومات را رو این موتور و این وزن اتاق قرار بدی ماشین تبدیل به یک لاک پشت خواهد شد مگر اینکه موتور را مجهز به توربو کنید
      مدل ec8 دنده اتومات جیلی با حجم موتور 2400 وارد بازار عربستان شده . اگه جیلران این مدل رو وارد کنه حتما با استقبال روبرو خواهد شد البته نه برای افرادی مثل من برای اونای که پول بالای 100 میلیون برای ماشین کنار گذاشته باشن

    2. حامد

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لطفا در مورد کمک و شتاب ماشین هم یه توضیحی بدید

  18. davoud

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از بلژیک براتون مینویسم! همه ماشینای اروپای یا ژاپنی داشتم و بیشتر وقتا ماشینارو مقایسه می‌کنم! به نظر من ماشینای چینی‌ درجه ۱،۲،۳ دارن و جیلی درجه ۱ انست و کیفیت و قیافه خوبی داره من اگه تو ایران بخوام ماشین زیر ۵۰ میلیون بخرم جیلی رو ترجیح میدم! راستی‌ الان قیمتش چنده؟؟ مرسی

    1. mahtab

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم تو یه شرکت لیزینگ کار می کنم قیمتش حدوداً 62 میلیون شده… برام سوال بود که بدونم کیفیت جیلی چطوره..مرسی از نظزی که دادید.

  19. مسعود

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چیزی وقتی نو و صفر و آکبند باشه به چشم آدم خوب و عالی به نظر میاد بعد از مدتی که استفاده کردی مهم اینه که بازم برات جالب باشه
    خودرو های بااصالت و خوبی مثل پژو و بی ام و و بنز و رنو مگان و … بعد از 5 سال کار مداوم تازه یک ذره میفتند به دوره از هم پاشیدن ولی مطمئن باشید خودروهای چینی بعد از 3 ماه اگر تصادف نکنند و چاله چوله های خیابان های ایران رو به آرومی رد کنند صدای فرغون ازشون بلند میشه
    این سیاست صنعت چین هست که یک محصول رو یک بار بفروشند و 1000 بار براش لوازم یدکی گرون بفروشند ولی خودرو سازهای دیگه و با اصالت بیشتر از آلیاژها و لوازمی استفاده میکنند که عمر استهلاک آنها بیشتر باشه برای اثبات این حرف به مدلهای بنز 230 و بی ام و 518 یک نگاهی بکنید سواری بنز 230 با عمر 30 سال هنوز هم خیلی راحت هست وقتی داخلش نشستی با سرعت 140 میرونی احساس امنیت و راحتی میکنی
    حالا خودتون قضاوت کنید

  20. shahin

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشینه خوبیه اما خدائی نسبت به قیمتش نمیرزه

  21. DLL

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ec7 فقط
    فیلم شتاب 0 تا 60 امگرند EC7 با دو سرنشین
    http://www.aparat.com/v/3Fldp

  22. محمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خوشم میاد از طرز فکرت…ولی به سوال برام پیش اومده که چنر ماه فکر کردی تا این داستان را بنویسی..خیلی …..

  23. محمد دادا

    ۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه مطلب درباره لیفان! من خودم از طرح های لیفان بجز اکس 60 خوشم نمیاد! ادعا نباشه ! از نظر طراحی لیفان 620 خیلی کم شبیه بی ام و هست (بلا نسبت به بی ام و) فاصله محور جلو خودرو تا فیس (پوز) این خودرو به صورت کاملا مصنوعی و غیر اصولی طراحی شده و همانند اصالت خودرویی نظیر بی ام و سری 3 نیست.

    دقیقا من با دوستمون موافقم ! خودروهای چینی بی کلاسن! خداوکیلی من تا یکی دوسال پیش می گفتم خودروهای کره بی کلاسن ! چه برسه به خودرو های چینی! (خودمون هیوندای آزرا داشتیم) درزمان های نچندان دور حدود 30 سال پیش خودروهای ژاپنی در دیدگاه مردمان اروپایی و آمریکایی جزء خودرو های بی کلاس و رده پایین محسوب می شدن! (برای متوجه شدن صحبت : تویوتا > لکسس ، نیسان>اینفینیتی و هوندا> آکورا) برای رقابت اسم محصول عوض شد این همون کاریه که هیوندای کره داره انجام میده و الان جزء 5 خودروساز جهانه! در سال 2012 اول تویوتا بعد مرسدس بنز و بعد بی ام و بهترین ها هستن.

    به امید روزی که خودرو سازای ما هم بتونن خودشونو مطرح کنن.
    الهی آمین :-)

  24. بابك نجاتي

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه عزیزان من چند ماه در مورد جیلی تحقیق کردم جه در ایران و جه در سایتها و مجلات خودرو واقعا از نظر آپشن کامله و کم مصرف و کم صدا و طراحی بیرونی و درونی زیبایی داره فقط ایرادش دنده دستی بودنشه که خوبی هاش این نقصو پر میکنه و به چشم نمیاد واقعا از زحمات آقایان گرامی که این خودرو را به ایران آورده اند متشکریم البته قیمتش کمی بالاست ولی اونهم تقصیر قیمت ارز میباشد ولی خداییش توپه

  25. یه پسل باهوش

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    راسش من نه وولکس سوار شدم نه جیلی اما لیفان 620 1800 رو سوار شدم

    درسته واقعا کیفیت مواد پایینی داره اما

    کیفیت پایین ینی در حد پرشیا جون خودمون چه بسا یکم بالا تر

    و از لحاظ ظاهری مخصوصا در داخل

    ( نه فنی) اینو به طور حتم می گم لیفان خیلی زیباتره اونم به خاطر اسکی رفتن از بی ام و

    قیمت لیفان هم خوب مناسب تره

    اما باز هم قابل مقایسه با جیلی نیس

  26. معین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ممنون از نظرات همتون میخواستم ببینم وضعیت لوازم یدکیش تو ایران چه جوریه؟

  27. حميد نعمتي

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه من قبلا تجربیات خودمو با این ماشین نوشتم براتون الان حدود 17000 کیلومتر با این ماشین راه رفتم خدا رو شکر تا الان خرجی نکردم فقط لنت عوض کردم اونم لازم نبود ولی چون سرعت زیاد میرم این کارو کردم در ضمن یه تصادف شدید از عقب هم داشتم که قیمت بعضی از وسایلش رو که عوض کردم براتون مینویسم مثل سپر عقب که 400000 تومان و مه شکن عقب که اونم اگه اشتباه نکنم 30000 تومان

    1. حامد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز منظورت از این ماشین کدوم ماشینه لیفان جیلی یا ولیکس؟

    2. حامد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز منظورت کدوم ماشینه لیفان یا جیلی یا ولیکس؟

      1. حميد نعمتي

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        سلام آقا حامد یه بار هم میپرسید جواب میدادم من جیلی دارم خیلی هم راضی ام چون قبلا نوشته بودم فکر میکردم میدونید یا قبلیا رو خوندید فقط بگم از خریدش اصلا پشیمون نیستم

  28. نادر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان

    به نظر من همه می دونن که بنز ، بی ام دبلیو ،تویوتاو هیوندای و خیلی از برندهای معروف دنیا از جیلی بهترند ولی باید هرچی رو به قیمتش سنجیدمسلما یه ماشین 150 میلیونی رو نباید با یه ماشین 60 میلیونی مقایسه کرد.ضمنا هیچ کسی بدش نمی اد یه ماشین با برند معتبر داشته باشه ولی خوب باید به جیبش هم نگاه کنه در کل با بررسی هایی که تو سایتهای مختلف کردم در صورتی که لوازم یدکیش راحت پیدا شه و بازار دست دوم خوبی هم داشته باشه به نظر جیلی ارزش خریدن رو داره البته بازم بهتره از اونایی که سوارش شدن پرسید که مسلما جوابهاشون درستره.

  29. مجید

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستانی که سال گذشته جیلی ثبت نام کرده اید و شرکت بالغ بر 57میلیون از شما گرفته و هنوز خودرو تحویل نداده به تعزیرات مراجعه کنید و شکایت به دلیل گرانی و دیرکرد تحویل از شرکت بکنید نتیجه می گیرید

  30. vahid

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، الان دارن جیلی ثبت نام میکنن و میگن 60روزه تحویل میدن…واقعا 60 روزه تحویل میدن یا نه باز طولش میدن و میفته 6-7ماه دیگه؟؟؟؟
    اگر کسی قبلا ثبت نام کرده لطفا جواب بده…سر وقت مقرر دادن بهش؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا