شاسیبلند برقی لینک اند کو 02 که در کشور چین با نام Z20 عرضه میشود از قوای محرکه بدون آلایندگی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
این کراس اور تازهنفس که در آینده نزدیک روانه بازارهای اروپایی نیز خواهد شد از تکنولوژی شارژ سریع باتری سود میبرد و با حداقل قیمت ۱۹ هزار دلار در دسترس خریداران چینی قرار میگیرد. همانطور که میدانید شرکتهای جیلی و ولوو در سال ۲۰۱۷ لینک اند کو را به عنوان برندی نیمه لوکس و با هدف جلب نظر جوانان تأسیس کردند. برند سطح بالای زیکر متعلق به جیلی در سال جاری اکثر سهام لینک اند کو را خریداری نموده است. جدیدترین محصول این شرکت Z20 است که در خارج از چین با نام ۰۲ شناخته میشود.
لینک اند کو Z20 یا ۰۲ از استایل نامآشنای محصولات این برند سود میبرد و کاملاً به کانسپت Next Day وفادار مانده است. در بخش جلو شاهد نمایی بسته به همراه چراغهای طویل هستیم و در پروفایل جانبی هم دستگیرههای در متمایز و خط سقف خمیده جلبتوجه میکنند. شاسیبلند برقی لینک اند کو در هفت رنگ مشکی، خاکستری، قرمز، بژ، سفید، آبی و صورتی قابل سفارش است. طول/عرض/ارتفاع Z20 به ترتیب ۴۴۶۰/۱۸۴۵/۱۵۷۳ میلیمتر و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۵۵ میلیمتر اعلام شده و به لطف شکل بدنه روان و نرم، ضریب درگ این خودرو به ۰.۲۵ میرسد. برای مقایسه باید گفت خودروی زیکر ایکس ضریب درگ ۰.۲۸ دارد. این امر باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش توان پیمایش میشود.
در کابین لینک اند کو Z02 از نمایشگر بزرگ ۱۵.۴ اینچی به همراه پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی استفاده شده و هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو، نورپردازی داخلی و… نیز وجود دارند. فضای بار ۴۵۰ لیتری خودرو نیز با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۴۱۰ لیتر افزایش مییابد. این کراس اور فست بک مانند همچنین دارای ۳۶ فضای ذخیرهای در داخل خود است.
نسخه مخصوص بازار چین Z20 از یک موتور برقی در اکسل عقب با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند. این خودرو در عرض ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و با وجود شارژر سریع نیز میتوان در ۱۵ دقیقه شارژ باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند. همچنین توان پیمایش خودروی لینک اند کو هم ۵۳۰ کیلومتر اعلام شده است. البته باید گفت نسخه اروپایی این خودرو از موتور برقی با ۲۷۲ اسب بخار قدرت استفاده میکند و شارژ باتری نیز ۳۰ دقیقه زمان میبرد بنابراین از این نظر مدل اروپایی یک پله عقبتر از مدل چینی است.
شاسیبلند برقی Z20 در کشور چین با سه تریم پرو، مکس و مکس دیلی ادیشن عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از ۱۹ هزار دلار شروع شده و به ۲۱ هزار دلار میرسد هرچند چینیها برای مدت محدودی آن را با تخفیف به فروش میرسانند. قیمت لینک اند کو ۰۲ در اروپا از معادل ۳۷ هزار دلار آغاز خواهد شد و بنابراین مدل پایه همین خودرو در چین تقریباً دو برابر ارزانتر از مدل بازار اروپاست!
sadra gholmai
۵ دی ۱۴۰۳طراحی قشنگی داره
Hasan Mirasadi
۶ دی ۱۴۰۳طراحیش واقعا قشنگه، کاش بیاد بخریمش
رامین صفایی
۷ دی ۱۴۰۳آخه طراحی به چه دردی میخوره ؟
وقتی که ماهیت چینی آشغاله .
به قول ما ایرانی ها ؛
ظاهر داره ، اما باطن نداره
هراکلیوس
۵ دی ۱۴۰۳دیشب یه خبر خوندم که کارخونه بی وای دی تو برزیل به خاطر برده داری و استعمار کارگرانش تعطیل میشه این یعنی چین برای رسیدن به حداقل قیمت خودرو حاضره هر غلطی بکنه که بازار جهانی بدست بیاره البته که تو کشور ما این مورد هم هست یه جوره دیگه شرکت وخودرو سازی دولتی به یه سری از کارکنان ومدیران الکی حقوق میدن که ماشین دوبرابر قیمت جهانی میشه بعد از مردم پولشو میگیرن که میشه استعمار مشتری
نیو کار
۵ دی ۱۴۰۳یه سایت داخلی اومده اینو با تویوتا chrمقایسه کرده و گفته بدل چینی تویوتاست و هزارتا شباهت آورده بود تویوتا کجا این کجا
Amirsh
۵ دی ۱۴۰۳طراحیش خیلی خوبه
OM.01
۵ دی ۱۴۰۳چین ماشین 20 هزار دلاری میزنه آپشن و کیفیت متریال آپشن هاش اندازه ماشین 40 هزار دلاری آمریکایی اروپایی هست! الان به اونایی که تو ایران سوپراسپرت سوار میشن بر میخوره (حالا اینکه چرا بر میخوره خودش یه بحثه) ولی باید بگم علت ارزون بودن ماشین چینی کیفیت پایین نیست اتفاقا کیفیت بالایی دارن اونچیزی که در قیمت نهایی محصول تاثیر داره حجم تولید و میزان حقوق دستمزد و سرعت تولید هست!
کانال یوتویب titan cnc یه ویدئو گذاشته بود مسئول ارشدش میگفت من بخوام هوندا آکورد تولید کنم تو این کارگاهی که داریم قیمتش رو میزارم 2 میلیون دلار! اما هوندا تولید میکنه 40 هزار دلار
و بعد رفت سراغ توضیح دستگاه cnc که هر 11 ثانیه 11 تا پیچ تولید میکرد و تاثیر سرعت در تولید…
قیمت چرم چوب جیر لنت کمپرسور کولر دینام سیم ها ورق آلمینیوم یکی هست. قیمت دستگاه پرس 100 تنی قیمت ربات ها و…یکی هست اونچیزی که قیمت محصول نهایی رو تعیین میکنه سرعت زمان تولید حجم تولید هزینه دستمزد کارگر هست.
محصولات برندهای اروپایی آمریکایی تو چین تولید میشن قیمتشون کمتر هست از کشور اصلی هست و مثال واضحی بر این قضیه هست…
اونایی که تحصیلات تکمیلی مهندسی صنایع یا مدیریت صنعتی خوندن بهشون بگی ماشین چینی بده چون ارزونه قاه قاه میزنن زیر خنده…
سطح علمی کامنت خیلی وقته افت کرده متاسفانه. از مسئولین پدال خواهشمندم بیشتر درباره خط تولید صنعت هزینه های ساخت تست های فنی و کیفی خودروسازان پوشش بده
گاس فرینگ
۵ دی ۱۴۰۳باید گاری سازهامون رو بفروشیم به چین در هر فرصتی گرون میکنن بعد میگن داریم ضرر میدیم
رامین صفایی
۷ دی ۱۴۰۳آخه طراحی به چه دردی میخوره ؟
وقتی که ماهیت چینی آشغاله .
به قول ما ایرانی ها ؛
ظاهر داره ، اما باطن نداره
به نظر من چینی ها بهتره بروند دنبال
همان تنظیمات کارخانه ، یعنی تولید
فرغون و گاری . اونجا موفق تر هستند .
هرکه را کو باز ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش
محمد
۵ دی ۱۴۰۳پیشنهاد خیلی خوبیه که دربارهی انواع خطوط تولید پدال یه مقاله مفصل کار کنه هر شرکت روش خاص خودش رو داره مثلا سیستم تولید تویوتا یا tps به لجستیک و تولید بهینه بدون نیاز به انبارداری معروفه ، خط تولید هیوندا به انعطاف بالا در خط تولید و تولید همزمان چند محصول در یک خط و تغییر محصول بدون تغییر اساسی خط تولید شهرت داره ، روش های تولید تسلا با مگا کست ها و کارخونه های تاریک چینی ها( بدون نیاز به نیروی انسانی) هم خودش یه دنیای جذاب هست ، اصلا و ابدا اینکه محصولات با قیمت معقول تولید میشن در صورتی که هرسال پیچیده تر و پیشرفته تر میشن به کم کردن کیفیت ربطی نداره و سرعت تولید و حجم بالا در حین حفط تنوع محصول دلیل اصلیشه ، قبلا برای تولید انبوه مجبور بودی تنوع محصولات و پیچیدگی محصول رو خیلی کم کنی نمونه های اولیش هم خط تولید فورد مدل t اما با خطوط تولید مدرن میشه پیشرفته ترین محصولات رو حتی با درجه شخصی سازی و تغییرات بالا تو هر محصول در یک خط تولید با سرعت بالا تولید کرد
ارمان
۵ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/european/new-mika-ev/
هر دو ۱۹ هزار دلار
این کجا و آن کجا😂
بریتانیای صغیر
بابک
۹ دی ۱۴۰۳مشکل این نیست که این ماشین ها ، طراحی و ظاهر زیبا دارند .اونقدر مدل تو ایران زیاد شدند که آدم مشکوک میشه یه عده فقط از روی تبلیغات در رسانه ها پول پارو می کنند .وامثال ماهم دنبال طراحی این ماشینا می گردیم. غافل که این همه مدل ماشین که وارد میشه در سال حداقل چند بار آپدیت میشوند . اینا اگه مشکلی براشون پیش بیاد قطعاتشو از کجا گیر میاورند؟ با چه قیمتی؟ از طرفی هم همه ما می دانیم این ماشینا افت قیمت بسیار زیادی دارند. هرجا هم نمی توانند تعمیر کنند.بسته به شرایط جغرافیایی هم معظلات خودشون را دارند . درکل این ماشینا برای دو سه سال خوبند ولی بعد از اون نه کیفیتشون سرجاش می مونه ونه متاسفانه خریداری هم ندارند. اما ماشینهایی مانند تویوتا از سال ۱۹۷۶وقبل تر در ایران کار می کنند .هنوز هم کار می کنند. وکار هم خواهند کرد . قطعاتشون تو هر جا بروی هست. همه مکانیکها هم توانایی تعمیرشون را دارند . استهلاکشون کمه و افت قیمتشون هم بسیار پایین است.
اینجاست که باید از روی عقل انتخاب کردنه از روی احساسات. وبدانید که هر گردی گردو نیست. در کشورهای همسایه اگر از این ماشینها بهشون بدی کلی به ما می خندند. خلاصه ما آزمایشگاه چینی ها شدیم و بعضی هم ندانسته فقط تبلیغ می کنند.
شرط می بندم تحریمها از اقتصاد ایران پاک بشه و واردات خودروهای با اصالت آزاد بشه این چینیها را کسی پشیزی نمی خره.